mazowieckie (Warszawa)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Wykonanie ekspertyzy dendrologicznej drzewa gatunku lipa szerokolistna |
Data zamieszczenia: | 2024-05-16 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Urząd Miejski w Lublińcu ul. Paderewskiego 5 42-700 Lubliniec powiat: lubliniecki tel +48 (34) 353-01-00 wew. 502 zielen1@lubliniec.pl |
Województwo: | śląskie |
Miasto: | Lubliniec |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel +48 (34) 353-01- |
Termin składania ofert: | 2024-05-23 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
zapraszamy do złożenia oferty na wykonanie ekspertyzy dendrologicznej drzewa gatunku lipa szerokolistna, rosnącego przy ul. Plebiscytowej w Lublińcu. Zamówienie o wartości nieprzekraczającej 130.000,00 zł, nie podlega przepisom ustawy Prawo zamówień publicznych. I. SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na wykonaniu ekspertyzy dendrologicznej drzewa, gatunku lipa szerokolistna o obwodzie pnia 367 cm rosnącego w Lublińcu, przy ul. Plebiscytowej. Ekspertyza dendrologiczne ma na celu uzyskanie specjalistycznej opinii w sprawie stanu zdrowotnego przedmiotowego drzewa, statyki i bezpieczeństwa w otoczeniu. Ekspertyza powinna być wykonana przy użyciu sprzętu specjalistycznego przeznaczonego do diagnostyki oraz wizualnej metody oceny stanu drzewa. 2. Ekspertyza dendrologiczna powinna obejmować kompleksową ocenę stanu zdrowotnego drzewa. Opracowanie dendrologiczne musi zawierać: 1) podstawowe dane lokalizacyjne (gmina, miejscowość, ulica, nr posesji, nr działki i obrębu geodezyjnego, koordynaty GPS), 2) dane dotyczące drzewa (rodzaj, gatunek, odmiana, wiek, opis stanowiska - pierwsze trzy parametry powinny zostać podane w języku polskim oraz łaciną), 3) dane dendrometryczne drzewa (obwód pnia mierzony na wysokości 130 cm, wysokość, rozmiary korony), 4) opis budowy (ilość pni, kształt, analiza statyki, kształt korony), 5) stan zdrowotny (min. zdrowotność korony, stopień uszkodzenia aparatu asymilacyjnego, uszkodzenia pnia, wskazanie istniejących chorób, występowanie grzybów powodujących rozkład drewna, owadów - szkodników technicznych itp.), 6) badanie wnętrza pnia bezinwazyjnym tomografem komputerowym lub rezystografem; badanie tomografem akustycznym na dwóch reprezentatywnych przekrojach, w rozdzielczości gwarantującej wiarygodność pomiaru (pomiar z użyciem minimum 8 punktów pomiarowych, do ekspertyzy powinien być dołączony wydruk - tomogram lub rezystogram), 7) występowanie gatunków chronionych, na których zniszczenie siedlisk wymagane jest uzyskanie zezwolenia na odstępstwa od Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska, 8) ocenę statyki drzewa, badanie stabilności drzewa w gruncie, wytrzymałości pnia na złamanie oraz próby obciążeniowej, 9) opis dotychczasowych prac pielęgnacyjnych (na podstawie obserwacji wzrokowych), 10) analiza z oceną zagrożeń jakie drzewo może stwarzać dla bezpieczeństwa, określenie możliwości dalszej uprawy konsekwencji dla bezpieczeństwa użytkowników terenu i pobliskich obiektów architektonicznych, 11) wykonanie mapowania systemu korzeniowego za pomocą sondy, 12) rokowania dalszego rozwoju, 13) wskazania dotyczące przeprowadzenia zabiegów pielęgnacyjnych oraz ewentualnych działań leczniczych (wiązania elastyczne, pielęgnacja korony, zabezpieczenie ran i ubytków, podpory, zabiegi chemiczne i inne), wykonanie przeglądu w koronie drzewa zamontowanych wiązań, 14) szczegółowa dokumentacja fotograficzna (minimum 10 fotografii: całość, kontekst, detale) - z poziomu gruntu oraz korony.3. Dokumentacja w wersji papierowej - 1 egzemplarz oraz w wersji elektronicznej - 1 egz. (płyta CD). 4. Koszty związane z przygotowaniem oferty ponosi składający ofertę. Wykonawca wykona ekspertyzę dokonując oceny bezpieczeństwa dla otoczenia wynikającego odpowiednio ze stanu zachowania drzewa. Prace przy ekspertyzie muszą być prowadzone zgodnie z zasadami BHP, ochrony środowiska i obowiązującymi przepisami. Wykonawca zobowiązany jest do oznakowania miejsca, na którym prowadzone są prace. Dokument nr: ZP.7021.3.00019.2024 Składanie ofert: IV. TERMIN SKŁADANIA OFERT W nieprzekraczalnym terminie do dnia 23.05.2024 r. V. MIEJSCE SKŁADANIA OFERT Oferty należy składać: 1. W formie pisemnej na dzienniku podawczym w Urzędzie Miejskim w Lublińcu, w Centrum Obsługi Mieszkańców (parter budynku) przy Ul. Paderewskiego 7A 42-700 Lubliniec, od poniedziałku do piątku, w godz. pracy urzędu, za pośrednictwem Poczty Polskiej, kuriera, osobiście. Oferta powinna znajdować się w zamkniętej kopercie/opakowaniu zaadresowanym do Zamawiającego, opatrzona napisem: "Oferta cenowa na wykonanie ekspertyzy dendrologicznej drzewa gatunku lipa szerokolistna, rosnącego przy ul. Plebiscytowej." Nr zamówienia: ZP.7021.3.00019.2024" oraz nazwą i dokładnym adresem Wykonawcy. 2. Proponowana forma złożenia oferty, w celu usprawnienia procedury - drogą elektroniczną - skan wypełnionych dokumentów, na adres e-mail: zielen1@lubliniec.pl. Miejsce i termin realizacji: VIII. TERMIN REALIZACJI PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA Ustala się termin realizacji przedmiotu zamówienia na dzień 20.06.2024 r. Wymagania: II. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy potwierdzający spełnienie nw. warunków: 1. Posiadania uprawnień do wykonywania działalności lub czynności. 2. Posiadają niezbędną wiedzę, wykształcenie i doświadczenie w opracowaniu ekspertyz dendrologicznych oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, zrealizował z należytą starannością przynajmniej 3 usługi obejmujące sporządzenie ekspertyz dendrologicznych dla pomników przyrody. 3. Wykonawca winien spełniać następujące wymagania, lub dysponować osobami posiadającymi następujące kwalifikacje: wiedza z zakresu dendrologii poparta stosownym certyfikatem (np. Inspektora Nadzoru Terenów Zieleni, Certyfikowanego Inspektora Drzew, Inspektor Nadzoru Polskiego Towarzystwa Chirurgów Drzew, itp.) 4. Doświadczenie w zakresie sporządzania opinii dotyczących statyki drzewa. 5. Posiadają opłaconą polisę w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. 6. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. 7. Mile widziane referencje, bądź dokumenty wystawione przez podmioty, na rzecz których ww. usługi zostały wykonane, których kserokopię można załączyć do oferty cenowej. III. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT 1. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych i wariantowych. 2. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. 3. Oferent nie może dokonać zmian w złożonej ofercie, ale może przed upływem terminu składania ofert wycofać swoją ofertę w formie pisemnego powiadomienia, bez możliwości ponownego złożenia kolejnej oferty. Powiadomienie o wycofaniu oferty musi być złożone według takich samych zasad jak składana oferta. 4. Poprawki w treści oferty muszą być naniesione czytelnie i parafowane przez osobę/osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy. 5. Oferta powinna być podpisana i opieczętowana przez osobę/osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy. 6. Ofertę cenową należy sporządzić w formie pisemnej wyłącznie na Formularzu ofertowym Zamawiającego (Załącznik nr 1), w języku polskim. 7. Skalkulowane ceny winny zawierać wszystkie istotne elementy składające się na cenę wpisaną do formularza ofertowego. Zamawiający nie dopuszcza wskazania cen w przedziale od-do. Oferta, która zawierać będzie ceny sprecyzowane w taki sposób zostanie odrzucona. 8. Oferta powinna zawierać: 1) dokładny adres i nazwę oferenta; 2) wypełniony Formularz ofertowy - Załącznik nr 1 do zapytania ofertowego; ceny powinny być podane liczbowo z dokładnością do drugiego miejsca po przecinku, określone wyłącznie w walucie polskiej;3) oświadczenie o braku powiązań osobowych i kapitałowych - Załącznik nr 2 do zapytania ofertowego; 4) oświadczenie w sprawie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę - Załącznik nr 3 do zapytania ofertowego; 5) oświadczenie o posiadaniu odpowiednich kwalifikacji; 6) kandydat winien przedłożyć oświadczenie o posiadaniu lub dysponowaniu sprzętem umożliwiającym wykonanie ekspertyzy. Oświadczenie powinno zawierać formę dysponowania (własność, leasing, użyczenie, itp.) oraz wskazanie rodzaju oraz marki sprzętu. 9. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. 10. Termin związania ofertą wynosi 30 dni. Pierwszym dniem terminu związania ofertą jest dzień, w którym upływa termin składania ofert. VI. ZAMAWIAJĄCY NIE UWZGLĘDNI OFERT 1. Złożonych po wyznaczonym terminie lub/i w niewłaściwym miejscu. 2. Wykonawców, którzy złożył więcej niż jedną ofertę. 3. Do których nie załączono wszystkich wymaganych dokumentów wymienionych w pkt III ust. 8. 4. Które nie są zgodne z wymaganiami wynikającymi z zapytania ofertowego VII. KRYTERIA WYBORU OFERT Spośród złożonych ofert uznanych za ważne i spełniające wymogi formalne, zostanie wybrana najkorzystniejsza oferta z punktu widzenia następujących kryteriów i ich wag: Cena brutto za jaką zostanie zrealizowane zamówienie - 100%. Wg Zamawiającego cena oferty to całkowita cena brutto wyrażona w jednostkach pieniężnych - tylko w PLN i uwzględniająca podatek od towarów i usług oraz inne koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia (w przypadku zastosowania rabatów, upustów promocji, należy uwzględnić w całkowitej cenie brutto oferty). Cena oferty obejmuje zatem wszystkie czynności niezbędne do prawidłowego wykonania umowy, nawet jeśli czynności te nie zostały wprost wyszczególnione w treści niniejszego zapytania, czy umowy. Wykonawca, mając możliwość uprzedniego ustalenia wszystkich warunków technicznych związanych z realizacją umowy, nie może żądać podwyższenia oferowanych cen, nawet jeżeli z przyczyn od siebie niezależnych nie mógł przewidzieć wszystkich czynności niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy. Cena powinna być podana liczbowo z dokładnością do drugiego miejsca po przecinku i zapisana słownie, określona wyłącznie w walucie polskiej. IX. WYNIK POSTĘPOWANIA 1. 2. 3. 4. 5. 6. Zamawiający niezwłocznie po wybraniu oferty najkorzystniejszej albo po zamknięciu postępowania bez dokonania wyboru, powiadomi Wykonawców o jego wyniku albo o zamknięciu postępowania bez dokonania wyboru. Po wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiający wezwie niezwłocznie Wykonawcę, który złożył najkorzystniejszą ofertę do zawarcia umowy. Jeżeli Wykonawca nie zawrze umowy, uchyli się od wykonania zadań oraz odstąpi od umowy, Zamawiający może zawrzeć umowę z Wykonawcą, którego oferta była następna w kolejności. W celu zapewnienia porównywalności wszystkich ofert, Zamawiający zastrzega sobie prawo do skontaktowania się z Wykonawcami, w celu doprecyzowania ofert. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z udzieleniem zamówienia. Złożenie odpowiedzi na niniejsze zapytanie nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego, jak również nie jest ogłoszeniem w rozumieniu ustawy Prawo zamówień publicznych, która nie ma zastosowania do niniejszego postępowania (art. 2 ust. 1 pkt. 1 Pzp) i nie jest równorzędne ze złożeniem zamówienia, a tym samym nie stanowi podstawy roszczenia Oferenta do zawarcia umowy. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia niniejszego postępowania w każdej chwili, bez podania przyczyny, a także do pozostawienia postępowania bez wyboru oferty. W takim przypadku Wykonawcom, którzy złożyli oferty nie przysługuje roszczenie o zwrot kosztów uczestnictwa w zapytaniu, w tym kosztów przygotowania oferty. XI. PRAWA AUTORSKIE 1. Zamawiający nabywa majątkowe prawa autorskie do wykonanej ekspertyzy, w szczególności do wykonanych zdjęć, na następujących polach eksploatacji: a) w zakresie utrwalenia zwielokrotnienia utworu - wytwarzanie określoną techniką utworu, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową; b) w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono - wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy; c) w zakresie rozpowszechniania utworu w sposób inny niż określony w pktb) - publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawanie d) i reemitowanie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym; e) w zakresie tłumaczenia, przystosowywania, zmiany układu, modyfikowania lub jakichkolwiek innych zmian. 2. W ramach wynagrodzenia Wykonawca przenosi na Zamawiającego prawo zezwalania na wykonywanie zależnego prawa autorskiego do przedmiotu umowy oraz prawo własności nośników, na których utrwalono przedmiot umowy. 3. W wyniku przeniesienia autorskich praw majątkowych Zamawiający nabywa wyłączne prawo do korzystania z przedmiotu umowy. Wykonawca zapewnia, że osoby uprawnione nie będą wykonywać autorskich praw osobistych do przedmiotu umowy i nie będą wnosiły roszczeń, co do sposobu wykorzystania przedmiotu umowy przez Zamawiającego. Uwagi: XII. ZASADY PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4.05.2016) zwanego dalej ,,RODO" Zamawiający uprzejmie informuje, że: 1. Administratorem danych osobowych Wykonawców jest Burmistrz Miasta Lubliniec z siedzibą w Urzędzie Miasta Lubliniec przy ul. Paderewskiego 5, 42-700 Lubliniec. Adres e-mail: um@lubliniec.pl , tel. 343530100. 2. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: inspektor@lubliniec.pl, adres do korespondencji: 42-700 Lubliniec ul. Paderewskiego 5. 3. Dane osobowe Wykonawcy będą przetwarzane w związku z prowadzonym zapytaniem ofertowym, na podstawie przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych oraz w celu zawarcia i wykonania umowy, a także prowadzenia rozliczeń finansowych (art. 6 ust. 1 lit. b i c RODO). 4. Odbiorcą danych osobowych mogą być wyłącznie podmioty uprawnione na podstawie przepisów powszechnie obowiązującego prawa lub zawartych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych. 5. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres realizacji procedury zapytania ofertowego, z wybranym Wykonawcą przez okres realizacji umowy, a następnie będą przechowywane przez okres czasu wskazany w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, zgodnie z JRWA kategoria archiwalna B5, tj. minimum 5 lat. 6. Wykonawcy przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, sprostowania (poprawiania) danych oraz ograniczenia przetwarzania danych. Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa. 7. Podanie danych osobowych jest niezbędne do wzięcia udziału w postępowaniu, w tym do złożenia oferty, a także do zawarcia i realizacji umowy. 8. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane. Kontakt: X. OSOBY WYZNACZONE DO KONTAKTÓW Justyna Matyja, tel +48 (34) 353-01-00 wew. 502 - w zakresie przedmiotu zamówienia i procedury; |
© eurobudowa.pl 2004-2024