świętokrzyskie (Górno)
wielkopolskie (Poznań)
dolnośląskie (Kąty Wrocławskie)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych związanych z kompleksową modernizacją muszli koncertowej |
Data zamieszczenia: | 2024-05-20 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Miasto Stołeczne Warszawa Dzielnica Praga-Północ Kłopotowskiego 15 03-708 Warszawa powiat: Warszawa 22 443-80-(50 lub 48) ppn.zampubl@um.warszawa.pl https://zamowienia.um.warszawa.pl |
Województwo: | mazowieckie |
Miasto: | Warszawa |
Wadium: | 30 000 zł |
Nr telefonu: | 22 443-80-(50 lub 48 |
Termin składania ofert: | 2024-06-05 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych związanych z kompleksową modernizacją muszli koncertowej w Parku Praskim wraz z zagospodarowaniem terenu w Warszawie. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przedmiotem zamówienia jest Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych związanych z kompleksową modernizacją muszli koncertowej w Parku Praskim wraz z zagospodarowaniem terenu w Warszawie. Lokalizacja Inwestycji: Muszla Koncertowa położona na terenie Parku Praskiego w Warszawie, w Dzielnicy Praga - Północ, działka ew. nr 8 obręb 4-15-02. W ramach przedmiotowego zamówienia Zamawiający uprawniony jest do skorzystania z prawa opcji na zasadach opisanych w niniejszej specyfikacji, w Opisie Przedmiotu Zamówienia (zwanym dalej: OPZ) wraz z załącznikami, stanowiącym załącznik nr 7 do SWZ oraz w projektowanych postanowieniach umowy wraz z załącznikami, stanowiących załącznik nr 2 do SWZ. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje roboty budowlane, poprzedzone opracowaniem dokumentacji projektowej. Opis prac został umieszczony w Programie Funkcjonalno-Użytkowym (dalej PFU), który stanowi załącznik nr 2 do OPZ stanowiącego załącznik nr 7 do SWZ. Zamówienie podzielone jest na trzy etapy: ETAP I: wykonanie dokumentacji projektowej w oparciu o dołączone do SWZ dokumenty w tym OPZ z załącznikami oraz projektowane postanowienia umowy z załącznikami. W zakres Etapu I wchodzi wykonanie m. in.: a) projektu zagospodarowania terenu; b) projektu architektoniczno-budowlanego wraz z uzyskaniem wymaganych opinii, uzgodnień i sprawdzeń rozwiązań projektowych w zakresie wynikającym z przepisów, uzyskanie niezbędnych odstępstw od obowiązujących przepisów (o ile okaże się to konieczne) oraz uzyskanie w imieniu Zamawiającego pozwolenia na budowę, w tym uzyskanie pozwolenia Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków (MWKZ) na wykonanie robót budowlanych; c) projektu technicznego w szczegółowości projektu wykonawczego w formie odrębnych opracowań branżowych (wzajemnie ze sobą skoordynowane wszystkie branże występujące w przedmiocie zamówienia). Projekty techniczne powinny uzupełniać i uszczegóławiać projekt architektoniczno-budowlany w zakresie i stopniu dokładności niezbędnym do realizacji robót budowlanych; d) informacji BIOZ do projektu technicznego - informację dotyczącą bezpieczeństwa i ochrony zdrowia ze względu na specyfikę obiektu budowlanego; e) innych opracowań nie wymienionych wyżej a wymaganych przez jednostki uzgadniające; f) specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiOR); g) przedmiarów robót; h) kosztorysów inwestorskich, wykonane w układzie branżowym, jako oddzielne opracowania dla poszczególnych rodzajów robót. Uwaga: Wykonanie dokumentacji projektowej (ETAP I) obejmuje zakres: o robót Podstawowych (ETAP II) oraz o prawa Opcji (ETAP III) ETAP II: wykonanie robót budowlanych - stanowiących zamówienie podstawowe (zakres opisano w OPZ i załącznikach). W zakres Etapu II wchodzi wykonanie m. in.: a) wszystkich robót związanych z kompleksową modernizacją muszli koncertowej; b) opracowania charakterystyki energetycznej budynku dla budynku muszli koncertowej po wykonaniu robót budowlanych; c) opracowania dokumentacji powykonawczej. d) pełnienia nadzoru autorskiego w trakcie realizacji robót budowlanych, zwanym dalej nadzór autorski. ETAP III: wykonanie robót budowlanych - stanowiących prawo Opcji - zagospodarowanie terenu Przedmiot zamówienia objęty prawem opcji obejmuje wykonanie robót budowlanych na podstawie zatwierdzonej dokumentacji projektowej w zakresie zagospodarowania terenu: a) wykonanie nasypu; b) wykonanie widowni z prefabrykowanego betonu architektonicznego; c) wykonanie nawierzchni wokół muszli koncertowej; d) wykonanie oświetlenia terenu zewnętrznego; e) wykonanie nasadzeń; f) wykonanie dokumentacji powykonawczej; g) pełnienie nadzoru autorskiego w trakcie realizacji robót. Szczegółowy zakres skorzystania z prawa opcji opisany jest w OPZ z załącznikami, w tym w PFU (załącznik nr 7 do SWZ) i projektowanych postanowieniach umowy (załącznik nr 2 do SWZ). Zamawiający, uprawniony jest do skorzystania z prawa opcji na zasadach i trybie opisanym poniżej: 1) Zamawiający ma prawo do skorzystania z prawa opcji w całości; 2) Zamówienie realizowane w ramach opcji jest jednostronnym uprawnieniem Zamawiającego, dlatego też za nieskorzystanie przez Zamawiającego z prawa opcji, nie przysługuje Wykonawcy wynagrodzenie oraz nie stanowi podstawy dla Wykonawcy do dochodzenia jakichkolwiek roszczeń w stosunku do Zamawiającego; 3) Zamówienie objęte prawem opcji Wykonawca będzie zobowiązany wykonać po uprzednim otrzymaniu pisemnego oświadczenia woli od Zamawiającego, że zamierza z prawa opcji skorzystać, zawierającego jego zakres w ramach przedmiotowego uprawnienia Zamawiającego. Strony dopuszczają możliwość złożenia tego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres wskazany w § 19 ust. 4 pkt 2 projektowanych postanowień umowy; 4) Termin wykonania zamówienia objętego prawem opcji nie może być dłuższy niż termin wykonania przedmiotu Umowy w zakresie podstawowym, określony w § 2 ust. 1 pkt 2 projektowanych postanowień umowy; 5) Zasady dotyczące realizacji zamówienia objętego prawem opcji będą takie same jak te, które obowiązują przy realizacji zamówienia podstawowego, z zastrzeżeniem przypadków w projektowanych postanowieniach umowy, w których odrębnie uregulowano zapisy dotyczące prawa opcji (termin, wynagrodzenie, zabezpieczenie należytego wykonania umowy, kary umowne); 6) Zamawiający jest uprawniony do skorzystania z prawa opcji w okresie do ośmiu miesięcy, licząc od dnia zawarcia umowy. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, opis wymagań zamawiającego w zakresie realizacji i odbioru robót określają: a) OPZ wraz z załącznikami (w tym PFU i zalecenia konserwatorskie) - Załącznik nr 7 do SWZ b) Projektowane postanowienia umowy z załącznikami - załącznik nr 2 do SWZ Zamawiający udostępnia Przedmiar kalkulacji kosztów inwestycji (załącznik nr 8 SWZ), stanowiący materiał informacyjny (pomocniczy) o zakresie przedmiotu zamówienia (nie wymagany do złożenia wraz z ofertą). CPV: 45000000-7, 71220000-6,45112710-5,45300000-0,45453000-7,45310000-3 Dokument nr: 2024/BZP 00330554, Znak sprawy: UD-VII-WZP.271.11.2024 Otwarcie ofert: Termin otwarcia ofert: 2024-06-05 12:30 Specyfikacja: SEKCJA III - UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA 3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania https://zamowienia.um.warszawa.pl 3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie. 3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak. 3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zamowienia.um.warszawa.pl 3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem Platformy zakupowej pod adresem https://zamowienia.um.warszawa.pl zwanej dalej Platformą lub Systemem. Wymagania techniczne i organizacyjne określono w pkt 27 SWZ. Uwaga: Rejestracja Wykonawcy na Platformie następuje automatycznie poprzez weryfikację adresu e-mail podanego przez Wykonawcę w formularzu rejestracyjnym. W uzasadnionych przypadkach (np. wprowadzenie danych niezgodnych z danymi rejestrowymi) weryfikacja danych Wykonawcy może trwać maksymalnie do 2 dni roboczych. Mając to na uwadze, Zamawiający zaleca Wykonawcom uwzględnienie czasu niezbędnego na rejestrację w procesie złożenia Oferty w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej. 3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie. 3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy 3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: polski 3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Szczegółowe informacje znajdują się w pkt. 8 SWZ 3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegółowe informacje znajdują się w pkt. 8 SWZ Składanie ofert: Składanie ofert odbywa się za pośrednictwem platformy elektronicznej, dostępnej pod adresem: https://zamowienia.um.warszawa.pl TERMIN SKŁADANIA ofert: 2024-06-05 12:00 Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć na Platformie pod adresem https://zamowienia.um.warszawa.pl Miejsce i termin realizacji: Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 miesiące Wymagania: SEKCJA IV - PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia. 4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie 4.1.2.) Numer referencyjny: Znak sprawy: UD-VII-WZP.271.11.2024 4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane 4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie 4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie 4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak 4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia: Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy 4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia: 4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia Przedmiotem zamówienia jest Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych związanych z kompleksową modernizacją muszli koncertowej w Parku Praskim wraz z zagospodarowaniem terenu w Warszawie. Lokalizacja Inwestycji: Muszla Koncertowa położona na terenie Parku Praskiego w Warszawie, w Dzielnicy Praga - Północ, działka ew. nr 8 obręb 4-15-02. W ramach przedmiotowego zamówienia Zamawiający uprawniony jest do skorzystania z prawa opcji na zasadach opisanych w niniejszej specyfikacji, w Opisie Przedmiotu Zamówienia (zwanym dalej: OPZ) wraz z załącznikami, stanowiącym załącznik nr 7 do SWZ oraz w projektowanych postanowieniach umowy wraz z załącznikami, stanowiących załącznik nr 2 do SWZ. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje roboty budowlane, poprzedzone opracowaniem dokumentacji projektowej. Opis prac został umieszczony w Programie Funkcjonalno-Użytkowym (dalej PFU), który stanowi załącznik nr 2 do OPZ stanowiącego załącznik nr 7 do SWZ. Zamówienie podzielone jest na trzy etapy: ETAP I: wykonanie dokumentacji projektowej w oparciu o dołączone do SWZ dokumenty w tym OPZ z załącznikami oraz projektowane postanowienia umowy z załącznikami. W zakres Etapu I wchodzi wykonanie m. in.: a) projektu zagospodarowania terenu; b) projektu architektoniczno-budowlanego wraz z uzyskaniem wymaganych opinii, uzgodnień i sprawdzeń rozwiązań projektowych w zakresie wynikającym z przepisów, uzyskanie niezbędnych odstępstw od obowiązujących przepisów (o ile okaże się to konieczne) oraz uzyskanie w imieniu Zamawiającego pozwolenia na budowę, w tym uzyskanie pozwolenia Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków (MWKZ) na wykonanie robót budowlanych; c) projektu technicznego w szczegółowości projektu wykonawczego w formie odrębnych opracowań branżowych (wzajemnie ze sobą skoordynowane wszystkie branże występujące w przedmiocie zamówienia). Projekty techniczne powinny uzupełniać i uszczegóławiać projekt architektoniczno-budowlany w zakresie i stopniu dokładności niezbędnym do realizacji robót budowlanych; d) informacji BIOZ do projektu technicznego - informację dotyczącą bezpieczeństwa i ochrony zdrowia ze względu na specyfikę obiektu budowlanego; e) innych opracowań nie wymienionych wyżej a wymaganych przez jednostki uzgadniające; f) specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiOR); g) przedmiarów robót; h) kosztorysów inwestorskich, wykonane w układzie branżowym, jako oddzielne opracowania dla poszczególnych rodzajów robót. Uwaga: Wykonanie dokumentacji projektowej (ETAP I) obejmuje zakres: o robót Podstawowych (ETAP II) oraz o prawa Opcji (ETAP III) ETAP II: wykonanie robót budowlanych - stanowiących zamówienie podstawowe (zakres opisano w OPZ i załącznikach). W zakres Etapu II wchodzi wykonanie m. in.: a) wszystkich robót związanych z kompleksową modernizacją muszli koncertowej; b) opracowania charakterystyki energetycznej budynku dla budynku muszli koncertowej po wykonaniu robót budowlanych; c) opracowania dokumentacji powykonawczej. d) pełnienia nadzoru autorskiego w trakcie realizacji robót budowlanych, zwanym dalej nadzór autorski. ETAP III: wykonanie robót budowlanych - stanowiących prawo Opcji - zagospodarowanie terenu Przedmiot zamówienia objęty prawem opcji obejmuje wykonanie robót budowlanych na podstawie zatwierdzonej dokumentacji projektowej w zakresie zagospodarowania terenu: a) wykonanie nasypu; b) wykonanie widowni z prefabrykowanego betonu architektonicznego; c) wykonanie nawierzchni wokół muszli koncertowej; d) wykonanie oświetlenia terenu zewnętrznego; e) wykonanie nasadzeń; f) wykonanie dokumentacji powykonawczej; g) pełnienie nadzoru autorskiego w trakcie realizacji robót. Szczegółowy zakres skorzystania z prawa opcji opisany jest w OPZ z załącznikami, w tym w PFU (załącznik nr 7 do SWZ) i projektowanych postanowieniach umowy (załącznik nr 2 do SWZ). Zamawiający, uprawniony jest do skorzystania z prawa opcji na zasadach i trybie opisanym poniżej: 1) Zamawiający ma prawo do skorzystania z prawa opcji w całości; 2) Zamówienie realizowane w ramach opcji jest jednostronnym uprawnieniem Zamawiającego, dlatego też za nieskorzystanie przez Zamawiającego z prawa opcji, nie przysługuje Wykonawcy wynagrodzenie oraz nie stanowi podstawy dla Wykonawcy do dochodzenia jakichkolwiek roszczeń w stosunku do Zamawiającego; 3) Zamówienie objęte prawem opcji Wykonawca będzie zobowiązany wykonać po uprzednim otrzymaniu pisemnego oświadczenia woli od Zamawiającego, że zamierza z prawa opcji skorzystać, zawierającego jego zakres w ramach przedmiotowego uprawnienia Zamawiającego. Strony dopuszczają możliwość złożenia tego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres wskazany w § 19 ust. 4 pkt 2 projektowanych postanowień umowy; 4) Termin wykonania zamówienia objętego prawem opcji nie może być dłuższy niż termin wykonania przedmiotu Umowy w zakresie podstawowym, określony w § 2 ust. 1 pkt 2 projektowanych postanowień umowy; 5) Zasady dotyczące realizacji zamówienia objętego prawem opcji będą takie same jak te, które obowiązują przy realizacji zamówienia podstawowego, z zastrzeżeniem przypadków w projektowanych postanowieniach umowy, w których odrębnie uregulowano zapisy dotyczące prawa opcji (termin, wynagrodzenie, zabezpieczenie należytego wykonania umowy, kary umowne); 6) Zamawiający jest uprawniony do skorzystania z prawa opcji w okresie do ośmiu miesięcy, licząc od dnia zawarcia umowy. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, opis wymagań zamawiającego w zakresie realizacji i odbioru robót określają: a) OPZ wraz z załącznikami (w tym PFU i zalecenia konserwatorskie) - Załącznik nr 7 do SWZ b) Projektowane postanowienia umowy z załącznikami - załącznik nr 2 do SWZ Zamawiający udostępnia Przedmiar kalkulacji kosztów inwestycji (załącznik nr 8 SWZ), stanowiący materiał informacyjny (pomocniczy) o zakresie przedmiotu zamówienia (nie wymagany do złożenia wraz z ofertą). 4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane 4.2.7.) Dodatkowy kod CPV: 71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego 45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych 45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach 45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne 45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne 4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak 4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji: W ramach przedmiotowego zamówienia Zamawiający uprawniony jest do skorzystania z prawa opcji na zasadach opisanych w pkt. 9 SWZ , w Opisie Przedmiotu Zamówienia wraz z załącznikami, w tym PFU (załącznik nr 7 do SWZ) oraz w projektowanych postanowieniach umowy wraz z załącznikami (załącznik nr 2 do SWZ) . Skorzystanie z prawa Opcji nie jest obowiązkowe dla Zamawiającego. W przypadku nie skorzystania przez Zamawiającego z prawa Opcji Wykonawcy nie przysługuje wynagrodzenie oraz jakiekolwiek inne roszczenie z tego tytułu. Przedmiot zamówienia objęty prawem opcji obejmuje wykonanie robót budowlanych na podstawie zatwierdzonej dokumentacji projektowej w zakresie zagospodarowania terenu: a) wykonanie nasypu; b) wykonanie widowni z prefabrykowanego betonu architektonicznego; c) wykonanie nawierzchni wokół muszli koncertowej; d) wykonanie oświetlenia terenu zewnętrznego; e) wykonanie nasadzeń; f) wykonanie dokumentacji powykonawczej; g) pełnienie nadzoru autorskiego w trakcie realizacji robót. Szczegółowy zakres skorzystania z prawa opcji opisany jest w OPZ z załącznikami i projektowanych postanowieniach umowy z załącznikami. Zamawiający, uprawniony jest do skorzystania z prawa opcji na zasadach i trybie opisanym poniżej: 1) Zamawiający ma prawo do skorzystania z prawa opcji w całości; 2) Zamówienie realizowane w ramach opcji jest jednostronnym uprawnieniem Zamawiającego, dlatego też nieskorzystanie przez Zamawiającego z prawa opcji nie przysługuje Wykonawcy wynagrodzenie oraz nie stanowi podstawy dla Wykonawcy do dochodzenia jakichkolwiek roszczeń w stosunku do Zamawiającego; 3) Zamówienie objęte prawem opcji Wykonawca będzie zobowiązany wykonać po uprzednim otrzymaniu pisemnego oświadczenia woli od Zamawiającego, że zamierza z prawa opcji skorzystać, zawierającego jego zakres w ramach przedmiotowego uprawnienia Zamawiającego. Strony dopuszczają możliwość złożenia tego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres wskazany w § 19 ust. 4 pkt 2 projektowanych postanowień umowy; 4) Termin wykonania zamówienia objętego prawem opcji nie może być dłuższy niż termin wykonania przedmiotu Umowy w zakresie podstawowym, określony w § 2 ust. 1 pkt 2 projektowanych postanowień umowy; 5) Zasady dotyczące realizacji zamówienia objętego prawem opcji będą takie same jak te, które obowiązują przy realizacji zamówienia podstawowego, z zastrzeżeniem przypadków w projektowanych postanowieniach umowy, w których odrębnie uregulowano zapisy dotyczące prawa opcji (termin, wynagrodzenie, zabezpieczenie należytego wykonania umowy, kary umowne); 6) Zamawiający jest uprawniony do skorzystania z prawa opcji w okresie do ośmiu miesięcy, licząc od dnia zawarcia umowy. 4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 miesiące 4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie 4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie 4.3.) Kryteria oceny ofert 4.3.1.) Sposób oceny ofert: Oferty będą oceniane przez komisję przetargową metodą punktową w skali 100-punktowej. 4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo 4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe Kryterium 1 4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena 4.3.6.) Waga: 60 Kryterium 2 4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne. 4.3.5.) Nazwa kryterium: wydłużenie okresu gwarancji 4.3.6.) Waga: 40 4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW 5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie 5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak 5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu. Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, zamawiający określa warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej Wykonawcy. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że: 1) w zakresie doświadczenia, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał (zakończył)* w sposób należyty co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie, przebudowie lub remoncie budynku użyteczności publicznej** z wykonaniem robót budowalnych wielobranżowych (w co najmniej następujących branżach: ogólnobudowlanej, sanitarnej i elektrycznej) o wartości nie mniejszej niż 1 500 000,00 zł brutto. UWAGA: *Za wykonaną robotę Zamawiający uzna taką robotę, której przedmiot został odebrany przez Zamawiającego jako wykonany w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończony. **Budynek użyteczności publicznej - zgodnie z Rozporządzaniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, przez budynek użyteczności publicznej należy rozumieć budynek przeznaczony na potrzeby administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, kultu religijnego, oświaty, szkolnictwa wyższego, nauki, wychowania, opieki zdrowotnej, społecznej lub socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii, usług, w tym usług pocztowych lub telekomunikacyjnych, turystyki, sportu, obsługi pasażerów w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym, morskim lub wodnym śródlądowym, oraz inny budynek przeznaczony do wykonywania podobnych funkcji. Za budynek użyteczności publicznej uznaje się także budynek biurowy lub socjalny. 2) w zakresie osób skierowanych do realizacji zamówienia dysponuje: 1. co najmniej jedną osobą, która będzie pełniła funkcję głównego projektanta, posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności architektonicznej; 2. co najmniej jedną osobą, która będzie pełniła funkcję projektanta, posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych; 3. co najmniej jedną osobą, która będzie pełniła funkcję projektanta, posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, instalacji i urządzeń gazowych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych; 4. co najmniej jedną osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej; 5. co najmniej jedną osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika robót, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych; 6. co najmniej jedną osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika robót, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, instalacji i urządzeń gazowych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych. Uwaga: Uprawnienia budowlane winny być wydane na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. 2023 poz. 682 ze zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (t.j. Dz. U. 2019 poz. 831) lub odpowiadające im inne ważne uprawnienia budowlane, w zakresie adekwatnym do przedmiotu zamówienia, wydane na mocy wcześniej obowiązujących przepisów. Zgodnie z art. 12 a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy Prawo budowlane mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych, tj. przepisach ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2023 r. poz. 334). Zamawiający dopuszcza łączenie powyższych funkcji pod warunkiem posiadania przez osobę kwalifikacji odpowiadających wymaganiom dla każdej z wymienionych funkcji. Wykazanie się takimi, połączonymi uprawnieniami przez jedną, ta samą osobę, spełnia powyższe warunki. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 22.1. SWZ: wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty - Załącznik nr 3 do SWZ. Uwaga! Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz o którym mowa powyżej dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył. 2) W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 22.2. SWZ: wykaz osób (zgodny z załącznikiem nr 4 do SWZ) skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Sposób i forma przekazania oświadczeń i dokumentów został określony w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 roku, w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. 2020 poz. 2452). 5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych: W przypadku, gdy Wykonawca oferuje rozwiązania nieodpowiadające wprost normom referencyjnym opisanym w opisie przedmiotu zamówienia z załącznikami (załącznik nr 7 do SWZ) lub w załącznikach do projektowanych postanowień umowy (załącznik nr 2 do SWZ), Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych. Zamawiający wymaga udowodnienia w ofercie, w szczególności za pomocą przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104-107 ustawy PZP, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w ww. dokumentach. Na podstawie art. 107 ustawy PZP przedmiotowe środki dowodowe podlegają uzupełnieniu. 5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak 5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty: Zgodnie z pkt. 20 SWZ SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA 6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie 6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie 6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak 6.4.1) Informacje dotyczące wadium: Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie: 30 000 zł (słownie złotych: trzydzieści tysięcy 00/100). Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1-5 ustawy Pzp. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp. Szczegółowe informacje dotyczące wadium znajdują się w pkt. 26 SWZ. 6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak 6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia na zasadach określonych w art. 58, art. 59 oraz art. 117 ustawy Pzp. W takim przypadku wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego. Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, do oferty należy załączyć: a) Oświadczenie z art. 117 ust. 4 ustawy Pzp (załącznik nr 5 do SWZ). Oświadczenie składane jest pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym. b) Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - Załącznik nr 1 do SWZ, składa każdy spośród wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - Oświadczenie składane jest pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym. Oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia wykonawcy oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. c) Dokument pełnomocnictwa, z treści którego będzie wynikało umocowanie do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia tych wykonawców należy załączyć do oferty. Pozostałe wymagania określono w SWZ i załącznikach. 6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY 7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie 7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak 7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: Zamawiający informuje, że zmiany umowy zostały przewidziane w projektowanych postanowieniach umowy, w szczególności w paragrafie 15 załączniku nr 2 do SWZ 7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak 7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty srodowiskowe Uwagi: Kryteria oceny ofert 4.3.1.) Sposób oceny ofert: Oferty będą oceniane przez komisję przetargową metodą punktową w skali 100-punktowej. 4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo 4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe Kryterium 1 4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena 4.3.6.) Waga: 60 Kryterium 2 4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne. 4.3.5.) Nazwa kryterium: wydłużenie okresu gwarancji 4.3.6.) Waga: 40 4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie Termin związania ofertą: do 2024-07-04 |
© eurobudowa.pl 2004-2024