śląskie (Rybnik)
śląskie (Katowice)
śląskie (Katowice)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego |
Data zamieszczenia: | 2024-05-23 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Powiat Przysuski Alaja Jana Pawła II 10 26-400 Przysucha powiat: przysuski 508-187-382 zp@powiatprzysuski.eu https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl/ogloszenia/190338 |
Województwo: | mazowieckie |
Miasto: | Przysucha |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | 508-187-382 |
Termin składania ofert: | 2024-06-07 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
Pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad realizacją zamówienia polegającego na zaprojektowaniu i wykonaniu robót budowlanych wraz z częściowym wyposażeniem obiektu w ramach zadania inwestycyjnego: "Utworzenie i wsparcie funkcjonowania Branżowego Centrum Umiejętności w dziedzinie diagnostyki i naprawy pojazdów" Powstaje w kontekście projektu POPT.21.27.00-14-0081/32 - Utworzenie i wsparcie funkcjonowania Branżowego Centrum Umiejętności w dziedzinie diagnostyki i naprawy pojazdów Część 1 Pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego Przedmioty zamówienia Usługa Usługi inne Opis Przedmiotem zamówienia jest pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad realizacją zamówienia polegającego na zaprojektowaniu i wykonaniu robót budowlanych wraz z częściowym wyposażeniem obiektu w ramach zadania inwestycyjnego "Utworzenie i wsparcie funkcjonowania Branżowego Centrum Umiejętności w dziedzinie diagnostyki i naprawy pojazdów" W ramach w/w usług Wykonawca zobowiązuje się zlecony nadzór inwestorski wykonywać zgodnie z programem funkcjonalno - użytkowym, dokumentacją projektową, obowiązującymi przepisami i Polskimi Normami, zasadami wiedzy technicznej i postanowieniami umowy. Podczas prowadzenia prac należy stosować się do obowiązujących warunków technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, dokumentacji projektowej, Polskich Norm oraz europejskich, o ile takie obowiązują w Polsce, przepisów prawa budowlanego. 1. Obowiązkiem Inspektora nadzoru będzie wykonywanie wszystkich obowiązków określonych w art. 25 i 26 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 ze zm.), a w szczególności: 1) Świadczenie usługi kompleksowego nadzoru inwestorskiego (we wszystkich branżach - ogólnobudowlanej, sanitarnej, elektrycznej) nad wykonaniem inwestycji, kontroli i doradztwa technicznego zgodnie z ustawą Prawo budowlane; 2) Wydawanie wykonawcom inwestycji lub kierownikowi budowy pleceń potwierdzonych niezwłocznie wpisem do dziennika budowy dotyczących: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, a także odkrycia elementów zakrytych, przedstawienie ekspertyz dotyczących prowadzonych prac; 3) Zapoznanie się z posiadanym przez Zamawiającego programem funkcjonalno - użytkowym, terenem budowy, jego uzbrojeniem i zagospodarowaniem oraz pisemne zgłaszanie stwierdzonych nieprawidłowości i dokonanych poprawek dokumentacji projektowej; 4) Udział w protokolarnym przekazaniu placu budowy; 5) Reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z przepisami i obowiązującymi Polskimi Normami oraz zasadami wiedzy technicznej; 6) Ocena poprawności wykonania harmonogramów rzeczowo-finansowych sporządzanych przez Wykonawcę prac projektowych i robót budowlanych; 7) Kontrolowanie zgodności realizacji zadania inwestycyjnego z umową zawartą między Wykonawcą prac projektowych i robót budowlanych a Zamawiającym; 8) Oceny zgodności wykonanej koncepcji realizacji zadania i dokumentacji projektowej z programem funkcjonalno - użytkowym oraz obowiązującymi przepisami prawa; 9) Oceny zgodności wykonanej dokumentacji projektowo kosztorysowej z programem funkcjonalno - użytkowym oraz obowiązującymi przepisami prawa; 10) Uczestniczenie w czynnościach odbiorowych dokumentacji projektowej sporządzonej przez Wykonawcę prac projektowych i robót budowlanych. 11) Wykonywanie wszystkich czynności przypisanych inspektorowi nadzoru wynikających z umowy na wykonanie prac projektowych i robót budowlanych zawartej między Zamawiającym a wykonawcą prac projektowych i robót budowlanych. 12) Sprawdzanie kwalifikacji osób zatrudnionych przez Wykonawców na budowie; 13) Sprawdzanie jakości wykonywanych robót, pisemna akceptacja materiałów i urządzeń przewidzianych do wbudowania, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych, nie posiadających wymaganych certyfikatów, nie dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie oraz niezgodnych z dokumentacją projektową; 14) Monitorowanie, sprawdzanie zgodności i autentyczności przedstawionych certyfikatów materiałów i urządzeń, prawidłowości ubezpieczeń, gwarancji, praw własności, za które Wykonawcy są odpowiedzialni zgodnie z warunkami umów; 15) Sprawdzanie i pisemne odbieranie robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, dokonywanie odbiorów częściowych, uczestniczenie i nadzór podczas prób i odbiorów technicznych instalacji i urządzeń technicznych oraz czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych wchodzących w skład wykonywanego przedmiotu umowy i przekazywanie ich do użytkowania; 16) Organizacja prac związanych z nadzorem w celu uniknięcia zbędnych przerw w realizacji robót przez Wykonawcę; 17) Monitorowanie, sprawdzanie oraz pisemne zatwierdzanie harmonogramu zaawansowania prac przez wykonawców, nie rzadziej niż raz w miesiącu; 18) Kontrolowanie przestrzegania przez Wykonawcę zasad BHP, akceptacja urządzeń zabezpieczających rejon robót, tablic informacyjnych, odcinków wyłączonych w ruchu; 19) Żądanie od Projektanta dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanej dokumentacji projektowej na etapie realizacji inwestycji; 20) Żądanie od Wykonawcy zadania i kierowników robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych prac, a także wstrzymanie dalszych prac wykonywanych niezgodnie z dokumentacją projektową oraz sztuką budowlaną; 21) Przedkładanie Zamawiającemu wszystkich oświadczeń i zapytań (wraz z propozycją odpowiedzi) dostarczonych przez wykonawcę zadania; 22) Potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia stwierdzonych wad, a także kontrolowanie rozliczenia inwestycji; 23) Uczestniczenie w organizowanych przez Zamawiającego naradach dotyczących budowy, na każde wezwanie Zamawiającego, odbywanych w siedzibie Zamawiającego lub na placu budowy; 24) Stała kontrola terenu budowy podczas wykonywania robót budowlanych. Inspektor Nadzoru zobowiązany jest do bezpośredniego uczestniczenia i nadzorowania w istotnych dla właściwej realizacji elementów robót. Inspektor nadzoru jest zobowiązany do zgłoszenia się na budowie w celu odbioru lub kontroli robót nie później niż w ciągu 48 godzin od telefonicznego lub mailowego powiadomienia przez Wykonawcę robót lub Zamawiającego lub niezwłocznie w nagłych przypadkach lub zagrażających bezpieczeństwu na budowie. W celu weryfikacji obecności na budowie Zamawiający ma prawo do żądania podpisywania list obecności lub zastosowania innych form sprawdzenia. Konieczność pracy Inspektora Nadzoru w dni ustawowo wolne od pracy lub / i w godz.ch popołudniowych, wieczornych nie może być podstawą do jakichkolwiek roszczeń w stosunku do Zamawiającego; 25) Dokonywanie odbiorów robót zanikających i ulegających zakryciu, wpisem do dziennika budowy. 26) Przygotowanie i dokonywanie odbiorów częściowych zgodnych z zatwierdzonym harmonogramem rzeczowo - finansowym , a także odbiorach specjalistycznych, dostawców mediów; 27) Sprawdzenie i ocena poprawności dokumentów złożonych przez Wykonawcę prac projektowych i robót budowlanych dotyczących waloryzacji wynagrodzenia. 28) Przygotowanie i udział w czynnościach odbioru końcowego, sporządzenie listy ewentualnych wad i usterek z terminem ich usunięcia oraz innych dokumentów związanych z warunkami kontraktu, skompletowanie pełnej dokumentacji odbiorowej (projektów powykonawczych, protokołów prób i odbiorów, certyfikatów, świadectw zgodności, atestów itp.), dokonywanie stwierdzenia wpisem do dziennika budowy, że wykonawca robót zakończył wszystkie roboty, stwierdzenie zgodności wpisu wykonawcy robót ze stanem faktycznym, dokonywanie kontroli rozliczenia rzeczowo-finansowego inwestycji, 29) Prowadzenie nadzoru nad usunięciem ewentualnych wad i usterek w okresie gwarancji i rękojmi. 30) Prowadzenie i przechowywanie korespondencji z podmiotami biorącymi udział w realizacji umów, ze szczególnych uwzględnieniem uwag i wniosków kierowanych do Zamawiającego mogących być dowodami w razie ewentualnych sporów, roszczeń itp.; 31) Egzekwowanie opracowania przez Wykonawców zadań instrukcji eksploatacji i konserwacji urządzeń oraz pisemna ich akceptacja; 32) Uczestniczenie w przekazaniu budowy do użytkowania, skompletowanie dokumentów oraz współpraca z Wykonawcą robót i Zamawiającym przy uzyskaniu decyzji pozwolenia na użytkowanie obiektu; 33) Uzgadnianie z Zamawiającym wszelkich zmian dotyczących konieczności wprowadzenia robót zamiennych lub dodatkowych; 34) Informowanie Zamawiającego i Wykonawcy robót o konieczności zmiany kierownika budowy lub robót, a także wystąpienie z żądaniem takiej zmiany w imieniu Zamawiającego do Wykonawców robót; 35) Sprawdzenie i akceptowanie kosztorysu powykonawczego, sprawdzenie kompletności przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów, dokumentacji powykonawczej, zatwierdzenie faktur wystawionych przez Wykonawcę robót, wypełnianie i podpisywanie dokumentów rozliczeniowych po zakończeniu robót; 36) Opiniowanie projektów aneksów do umowy w Wykonawcą robót za ewentualne roboty dodatkowe, przygotowywanie protokołów konieczności i negocjacji, weryfikacja kosztorysów na ewentualne roboty dodatkowe; 37) Udział w organizowanych przez Zamawiającego przeglądach okresowych mających na celu usunięcie wad i nieprawidłowości stwierdzonych przy realizacji robót. Realizowane przedsięwzięcie otrzymało wsparcie w ramach funduszy UE Z PLANU ROZWOJOWEGO dotyczącego realizacji przedsięwzięcia w ramach Konkursu pt. Utworzenie i wsparcie funkcjonowania 120 branżowych centrów umiejętności (BCU), realizujących koncepcję centrów doskonałości zawodowej (CoVEs) Program Funkcjonalno - Użytkowy z przedmiarem robót, stanowiący opis przedmiotu zamówienia na wykonanie prac projektowych i robót budowlanych będących przedmiotem nadzoru stanowi załącznik nr 6 do zapytania ofertowego. Projekt umowy z wykonawcą robót będących przedmiotem nadzoru stanowi załącznik nr 7 do niniejszego zapytania ofertowego. CPV: 71247000-1, 71520000-9 Dokument nr: 2024-62033-190338, ZP-I.272.17.2024 Składanie ofert: TERMIN SKŁADANIA ofert 2024-06-07 Miejsce i termin realizacji: Planowany termin podpisania umowy 2024-07 Miejsca realizacji adres Kraj Polska Województwo mazowieckie Powiat przysuski Gmina Przysucha Miejscowość Przysucha Harmonogram Etap 1 Koniec realizacji 2025-06-30 Czy występuje płatność częściowa TAK Wymagania: Warunki zmiany umowy 1. Wszelkie zmiany dotyczące niniejszej umowy, wymagają dla swej ważności formy pisemnej. 2. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonywania nieistotnych zmian zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. 3. Zamawiający przewiduje również możliwości dokonania istotnej zmiany zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w przypadku wystąpienia co najmniej jednej okoliczności wymienionej poniżej z uwzględnieniem podawanych warunków ich wystąpienia: 1) Zmiana osób uczestniczących w realizacji zamówienia może nastąpić w przypadku: na prośbę Wykonawcy uzasadnioną po przedstawieniu i zaakceptowaniu przez Zamawiającego kandydatury innej osoby/osób spełniającej warunki zawarte w treści zapytania ofertowego. 2) Zmiana wysokości wynagrodzenia w przypadku zmiany: a) stawki podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego, b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej ustalonego na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, c) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub zmiany wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, d) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych - wyłącznie, jeżeli ww. zmiany określone w ppkt. a), b), c) lub d) powyżej będą miały wpływ na koszty wykonania Umowy przez Wykonawcę. 4. Zmiana Umowy w zakresie zmiany wynagrodzenia z przyczyn określonych w ust. 3 pkt 2 ppkt a), b), c) i d) powyżej obejmować będzie wyłącznie płatności za prace, których w dniu zmiany odpowiednio stawki podatku VAT, wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę i składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych jeszcze nie wykonano. 5. Obowiązek wykazania wpływu zmian, o których mowa w ust. 3 pkt 2 niniejszego paragrafu na zmianę wynagrodzenia, o którym mowa w §4 ust. 1 Umowy obciąża Wykonawcę pod rygorem odmowy dokonania zmiany Umowy przez Zamawiającego. Wykonawca może złożyć pisemny wniosek o dokonanie zmiany wynagrodzenia najwcześniej w dniu wejścia w życie przepisów wprowadzających zmiany. 6. Zamawiający może w terminie 10 dni od skutecznego doręczenia mu wniosku Wykonawcy wraz z wymaganym uzasadnieniem odmówić zmiany wynagrodzenia, wnioskowanego na jakiejkolwiek podstawie, wyłącznie w razie niespełnienia przez Wykonawcę wymogów wniosku/żądania zmiany, wszczególności w sytuacji braku wykazania przez Wykonawcę wpływu podstawy do zmiany na rzeczywisty koszt wykonania przez Wykonawcę Przedmiotu Umowy. Zamawiający uzasadni swoje stanowisko. 7. O wystąpieniu okoliczności mogących wpłynąć na zmianę Umowy Strony poinformują się w formie pisemnej. Zamawiający lub Wykonawca w terminie 10 dni od dnia złożenia przez drugą Stronę wniosku oceni, czy wykazano rzeczywisty wpływ zmian, o których mowa powyżej. Strony zastrzegają sobie możliwość wezwania Strony wnioskującej do przedłożenia dodatkowych dokumentów czy wyliczeń do złożonego wniosku. W przypadku zaakceptowania wniosku Strony wyznaczą datę podpisania aneksu do Umowy. 8. Zmiana postanowień niniejszej Umowy na podstawie w/w przesłanek wymaga z zachowania formy pisemnego aneksu pod rygorem nieważności. Czy dopuszczalna oferta częściowa? NIE Warunki, jakie musi spełniać oferent Typ Osoby zdolne do wykonania zamówienia Opis 1. W postępowaniu może wziąć udział Wykonawca, który spełnia następujące warunki: Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek zdolności technicznej lub zawodowej - dysponowania osobami zdolnymi do realizacji zamówienia, jeżeli wykaże, iż dysponuje lub będzie dysponował na potrzeby realizacji przedmiotowego zamówienia: osobami posiadającymi uprawnienia budowlane do nadzorowania robót w specjalnościach: - konstrukcyjno-budowlanej posiadającej uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń. - instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych posiadającej uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. - instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych posiadającej budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych. 2. Wykonawca złoży stosowne oświadczenie, zgodne ze wzorem stanowiącym załącznik Nr 4 do Zapytania ofertowego, potwierdzające spełnienie warunku posiadanej zdolności technicznej lub zawodowej - dysponowanie osobami zdolnymi do realizacji zamówienia i załączy do oferty poświadczone za zgodność z oryginałem kserokopie tych uprawnień. 3. Wykonawca zobowiązany jest potwierdzić w treści Formularza oferty stanowiącego załącznik nr 1 do Zapytania ofertowego, że znajduje się w sytuacji finansowej i ekonomicznej zapewniającej wykonanie zamówienia. 4. W przypadku niezłożenia wraz z ofertą dokumentów potwierdzających spełnienie warunku posiadanej zdolności technicznej lub zawodowej - dysponowanie osobami zdolnymi do realizacji zamówienia, wówczas Zamawiający jednokrotnie wezwie do ich złożenia w wyznaczonym terminie, zaś w przypadku ich niezłożenia na wezwanie - oferta Wykonawcy zostanie odrzucona jako niespełniającego warunków udziału w postepowaniu. 5. Zapisy z ust. 4 stosuje się w stosunku do Wykonawcy, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza. Opis 1. Strony ustaliły przejściowy sposób regulowania należności. Wykonawca będzie wystawiał trzy faktury częściowe i fakturę końcową za wykonane usługi. 2. Podstawę do rozliczenia Wykonawcy stanowić będzie: 1) faktura po dokonaniu odbioru końcowego dokumentacji projektowej stanowiąca 2% wartości umowy, wystawiona przez Wykonawcę usługi - po uzyskaniu przez Wykonawcę prac projektowych i robót budowlanych w imieniu Zamawiającego ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę na podstawie protokołu zdawczo - odbiorczego dokumentacji projektowej podpisanego przez przedstawicieli Wykonawcy i Zamawiającego zatwierdzonego przez Starostę Przysuskiego, 2) dwie faktury częściowe po dokonaniu dwóch odbiorów częściowych robót budowlanych zakończonych elementów wskazanych w harmonogramie rzeczowo - finansowym, wystawione przez Wykonawcę usługi, po wykonaniu i odebraniu robót stanowiących - 18% kwoty wynagrodzenia Wykonawcy robót budowlanych, - 40% kwoty wynagrodzenia Wykonawcy robót budowlanych, Wysokość wynagrodzenia na fakturach częściowych będzie iloczynem procentowego zaawansowania odbieranych robót i kwoty przedstawionej w § 5 ust. 1 zawartej umowy) 3) Faktura końcowa po wykonaniu całego zakresu przedmiotu umowy na podstawie potwierdzonego przez Strony i zatwierdzonego przez Starostę Przysuskiego protokołu końcowego odbioru robot budowlanych, stanowiąca dopełnienie do kwoty wymienionej w § 5 ust. 1 zawartej umowy Uwagi: Data opublikowania ogłoszenia 2024-05-23 Data ostatniej zmiany 2024-05-23 12:00:22 Kryteria oceny Czy kryterium cenowe TAK Opis Cena brutto za wykonanie zamówienia - 100 %. Kontakt: Osoby do kontaktu Grzegorz Borycki tel.: 508-187-382 e-mail: zp@powiatprzysuski.eu |
© eurobudowa.pl 2004-2024