śląskie (Katowice)
śląskie (Katowice)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Zakup ścinarki do poboczy |
Data zamieszczenia: | 2024-05-23 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH W JANOWIE LUBELSKIM ul. Bohaterów Porytowego Wzgórza 29 23-300 Janów Lubelski powiat: janowski 158720266, faks 158720191 zdp@powiatjanowski.pl |
Województwo: | lubelskie |
Miasto: | Janów Lubelski |
Wadium: | nie wymagane |
Nr telefonu: | 158720266, faks 1587 |
Termin składania ofert: | 2024-06-07 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
Zakup ścinarki do poboczy na potrzeby Zarządu Dróg Powiatowych w Janowie Lubelskim Krótki opis przedmiotu zamówienia 1. Przedmiotem zamówienia jest zakup ścinarki do poboczy na potrzeby Zarządu Dróg Powiatowych w Janowie Lubelskim. 2. Zamówienie obejmuje zakup ścinarki do poboczy, dostawę jej na bazę ZDP w Janowie Lubelskim, montaż do ciągnika rolniczego Zamawiającego oraz przeszkolenie w Janowie Lubelskim dwóch pracowników z obsługi i konserwacji dostarczonej maszyny. 3. Opis maszyny. Dostarczona ścinarka poboczy winna być urządzeniem przystosowanym do montażu na tylnym TUZ ciągnika rolniczego. Ścinanie poboczy winno się odbywać za pomocą lemiesza i koła odcinającego lub frezu ślimakowego z wymiennymi nożami i talerza profilującego, następnie ścięty materiał winien być podany na taśmociąg transportujący ścięty materiał na przyczepę jadącą przed ścinarką. Odległość wyrzutu winna być regulowana (np. klapą ograniczającą, prędkością taśmy, itp.). Sterowanie urządzeniem winno odbywać się z kabiny ciągnika za pomocą hydrauliki siłowej i WOM, w szczególności sterowanie obrotami freza ślimakowego, wirnika ładującego urobek na taśmę, talerza profilującego, taśmociągu, regulacja szerokości i głębokości frezowania. Układ hydrauliczny urządzenia winien posiadać zabezpieczenie w przypadku napotkania na przeszkodę lub zablokowania przez duży element np. kamień, itp. Ścinarka winna być wyposażona w szczotkę walcową zamiatającą nawierzchnię drogi za zestawem. 4.4. Określa się charakterystyczne parametry jakościowe dostarczanej ścinarki poboczy: - maksymalna szerokość ścinania - minimum 0,5 m (regulowana hydraulicznie) - głębokość ścinania - regulowana hydraulicznie - spadek pobocza - regulowany hydraulicznie - prędkość pracy - minimum 200 m/h - wydajność - minimum 100 m3/h - narządzie ścinające - lemiesz + koło odcinające lub frez ślimakowy z wymiennymi nożami + talerz profilujący - napęd podzespołów ścinarki - hydrauliczny z własnego niezależnego układu hydraulicznego napędzanego z WOM ciągnika - transport urobku - taśmociągiem na skrzynię ładunkową przed ciągnikiem - sterowanie pracą ścinarki - z pulpitu sterującego zamontowanego w kabinie ciągnika - wyposażenie dodatkowe - szczotka walcowa O600 ÷ O800 mm, szerokość robocza 200 cm ÷ 250 cm zamontowana za ścinarką Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w załączniku nr 1 do SWZ. CPV: 43300000-6, 43210000-8,43230000-4 Dokument nr: 2024/BZP 00336751, IiN.252.9.2024 Otwarcie ofert: Termin otwarcia ofert: 2024-06-07 09:30 Specyfikacja: SEKCJA III - UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA 3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-380ab595-12ae-11ef-9381-e6cc5d6d04e5 3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie. 3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak. 3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która dostępna jest pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/pl/ 2. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: zdp@powiatjanowski.pl (nie dotyczy składania ofert). 3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa § 12 Regulaminu Platformy e-Zamówienia, a mianowicie: 1) W celu prawidłowego korzystania z usług Platformy e-Zamówienia wymagany jest: a) Komputer PC: - parametry minimum: Intel Core2 Duo, 2 GB RAM, HDD, - zainstalowany jedne z poniższych systemów operacyjnych: MS Windows 7 lub nowszy, OSX/Mac OS 10.10, Ubuntu 14.04, - zainstalowana jedna z poniższych przeglądarek: Chrome 66.0 lub nowsza, Firefox 59.0 lub nowsza, Safari 11.1 lub nowsza, Edge 14.0 i nowsze, albo b) Tablet/Telefon: - Parametry minimum: 4 rdzenie procesora, 2GB RAM, Android 6.0 Marshallow, iOS 10.3, - Przeglądarka Chrome 61 lub nowsza 2) Dla skorzystania z pełnej funkcjonalności może być konieczne włączenie w przeglądarce obsługi protokołu bezpiecznej transmisji danych SSL, obsługi JavaScript, oraz cookies; 3) Specyfikacja połączenia, formatu przesyłanych danych oraz kodowania i oznaczania czasu odbioru danych: a) specyfikacja połączenia - formularze udostępniane są za pomocą protokołu TLS 1.2, b) format danych oraz kodowanie: formularze dostępne są w formacie HTML z kodowaniem UTF-8, c) oznaczenia czasu odbioru danych: wszelkie operacje opierają się o czas serwera i dane zapisywane są z dokładnością co do sekundy 3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie. 3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy 3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: polski 3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej ,,RODO", Zamawiający informuje, że: 1) jest administratorem danych osobowych Wykonawcy oraz osób, których dane Wykonawca przekazał w niniejszym postępowaniu; 2) dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn.: ,,Zakup ścinarki do poboczy na potrzeby Zarządu Dróg Powiatowych w Janowie Lubelskim " prowadzonym w trybie podstawowym; 3) odbiorcami danych osobowych Wykonawcy będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.), dalej ,,ustawa Pzp"; 4) dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, w sposób gwarantujący jego nienaruszalność. 5) obowiązek podania przez Wykonawcę danych osobowych bezpośrednio go dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; 6) w odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie doart.22 RODO; 7) Wykonawca posiada: - na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych dotyczących Wykonawcy; - na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych, o ile ich zmiana nie skutkuje zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie narusza integralności protokołu oraz jego załączników; - na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO; - prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna, że przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO. 3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Wykonawcy nie przysługuje: - w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; - prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; - na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. W przypadku, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporządzenia 2016/679, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu. Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą. Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu. W przypadku danych osobowych zamieszczonych przez Zamawiającego w Biuletynie Zamówień Publicznych, prawa, o których mowa w art. 15 i art. 16 rozporządzenia 2016/679, są wykonywane w drodze żądania skierowanego do Zamawiającego. Składanie ofert: TERMIN SKŁADANIA ofert: 2024-06-07 09:00 Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pomocą Platformy e-Zamówienia dostępnej pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl Miejsce i termin realizacji: Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3 miesiące Wymagania: SEKCJA IV - PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia. 4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie 4.1.2.) Numer referencyjny: IiN.252.9.2024 4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy 4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie 4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie 4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie 4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia: 4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia 1. Przedmiotem zamówienia jest zakup ścinarki do poboczy na potrzeby Zarządu Dróg Powiatowych w Janowie Lubelskim. 2. Zamówienie obejmuje zakup ścinarki do poboczy, dostawę jej na bazę ZDP w Janowie Lubelskim, montaż do ciągnika rolniczego Zamawiającego oraz przeszkolenie w Janowie Lubelskim dwóch pracowników z obsługi i konserwacji dostarczonej maszyny. 3. Opis maszyny. Dostarczona ścinarka poboczy winna być urządzeniem przystosowanym do montażu na tylnym TUZ ciągnika rolniczego. Ścinanie poboczy winno się odbywać za pomocą lemiesza i koła odcinającego lub frezu ślimakowego z wymiennymi nożami i talerza profilującego, następnie ścięty materiał winien być podany na taśmociąg transportujący ścięty materiał na przyczepę jadącą przed ścinarką. Odległość wyrzutu winna być regulowana (np. klapą ograniczającą, prędkością taśmy, itp.). Sterowanie urządzeniem winno odbywać się z kabiny ciągnika za pomocą hydrauliki siłowej i WOM, w szczególności sterowanie obrotami freza ślimakowego, wirnika ładującego urobek na taśmę, talerza profilującego, taśmociągu, regulacja szerokości i głębokości frezowania. Układ hydrauliczny urządzenia winien posiadać zabezpieczenie w przypadku napotkania na przeszkodę lub zablokowania przez duży element np. kamień, itp. Ścinarka winna być wyposażona w szczotkę walcową zamiatającą nawierzchnię drogi za zestawem. 4.4. Określa się charakterystyczne parametry jakościowe dostarczanej ścinarki poboczy: - maksymalna szerokość ścinania - minimum 0,5 m (regulowana hydraulicznie) - głębokość ścinania - regulowana hydraulicznie - spadek pobocza - regulowany hydraulicznie - prędkość pracy - minimum 200 m/h - wydajność - minimum 100 m3/h - narządzie ścinające - lemiesz + koło odcinające lub frez ślimakowy z wymiennymi nożami + talerz profilujący - napęd podzespołów ścinarki - hydrauliczny z własnego niezależnego układu hydraulicznego napędzanego z WOM ciągnika - transport urobku - taśmociągiem na skrzynię ładunkową przed ciągnikiem - sterowanie pracą ścinarki - z pulpitu sterującego zamontowanego w kabinie ciągnika - wyposażenie dodatkowe - szczotka walcowa O600 ÷ O800 mm, szerokość robocza 200 cm ÷ 250 cm zamontowana za ścinarką Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w załączniku nr 1 do SWZ. 4.2.6.) Główny kod CPV: 43300000-6 - Maszyny i sprzęt budowlany 4.2.7.) Dodatkowy kod CPV: 43210000-8 - Maszyny do usuwania gleby 43230000-4 - Maszyny zgarniające 4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie 4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3 miesiące 4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie 4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie 4.3.) Kryteria oceny ofert 4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone, na podstawie jedynego kryterium, tj. Ceny. Zamawiający oceni oferty stosując wzór matematyczny (najniższa zaoferowana cena brutto podzielona przez cenę brutto oferty badanej) razy 100 pkt. 4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo 4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny Kryterium 1 4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena 4.3.6.) Waga: 100,00 4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW 5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie 5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie 5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak 5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie (nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania) następujących podmiotowych środków dowodowych (aktualnych na dzień złożenia): 1. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z udziału w postępowaniu: Zamawiający wymaga złożenia przez Wykonawcę oświadczenia o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o który mowa w art. 125 ust. 1 ustawy - wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SWZ 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający nie wymaga złożenia przez Wykonawcę podmiotowych środków dowodowych w tym zakresie 5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych: W celu potwierdzenia, że oferowana ścinarka poboczy spełnia kryteria określone przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia, Wykonawca winien dołączyć: folder, katalog, dokumentację techniczno-ruchową lub inne dokumenty potwierdzające spełnienie wymaganych parametrów. 5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak 5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty: Folder, katalog, dokumentacja techniczno-ruchowa lub inne dokumenty potwierdzające spełnienie wymaganych parametrów 5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów: Pozostałe dokumenty stanowiące ofertę lub składane z ofertą: 1) Oświadczenia, o których mowa w pkt 8.1 SWZ; 2) Oświadczenie, o którym mowa w pkt 8.2 SWZ (jeżeli dotyczy), 3) Zobowiązanie lub inne dokumenty, o których mowa w pkt 9.4 SWZ (jeżeli dotyczy). 4) Uzasadnienie do zastrzeżenia informacji znajdujących się w ofercie jako tajemnica przedsiębiorstwa (jeżeli dotyczy), 5) Potwierdzenie umocowania do działania w imieniu Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby: a) Zamawiający w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby jest umocowana do jego reprezentowania, żąda złożenia wraz z ofertą odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru; b) Wykonawca lub podmiot udostępniający zasoby nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w lit. a), jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów; c) jeżeli w imieniu Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w lit. a), Zamawiający żąda od Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby złożenia wraz z ofertą pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania Wykonawcy. 6) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (jeżeli dotyczy). SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA 6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie 6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie 6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie 6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie 6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: 1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: a) oświadczenie o którym mowa w pkt 8.1. pkt a) SWZ składa z ofertą każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. b) w przypadku, o którym mowa w pkt 6.3 SWZ Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. W przypadku gdy ofertę składa spółka cywilna, a pełen zakres prac wykonają wspólnicy wspólnie w ramach umowy spółki oświadczenie powinno potwierdzać ten fakt. Oświadczenie należy złożyć wg wymogów Załącznika Nr 6 do SWZ. 13. Jeżeli została wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. 6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY 7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie 7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak 7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: Zamawiający dopuszcza zmiany umowy w sytuacjach opisanych w art. 455 ustawy Pzp 7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie Uwagi: Kryteria oceny ofert 4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone, na podstawie jedynego kryterium, tj. Ceny. Zamawiający oceni oferty stosując wzór matematyczny (najniższa zaoferowana cena brutto podzielona przez cenę brutto oferty badanej) razy 100 pkt. 4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo 4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny Kryterium 1 4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena 4.3.6.) Waga: 100,00 4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie Termin związania ofertą: do 2024-07-05 |
© eurobudowa.pl 2004-2024