Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
6212z ostatnich 7 dni
23086z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Świadczenie usług w zakresie napraw i kwartalnych konserwacji instalacji automatycznej...

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Świadczenie usług w zakresie napraw i kwartalnych konserwacji instalacji automatycznej sygnalizacji pożarów

Data zamieszczenia: 2024-05-24
Dane kontaktowe Zamawiającego: MUZEUM WARMII I MAZUR W OLSZTYNIE
ul. Zamkowa 2
10-074 Olsztyn
powiat: Olsztyn
Tel. +48 89 527 9596, Fax: 89 5272039 w.56
przetargi@muzeum.olsztyn.pl
https://muzeum-olsztyn.logintrade.net/zapytania_email,165930,b5841c2f671eb67e0225388039a3bb2e.html
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Wadium: ---
Nr telefonu: Tel. +48 89 527 9596
Termin składania ofert: 2024-05-31 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
Przedmiot zamówienia:
Świadczenie usług w zakresie napraw i kwartalnych konserwacji instalacji wykrywania i sygnalizacji
pożarowej w obiektach Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie oraz jego oddziałach
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie napraw i kwartalnych konserwacji instalacji
automatycznej sygnalizacji pożarów zgodnie z wymogami Polskiej Normy PN-E-08350-14 oraz
przeprowadzanie szkoleń pracowników ochrony w zakresie obsługi central pożarowych w obiektach
Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie oraz jego oddziałach, tj.:
1) Zamek w Olsztynie, Ul. Zamkowa 1-3 w tym: budynek administracyjny w Olsztynie, Ul. Zamkowa 1,
Magazyn Solny w Olsztynie, Ul. Zamkowa 3,
2) Magazyn Muzealiów w Olsztynie, Ul. Partyzantów 18,
3) Dom Gazety Olsztyńskiej w Olsztynie, Ul. Targ Rybny 1,
4) Muzeum Przyrody w Olsztynie, Ul. Metalowa 6,
5) Magazyn przy Ul. Pstrowskiego 28 B w Olsztynie,
§IV.
6) Muzeum Warmińskie w Lidzbarku Warmińskim, Ul. Pl. Zamkowy 1,
7) Muzeum w Mrągowie, Ul. Ratuszowa 5,
8) Muzeum im. J.G. Herdera w Morągu, Ul. Gen. Dąbrowskiego 54,
9) Muzeum Mazurskie w Szczytnie, Ul. Sienkiewicza 1.
Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:
1) przeprowadzenie w/w obiektach raz w kwartale przeglądów konserwacyjnych instalacji automatycznej
sygnalizacji pożarów z zastrzeżeniem, iż rocznie przeglądy te muszą obejmować 100% punktów;
2) wykonywanie prac naprawczych odbywać się będzie na podstawie zgłoszenia w przypadku
wystąpienia konieczności;
3) przeprowadzanie szkoleń pracowników ochrony w zakresie obsługi central pożarowych,
4) 1 raz w roku przeprowadzenie zadziałania przeciwpożarowego wyłącznika prądu będącego na
wyposażeniu budynku - strefy pożarowej, zgodnie z § 183 ust.1 pkt 6, ust. 2, ust. 3 i ust. 4
rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać
budynki i ich usytuowanie (tekst jednolity Dz.U.2022.1225 ze zm.).
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załączniku nr 1 do wzoru umowy:
Zaleca się, aby każdy z wykonawców przed złożeniem oferty zapoznał się z w/w obiektami. W przypadku
braku wizyty Wykonawca ponosi samodzielnie ryzyko zwiększenia kosztów wykonania usługi.

CPV: 50413000-3, 50700000-2, 50413200-5

Dokument nr: ZP.374-7/2024/MK

Składanie ofert:
Składanie ofert odbywa się za pośrednictwem platformy elektronicznej, dostępnej pod adresem:
https://muzeum-olsztyn.logintrade.net/zapytania_email,165930,b5841c2f671eb67e0225388039a3bb2e.html
§VI. TERMIN I SPOSÓB SKŁADANIA ORAZ PRZYGOTOWANIA OFERT
1. Oferty należy złożyć przed upływem terminu składnia ofert, tj. do 31.05.2024 r. do godz.13.00:
1) Wykonawca może złożyć ofertę wyłącznie za pośrednictwem Platformy pod adresem https://muzeum-
olsztyn.logintrade.net/zapytania_email,165930,b5841c2f671eb67e0225388039a3bb2e.html

Miejsce i termin realizacji:
§VII. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
Termin wykonania zamówienia przedmiotu zamówienia - 12 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Wymagania:
Zamawiający oczekuje, że Wykonawcy zapoznają się dokładnie z treścią niniejszego Zapytania Ofertowego i
załączników. Pełne ryzyko nieterminowego dostarczenia wszystkich wymaganych informacji i dokumentów, oraz
przedłożenia oferty nie w pełni odpowiadającej zbiorowi niniejszych dokumentów ponosi Wykonawca.Spis treści
TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
1. Tryb postępowania: postępowanie prowadzone w trybie zapytania ofertowego zgodnie z Regulaminem
udzielania zamówień publicznych do których nie stosuje się przepisów ustawy Prawo zamówień
publicznych w Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie stanowiący załącznik do Zarządzenia nr S.021/25/2022
w sprawie wprowadzenia regulaminu udzielenia zamówień publicznych, do których nie stosuje się
przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych w Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie na świadczenie
usług w zakresie napraw i kwartalnych konserwacji instalacji wykrywania i sygnalizacji pożarowej
w obiektach Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie oraz jego oddziałach. Postępowanie znak ZP.374-
7/2024/MK.
2. Podstawa prawna opracowania Zapytania Ofertowego:
1) Zarządzenie nr S.021/25/2022 Dyrektora Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie z dnia 21 czerwca 2022r.
w sprawie wprowadzenia regulaminu udzielenia zamówień publicznych, do których nie stosuje się
przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych w Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie.
2) Ustawa z dnia z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz.U.2023.1610 ze zm.), dalej ,,KC".
3) Ustawa z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz.U.2023.1570 ze. zm.).
4) Każdorazowo, gdy w niniejszym ogłoszeniu jest mowa o:
a) ,,Wykonawcy", należy przez to rozumieć osobę fizyczną, osobę prawną albo jednostkę
organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, która ubiega się o zawarcie umowy, złożyła
ofertę lub zawarła umowę;
b) ,,ZO" - należy przez to rozumieć niniejsze Zapytanie Ofertowe wraz z załącznikami;
c) ,,Ofercie najkorzystniejszej", należy przez to rozumieć ofertę najkorzystniejszą z uwzględnieniem
wszystkich kryteriów oceny ofert,
d) ,,Warunkach zamówienia" - należy przez to rozumieć warunki, które dotyczą zamówienia lub
postępowania o udzielenie zamówienia, wynikające w szczególności z opisu przedmiotu
zamówienia, wymagań związanych z realizacją zamówienia, kryteriów oceny ofert, wymagań
proceduralnych lub projektowanych postanowień umowy w sprawie zamówienia;
e) ,,Pisemności" - należy przez to rozumieć sposób wyrażenia informacji przy użyciu wyrazów, cyfr
lub innych znaków pisarskich, które można odczytać i powielić, w tym przekazywanych przy użyciu
środków komunikacji elektronicznej;
5) Zamawiający informuje, że przedmiotowe zamówienie jest dofinasowane ze środków Zamawiającego .
WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY
SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: spełniają warunki udziału w postępowaniu
dotyczące:
1) uprawnienia do wykonania określonej działalności lub czynności: dla uznania, że Wykonawca
spełnia warunek posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności
zawodowej Wykonawca musi przedstawić:
a) ważne na dzień składania ofert zezwolenie Prezesa Państwowej Agencji Atomistyki dotyczące
przeglądów, konserwacji oraz obrotu czujkami dymu z źródłem promieniowania jonizującego.
Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie złożonego dokumentu, o którym mowa w §VI ust.
3 pkt 4 ZO,
2) wiedza i doświadczenie: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie,
3) potencjał techniczny: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie,
4) osoby zdolne do wykonania zamówienia:
5) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym
zakresie.
§V.
OPIS KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE KIEROWAŁ SIĘ PRZY WYBORZE OFERTY
WRAZ Z PODANIEM ZNACZENIA TYCH KRYTERIÓW I SPOSOBU OCENY OFERT
1. Oceny ofert będzie dokonywał Zamawiający.
2. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie kierował się kryterium oceny ofert, o których mowa w ust. 3 dla
każdej części oddzielnie.
3. W odniesieniu do Wykonawców, którzy spełnili postawione warunki Zamawiający dokona oceny ofert na
podstawie następującego kryterium:
l.p.
1 Cena (C)
Opis kryteriów oceny
Waga
100%
4. kryterium ,,Cena"(C) - (waga 100%) - liczba punktów, które można uzyskać w przedmiotowym kryterium
zostanie obliczona wg następującego wzoru: C= (C min : C oferty ) x 100 pkt, gdzie:
1% = 1 pkt
Strona 4 z 14C- oznacza punkty za cenę brutto za wykonanie całości przedmiotu zamówienia,
C min - oznacza najniższą cenę spośród złożonych ofert,
C oferty - oznacza cenę badanej oferty.
Porównywaną ceną będzie cena brutto ogółem za realizację zamówienia obliczona przez Wykonawcę
zgodnie z przepisami prawa i podana w ,,Formularzu Ofertowym" (załącznik nr 1 do ZO) pkt 1.
5. Zamawiający może przyznać Wykonawcy maksymalnie 100 punktów.
6. Uzyskana z wyliczenia ilość punktów w kryterium zostanie ostatecznie wyliczona z dokładnością do
drugiego miejsca po przecinku w zachowaniem następującej zasady: jeżeli parametr miejsca tysięcznego
jest poniżej 5, to parametr setny zaokrągla się w dół, jeżeli parametr miejsca tysięcznego jest 5 i powyżej,
to parametr setny zaokrągla się w górę.
§VI. TERMIN I SPOSÓB SKŁADANIA ORAZ PRZYGOTOWANIA OFERT
1. Oferty należy złożyć przed upływem terminu składnia ofert, tj. do 31.05.2024 r. do godz.13.00:
1) Wykonawca może złożyć ofertę wyłącznie za pośrednictwem Platformy pod adresem https://muzeum-
olsztyn.logintrade.net/zapytania_email,165930,b5841c2f671eb67e0225388039a3bb2e.html ,
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
2) Uwaga!!! Zamawiający wymaga złożenia oferty na formularzu oferty zgodnie z załącznikiem nr 1 do
ZO oraz złożenia wszystkich dokumentów i oświadczeń, o których mowa w ust. 3.
3) załączniki składane w formie elektronicznej (skany dokumentów z podpisami i pieczęciami) zaleca się
sporządzić w formacie PDF, JPEG, TIFF, BMP, PNG, w jakości pozwalającej na rozpoznanie cech
charakterystycznych pisma odręcznego, dokładnych treści pieczęci i dokładnego wyglądu podpisów,
lub podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym,
4) Zamawiający informuje, iż Platforma umożliwia złożenie oferty tylko do upływu terminu składania ofert.
Zamawiający informuje, że oferty składane inny sposób niż wskazany w ust. 1 pkt 1 zostaną odrzucone i
nie będą rozpatrywane i zostaną zwrócone lub zniszczone.
Na ofertę składają się następujące dokumenty i oświadczenia (w przypadku składania ofert
platformę skany poniższych dokumentów):
1) formularz ofertowy - zgodnie z załącznikiem nr 1 do ZO,
2) pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia przez Wykonawcę pełnomocnika. Z treści pełnomocnictwa
musi jednoznacznie wynikać zakres umocowania do czynności związanych z postępowaniem o
udzielenie zamówienia, w szczególności do podpisania i złożenia oferty. W przypadku powzięcia przez
Zamawiającego wątpliwości do załączonego pełnomocnictwa zamawiający zastrzega sobie możliwość
żądania przedstawienia oryginału udzielonego pełnomocnictwa lub notarialnie potwierdzoną jego
kopię.
3) w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez kilku wykonawców- podpisane
przez wszystkie podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia. W przypadku powzięcia
przez Zamawiającego wątpliwości do załączonego pełnomocnictwa zamawiający zastrzega sobie
możliwość żądania przedstawienia oryginału udzielonego pełnomocnictwa lub notarialnie
potwierdzoną jego kopię,
4) kopia zezwolenia Prezesa Państwowej Agencji Atomistyki dotyczące przeglądów, konserwacji oraz
obrotu czujkami dymu z źródłem promieniowania jonizującego
Wykonawcy zobowiązani są zapoznać się dokładnie z informacjami zawartymi w ZO i przygotować ofertę
zgodnie z wymaganiami określonymi w tym dokumencie. Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej
ewidencji i informacji o działalności gospodarczej - Zamawiający samodzielnie sprawdzi w odpowiednich
bazach danych.
Wykonawcy ponoszą wszelkie koszty własne związane z przygotowaniem i złożeniem oferty, niezależnie od
wyniku postępowania. Zamawiający w żadnym przypadku nie odpowiada za koszty poniesione przez
Wykonawców w związku z przygotowaniem i złożeniem oferty. Wykonawcy zobowiązują się nie podnosić
jakichkolwiek roszczeń z tego tytułu względem Zamawiającego.
Oferta musi być sporządzona w języku polskim, na maszynie do pisania, komputerze lub ręcznie
długopisem. Każdy dokument składający się na ofertę musi być czytelny.
Jeżeli któryś z wymaganych dokumentów składanych przez Wykonawcę jest sporządzony w języku obcym
dokument taki należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski.
Wszelkie pisma sporządzone w językach obcych muszą być przetłumaczone na język polski, podczas
Strona 5 z 149.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
oceny ofert Zamawiający będzie opierał się na tekście przetłumaczonym, a później tekst przetłumaczony
na język polski, będzie podstawą badania zgodnego zamiaru stron i celu umowy zgodnie, z art. 65 §2 KC.
W razie wątpliwości uznaje się, iż wersja polskojęzyczna jest wiążąca.
Oferta (formularz oferty), oświadczenia, o których mowa w ZO musi być podpisana lub zaparafowana przez
osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy.
Ofertę należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w sposób określony w ust.1 .
Jeżeli Wykonawca zastrzega, że informacje objęte tajemnicą przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów
o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, nie mogą być udostępniane, informacje te Wykonawca załączając
plik oznacza czy jest on jawny oraz czy zawiera dane osobowe. W przypadku oznaczenia pliku jako niejawny
Wykonawca zobowiązany jest dołączyć dokument z uzasadnieniem objęcia pliku tajemnicą
przedsiębiorstwa. Informacja o zastrzeżeniu dokumentów stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa należy
podać również w Formularzu oferty załączając uzasadnienie wykazujące, iż informacje stanowią tajemnicę
przedsiębiorstwa.
Jeżeli Wykonawca nie złoży oświadczeń lub dokumentów wymaganych w zapytaniu ofertowym w celu
wykazania warunków udziału w postępowaniu lub braku podstaw wykluczenia, oświadczenia lub
dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości,
Zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielenia wyjaśnień w terminie
przez siebie wskazanym chyba, że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia
wyjaśnień oferta wykonawcy podlegałaby odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
Zamawiający informuje, iż wezwanie, którym mowa w zdaniu pierwszym ma zastosowanie do Wykonawcy,
którego oferta zostanie oceniona najwyżej wg kryteriów oceny ofert. W stosunku do pozostałych ofert
decyzję o wezwaniu Zamawiający podejmie na podstawie okoliczności występujących w postępowaniu np.
w przypadku odstąpienia od podpisania umowy przez Wykonawcę, którego oferta została oceniona
najwyżej.
W toku badania i oceny ofert zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści
złożonych ofert. Niedopuszczalne jest prowadzenie między zamawiającym a wykonawcą negocjacji
dotyczących złożonej oferty oraz dokonywanie jakiejkolwiek zmiany w jej treści z zastrzeżeniem ust. 15.
W przypadku, kiedy ofertę składa wspólnie kilka podmiotów, oferta musi spełniać następujące warunki:
1) Wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w
postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego. Dokument potwierdzający ustanowienie pełnomocnika powinien zawierać wskazanie
postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, wykonawców ubiegających się wspólnie o
udzielenie zamówienia, ustanowionego pełnomocnika oraz zakres jego umocowania. Podpisany przez
wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie publiczne. Podpisy muszą zostać
złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze.
Dokument pełnomocnika należy przedstawić w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie.
Wszelka korespondencja będzie prowadzona wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik,
2) pełnomocnictwo, o którym mowa w pkt 1 musi znajdować się w ofercie wspólnej Wykonawców,
3) pełnomocnik pozostaje w kontakcie z zamawiającym w toku postępowania; zwraca się do
Zamawiającego z wszelkimi sprawami i do niego zamawiający kieruje informacje, korespondencję, itp.,
4) przed podpisaniem umowy (w przypadku wygrania postępowania) wykonawcy składający ofertę
wspólną będą mieli obowiązek przedstawić zamawiającemu umowę konsorcjum (list intencyjny),
zawierającą, co najmniej:
a) zobowiązanie do realizacji wspólnego przedsięwzięcia gospodarczego obejmującego swoim
zakresem realizację przedmiotu zamówienia,
b) określenie zakresu działania poszczególnych stron umowy,
c) czas obowiązywania umowy, który nie może być krótszy, niż okres obejmujący realizację
zamówienia oraz czas trwania rękojmi.
5) podmioty występujące wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte
wykonanie zobowiązań
Zamawiający poprawi omyłki w złożonych ofertach w szczególności:
1) oczywiste omyłki pisarskie - przez oczywistą omyłkę pisarską należy rozumieć widoczną,
niezamierzoną niedokładność, błąd pisarski, niezamierzone opuszczenie wyrazu lub jego części lub
inną podobną usterkę w tekście, niebudzącą wątpliwości, w jaki sposób winna być ona naprawiona;
oczywiste omyłki rachunkowe, które w szczególności poprawia w następujący sposób:
a) w przypadku mnożenia ceny jednostkowej i liczby jednostek miar podanych w formularzach
cenowych:
- jeżeli obliczona cena nie odpowiada iloczynowi ceny jednostkowej zaoferowanej przez
wykonawcę oraz liczby jednostek miar, przyjmuje się, że prawidłowo podano liczbę jednostek
miar oraz cenę jednostkową,
- jeżeli cenę za część zamówienia podano rozbieżnie słownie i liczbą, przyjmuje się, że
prawidłowo podano ten zapis, który odpowiada dokonanemu obliczeniu ceny w tabeli
formularza cenowego,
- jeżeli ani cena za część zamówienia podana liczbą, ani podana słownie nie odpowiadają
obliczonej cenie, przyjmuje się, że prawidłowo podano cenę obliczoną w formularzu cenowym;
b) w przypadku oferty z ceną określoną za cały przedmiot zamówienia albo jego część:
- przyjmuje się, że prawidłowo podano cenę bez względu na sposób jej obliczenia,
- jeżeli cena podana liczbą nie odpowiada cenie podanej słownie, przyjmuje się za prawidłową
cenę podaną słownie,
- jeżeli obliczona cena nie odpowiada sumie cen, przyjmuje się, że prawidłowo podano
poszczególne ceny.
c) Zamawiający poprawiając omyłki rachunkowe zgodnie z ust. 3 pkt 2 uwzględnia konsekwencje
rachunkowe dokonanych poprawek;
3) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z postanowieniami istotnych warunków zamówienia,
niepowodujące istotnych zmian w treści oferty - przez inne omyłki polegające na niezgodności oferty
z ZO, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty należy rozumieć omyłki, w odniesieniu, do których,
czynności ich poprawy Zamawiający może dokonać samodzielnie, bez udziału Wykonawcy w tej
czynności - niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
4) Jeżeli w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia o poprawieniu omyłki, o której mowa w ust.3
pkt 3 wykonawca nie wyrazi pisemnego sprzeciwu na poprawienie jego oferty, dokonana poprawa
oferty zostanie uznana za skuteczną.
§VIII. INFORMACJA O ZAKAZIE KONFLIKTU INTERESÓW ORAZ PRZESŁANKI WYKLUCZENIA
WYKONAWCÓW
1. W postępowaniu nie mogą brać udziału podmioty, które powiązane są z Zamawiającym (beneficjentem)
lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego (beneficjenta) lub
osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego (beneficjenta) czynności związane z przygotowaniem i
przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy osobowo lub kapitałowo, w szczególności poprzez:
1) uczestniczenie w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej;
2) posiadanie co najmniej 10% udziałów lub akcji;
3) pełnienie funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika;
4) pozostawanie w takim stosunku prawnym lub faktycznym, który może budzić uzasadnione wątpliwości,
co do bezstronności w wyborze wykonawcy, w szczególności pozostawanie w związku małżeńskim, w
stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii
bocznej do drugiego stopnia lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie wypełnionego przez Wykonawcę załącznika nr 1 do ZO,
o którym mowa w §VI ust. 3 pkt 1 ZO.
2. Zgodnie z art. 7 ust. 9 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie
przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego
(tekst jednolity Dz.U.2024.507) z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się
Wykonawcę:
1) wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006
r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji
Rosji wobec Ukrainy (Dz.Urz.UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, ze zm.; dalej: rozporządzenie 765) i
rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w
Strona 7 z 143.
4.
5.
6.
7.
odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy
lub im zagrażających (Dz.Urz.UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, ze zm.; dalej: rozporządzenie 269) albo
wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu
środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach
w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa
narodowego (tj. Dz.U.2024.507; dalej: ustawa sankcyjna);
2) którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu
praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 593 ze zm.) jest osoba
wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765 i rozporządzeniu 269 albo wpisana na listę
lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę
na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa
w art. 1 pkt 3 ustawy sankcyjnej;
3) którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy o rachunkowości jest podmiot
wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765 i rozporządzeniu 269 albo wpisany na listę
lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na
podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w
art. 1 pkt 3 ustawy sankcyjnej,
Wykluczenie następuje na okres trwania okoliczności, o których mowa w ust. 2.
Ocena braku podstaw do wykluczenia, o których mowa w ust. 2 nastąpi na podstawie złożonego
oświadczenia zgodnie z załącznikiem nr 1 do ZO oraz na podstawie rejestrów, o których mowa w ust. 2
W przypadku wykonawcy wykluczonego na podstawie ust. 2, zamawiający odrzuca ofertę takiego
wykonawcy.
§IX.OKREŚLENIE WARUNKÓW ISTOTNYCH ZMIAN UMOWY ZAWARTEJ W WYNIKU
PRZEPROWADZONEGO POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Określenie warunków istotnych zmian umowy zawartej w wyniku przeprowadzonego postępowania o
udzielenie zamówienia zostały zawarte w załączniku nr 2 do ZO - Projektowane Postanowienia Umowne.
§X. OPIS CZĘŚCI ZAMÓWIENIA
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
§XI.INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT WARIANTOWYCH
Zamawiający nie dopuszcza i nie przewiduje składania ofert wariantowych
§XII. INFORMACJA O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI ORAZ PRZEKAZYWANIE
OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW
1. Dokumentacja postępowania jest i w trakcie postępowania będzie upubliczniana na stronie internetowej,
o której mowa w §I ust. 4 ZO i pod nazwą postępowania wskazaną w tytule ZO. Platforma umożliwia
komunikację wykonawcy z zamawiającym, w tym złożenie oferty.
2. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści ZO.
3. Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed
upływem terminu składania ofert pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści ZO wpłynął do
zamawiającego nie później niż na 4 dni przed upływem terminu składania ofert.
Strona 8 z 144. Jeżeli zamawiający nie udzieli wyjaśnień w terminie, o którym mowa w ust. 3, przedłuża termin składania
ofert o czas niezbędny do zapoznania się wszystkich zainteresowanych wykonawców z wyjaśnieniami
niezbędnymi do należytego przygotowania i złożenia ofert.
5. W przypadku gdy wniosek o wyjaśnienie treści ZO nie wpłynął w terminie, o którym mowa w ust. 3
zamawiający nie ma obowiązku udzielania odpowiednio wyjaśnień ZO oraz obowiązku przedłużenia
terminu składania ofert.
6. Przedłużenie terminu składania ofert, nie wpływa na bieg terminu składania wniosku o wyjaśnienie treści
odpowiednio ZO.
7. Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami zamawiający udostępnia, bez ujawniania źródła zapytania, na stronie
internetowej prowadzonego postępowania, o której mowa w §I ust. 4 ZO.
8. W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią niniejszej ZO a treścią udzielonych odpowiedzi jako
obowiązującą należy przyjąć treść pisma zawierającego późniejsze oświadczenie Zamawiającego.
9. W uzasadnionych przypadkach zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść
ZO. W przypadku gdy zmiana treści ZO jest istotna dla sporządzenia oferty lub wymaga od wykonawców
dodatkowego czasu na zapoznanie się ze zmianą treści ZO i przygotowanie ofert, zamawiający przedłuży
termin składania ofert o czas niezbędny na ich przygotowanie.
10. Zamawiający informuje wykonawców o przedłużonym terminie składania odpowiednio ofert przez
zamieszczenie informacji na stronie internetowej prowadzonego postępowania, o której mowa w §I ust. 4
ZO.
11. Zamawiający informuje, że nie będzie udzielał żadnych ustnych i telefonicznych informacji,
wyjaśnień czy odpowiedzi na kierowane do Zamawiającego zapytania w celu zachowania zasady
pisemności postępowania i równego traktowania Wykonawców.
12. Komunikacja między zamawiającym, a wykonawcami odbywa się w języku polskim przy użyciu środków
komunikacji elektronicznej, w sposób określony w ust. 13.
13. Korespondencja przy użyciu środków komunikacji elektronicznej możliwa jest w następujący sposób:
1) korespondencja przed upływem terminu składania ofert (w szczególności: wnioski o wyjaśnienie treści
ZO / pytania dotyczące postępowania):
a) za pośrednictwem Platformy- w tym celu należy wejść na stronę Platformy. Po wyświetleniu strony
logowania należy przejść w zakładkę ,,Strona główna". W dalszej kolejności należy kliknąć na
zakładkę ,,POSTĘPOWANIA Z WYŁĄCZENIEM USTAWY". W efekcie powyższego działania rozwiną
się wszystkie postępowania prowadzone przez Zamawiającego. Należy odnaleźć interesujące
Wykonawcę postępowanie oraz kliknąć jednokrotnie lewym przyciskiem myszy na kolumnę ,,Nazwa
ogłoszenia" w wierszu odpowiadającym nazwie właściwego postępowania. W efekcie wykonania
operacji wyżej opisanej zostanie otwarta zakładka dotycząca danego postępowania. Wybrać przycisk
,,Zadaj pytanie do postępowania" i postępować zgodnie z instrukcją użytkownika, o której mowa w
ust. 14 pkt 2;
b) bezpośrednio na adres poczty elektronicznej wskazany w §I ust. 3 ZO;
2) korespondencja po upływie terminu składania ofert (w szczególności: dokumenty, oświadczenia,
wyjaśnienia Wykonawcy składane w odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego, wnioski wykonawcy):
a) za pośrednictwem platformy - po otwarciu ofert przez Zamawiającego - w celu przesłania
dokumentów w odpowiedzi na wezwanie do wyjaśnienia lub uzupełnienia oferty należy wejść na
stronę zamawiającego. Należy kliknąć na ikonę ,,Twoje postępowania". Następnie należy kliknąć na
tytuł postępowania, do którego Wykonawca chce przesłać oświadczenia/dokumenty i z opcji wybrać
,,Szczegóły postępowania". Będąc w szczegółach postępowania należy kliknąć na zakładkę
,,KORESPONDENCJA". Następnie zostanie wyświetlona strona, w której będzie istniała możliwość
załączenia (plików) dokumentów. Poprzez użycie ,,Upuść pliki lub kliknij, aby dodać z dysku"
Wykonawca będzie miał możliwość dodania plików. Wykonawca posiada możliwość zaznaczenia czy
pliki zawierają informacje niejawne i/lub dane osobowe. Po dodaniu pliku, dopiero kliknięcie ,,Wyślij"
skutkuje przekazaniem plików do Zamawiającego. Patrz instrukcja użytkowania o której mowa w ust.
14 pkt 2;
b) bezpośrednio na adres poczty elektronicznej wskazany w §I ust. 3 ZO, wykonawca do komunikacji
może użyć wyłącznie adresu poczty elektronicznej wskazanego w formularzu ofertowym lub adresu
wskazanego w profilu wykonawcy na Platformie w zakładce ,,Rejestracja w bazie wykonawców". W
takim przypadku w korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Wykonawcy powinni
posługiwać się następującym znakiem postępowania: ZP.374-7/2024/MK oraz nazwą postępowania.
Strona 9 z 143) Zamawiający wszelką korespondencję do wykonawców będzie przesyłał za pośrednictwem Platformy.
W przypadku przerwy w działaniu Platformy Zamawiający dopuszcza możliwość przesłania
korespondencji przy użyciu poczty elektronicznej przetargi@muzeum.olsztyn.pl,
4) Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu
środków komunikacji elektronicznej, wskazanych w ZO.
14. Informacje dotyczące komunikacji za pośrednictwem Platformy:
1) Wykonawca przystępując do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego tj. bezpłatnie
rejestrując się lub w przypadku posiadania konta w Platformie, logując się, akceptuje warunki
korzystania z Platformy, określone w Regulaminie dostępnym pod adresem: https://muzeum-
olsztyn.logintrade.net/rejestracja/regulamin.htmloraz uznaje go za wiążący,
2) szczegółowa instrukcja obsługi platformy, zawierająca instrukcję korzystania z platformy
przez
wykonawcę
jest
zamieszczona
pod
adresem
https://muzeum-
olsztyn.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html,
3) za datę wpływu oświadczeń, wniosków, zaświadczeń oraz informacji przyjmuje się datę zapisania
na serwerach. Aktualna data i godzina, zsynchronizowane z Głównym Urzędem Miar, wyświetlane są
w prawym górnym rogu portalu,
4) numer telefonu infolinii technicznej oraz adres e-mail dotyczący Platformy: +48 71 787 35 34, pn-pt:
8:00-16:00 e-mail:helpdesk@logintrade.net,
15. Korzystanie z platformy możliwe jest pod warunkiem spełnienia następujących minimalnych wymagań
technicznych:
1) oprogramowanie zewnętrzne (dostawcy podpisu kwalifikowanego);
a) Internet Explorer 8, Internet Explorer 9, Internet Explorer 10, Internet Explorer 11, Google Chrome
31. Mozilla Firefox 26. Opera 18;
b) lista zalecanych przeglądarek internetowych: Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera. Zalecane
jest używanie najnowszych wersji przeglądarek;
c) system operacyjny Windows 7 i późniejsze.
2) pozostałe wymagania techniczne:
a) dostęp do sieci Internet
b) obsługa przez przeglądarkę protokołu XMLHttpRequest - ajax
c) włączona obsługa JavaScript
d) zalecana szybkość łącza internetowego powyżej 500 KB/s
e) zainstalowany Acrobat Reader
f) zainstalowane środowisko uruchomieniowe Java - Java SE Runtime Environment 6 Update 24 lub
nowszy;
3) Maksymalny rozmiar pojedynczych plików przesyłanych za pośrednictwem platformy wynosi 150 MB.
Za pośrednictwem Platformy można przesłać wiele pojedynczych plików lub plik skompresowany
do archiwum (ZIP) zawierający wiele pojedynczych plików.
4) Dopuszczalne formaty przesyłanych danych tj. plików o wielkości do 150 MB w formatach .png, .jpg,
.jpeg, .gif, .doc, .docx, .xls, .xlsx, .ppt, .pptx, .odt, .ods, .odp, .odf, .pdf, .zip, .7zip,.txt,.ath, .xml, .dwg,
.xades, .tar, .7z, .eml, .msg;
5) Informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych:
a) oferta złożona przez wykonawcę na portalu, nie jest widoczna dla zamawiającego, ponieważ
widnieje w platformie jako zaszyfrowana. Możliwość otwarcia oferty dostępna jest dopiero po
odszyfrowaniu przez Zamawiającego po upływie terminu składania ofert,
b) czas zapisywany jest w formacie YYYY-MM-DD HH:MM:SS. Czas przekazania danych jest to czas,
w którym zostanie potwierdzone złożenie oferty, dokumentu przez Wykonawcę. W przypadku
wybrania opcji złożenia oferty bez logowania, potwierdzenie odbywa się poprzez kliknięcie w link
dostępny w wiadomości mailowej, wysłanej automatycznie po złożeniu oferty, dokumentu będąc
niezalogowanym na Platformie. Wiadomość otrzymuje Wykonawca na adres e-mail wskazany w
formularzu w ikonę ,,Złóż ofertę". W przypadku Wykonawcy zalogowanego na platformie, czas
przekazania danych jest to czas wysłania dokumentu, oferty przez platformę.
16. Korzystanie z portalu przez wykonawców jest bezpłatne.
17. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta w
portalu, ani logowania do portalu.
18. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości
bezpośrednio na https://muzeum-olsztyn.logintrade.net/rejestracja/przetargi.htmlprzesłanych przez
Strona 10 z 1419.
20.
21.
22.
zamawiającego, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu
SPAM.
Komunikacja ustna dopuszczalna jest w odniesieniu do informacji, które nie są istotne, w szczególności nie
dotyczą ZO, a także ofert.
Po zalogowaniu się i przejściu do konkretnego postępowania wykonawca w celu złożenia oferty klika ikonę
,,Złóż". Następnie wyświetli się strona umożliwiająca dodanie oferty do Platformy. Za pomocą ,,Upuść pliki
lub kliknij, aby dodać z dysku" Wykonawca będzie miał możliwość dodania plików składających się na
ofertę. Pobranie i odczytanie plików będą dostępne tylko dla Zamawiającego po upływie terminu otwarcia
ofert. Szczegółowa instrukcja składania oferty znajduje się w portalu w zakładce ,,INSTRUKCJE" - pod
adresem https://muzeum-olsztyn.logintrade.net/public/instrukcje/instrukcja_regulaminowe_20210211.pdf.
Postępowanie prowadzone jest w języku polskim
Osobami upoważnionymi do bezpośredniego kontaktowania się z Wykonawcami są:
1) Grzegorz Kniefel,
2) Mariusz Korpalski.
§XIII. INFORMACJA O FORMALNOŚCIACH, JAKIE POWINNY ZOSTAĆ DOPEŁNIONE PO WYBORZE
OFERTY NAJKORZYSTNIEJSZEJ W CELU ZAWARCIA UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA.
1. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom
określonym w niniejszym ZO i została oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane w ZO kryteria
oceny ofert.
2. Niezwłocznie po wyłonieniu najkorzystniejszej oferty Zamawiający opublikuje wyniki na stronie internetowej
prowadzonego postępowania, o której mowa w §I ust. 4 ZO oraz powiadomi wszystkich, którzy złożyli
oferty, z uwzględnieniem ich nazwy, adresu oraz oferowanych kwot, a także otrzymanej liczby punktów
przyznanych przez Zamawiającego, wg kryteriów oceny ofert opisanych w ZO.
3. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy, w szczególności nie
zawrze jej w wyznaczonym terminie, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród
pozostałych ofert, bez przeprowadzenia ich ponownej oceny, chyba że zachodzą przesłanki unieważnienia
postępowania.
§XIV. OPIS SPOSOBU OBLICZANIA CENY OFERTY
1. Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą prowadzone będą w PLN.
2. Ceny jednostkowe oferty należy podać w formie ryczałtu wyrażoną w złotych polskich (PLN), zawierającą
obowiązujący podatek VAT i nie zmienną do zakończenia realizacji usług zgodnie z ustawą z dnia 23
kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny ten rodzaj wynagrodzenia określa w art. 632 KC.
3. W związku z sytuacją określoną w ust. 2 cena jednostkowa oferty musi zawierać wszelkie koszty
niezbędne do zrealizowania pełnego zakresu przedmiotu zamówienia, w tym: koszty materiałów, koszty
wszystkich niezbędnych przeglądów i sporządzane z tego tytułu dokumentacji oraz dojazdów, koszty
wynikające z organizowanych na potrzeby realizacji zamówienia spotkań, koszty przesyłek pocztowych i
kurierskich wynikające z wykonywanych usług w ramach przedmiotu zamówienia, wynagrodzenia osób
realizujących zamówienie wraz z narzutami, nadzoru, zakwaterowania i delegacji, wyposażenia bhp,
transportu (uwzględniające koszty transportu zabytków od i do Zamawiającego), wynagrodzenia wraz z
narzutami pracy dodatkowego personelu potrzebnego do realizacji zamówienia, wykraczającego poza
wskazany w ZO, urlopów i zwolnień oraz wszelkie inne koszty związane z zatrudnieniem i pracą osób
uczestniczących i niezbędnych do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia.
4. Zamawiający żąda by wartość podana na formularzu była podana cyfrą w tysiącach i groszach z należytą
starannością na odpowiedzialność Wykonawcy.
5. Cenę należy obliczyć zgodnie z tabelą formularza ofertowego (załącznik nr 1 do ZO) w sposób tam
określony. Ostateczną cenę oferty stanowi suma podana w pkt 1 formularza ofertowego ustalona na
podstawie tabeli formularza ofertowego.
6. Upusty oferowane przez wykonawcę muszą być zawarte w cenach jednostkowych.
7. Należy przewidzieć cały przebieg usługi, a wszystkie utrudnienia wynikające z warunków realizacji
Wykonawca winien uwzględnić w podanej cenie ofertowej
8. Wszystkie wartości i ostateczna cena oferty muszą być liczone z dokładnością do dwóch miejsc po
Strona 11 z 149.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
przecinku.
Wykonawca będący osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej winien ująć w cenie brutto
oferty (wynagrodzeniu) wszystkie koszty, podatki, opłaty oraz ubezpieczenia obowiązkowe leżące zarówno
po stronie Zamawiającego jak i Wykonawcy, ponieważ podana cena brutto (wynagrodzenie) będzie
pomniejszone o te koszty przy wypłacie.
W przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w art. 8a ust. 1 ustawy z dnia 10 października 2002
r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę. Wykonawca w cenie oferty zobowiązany jest obliczyć cenę oferty
z uwzględnieniem minimalnej stawki godzinowej.
Cenę oferty (wartość brutto oferty) należy wyliczyć zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku
od towarów i usług. Prawidłowe ustalenie podatku VAT należy do obowiązków Wykonawcy, zgodnie z
przepisami ustawy o podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowym.
Wszystkie wartości i ostateczna cena oferty muszą być liczone z dokładnością do dwóch miejsc po
przecinku.
Wykonawcy mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, którzy nie
mają obowiązku naliczania i odprowadzania podatku od towarów i usług, dla zapewnienia uczciwej
konkurencji i równego traktowania wykonawców, uwzględniają w cenie oferty podatek, który ma obowiązek
zapłacić Zamawiający.
Jeżeli parametr miejsca tysięcznego jest poniżej 5, to parametr setny zaokrągla się w dół, jeżeli parametr
miejsca tysięcznego jest 5 i powyżej, to parametr setny zaokrągla się w górę. Przy wyliczaniu wartości cen
poszczególnych elementów należy ograniczyć się do dwóch miejsc po przecinku na każdym etapie
wyliczenia ceny.
Zamawiający w celu ustalenia czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia
może zwrócić się do każdego wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących
elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny.
Wszystkie podatki, cła i inne koszty, które będą opłacane przez Wykonawcę w ramach umowy, powinny
być doliczone do stawek, cen i ostatecznej ceny oferty złożonej przez wykonawcę.
Należy przewidzieć cały przebieg usługi, a wszystkie utrudnienia wynikające z warunków realizacji
Wykonawca winien uwzględnić w podanej cenie ofertowe.
Jeżeli w postępowaniu złożona będzie oferta, której wybór prowadziłby do powstania u zamawiającego
obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, zamawiający w celu oceny
takiej oferty doliczy do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek
rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. W takim przypadku Wykonawca, składając ofertę, jest zobligowany
poinformować zamawiającego, że wybór jego oferty będzie prowadzić do powstania u zamawiającego
obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru / usługi, których dostawa / świadczenie będzie
prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku.
§XV. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ
1. Wykonawca związany jest ofertą 30 dni od daty upływu terminu składnia ofert, przy czym pierwszym dniem
terminu związania ofertą jest dzień, w którym upływa termin składania ofert.
2. W przypadku gdy wybór najkorzystniejszej oferty nie nastąpi przed upływem terminu związania ofertą
określonego w ZO, Zamawiający przed upływem terminu związania ofertą zwraca się jednokrotnie do
wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o wskazywany przez niego okres, nie
dłuższy niż 30 dni.
3. Przedłużenie terminu związania ofertą, o którym mowa w ust. 2, wymaga złożenia przez Wykonawcę
pisemnego oświadczenia o wyrażeniu zgody na przedłużenie terminu związania ofertą.
§XVI. ODRZUCENIE OFERTY:
1. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli:
1) została złożona po terminie składania ofert,
2) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów;
3) nie została sporządzona lub przekazana w sposób zgodny z wymaganiami technicznymi oraz
organizacyjnymi sporządzania lub przekazywania ofert określonymi przez Zamawiającego,
Strona 12 z 144) jej treść jest niezgodna z warunkami zamówienia, z zastrzeżeniem możliwości poprawienia omyłki, w
szczególności w oparciu o treść ZO w sposób określony §VI ust. 15 ZO,
5) zawiera rażąco niską cenę lub koszt w stosunku do przedmiotu zamówienia w przypadku, gdy złożone
wyjaśnienia wraz z dowodami nie uzasadniają podanej ceny lub kosztów w złożonej ofercie.
6) Wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki
w swojej ofercie;
7) Wykonawca nie wyraził zgody, na przedłużenie terminu związania ofertą o liczbę dni wymaganą
w wezwaniu Zamawiającego;
8) Wykonawca nie wykaże spełniania warunków udziału w postępowaniu;
9) Wykonawca jest powiązany z Zamawiającym osobowo lub kapitałowo lub podlega wykluczeniu zgodnie
z zapisem §VIII ZO,
10) przedstawi nieprawdziwe informacje w treści oferty;
11) zawiera błędy w obliczeniu ceny lub kosztu
12) w przypadku braku odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia dokumentów lub oświadczeń,
wyjaśnienia treści złożonej oferty;
13) w przypadku braku wyceny (w załączniku nr 1 do ZO) przez Wykonawcę jakiejkolwiek pozycji
wymienionej w formularzu ofertowym,
2. Odrzuceniu, jako oferta z rażąco niską ceną lub kosztem, podlega oferta Wykonawcy, który nie udzielił
wyjaśnień w wyznaczonym terminie.
§XVII. UNIEWAŻNIENIE POSTĘPOWANIA
1. Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli:
1) nie złożono żadnej oferty;
2) wszystkie oferty podlegały odrzuceniu;
3) cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą
zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może
zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty;
2. Zamawiający zgodnie z art. 70 1 §3 KC zastrzega prawo do:
1) zmiany lub odwołania warunków niniejszego postępowania,
2) odwołania postępowania bez konieczności podania przyczyn,
§XVIII. POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytania ofertowego zgodnie z Regulaminem udzielania
zamówień publicznych do których nie stosuje się przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych
w Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie stanowiący załącznik do Zarządzenia nr S.021/25/2022 w sprawie
wprowadzenia regulaminu udzielenia zamówień publicznych, do których nie stosuje się przepisów ustawy
Prawo zamówień publicznych w Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie bez zastosowania przepisów ustawy
z dnia 11września 2019r. Prawo zamówień publicznych
2. W związku z sytuacją określoną ust. 1 Wykonawcy nie przysługują żadne środki odwoławcze przewidziane
w wyżej cytowanej ustawie.
3. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczki.
4. Zamawiający nie przewiduje rozliczenia zawartej umowy w walutach obcych.
5. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w niniejszym postępowaniu.
6. W umowie zawartej w wyniku niniejszego postępowania Wykonawca zobowiąże się do udostępniania
organom kontrolującym realizację projektu dokumentów i pomieszczeń związanych z realizacją
zamówienia.
7. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających.
8. W przypadku, gdy cena oferty najkorzystniejszej będzie przewyższała kwotę jaką Zamawiający może
przeznaczyć na realizację zamówienia, Zamawiający może zaprosić do negocjacji wszystkich
Wykonawców, którzy nie zostali wykluczeniu oraz których oferty nie zostały odrzucone. Przedmiotem
negocjacji będzie zaoferowana cena.

Uwagi:
Strona 13 z 14§XIX. INFORMACJA RODO
1. Zgodnie z art. 13 ust.1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27
kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w
sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne
rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1 ze zm.), dalej ,,RODO",
informuję, że:
1) administratorem danych osobowych Pani/Pana danych osobowych jest Muzeum Warmii i Mazur w
Olsztynie z siedzibą przy ul. Zamkowa 2, 10 - 074 Olsztyn, NIP: 739-020-01-75, REGON: 510989163;
2) kontakt z administratorem danych jest możliwy listownie na powyższy adres, telefonicznie pod
numerem tel. 527-95-96 lub pocztą elektroniczna na adres sekretariat@muzeum.olsztyn.pl. W
sprawach z zakresu ochrony danych osobowych można kontaktować się z Inspektorem ochrony
danych pisemnie na adres siedziby administratora danych lub drogą elektroniczną na adres
iod@muzeum.olsztyn.pl;
3) Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu prowadzenia przedmiotowego postępowania o
udzielenie zamówienia publicznego oraz zawarcia umowy, a podstawą prawną ich przetwarzania jest
obowiązek prawny stosowania sformalizowanych procedur udzielania zamówień publicznych
spoczywający na Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie jako jednostce sektora finansów publicznych;
4) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów
przetwarzania, nie krócej niż okres wskazany w przepisach o archiwizacji, tj. ustawie z dnia 14 lipca
1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (tekst jednolity Dz. U. 2019 r. poz. 553 ze zm.);
5) przetwarzane dane osobowe mogą być pozyskiwane od Wykonawców, których dane dotyczą lub
innych podmiotów, na których zasoby powołują się wykonawcy;
6) przetwarzane dane osobowe obejmują w szczególności imię i nazwisko, adres, NIP, REGON, numer
CEIDG, numer KRS oraz inne dane osobowe podane przez osobę składającą ofertę i inną
korespondencję wpływającą do Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie w celu udziału w postępowaniu o
udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego;
7) Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane i przekazywane: organom administracji publicznej,
służbom, sądom i prokuraturze i innym podmiotom, które na podstawie stosownych umów powierzenia
lub innych instrumentów prawnych, o których mowa w art. 28 ust. 3 RODO, przetwarzają dane w
imieniu Muzeum Warmii Mazur w Olsztynie;
8) przysługuje Pani/Panu prawo do żądania od administratora danych osobowych:
a) dostępu do swoich danych osobowych,
b) ich sprostowania,
c) ograniczenia ich przetwarzania,
9) W przypadku uznania, iż przetwarzanie przez Administratora Pani/Pana danych osobowych narusza
przepisy prawa, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony
Danych Osobowych (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00- 193 Warszawa);
10) Pani/Pana dane osobowe nie będą udostępniane do państwa trzeciego ani organizacji
międzynarodowej;
11) Pani/Pana dane osobowe nie będą profilowane ani też nie będą podlegały zautomatyzowanemu
podejmowaniu decyzji.

Kontakt:
Osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego są:
1) Piotr Żuchowski,
2) Michał Smoliński,
3) Sebastian Mierzyński
Osobą wykonującą czynności związane z przygotowaniem oraz przeprowadzeniem postępowania oraz
upoważnioną do kontaktowania się z Wykonawcami jest:
1) Mariusz Korpalski,
2) Grzegorz Kniefel,

Podobne przetargi

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.