Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Konserwacja gotyckiego retabulum ołtarza głównego kościoła |
Data zamieszczenia: | 2024-05-27 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Parafia Rzymskokatolicka p.w. Św. Jadwigi Śląskiej w Gilowie Gilów 42 58-217 Gilów powiat: dzierżoniowski Tel: +48 785 191 205 a.krupa@ug.dzierzoniow.pl |
Województwo: | dolnośląskie |
Miasto: | Gilów |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | Tel: +48 785 191 205 |
Termin składania ofert: | 2024-06-24 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
ZAPYTANIE OFERTOWE NA WYBÓR WYKONAWCY ZADANIA ,,Konserwacja gotyckiego retabulum ołtarza głównego kościoła pw. Św. Piotra i Pawła w Dobrocinie" w ramach dofinansowania z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków (wstępna promesa nr RPOZ/2022/11397/PolskiLad) B. CEL ZAMÓWIENIA Celem prac jest zachowanie substancji średniowiecznego retabulum ołtarzowego Matki Bożej z Dzieciątkiem z kościoła p.w. Św. Piotra i Pawła w Dobrocinie wpisanego do rejestru zabytków ruchomych pod numerem B/724/4444 poz.1 (decyzja z dnia 20.12.1990 r.) C. LOKALIZACJA OBIEKTU Dobrocin Ul. Kościelna 1a, 58-211 Dobrocin. E. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 1. Przedmiotem zamówienia są prace konserwatorskie przy gotyckim retabulum ołtarzowym Matki Bożej z Dzieciątkiem z kościoła p.w. Św. Piotra i Pawła w Dobrocinie. Trzyczęściowe retabulum o wymiarach ok. 200 x 150 cm datowane jest na rok 1506. W szafie głównej i awersach występują płaskorzeźbione, polichromowane i złocone przedstawienia. W centrum umieszczono przedstawienie Marii z Dzieciątkiem oraz postaciami Św. Piotra i Pawła po bokach. Powierzchnie skrzydeł wypełniają przedstawienia Św. Małgorzaty i Katarzyny oraz Św. Doroty i Barbary. Według napisów na odwrociu ołtarz odnawiano w latach 1568 i 1869 i 1970. Podstawowym założeniem prac zatrzymanie postępujących procesów degradacji i przeprowadzenie konserwacji technicznej i estetycznej tryptyku. Działania konserwatorski powinny być poprzedzone wykonaniem kompleksowych badań uzupełniających tj. identyfikacji materiałów historycznych i wtórnych, oraz uzupełnione wykonaniem dokumentacji fotograficznej w świetle UV, IR oraz rentgenogramów w trakcie prac. Odnotowano bardzo zły stan zachowania struktury drewna jak i warstw zapraw oraz warstw zdobniczych. Zarówno na powierzchniach polichromowanych jak i odwrociu widoczne są liczne ślady żerowania owadów. Pojawiające się kopczyki pyłu drzewnego świadczą o stałej aktywności drewnojadów. Widoczne są efekty rozległych zniszczeń warstw zapraw i warstw zdobniczych. Można zaobserwować poszerzające się ubytki i odspojenia kredowania i warstw malarskich na obramieniach skrzydeł, bokach skrzyni ołtarza a także płaskorzeźbionych figur i złoconych ornamentów. Zaplanowane prace są kolejnym etapem wieloletnich działań konserwatorskich i wpisują się w kompleksowy program prac nad wyposażeniem i wystrojem wnętrza kościoła p.w. św. Piotra i Pawła w Dobrocinie. Prace związane z konserwacją w/w obiektu należy wykonać zgodnie z zakresem i w sposób wskazany w Programie Prac Konserwatorskich oraz z pozwoleniem Nr 811/2021 z dnia 07.07.2021 r. Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków -- (załącznik Nr 4 do zapytania ofertowego). Ponadto ze względu na to, że prace dotyczą obiektu o złym stanie zachowania konieczne jest bieżące konsultowanie działań z przedstawicielem Dolnośląskiego WKZ. Składanie ofert: K. TERMIN SPOSÓB I MIEJSCE SKŁADANIA OFERT 1. TERMIN SKŁADANIA ofert mija w dniu 24.06.2024 r. godz. 12.00 Liczy się dzień i godz. wpływu oferty do Zamawiającego, a nie nadania oferty czy też jej sporządzenia. 2. Dopuszcza się złożenie oferty: 1) w formie papierowej za pośrednictwem poczty, kuriera lub osobiście, miejsce składania ofert: Urząd Gminy Dzierżoniów Ul. Piastowska 1, 58-200 Dzierżoniów - sekretariat I piętro; 2) w formie elektronicznej na adres: a.krupa@ug.dzierzoniow.pl Zamawiający nie zwraca przesłanych ofert. Miejsce i termin realizacji: F. WYMAGANY TERMIN REALZIACJI ZAMÓWIENIA Planowany termin zakończenia realizacji zamówienia: do 29.11.2024 r. Termin realizacji zamówienia może ulec zmianie tylko w uzasadnionych okolicznościach oraz pod warunkiem otrzymania zgody Prezesa Rady Ministrów w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. G. MIEJSCE REALIZACJI PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA Kościół filialny p.w. Św. Piotra i Pawła w Dobrocinie. Ze względu na szczególną wartość oraz stan zachowania obiektu Administrator zastrzega prawo do wyznaczenia kościoła filialnego w Dobrocinie jako miejsca prowadzenia prac. Wymagania: D. TRYB UDZIELANIA ZAMÓWIENIA 1. Niniejsze postępowanie prowadzone jest w sposób konkurencyjny i transparentny, w szczególności z uwzględnieniem § 8 ust. 6 Regulaminu Naboru Wniosków o Dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. 2. Do niniejszego zaproszenia do składania ofert nie stosuje się Ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605). 3. Dane osobowe przekazane Zamawiającemu w toku prowadzenia postępowania będą przetwarzane zgodnie z regulacjami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (dalej Rozporządzenie RODO). Szczegółowe informacje w tym zakresie znajdują się w Klauzuli informacyjnej RODO stanowiącej załącznik nr 3 do niniejszego zapytania ofertowego. 4. W sprawach nieuregulowanych zastosowanie znajdują powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U. z 2023 r. poz. 1610 z późn. zm.). 2. Wykonawca jest zobowiązany do udzielenia co najmniej 5 lat gwarancji na wykonaną usługę konserwacji ołtarza, licząc od daty odbioru końcowego. 3. Odbiór prac dokonywany będzie przez przedstawiciela Zamawiającego przy udziale Wykonawcy oraz konserwatora zabytków. 4. Podmioty zainteresowane udziałem w postępowaniu zobowiązane są do przeprowadzenia wizji lokalnej przedmiotu zamówienia. Zamawiający umożliwi przeprowadzenie wizji lokalnej miejsca objętego zamówieniem, celem poznania specyfiki zamówienia. W celu przeprowadzenia wizji lokalnej, należy wcześniej skontaktować się z Zamawiającym, aby ustalić jej termin. 5. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 6. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 7. Zamawiający dopuszcza powierzenie części lub całości zamówienia podwykonawcom. Termin związania ofertą 30 dni od terminu składania ofert. Szczegółowe informacje w tym zakresie zostały opisane w warunkach zmiany umowy. H. WARUNKI UDZIAŁU W POSTEPOWANIU 1. Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące: a) zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie doświadczenia: Wykonawca przedłoży oświadczenie, że posiada minimum 10-letnie doświadczenie zawodowe w zakresie prac przy konserwacji zabytków wpisanych do rejestru zabytków. Ponadto wykonawca przedłoży dokumenty potwierdzające, że w okresie 4 lat poprzedzających złożenie oferty wykonał 2 lub więcej prac polegających na konserwacji zabytkowych obiektów drewnianych polichromowanych o wartości równej lub przekraczającej 150 tyś. zł. brutto każda oraz co najmniej 2 realizacji konserwatorskich przy gotyckich obiektach malarskich w tym przynajmniej jednej konserwacji gotyckiego retabulum ołtarzowego o wartości min. 150 tyś. zł. każda. Powyższe informacje powinny wynikać z dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie. b) kwalifikacji osób skierowanych do realizacji zamówienia: Wykonawca spełni warunek, jeśli wykaże, że w okresie realizacji zamówienia będzie dysponował osobami posiadającymi uprawienia i kwalifikacje w celu wykonania zamówienia: tj: - co najmniej jedną osobą, posiadającą uprawnienia do kierowania lub samodzielnego wykonywania prac -zgodnie z art. 37a ust 1 i 2 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami wraz z dokumentami potwierdzającymi te uprawnienia. c) posiadania ubezpieczenia: Na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu w zakresie sytuacji ekonomicznej Wykonawca winien wykazać, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 1 mln zł. d) właściwego zapoznania się z przedmiotem zamówienia: Wykonawca spełni warunek jeśli dokona wizji lokalnej w obecności osoby wyznaczonej do kontaktu wymienionej w pkt. B. I. MINIMALNY ZAKRES OFERTY Ofertę należy złożyć zgodnie ze wzorem oferty (formularz ofertowy), stanowiącym załącznik nr 1 do zapytania ofertowego. J. KRYTERIA OCENY OFERTY I OPIS SPOSOBU PRZYZNAWANIA PUNKTÓW 1. Wszystkie oferty jakie wpłyną do Zamawiającego w odpowiedzi na zapytanie ofertowe zostaną poddane weryfikacji pod kątem zgodności z przedmiotem zamówienia. Oferta, która nie będzie zgodna z przedmiotem zamówienia lub taka, która zostanie przedstawiona w formie uniemożliwiającej weryfikację tych informacji, zostanie odrzucona jako niezgodna z przedmiotem zamówienia lub Zamawiający wezwie Oferenta do uzupełnienia oferty. 2. Zamawiający dokona oceny punktowej ofert, które: a) zostały złożone w terminie, b) są zgodne z przedmiotem zamówienia, c) spełniają warunki udziału w postępowaniu, d) są zgodne z wymaganiami wskazanymi w minimalnym zakresie oferty. 3. Ocena punktowa zostanie dokonana na podstawie oceny jednego kryterium: cena -- 100%. Ocenie podlega cena brutto danej oferty. Maksymalna punktacja dla danej oferty z najniższą ceną brutto to 100 pkt. Kolejne oferty oceniane są proporcjonalnie do podanej ceny brutto zgodnie ze wzorem: (cena brutto najniższa / cena brutto danej oferty) * 100 pkt. 4. Oferta z największą ilością punktów zostanie wyłoniona jako najbardziej korzystna. 5. W przypadku, kiedy oferenci otrzymają identyczną liczbę punktów tj. podali taką samą najniższą cenę, Zamawiający zwróci się do tych podmiotów z prośbą o przedłożenie ponownie ofert zawierających cenę we wskazanym przez Zamawiającego terminie, po czym Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę spośród ponownie złożonych ofert. 6. Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty zostanie upubliczniona na stronie internetowej Gminy Dzierżoniów. 7. W przypadku, gdy cena najkorzystniejszej oferty przekroczy budżet projektu zaplanowany na realizację usługi, Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia całego postępowania objętego niniejszym zapytaniem ofertowym lub prawo do negocjowania ceny z Wykonawcą, który złożył najkorzystniejszą ofertę. W przypadku podjęcia negocjacji, gdy negocjacje nie przyniosą efektu, Zamawiający unieważni wybór wyłonionego Wykonawcy i będzie rozpatrywał oferty kolejnych Wykonawców znajdujących się na liście rankingowej. L. ZAKRES WYKLUCZENIA Z udziału w postępowaniu wykluczeni są Wykonawcy powiązani osobowo i kapitałowo z Zamawiającym. Tym samym do udziału w postępowaniu Zamawiający dopuści podmioty, które złożą w tym zakresie stosowne oświadczenie, zawarte w treści formularza. M. WARUNKI ZMIANY UMOWY 1. Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, z wyjątkiem przypadków opisanych we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego. 2. Zmiany umowy, o których mowa w ust. 1 nie mogą powodować zwiększenia wartości umowy. 3. Zmiany umowy, o których mowa w ust. l wymagają zgody obydwu stron umowy i formy pisemnej pod rygorem nieważności. N. DODATKOWE WARUNKI 1. Termin związania ofertą: 30 dni kalendarzowych od upływu terminu składania ofert. 2. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Oferenta. 3. Oferta oraz składane łącznie z nią dokumenty muszą być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Oferenta, a podpisy muszą umożliwić identyfikację tożsamości osób je składających 4. Do upływu terminu składania ofert Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany lub uzupełnienia treści niniejszego zapytania ofertowego. W tej sytuacji potencjalni Wykonawcy, którzy złożyli już ofertę zostaną poinformowani o dokonanej zmianie treści zapytania ofertowego i o ewentualnym nowym terminie składania ofert. 5. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania w ramach zapytania ofertowego bez podania przyczyny -- na każdym jego etapie -- bez ponoszenia jakichkolwiek skutków prawnych i finansowych. 6. Zamawiający zastrzega sobie prawo wydłużenia terminu składania ofert w ramach zapytania ofertowego bez podania przyczyny. 7. Zamawiający może żądać od Oferentów w toku badania i oceny ofert wyjaśnień, dodatkowych dokumentów i informacji dotyczących treści złożonych ofert, bądź uzupełnienia braków w złożonej ofercie wyznaczając Wykonawcy odpowiedni termin. W przypadku nieuzupełnienia oferty lub niezłożenia pełnych wyjaśnień, Zamawiający uprawniony będzie do odrzucenia oferty. 8. Z tytułu odrzucenia oferty, oferentowi nie przysługuje żadne roszczenie w stosunku do Zamawiającego. 9. Podana cena w ofercie stanowi cenę ryczałtową i obejmuje wszystkie koszty niezbędne do należytego wykonania niniejszego zamówienia. Podana cena ofertowa będzie niezmienna przez cały okres obowiązywania umowy. 10. Podana cena w ofercie jest ceną brutto i musi być podana w polskich złotych (PLN) liczbowo oraz słownie. 11. Wykonawca określając wynagrodzenie zobowiązany jest do zapoznania się z przedmiotem zamówienia, warunkami wykonania i wszystkim czynnikami mogącymi mieć wpływ na cenę zamówienia. 12. Terminem rozpoczęcia realizacji zamówienia jest data podpisania umowy z Wykonawcą, a terminem zakończenia data protokołu odbioru końcowego zamówienia podpisana przez Zamawiającego. O. LISTA DOKUMENTÓW/OŚWIADCZEŃ WYMAGANYCH OD WYKONAWCY 1. Formularz ofertowy -- zgodny z załącznikiem nr 1 2. Dokumenty potwierdzające zdolności techniczne lub zawodowe w zakresie doświadczenia, zgodnie z pkt. J. l.a 3. Dokumenty potwierdzające kwalifikacje osób skierowanych do realizacji zamówienia, zgodnie z pkt. J.l.b 4. Dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, zgodnie z pkt J. l.c Kontakt: Osoba do kontaktu: Grażyna Ziernik -- Radna Gminy Dzierżoniów, Sołtys Sołectwa Dobrocin, Tel: +48 785 191 205 |
© eurobudowa.pl 2004-2025