zachodniopomorskie (Stargard)
kujawsko-pomorskie (Bydgoszcz)
mazowieckie (Domanice)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Remont budynku plebanii oraz muru kamiennego wokół kościoła wraz z odtworzeniem architektury zagospodarowania terenu przykościelnego |
Data zamieszczenia: | 2024-11-22 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Parafia Rzymskokatolicka p.w. św. Mikołaja Sanktuarium Kalwaryjskie w Wielu ul. Derdowskiego 1 83-441 Wiele powiat: kościerski Tel. (58) 687 34 91, 730 530 100 parafiawiele@gmail.com |
Województwo: | pomorskie |
Miasto: | Wiele |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | Tel. (58) 687 34 91, |
Termin składania ofert: | 2024-12-20 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
w ramach postępowania zakupowego na wybór wykonawcy zadania p.n.: Wykonanie zadania inwestycyjnego pn. ,,Plan ratunkowy dotyczący murów i ogrodzenia Sanktuarium Maryjnego w Wielu" w ramach dofinansowania z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. III. Opis i cel zadania, zakres prac: Celem przedsięwzięcia jest remont budynku plebanii oraz muru kamiennego wokół kościoła wraz z odtworzeniem architektury zagospodarowania terenu przykościelnego pod wezwaniem Św. Mikołaja w Wielu. Szczegółowy zakres prac: 1. Prace dendrologiczne: Całą roślinność występującą obecnie w bezpośredniej bliskości muru należy bezwzględnie usunąć. Żwir usunąć. Wykonać mikroniwelację terenu. Poziomy i spadki określić w stosunku do zaplanowanej wysokości opaski wokół kościoła. Drogę procesyjną wykonać, teren i opaski ukształtować zgodnie z rys nr 4, założyć murawę . szer. 2,5 m. Po usunięciu żwiru i humusu- Zalegającą zbyt wysoko warstwę humusu należy wywieść. Wykonać drogę procesyjną wokół kościoła szer. 2,5 m 2. Mur z ciosów kamiennych: Rozpoznać rodzaj konstrukcji muru. W przypadku stwierdzenia występowania kawern , pustki uzupełnić zaprawą. Należy zwrócić szczególną uwagę na występowanie kawern w miejscu osadzenia rur odwadniających. Wykonać wykopy / odcinkowo /, odkrywając powierzchnie wewnętrzne murów. Powierzchnie murów kamiennych , nakryw betonowych i słupów - zdezynfekować. Następnie oczyścić przegrzaną parą wodna pod ciśnieniem . Luźne spoiny, tynki i cementowe łaty. usunąć Zabrudzenie trwalsze doczyścić szczotkami. Braki kamieni uzupełnić. Rozpoznać wewnętrzną strukturę muru . Kawerny - wypełnić zaprawą. Wymienić spoinowanie w licu zewnętrznym i wewnętrznym. Spoiny zabezpieczyć. / materiały wskazano na rys . Nr 2/. Odprowadzenie wód opadowych- zachować dotychczasowe rozwiązanie,- rys. 1 i 2. Połączeni i przejście przez mur uszczelnić. W miejsce usuniętej ziemi po stronie wewnętrznej muru należy usypać opaskę drenującą z luźnego piasku i wykonać opaskę z kamieni polnych na podsypce z luźnego piasku ze spadkiem 2 % od muru. Odprowadzenie wód opadowych. Rury zdegradowane - wymienić. Zachować przekrój. Nowe osadzić w miejscu istniejących , połączenie uszczelnić. Gniazdo osadzenia w murze uszczelnić. Nawierzchnię zewnętrzną terenu okalającą mur - asfalt i inne zanieczyszczenia, gruz , humus i inne usunąć. 3. Wymiana tynków na słupach ogrodzenia i nakryw muru: Luźne tynki na słupach ogrodzenia należy usunąć. Powierzchnię cegły odpylić, zaimpregnować i pozostawić do wyschnięcia. Na przygotowaną powierzchnię nałożyć nowe tynki z dodatkiem wapna trasowego zapobiegające powstawaniu wykwitów. rys. nr 2. Zdegradowane nakrywy murów zrekonstruować. Wykonać izolację poziomą. Powierzchnie pokryć tynkiem z trasem. Pomalować- kolor dobierając na podstawie badań stratygraficznych / kolor uzgodnić z komisja konserwatorską. 4. Naprawa balustrad rurowych: Balustrady rurowe zamocowane pomiędzy słupami należy oczyścić do stanu czystości B, odtłuścić a następnie zabezpieczyć farbą antykorozyjną tlenkową. Po zagruntowaniu nałożyć warstwę wierzchnią z emalii poliwinylowej lub chlorokauczukowej. Kolor przyjąć na podstawie badań stratygraficznych. Pogietych elementów nie wykuwać, Pozostawić w istniejącym kształcie. Osadzenie uszczelnić. 5. Izolacja przeciwwodną muru od strony kościoła: Odkopany mur z ciosów kamiennych od strony kościoła należy ususzyć, oczyścić a następnie spoiny wypełnić wodoszczelna fugą/Rys nr 2/. Wykop zasypać nowym gruntem . Zagęścić. Wzdłuż muru ułożyć opaskę, ze spadkiem 3 % na zewnątrz muru . Na powierzchni pomiędzy murem a drogą procesyjną założyć murawę. 6. Kaplica - kostnica Powierzchnie ścian zdezynfekować i oczyścić - przegrzaną parą wodną pod ciśnieniem. Zdemontowane opierzenia zastąpić nowymi. Orynnowanie i opierzenia wykonać warsztatowo z blachy tytan cynk gr -0.6 mm. Całość więźby dachowej oczyścić, zaimpregnować ogniowo , przeciwwilgociowo i przeciwgrzybicznie preparatami dedykowanymi do obiektów zabytkowych. Uszkodzone odcinki krokwi należy wymienić. Elewację budynku powyżej cokołu oczyścić i naprawić w technologii identycznej jak słupy ogrodzenia. Naprawa rys i malowanie elewacji: ewentualne znaczne pęknięcia muru które ukażą się po odkuciu luźnych tynków należy przeszyć prętami ze stali nierdzewnej. Pęknięcia o małym rozwarciu wypełnić masą trwale elastyczną dedykowaną do wypełniania ubytków w murach zabytkowych. Oczyścić i uzupełnić opaskę kamienną wokół budynku . Wnętrze kostnicy - strop - zabezpieczyć ogniska rdzy w zbrojeniu , narzucić tynk. Tynki luźne i zainfekowane usunąć, osłabione podkleić, braki uzupełnić. Całość powierzchni elewacji należy zagruntować i pomalować dwukrotnie farbą elewacyjną- hydrofobową. Kolor uzgodnić na podstawie badań stratygraficznych - wykonać próby - uzgodnić z komisja konserwatorską. Stolarka okienna i drzwiowa: W zależności od stanu zachowania przeprowadzić konserwacje lub wykonać rekonstrukcje. Zdezynfekować , oczyścić, wzmocnić.. Kolor określić na podstawie wyniku analiz stratygraficznych. Analogicznie - wykonać konserwację struktury - murowanej, zewnętrznej ambony. 7. Droga procesyjna: Całość drogi procesyjnej należy wykorytować, ustalić poziomy i spadki tak aby odprowadzić wody opadowe od budynku kościoła. Jako ograniczenia z obu stron drogi zastosować obrzeża granitowe osadzone na ławie betonowej z oporem z betonu C 20/25. Jako podbudowę nowej drogi procesyjnej zastosować kruszywo łamane frakcji 0-31,5 mm o grubości około 10 - 20 cm. Na zagęszczonej podbudowie układać kostkę granitową o wymiarach 8x11cmna podsypce betonowej grubości min 8 cm z betonu klasy C 20. Po ułożeniu kostki wypełnić przestrzenie między kostkami zaprawą betonową ,,na mokro" lub usypać drobnowymiarowe kruszywo bazaltowe o frakcji 0-2 mm. 8. Opaska kamienna wzdłuż ścian kościoła: Wzdłuż murów kościelnych wykonać opaskę z kamieni polnych na podsypce z luźnego piasku i warstwie włókniny . Opaskę o szerokości 50 cm , ze spadkiem 2-3 % na zewnątrz. 9. Schody wejść kościelnych: Istniejące granitowe schody i podesty wejść kościelnych rozebrać. Wykonać nową podbudowę z betonu C 20/25 i stabilizowanego kruszywa na niej ponownie usadzić zdemontowane stopnie kamienne- z bloków granitowych - odcinkowych , zachowując wymagane wymiary stopni zgodnie z zasadą 2xH + S = 60-65 cm. Przed ułożeniem stopni elementy kamienne należy doczyścić i zeszlifować metodą kamieniarską (np. Groszkowanie) dla uzyskania stopnia antypoślizgowości nim. R-10. Styki wyspoinować. 10. Konserwacja kutej bramy: Zachowane skrzydła kutej , stalowej bramy , zachować . Wykonać konserwację. Weksponować we wskazanym przez Inwestora miejscu. 11. Schody terenowe Istniejące schody terenowe od strony plebanii i od strony ulicy należy rozebrać usuwając betonowe nadlewki. Ułożyć nową podbudowę z betonu C 20/25 i stabilizowanego kruszywa. Schody główne - betonowe - zastąpić schodami wykonanymi z bloków granitowych o długości elementów 100- 15o cm . Schody boczne - oczyścić z nadlewek betonowych. Braki kamienia uzupełnić , wypoziomować, wyspoinować. Spoiny zabezpieczyć. Istniejące balustrady przy schodach terenowych. Wejście wschodnie - zabezpieczyć wjazd słupkami stalowymi - parkingowymi - kładzionymi lub chowanymi. Nawierzchnię wejścia - kocie łby - oczyścić z nawarstwień - wyeksponować. 12. Plebania Konserwacja zewnętrznego lica ścian ceglanych i kamiennych ścian cokołu , w tym wykonanie dezynfekcji i odgrzybiania oraz odsalania (w przypadku wystąpienia). Osłabione i zdestruowane cegły wzmocnić, usunąć wtórnych cementowych spoin i łat. Powierzchnie cegieł oczyścić na sucho z zastosowaniem metody ciśnieniowo - rotacyjnej z użyciem kruszywa o odpowiedniej twardości i granulacji / roślinne lub mineralne / lub przegrzana parą wodną pod ciśnieniem. Uzupełnić drobne ubytki cegły z zastosowaniem zaprawy mineralnej. Przeszyć spękania i uzupełnić szczeliny o małej rozwartości W przypadku wystąpienia spękań muru o rozwartości szczeliny powyżej 6 mm należy wykonać przeszycia. Scalić kolorystycznie (wykonać w uzasadnionych przypadkach) oraz wykonać hydrofobizację wątku ceglanego. Zakres prac i rodzaj materiałów konserwatorskich przedstawiono na rysunkach. Składanie ofert: X. Termin, forma, miejsce składania ofert: TERMIN SKŁADANIA ofert upływa w dniu 20.12.2024 do godz. 15:00 - decyduje data i godz. wpływu oferty do siedziby zamawiającego. Ofertę można złożyć pocztą, kurierem na adres: Parafia Rzymskokatolicka p.w. św. Mikołaja Sanktuarium Kalwaryjskie w Wielu, Ul. Derdowskiego 1, 83-441 Wiele lub na adres elektronicznej skrzynki e-mail:parafiawiele@gmail.com. Miejsce i termin realizacji: VIII. Warunki terminowe realizacji prac konserwatorskich i restauratorskich oraz innych działań: Rozpoczęcie: z dniem podpisania umowy, zakończenie: do dnia 29.12.2025 roku; Wymagania: Wszelkie informacje udzielane są w godzinach otwarcia biura parafialnego II. Tryb udzielenia zamówienia: 1) Zamówienie udzielane jest w trybie zapytania ofertowego stanowiącego niniejsze zaproszenie do składania ofert. 2) Niniejsze zamówienie nie podlega przepisom ustawy Prawo zamówień publicznych. 3) Niniejsze zaproszenie do składania ofert nie zobowiązuje Zamawiającego do zawarcia umowy. 4) Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych, ani ofert wariantowych. 5) Każdy oferent może złożyć tylko jedną ofertę. 6) Złożenie oferty jest jednoznaczne z zaakceptowaniem bez zastrzeżeń treści niniejszego zapytania ofertowego. 7) Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia niniejszego postępowania na każdym jego etapie, bez podania przyczyn. 8) Zamawiający zastrzega sobie prawo do wystąpienia do oferentów z zapytaniem dotyczącym dodatkowych informacji, dokumentów lub wyjaśnień w szczególności w związku z weryfikacją złożonych ofert. 9) W uzasadnionych wypadkach, w każdym czasie, przed upływem terminu składania ofert, Zamawiający może zmodyfikować lub uzupełnić treść zaproszenia do składania ofert. Zakłada się użycie materiałów konserwatorskich - systemowych. Zmiany w projektowanym zakresie wykonania prac należy uzgadniać w trybie ustaleń z Komisją Konserwatorską, kierownikiem prac konserwatorskich i autorami PPK. Szacunek kosztów planowanych robót należy wykonać na podstawie - rysunku inwentaryzacyjnego, projektowego i wizji lokalnej w terenie. Kierownik prac konserwatorskich winien spełniać wymogi określone Ustawą o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami art 37 b. Wizję lokalną należy potwierdzić protokołem - potwierdzonym przez Księdza Proboszcza IV. Warunki udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia realizacji prac konserwatorskich i restauratorskich oraz innych działań: W postępowaniu mogą wziąć udział oferenci, którzy dysponują potencjałem zdolnym do realizacji powierzonych prac. W tym zakresie wymaga się dysponowania co najmniej osobą do kierowania pracami konserwatorskimi lub do samodzielnego wykonywania tych prac przy obiektach zabytkowych. Osoba ta musi spełniać wymagania art. 37a Ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami. W celu wykazania spełnienia przedmiotowego kryterium, oferent pozostaje w obowiązku dołączenia do oferty kopii dyplomu ukończenia studiów. V. Obowiązki względem powierzonych prac konserwatorskich i restauratorskich oraz innych działań: a. Wykonanie powierzonych prac zgodnie ze sztuką budowlaną, z planem prac konserwatorskich, obowiązującymi przepisami i normami oraz przy zachowaniu przepisów BHP, przy maksymalnym ograniczeniu uciążliwości prowadzenia prac. b. Wykonawca gwarantuje także wykonanie przedmiotu zamówienia pod kierownictwem osób posiadających wymagane przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie. c. Transport materiałów na plac budowy oraz dostarczenie i eksploatacja maszyn i urządzeń obciążają Wykonawcę. d. Wykonawca zabezpiecza teren prac mając w szczególności na względzie mienie Zamawiającego i własne. e. Wykonawca w trakcie wykonywania robót ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo swoich pracowników oraz innych osób znajdujących się w obrębie przekazanego placu budowy z tytułu prowadzonych prac. f. Wykonawca zapewnia we własnym zakresie wywóz i zagospodarowanie odpadów. g. Po zakończeniu prac, ale przed ostatecznym odbiorem przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu budowy wraz z terenem przyległym. h. Dokumentacja powykonawcza winna być sporządzona w języku polskim w 2 (dwóch) egzemplarzach oraz na nośniku elektronicznym typu CD/DVD. Wszystkie dokumenty winny być sporządzone odpowiednio: pliki tekstowe w formacie *doc, arkusze obliczeniowe w formacie *xls, rysunki w formacie *jpg i *dwg.(jeśli dotyczy). i. Wykonawca zobowiązany jest w trakcie realizacji zadania do kompletowania prac, stanowiących przedmiot niniejszej umowy, wszelkiej dokumentacji zgodnie z przepisami prawa budowlanego oraz przygotowanie do odbioru końcowego kompletu protokołów, jak i kompletu dokumentów potrzebnych do zawiadomienia o zakończeniu budowy WKZ. j. Udzielenie gwarancji na wykonane prace, na okres nie krótszy niż 5 lata, licząc od dnia protokolarnego odbioru; k. Wykonanie i umieszczenie w miejscu realizacji zadania, w momencie rozpoczęcia prac, tablicy informacyjnej, spełniającej wymagania § 5 ROZPORZĄDZENIA RADY MINISTRÓW z dnia 7 maja 2021 r. w sprawie określenia działań informacyjnych podejmowanych przez podmioty realizujące zadania finansowane lub dofinansowane z budżetu państwa lub z państwowych funduszy celowych (Dz. U. z 2021 roku poz. 953 ze zm.); Wzór tablicy zostanie przed wykonaniem skonsultowany z Zamawiającym. VI. Obowiązek oferenta, któremu powierzone zostaną prace: a. Wykonanie prac zgodnie ze wszelkimi obowiązującymi przepisami prawa (,,prawo ochrony zabytków", BHP, zastosowania oznaczeń informacyjnych o robotach itp.); b. bezpośredni udziału, w odbiorach przy czym Zamawiający zastrzega sobie prawo jednostronnego odbioru lub spisania protokołu określającego stan, zakres i sposób wykonywania robót w sytuacji uzasadniającej rozwiązanie umowy o prace; Obowiązek Zamawiającego: a. Przekazanie obiektu do realizacji prac; b. Udział w uzgodnieniach oraz udzielenie informacji; c. Uzgodnienie sposobu zabezpieczenia przedmiotów w obiekcie, a znajdujących się w polu oddziaływania prac; d. Udział w odbiorze; e. Wypłata wynagrodzenia po zakończeniu i dokonaniu odbioru prac, co potwierdzać będzie bezusterkowy protokół odbioru; f. Wszelkie spory o roszczenia cywilnoprawne w sprawach, w których zawarcie ugody jest dopuszczalne, mediacje lub inne polubowne rozwiązanie sporu prowadzone będzie przed Sądem Polubownym przy Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej, wybranym mediatorem albo osobą prowadzącą inne polubowne rozwiązanie sporu. VII. Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert. Cena oferty brutto - waga 100% Kryterium ceny obliczana jako: C = Cena najniższa z oferowanych /Cena oferty badanej x 80 pkt gdzie: C - liczba uzyskanych punktów Maksymalna ilość punktów, jaką można uzyskać w kryterium ,,cena" wynosi: 100 pkt. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy niepodlegającemu wykluczeniu, którego oferta nie podlega odrzuceniu i otrzyma największą liczbę punktów. IX. Zawiadomienie o wynikach postępowania: 1. Zawiadomienie o wynikach postępowania zostanie upublicznione na stronie internetowej Parafii w Wielu oraz Gminy Karsin; 2. Zamawiający po opublikowaniu wyników postępowania na stronie internetowej skontaktuje się z wyłonionym Wykonawcą w celu ustalenia terminu i miejsca podpisania umowy. 3. Zamawiający zastrzega sobie, że na każdym etapie postępowania może je unieważnić bez podania przyczyny. |
© eurobudowa.pl 2004-2025