Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
447z dziś
5479z ostatnich 7 dni
24233z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Aplikacja mobilna

Opracowanie projektu planu ogólnego Gminy

Wynik: Zobacz treść wyniku
Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Opracowanie projektu planu ogólnego Gminy

Data zamieszczenia: 2025-03-12
Dane kontaktowe Zamawiającego: Gmina Niedrzwica Duża
Lubelska 30
24-220 Niedrzwica Duża
powiat: lubelski
przetargi@niedrzwicaduza.pl
Województwo: lubelskie
Miasto: Niedrzwica Duża
Wadium: nie wymagane
Nr telefonu: ---
Termin składania ofert: 2025-03-20 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
Opracowanie projektu planu ogólnego Gminy Niedrzwica Duża
Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie projektu planu ogólnego Gminy Niedrzwica Duża oraz Strategii Rozwoju Gminy Niedrzwica Duża do 2035 roku w jej granicach administracyjnych, jak również udział w czynnościach związanych ze sporządzeniem i uchwaleniem planu ogólnego.
2. Powierzchnia opracowania obejmuje 106,8 km2 (ok. 10680 ha).
3. W ramach prac planistycznych Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania:
1) opracowanie ekofizjograficzne,
2) opracowanie prognozy oddziaływania na środowisko,
3) dokonania oceny stanu istniejącego zagospodarowania i uwzględnienia obowiązujących planów miejscowych na obszarze całej gminy,
4) opracowania merytorycznego dokumentów formalno-prawnych, projekty pism, zawiadomień, obwieszczeń i ogłoszeń, wynikających z art. 13i ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (wraz z projektami dokumentów planistycznych w wersji elektronicznej w ilości niezbędnej do przeprowadzenia procedury),
5) udział w konsultacjach społecznych dotyczących projektu planu ogólnego
z mieszkańcami gminy oraz udzielanie stosownych informacji i wyjaśnień,
6) sporządzenie projektu planu ogólnego (w tym część tekstowa i rysunkowa) wraz z prognozą oddziaływania na środowisko i uzasadnieniem,
7) prowadzenie na każdym etapie realizacji przedmiotu zamówienia konsultacji z Zamawiającym oraz uzyskanie akceptacji Zamawiającego dla przyjętych rozwiązań po zakończeniu każdego z etapów prac planistycznych,
8) wewnętrzne dyskusje nad opracowaną koncepcją (projektant + władze gminy),
9) przygotowanie projektów pism związanych z opiniowaniem i uzgadnianiem
projektu planu ogólnego,
10) udziału w posiedzeniach odpowiednich komisji Rady Gminy, sesji Rady Gminy, Gminnej Komisji Urbanistyczno - Architektonicznej i innych wskazanych przez Zamawiającego wraz z prezentacją (multimedialną) projektu planu ogólnego, w terminie uzgodnionym przez strony,
11) uzyskanie pozytywnej opinii Gminnej Komisji Architektoniczno-Urbanistycznej o projekcie planu ogólnego,
12) udział, w zależności od potrzeb, w spotkaniach dotyczących uzgodnień
i opiniowania projektu planu ogólnego oraz innych czynnościach procedury planistycznej,
13) udział w dyskusji publicznej nad rozwiązaniami przyjętymi w projekcie planu ogólnego oraz w spotkaniach z mieszkańcami, organizowanych przez Zamawiającego,
14) sporządzenie raportu podsumowującego przebieg konsultacji społecznych, zawierający w szczególności wykaz zgłoszonych uwag wraz z propozycją ich rozpatrzenia i uzasadnieniem oraz protokołów z czynności przeprowadzonych w ramach konsultacji,
15) udział w spotkaniach, naradach w przypadku zajścia okoliczności uzasadniających udzielenie wyjaśnień lub zgłoszenia
potrzeby takich wyjaśnień, w szczególności przy uzgadnianiu i opiniowaniu projektu planu ogólnego z jednostkami wskazanymi w przepisach prawa,
16) analizę i opracowanie wykazu uzyskanych uzgodnień i opinii,
17) wprowadzenie korekty do projektu planu w związku z uzyskanymi opiniami i dokonanymi uzgodnieniami,
18) przygotowanie wymaganych ustawą dokumentów formalno-prawnych związanych ze sporządzaniem projektu planu
ogólnego (projektów ogłoszeń, projektów obwieszczenia, zawiadomień),
19) przygotowanie uzasadnienia do projektu planu ogólnego zgodnie z art. 13h ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
20) analiza uwag wniesionych do projektu planu ogólnego wraz z propozycją ich rozpatrzenia przez Wójta wraz z uzasadnieniem,
21) korekta projektu planu ogólnego w związku z wniesionymi do projektu planu uwagami i przygotowanie wersji do uchwalenia,
22) przedstawienie Radnym projektu planu ogólnego z załącznikami na
komisjach stałych Rady Gminy Niedrzwica Duża
23) przygotowanie projektu uchwały z załącznikami i udział w sesji Rady Gminy uchwalającej plan ogólny,
24) opracowanie podsumowania i uzasadnienia, o którym mowa w art. 42 i art. 55 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z
2024 r. poz. 1112 z późn. zm.),
25) przygotowanie dokumentacji prac planistycznych o której mowa w §7 rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii z
dnia 8 grudnia 2023 r. w sprawie projektu planu ogólnego gminy, dokumentowania prac planistycznych w zakresie tego
planu oraz wydawania z niego wypisów i wyrysów (Dz. U. z 2023 r. poz. 2758 z późn. zm.),
26) uzupełnienia (zmiany) opracowania stanowiącego przedmiot umowy o niezbędne czynności merytoryczne i formalne
mające na celu dostosowanie opracowania do przepisów obowiązujących na dzień zakończenia realizacji przedmiotu umowy (w przypadku zmiany prawa w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia),
27) przygotowanie toku formalno-prawnego prac planistycznych, w zakresie wymaganym przez Wojewodę w celu oceny zgodności z przepisami prawa,
28) przygotowanie uchwały do publikacji w Dzienniku Urzędowym,
29) ponowienia czynności bądź ponownego przygotowania materiałów planistycznych w trakcie prowadzonej procedury planistycznej, wynikających z uzyskanych opinii, dokonanych uzgodnień i wniesionych uwag, do chwili uchwalenia planu ogólnego przez Radę Gminy (jeżeli zajdzie taka potrzeba),
30) udział w czynnościach niezbędnych do ewentualnego doprowadzenia do zgodności projektu planu ogólnego z przepisami prawa w sytuacji stwierdzenia nieważności uchwały przez Wojewodę; w ramach ewentualnego postępowania nadzorczego Wykonawca zobowiązany jest do:
- edycji opracowań na potrzeby postępowania nadzorczego oraz udziału w czynnościach niezbędnych do ewentualnego
doprowadzenia planu ogólnego do zgodności z przepisami prawa, w sytuacji rozstrzygnięcia nadzorczego lub stwierdzenia
nieważności uchwały przez Wojewodę;
- współpracy w przygotowaniu odpowiedzi na pisma Wojewody związane z postępowaniem;
- uzupełnienia i/lub usunięcia wskazanych uchybień, albo ponownego, nieodpłatnego wykonania przedmiotu zamówienia w
zakresie niezbędnym do uśnięcia stwierdzonych nieprawidłowości,
31) przeniesienia majątkowych praw autorskich do wszystkich materiałów wytworzonych w ramach realizacji przedmiotu zamówienia na Zamawiającego (w ramach wynagrodzenia określonego w ofercie),
32) zapewnienia odpowiedniej liczby osób do terminowej realizacji przedmiotu zamówienia,
33) wykonania niniejszej umowy, w tym w szczególności dokumentacji, z najwyższą starannością,
34) informowania Zamawiającego o stopniu zaawansowania prac oraz proponowanych rozwiązaniach. Zamawiający
zastrzega sobie prawo do oceny, korekty i akceptacji,
35) wykonawca zobowiązany jest do przygotowania oprócz ww. dokumentów
innych dokumentów, których potrzeba wyłoni się w trakcie opracowywania przedmiotu zamówienia. Wszelkie prace
projektowe lub czynności nie opisane powyżej oraz
w projekcie umowy, a wynikające z procedur określonych w ustawie oraz przepisach szczególnych, niezbędne do
właściwego i kompletnego opracowania zamówienia Wykonawca winien wykonać w ramach przedmiotu zamówienia,
kosztów i terminów wykonania przedmiotu zamówienia.
4. Projekt Strategii Rozwoju Gminy Niedrzwica Duża Zakres obejmuje:
1) przygotowanie projektu uchwały intencyjnej w sprawie przystąpienia do sporządzenia Strategii Rozwoju Gminy Niedrzwica Duża do 2035 roku w jej granicach administracyjnych wraz z załącznikami i uzasadnieniem zgodnie z wytycznymi Zamawiającego;
2) opracowanie projektu Strategii Rozwoju Gminy Niedrzwica Duża zgodnie z przepisami ustawy z dnia 8 marca 1990r o
samorządzie gminnym( Dz.U. z 2024r poz. 609 tj.)
a w szczególności art. 10e, 10f, a także przepisami odrębnymi, uwzględniając zapisy obowiązującego studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy;
3) przedłożenie Zamawiającemu projektu strategii rozwoju gminy;
4) udział fizyczny oraz przeprowadzenie procesu konsultacji społecznych dokumentu z mieszkańcami gminy Niedrzwica Duża zgodnie z Ustawą o zasadach prowadzenia polityki z udziałem radnych i sołtysów,
przedstawicieli organizacji pozarządowych, przedsiębiorcami i pracownikami gminnej administracji samorządowej);
5) przygotowanie i przeprowadzenie diagnozy sytuacji społecznej, gospodarczej i przestrzennej (z uwzględnieniem obszarów funkcjonalnych oraz potrzeb i preferencji mieszkańców w zakresie kierunków
rozwoju gminy) oraz merytorycznego opracowania zabranych danych;
6) przygotowanie prezentacji multimedialnej projektu Strategii i przedstawienie jej na komisjach i sesji Rady Gminy
Niedrzwica Duża;
7) po zatwierdzeniu projektu Strategii przez Radę Gminy Niedrzwica Duża, przygotowanie pełnej wersji opracowania: 2 egz.
w wersji elektronicznej, w postaci edytowalnych plików tekstowych z rozszerzeniem .doc oraz w formacie pdf. i dwóch egz. w kolorowej wersji papierowej;
8) przygotowanie wszelkich niezbędnych dokumentów wykonawczych;
9) przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko Strategii oraz jej zakresu wraz ze sporządzeniem prognozy oddziaływania na środowisko, zawierającą informacje o których mowa w art. 51 ust. 2 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (t.j.
Dz.U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.);
10) uzyskanie wymaganych prawem opinii i uzgodnień z właściwymi organami administracji publicznej.
11)wykonanie wszelkich czynności zmierzających do uchwalenia Strategii Rozwoju Gminy zgodnie z obowiązującymi przepisami

CPV: 71410000-5

Dokument nr: 2025/BZP 00143393, FZP.271.1.3.2025

Otwarcie ofert: Termin otwarcia ofert: 2025-03-20 10:30

Specyfikacja:
SEKCJA III - UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-f691a9c5-5eef-4dc2-8bd6-d7a6f8eccd96
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie.
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak.
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między
Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem
https://ezamowienia.gov.pl.
2. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem
Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail:
przetargi@niedrzwicaduza.pl (nie dotyczy składania ofert).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzający wziąć
udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu ,,Wykonawca" na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia (w tym minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia) określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie
internetowej https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/#regulamin-serwisu. oraz informacje zamieszczone w zakładce ,,Centrum
Pomocy". Sposób komunikacji opisuje instrukcja: https://media.ezamowienia.gov.pl/pod/2021/10/Komunikacja-w-postepowaniu
5.1.pdf.
2. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia
ani logowania.
3. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści
zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa
Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych.
4. Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące
tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U.
z 2020 r. poz. 1913 oraz z 2021 r. poz. 1655) wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w
wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku ,,Dokument stanowiący tajemnicę
przedsiębiorstwa".
5. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do
komunikacji dostępnych w zakładce ,,Formularze" (,,Formularze do komunikacji"). Za pośrednictwem ,,Formularzy do komunikacji"
odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do
komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk ,,dodaj załącznik"). W przypadku
załączników, które są zgodnie z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów
elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być
opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu
udostępniającego zasoby, podpisem zewnętrznym lub wewnętrznym. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny,
wewnętrzny) dodaje się do przesyłanej wiadomości uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ
zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
6. Możliwość korzystania w postępowaniu z ,,Formularzy do komunikacji" w pełnym zakresie wymaga posiadania konta ,,Wykonawcy"
na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z ,,Formularzy do komunikacji"
służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta
uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
7. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem ,,Formularzy do komunikacji" wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy
plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
8. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą
skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu (22 ) 458 77 99 lub drogą elektroniczną poprzez formularz
udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce ,,Zgłoś problem"
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie.
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski

Składanie ofert:
TERMIN SKŁADANIA ofert: 2025-03-20 10:00
Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę przez Platformę e-Zamówienia. Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem zakładki ,,Oferty/wnioski", widocznej w podglądzie postępowania po zalogowaniu się na konto Wykonawcy

Miejsce i termin realizacji:
Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 15 miesiące

Wymagania:
SEKCJA IV - PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: FZP.271.1.3.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie projektu planu ogólnego Gminy Niedrzwica Duża oraz Strategii Rozwoju Gminy Niedrzwica Duża do 2035 roku w jej granicach administracyjnych, jak również udział w czynnościach związanych ze sporządzeniem i uchwaleniem planu ogólnego.
2. Powierzchnia opracowania obejmuje 106,8 km2 (ok. 10680 ha).
3. W ramach prac planistycznych Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania:
1) opracowanie ekofizjograficzne,
2) opracowanie prognozy oddziaływania na środowisko,
3) dokonania oceny stanu istniejącego zagospodarowania i uwzględnienia obowiązujących planów miejscowych na obszarze całej gminy,
4) opracowania merytorycznego dokumentów formalno-prawnych, projekty pism, zawiadomień, obwieszczeń i ogłoszeń, wynikających z art. 13i ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (wraz z projektami dokumentów planistycznych w wersji elektronicznej w ilości niezbędnej do przeprowadzenia procedury),
5) udział w konsultacjach społecznych dotyczących projektu planu ogólnego
z mieszkańcami gminy oraz udzielanie stosownych informacji i wyjaśnień,
6) sporządzenie projektu planu ogólnego (w tym część tekstowa i rysunkowa) wraz z prognozą oddziaływania na środowisko i uzasadnieniem,
7) prowadzenie na każdym etapie realizacji przedmiotu zamówienia konsultacji z Zamawiającym oraz uzyskanie akceptacji Zamawiającego dla przyjętych rozwiązań po zakończeniu każdego z etapów prac planistycznych,
8) wewnętrzne dyskusje nad opracowaną koncepcją (projektant + władze gminy),
9) przygotowanie projektów pism związanych z opiniowaniem i uzgadnianiem
projektu planu ogólnego,
10) udziału w posiedzeniach odpowiednich komisji Rady Gminy, sesji Rady Gminy, Gminnej Komisji Urbanistyczno - Architektonicznej i innych wskazanych przez Zamawiającego wraz z prezentacją (multimedialną) projektu planu ogólnego, w terminie uzgodnionym przez strony,
11) uzyskanie pozytywnej opinii Gminnej Komisji Architektoniczno-Urbanistycznej o projekcie planu ogólnego,
12) udział, w zależności od potrzeb, w spotkaniach dotyczących uzgodnień
i opiniowania projektu planu ogólnego oraz innych czynnościach procedury planistycznej,
13) udział w dyskusji publicznej nad rozwiązaniami przyjętymi w projekcie planu ogólnego oraz w spotkaniach z mieszkańcami, organizowanych przez Zamawiającego,
14) sporządzenie raportu podsumowującego przebieg konsultacji społecznych, zawierający w szczególności wykaz zgłoszonych uwag wraz z propozycją ich rozpatrzenia i uzasadnieniem oraz protokołów z czynności przeprowadzonych w ramach konsultacji,
15) udział w spotkaniach, naradach w przypadku zajścia okoliczności uzasadniających udzielenie wyjaśnień lub zgłoszenia
potrzeby takich wyjaśnień, w szczególności przy uzgadnianiu i opiniowaniu projektu planu ogólnego z jednostkami wskazanymi w przepisach prawa,
16) analizę i opracowanie wykazu uzyskanych uzgodnień i opinii,
17) wprowadzenie korekty do projektu planu w związku z uzyskanymi opiniami i dokonanymi uzgodnieniami,
18) przygotowanie wymaganych ustawą dokumentów formalno-prawnych związanych ze sporządzaniem projektu planu
ogólnego (projektów ogłoszeń, projektów obwieszczenia, zawiadomień),
19) przygotowanie uzasadnienia do projektu planu ogólnego zgodnie z art. 13h ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
20) analiza uwag wniesionych do projektu planu ogólnego wraz z propozycją ich rozpatrzenia przez Wójta wraz z uzasadnieniem,
21) korekta projektu planu ogólnego w związku z wniesionymi do projektu planu uwagami i przygotowanie wersji do uchwalenia,
22) przedstawienie Radnym projektu planu ogólnego z załącznikami na
komisjach stałych Rady Gminy Niedrzwica Duża
23) przygotowanie projektu uchwały z załącznikami i udział w sesji Rady Gminy uchwalającej plan ogólny,
24) opracowanie podsumowania i uzasadnienia, o którym mowa w art. 42 i art. 55 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z
2024 r. poz. 1112 z późn. zm.),
25) przygotowanie dokumentacji prac planistycznych o której mowa w §7 rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii z
dnia 8 grudnia 2023 r. w sprawie projektu planu ogólnego gminy, dokumentowania prac planistycznych w zakresie tego
planu oraz wydawania z niego wypisów i wyrysów (Dz. U. z 2023 r. poz. 2758 z późn. zm.),
26) uzupełnienia (zmiany) opracowania stanowiącego przedmiot umowy o niezbędne czynności merytoryczne i formalne
mające na celu dostosowanie opracowania do przepisów obowiązujących na dzień zakończenia realizacji przedmiotu umowy (w przypadku zmiany prawa w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia),
27) przygotowanie toku formalno-prawnego prac planistycznych, w zakresie wymaganym przez Wojewodę w celu oceny zgodności z przepisami prawa,
28) przygotowanie uchwały do publikacji w Dzienniku Urzędowym,
29) ponowienia czynności bądź ponownego przygotowania materiałów planistycznych w trakcie prowadzonej procedury planistycznej, wynikających z uzyskanych opinii, dokonanych uzgodnień i wniesionych uwag, do chwili uchwalenia planu ogólnego przez Radę Gminy (jeżeli zajdzie taka potrzeba),
30) udział w czynnościach niezbędnych do ewentualnego doprowadzenia do zgodności projektu planu ogólnego z przepisami prawa w sytuacji stwierdzenia nieważności uchwały przez Wojewodę; w ramach ewentualnego postępowania nadzorczego Wykonawca zobowiązany jest do:
- edycji opracowań na potrzeby postępowania nadzorczego oraz udziału w czynnościach niezbędnych do ewentualnego
doprowadzenia planu ogólnego do zgodności z przepisami prawa, w sytuacji rozstrzygnięcia nadzorczego lub stwierdzenia
nieważności uchwały przez Wojewodę;
- współpracy w przygotowaniu odpowiedzi na pisma Wojewody związane z postępowaniem;
- uzupełnienia i/lub usunięcia wskazanych uchybień, albo ponownego, nieodpłatnego wykonania przedmiotu zamówienia w
zakresie niezbędnym do uśnięcia stwierdzonych nieprawidłowości,
31) przeniesienia majątkowych praw autorskich do wszystkich materiałów wytworzonych w ramach realizacji przedmiotu zamówienia na Zamawiającego (w ramach wynagrodzenia określonego w ofercie),
32) zapewnienia odpowiedniej liczby osób do terminowej realizacji przedmiotu zamówienia,
33) wykonania niniejszej umowy, w tym w szczególności dokumentacji, z najwyższą starannością,
34) informowania Zamawiającego o stopniu zaawansowania prac oraz proponowanych rozwiązaniach. Zamawiający
zastrzega sobie prawo do oceny, korekty i akceptacji,
35) wykonawca zobowiązany jest do przygotowania oprócz ww. dokumentów
innych dokumentów, których potrzeba wyłoni się w trakcie opracowywania przedmiotu zamówienia. Wszelkie prace
projektowe lub czynności nie opisane powyżej oraz
w projekcie umowy, a wynikające z procedur określonych w ustawie oraz przepisach szczególnych, niezbędne do
właściwego i kompletnego opracowania zamówienia Wykonawca winien wykonać w ramach przedmiotu zamówienia,
kosztów i terminów wykonania przedmiotu zamówienia.
4. Projekt Strategii Rozwoju Gminy Niedrzwica Duża Zakres obejmuje:
1) przygotowanie projektu uchwały intencyjnej w sprawie przystąpienia do sporządzenia Strategii Rozwoju Gminy Niedrzwica Duża do 2035 roku w jej granicach administracyjnych wraz z załącznikami i uzasadnieniem zgodnie z wytycznymi Zamawiającego;
2) opracowanie projektu Strategii Rozwoju Gminy Niedrzwica Duża zgodnie z przepisami ustawy z dnia 8 marca 1990r o
samorządzie gminnym( Dz.U. z 2024r poz. 609 tj.)
a w szczególności art. 10e, 10f, a także przepisami odrębnymi, uwzględniając zapisy obowiązującego studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy;
3) przedłożenie Zamawiającemu projektu strategii rozwoju gminy;
4) udział fizyczny oraz przeprowadzenie procesu konsultacji społecznych dokumentu z mieszkańcami gminy Niedrzwica Duża zgodnie z Ustawą o zasadach prowadzenia polityki z udziałem radnych i sołtysów,
przedstawicieli organizacji pozarządowych, przedsiębiorcami i pracownikami gminnej administracji samorządowej);
5) przygotowanie i przeprowadzenie diagnozy sytuacji społecznej, gospodarczej i przestrzennej (z uwzględnieniem obszarów funkcjonalnych oraz potrzeb i preferencji mieszkańców w zakresie kierunków
rozwoju gminy) oraz merytorycznego opracowania zabranych danych;
6) przygotowanie prezentacji multimedialnej projektu Strategii i przedstawienie jej na komisjach i sesji Rady Gminy
Niedrzwica Duża;
7) po zatwierdzeniu projektu Strategii przez Radę Gminy Niedrzwica Duża, przygotowanie pełnej wersji opracowania: 2 egz.
w wersji elektronicznej, w postaci edytowalnych plików tekstowych z rozszerzeniem .doc oraz w formacie pdf. i dwóch egz. w kolorowej wersji papierowej;
8) przygotowanie wszelkich niezbędnych dokumentów wykonawczych;
9) przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko Strategii oraz jej zakresu wraz ze sporządzeniem prognozy oddziaływania na środowisko, zawierającą informacje o których mowa w art. 51 ust. 2 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (t.j.
Dz.U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.);
10) uzyskanie wymaganych prawem opinii i uzgodnień z właściwymi organami administracji publicznej.
11)wykonanie wszelkich czynności zmierzających do uchwalenia Strategii Rozwoju Gminy zgodnie z obowiązującymi przepisami
4.2.6.) Główny kod CPV: 71410000-5 - Usługi planowania przestrzennego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 15 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający wybierze, spośród nieodrzuconych ofert, jako ofertę najkorzystniejszą ofertę z najwyższą liczbą punktów
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie głównego projektanta
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Warunki udziału w postępowaniu dotyczące: zdolności technicznej lub zawodowej:
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a) posiada doświadczenie zawodowe polegające na wykonaniu w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania
ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwóch usług polegających na
opracowaniu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub studium uwarunkowań i kierunków
zagospodarowania przestrzennego przy czym przez opracowanie planu/studium Zamawiający rozumie realizacje
opracowania wraz z opublikowaniem uchwały w Dzienniku Urzędowym Województwa i brak zaskarżenia tej uchwały przez
Organ Nadzoru
Na potwierdzenie spełnienia powyższych warunków należy przedstawić załącznik dowodowy określający, czy te usługi
zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty
sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub
ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów
- oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź
inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy;
Zamawiający wskazuje, że z dołączonych referencji lub innych dokumentów musi wynikać, że studium uwarunkowań i
kierunków zagospodarowania przestrzennego lub miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego (lub zmiany tych
dokumentów) zostały opublikowane we właściwym dzienniku urzędowym.
b) dysponuje osobami zdolnymi do wykonania przedmiotu zamówienia, w tym co najmniej jedną osobą pełniącą funkcję
Głównego Projektanta spełniającego co najmniej jeden z warunków określony w art. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o
planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1130 tj.)
Wymagane DOŚWIADCZENIE: osoba, która jest autorem lub współautorem wykonanych w oparciu o wyżej wymienioną
ustawę co najmniej dwóch opracowań studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy lub
miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego (lub zmiany tych dokumentów), posiada doświadczenie w pracy w
komisji urbanistyczno-architektonicznej i będzie odpowiedzialna za wykonanie wszystkich opracowań obejmujących
realizację przedmiotowego zamówienia. Zamawiający przez opracowanie studium lub miejscowego planu
zagospodarowania przestrzennego (lub zmiany tych dokumentów) rozumie uchwalenie, opublikowanie we właściwym
dzienniku urzędowym województwa i obowiązujące tj. dla którego w postępowaniu nadzorczym wojewoda nie stwierdził
nieważności.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) oświadczenie wykonawcy,
w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16
lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jedn. Dz. U. z 2024 r. poz. 594), z innym wykonawcą, który złożył
odrębną ofertę albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami
potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej (wzór
oświadczenia stanowi załącznik nr 6 do SWZ),
b) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w
zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzone nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy
wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,
c) oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp
(załączniku nr 2 do SWZ), w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2, 3, 4, 6 ustawy
Pzp oraz w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu
agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2024 r., poz. 507) - wzór oświadczenia stanowi
załącznik nr 7 do SWZ,
d) dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania, o których mowa w dziale VIII ust. 2 pkt 1 lit. a-c SWZ
składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie,
e) Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających
zasoby, na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, przedstawienia podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w
dziale VIII ust. 2 pkt 1) lit. b-c SWZ dotyczących tych podmiotów potwierdzających, że nie zachodzą wobec tych podmiotów
podstawy wykluczenia z postępowania.
f) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast odpisu albo informacji
z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o których mowa w ust. 2 pkt 1)
lit. b - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania,
potwierdzające że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł
układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji
wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
Dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
g) Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument
dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w lit. f, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem
zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub
oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę
lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć nie ma przepisów o oświadczeniu pod
przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub
gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania ma osoba,
której dokument miał dotyczyć. Dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) wykaz usług (wzór stanowi załącznik nr 8 do SWZ) - potwierdzających spełnianie warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa
w dziale VII ust. 1 pkt 4) lit. a SWZ, wykonanych w okresie ostatnich 3 lat liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin
składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat
wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały
wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na
rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie
uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy,
b) wykaz osób (wzór stanowi załącznik nr 9 do SWZ) - potwierdzających spełnianie warunku udziału w postępowaniu, o którym
mowa w dziale VII ust. 1 pkt 4) lit. b SWZ, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności
odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i
wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Wykonawca, który polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, musi udowodnić zamawiającemu, że
realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności dołączając do oferty zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (w
formie elektronicznej (podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej
podpisem zaufanym lub podpisem osobistym), zgodnie z załącznikiem nr 3 do SWZ. Wykonawca może przedstawić też inny
środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych
podmiotów.
2. Wykonawca polegając na zdolnościach technicznych lub zawodowych, lub na sytuacji finansowej podmiotów, o których
mowa w ust. 2 pkt 2) musi dostarczyć Zamawiającemu dowód dysponowania tymi zasobami w trakcie realizacji
zamówienia, a w szczególności dokumentów, które określają:
1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu;
2) sposób i okres udostępniania Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę,
przy wykonywaniu zamówienia publicznego;
3) czy i w jakim zakresie podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w
postępowaniu dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności
dotyczą.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wszyscy Wykonawcy wspólnie
ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do
reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Do oferty należy dołączyć stosowne
pełnomocnictwo, podpisane przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu każdego ze wspólników.
Pełnomocnictwo musi być złożone w oryginale w takiej samej formie, jak składana oferta (tj. w formie elektronicznej
(opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub postaci elektronicznej opatrzone podpisem zaufanym lub
podpisem osobistym). Dopuszcza się także złożenie elektronicznej kopii (skanu) pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio
w formie pisemnej, w formie elektronicznego poświadczenia sporządzonego stosownie z art. 97 § 2 ustawy z dnia 14 lutego
1991 r. - Prawo o notariacie, które to poświadczenie notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, bądź też
poprzez opatrzenie skanu pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej kwalifikowanym podpisem
elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy.
2. W odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub
doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z
wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku Wykonawcy
wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają
poszczególni wykonawcy (wzór stanowi załącznik nr 5 do SWZ).
3. Oświadczenia (załącznik nr 2 do SWZ) i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania, o
których mowa w dziale VIII ust. 2 pkt 1) lit. a-c SWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
Oświadczenia potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z
wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Do SWZ dołączony jest projekt umowy stanowiący jej integralną część, będący załącznikiem nr 10 do SWZ, w którym
Zamawiający przewidział wszystkie istotne dla stron postanowienia oraz przyszłe zobowiązania Wykonawcy i
Zamawiającego
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

Uwagi:
Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający wybierze, spośród nieodrzuconych ofert, jako ofertę najkorzystniejszą ofertę z najwyższą liczbą punktów
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie głównego projektanta
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Termin związania ofertą: do 2025-04-18

© eurobudowa.pl 2004-2025

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.