dolnośląskie (Wrocław)
wielkopolskie (Poznań)
małopolskie (Kraków)
śląskie (Tarnowskie Góry)
wielkopolskie (POZNAŃ)
podkarpackie (Tarnobrzeg)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Kompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego |
Data zamieszczenia: | 2025-03-18 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Powiatowy Urząd Pracy w Myszkowie ul. Partyzantów 21 42-300 Myszków powiat: myszkowski tel. 0343135020, 34 313 43 79, 784 087 342 zamowienia@myszkow.praca.gov.pl |
Województwo: | śląskie |
Miasto: | Myszków |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel. 0343135020, 34 |
Termin składania ofert: | 2025-03-25 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
III. Opis przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego (sprzedaż i dystrybucja) do budynku przy ulicy Partyzantów 21 w Myszkowie w okresie od 01.04.2025 r. do 31.03.2026 r. (12 miesięcy). 2. Szacunkowe zapotrzebowanie gazu na okres od 01.04.2025 r. do 31.03.2026 r. wynosić będzie: 171 000,00 kWh (w taryfie W-5.1). 3. Podane zużycie gazu jest wartością szacunkową, obliczoną na podstawie dotychczasowego zużycia gazu. Prognoza zużycia gazu wskazana w niniejszym zapytaniu ofertowym stanowi jedynie przybliżoną wartość, która w trakcie wykonywania umowy może ulec zwiększeniu lub zmniejszeniu. Niezależnie od wielkości zużycia Wykonawca zobowiązany jest w każdym przypadku stosować zaoferowane w przetargu ceny jednostkowe gazu. Wykonawca dokonywać będzie rozliczeń finansowych na podstawie rzeczywistego zużycia gazu wykazanego urządzeniami pomiarowo-rozliczeniowymi i cen jednostkowych gazu złożonych w ofercie i nie może dochodzić żadnych dodatkowych roszczeń finansowych, jeżeli w okresie obowiązywania umowy Zamawiający uczestniczący w postępowaniu zakupi łącznie od Wykonawcy mniejszą lub większą ilość gazu niż prognozowana. 4. Rzeczywiste rozliczenia odbywać się będą na podstawie bieżących wskazań układu pomiarowo-rozliczeniowego za dostawę gazu zgodnie z ofertą Wykonawcy i fakturowane zgodnie z rzeczywistym odczytem układu pomiarowego. 5. Zamawiający jest zwolniony z podatku akcyzowego. Zużywane paliwo gazowe przeznaczane jest na cele opałowe i przygotowanie ciepłej wody użytkowej. 6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi dane i charakterystykę punktu poboru wraz z szacunkowym zużyciem gazu w dotychczas obowiązującej taryfie: a) adres punktu poboru: Powiatowy Urząd Pracy w Myszkowie, Ul. Partyzantów 21, 42-300 Myszków b) moc umowna : 330 kWh/h c) taryfa dla punktu poboru : W-5, OSD W-5.1 (zabrzański obszar taryfowy) d) układ pomiarowy: gazomierz miechowy G40, rejestrator CRS-03 e) urządzenia zasilane z punktu poboru: - kocioł Vitocrossal 300-370 kW - kocioł Vitoplex 300-325 kW f) numer punktu poboru PPG: 8018590365500000033218 Budynek jest siedzibą instytucji użyteczności publicznej: - Przychodnia Specjalistyczno-Rejonowa Nr 2 SPZOZ w Myszkowie - Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie t Publiczna przychodnia Pedagogiczno-Psychologiczna - Powiatowy Urząd Pracy w Myszkowie. 7. Kompleksowa dostawa paliwa gazowego odbywać się będzie na warunkach określonych w ustawie z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. 2024 r., poz. 266) zgodnie z obowiązującymi rozporządzeniami do wyżej wymienionej ustawy oraz przepisami ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. -Kodeks Cywilny (Dz. U. 2024 r., poz. 1061). 8. Dostarczane paliwo gazowe musi spełniać standardy techniczne zgodne z obowiązującym prawem, w szczególności z zapisami ustawy Prawo energetyczne, aktami wykonawczymi wydanymi na jej podstawie oraz Polskimi Normami. 9. Zamawiający aktualnie związany jest umową kompleksową z PGNiG Obrót Detaliczny sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (01-248), przy Ul. Jana Kazimierza 3, trwającą do 31.03.2025 r., która nie wymaga wypowiedzenia i nie jest umowa lojalnościową oraz promocyjną. CPV: 09123000-7, 09120000-6, 65200000-5 Dokument nr: ZP OA.26.41.2025.MD Składanie ofert: X. Opis przygotowania oferty: 1. Postępowanie prowadzone jest przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem skrzynki pocztowej, która jest dostępna pod adresem: zamowienia@myszkow.praca.gov.pl 2. Ofertę należy przesłać w terminie do dnia 25.03.2025 r. do godz.l0:00 a. w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub b. w formie elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym lub c. w formie skanu - stanowiącego cyfrowe odwzorowanie dokumentów wystawionych w wersji papierowej, tj. uzupełnionych i opatrzonych odpowiednimi pieczęciami oraz własnoręcznym podpisem - zalecany format zapisu skanu - PDF. Miejsce i termin realizacji: 14. Miejsce wykonania zamówienia: Powiatowy Urząd Pracy w Myszkowie, powiat myszkowski. IV. Termin wykonania zamówienia: 01.04.2025 r. do 31.03.2026 Wymagania: Zapytanie ofertowe przy realizacji zamówienia publicznego, których wartość przekracza kwotę 50 000,00 zł netto i których wartość nie przekracza kwoty 130 000,00 zł netto włącznie. II. Podstawa prawna zastosowania sposobu postępowania o udzielenie zamówienia: Postępowanie prowadzone jest z uwzględnieniem przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeksu Cywilnego (tj. Dz. U. z 2024 r., poz. 1061) w związku z art. 2 ust.l pkt. 1) ustawy Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2024, poz. 1320) oraz w oparciu o Regulamin udzielania zamówień publicznych, których wartość nie przekracza 130 000,00 złotych netto włącznie. Adres strony internetowej prowadzonego postępowania, na której udostępniane będą zmiany i wyjaśnienia treści zapytania oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postępowaniem o udzielenie zamówienia: https://pupmyszkow.bip.gov.pl/ 11. Inne informacje dotyczące przedmiotu zamówienia: 11.1. Zamawiający jest uprawniony do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia do wskazanego punktu poboru. Zamawiający działa w imieniu własnym, Powiatu Myszkowskiego oraz wymienionych w pkt. 6 jednostek, jako administrator budynku. 11.2. Wykonawca będzie dostarczał odpowiednie faktury VAT, wystawione na: Nabywca: Powiatowy Urząd Pracy w Myszkowie ul. Partyzantów 21, 42-300 Myszków NIP: 577-174-43-56 Odbiorca: Powiatowy Urząd Pracy w Myszkowie ul. Partyzantów 21, 42-300 Myszków NIP: 577-174-43-56 12. Dokumenty opisujące przedmiot zamówienia należy traktować, jako wzajemnie wyjaśniające i uzupełniające się w tym znaczeniu, iż w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek niejasności lub wieloznaczności Wykonawca nie będzie mógł ograniczyć zakresu swojego zobowiązania, ani zakresu należytej staranności. 13. Zamówienie nie jest podzielone na części. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych ponieważ przedmiotem zamówienia jest kompleksowa dostawa gazu. Zakup gazu na potrzeby wszystkich obiektów umożliwi uzyskanie korzystniejszych warunków cenowych. Podział zamówienia na kilka niewielkich części spowodowałby wzrost cen. Brak podziału nie powoduje zakłócenia konkurencyjności. Zamawiający w zapytaniu ofertowym postawił warunki udziału w postępowaniu na takim poziomie, aby mali oraz średni przedsiębiorcy nie mieli problemu z ich spełnieniem. 15. Zamawiający nie wymaga przed złożeniem oferty przeprowadzenia przez Wykonawcę wizji lokalnej lub sprawdzenia przez niego dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia. 16. Zamawiający nie przewiduje rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą w walutach obcych. 17. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. 18. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia. 19. Zamawiający nie wymaga obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych zadań. 20. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. Zamawiający odstępuje od podziału na części. Przedmiot zamówienia jest jednorodny pod względem funkcjonalnym. Podział na części nie był ani zasadny ani właściwy. Brak podziału na części nie ogranicza uczciwej konkurencji. 21. Zamawiający nie dopuszcza złożenia oferty wariantowej. 22. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. 23. Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów. 24. Zamawiający nie przewiduje zastosowania aukcji elektronicznej. 25. Zamawiający nie przewiduje złożenia oferty w formie katalogów elektronicznych. 26. Złożenie większej liczby ofert lub oferty zawierającej propozycje wariantowe spowoduje, że oferta podlegać będzie odrzuceniu. V. Warunki udziału w postępowaniu (jeżeli dotyczy - należy określić szczegółowo warunki udziału): O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy mają: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Części VI zapytania ofertowego, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu. 2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące: 1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający odstępuje od ustalania warunku w tym zakresie. 2) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Warunkiem udziału w postępowaniu jest posiadanie uprawnień do prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie obrotu paliwami gazowymi oraz w zakresie dystrybucji paliwa gazowego. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca posiada ważną: a) koncesję w zakresie obrotu paliwami gazowymi wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, b) koncesje w zakresie dystrybucji paliw gazowych wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki lub (jeżeli wykonawca nie jest właścicielem sieci na obszarze, na którym znajduje się miejsce dostaw gazu ziemnego) ważną Umowę z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego na świadczenie usług dystrybucji paliwa gazowego umożliwiającą realizowanie dostaw do punktów odbioru opisanych w zapytaniu ofertowym. 3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający odstępuje od ustalania warunku w tym zakresie. 4) Zdolności technicznej lub zawodowej: Zamawiający odstępuje od ustalania warunku w tym zakresie. VI. Podstawy wykluczenia: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania. 2. Z postępowania wyklucza się Wykonawcę: 1) będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo: a) udziału w zorganizowanej grupie przestępczej albo związku mającym na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, o którym mowa w art. 258 Kodeksu karnego, b) handlu ludźmi, o którym mowa w art. 189a Kodeksu karnego, c) o którym mowa w art. 228-230a, art. 250a Kodeksu karnego lub w art. 46-48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2020 r. poz. 1133 oraz z 2021 r. poz. 2054 i 2142) lub art. 54 ust. 1-4 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 463, 583 i 974), d) finansowania przestępstwa o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 165a Kodeksu karnego, lub przestępstwo udaremniania lub utrudniania stwierdzenia przestępnego pochodzenia pieniędzy lub ukrywania ich pochodzenia, o którym mowa w art. 299 Kodeksu karnego, e) o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 Kodeksu karnego, lub mające na celu popełnienie tego przestępstwa, f) powierzenia wykonywania pracy małoletniemu cudzoziemcowi, o którym mowa w art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2021 Ti poz. 1745), g) przeciwko obrotowi gospodarczemu, o których mowa w art. 296-307 Kodeksu karnego, przestępstwo oszustwa, o którym mowa w art. 286 Kodeksu karnego, przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów, o których mowa w art. 270-277d Kodeksu karnego, lub przestępstwo skarbowe, h) o którym mowa w art. 9 ust. 1 i 3 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego; 2) jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w pkt. 1; 3) wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, chyba że wykonawca odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności; 4) wobec którego orzeczono prawomocnie zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne; 5) jeżeli zamawiający może stwierdzić, na podstawie wiarygodnych przesłanek, że wykonawca zawarł z innymi wykonawcami porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji, w szczególności jeżeli należąc do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurenq'i i konsumentów, złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, chyba że wykażą, że przygotowali te oferty lub wnioski niezależnie od siebie; 6) jeżeli, w przypadkach, o których mowa w art. 85 ust. 1, doszło do zakłócenia konkurencji wynikającego z wcześniejszego zaangażowania tego wykonawcy lub podmiotu, który należy z wykonawcą do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 3. Z postępowania wykluczy się Wykonawcę w stosunku do którego otwarto likwidację, ogłoszono upadłość, którego aktywami zarządza likwidator lub sąd, zawarł układ z wierzycielami, którego działalność gospodarcza jest zawieszona albo znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury. 4. Zgodnie z art. 1 pkt. 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, ustawy w celu przeciwdziałania wspieraniu agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę rozpoczętej w dniu 24 lutego 2022 rv zwanej dalej ,,ustawą sankcyjną", wobec osób i podmiotów wpisanych na listę, o której mowa w art. 2 ustawy, stosuje się sankcje polegające m.in. na wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy Pzp. W związku z powyższym, na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy sankcyjnej z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu wyklucza się: 1) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt. 3 ustawy; 2) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt. 3 ustawy; 3) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt. 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt. 3 ustawy. 5. Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli udowodni Zamawiającemu, że spełnił łącznie następujące przesłanki: 1) naprawił lub zobowiązał się do naprawienia szkody wyrządzonej przestępstwem, wykroczeniem lub swoim nieprawidłowym postępowaniem, w tym poprzez zadośćuczynienie pieniężne; 2) wyczerpująco wyjaśnił fakty i okoliczności związane z przestępstwem, wykroczeniem lub swoim nieprawidłowym postępowaniem oraz spowodowanymi przez nie szkodami, aktywnie współpracując odpowiednio z właściwymi organami, w tym organami ścigania lub Zamawiającym; 3) podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom, wykroczeniom lub nieprawidłowemu postępowaniu, w szczególności: a) zerwał wszelkie powiązania z osobami lub podmiotami odpowiedzialnymi za nieprawidłowe postępowanie Wykonawcy, b) zreorganizował personel, c) wdrożył system sprawozdawczości i kontroli, d) utworzył struktury audytu wewnętrznego do monitorowania przestrzegania przepisów, wewnętrznych regulacji lub standardów, e) wprowadził wewnętrzne regulacje dotyczące odpowiedzialności i odszkodowań za nieprzestrzeganie przepisów, wewnętrznych regulacji lub standardów. 6. Zamawiający ocenia, czy podjęte przez Wykonawcę czynności, o których mowa w ust. powyżej, są wystarczające do wykazania jego rzetelności, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu Wykonawcy. Zamawiający wyklucza Wykonawcę jeśli podjęte przez Wykonawcę czynności, o których mowa w ust. powyżej, nie są wystarczające do wykazania jego rzetelności. '7. Wykonawca może zostać wykluczony przez Zamawiającego na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia. VII. Wspólne ubieganie się o udzielenie zamówienia 1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo lub inny dokument, potwierdzający umocowanie pełnomocnika do reprezentowania Wykonawców występujących wspólnie, winno być załączone do oferty w formie spełniającej wymagania rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie. 3. Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, jest spełniony, "jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane. 4. W przypadku, o którym mowa w ust. 3, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. 5. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. VIII. Pod wykonawstwo 1. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. 2. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy (podwykonawcom). 3. Zamawiający wymaga, aby w przypadku powierzenia części zamówienia podwykonawcom, Wykonawca wskazał w ofercie części (zakres) zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz podał (o ile są mu wiadome na tym etapie) nazwy (firmy) tych podwykonawców. Należy w tym celu wypełnić odpowiedni punkt Formularza ofertowego, stanowiącego Załącznik nr 1 do SWZ. 4. Zamawiający wymaga, aby przed przystąpieniem do realizacji zamówienia Wykonawca podał nazwy, dane kontaktowe oraz przedstawicieli podwykonawców, zaangażowanych w wykonanie zamówienia (jeżeli są już znani). Wykonawca zobowiązany jest do zawiadomienia Zamawiającego o wszelkich zmianach w odniesieniu do informacji, o których mowa w zdaniu pierwszym, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazania wymaganych informacji na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację zamówienia. 5. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 118 ust. 1, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 6. Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie zamówienia. IX. Kryteria oceny i ich znaczenia: 1. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie kierował się kryterium najniższej ceny. 1) cena ofertowa brutto - 100 % Sposób obliczenia punktów w zakresie realizacji zamówienia: Cmin. O -----------------------------------x ioo o/o x 100 Cof. C - liczba punktów w kryterium cena przyznanych danej ofercie Cmin - najniższa zaoferowana cena brutto spośród wszystkich złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu Cof - zaoferowana cena brutto 2. Zamawiający dokona wyboru oferty najkorzystniejszej na podstawie kryterium oceny ofert określonego w zapytaniu ofertowym. 3. Ocenie będą podlegać wyłącznie oferty niepodlegające odrzuceniu. 4. Za najkorzystniejszą ofertę, Zamawiający uzna ofertę nie podlegającą odrzuceniu, która uzyska największą liczbę punktów oraz spełniającą warunki i wymagania zawarte w zapytaniu ofertowym. Oferty zostaną sklasyfikowane wg kolejności otrzymanych punktów. 5. W sytuacji, gdy Zamawiający nie będzie mógł dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty w takiej samej cenie, wezwie on Wykonawców, którzy złożyli oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przez nich ofertach. 6. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert lub innych składanych dokumentów i oświadczeń. Wykonawcy są zobowiązani do przedstawienia wyjaśnień w terminie wskazanym przez Zamawiającego. 7. Zamawiający poprawi w ofercie: a) oczywiste omyłki pisarskie b) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, c) inne omyłki polegające na niezgodności oferty ze SWZ, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty. - niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta zostanie poprawiona. Za omyłkę pisarską zamawiający uzna w szczególności: widocznie mylną pisownię wyrazu, ewidentny błąd gramatyczny, niezamierzone opuszczenie wyrazu lub jego części, itp. Za taką omyłkę zostanie również uznane błędne przepisanie ceny z formularza cenowego do formularza oferty lub brak ceny w formularzu oferty, jeżeli informacja ta jednoznacznie wynika z formularza cenowego i została odczytana na otwarciu ofert (błąd taki zostanie poprawiony przez skorygowanie zapisu w formularzu oferty do brzmienia zgodnego z formularzem cenowym). Za oczywiste omyłki rachunkowe zamawiający uzna w szczególności niżej wymienione niezgodności i poprawi je zgodnie z poniższym opisem: - jeżeli obliczona wartość nie odpowiada iloczynowi ceny jednostki miary netto oraz ilości jednostek miary, przyjmuje się, że prawidłowo podano cenę jednostki miary, poprawiony zostanie wynik mnożenia, - jeżeli obliczona cena (w wierszu ,,Razem") nie odpowiada sumie wartości poszczególnych pozycji (wierszy), przyjmuje się, że prawidłowo podano ceny w poszczególnych wierszach, poprawiona zostanie suma pozycji (,,Razem"), - jeżeli zaokrąglenia zostaną wykonane w sposób inny, niż opisany- zamawiający poprawi je zgodnie 'z zasadami opisanymi w tym ustępie, - jeżeli cena brutto jest różna od wartości obliczonej na podstawie podanych w ofercie: ceny netto i stawki podatku VAT wyrażonej w %, wartość ta zostanie poprawiona na cenę wynikającą z prawidłowego naliczenia podatku VAT. Uwaga: korekta taka nie dotyczy przypadku podania błędnej stawki podatku VAT w ofercie. Zamawiający poprawiając oczywiste omyłki rachunkowe zgodnie z powyższymi zasadami, uwzględni również konsekwencje rachunkowe dokonanych poprawek. Poprawianie innych omyłek polegających na niezgodności oferty ze specyfikacją warunków zamówienia, niepowodujących istotnych zmian w treści oferty dotyczy omyłek nie mających charakteru oczywistego oraz niekoniecznie odnosi się do ceny, a więc może dotyczyć również innych elementów złożonej oferty. O dokonaniu poprawy omyłki zamawiający niezwłocznie zawiadomi wykonawcę, którego oferta została poprawiona, przy czym w przypadku ostatniego typu omyłek oferta danego wykonawcy zostanie, odrzucona, jeżeli wykonawca w wyznaczonym terminie zakwestionował poprawienie omyłki. Brak odpowiedzi w wyznaczonym terminie uznaje się za wyrażenie zgody na poprawienie omyłki. 8. Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę w terminie związania ofertą określonym w zapytaniu ofertowym. 9. Jeżeli termin związania ofertą upłynie przed wyborem najkorzystniejszej oferty, Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta otrzymają najwyższą ocenę do wyrażenia, w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, pisemnej zgody na wybór jego oferty. 10. W przypadku braku zgody, o której mowa w ust. 9, oferta podlega odrzuceniu, a Zamawiający zwraca się o wyrażenie takiej zgody do kolejnego Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, chyba, że zachodzą przesłanki do unieważnienie postępowania. 3. Dokumenty winny być prawidłowo uzupełnione i podpisane przez prawomocnego reprezentanta Wykonawcy. Jeżeli dokumenty są podpisane przez osobę upoważnioną do występowania w imieniu Wykonawcy, do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo, w oryginale lub w postaci elektronicznego odwzorowania dokumentu (skan PDF), z tym że w takim przypadku Zamawiający ma prawo zażądać oryginału pełnomocnictwa przed zawarciem umowy. 4. Dokumenty sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski. 5. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany warunków zamówienia oraz wezwania Wykonawcy do uzupełnienia lub wyjaśnienia oferty albo unieważnienia postępowania bez podania przyczyn. 6. Jeżeli złożone przez Wykonawcę dokumenty będą nieczytelne lub będą budzić wątpliwości, co do ich autentyczności, Zamawiający może zażądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu. 7. Zamawiający zastrzega sobie prawo do poprawienia w tekście przesłanej oferty oczywistych omyłek pisarskich, niezwłocznie zawiadamiając o tym fakcie danego Wykonawcę. 9. Ofertę, należy sporządzić z wykorzystaniem Formularza oferty, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego. 10. Brak załączonego przez Wykonawcę Formularza oferty (załącznik nr 1) zostanie uznane jako brak złożonej oferty. 11. Złożona oferta będzie jawna i może podlegać udostępnieniu na podstawie przepisów ustawy o dostępie do informacji publicznej, z zastrzeżeniem informacji podlegających ochronie w zakresie i na zasadach przewidzianych w przepisach o ochronie informacji niejawnych oraz o ochronie innych tajemnic ustawowo chronionych bądź ze względu na prywatność osoby fizycznej lub tajemnicę przedsiębiorcy. Wykonawca zobowiązany jest poinformować o takim fakcie Zamawiającego, składając wraz z ofertą stosowne oświadczenie. Oświadczenie powinno zostać uzasadnione oraz wyraźnie wskazywać, które dokumenty podlegają ochronie. Brak oświadczenia nie będzie skutkował uznaniem oferty za niekompletną ale spowoduje brak ochrony i pełną jawność dokumentu. 12. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania na każdym etapie bez podawania przyczyny. 13. Zamawiający powiadomi niezwłocznie o wynikach rozstrzygnięcia na stronie prowadzonego postępowania: https://pupmyszkow.bip.gov.pl/ XI. Wykaz dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy: 1. Ofertę należy złożyć w postaci zeskanowanego formularza ofertowego oraz Formularza cenowego (załącznik nr 1 A) podpisanego przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentowania Wykonawcy w postaci elektronicznej (załącznik nr 1). 2. Oświadczenie o spełnieniu warunków do realizacji umowy i nie podleganiu wykluczeniu (załącznik nr 2) 3. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty: a) koncesję w zakresie obrotu paliwami gazowymi wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, b) koncesję w zakresie dystrybucji paliw gazowych wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki lub (jeżeli wykonawca nie jest właścicielem sieci na obszarze, na którym znajduje się miejsce dostaw gazu ziemnego) ważną Umowę z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego na świadczenie usług dystrybucji paliwa gazowego umożliwiającą realizowanie dostaw do punktów odbioru opisanych w Załączniku do zapytania ofertowego. XII. Informacje ogólne: 1. Wybrany Wykonawca zostanie poinformowany pisemnie lub telefonicznie o miejscu i terminie podpisania umowy. 2. Zamawiający unieważnia postępowanie, jeżeli: a) nie złożono żadnej oferty, b) wszystkie złożone oferty podlegają odrzuceniu, c) cena oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty, d) wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzone postępowanie lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć wcześniej, e) postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy. 3. Zamawiający zastrzega sobie prawo do dodatkowych negocjacji z Wykonawcą. 4. Zamawiający zastrzega także sobie prawo do unieważnienia postępowania na każdym jego etapie obez obowiązku podawania przyczyny. 5. W niniejszym postępowaniu nie mają zastosowania środki odwoławcze. Zamawiający wyznacza termin na zadawanie pytań do dnia 21.03.2025 r. |
© eurobudowa.pl 2004-2025
Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.