Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
514z dziś
6721z ostatnich 7 dni
23595z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Budowa ulicy

Wynik: Zobacz treść wyniku
Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Budowa ulicy

Data zamieszczenia: 2024-02-06
Dane kontaktowe Zamawiającego: Gmina Trzcianka
Sikorskiego 7
64-980 Trzcianka
powiat: czarnkowsko-trzcianecki
ratusz@trzcianka.pl
https://platformazakupowa.pl/transakcja/884630
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Trzcianka
Wadium: w wymaganiach
Nr telefonu: ---
Termin składania ofert: 2024-02-23 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
Budowa Ul. Orzechowej w Trzciance
Krótki opis przedmiotu zamówienia
5.1 Przedmiot zamówienia obejmuje roboty budowlane polegające na:
o wykonaniu kanalizacji deszczowej wraz ze studniami i wpustami,
o wykonaniu podbudowy pod zjazdy i jezdnię,
o wykonaniu nawierzchni jezdni i zjazdów z kostki brukowej betonowej gr. 8 cm,
o ułożeniu krawężnika ulicznego 15x 30 cm a na zjazdach 15x22 cm,
5.2 Szczegółowo przedmiot zamówienia określa:
o projekt architektoniczno-budowlany: branża drogowa ,,Budowa ulicy Orzechowej w Trzciance osiedle Fałata I, opracowanie z października 2022 r.,
o projekt zagospodarowania terenu: branża drogowa ,,Budowa ulicy Orzechowej w Trzciance osiedle Fałata I, opracowanie z października 2022 r.,
o Opinie, uzgodnienia, pozwolenia i inne dokumenty : branża drogowa ,,Budowa ulicy Orzechowej w Trzciance osiedle Fałata I",
o Informacja BIOZ ,,Budowa ulicy Orzechowej w Trzciance, osiedle Fałata I",
o Projekt zagospodarowania terenu, sieć kanalizacji deszczowej, branża sanitarna, Ul. Orzechowa, Trzcianka,
o Projekt architektoniczno-budowlany, sieć kanalizacji deszczowej, branża sanitarna, Ul. Orzechowa, Trzcianka,
o Opinie, uzgodnienia, pozwolenia i inne dokumenty, sieć kanalizacji deszczowej branża sanitarna, Ul. Orzechowa, Trzcianka,
5.3 Pomocniczo przedmiot zamówienia określa
o szczegółowa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót branża sanitarna,
o szczegółowa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót branża drogowa,
o przedmiar robót: branża drogowa,
o przedmiar robót branża sanitarna.
UWAGA :
1. Wykonawca ma obowiązek wykonania projektu czasowej organizacji ruchu na czas wykonywania budowy,
2. Wykonawca ma obowiązek wykonania i montażu tablicy informacyjnej w ilości 2 szt. (treść należy uzgodnić z Zamawiającym). Poglądowy wzór tablicy informacyjnej stanowi załącznik nr 11 do SWZ
1. Przed podpisaniem umowy Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji zadania.
2. Płatność nastąpi 3 fakturami :
3.1. nie więcej niż 600.000 zł brutto
3.2. nie więcej niż 600.000 zł brutto
3.3. pozostała część wynagrodzenia

CPV: 45200000-9, 45100000-8,45233000-9

Dokument nr: 2024/BZP 00094102, RI.271.9.2024

Otwarcie ofert: Termin otwarcia ofert: 2024-02-23 11:05

Specyfikacja:
SEKCJA III - UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/trzcianka/proceedings
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie.
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak.
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/trzcianka/proceedings
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 9.1. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się pisemnie, w języku polskim.
9.2. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a wykonawcą, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem platformy zakupowej Open Nexus.
9.3. Ilekroć w SWZ jest mowa o środkach komunikacji elektronicznej należy przez to rozumieć środki komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344).
9.4. Postepowanie prowadzone jest za pośrednictwem pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/trzcianka
9.5. Korzystanie przez wykonawcę z platformy zakupowej Open Nexus jest bezpłatne.
9.6. Ogólne warunki, zasady oraz sposób świadczenia przez Open Nexus sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, usług nieodpłatnych dla konta użytkownika drogą elektroniczną, za pośrednictwem platformazakupowa.pl opisane zostały w Regulaminie platformazakupowa.pl dla użytkowników (wykonawców), dostępnym na stronie internetowej https://platformazakupowa.pl
9.7. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
9.7.1. akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej platformazakupowa.pl w zakładce ,,Regulamin" oraz uznaje go za wiążący;
9.7.2. zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert dostępnej na stronie internetowej platformazakupowa.pl.
9.8. Maksymalny rozmiar jednego pliku przesyłanego za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty wynosi 150 MB natomiast przy komunikacji wielkość pliku to maksymalnie 500 MB.
9.9. Formaty plików wykorzystywanych przez wykonawców powinny być zgodne z rozporządzeniem Rady Ministrów z 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2247):
9.9.1. Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .xls .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf;
9.9.2. w celu ewentualnej kompresji danych zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów: .zip lub .7Z;
9.9.3. wśród formatów powszechnych, a nie występujących w rozporządzeniu występują: .rar .gif .bmp .numbers .pages. Dokumenty złożone w takich plikach zostaną uznane za złożone nieskutecznie;
Pozostała treść - rozdział nr 9 SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie.
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Rozdział 25 SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Rozdział 25 SWZ

Składanie ofert:
Składanie ofert odbywa się za pośrednictwem platformy elektronicznej, dostępnej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/884630
TERMIN SKŁADANIA ofert: 2024-02-23 11:00
Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/trzcianka/proceedings

Miejsce i termin realizacji:
Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące

Wymagania:
8.1. Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości 15 000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100)
8.2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływy terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
8.3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
8.3.1. pieniądzu;
8.3.2. gwarancjach bankowych;
8.3.3. gwarancjach ubezpieczeniowych;
8.3.4. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2023 r. poz. 462 ze zm.).
8.4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego Trzcianki w PeKaO S.A. I Oddział w Trzciance NR 36-1240-3741-1111-0000-4456-5295. Na przelewie należy umieścić informację ,,wadium - RI.271.9.2024".
8.5. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczeń musi być złożone w oryginale w formie elektronicznej podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę gwarancji / poręczenia za pośrednictwem Platformy.
8.6. Z treści gwarancji lub poręczeń musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na: Utworzenie przychodni lekarskiej w miejscowości Siedlisko.
8.7. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczeń musi wskazywać jako beneficjenta Gminę Trzcianka.
8.8. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczeń musi być nieodwołalne i gwarantować Zamawiającemu bezwarunkową wypłatę na jego pierwsze pisemne żądanie kwoty wadium w przypadkach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp, bez jakichkolwiek dodatkowych zastrzeżeń i warunków. Wadium wniesione w formie gwarancji lub poręczenia musi mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu - dochodzenie roszczenia z tytułu wadium nie może być utrudnione. W szczególności termin do wniesienia żądania wypłaty wadium, który upływa z chwilą upływu terminu związania ofertą, i który jest ostatnim dniem do złożenia takiego żądania zostanie zachowany, jeśli uprawniony wyśle gwarantowi pisemne żądanie wypłaty w tym dniu, przy czym liczyć się będzie data wysłania żądania (data stempla pocztowego), a nie data jego doręczenia gwarantowi. Jednocześnie Zamawiający informuje, że w przypadku braku takiego zapisu uzna gwarancję wadialną za wystarczającą, jeśli termin jej ważności będzie wydłużony o minimum 7 dni ponad termin związania ofertą.
8.9. Wadium, w przypadku wykonawców wspólnie ubiegający się o zamówienie, może być wniesione wspólnie przez te podmioty lub przez jednego z wykonawców, z tym że z treści dokumentu musi wynikać, że wadium dotyczy oferty składanej przez wszystkie podmioty występujące wspólnie
SEKCJA IV - PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RI.271.9.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
5.1 Przedmiot zamówienia obejmuje roboty budowlane polegające na:
o wykonaniu kanalizacji deszczowej wraz ze studniami i wpustami,
o wykonaniu podbudowy pod zjazdy i jezdnię,
o wykonaniu nawierzchni jezdni i zjazdów z kostki brukowej betonowej gr. 8 cm,
o ułożeniu krawężnika ulicznego 15x 30 cm a na zjazdach 15x22 cm,
5.2 Szczegółowo przedmiot zamówienia określa:
o projekt architektoniczno-budowlany: branża drogowa ,,Budowa ulicy Orzechowej w Trzciance osiedle Fałata I, opracowanie z października 2022 r.,
o projekt zagospodarowania terenu: branża drogowa ,,Budowa ulicy Orzechowej w Trzciance osiedle Fałata I, opracowanie z października 2022 r.,
o Opinie, uzgodnienia, pozwolenia i inne dokumenty : branża drogowa ,,Budowa ulicy Orzechowej w Trzciance osiedle Fałata I",
o Informacja BIOZ ,,Budowa ulicy Orzechowej w Trzciance, osiedle Fałata I",
o Projekt zagospodarowania terenu, sieć kanalizacji deszczowej, branża sanitarna, ul. Orzechowa, Trzcianka,
o Projekt architektoniczno-budowlany, sieć kanalizacji deszczowej, branża sanitarna, ul. Orzechowa, Trzcianka,
o Opinie, uzgodnienia, pozwolenia i inne dokumenty, sieć kanalizacji deszczowej branża sanitarna, ul. Orzechowa, Trzcianka,
5.3 Pomocniczo przedmiot zamówienia określa
o szczegółowa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót branża sanitarna,
o szczegółowa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót branża drogowa,
o przedmiar robót: branża drogowa,
o przedmiar robót branża sanitarna.
UWAGA :
1. Wykonawca ma obowiązek wykonania projektu czasowej organizacji ruchu na czas wykonywania budowy,
2. Wykonawca ma obowiązek wykonania i montażu tablicy informacyjnej w ilości 2 szt. (treść należy uzgodnić z Zamawiającym). Poglądowy wzór tablicy informacyjnej stanowi załącznik nr 11 do SWZ
1. Przed podpisaniem umowy Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji zadania.
2. Płatność nastąpi 3 fakturami :
3.1. nie więcej niż 600.000 zł brutto
3.2. nie więcej niż 600.000 zł brutto
3.3. pozostała część wynagrodzenia
4.2.6.) Główny kod CPV: 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: rękojmia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
17.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
17.1.1.1. w okresie ostatnich 3 lat licząc do dnia złożenia oferty, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali należycie:
jedną robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie ulicy/drogi o wartości robót co najmniej 500 000,00 zł brutto, (na potwierdzenie spełniania warunku należy załączyć referencje, lub protokół bezusterkowego odbioru robót) oraz zapewni kierownika budowy posiadającego odpowiednie uprawnienia w myśl ustawy Prawo budowlane.,
17.1.1.2. zatrudniają co najmniej jedną osobę wykonującą roboty w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2023 r., poz. 1465) zgodnie z art. 95 Pzp.
17.2. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia wykonawców lub powoływania się na zasoby podmiotów trzecich w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, wymaga się, by warunek określony w punkcie 17.1, spełniał samodzielnie co najmniej jeden z tych wykonawców lub tych podmiotów.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
8.1. Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości 15 000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100)
8.2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływy terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
8.3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
8.3.1. pieniądzu;
8.3.2. gwarancjach bankowych;
8.3.3. gwarancjach ubezpieczeniowych;
8.3.4. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2023 r. poz. 462 ze zm.).
8.4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego Trzcianki w PeKaO S.A. I Oddział w Trzciance NR 36-1240-3741-1111-0000-4456-5295. Na przelewie należy umieścić informację ,,wadium - RI.271.9.2024".
8.5. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczeń musi być złożone w oryginale w formie elektronicznej podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę gwarancji / poręczenia za pośrednictwem Platformy.
8.6. Z treści gwarancji lub poręczeń musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na: Utworzenie przychodni lekarskiej w miejscowości Siedlisko.
8.7. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczeń musi wskazywać jako beneficjenta Gminę Trzcianka.
8.8. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczeń musi być nieodwołalne i gwarantować Zamawiającemu bezwarunkową wypłatę na jego pierwsze pisemne żądanie kwoty wadium w przypadkach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp, bez jakichkolwiek dodatkowych zastrzeżeń i warunków. Wadium wniesione w formie gwarancji lub poręczenia musi mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu - dochodzenie roszczenia z tytułu wadium nie może być utrudnione. W szczególności termin do wniesienia żądania wypłaty wadium, który upływa z chwilą upływu terminu związania ofertą, i który jest ostatnim dniem do złożenia takiego żądania zostanie zachowany, jeśli uprawniony wyśle gwarantowi pisemne żądanie wypłaty w tym dniu, przy czym liczyć się będzie data wysłania żądania (data stempla pocztowego), a nie data jego doręczenia gwarantowi. Jednocześnie Zamawiający informuje, że w przypadku braku takiego zapisu uzna gwarancję wadialną za wystarczającą, jeśli termin jej ważności będzie wydłużony o minimum 7 dni ponad termin związania ofertą.
8.9. Wadium, w przypadku wykonawców wspólnie ubiegający się o zamówienie, może być wniesione wspólnie przez te podmioty lub przez jednego z wykonawców, z tym że z treści dokumentu musi wynikać, że wadium dotyczy oferty składanej przez wszystkie podmioty występujące wspólnie.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
§15 zał. nr 2 istotne postanowienia umowy
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

Uwagi:
Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: rękojmia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Termin związania ofertą: 30 dni

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.