kujawsko-pomorskie (Świecie)
śląskie (Katowice)
mazowieckie (Miastków Kościelny)
śląskie (Katowice)
małopolskie (Osiek)
śląskie (Jaworzno)
Wynik: | Zobacz treść wyniku |
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | NADZÓR INWESTORSKI |
Data zamieszczenia: | 2024-02-07 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Gmina Rajgród ul. Warszawska 32 19-206 Rajgród powiat: grajewski tel. (86) 272 19 40, faks (86) 272 19 41 gmina@umrajgrod.pl |
Województwo: | podlaskie |
Miasto: | Rajgród |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel. (86) 272 19 40, |
Termin składania ofert: | 2024-02-14 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
NADZÓR INWESTORSKI NA ZADANIU INWESTYCYJNYM PN.: ,,PRZEBUDOWA DROGI GMINNEJ NR 129523B WOŹNAWIEŚ - KULIGI" Gmina Rajgród, w związku z realizacją zadania inwestycyjnego pn.: ,,Przebudowa drogi gminnej nr 129523B Woźnawieś - Kuligi" zaprasza do udziału w postępowaniu prowadzonym w trybie zapytania ofertowego na pełnienie nadzoru inwestorskiego nad inwestycją. Inwestycja realizowana będzie w ramach projektu pn.: ,,Przebudowa drogi gminnej nr 129523B Woźnawieś - Kuligi" dofinansowanego w ramach działania: ,,Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich", poddziałania: Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem i rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii, poddziałania 7.2.1 ,,Budowa lub modernizacja dróg lokalnych" objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014- 2020. Zamówienie będzie udzielone poniżej progu stosowania ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 ze zm.) - wartość zamówienia nie przekracza 130 000,00 zł (art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych). III. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA: 1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi pełnienia nadzoru inwestorskiego na zadaniu inwestycyjnym pn.: ,,Przebudowa drogi gminnej nr 129523B Woźnawieś - Kuligi". 2. Inspektor nadzoru inwestorskiego pełnić będzie funkcję inspektora nadzoru inwestorskiego w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. 2023 r. poz. 682 ze zm.), zgodnie z zakresem określonym w art. 25 i art. 26 ww. ustawy oraz przepisami wykonawczymi. 3. Zadanie inwestycyjne objęte nadzorem będzie polegało na przebudowie drogi gminnej o długości ok. 1 440 m. Zakres przebudowy obejmuje działki nr ewid. 1567, 1033/1, 1033/2, 1020/1, 1022/2, obręb Woźnawieś, stanowiące pas drogowy drogi gminnej nr 129523B Woźnawieś - Kuligi na terenie Gminy Rajgród. Prace podzielono na dwa odcinki uwzględniając źródła finansowania: 1) Odcinek nr 1 w km 0+000 - 1+377,5 finansowany będzie ze środków z budżetu Gminy Rajgród oraz z dofinansowania z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020, 2) Odcinek nr 2 w km 1+377,5 - 1+440 finansowany będzie wyłącznie ze środków z budżetu Gminy Rajgród. 4. Szczegółowy zakres, wymagania i sposób realizacji zamówienia określa dokumentacja techniczna, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót oraz przedmiary odrębne dla każdego odcinka, przy czym, przedmiar stanowi dokument pomocniczy do wyceny oferty. Pełna dokumentacja zadania nad, którym pełniony będzie nadzór jest dostępna na stronie prowadzonego postępowania w trybie zapytania ofertowego - Załącznik nr 7 5. Inspektor nadzoru inwestorskiego będzie wykonywać zlecony nadzór zgodnie z wymaganiami Zamawiającego, opisem technicznym, obowiązującymi przepisami i zasadami wiedzy technicznej. 6. Do podstawowych obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego należeć będzie m. in.: 1) wykonywanie czynności inspektora nadzoru inwestycyjnego w ramach umocowania określonego w umowie i zgodnie z przepisami wynikającymi z ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. 2023 r. poz. 682) i rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy; 2) reprezentowanie inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem lub pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej; 3) sprawdzanie jakości wykonywanych robót budowlanych i stosowania przy wykonywaniu tych robót wyrobów zgodnie z art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. 2023 r. poz. 682); 4) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych i przewodów kominowych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania; 5) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także, na żądanie inwestora, kontrolowanie rozliczeń budowy, 6) ochrona interesów Zamawiającego oraz współdziałanie z nim i wszystkimi uczestnikami procesu inwestycyjnego mając na względzie dotrzymanie postanowień umowy zawartej z Wykonawcą robót budowlanych; 7) zapewnienie skuteczności nadzoru inwestorskiego, dokonując w każdym czasie kontroli jakości wykonywanych robót budowlanych, zabudowanych materiałów oraz postępu robót; 8) sprawdzanie i odbioru robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających; 9) sprawdzanie jakości wykonywanych robót budowlanych i wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych, niedopuszczonych do stosowania w budownictwie oraz materiałów, które nie zostały wyszczególnione w ofercie Wykonawcy robót budowlanych; 10) minimalna częstotliwość/liczba wizyt na budowie - 2 razy w tygodniu; 11) obecność na budowie na każde wezwanie Zamawiającego lub Wykonawcy robót budowlanych objętych nadzorem; 12) bieżąca współpraca z Zamawiającym: udzielanie informacji ustnych i pisemnych o stanie realizacji robót, udostępnianie Zamawiającemu wszelkich dokumentów związanych z realizacją umowy; 13) informowanie Zamawiającego o występujących utrudnieniach w realizacji robót oraz zaistniałych opóźnieniach i powodach tych opóźnień; 14) kontrolowanie nadzorowanych robót budowlanych w zakresie porządku i bezpieczeństwa; 15) potwierdzanie usunięcia wad ujawnionych podczas dokonywania odbiorów częściowych i końcowych robót budowlanych oraz ujawnionych w okresie rękojmi i gwarancji jakości; 16) udzielanie informacji oraz wskazówek Wykonawcy robót budowlanych i Zamawiającemu dotyczących realizacji inwestycji; 17) potwierdzanie gotowości Wykonawcy robót budowlanych do odbiorów wykonanych robót lub odmowy gotowości; 18) uczestnictwo w odbiorach częściowych i końcowym; 19) zatwierdzanie materiałów, technologii budowlanych oraz jakości wykonania zgodnie z warunkami umowy zawartej z wykonawcą robót i dokumentacją projektową, w tym również z projektami budowlanymi, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, dla wszystkich asortymentów robót; 20) podejmowanie decyzji o dopuszczeniu do stosowania (lub odrzuceniu) materiałów, prefabrykatów, sprzętu i urządzeń przewidzianych do realizacji robót w oparciu o przepisy prawa, normy i wymagania sformułowane w umowie z wykonawcą robót, w dokumentacji projektowej, w tym w projektach budowlanych oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót; 21) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót; 22) sprawdzanie i zatwierdzanie dokumentacji powykonawczej przed odbiorem końcowym; 23) sprawdzenie wytyczenia geodezyjnego głównych punktów i powiadomienia Wykonawcy o ewentualnych uchybieniach; 24) wydawanie kierownikowi budowy lub kierownikom robót poleceń, potwierdzonych wpisem do dziennika budowy, dotyczących: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych oraz przedstawienie ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych, dowodów dopuszczenia do obrotu i stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych i urządzeń technicznych; 25) żądania od kierownika budowy lub kierowników robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z dokumentacją projektową lub zgłoszeniem robót budowlanych; 26) żądanie od Wykonawcy robót deklaracji właściwości użytkowych, atestów, certyfikatów i innych dokumentów dotyczących wbudowanych materiałów i urządzeń oraz sprawdzanie zgodności z wymaganiami Zamawiającego; 27) kontrolowanie prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywanie w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla oceny właściwego wykonania robót; 28) dokonywanie sprawdzania i pisemnego ustosunkowania się do wniosku Wykonawcy robót budowlanych o zmianę umowy wraz z propozycją zmian i dokumentacją konieczną dla uzasadnienia żądania zmian; 29) udział w naradach koordynacyjnych budowy; 30) stosowanie się do innych poleceń i zarządzeń Zamawiającego nie wymienionych powyżej, które będą niezbędne do prawidłowej realizacji nadzorowanego zadania inwestycyjnego; 31) uczestnictwo w okresie trwania gwarancji i rękojmi przy przeglądach gwarancyjnych na zawiadomienie Zamawiającego, potwierdzenie usunięcia wad i usterek w okresie gwarancji i rękojmi, uczestnictwo w odbiorze pogwarancyjnym inwestycji, bez dodatkowego wynagrodzenia; 32) jeżeli w okresie realizacji robót budowlanych zajdzie konieczność wykonania robót dodatkowych nieprzewidzianych w Umowie z Wykonawcą, Inspektor Nadzoru powinien niezwłocznie zawiadomić o tym Zamawiającego celem podjęcia decyzji, co do ich zlecenia Wykonawcy; 33) bez zgody Zamawiającego Inspektor nadzoru nie jest upoważniony do wydawania wykonawcy robót budowlanych polecenia wykonania robót dodatkowych i zamiennych, bądź polecenia zaniechania robót. 8. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 9. Zamawiający nie wymaga w niniejszym postępowaniu przedmiotowych środków dowodowych. CPV: 71247000-1, 71520000-9, 71631300-3, 71310000-4 Dokument nr: IF.041.2.2022/2024 Otwarcie ofert: 2. Otwarcie złożonych ofert nastąpi niezwłocznie po upływie terminu składania ofert tj. w dniu 14.02.2024 r. o godz. 12:10 w siedzibie Zamawiającego, w pokoju nr 18 Składanie ofert: 1. Ofertę wraz z załącznikami należy złożyć w terminie do dnia 14.02.2024 r. do godz. 12:00, w Urzędzie Miejskim w Rajgrodzie przy Ul. Warszawskiej 32, 19-206 Rajgród w Sekretariacie Urzędu, pokój nr 11 (sekretariat), osobiście, kurierem lub za pośrednictwem poczty, w zamkniętej kopercie oznaczonej ,,Nadzór inwestorski na zadaniu inwestycyjnym pn.: ,,Przebudowa drogi gminnej nr 129523B Woźnawieś - Kuligi"" - nie otwierać przed 14.02.2024 r. godz. 12:00". Miejsce i termin realizacji: IV. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA 1. Wykonawca jest zobowiązany wykonywać usługę przez okres trwania robót budowlanych wraz z odbiorem końcowym oraz przeglądami w okresie gwarancyjnym. 2. Termin rozpoczęcia realizacji zamówienia: z dniem podpisania umowy. 3. Planowanie zakończenie robót budowlanych objętych nadzorem inwestorskim 120 dni od daty zawarcia umowy z Wykonawcą robót budowlanych. 4. W przypadku wydłużenia terminu wykonania robót budowlanych nad którymi będzie pełniona usługa nadzoru inwestorskiego, wydłużeniu o odpowiedni okres ulega także okres pełnienia nadzoru inwestorskiego. 5. Minimalny okres gwarancyjny dla robót budowlanych, nad którymi pełniony będzie nadzór wynosi 60 miesięcy. W przypadku wydłużenia okresu gwarancji dla robót budowlanych nad, którymi będzie pełniona usługa nadzoru inwestorskiego, wydłużeniu o odpowiedni okres ulega także okres pełnienia nadzoru inwestorskiego w zakresie dotyczącym obowiązków związanych z przeglądami w okresie gwarancji i odbiorami pogwarancyjnymi, bez prawa do odrębne wynagrodzenia. Wymagania: II. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA 1. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest w trybie zapytania ofertowego. 2. Zamówienie będzie udzielone poniżej progu stosowania ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 ze zm.) - wartość zamówienia nie przekracza 130 000,00 zł (art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych). V. PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY 1. Istotne postanowienia umowy, zawiera załączony do zapytania ofertowego - wzór umowy stanowiący Załącznik nr 4. 2. Wykonawca nie może dokonywać żadnych zmian we wzorze umowy i w chwili złożenia oferty zobowiązuje się do podpisania umowy zgodnej z zapisami określonymi w załączonym wzorze, w miejscu i terminie wyznaczonym przez Zamawiającego. 3. Zamawiający, przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w sprawie zamówienia publicznego, w sposób i na warunkach określonych w projekcie umowy. 4. Wszelkie zamiany postanowień Umowy wymagają formy pisemnej po rygorem nieważności, chyba że inaczej zastrzeżono w we wzorze umowy. VI. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU 1. W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy: 1) skierują do realizacji zamówienia osobę zdolną do wykonania zamówienia, tj. osobę do pełnienia funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego branży drogowej, posiadającą uprawnienia budowlane do nadzorowania i kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej drogowej, lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, lub osobę, której odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych, oraz 2) skierują do wykonania zamówienia osobę, która posiada odpowiednie doświadczenie tj. w okresie ostatnich trzech lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizowała co najmniej jedną usługę polegającą na kierowaniu robotami lub pełnieniu nadzoru inwestorskiego nad realizacją przynajmniej jednej roboty budowlanej polegającej na budowie/przebudowie /rozbudowie /remoncie drogi. 2. Przez uprawnienia budowlane rozumie się uprawnienia wydane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane oraz zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 19 maja 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub odpowiadające im ważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r.- Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 202 r. poz. 334) lub ważne odpowiadające im uprawnienia nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. 3. Wykonawca udowodni spełnianie warunków udziału w postępowaniu przez złożenie oświadczeń, wykazu osób i usług zgodnie z treścią Załączników nr 2, 3, 5, 6 wraz z kopiami dokumentów poświadczających. 4. Zamawiający może, oceniając zdolność techniczną lub zawodową, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia. 5. W celu uniknięcia konfliktu interesów Zamawiający zastrzega, iż nie zawrze umowy z Wykonawcą, który będzie powiązany kapitałowo bądź osobowo z wykonawcą robót budowlanych realizującym zadanie pn.: ,, Przebudowa drogi gminnej nr 129523B Woźnawieś - Kuligi". 6. Wykonawca, złoży Zamawiającemu oświadczenie, że nie jest w żaden sposób powiązany osobowo lub kapitałowo z wykonawcą robót budowlanych. VII. WARUNKI WYKLUCZENIA 1. Z postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający wykluczy Wykonawcę: a) będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo: - udziału w zorganizowanej grupie przestępczej albo związku mającym na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, o którym mowa w art. 258 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny (Dz.U. 2022 poz. 1138), zwanej dalej ,,Kodeksem karnym", - handlu ludźmi, o którym mowa w art. 189a Kodeksu karnego, - o którym mowa w art. 228-230a, art. 250a Kodeksu karnego lub w art. 46 lub art. 48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie, - finansowania przestępstwa o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 165a Kodeksu karnego, lub przestępstwo udaremniania lub utrudniania stwierdzenia przestępnego pochodzenia pieniędzy lub ukrywania ich pochodzenia, o którym mowa w art. 299 Kodeksu karnego, - o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 Kodeksu karnego, lub mające na celu popełnienie tego przestępstwa, - powierzenia wykonywania pracy małoletniemu cudzoziemcowi, o którym mowa w art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. poz. 769), - przeciwko obrotowi gospodarczemu, o których mowa w art. 296-307 Kodeksu karnego, przestępstwo oszustwa, o którym mowa w art. 286 Kodeksu karnego, przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów, o których mowa w art. 270-277d Kodeksu karnego, lub przestępstwo skarbowe, - o którym mowa w art. 9 ust. 1 i 3 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2012 poz. 769 ze zm.) - lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego; b) jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w pkt a), c) wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, chyba że Wykonawca odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności, d) wobec którego prawomocnie orzeczono zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne, e) jeżeli Zamawiający może stwierdzić, na podstawie wiarygodnych przesłanek, że Wykonawca zawarł z innymi Wykonawcami porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji, w szczególności jeżeli należąc do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, chyba że wykażą, że przygotowali te oferty lub wnioski niezależnie od siebie, f) jeżeli, w przypadkach, o których mowa w art. 85 ust. 1 ustawy, doszło do zakłócenia konkurencji wynikającego z wcześniejszego zaangażowania tego Wykonawcy lub podmiotu, który należy z Wykonawcą do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie Wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, g) Z postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający wykluczy Wykonawcę na podstawie przesłanek, o których mowa w art. 7 ust 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego: - wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3, - wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3, - wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3. h) Z postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający wykluczy Wykonawcę: - który w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co podważa jego uczciwość, w szczególności gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych dowodów, - który z przyczyn leżących po jego stronie, w znacznym stopniu lub zakresie nie wykonał lub nienależycie wykonał albo długotrwale nienależycie wykonywał istotne zobowiązanie wynikające z wcześniejszej umowy w sprawie zamówienia publicznego lub umowy koncesji, co doprowadziło do wypowiedzenia lub odstąpienia od umowy, odszkodowania, wykonania zastępczego lub realizacji uprawnień z tytułu rękojmi za wady, - który w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa wprowadził zamawiającego w błąd przy przedstawianiu informacji, że nie podlega wykluczeniu, spełnia warunki udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji, co mogło mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia, lub który zataił te informacje lub nie jest w stanie przedstawić wymaganych podmiotowych środków dowodowych, - który w wyniku lekkomyślności lub niedbalstwa przedstawił informacje wprowadzające w błąd, co mogło mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 2. Wykonawca może zostać wykluczony przez zamawiającego na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. 3. Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli udowodni zamawiającemu, że spełnił łącznie następujące przesłanki: a) naprawił lub zobowiązał się do naprawienia szkody wyrządzonej przestępstwem, wykroczeniem lub swoim nieprawidłowym postępowaniem, w tym poprzez zadośćuczynienie pieniężne, b) wyczerpująco wyjaśnił fakty i okoliczności związane z przestępstwem, wykroczeniem lub swoim nieprawidłowym postępowaniem oraz spowodowanymi przez nie szkodami, aktywnie współpracując odpowiednio z właściwymi organami, w tym organami ścigania, lub zamawiającym, c) podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom, wykroczeniom lub nieprawidłowemu postępowaniu, w szczególności: - zerwał wszelkie powiązania z osobami lub podmiotami odpowiedzialnymi za nieprawidłowe postępowanie wykonawcy, - zreorganizował personel, - wdrożył system sprawozdawczości i kontroli, - utworzył struktury audytu wewnętrznego do monitorowania przestrzegania przepisów, wewnętrznych regulacji lub standardów, - wprowadził wewnętrzne regulacje dotyczące odpowiedzialności i odszkodowań za nieprzestrzeganie przepisów, wewnętrznych regulacji lub standardów. 4. Zamawiający ocenia, czy podjęte przez wykonawcę czynności wskazane w pkt 3 są wystarczające do wykazania jego rzetelności, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu wykonawcy. Jeżeli podjęte przez wykonawcę czynności wskazane w pkt 3 nie są wystarczające do wykazania jego rzetelności, zamawiający wyklucza Wykonawcę. VIII. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY 1. Wykonawca w ofercie określi cenę oferty brutto w zł (PLN), która stanowić będzie wynagrodzenie ryczałtowe za realizację przedmiotu zamówienia. 2. Cena oferty - jest to kwota wymieniona w Formularzu oferty (Załącznik nr 1 do zapytania ofertowego). 3. Cena oferty obejmuje wszystkie koszty niezbędne do całkowitego i prawidłowego wykonania zamówienia. Prawidłowe obliczenie ceny należy do Wykonawcy 4. Cena winna uwzględniać wymagania wskazane w zapytaniu ofertowym i wzorze umowy. 5. Wykonawca poda cenę ryczałtową netto i brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, kwotę podatku VAT oraz stawkę podatku VAT. 6. Wszelkie rozliczenia dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia opisanego w niniejszym zapytaniu ofertowym dokonywane będą w złotych polskich. 7. Cenę oferty brutto należy podać cyframi w złotych polskich z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług oraz ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. o denominacji złotego (Dz. U. z 1994 r., Nr 84, poz. 386 ze zm.). Cenę brutto należy również podać słownie. Podmioty niebędące podatnikami podatku VAT składające ofertę podają łączną cenę brutto zamówienia. 8. Wynagrodzenie będzie płatne zgodnie z projektem umowy (Załącznik Nr 4 do zapytania ofertowego). 9. Oferta musi być złożona w formie pisemnej, w języku polskim i być podpisana przez osobę (osoby) uprawnione do występowania w imieniu Wykonawcy. 10. W przypadku, gdy ofertę podpisuje osoba inna niż wynika to z dokumentów rejestrowych do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo, upoważniające do wykonania tej czynności. 11. Wszystkie załączniki do oferty, powinny być również podpisane przez upoważnionego przedstawiciela. 12. Oferta powinna zawierać wszystkie wymagane dokumenty, oświadczenia, załączniki i inne dokumenty, o których mowa w treści niniejszego zapytania ofertowego. 13. Oferta może być złożona tylko do upływu terminu składania ofert. 14. Oferta musi zawierać następujące oświadczenia i dokumenty: a) formularz ofertowy - według Załącznika nr 1 do zapytania ofertowego, b) dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw do wykluczenia, zgodnie z Załącznikiem nr 2 i 3 do zapytania ofertowego, c) wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za wykonanie usługi - zgodnie z Załącznikiem nr 5 do zapytania ofertowego wraz z kopią dokumentów poświadczających posiadanie odpowiednich uprawnień budowlanych, d) wykaz usług wykonanych przez osoby skierowane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za wykonanie usługi - zgodnie z Załącznikiem nr 6 do zapytania ofertowego wraz z kopią dokumentów poświadczających należyte wykonanie wykazanych usług, e) pełnomocnictwo - w przypadku, gdy ofertę podpisuje osoba inna niż wynika to z dokumentów rejestrowych, upoważniające do wykonania tej czynności. IX. KRYTERIUM OCENY OFERT 1. Kryterium oceny ofert jest cena brutto - 100%. 2. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający wybierze tą ofertę, która zapewni mu najtańsze zrealizowanie zamówienia. 3. Do oceny i porównania ofert, Zamawiający zastosuje do obliczenia punktacji wzór: Cn C = ------- x 100 pkt Cb gdzie, C - ilość punktów badanej oferty, Cn - najniższa cena ofertowa spośród ofert nieodrzuconych, Cb - cena oferty badanej. 4. Zamawiający przyporządkuje najkorzystniejszej ofercie czyli ofercie z najniższą ceną, maksymalną liczbę punktów tj. 100. Każdej następnej ofercie Zamawiający przyporządkuje liczbę punktów proporcjonalnie mniejszą. 5. Kryterium cena będzie obliczane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. 6. Ofertą najkorzystniejszą będzie oferta z najniższą ceną brutto, spełniająca wymagania Zamawiającego. 7. W przypadku, gdy Zamawiający nie może dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że dwie lub więcej ofert zostały złożone o takiej samej cenie i otrzymały taką samą ilość punktów Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen lub kosztów wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach. 8. Jeżeli ceny ofert będą przekraczały kwotę, jaką zamierza się przeznaczyć na realizację zamówienia, Zamawiający zastrzega sobie możliwość wezwania Wykonawców, którzy złożyli oferty, do złożenia ofert dodatkowych. 9. Realizacja zamówienia zostanie powierzona Wykonawcy, którego oferta uzyska najwyższą ilość punktów. X. BADANIE OFERT 1. W toku badania i oceny ofert zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert oraz przedmiotowych środków dowodowych lub innych składanych dokumentów lub oświadczeń. 2. Zamawiający poprawia w ofercie: a) oczywiste omyłki pisarskie, b) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, c) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z dokumentami zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty ? niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona. 3. W przypadku gdy Wykonawca nie złożył oświadczeń lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania lub gdy złożone oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wzywa do ich złożenia, uzupełnienia, poprawienia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 4. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści składanej oferty, a jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 5. Zamawiający ma prawo do zakończenia postępowania bez wyboru żadnej z ofert. 6. Wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty ponosi Wykonawca składający ofertę, niezależnie od wyniku postępowania. XI. WSKAZANIE PRZESŁANEK ODRZUCENIA OFERTY 1. Oferta podlega odrzuceniu gdy: a) jej treść nie odpowiada treści zapytania ofertowego, b) zostanie złożona przez podmiot niespełniający warunków udziału w postępowaniu określonych w zapytaniu ofertowym, c) została złożona po terminie składania ofert określonym w zapytaniu ofertowym. XII. FORMALNOŚCI PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY 1. Osoby reprezentujące wykonawcę przy podpisywaniu umowy powinny posiadać ze sobą dokumenty potwierdzające ich umocowanie do reprezentowania wykonawcy, o ile umocowanie to nie będzie wynikać z dokumentów załączonych do oferty. 2. Z Wykonawcą, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zawrze umowę według wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do zapytania ofertowego. Zamawiający poinformuje Wykonawcę o miejscu i dacie podpisania umowy. 3. Umowa w sprawie realizacji zamówienia publicznego zawarta zostanie z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszego zapytania ofertowego oraz danych zawartych w ofercie. 3. Oferta może być złożona tylko do upływu terminu składania ofert. Oferty złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane. 4. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert faksem i e-mailem. 5. Wykonawca może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać swoją ofertę. Wycofanie bądź zmiana oferty następuje poprzez złożenie stosownej informacji w Urzędzie Miejskim w Rajgrodzie przy ul. Warszawskiej 32, 19-206 Rajgród w Sekretariacie Urzędu, pokój nr 11 (sekretariat), osobiście, kurierem lub za pośrednictwem poczty, wyłącznie w formie pisemnej, którą należy złożyć w zamkniętej kopercie oznaczonej ,,Nadzór inwestorski na zadaniu inwestycyjnym pn.: ,,Przebudowa drogi gminnej nr 129523B Woźnawieś - Kuligi"" - nie otwierać przed 14.02.2024 r. godz. 12:00" z dopiskiem ,,Zmiana oferty" lub ,,Wycofanie oferty". 6. Wykonawca jest związany złożoną ofertą do 30 dnia od dnia złożenia oferty. XIV. ROZSTRZYGNIĘCIE POSTĘPOWANIA 1. Niezwłocznie po zakończeniu postępowania w sprawie wyboru przez Zamawiającego Wykonawcy zadania, Zamawiający udostępni przez zamieszczenie na stronie internetowej https://bipumrajgrod.wrotapodlasia.pl/ w zakładce oznaczonej ,,Zapytania ofertowe" informację o: a) wyborze Wykonawcy, lub b) odrzuceniu wszystkich złożonych ofert, lub c) zakończeniu postępowania bez wyboru żadnej z ofert, lub d) unieważnieniu postępowania. 2. Umowa w sprawie udzielenia zamówienia zostanie podpisana z Wykonawcą, którego oferta zostanie najwyżej oceniona. W przypadku odmowy podpisania umowy przez wyłonionego Wykonawcę, dopuszcza się możliwość zlecenia przedmiotowych prac przez Zamawiającego innemu Wykonawcy spośród Wykonawców, którego oferta została oceniona jako kolejna najbardziej korzystna. 3. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania, nawet po wyborze oferty najkorzystniejszej, w przypadku niepodpisania umowy z wykonawcą robót budowlanych objętych nadzorem inwestorskim. XVI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE 1. W sprawach nieuregulowanych zapytaniem ofertowym mają zastosowanie przepisy aktów wykonawczych oraz przepisy Kodeksu Cywilnego. Uwagi: XV. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1 z późn. zm.), zwanego dalej ,,RODO", informuje się, że: a) administratorem danych osobowych pozyskanych od Wykonawcy, zwanych dalej ,,danymi osobowymi Wykonawcy" jest Gmina Rajgród, ul. Warszawska 32, 19- 206 Rajgród, email: gmina@umrajgrod.pl , tel. 86 272 19 40, zwana dalej ,,Administratorem", b) kontakt z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest telefonicznie: 86 272 19 40, pod adresem email: iod@um.rajgrod.wrotapodlasia.pl , c) dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia, d) odbiorcami danych osobowych Wykonawcy będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania, e) dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu zamówienia, nie krócej jednak, niż przez okres wskazany w przepisach wykonawczych do ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2020 r. poz 164), f) Zamawiający nie planuje przetwarzania danych osobowych wykonawcy w celu innym niż związanym z przedmiotowym postępowaniem. Jeżeli administrator będzie planował przetwarzać dane osobowe w celu innym niż określono powyżej, przed dalszym przetwarzaniem poinformuje osobę, której dane dotyczą oraz udzieli jej informacji, o których mowa w art. 13 ust. 2 RODO, g) obowiązek podania przez Wykonawcę danych osobowych jest wymogiem związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 2. Wykonawca jest zobowiązany, w związku z udziałem w przedmiotowym postępowaniu, do wypełnienia wszystkich obowiązków formalno-prawnych wymaganych przez RODO i związanych z udziałem w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia. Do obowiązków tych należą: a) obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO względem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których dane te wykonawca bezpośrednio pozyskał i przekazał zamawiającemu w treści oferty lub dokumentów składanych na żądanie zamawiającego, b) obowiązek informacyjny wynikający z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane wykonawca pozyskał w sposób pośredni, a które to dane wykonawca przekazuje zamawiającemu w treści oferty lub dokumentów składanych na żądanie zamawiającego. 3. W celu zapewnienia, że wykonawca wypełnia ww. obowiązki informacyjne oraz ochrony prawnie uzasadnionych interesów osoby trzeciej, której dane zostały przekazane w związku z udziałem w postępowaniu, wykonawca składa oświadczenie zgodnie z treścią wynikającą z Formularza ofertowego. 4. W odniesieniu do danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO. 5. W zakresie danych osobowych Wykonawca posiada: a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Wykonawcy (Administrator może żądać, od osoby korzystającej z prawa dostępu do danych osobowych, wskazania dodatkowych informacji, mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia), b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych Wykonawcy (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia), c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego); w postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych nie ogranicza przetwarzania tych danych do czasu zakończenia postępowania. 6. Wykonawca posiada prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, że przetwarzanie danych osobowych Wykonawcy narusza przepisy RODO, 7. W zakresie danych osobowych wykonawcy nie przysługuje: a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych i prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO, b) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit.c RODO. Kontakt: Osobami uprawnionymi do kontaktu z oferentami są: Hanna Kotowska, tel. 86 272 19 56, hanna.kotowska@um.rajgrod.wrotapodlasia.pl Żaneta Chylińska, tel. 86 272 19 56, zaneta.chylinska@um.rajgrod.wrotapodlasia.pl |
© eurobudowa.pl 2004-2024