Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
375z dziś
6582z ostatnich 7 dni
23456z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

NADZÓR INWESTORSKI

Wynik: Zobacz treść wyniku
Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

NADZÓR INWESTORSKI

Data zamieszczenia: 2024-02-07
Dane kontaktowe Zamawiającego: Gmina Rajgród
ul. Warszawska 32
19-206 Rajgród
powiat: grajewski
tel. (86) 272 19 40, faks (86) 272 19 41
gmina@umrajgrod.pl
Województwo: podlaskie
Miasto: Rajgród
Wadium: ---
Nr telefonu: tel. (86) 272 19 40,
Termin składania ofert: 2024-02-14 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
NADZÓR INWESTORSKI NA ZADANIU INWESTYCYJNYM PN.:
,,PRZEBUDOWA DROGI GMINNEJ NR 129523B WOŹNAWIEŚ - KULIGI"
Gmina Rajgród, w związku z realizacją zadania inwestycyjnego pn.:
,,Przebudowa drogi gminnej nr 129523B Woźnawieś - Kuligi" zaprasza do udziału w postępowaniu
prowadzonym w trybie zapytania ofertowego na pełnienie nadzoru inwestorskiego nad inwestycją.
Inwestycja realizowana będzie w ramach projektu pn.: ,,Przebudowa drogi gminnej nr 129523B Woźnawieś -
Kuligi" dofinansowanego w ramach działania: ,,Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich",
poddziałania: Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem i rozbudową wszystkich rodzajów
małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii, poddziałania 7.2.1
,,Budowa lub modernizacja dróg lokalnych" objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-
2020.
Zamówienie będzie udzielone poniżej progu stosowania ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 ze zm.) - wartość zamówienia nie przekracza 130 000,00 zł
(art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych).
III. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi pełnienia nadzoru inwestorskiego na zadaniu
inwestycyjnym pn.: ,,Przebudowa drogi gminnej nr 129523B Woźnawieś - Kuligi".
2. Inspektor nadzoru inwestorskiego pełnić będzie funkcję inspektora nadzoru inwestorskiego
w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. 2023 r. poz. 682 ze zm.),
zgodnie z zakresem określonym w art. 25 i art. 26 ww. ustawy oraz przepisami wykonawczymi.
3. Zadanie inwestycyjne objęte nadzorem będzie polegało na przebudowie drogi gminnej o długości
ok. 1 440 m. Zakres przebudowy obejmuje działki nr ewid. 1567, 1033/1, 1033/2, 1020/1, 1022/2, obręb
Woźnawieś, stanowiące pas drogowy drogi gminnej nr 129523B Woźnawieś - Kuligi na terenie Gminy
Rajgród. Prace podzielono na dwa odcinki uwzględniając źródła finansowania:
1) Odcinek nr 1 w km 0+000 - 1+377,5 finansowany będzie ze środków z budżetu Gminy Rajgród oraz
z dofinansowania z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020,
2) Odcinek nr 2 w km 1+377,5 - 1+440 finansowany będzie wyłącznie ze środków z budżetu Gminy
Rajgród.
4. Szczegółowy zakres, wymagania i sposób realizacji zamówienia określa dokumentacja techniczna,
specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót oraz przedmiary odrębne dla każdego odcinka, przy
czym, przedmiar stanowi dokument pomocniczy do wyceny oferty. Pełna dokumentacja zadania nad,
którym pełniony będzie nadzór jest dostępna na stronie prowadzonego postępowania w trybie zapytania
ofertowego - Załącznik nr 7
5. Inspektor nadzoru inwestorskiego będzie wykonywać zlecony nadzór zgodnie z wymaganiami
Zamawiającego, opisem technicznym, obowiązującymi przepisami i zasadami wiedzy technicznej.
6. Do podstawowych obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego należeć będzie m. in.:
1) wykonywanie czynności inspektora nadzoru inwestycyjnego w ramach umocowania określonego
w umowie i zgodnie z przepisami wynikającymi z ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane
(Dz. U. 2023 r. poz. 682) i rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy;
2) reprezentowanie inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji
z projektem lub pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej;
3) sprawdzanie jakości wykonywanych robót budowlanych i stosowania przy wykonywaniu tych
robót wyrobów zgodnie z art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. 2023 r.
poz. 682);
4) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie
w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych i przewodów kominowych
oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych
i przekazywanie ich do użytkowania;
5) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także, na żądanie inwestora,
kontrolowanie rozliczeń budowy,
6) ochrona interesów Zamawiającego oraz współdziałanie z nim i wszystkimi uczestnikami procesu
inwestycyjnego mając na względzie dotrzymanie postanowień umowy zawartej z Wykonawcą
robót budowlanych;
7) zapewnienie skuteczności nadzoru inwestorskiego, dokonując w każdym czasie kontroli jakości
wykonywanych robót budowlanych, zabudowanych materiałów oraz postępu robót;
8) sprawdzanie i odbioru robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających;
9) sprawdzanie jakości wykonywanych robót budowlanych i wbudowanych wyrobów budowlanych,
a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych,
niedopuszczonych do stosowania w budownictwie oraz materiałów, które nie zostały
wyszczególnione w ofercie Wykonawcy robót budowlanych;
10) minimalna częstotliwość/liczba wizyt na budowie - 2 razy w tygodniu;
11) obecność na budowie na każde wezwanie Zamawiającego lub Wykonawcy robót budowlanych
objętych nadzorem;
12) bieżąca współpraca z Zamawiającym: udzielanie informacji ustnych i pisemnych o stanie realizacji
robót, udostępnianie Zamawiającemu wszelkich dokumentów związanych z realizacją umowy;
13) informowanie Zamawiającego o występujących utrudnieniach w realizacji robót oraz zaistniałych
opóźnieniach i powodach tych opóźnień;
14) kontrolowanie nadzorowanych robót budowlanych w zakresie porządku i bezpieczeństwa;
15) potwierdzanie usunięcia wad ujawnionych podczas dokonywania odbiorów częściowych
i końcowych robót budowlanych oraz ujawnionych w okresie rękojmi i gwarancji jakości;
16) udzielanie informacji oraz wskazówek Wykonawcy robót budowlanych i Zamawiającemu
dotyczących realizacji inwestycji;
17) potwierdzanie gotowości Wykonawcy robót budowlanych do odbiorów wykonanych robót lub
odmowy gotowości;
18) uczestnictwo w odbiorach częściowych i końcowym;
19) zatwierdzanie materiałów, technologii budowlanych oraz jakości wykonania zgodnie z warunkami
umowy zawartej z wykonawcą robót i dokumentacją projektową, w tym również z projektami
budowlanymi, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, dla wszystkich
asortymentów robót;
20) podejmowanie decyzji o dopuszczeniu do stosowania (lub odrzuceniu) materiałów, prefabrykatów,
sprzętu i urządzeń przewidzianych do realizacji robót w oparciu o przepisy prawa, normy
i wymagania sformułowane w umowie z wykonawcą robót, w dokumentacji projektowej, w tym
w projektach budowlanych oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót;
21) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót;
22) sprawdzanie i zatwierdzanie dokumentacji powykonawczej przed odbiorem końcowym;
23) sprawdzenie wytyczenia geodezyjnego głównych punktów i powiadomienia Wykonawcy
o ewentualnych uchybieniach;
24) wydawanie kierownikowi budowy lub kierownikom robót poleceń, potwierdzonych wpisem do
dziennika budowy, dotyczących: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub
badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych oraz przedstawienie
ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych, dowodów dopuszczenia do obrotu
i stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych i urządzeń technicznych;
25) żądania od kierownika budowy lub kierowników robót dokonania poprawek bądź ponownego
wykonania wadliwie wykonanych robót a także wstrzymania dalszych robót budowlanych
w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować
niedopuszczalną niezgodność z dokumentacją projektową lub zgłoszeniem robót budowlanych;
26) żądanie od Wykonawcy robót deklaracji właściwości użytkowych, atestów, certyfikatów i innych
dokumentów dotyczących wbudowanych materiałów i urządzeń oraz sprawdzanie zgodności
z wymaganiami Zamawiającego;
27) kontrolowanie prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywanie w nim wpisów
stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla oceny właściwego wykonania robót;
28) dokonywanie sprawdzania i pisemnego ustosunkowania się do wniosku Wykonawcy robót
budowlanych o zmianę umowy wraz z propozycją zmian i dokumentacją konieczną dla
uzasadnienia żądania zmian;
29) udział w naradach koordynacyjnych budowy;
30) stosowanie się do innych poleceń i zarządzeń Zamawiającego nie wymienionych powyżej, które
będą niezbędne do prawidłowej realizacji nadzorowanego zadania inwestycyjnego;
31) uczestnictwo w okresie trwania gwarancji i rękojmi przy przeglądach gwarancyjnych na
zawiadomienie Zamawiającego, potwierdzenie usunięcia wad i usterek w okresie gwarancji
i rękojmi, uczestnictwo w odbiorze pogwarancyjnym inwestycji, bez dodatkowego wynagrodzenia;
32) jeżeli w okresie realizacji robót budowlanych zajdzie konieczność wykonania robót dodatkowych
nieprzewidzianych w Umowie z Wykonawcą, Inspektor Nadzoru powinien niezwłocznie
zawiadomić o tym Zamawiającego celem podjęcia decyzji, co do ich zlecenia Wykonawcy;
33) bez zgody Zamawiającego Inspektor nadzoru nie jest upoważniony do wydawania wykonawcy
robót budowlanych polecenia wykonania robót dodatkowych i zamiennych, bądź polecenia
zaniechania robót.
8. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
9. Zamawiający nie wymaga w niniejszym postępowaniu przedmiotowych środków dowodowych.

CPV: 71247000-1, 71520000-9, 71631300-3, 71310000-4

Dokument nr: IF.041.2.2022/2024

Otwarcie ofert: 2. Otwarcie złożonych ofert nastąpi niezwłocznie po upływie terminu składania ofert tj. w dniu
14.02.2024 r. o godz. 12:10 w siedzibie Zamawiającego, w pokoju nr 18

Składanie ofert:
1. Ofertę wraz z załącznikami należy złożyć w terminie do dnia 14.02.2024 r. do godz. 12:00, w Urzędzie
Miejskim w Rajgrodzie przy Ul. Warszawskiej 32, 19-206 Rajgród w Sekretariacie Urzędu, pokój nr 11
(sekretariat), osobiście, kurierem lub za pośrednictwem poczty, w zamkniętej kopercie oznaczonej
,,Nadzór inwestorski na zadaniu inwestycyjnym pn.: ,,Przebudowa drogi gminnej nr 129523B
Woźnawieś - Kuligi"" - nie otwierać przed 14.02.2024 r. godz. 12:00".

Miejsce i termin realizacji:
IV. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
1. Wykonawca jest zobowiązany wykonywać usługę przez okres trwania robót budowlanych wraz
z odbiorem końcowym oraz przeglądami w okresie gwarancyjnym.
2. Termin rozpoczęcia realizacji zamówienia: z dniem podpisania umowy.
3. Planowanie zakończenie robót budowlanych objętych nadzorem inwestorskim 120 dni od daty
zawarcia umowy z Wykonawcą robót budowlanych.
4. W przypadku wydłużenia terminu wykonania robót budowlanych nad którymi będzie pełniona usługa
nadzoru inwestorskiego, wydłużeniu o odpowiedni okres ulega także okres pełnienia nadzoru
inwestorskiego.
5. Minimalny okres gwarancyjny dla robót budowlanych, nad którymi pełniony będzie nadzór wynosi
60 miesięcy. W przypadku wydłużenia okresu gwarancji dla robót budowlanych nad, którymi będzie
pełniona usługa nadzoru inwestorskiego, wydłużeniu o odpowiedni okres ulega także okres pełnienia
nadzoru inwestorskiego w zakresie dotyczącym obowiązków związanych z przeglądami w okresie
gwarancji i odbiorami pogwarancyjnymi, bez prawa do odrębne wynagrodzenia.

Wymagania:
II. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
1. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest w trybie zapytania ofertowego.
2. Zamówienie będzie udzielone poniżej progu stosowania ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo
zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 ze zm.) - wartość zamówienia nie przekracza
130 000,00 zł (art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych).
V. PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
1. Istotne postanowienia umowy, zawiera załączony do zapytania ofertowego - wzór umowy stanowiący
Załącznik nr 4.
2. Wykonawca nie może dokonywać żadnych zmian we wzorze umowy i w chwili złożenia oferty
zobowiązuje się do podpisania umowy zgodnej z zapisami określonymi w załączonym wzorze,
w miejscu i terminie wyznaczonym przez Zamawiającego.
3. Zamawiający, przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w sprawie
zamówienia publicznego, w sposób i na warunkach określonych w projekcie umowy.
4. Wszelkie zamiany postanowień Umowy wymagają formy pisemnej po rygorem nieważności, chyba że
inaczej zastrzeżono w we wzorze umowy.
VI. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
1. W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy:
1) skierują do realizacji zamówienia osobę zdolną do wykonania zamówienia, tj. osobę do pełnienia
funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego branży drogowej, posiadającą uprawnienia budowlane
do nadzorowania i kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej
drogowej, lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie
wcześniej obowiązujących przepisów, lub osobę, której odpowiednie kwalifikacje zawodowe
zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych, oraz
2) skierują do wykonania zamówienia osobę, która posiada odpowiednie doświadczenie tj. w okresie
ostatnich trzech lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności
jest krótszy - w tym okresie, zrealizowała co najmniej jedną usługę polegającą na kierowaniu
robotami lub pełnieniu nadzoru inwestorskiego nad realizacją przynajmniej jednej roboty
budowlanej polegającej na budowie/przebudowie /rozbudowie /remoncie drogi.
2. Przez uprawnienia budowlane rozumie się uprawnienia wydane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r.
- Prawo budowlane oraz zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 19 maja
2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych
w budownictwie lub odpowiadające im ważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej
obowiązujących przepisów, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane
obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej,
z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r.- Prawo budowlane oraz
ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych
w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 202 r. poz. 334) lub ważne odpowiadające im
uprawnienia nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
3. Wykonawca udowodni spełnianie warunków udziału w postępowaniu przez złożenie oświadczeń,
wykazu osób i usług zgodnie z treścią Załączników nr 2, 3, 5, 6 wraz z kopiami dokumentów
poświadczających.

4. Zamawiający może, oceniając zdolność techniczną lub zawodową, na każdym etapie postępowania,
uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę
sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych
Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na
realizację zamówienia.
5. W celu uniknięcia konfliktu interesów Zamawiający zastrzega, iż nie zawrze umowy z Wykonawcą,
który będzie powiązany kapitałowo bądź osobowo z wykonawcą robót budowlanych realizującym
zadanie pn.: ,, Przebudowa drogi gminnej nr 129523B Woźnawieś - Kuligi".
6. Wykonawca, złoży Zamawiającemu oświadczenie, że nie jest w żaden sposób powiązany osobowo lub
kapitałowo z wykonawcą robót budowlanych.
VII. WARUNKI WYKLUCZENIA
1. Z postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający wykluczy Wykonawcę:
a) będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo:
- udziału w zorganizowanej grupie przestępczej albo związku mającym na celu popełnienie
przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, o którym mowa w art. 258 ustawy z dnia 6 czerwca
1997 r. - Kodeks karny (Dz.U. 2022 poz. 1138), zwanej dalej ,,Kodeksem karnym",
- handlu ludźmi, o którym mowa w art. 189a Kodeksu karnego,
- o którym mowa w art. 228-230a, art. 250a Kodeksu karnego lub w art. 46 lub art. 48 ustawy
z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie,
- finansowania przestępstwa o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 165a Kodeksu
karnego, lub przestępstwo udaremniania lub utrudniania stwierdzenia przestępnego pochodzenia
pieniędzy lub ukrywania ich pochodzenia, o którym mowa w art. 299 Kodeksu karnego,
- o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 Kodeksu karnego, lub mające na
celu popełnienie tego przestępstwa,
- powierzenia wykonywania pracy małoletniemu cudzoziemcowi, o którym mowa w art. 9 ust. 2
ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom
przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. poz. 769),
- przeciwko obrotowi gospodarczemu, o których mowa w art. 296-307 Kodeksu karnego,
przestępstwo oszustwa, o którym mowa w art. 286 Kodeksu karnego, przestępstwo przeciwko
wiarygodności dokumentów, o których mowa w art. 270-277d Kodeksu karnego, lub
przestępstwo skarbowe,
- o którym mowa w art. 9 ust. 1 i 3 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach
powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2012 poz. 769 ze zm.) - lub za odpowiedni czyn
zabroniony określony w przepisach prawa obcego;
b) jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki
w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub
komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa
w pkt a),
c) wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną
o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne,
chyba że Wykonawca odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków
o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert dokonał
płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz
z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności,
d) wobec którego prawomocnie orzeczono zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne,
e) jeżeli Zamawiający może stwierdzić, na podstawie wiarygodnych przesłanek, że Wykonawca
zawarł z innymi Wykonawcami porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji,

w szczególności jeżeli należąc do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16
lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub
wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, chyba że wykażą, że przygotowali te oferty
lub wnioski niezależnie od siebie,
f) jeżeli, w przypadkach, o których mowa w art. 85 ust. 1 ustawy, doszło do zakłócenia konkurencji
wynikającego z wcześniejszego zaangażowania tego Wykonawcy lub podmiotu, który należy
z Wykonawcą do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r.
o ochronie konkurencji i konsumentów, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może
być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie Wykonawcy z udziału w postępowaniu
o udzielenie zamówienia,
g) Z postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający wykluczy Wykonawcę na podstawie
przesłanek, o których mowa w art. 7 ust 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2022 r. o szczególnych
rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie
bezpieczeństwa narodowego:
- wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych
w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie
decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa
w art. 1 pkt 3,
- wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu
ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu
terroryzmu jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006
i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym
od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu
na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3,
- wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1
pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości jest podmiot wymieniony
w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany
na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na
listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka,
o którym mowa w art. 1 pkt 3.
h) Z postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający wykluczy Wykonawcę:
- który w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co podważa jego
uczciwość, w szczególności gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego
niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co zamawiający jest w stanie
wykazać za pomocą stosownych dowodów,
- który z przyczyn leżących po jego stronie, w znacznym stopniu lub zakresie nie wykonał lub
nienależycie wykonał albo długotrwale nienależycie wykonywał istotne zobowiązanie
wynikające z wcześniejszej umowy w sprawie zamówienia publicznego lub umowy koncesji,
co doprowadziło do wypowiedzenia lub odstąpienia od umowy, odszkodowania, wykonania
zastępczego lub realizacji uprawnień z tytułu rękojmi za wady,
- który w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa wprowadził zamawiającego
w błąd przy przedstawianiu informacji, że nie podlega wykluczeniu, spełnia warunki udziału
w postępowaniu lub kryteria selekcji, co mogło mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane
przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia, lub który zataił te informacje
lub nie jest w stanie przedstawić wymaganych podmiotowych środków dowodowych,
- który w wyniku lekkomyślności lub niedbalstwa przedstawił informacje wprowadzające w błąd,
co mogło mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego w postępowaniu
o udzielenie zamówienia.
2. Wykonawca może zostać wykluczony przez zamawiającego na każdym etapie postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego.

3. Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli udowodni zamawiającemu, że spełnił łącznie następujące
przesłanki:
a) naprawił lub zobowiązał się do naprawienia szkody wyrządzonej przestępstwem, wykroczeniem
lub swoim nieprawidłowym postępowaniem, w tym poprzez zadośćuczynienie pieniężne,
b) wyczerpująco wyjaśnił fakty i okoliczności związane z przestępstwem, wykroczeniem lub swoim
nieprawidłowym postępowaniem oraz spowodowanymi przez nie szkodami, aktywnie
współpracując odpowiednio z właściwymi organami, w tym organami ścigania, lub zamawiającym,
c) podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, odpowiednie dla zapobiegania
dalszym przestępstwom, wykroczeniom lub nieprawidłowemu postępowaniu, w szczególności:
- zerwał wszelkie powiązania z osobami lub podmiotami odpowiedzialnymi za nieprawidłowe
postępowanie wykonawcy,
- zreorganizował personel,
- wdrożył system sprawozdawczości i kontroli,
- utworzył struktury audytu wewnętrznego do monitorowania przestrzegania przepisów,
wewnętrznych regulacji lub standardów,
- wprowadził wewnętrzne regulacje dotyczące odpowiedzialności i odszkodowań za
nieprzestrzeganie przepisów, wewnętrznych regulacji lub standardów.
4. Zamawiający ocenia, czy podjęte przez wykonawcę czynności wskazane w pkt 3 są wystarczające do
wykazania jego rzetelności, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu wykonawcy. Jeżeli
podjęte przez wykonawcę czynności wskazane w pkt 3 nie są wystarczające do wykazania jego
rzetelności, zamawiający wyklucza Wykonawcę.
VIII. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY
1. Wykonawca w ofercie określi cenę oferty brutto w zł (PLN), która stanowić będzie wynagrodzenie
ryczałtowe za realizację przedmiotu zamówienia.
2. Cena oferty - jest to kwota wymieniona w Formularzu oferty (Załącznik nr 1 do zapytania
ofertowego).
3. Cena oferty obejmuje wszystkie koszty niezbędne do całkowitego i prawidłowego wykonania
zamówienia. Prawidłowe obliczenie ceny należy do Wykonawcy
4. Cena winna uwzględniać wymagania wskazane w zapytaniu ofertowym i wzorze umowy.
5. Wykonawca poda cenę ryczałtową netto i brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, kwotę podatku
VAT oraz stawkę podatku VAT.
6. Wszelkie rozliczenia dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia opisanego w niniejszym zapytaniu
ofertowym dokonywane będą w złotych polskich.
7. Cenę oferty brutto należy podać cyframi w złotych polskich z dokładnością do dwóch miejsc po
przecinku w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu
o cenach towarów i usług oraz ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. o denominacji złotego (Dz. U. z 1994 r.,
Nr 84, poz. 386 ze zm.). Cenę brutto należy również podać słownie. Podmioty niebędące podatnikami
podatku VAT składające ofertę podają łączną cenę brutto zamówienia.
8. Wynagrodzenie będzie płatne zgodnie z projektem umowy (Załącznik Nr 4 do zapytania ofertowego).
9. Oferta musi być złożona w formie pisemnej, w języku polskim i być podpisana przez osobę (osoby)
uprawnione do występowania w imieniu Wykonawcy.
10. W przypadku, gdy ofertę podpisuje osoba inna niż wynika to z dokumentów rejestrowych do oferty
należy dołączyć pełnomocnictwo, upoważniające do wykonania tej czynności.
11. Wszystkie załączniki do oferty, powinny być również podpisane przez upoważnionego przedstawiciela.

12. Oferta powinna zawierać wszystkie wymagane dokumenty, oświadczenia, załączniki i inne dokumenty,
o których mowa w treści niniejszego zapytania ofertowego.
13. Oferta może być złożona tylko do upływu terminu składania ofert.
14. Oferta musi zawierać następujące oświadczenia i dokumenty:
a) formularz ofertowy - według Załącznika nr 1 do zapytania ofertowego,
b) dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału
w postępowaniu i brak podstaw do wykluczenia, zgodnie z Załącznikiem nr 2 i 3 do zapytania
ofertowego,
c) wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego,
w szczególności odpowiedzialnych za wykonanie usługi - zgodnie z Załącznikiem nr 5 do
zapytania ofertowego wraz z kopią dokumentów poświadczających posiadanie odpowiednich
uprawnień budowlanych,
d) wykaz usług wykonanych przez osoby skierowane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia
publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za wykonanie usługi - zgodnie z Załącznikiem
nr 6 do zapytania ofertowego wraz z kopią dokumentów poświadczających należyte wykonanie
wykazanych usług,
e) pełnomocnictwo - w przypadku, gdy ofertę podpisuje osoba inna niż wynika to z dokumentów
rejestrowych, upoważniające do wykonania tej czynności.
IX. KRYTERIUM OCENY OFERT
1. Kryterium oceny ofert jest cena brutto - 100%.
2. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający wybierze tą ofertę, która zapewni mu najtańsze
zrealizowanie zamówienia.
3. Do oceny i porównania ofert, Zamawiający zastosuje do obliczenia punktacji wzór:
Cn
C = ------- x 100 pkt
Cb
gdzie,
C - ilość punktów badanej oferty,
Cn - najniższa cena ofertowa spośród ofert nieodrzuconych,
Cb - cena oferty badanej.
4. Zamawiający przyporządkuje najkorzystniejszej ofercie czyli ofercie z najniższą ceną, maksymalną
liczbę punktów tj. 100. Każdej następnej ofercie Zamawiający przyporządkuje liczbę punktów
proporcjonalnie mniejszą.
5. Kryterium cena będzie obliczane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
6. Ofertą najkorzystniejszą będzie oferta z najniższą ceną brutto, spełniająca wymagania Zamawiającego.
7. W przypadku, gdy Zamawiający nie może dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to,
że dwie lub więcej ofert zostały złożone o takiej samej cenie i otrzymały taką samą ilość punktów
Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez
Zamawiającego ofert dodatkowych. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen
lub kosztów wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.
8. Jeżeli ceny ofert będą przekraczały kwotę, jaką zamierza się przeznaczyć na realizację zamówienia,
Zamawiający zastrzega sobie możliwość wezwania Wykonawców, którzy złożyli oferty, do złożenia
ofert dodatkowych.

9. Realizacja zamówienia zostanie powierzona Wykonawcy, którego oferta uzyska najwyższą ilość
punktów.
X. BADANIE OFERT
1. W toku badania i oceny ofert zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści
złożonych ofert oraz przedmiotowych środków dowodowych lub innych składanych dokumentów lub
oświadczeń.
2. Zamawiający poprawia w ofercie:
a) oczywiste omyłki pisarskie,
b) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych
poprawek,
c) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z dokumentami zamówienia, niepowodujące
istotnych zmian w treści oferty ? niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta
została poprawiona.
3. W przypadku gdy Wykonawca nie złożył oświadczeń lub innych dokumentów niezbędnych do
przeprowadzenia postępowania lub gdy złożone oświadczenia lub dokumenty są niekompletne,
zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wzywa do ich
złożenia, uzupełnienia, poprawienia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia
oferta podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
4. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści
składanej oferty, a jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania
o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców
do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają
wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do
uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych
oświadczeń lub dokumentów.
5. Zamawiający ma prawo do zakończenia postępowania bez wyboru żadnej z ofert.
6. Wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty ponosi Wykonawca składający ofertę,
niezależnie od wyniku postępowania.
XI. WSKAZANIE PRZESŁANEK ODRZUCENIA OFERTY
1. Oferta podlega odrzuceniu gdy:
a) jej treść nie odpowiada treści zapytania ofertowego,
b) zostanie złożona przez podmiot niespełniający warunków udziału w postępowaniu określonych
w zapytaniu ofertowym,
c) została złożona po terminie składania ofert określonym w zapytaniu ofertowym.
XII. FORMALNOŚCI PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY
1. Osoby reprezentujące wykonawcę przy podpisywaniu umowy powinny posiadać ze sobą dokumenty
potwierdzające ich umocowanie do reprezentowania wykonawcy, o ile umocowanie to nie będzie
wynikać z dokumentów załączonych do oferty.
2. Z Wykonawcą, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zawrze umowę
według wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do zapytania ofertowego. Zamawiający poinformuje
Wykonawcę o miejscu i dacie podpisania umowy.
3. Umowa w sprawie realizacji zamówienia publicznego zawarta zostanie z uwzględnieniem postanowień
wynikających z treści niniejszego zapytania ofertowego oraz danych zawartych w ofercie.
3. Oferta może być złożona tylko do upływu terminu składania ofert. Oferty złożone po tym terminie nie
będą rozpatrywane.
4. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert faksem i e-mailem.
5. Wykonawca może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać swoją ofertę.
Wycofanie bądź zmiana oferty następuje poprzez złożenie stosownej informacji w Urzędzie Miejskim w
Rajgrodzie przy ul. Warszawskiej 32, 19-206 Rajgród w Sekretariacie Urzędu, pokój nr 11 (sekretariat),
osobiście, kurierem lub za pośrednictwem poczty, wyłącznie w formie pisemnej, którą należy złożyć w
zamkniętej kopercie oznaczonej ,,Nadzór inwestorski na zadaniu inwestycyjnym pn.: ,,Przebudowa
drogi gminnej nr 129523B Woźnawieś - Kuligi"" - nie otwierać przed 14.02.2024 r. godz. 12:00"
z dopiskiem ,,Zmiana oferty" lub ,,Wycofanie oferty".
6. Wykonawca jest związany złożoną ofertą do 30 dnia od dnia złożenia oferty.
XIV. ROZSTRZYGNIĘCIE POSTĘPOWANIA
1. Niezwłocznie po zakończeniu postępowania w sprawie wyboru przez Zamawiającego Wykonawcy
zadania, Zamawiający udostępni przez zamieszczenie na stronie internetowej https://bipumrajgrod.wrotapodlasia.pl/ w zakładce oznaczonej ,,Zapytania ofertowe" informację o:
a) wyborze Wykonawcy, lub
b) odrzuceniu wszystkich złożonych ofert, lub
c) zakończeniu postępowania bez wyboru żadnej z ofert, lub
d) unieważnieniu postępowania.
2. Umowa w sprawie udzielenia zamówienia zostanie podpisana z Wykonawcą, którego oferta zostanie
najwyżej oceniona. W przypadku odmowy podpisania umowy przez wyłonionego Wykonawcę,
dopuszcza się możliwość zlecenia przedmiotowych prac przez Zamawiającego innemu Wykonawcy
spośród Wykonawców, którego oferta została oceniona jako kolejna najbardziej korzystna.
3. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania, nawet po wyborze oferty
najkorzystniejszej, w przypadku niepodpisania umowy z wykonawcą robót budowlanych objętych
nadzorem inwestorskim.
XVI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. W sprawach nieuregulowanych zapytaniem ofertowym mają zastosowanie przepisy aktów
wykonawczych oraz przepisy Kodeksu Cywilnego.

Uwagi:
XV. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
(ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1 z późn. zm.),
zwanego dalej ,,RODO", informuje się, że:
a) administratorem danych osobowych pozyskanych od Wykonawcy, zwanych dalej ,,danymi
osobowymi Wykonawcy" jest Gmina Rajgród, ul. Warszawska 32, 19- 206 Rajgród, email:
gmina@umrajgrod.pl , tel. 86 272 19 40, zwana dalej ,,Administratorem",
b) kontakt z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest telefonicznie: 86 272 19 40, pod adresem email: iod@um.rajgrod.wrotapodlasia.pl ,
c) dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu
związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia,
d) odbiorcami danych osobowych Wykonawcy będą osoby lub podmioty, którym udostępniona
zostanie dokumentacja postępowania,
e) dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu
zamówienia, nie krócej jednak, niż przez okres wskazany w przepisach wykonawczych do ustawy
z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2020 r. poz 164),
f) Zamawiający nie planuje przetwarzania danych osobowych wykonawcy w celu innym niż
związanym z przedmiotowym postępowaniem. Jeżeli administrator będzie planował przetwarzać
dane osobowe w celu innym niż określono powyżej, przed dalszym przetwarzaniem poinformuje
osobę, której dane dotyczą oraz udzieli jej informacji, o których mowa w art. 13 ust. 2 RODO,
g) obowiązek podania przez Wykonawcę danych osobowych jest wymogiem związanym z udziałem
w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
2. Wykonawca jest zobowiązany, w związku z udziałem w przedmiotowym postępowaniu, do wypełnienia
wszystkich obowiązków formalno-prawnych wymaganych przez RODO i związanych z udziałem
w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia. Do obowiązków tych należą:
a) obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO względem osób fizycznych, których dane
osobowe dotyczą i od których dane te wykonawca bezpośrednio pozyskał i przekazał
zamawiającemu w treści oferty lub dokumentów składanych na żądanie zamawiającego,
b) obowiązek informacyjny wynikający z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane
wykonawca pozyskał w sposób pośredni, a które to dane wykonawca przekazuje zamawiającemu
w treści oferty lub dokumentów składanych na żądanie zamawiającego.
3. W celu zapewnienia, że wykonawca wypełnia ww. obowiązki informacyjne oraz ochrony prawnie
uzasadnionych interesów osoby trzeciej, której dane zostały przekazane w związku z udziałem
w postępowaniu, wykonawca składa oświadczenie zgodnie z treścią wynikającą z Formularza
ofertowego.
4. W odniesieniu do danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany,
stosowanie do art. 22 RODO.
5. W zakresie danych osobowych Wykonawca posiada:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Wykonawcy (Administrator może
żądać, od osoby korzystającej z prawa dostępu do danych osobowych, wskazania dodatkowych
informacji, mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania
o udzielenie zamówienia),
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych Wykonawcy (skorzystanie
z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie
zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia),
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania danych
osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do
ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu
zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby
fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub
państwa członkowskiego); w postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania
ograniczenia przetwarzania danych osobowych nie ogranicza przetwarzania tych danych do czasu
zakończenia postępowania.
6. Wykonawca posiada prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy
uzna, że przetwarzanie danych osobowych Wykonawcy narusza przepisy RODO,
7. W zakresie danych osobowych wykonawcy nie przysługuje:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych i prawo do
przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
b) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż
podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit.c RODO.

Kontakt:
Osobami uprawnionymi do kontaktu z oferentami są:
Hanna Kotowska, tel. 86 272 19 56, hanna.kotowska@um.rajgrod.wrotapodlasia.pl
Żaneta Chylińska, tel. 86 272 19 56, zaneta.chylinska@um.rajgrod.wrotapodlasia.pl

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.