dolnośląskie (Wałbrzych)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Remont dachu wraz z towarzyszącymi pracami konserwatorskimi w budynku |
Data zamieszczenia: | 2024-03-29 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu Więźniów Oświęcimia 20 32-600 Oświęcim powiat: oświęcimski przetargi@auschwitz.org |
Województwo: | małopolskie |
Miasto: | Oświęcim |
Wadium: | w wymaganiach |
Nr telefonu: | --- |
Termin składania ofert: | 2024-04-16 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
,,Remont dachu wraz z towarzyszącymi pracami konserwatorskimi w budynku o nr inw. A-45, zlokalizowanym na terenie Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu" Krótki opis przedmiotu zamówienia 1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na remoncie i wzmocnieniu konstrukcji dachu oraz montażu drzwi p.poż wraz z pracami konserwatorskimi w zakresie wnętrza poddasza, stolarki okiennej i drzwiowej i kominów w budynku o nr inw. A-45, zlokalizowanym na terenie Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu, wraz z dokumentacją powykonawczą. Budynek, w którym realizowane będzie zamówienie pełni m.in. funkcję mieszkalną i administracyjną. Budynek o nr inw. A-45 wpisany jest do rejestru zabytków pod nr rej. A-714/95 oraz na listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. 6. Na przedmiot zamówienia składają się: 6.1. Prace konserwatorskie wraz z dokumentacją powykonawczą: Zakres prac konserwatorskich obejmuje w szczególności: 6.1.1. Prace przygotowawcze (dokumentacja, inwentaryzacja, demontaż wtórnej ścianki); 6.1.2. Oczyszczenie, dezynfekcję i umycie zdemontowanej oraz pochodzącej ze składu PMAB dachówki i gąsiorów ceramicznych; 6.1.3. Działania konserwatorskie przy drewnianych elementach więźby bez nawarstwień malarskich; 6.1.4. Prace konserwatorskie przy drewnianych elementach więźby z nawarstwieniami malarskimi; 6.1.5. Prace konserwatorskie dotyczące elementów metalowych; 6.1.6. Prace konserwatorskie przy supremie bez nawarstwień malarskich; 6.1.7. Prace konserwatorskie przy supremie z nawarstwieniami malarskich; 6.1.8. Prace konserwatorskie przy wewnętrznej stolarce drzwiowej; 6.1.9. Prace konserwatorskie przy stolarce okiennej; 6.1.10. Prace konserwatorskie przy kominach historycznych pod połacią dachową z zachowanymi nawarstwieniami malarskimi; 6.1.11. Działania konserwatorskie przy pozostałych niehistorycznych powierzchniach na kominach pod połacią dachową; 6.1.12. Prace konserwatorskie przy kominach ponad połacią dachu; 6.1.13. Prace konserwatorskie przy tynkach i nawarstwieniach malarskich na murowanych ścianach poddasza i fragmentach nieotynkowanego muru; 6.1.14. Prace konserwatorskie przy tynkach na lukarnie od strony zewnętrznej; 6.1.15. Sporządzenie dokumentacji powykonawczej prac konserwatorskich. 6.2. Roboty budowlane: Zakres robót obejmuje w szczególności: 6.2.1. Rozebranie rynien oraz rur spustowych 6.2.2. Rozebranie pokrycia dachowego z dachówki, ułożenie w stosy dachówki, gąsiorów pochodzących z rozbiórki 6.2.3. Czasowe zabezpieczenie odkrytych połaci dachowych 6.2.4. Rozebranie ołacenia dachu 6.2.5. Utylizacja elementów drewnianych więźby dachowej 6.2.6. Geodezyjne sprawdzenie poziomowania więźby dachowej 6.2.7. Wymiana i naprawa elementów więźby dachowej 6.2.8. Wymiana uszkodzonej konstrukcji drewnianej lukarny wraz z materiałem 6.2.9. Demontaż starych i montaż nowych przykładek i nakładek i wzmocnień krokwi 6.2.10. Montaż wzmocnienia konstrukcji stalowej dachu wraz ze sprawdzeniem podstawowych długości elementów na budowie. 6.2.11. Zabezpieczenie przeciwpożarowe nowych elementów stalowych : system farb pęczniejących do REI 60min 6.2.12. Impregnacja biobójczą drewnianej więźby dachowej bez nawarstwień malarskich (dezynfekcja i dezynsekcja) 6.2.13. Zabezpieczenie drewna środkiem impregnującym 6.2.14. Montaż folii wiatroizolacyjnej 6.2.15. Wykonanie nowego ołacenia połaci dachowych 6.2.16. Krycie dachu uprzednio zdjętą dachówką historyczną wraz z uszczelnieniem 6.2.17. Wykonanie i montaż obróbek blacharskich z blachy Tytan - cynk 6.2.18. Wykonanie i zawieszenie rynien i rur spustowych z blachy Tytan - cynk 6.2.19. DOSTAWA i montaż nowych włazów dachowych 6.2.20. Włączenie przewodów odpowietrzających kanalizacji sanitarnej na poddaszu do wolnych przewodów wentylacyjnych 6.2.21. Wykonanie nakryw i odsadzek betonowych na kominach 6.2.22. Wymiana kominków wentylacyjnych na nowe z blachy nierdzewnej malowanej proszkowo 6.2.23. Montaż węgarków murowanych zgodnie z rewizją projektu 6.2.24. Montaż drzwi przeciwpożarowych EI 30 6.2.25. Wywóz gruzu i utylizacja zdemontowanych elementów więźby 6.2.26. Demontaże opraw oraz instalacji elektrycznej 6.2.27. Utrzymanie systemu SSP 6.2.28. Montaż nowych opraw oświetleniowych, oraz instalacji elektrycznej 6.2.29. Sprawdzenie i uruchomienie linii dozorowych konwencjonalnych 6.2.30. Montaż instalacji odgromowej - dach 6.2.31. Badanie i pomiar instalacji odgromowej, i elektrycznej 6.2.32. Sporządzenie dokumentacji budowlanej powykonawczej. 6.3. W przypadku transportu obiektów do pracowni Wykonawcy poza terenem Muzeum: 6.3.1. Zabezpieczenie i transport skrzydeł okiennych i drzwiowych oraz dachówki do pracowni konserwatorskiej; 6.3.2. Zabezpieczenie i transport na plac budowy skrzydeł okiennych i drzwiowych oraz dachówki po konserwacji. CPV: 45220000-5, 45212314-0,92522100-7,92522200-8,45400000-1 Dokument nr: 2024/BZP 00266105, 12 Otwarcie ofert: Termin otwarcia ofert: 2024-04-16 12:00 Specyfikacja: SEKCJA III - UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA 3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-00bb2e94-edb3-11ee-9d6d-ce35ff56444c 3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie. 3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak. 3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-00bb2e94-edb3-11ee-9d6d-ce35ff56444c 3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, cyfrowego odwzorowania dokumentów w postaci papierowej (elektronicznych kopii dokumentów stworzonych w postaci papierowej) oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w opisane zostały w module edukacyjnym https://ezamowienia.gov.pl/pl/komponent-edukacyjny/ https://media.ezamowienia.gov.pl/pod/2022/07/Oferty-5.2.1.pdf Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia, akceptuje te wymagania oraz warunki korzystania z ww. platformy. 2. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem platformy eZamowienia wynosi 150MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza). 3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie. 3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy 3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: polski Składanie ofert: TERMIN SKŁADANIA ofert: 2024-04-16 10:00 Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem platformy e-Zamówienia przechodząc do szczegółów postępowania i korzystając z zakładki ,,Oferty/wnioski". Szczegółowa instrukcja dostępna jest: https://epzpygmggrsicd.blob.core.windows.net/pod/2021/10/Oferty-3.2_20211016.pdf Miejsce i termin realizacji: Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 231 dni Wymagania: 1. Wykonawca przystępujący do niniejszego postępowania jest zobowiązany wnieść wadium o w wysokości 28.000,00 zł (dwadzieścia osiem tysięcy złotych) na okres związania ofertą. 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 3.1. Pieniądzu, 3.2. Gwarancjach bankowych, 3.3. Gwarancjach ubezpieczeniowych, 3.4. Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 4. W przypadku wniesienia wadium w formach określonych powyżej w pkt 3.2.- 3.4., dokument winien być wystawiony na Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu, ul. Więźniów Oświęcimia 20, 32-603 Oświęcim. 5. Wadium w formie pieniężnej wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Gospodarstwa Krajowego nr 53 1130 1150 0012 1268 9790 0006 6. Wnosząc wadium Wykonawca winien powołać się na nazwę niniejszego postępowania oraz nr nadany postępowaniu przez Zamawiającego 7. Wadium w formie niepieniężnej: 7.1. Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w formie elektronicznej. 7.2. Treść dokumentu wadium winna zawierać nazwę niniejszego postępowania oraz nr nadany postępowaniu przez Zamawiającego. 7.3. Udzielona gwarancja: 7.3.1. musi być gwarancją samoistną, nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze żądanie, bez konieczności przedkładania jakichkolwiek dodatkowych dokumentów, 7.3.2. musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie Pzp, 7.3.3. z jej treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty Zamawiającemu całej kwoty wadium, 7.3.4. treść gwarancji nie może zawierać klauzuli zwalniającej gwaranta od odpowiedzialności wskutek zwrotu dokumentu gwarancji, 7.3.5. w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy Pzp), Zamawiający wymaga, aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum). 8. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 ustawy Pzp SEKCJA IV - PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia. 4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie 4.1.2.) Numer referencyjny: 12 4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane 4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie 4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie 4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie 4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia: 4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia 1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na remoncie i wzmocnieniu konstrukcji dachu oraz montażu drzwi p.poż wraz z pracami konserwatorskimi w zakresie wnętrza poddasza, stolarki okiennej i drzwiowej i kominów w budynku o nr inw. A-45, zlokalizowanym na terenie Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu, wraz z dokumentacją powykonawczą. Budynek, w którym realizowane będzie zamówienie pełni m.in. funkcję mieszkalną i administracyjną. Budynek o nr inw. A-45 wpisany jest do rejestru zabytków pod nr rej. A-714/95 oraz na listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. 6. Na przedmiot zamówienia składają się: 6.1. Prace konserwatorskie wraz z dokumentacją powykonawczą: Zakres prac konserwatorskich obejmuje w szczególności: 6.1.1. Prace przygotowawcze (dokumentacja, inwentaryzacja, demontaż wtórnej ścianki); 6.1.2. Oczyszczenie, dezynfekcję i umycie zdemontowanej oraz pochodzącej ze składu PMAB dachówki i gąsiorów ceramicznych; 6.1.3. Działania konserwatorskie przy drewnianych elementach więźby bez nawarstwień malarskich; 6.1.4. Prace konserwatorskie przy drewnianych elementach więźby z nawarstwieniami malarskimi; 6.1.5. Prace konserwatorskie dotyczące elementów metalowych; 6.1.6. Prace konserwatorskie przy supremie bez nawarstwień malarskich; 6.1.7. Prace konserwatorskie przy supremie z nawarstwieniami malarskich; 6.1.8. Prace konserwatorskie przy wewnętrznej stolarce drzwiowej; 6.1.9. Prace konserwatorskie przy stolarce okiennej; 6.1.10. Prace konserwatorskie przy kominach historycznych pod połacią dachową z zachowanymi nawarstwieniami malarskimi; 6.1.11. Działania konserwatorskie przy pozostałych niehistorycznych powierzchniach na kominach pod połacią dachową; 6.1.12. Prace konserwatorskie przy kominach ponad połacią dachu; 6.1.13. Prace konserwatorskie przy tynkach i nawarstwieniach malarskich na murowanych ścianach poddasza i fragmentach nieotynkowanego muru; 6.1.14. Prace konserwatorskie przy tynkach na lukarnie od strony zewnętrznej; 6.1.15. Sporządzenie dokumentacji powykonawczej prac konserwatorskich. 6.2. Roboty budowlane: Zakres robót obejmuje w szczególności: 6.2.1. Rozebranie rynien oraz rur spustowych 6.2.2. Rozebranie pokrycia dachowego z dachówki, ułożenie w stosy dachówki, gąsiorów pochodzących z rozbiórki 6.2.3. Czasowe zabezpieczenie odkrytych połaci dachowych 6.2.4. Rozebranie ołacenia dachu 6.2.5. Utylizacja elementów drewnianych więźby dachowej 6.2.6. Geodezyjne sprawdzenie poziomowania więźby dachowej 6.2.7. Wymiana i naprawa elementów więźby dachowej 6.2.8. Wymiana uszkodzonej konstrukcji drewnianej lukarny wraz z materiałem 6.2.9. Demontaż starych i montaż nowych przykładek i nakładek i wzmocnień krokwi 6.2.10. Montaż wzmocnienia konstrukcji stalowej dachu wraz ze sprawdzeniem podstawowych długości elementów na budowie. 6.2.11. Zabezpieczenie przeciwpożarowe nowych elementów stalowych : system farb pęczniejących do REI 60min 6.2.12. Impregnacja biobójczą drewnianej więźby dachowej bez nawarstwień malarskich (dezynfekcja i dezynsekcja) 6.2.13. Zabezpieczenie drewna środkiem impregnującym 6.2.14. Montaż folii wiatroizolacyjnej 6.2.15. Wykonanie nowego ołacenia połaci dachowych 6.2.16. Krycie dachu uprzednio zdjętą dachówką historyczną wraz z uszczelnieniem 6.2.17. Wykonanie i montaż obróbek blacharskich z blachy Tytan - cynk 6.2.18. Wykonanie i zawieszenie rynien i rur spustowych z blachy Tytan - cynk 6.2.19. Dostawa i montaż nowych włazów dachowych 6.2.20. Włączenie przewodów odpowietrzających kanalizacji sanitarnej na poddaszu do wolnych przewodów wentylacyjnych 6.2.21. Wykonanie nakryw i odsadzek betonowych na kominach 6.2.22. Wymiana kominków wentylacyjnych na nowe z blachy nierdzewnej malowanej proszkowo 6.2.23. Montaż węgarków murowanych zgodnie z rewizją projektu 6.2.24. Montaż drzwi przeciwpożarowych EI 30 6.2.25. Wywóz gruzu i utylizacja zdemontowanych elementów więźby 6.2.26. Demontaże opraw oraz instalacji elektrycznej 6.2.27. Utrzymanie systemu SSP 6.2.28. Montaż nowych opraw oświetleniowych, oraz instalacji elektrycznej 6.2.29. Sprawdzenie i uruchomienie linii dozorowych konwencjonalnych 6.2.30. Montaż instalacji odgromowej - dach 6.2.31. Badanie i pomiar instalacji odgromowej, i elektrycznej 6.2.32. Sporządzenie dokumentacji budowlanej powykonawczej. 6.3. W przypadku transportu obiektów do pracowni Wykonawcy poza terenem Muzeum: 6.3.1. Zabezpieczenie i transport skrzydeł okiennych i drzwiowych oraz dachówki do pracowni konserwatorskiej; 6.3.2. Zabezpieczenie i transport na plac budowy skrzydeł okiennych i drzwiowych oraz dachówki po konserwacji. 4.2.6.) Główny kod CPV: 45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane 4.2.7.) Dodatkowy kod CPV: 45212314-0 - Roboty budowlane w zakresie pomników historycznych lub miejsc pamięci 92522100-7 - Usługi ochrony obiektów historycznych 92522200-8 - Usługi ochrony budynków historycznych 45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie 4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 231 dni 4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie 4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak 4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: 14. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień podobnych Wykonawcy, który realizuje zamówienie podstawowe, w okresie do 3 lat od dnia jego udzielenia, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług, zgodnie z art. 214 ust. 1 pkt 7 Ustawy PZP, o wartości do 50% szacunkowej wartości zamówienia podstawowego, w zakresie realizacji: 14.1. prac konserwatorskich dotyczących: 14.1.1. elementów wykonanych z drewna, 14.1.2. elementów wykonanych z metalu, 14.1.3. elementów wykonanych z zapraw mineralnych, 14.1.4. elementów wykonanych z wątku ceglanego, 14.1.5. tynków i nawarstwień malarskich; 14.2. robót budowlanych dotyczących: 14.2.1. wymiany pokrycia, 14.2.2. remontu konstrukcji drewnianej, 14.2.3. wykonania i montażu elementów stalowych wzmocnień więźby dachowej, 14.2.4. wykonania i zawieszenia rynien i rur spustowych, 14.2.5. naprawy i wzmocnienia kominów, 14.2.6. wykonania instalacji elektrycznych. 14.3. dokumentacji powykonawczej, ujętych w zamówieniu podstawowym, w przypadku konieczności realizacji takich prac w obrębie obiektu o nr inw A-45. 15. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień podobnych zgodnie z art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, do 50% szacunkowej wartości przedmiotu zamówienia, na następujących zasadach i warunkach określonych w umowie o zamówienie podstawowe, wg następujących zasad: Wynagrodzenie wykonawcy za realizację zamówienia podobnego zostanie ustalone w nw. sposób: a) dla robót budowlanych: - ceny jednostkowe robót zostaną przyjęte z kosztorysu robót budowlanych, zgodne z wartościami zamieszczonymi w ofercie Wykonawcy, opracowanego metodą kalkulacji szczegółowej i zawierającego koszty wykonania wszystkich zakresów przedmiotu przyszłej umowy; - ceny czynników produkcji zostaną przyjęte z zeszytów SEKOCENBUD (jako średnie) za okres ich wbudowania. Podstawą do określenia nakładów rzeczowych będą KNR-y. W przypadku braku odpowiednich pozycji + KNNR-y, a następnie wycena indywidualna Wykonawcy zatwierdzona przez Zamawiającego; b) dla prac konserwatorskich - ceny zostaną przyjęte na podstawie kosztorysu przygotowanego przez Wykonawcę, zgodne z wartościami zamieszczonymi w ofercie Wykonawcy, albo dla zakresów nie występujących w zamówieniu podstawowym - w oparciu o rynkowe ceny materiałów, robocizny oraz sprzętu, a zatwierdzonych przez Zamawiającego. 4.3.) Kryteria oceny ofert 4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo 4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe Kryterium 1 4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena 4.3.6.) Waga: 60 Kryterium 2 4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne. 4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia 4.3.6.) Waga: 40 4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW 5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak 5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia: Art. 109 ust. 1 pkt 1 Art. 109 ust. 1 pkt 4 Art. 109 ust. 1 pkt 5 Art. 109 ust. 1 pkt 7 Art. 109 ust. 1 pkt 9 5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak 5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej: 3.1. w zakresie doświadczenia wykonawców - wykażą, że w okresie ostatnich siedmiu (7) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie należycie wykonali: 3.1.1. minimum dwa zamówienia (umowy), które dotyczyły obiektu budowlanego wpisanego do rejestru zabytków* lub rejestru o podobnym charakterze prowadzonym przez organy ustanowione w tym celu w innych państwach** lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury, w ramach których wykonano roboty budowlane, obejmujące w sumie zakresy: 3.1.1.1. jedna robota budowlana o charakterze ogólnobudowlanym o wartości min. 750 000 zł brutto (wartość z wyłączeniem robót instalacyjnych) przy budynku; 3.1.1.2. jedna robota budowlana realizowana na podstawie projektu budowlanego, w której zakres polegający na remoncie zabytkowej więźby dachowej przekracza wartość 100 000zł brutto; 3.1.1.3. jedna robota budowlana realizowana na podstawie projektu budowlanego, w której zakres polegający na wzmocnieniu/podparciu konstrukcją stalową, elementów obiektu budowlanego przekracza wartość 30 000zł brutto; 3.1.2. jedną usługę polegająca na wykonaniu prac konserwatorskich o wartości min. 300 000 zł brutto w obiekcie budowlanym wpisanym do rejestru zabytków* lub rejestru o podobnym charakterze prowadzonym przez organy ustanowione w tym celu w innych państwach** lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury; 3.1.3. jedną usługę polegającą na wykonaniu prac konserwatorskich w zakresie zabytkowej stolarki okiennej i/lub drzwiowej o wartości min. 50 000 zł w budynku wpisanym do rejestru zabytków* lub rejestru o podobnym charakterze prowadzonym przez organy ustanowione w tym celu w innych państwach** lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury. Przez ,,zabytkową więźbę" Zamawiający uzna: - więźbę pierwotną (tj. więźbę, która w przeszłości nie podlegała wymianie) dla danego budynku wpisanego do rejestru zabytków* lub rejestru o podobnym charakterze prowadzonym przez organy ustanowione w tym celu w innych państwach**lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury - lub więźbę nie pierwotną, lecz starszą niż 70 lat. Przez ,,zabytkową stolarkę okienną i/lub drzwiową" Zamawiający uzna: - stolarkę pierwotną (tj. stolarkę, która w przeszłości nie podlegała wymianie) dla danego budynku wpisanego do rejestru zabytków* lub rejestru o podobnym charakterze prowadzonym przez organy ustanowione w tym celu w innych państwach**lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury - lub stolarkę nie pierwotną, lecz starszą niż 70 lat. 3.2. w zakresie osób skierowanych przez wykonawców do realizacji zamówienia - wykażą dysponowanie osobami spełniającymi niżej określone wymagania: 3.2.1. Kierownikiem budowy (jedna osoba), posiadającym uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz posiadającym doświadczenie polegające na: a) co najmniej 18-miesięcznym udziale w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków* lub rejestru o podobnym charakterze prowadzonym przez organy ustanowione w tym celu w innych państwach**lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury, zgodnie z art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opieki nad zabytkami; b) co najmniej 3-letnim (licząc jako suma przepracowanych miesięcy od momentu uzyskania uprawnień do kierowania robotami przy zabytkach nieruchomych) w przeciągu ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert - kierowaniu robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków* lub rejestru o podobnym charakterze prowadzonym przez organy ustanowione w tym celu w innych państwach**lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury; 3.2.2.Kierownikiem robót (jedna osoba), posiadającym uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych 3.2.3. dwoma (2) osobami, każda z nich posiadająca min. 18-miesięczne doświadczenie w realizacji robót budowlanych w co najmniej 2 obiektach budowlanych wpisanych do rejestru zabytków*, lub rejestru o podobnym charakterze prowadzonym przez organy ustanowione w tym celu w innych państwach** lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury; jedna z ww. osób musi posiadać min. 9-miesięczne doświadczenie ciesielskie w realizacji robót budowlanych polegających na remoncie zabytkowej więźby dachowej lub konstrukcji drewnianej w budynkach wpisanych do rejestru zabytków* lub rejestru o podobnym charakterze prowadzonym przez organy ustanowione w tym celu w innych państwach**lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury. 3.2.4. Kierownikiem prac konserwatorskich - dyplomowanym konserwatorem (jedną osobą), posiadającym: a) tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich w zakresie konserwacji i restauracji dzieł sztuki lub konserwacji zabytków w zakresie specjalności dotyczącej konserwacji i restauracji malarstwa lub malarstwa i rzeźby polichromowanej lub rzeźby i detalu architektonicznego lub rzeźby, posiadającym 9 miesięcy doświadczenia opisanego w art. 37a ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami; b) min. 5-letnie doświadczenie (nabyte po uzyskaniu tytułu zawodowego magistra) w kierowaniu pracami konserwatorskimi prowadzonymi przy obiektach budowlanych wpisanych do rejestru zabytków* lub rejestru o podobnym charakterze prowadzonym przez organy ustanowione w tym celu w innych państwach**lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury lub zaliczanych do jednej z kategorii, o których mowa w art. 64 ust. 1 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami; 3.2.5. Zespołem realizującym prace konserwatorskie składającym się co najmniej z dwóch (2) konserwatorów dyplomowanych, posiadających tytuły zawodowe magistra uzyskane po ukończeniu studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich w zakresie konserwacji i restauracji dzieł sztuki lub konserwacji zabytków, z których: 3.2.5.1 jedna osoba przewidziana do realizacji prac konserwatorskich przy nawarstwieniach malarskich - posiada: 3.2.5.1.1 tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu studiów w specjalizacji dotyczącej konserwacji malarstwa lub malarstwa i rzeźby polichromowanej 3.2.5.1.2 nabyte po ukończeniu studiów min. 2-letnie doświadczenie w realizacji prac konserwatorskich, prowadzonych przy obiektach budowlanych wpisanych do rejestru zabytków* lub rejestru o podobnym charakterze prowadzonym przez organy ustanowione w tym celu w innych państwach** lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury lub zaliczanych do jednej z kategorii, o których mowa w art. 64 ust. 1 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, w tym: a) min. 6 miesięcy doświadczenia w realizacji prac konserwatorskich przy nawarstwieniach malarskich na podłożu mineralnym w obiektach budowlanych wpisanych do rejestru zabytków* lub rejestru o podobnym charakterze prowadzonym przez organy ustanowione w tym celu w innych państwach**lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury; b) min. 6 miesięcy doświadczenia w realizacji prac konserwatorskich przy nawarstwieniach malarskich na podłożu drewnianym w obiektach budowlanych wpisanych do rejestru zabytków* lub rejestru o podobnym charakterze prowadzonym przez organy ustanowione w tym celu w innych państwach**lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury; 3.2.5.2 druga osoba posiada: 3.2.5.2.1 tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu studiów w specjalizacji dotyczącej konserwacji malarstwa lub malarstwa i rzeźby polichromowanej lub rzeźby lub rzeźby i detalu architektonicznego; 3.2.5.2.2 nabyte po ukończeniu studiów min. 2-letnie doświadczenie w realizacji prac konserwatorskich, prowadzonych przy obiektach budowlanych wpisanych do rejestru zabytków* lub rejestru o podobnym charakterze prowadzonym przez organy ustanowione w tym celu w innych państwach** lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury lub zaliczanych do jednej z kategorii, o których mowa w art. 64 ust. 1 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami w tym min. 12 miesięcy doświadczenia przy konserwacji wątku ceglanego. 3.2.6. Zespołem pracowników technicznych wykonujących prace konserwatorskie składającym się co najmniej z dwóch (2) pracowników, z których każdy posiada min. 12 - miesięczne doświadczenie w realizacji prac konserwatorskich w obiektach budowlanych wpisanych do rejestru zabytków*, lub rejestru o podobnym charakterze prowadzonym przez organy ustanowione w tym celu w innych państwach** lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury, w tym: 3.2.6.1. 1 osoby posiadającej minimum 12 miesięcy doświadczenia stolarskiego w obiektach budowlanych wpisanych do rejestru zabytków* lub rejestru o podobnym charakterze prowadzonym przez organy ustanowione w tym celu w innych państwach**lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury, a w tym co najmniej 2 usługi obejmujące zakres prac przy zabytkowej stolarce okiennej i/lub drzwiowej. 3.2.7. jedną osobą wykonującą dokumentację fotograficzną - posiadającą doświadczenie w wykonywaniu fotografii na potrzeby dokumentacji powykonawczej lub dokumentacji stanu zachowania w minimum 3 obiektach wpisanych do rejestru zabytków* lub rejestru o podobnym charakterze prowadzonym przez organy ustanowione w tym celu w innych państwach** lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury. 5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak 5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Zamawiający nie wymaga złożenia podmiotowych środków dowodowych w celu wykazania braku podstaw wykluczenia z postępowania, o których mowa w Dziale V pkt 2 SWZ. 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 2. Zamawiający wymaga złożenia nw. podmiotowych środków dowodowych (aktualnych na dzień ich złożenia) w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, dotyczących zdolności technicznej i zawodowej, określonych w Dziale V pkt 3.1 i 3.2 SWZ: 2.1. w związku z bezpośrednim związkiem sposobu oceny spełniania przez Wykonawcę warunku udziału w postępowaniu w zakresie wykazania dysponowania osobami, które zostaną skierowane do realizacji zamówienia (Dział V pkt 3.2. SWZ) z oceną ofert określoną w Kryterium nr 2: ,,Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia", Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą Wykazu osób (Załącznik nr 5 do SWZ) skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór Wykazu osób stanowi Załącznik nr 5 do SWZ; 2.2. Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych - w celu wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu w zakresie doświadczenia (Dział V pkt 3.1. SWZ) - tj. Wykazu robót i usług (Załącznik nr 4 do SWZ) wykonanych nie wcześniej niż w okresie 7 lat od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty. Wzór Wykazu robót i usług stanowi Załącznik nr 4 do SWZ; UWAGA: Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót i usług wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, Wykaz robót i usług (Załącznik nr 4 do SWZ) dotyczy robót i usług, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył. SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA 6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie 6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie 6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak 6.4.1) Informacje dotyczące wadium: 1. Wykonawca przystępujący do niniejszego postępowania jest zobowiązany wnieść wadium o w wysokości 28.000,00 zł (dwadzieścia osiem tysięcy złotych) na okres związania ofertą. 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 3.1. Pieniądzu, 3.2. Gwarancjach bankowych, 3.3. Gwarancjach ubezpieczeniowych, 3.4. Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 4. W przypadku wniesienia wadium w formach określonych powyżej w pkt 3.2.- 3.4., dokument winien być wystawiony na Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu, ul. Więźniów Oświęcimia 20, 32-603 Oświęcim. 5. Wadium w formie pieniężnej wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Gospodarstwa Krajowego nr 53 1130 1150 0012 1268 9790 0006 6. Wnosząc wadium Wykonawca winien powołać się na nazwę niniejszego postępowania oraz nr nadany postępowaniu przez Zamawiającego 7. Wadium w formie niepieniężnej: 7.1. Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w formie elektronicznej. 7.2. Treść dokumentu wadium winna zawierać nazwę niniejszego postępowania oraz nr nadany postępowaniu przez Zamawiającego. 7.3. Udzielona gwarancja: 7.3.1. musi być gwarancją samoistną, nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze żądanie, bez konieczności przedkładania jakichkolwiek dodatkowych dokumentów, 7.3.2. musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie Pzp, 7.3.3. z jej treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty Zamawiającemu całej kwoty wadium, 7.3.4. treść gwarancji nie może zawierać klauzuli zwalniającej gwaranta od odpowiedzialności wskutek zwrotu dokumentu gwarancji, 7.3.5. w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy Pzp), Zamawiający wymaga, aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum). 8. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 ustawy Pzp. 6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak 6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: Zostały opisane w dokumentach postepowania tj. w SWZ. 6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY 7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie 7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak 7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia znajduje się w paragrafie 23 Wzoru umowy stanowiącego załącznik nr 7 do SWZ 7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie Uwagi: Kryteria oceny ofert 4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo 4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe Kryterium 1 4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena 4.3.6.) Waga: 60 Kryterium 2 4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne. 4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia 4.3.6.) Waga: 40 4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie Termin związania ofertą: do 2024-05-15 |
© eurobudowa.pl 2004-2024