śląskie (Pyskowice)
dolnośląskie (Wrocław)
śląskie (Gliwice)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Przeprowadzenie prac konserwatorsko-restauratorskich |
Data zamieszczenia: | 2024-04-08 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Parafia Rzymsko katolicka pw. św. Mikołaja w Bochni Plac św. Kingi 9 32-700 Bochnia powiat: bocheński tel.: 14 612 34 17, 146153769, 601 478 433 kancelaria_mikolaj@poczta.onet.pl |
Województwo: | małopolskie |
Miasto: | Bochnia |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel.: 14 612 34 17, |
Termin składania ofert: | 2024-05-06 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
przeprowadzenie prac konserwatorsko-restauratorskich III. Przedmiot zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na: Pracach konserwatorskich i restauratorskich w zakresie ostatniej części elewacji północnej Bazyliki p.w. św. Mikołaja w Bochni. Prace obejmą konserwacje ściany zewnętrznej z wątkiem ceglanym i kamiennym oraz przyporę tynkowaną i skośną. Prace będą wykonane zgodnie z projektem architektoniczno-budowalnym oraz zawartym w nim programem prac konserwatorskich. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa dokumentacja budowlana: a) Pozwolenie konserwatorskie b) Pozwolenie na budowę c) Projekt architektoniczno-budowlany wraz z programem prac konserwatorskich stanowiące Załącznik nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego. CPV: 45262510-9, 45262512-3 Dokument nr: 2/2024 Składanie ofert: Sposób i termin złożenia oferty Oferty można składać osobiście w dni powszednie w kancelarii parafialnej w godz.ch 9.00 - 11.00 lub listownie na adres Zamawiającego w nieprzekraczalnym terminie do dnia 06 maja 2024 r. do godz. 11.00. Oferty należy składać na formularzu stanowiącym Załącznik nr 2 do niniejszego zapytania. Wymagania: II. Tryb udzielania zamówienia: Zamawiający realizuje zadanie pn.: ,,Prace konserwatorskie i restauratorskie ostatniej części elewacji północnej Bazyliki p.w. św. Mikołaja w Bochni - etap zakańczający" który pozyskał do?nansowanie (wstępna promesa) z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. Podmiotem udzielającym do?nansowanie jest Powiat Bocheński. Zamówienie udzielane jest w trybie postępowania ofertowego. Niniejsze zamówienie nie podlega przepisom ustawy Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2023r., poz.1605 ze zm.) Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania na każdym jego etapie, bez podania przyczyn. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wystąpienia z zapytaniem dotyczącym dodatkowych informacji, dokumentów lub wyjaśnień w szczególności w związku z wery?kacją oświadczeń złożonych przez oferentów. W uzasadnionych wypadkach, w każdym czasie, przed upływem terminu składania ofert, Zamawiający może zmodyfikować lub uzupełnić treść zaproszenia do składania ofert. Niniejsze zaproszenie do składania ofert nie zobowiązuje Zamawiającego do zawarcia umowy. Postanowienia ogólne postępowania zakupowego: 1. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych, ani ofert wariantowych. 2. Złożenie oferty jest jednoznaczne z zaakceptowaniem bez zastrzeżeń treści niniejszego zapytania ofertowego. 3. Każdy oferent może złożyć tylko jedną ofertę. 4. Zamawiający zaleca Wykonawcy przeprowadzenie wizji lokalnej przy obiekcie w celu uzyskania informacji, które mogą być przydatne dla prawidłowego przygotowania oferty. Koszty dokonania wizji lokalnej przedmiotowego terenu poniesie Wykonawca. 5. Podpisanie umowy z wybranym Wykonawcą nastąpi po zakończonym postępowaniu zakupowym, jednak nie wcześniej niż po otrzymaniu przez Powiat Bocheński Promesy inwestycyjnej na realizację zadania. Zamawiający przewiduje płatność w co najmniej 2 transzach tj.:- płatność częściowa na kwotę 2% wynagrodzenia brutto za roboty faktycznie wykonane i odebrane przez Zamawiającego zgodnie z Harmonogramem - płatna ze środków, które stanowią udział własny w realizacji inwestycji. Faktura częściowa zostanie wystawiona na podstawie protokołu odbioru częściowego oraz - płatność końcowa - po wykonaniu całości zamówienia i jego odbiorze końcowym bez wad i usterek, na kwotę 98% wynagrodzenia brutto za roboty faktycznie wykonane i odebrane przez Zamawiającego zgodnie z Harmonogramem - płatna ze środków pochodzących z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. Faktura końcowa zostanie wystawiona na podstawie protokołu odbioru końcowego. - 6. Wykonawca jest zobowiązany do Wykonywania prac w sposób, który nie będzie zakłócał funkcjonowania kościoła. 7. Zamawiający dopuszcza powierzenie części zamówienia podwykonawcom pod warunkiem że podwykonawca udokumentuje swoje doświadczenie przy pracach konserwatorsko- budowlanych minimum 2 obiektów wpisanych do rejestru zabytków. Zgoda na podwykonawcę musi być każdorazowo wyrażona przez Zamawiającego. IV. Warunki wykonania prac: Prace muszą zostać wykonane zgodnie z projektem budowlanym, pozwoleniem na budowę, pozwoleniem Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na prowadzenie prac przy zabytku. Prace muszą zostać wykonane wyłącznie z użyciem materiałów wysokiej jakości, przeznaczonych do pracy przy zabytkach i dostosowanych do przedmiotu zamówienia. Oferenci zobowiązani są do przedstawienia na żądanie Zamawiającego listy materiałów (rodzaj materiału, producent oraz oznaczenie pozwalające jednoznacznie zidenty?kowaćmateriał), które planują wykorzystać przy prowadzeniu prac. Wery?kacja dopuszczenia przedstawionych materiałów oraz ew. zamienników dokonana zostanie przez inspektora nadzoru inwestorskiego oraz nadzoru konserwatorskiego. Dla uniknięcia wątpliwości dodaje się, że Zamawiający nie narzuca zastosowania materiałów konkretnych producentów lecz zgodnych z tymi, które zatwierdzone zostały w programie prac konserwatorskich Dodatkowo badać będzie walory jakościowe propozycji oraz ich dostosowanie do przedmiotu zamówienia. Złożenie oferty wiąże się z zobowiązaniem do wykonania prac zgodnie ze wszelkimi odnośnymi przepisami prawa (prawo budowlane, prawo ochrony zabytków, w tym przepisy wykonawcze dotyczące BHP, zabezpieczenia miejsca wykonywania prac, zastosowania stosownych oznaczeń itp.) oraz do fizycznego udziału w odbiorach. Po stronie Zamawiającego leży wyłącznie ustanowienie inspektora nadzoru inwestorskiego i konserwatorskiego oraz wykonywanie obowiązków inwestora, które zgodnie z prawem nie mogą być wykonywane przez inny podmiot. Prace muszą zostać wykonane w terminie 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Oferent, w przypadku wyboru jego oferty, udzieli gwarancji umownej na wykonane prace na okres nie krótszy niż 5 lat. V. Opis warunków udziału w postępowaniu (kryteria dostępu) 1. Doświadczenie w zakresie realizacji zadań zbliżonych do zadania będącego przedmiotem postępowania. Powyższe kryterium będzie uznane za spełnione w przypadku wykazania, że oferent wykonał: - w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej 2 prace konserwatorskie, restauratorskie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków, o wartości co najmniej 150 000,00 zł brutto każda lub o łącznej wartości co najmniej 300.000,00 zł. Brutto. 2. Dysponowanie kadrą niezbędną do realizacji zamówienia, przez co rozumie się skierowanie do wykonywania prac w ramach zadania: Wykonawca dysponuje osobami/pracownikami zdolnymi do wykonywania zadania tj. wskaże do uczestnictwa w wykonaniu niniejszego zamówienia następujące osoby wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia wymagane dysponowanie, co najmniej: V.2.1. osoby posiadającej kwalifikacje dopuszczające określone w art. 37a. ust. 1 Ustawy Z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. 2022 poz. 840) - kierownik prac konserwatorskich, posiadający min. (5-letnie) w kierowaniu pracami konserwatorskimi, oraz: doświadczenie - w ciągu ostatnich 5 lat nadzorował prace przy min. 3 robotach konserwatorsko budowlanych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków, o łącznej wartości tych prac na kwotę co najmniej 300.000 zł brutto. V.2.2. osoby posiadającej kwalifikacje uprawniające do przyjęcia obowiązku kierowania pracami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych zgodnie z art. 37c. ww. ustawy wraz z zobowiązaniem do faktycznego przyjęcia tych obowiązków w przypadku wyboru oferty. - kierownik budowy z uprawnieniami do nadzorowania prac przy zabytkach nieruchomych, posiadający min. 5 - letnie doświadczenie w kierowaniu pracami, oraz:- w ciągu ostatnich 5 lat nadzorował roboty konserwatorsko budowlane przy minimum 3 różnych zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków, o łącznej wartości tych prac na kwotę co najmniej 300.000 zł brutto. VI. Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć oferenci w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków dopuszczających: 1. w zakresie określonym w podpunkcie V.1. - spełnia/nie spełnia w zależności od treści oświadczenia oraz dostarczenia odpowiednich dokumentów potwierdzających wiarogodność takiego oświadczenia (lista zrealizowanych usług wraz z potwierdzeniem ich należytego wykonania - np. w formie protokołów odbioru, zaświadczeń urzędowych, listów rekomendacyjnych podpisanych przez inwestora itp.) - zgodnie z załącznikiem nr 4 Wykaz robót/prac konserwatorskich 2. w zakresie określonym w podpunkcie V.2. - spełnia/nie spełnia w zależności od treści oświadczenia oraz dostarczenia odpowiednich dokumentów potwierdzających wiarogodność takiego oświadczenia (dane wskazywanej osoby/wskazywanych osób wraz z kopią dokumentów potwierdzających uprawnienia). - zgodnie z załącznikiem nr 5 Wykaz osób skierowanych do realizacji zamówienia Oferta, która nie spełnia któregokolwiek z warunków określonych w punkcie V powyżej, z uwzględnieniem sposobu ich udokumentowania zgodnie z opisem zawartym w niniejszym punkcie VI, zostanie odrzucona ze względów formalnych i nie będzie analizowana merytorycznie. Zamawiający odrzuci również ofertę w przypadku, gdy na wezwanie Zamawiającego oferent nie dostarczy dokumentów potwierdzających wiarogodność oświadczeń. W przypadku odrzucenia oferty oferentowi nie przysługuje żadne roszczenie wobec Zamawiającego. Do oferty należy również dołączyć: - Załącznik nr 4 Wykaz prac/robót konserwatorskich wraz z dokumentami potwierdzającymi ich należyte wykonanie - Załącznik nr 5 Wykaz osób wraz z kopią dokumentów potwierdzających uprawnienia tych osóbOferta powinna być złożona w zamkniętej kopercie z podpisem: Postępowanie Zakupowe - ,, Prace konserwatorskie i restauratorskie ostatniej części elewacji północnej Bazyliki p.w. św. Mikołaja w Bochni - etap zakańczający" Osoba podpisująca ofertę musi być upoważniona do reprezentowania Oferenta. W przypadku, jeśli prawo reprezentacji nie wynika z publicznych rejestrów jak CEiDG albo KRS, oferta do której nie dołączono pełnomocnictwa będzie uznana nie nieważną. Oferty niekompletne (tj. niezawierające wszystkich obowiązkowych elementów) lub złożone po wyznaczonym terminie nie będą brały udziału w postępowaniu. Zamawiający nie ma obowiązku wezwania oferenta do uzupełnienia oferty o brakujące dokumenty. Kopie dokumentów muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez osobę / osoby składające ofertę. Za termin złożenia oferty przyjmuje się termin dostarczenia oferty do Zamawiającego (decyduje data wpływu), w tym godzina dostarczenia. IX. Termin związania ofertą Oferenci pozostają związani ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. Kryteria wyboru ofert i opis sposobu ich obliczania Kryterium oceny ofert stanowi: Nazwa kryterium cena Waga 100 % Ilość punktów zostanie obliczona na podstawie poniższego wzoru: najniższa cena C = ------------------------------ x 100% x 100 cena brutto oferty badanej Maksymalna ilość punktów, jaką można uzyskać w powyższym kryterium: 100 pkt. Obliczenia dokonywane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki. Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę, która uzyska najwyższą ilość punktów w oparciu o ustalone wyżej kryterium. Podana w ofercie kwota brutto obejmuje wszelkie koszty związane z realizacją zamówienia w tym m.in. ewentualny podatek VAT i/lub wszystkie obciążenia z tytułu ubezpieczeń społecznych, ubezpieczeń zdrowotnych, funduszu pracy i innych - jeżeli wystąpi obowiązek ich zapłacenia. Zamawiający zastrzega sobie prawo odrzucenia oferty - w przypadku złożenia jej przez Oferenta bez załączników określonych w zapytaniu ofertowym stanowiącym wymagane załączniki oferty. W przypadku, gdy co najmniej dwóch oferentów spełniających kryteria dostępu złoży oferty na tę samą kwotę wynagrodzenia, zostaną poproszeni o złożenie ofert uzupełniających.Zawiadomienie o wynikach postępowania: 1. Zawiadomienie o wynikach postępowania zostanie upublicznione w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Bochni oraz na stronie internetowej Zamawiającego. 2. Zamawiający po opublikowaniu wyników postępowania , skontaktuje się z wyłonionym Wykonawcą w celu ustalenia terminu i miejsca podpisania umowy. 11. Rozstrzyganie sporów Ewentualne spory w relacjach z wykonawcami o roszczenia cywilnoprawne w sprawach, w których zawarcie ugody jest dopuszczalne, poddane zostaną mediacjom lub innemu polubownemu rozwiązaniu sporu przed Sądem Polubownym przy Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej, wybranym mediatorem albo osobą prowadzącą inne polubowne rozwiązanie sporu. Kontakt: Osobami upoważnionymi przez Zamawiającego do porozumiewania się z Wykonawcami są: mgr inż. Renata Kierepka stanowisko służbowe: Dyrektor Wydziału Rozwoju Powiatu i Inwestycji tel.: 146153769 e-mail: r.kierepka@powiat.bochnia.pl ks. Ryszard Podstołowicz - Proboszcz Parafii Rzymskokatolickiej pw. św. Mikołaja w Bochni tel.: 601 478 433 e-mail: rpodstolowicz@gmail.com |
© eurobudowa.pl 2004-2024