Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
6011z ostatnich 7 dni
21759z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Dostawa energii elektrycznej

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Dostawa energii elektrycznej

Data zamieszczenia: 2024-04-17
Dane kontaktowe Zamawiającego: Miejski Zakład Wodociągów i Kanalizacji sp. z o. o
ul. Św. M. Kolbe 25a
32-650 Kęty
powiat: oświęcimski
33 845 33 87, 33 845 27 94, 33 845 22 78 wew. 200
mzwik@mzwik-kety.com.pl
Województwo: małopolskie
Miasto: Kęty
Wadium: nie wymagane
Nr telefonu: 33 845 33 87, 33 845
Termin składania ofert: 2024-05-07 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
4. Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej do obiektów znajdujących się
w eksploatacji Miejskiego Zakładu Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o.
Zestawienie punktów poboru energii wyszczególniono w Załączniku nr 1 do niniejszej IDW.
Usługi dystrybucji odbywać się będą za pośrednictwem sieci należącej do Operatora Systemu Dystrybucyjnego, tj. TAURON Dystrybucja S.A. z którego sieci zasilane są poszczególne Punkty Poboru Energii (dalej jako ,,PPE").
Umowę na świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej Zamawiający zawiera we własnym zakresie.
Wykonawca zobowiązany będzie do złożenia w imieniu Zamawiającego, zgłoszenia o zawarciu umowy na sprzedaż energii elektrycznej.
Zamawiający przewiduje, że w okresie obowiązywania umowy (od 1 stycznia 2025 r. do 31 grudnia 2026 r.) zapotrzebowanie na energię elektryczną wyniesie 3 345 500 kWh. Jest to ilość przybliżona, oparta na obecnym zużyciu, a faktyczne zużycie energii elektrycznej uzależnione będzie wyłącznie od rzeczywistego zapotrzebowania, z tym że niezależnie od wielkości zużycia Wykonawca zobowiązany jest w każdym przypadku stosować zaoferowane w ofercie jednostkowe ceny energii.
Wykonawca zobowiązany będzie również do pełnienia funkcji podmiotu odpowiedzialnego za bilansowanie handlowe dla energii elektrycznej sprzedanej w ramach umowy. Wykonawca dokonywać będzie bilansowania handlowego energii zakupionej przez Zamawiającego na podstawie standardowego profilu zużycia o mocy umownej określonej w Załączniku nr 1 do IDW. Koszty wynikające z dokonania bilansowania muszą zostać uwzględnione w cenie energii elektrycznej. Zamawiający oświadcza, że wszystkie prawa i obowiązki związane z bilansowaniem handlowym
z umowy, w tym zgłaszanie grafików handlowych do OSD, przechodzą na Wykonawcę.
Wykonawca zobowiązuje się zapewnić Zamawiającemu standardy jakościowe obsługi w zakresie przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami Prawa energetycznego - ustawa z dnia 10 kwietnia 1997r. - Prawo energetyczne (tekst jedn. Dz. U. z 2024 r. poz. 266 z późn. zm.- dalej jako Prawo energetyczne). oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami wykonawczymi (Rozporządzeniami) w zakresie zachowania standardów jakościowych.
Standardy jakości obsługi klienta zostały określone w obowiązujących przepisach wykonawczych wydanych na podstawie ustawy Prawo energetyczne. W przypadku niedotrzymania jakościowych standardów obsługi Zamawiającemu przysługuje prawo bonifikaty według stawek określonych w § 42 Rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 29 listopada 2022 roku w sprawie sposobu kształtowania i kalkulacji taryf oraz sposobu rozliczeń w obrocie energią elektryczną (Dz. U. z 2022 r. poz. 2505 z późn. zm. ) lub w każdym później wydanym akcie prawnym dotyczącym jakościowych standardów obsługi.
Wykonawca zobowiązany będzie do udzielania bonifikat za niedotrzymanie standardów jakościowych obsługi odbiorców oraz niedotrzymanie przez OSD parametrów jakościowych energii elektrycznej,
w terminie 30 dni od dnia, w którym zaistniała przesłanka do ich naliczenia.
Wykonawca będzie zobowiązany do oświadczenia o posiadaniu zawartej generalnej umowy dystrybucji z OSD, do sieci którego przyłączone są PPE Zamawiającego lub o ich zawarciu, nie później niż do dnia rozpoczęcia świadczenia usługi sprzedaży energii elektrycznej.
Wykonawca zobowiązany będzie do wystawiania faktur z tytułu płatności za dostarczaną energię zgodnie z okresem rozliczeniowym stosowanym przez OSD.
Wykonawca zobowiązany będzie do zaoferowania jednej ceny jednostkowej dla każdej strefy dla grup taryfowych C11, C12a, C21, B23. Zamawiający nie wyklucza zmiany od 1 stycznia 2025 r. stosowanych grup taryfowych w rozliczeniach z OSD.
Informujemy, iż ze względu na posiadaną na oczyszczalni w Kętach jednostkę do produkcji energii elektrycznej (kogeneracja) Wykonawca niniejszego zamówienia będzie zobowiązany do podpisania Załącznika nr 2 do Umowy zawartej z TAURON FORMULARZ POTWIERDZENIA PRZEJĘCIA/ ZAPRZESTANIA ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA BILANSOWANIE HANDLOWE URD TYPU WYTWÓRCA. Przedmiotowa tzw. Elektrownia gazowa - Oczyszczalnia ścieków, Ul. Juliusza Słowackiego 37, 32-650 Kęty, posiada układ zabezpieczający przed transferem energii elektrycznej do sieci, a cała wytwarzana w niej energia jest wykorzystywana na bieżące potrzeby własne Oczyszczalni.

CPV: 09300000-2

Dokument nr: 3-DT/2024

Otwarcie ofert: 18. Miejsce i termin otwarcia ofert
Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego: Miejski Zakład Wodociągów i Kanalizacji Spółka
z o.o., Ul. Św. M Kolbe 25a, 32-650 Kęty
W dniu
07.05.2024 r.
o godz.
11:15

Składanie ofert:
17. Miejsce, termin i sposób złożenia oferty
1. Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego: Miejski Zakład Wodociągów i Kanalizacji Spółka z o.o., Ul. Św. M Kolbe 25a, 32-650 Kęty w Biurze Obsługi Klienta na parterze budynku głównego w nieprzekraczalnym terminie:

do dnia
07.05.2024 r.
do godz.
11:00

2. Ofertę należy złożyć w nieprzezroczystej, zabezpieczonej przed otwarciem kopercie (paczce). Kopertę (paczkę) należy opisać następująco:
"Miejski Zakład Wodociągów i Kanalizacji Spółka z o.o.,
ul. Św. M Kolbe 25a, 32-650 Kęty
Oferta w postępowaniu pn.:
,,DOSTAWA energii elektrycznej na potrzeby Miejskiego Zakładu Wodociągów i Kanalizacji
Sp. z o. o. z siedzibą w Kętach w okresie 01.01.2025 r. do 31.12.2026 r."
Nie otwierać przed dniem: 07.05.2024 r., godz.: 11:15"
(w przypadku zmiany terminu otwarcia ofert należy wpisać zmieniony termin otwarcia ofert)
3. Na kopercie (paczce) oprócz opisu jw. należy umieścić nazwę i adres Wykonawcy.

Miejsce i termin realizacji:
8. Termin wykonania zamówienia
Termin realizacji przedmiotu zamówienia: od dnia 01.01.2025 r. do dnia 31.12.2026 r.

Wymagania:
2. Definicja Wykonawcy
Na potrzeby niniejszej SWZ, za Wykonawcę - uważa się osobę fizyczną, osobę prawną albo jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, która ubiega się o udzielenie zamówienia, złożyła ofertę lub zawarła umowę w sprawie zamówienia.

3. Tryb udzielenia zamówienia
Postępowanie prowadzone jest w trybie otwartym w oparciu o § 15 i nast. ,,Regulaminu udzielenia zamówień o wartości nieprzekraczającej kwot wskazanych w Ustawie - Prawo zamówień publicznych" obowiązujący w Miejskim Zakładzie Wodociągów i Kanalizacji Spółce z ograniczoną odpowiedzialnością ul. Św. M. Kolbe 25a, 32-650 Kęty.
Zamawiający zamieszcza ogłoszenie o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych (jako nieobowiązkowe) oraz na stronie www.mzwik-kety.com.pl w zakładce przetargi/aktualne/dostawy, gdzie zawarte są informacje niezbędne z uwagi na okoliczności jego udzielania.

5. Zamówienia częściowe
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.

6. Zamówienia podobne
Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień podobnych.

7. Informacja o ofercie wariantowej i umowie ramowej
1. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
2. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

9. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków
1. O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają niżej wymienione warunki udziału w postępowaniu, dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym,
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. - Zawiera- Oświadczenie Wykonawcy - wg. wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do IDW.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,
- zamawiający wymaga, aby Wykonawcy ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia udowodnili posiadanie:
a) aktualnej koncesji na wykonywanie działalności objętej przedmiotem zamówienia -
tj. aktualnej koncesji, wydanej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną zgodnie z ustawą Prawo energetyczne;
b) posiada lub będzie posiadać umowę dystrybucyjną z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD), umożliwiającą dostawę energii elektrycznej do PPE należących do Zamawiającego za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej OSD (treść oświadczenia zawiera Formularz oferty),
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej,
- Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. - Zawiera- Oświadczenie Wykonawcy - wg. wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do IDW;
d) zdolności technicznej lub zawodowej,
- Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. - Zawiera- Oświadczenie Wykonawcy - wg. wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do IDW;
2. Postanowienia dotyczące Podmiotów udostępniających zasoby:
1) Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału
w postępowaniu w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do niniejszego zamówienia polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych (Podmioty udostępniające zasoby).
2) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
3) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji niniejszego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tego podmiotów.
4) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby potwierdza, że stosunek łączący wykonawcę z tym podmiotem / podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
b) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
c) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
d) Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie
z wykonawcą, który polega na jego sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.
3. Określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu oraz wymagane środki dowodowe mają na celu ocenę zdolności wykonawcy do należytego wykonania niniejszego zamówienia. Wykonawcy, którzy nie wykażą spełnienia warunków udziału w postępowaniu podlegać będą wykluczeniu z udziału w postępowaniu.
4. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zobowiązani są oni wykazać spełnienie warunków udziału w postępowaniu wspólnie.

10. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy
w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu.
W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu Wykonawca złoży wymagane przez Zamawiającego oświadczenia oraz dokumenty w tym aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o braku podstaw wykluczenia
z udziału w postępowaniu oraz oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
w zakresie wskazanym przez Zamawiającego - wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do niniejszej IDW oraz oświadczenie o barku podstaw wykluczenia z udziału w postepowaniu na podstawie ustawy sankcyjnej wg. wzoru stanowiącego Załącznik nr 4A do niniejszej IDW.

Wykluczeniu z postępowania podlegają Wykonawcy, wobec których zachodzą podstawy wykluczenia wskazane § 13 Regulaminu lub podlegają wykluczeniu z udziału w postępowaniu na podstawie art. 7 ust 1 Ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2022 roku poz. 835 - dalej jako ,,ustawa sankcyjna").

1. Zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy sankcyjnej:

Z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych wyklucza się:
1) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych
w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3;
2) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych
w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3;
3) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r.,
o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej
o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3.

Zgodnie z art. 7 ust 2 ustawy sankcyjnej: Wykluczenie następuje na okres trwania okoliczności określonych w ust. 1. Na potwierdzenie braku istnienia przesłanek wykluczenia z postępowania na podstawie art. 7 ust 1 ustawy sankcyjnej Wykonawca składa oświadczenie w oparciu o wzór stanowiący Załącznik nr 4A do niniejszej IDW.

Zamawiający podkreśla, iż zgodnie z art. 7 ust. 9 ustawy sankcyjnej ,,Przepisy ust. 1-8 stosuje się do postępowania zmierzającego do udzielenia zamówienia publicznego oraz konkursów o wartości mniejszej niż kwoty określone w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych lub z wyłączeniem stosowania tej ustawy."

2. W celu oceny spełnienia przez wykonawcę warunków, o których mowa w pkt. 9 ust. 1 SWZ, należy, pod rygorem wykluczenia z postępowania, należy złożyć:
1) aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki zgodnie z przepisami ustawy Prawo energetyczne;
2) Oświadczenie Wykonawcy - wg. wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do IDW [Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu].
3) Oświadczenie Wykonawcy - wg. wzoru stanowiącego Załącznik nr 4A do IDW [Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu na podstawie ustawy sankcyjnej].
3. Postanowienia dot. podmiotowych środków dowodowych wymienionych w ust. 1:
1) dokumenty te są dołączane do oferty.
2) Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych środków dowodowych aktualnych na dzień ich złożenia.
3) Jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio środki dowodowe nie są już aktualne, zamawiający może w każdym czasie wezwać wykonawcę lub wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych środków dowodowych aktualnych na dzień ich złożenia.
4. Postanowienia dotyczące składanych w niniejszym postępowaniu dokumentów i oświadczeń:
1) Oświadczenia Wykonawcy, Podmiotów udostępniających zasoby, Podwykonawców składane są w oryginale opatrzonym podpisem przez osoby uprawnione do reprezentowania ww. podmiotów.
2) Dokumenty, inne niż oświadczenia, składane są w oryginale w postaci dokumentu lub jego kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem, przez osoby uprawnione do reprezentowania.
3) Oferta, wszystkie wymagane załączniki, składane dokumenty oraz oświadczenia podpisane przez upoważnionego przedstawiciela wykonawcy wymagają załączenia właściwego pełnomocnictwa lub umocowania prawnego. Pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału. Wymóg ten dotyczy również notarialnie poświadczonej kopii pełnomocnictwa.
4) Środki dowodowe oraz inne dokumenty lub oświadczenia, sporządzone w języku obcym przekazuje się wraz z tłumaczeniem na język polski.
5) W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, zamawiający może żądać od wykonawcy odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru, chyba, że Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych
i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.

11. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia
1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia (każdy z tych Wykonawców dalej zwany ,,Partnerem") powinni spełniać warunki udziału w postępowaniu zgodnie z zapisami zawartymi w pkt 9 SWZ oraz złożyć dokumenty potwierdzające spełnianie tych warunków zgodnie z zapisami zawartymi w pkt 10 SWZ.
2. Zdolność techniczna lub zawodowa Partnerów będą oceniane łącznie, w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.
3. Ponadto Partnerzy ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Zaleca się, aby Pełnomocnikiem był jeden z Partnerów (Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia).
4. Dokument ustanawiający pełnomocnictwo powinien być załączony do Oferty. Każdy z Partnerów musi podpisać się na dokumencie pełnomocnictwa.
5. Oferta winna być podpisana przez ustanowionego Pełnomocnika i będzie wiązać wszystkich Partnerów.
6. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem.
7. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie, których oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, przed podpisaniem umowy o realizację niniejszego zamówienia, zobowiązani są zawrzeć umowę regulującą współpracę tych Wykonawców i przedłożyć ją Zamawiającemu. Umowa taka powinna zawierać w swojej treści co najmniej następujące postanowienia dotyczące:
1) Określenia celu i przedmiotu umowy.
2) Oznaczenia czasu trwania umowy regulującej współpracę Wykonawców wspólnie realizujących umowę obejmującą okres realizacji przedmiotu zamówienia w niniejszym postępowaniu.
3) Ustanowienia lidera Wykonawców wspólnie realizujących umowę (zaleca się aby był nim Pełnomocnik wskazany w ofercie Wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia ustanowiony do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu)
i jego umocowania dotyczące zaciągania zobowiązań w imieniu wszystkich Partnerów razem i każdego z osobna.
4) Określenia wspólnej i solidarnej odpowiedzialności Partnerów względem Zamawiającego
w zakresie przedmiotu zamówienia w niniejszym postępowaniu.
5) Wykluczenia możliwości wypowiedzenia umowy przez któregokolwiek Wykonawcę wspólnie realizującego umowę do czasu wykonania zamówienia.
6) Określenia zakresu przedmiotu zamówienia, realizowanego przez każdego Wykonawcę wspólnie realizującego umowę.
7) Zakazu wprowadzania zmian w umowie bez zgody Zamawiającego.

12. Wadium
Zamawiający nie wymaga wpłaty Wadium

13. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy
Zamawiający nie wymaga Zabezpieczenia należytego wykonania umowy

14. Waluta, w jakiej będą prowadzone rozliczenia związane z realizacją niniejszego zamówienia
Wszelkie rozliczenia związane z realizacją zamówienia, którego dotyczy niniejsza SWZ, dokonywane będą w PLN.

15. Opis sposobu przygotowania oferty
1. Wymagania podstawowe
1) Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
2) Ofertę należy przygotować ściśle według wymagań określonych w niniejszej SWZ.
3) Oferta musi być podpisana przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy (Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia). Oznacza to, iż jeżeli
z dokumentu(ów) określającego(ych) status prawny Wykonawcy(ów) lub pełnomocnictwa (pełnomocnictw) wynika, iż do reprezentowania Wykonawcy(ów) upoważnionych jest łącznie kilka osób dokumenty wchodzące w skład oferty muszą być podpisane przez wszystkie te osoby.
4) Upoważnienie osób podpisujących ofertę do jej podpisania musi bezpośrednio wynikać
z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy (odpisu z właściwego rejestru lub zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej) to do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo wystawione przez osoby do tego upoważnione (oryginał lub kopia poświadczona notarialnie).
5) Wzory dokumentów dołączonych do niniejszej SWZ powinny zostać wypełnione przez Wykonawcę i dołączone do oferty bądź też przygotowane przez Wykonawcę w zgodnej
z niniejszą SWZ formie.
6) Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty i nie podlegają one zwrotowi.
2. Forma oferty
1) Oferta musi być sporządzona w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę.
2) Stosowne wypełnienia we wzorach dokumentów stanowiących załączniki do niniejszej IDW
i wchodzących następnie w skład oferty mogą być dokonane komputerowo lub ręcznie pismem drukowanym.
3) Dokumenty przygotowywane samodzielnie przez Wykonawcę na podstawie wzorów stanowiących załączniki do niniejszej IDW powinny mieć formę wydruku komputerowego.
4) Całość oferty powinna być złożona w formie uniemożliwiającej jej przypadkowe zdekompletowanie.
5) Wszystkie zapisane strony oferty powinny być ponumerowane. Strony te powinny być parafowane przez osobę (lub osoby, jeżeli do reprezentowania Wykonawcy upoważnione są dwie lub więcej osoby) podpisującą (podpisujące) ofertę zgodnie z treścią dokumentu określającego status prawny Wykonawcy lub treścią załączonego do oferty pełnomocnictwa. Strony zawierające informacje nie wymagane przez Zamawiającego (np.: prospekty reklamowe o firmie, jej działalności, itp.) nie muszą być numerowane i parafowane.
6) Wszelkie miejsca w ofercie, w których Wykonawca naniósł poprawki lub zmiany wpisywanej przez siebie treści, (czyli wyłącznie w miejscach, w których jest to dopuszczone przez Zamawiającego) muszą być parafowane przez osobę (osoby) podpisującą (podpisujące) ofertę.
7) Dokumenty wchodzące w skład oferty mogą być przedstawiane w formie oryginałów lub poświadczonych przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem kopii z wyjątkiem pełnomocnictwa, o którym mowa w punkcie 15.1.4) niniejszej IDW, które należy przedstawić
w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. Oświadczenia sporządzane na podstawie wzorów stanowiących załączniki do niniejszej IDW powinny być złożone w formie oryginału. Zgodność z oryginałem wszystkich zapisanych stron kopii dokumentów wchodzących w skład oferty musi być potwierdzona przez osobę (lub osoby, jeżeli do reprezentowania Wykonawcy upoważnione są dwie lub więcej osób) podpisującą (podpisujące) ofertę zgodnie z treścią dokumentu określającego status prawny Wykonawcy lub treścią załączonego do oferty pełnomocnictwa.
8) Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi uzasadnione wątpliwości co do jej prawdziwości.
3. Zawartość oferty
1) Kompletna oferta musi zawierać:
a) formularz oferty, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do niniejszej IDW wraz z formularzem cenowym sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do niniejszej IDW,
b) oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, sporządzone na podstawie wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do niniejszej IDW.
c) oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw wykluczenia udziału w postępowaniu, na podstawie ustawy sankcyjnej sporządzone na podstawie wzoru stanowiącego Załącznik nr 4A do niniejszej IDW;
d) stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru albo zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej,
e) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu
o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy
w sprawie niniejszego zamówienia.
f) pozostałe dokumenty wymienione w pkt. 10 niniejszej SWZ.
2) Pożądane przez Zamawiającego jest złożenie w ofercie spisu treści z wyszczególnieniem ilości stron wchodzących w skład oferty.

19. Termin związania ofertą
Wykonawca pozostaje związany złożoną ofertą przez 30 dni tj. do dnia 07.06.2024 r. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

20. Opis sposobu obliczenia ceny
1. Cena oferty jest ceną za dostawę energii elektrycznej stanowiącej przewidywane zapotrzebowanie w okresie 1 stycznia 2025 r. do 31 grudnia 2026 r.
2. W zaoferowanych jednostkowych cenach energii elektrycznej uwzględnione muszą być wszystkie dodatkowe koszty oraz opłaty związane z realizacją przedmiotu zamówienia, w tym
w szczególności koszty i opłaty z tytułu obsługi sprzedaży, na którą składają się koszty umorzenia Praw Majątkowych zgodnie z wielkościami obowiązującymi w dniu zawarcia umowy na dany rok lub kolejne lata, koszty bilansowania handlowego, koszty profilu zgodnie z posiadaną taryfą dystrybucyjną, marża Sprzedawcy, koszty opracowania raportu rozliczeniowego, koszt ryzyka, zabezpieczeń finansowych, odroczonych terminów płatności, koszty operacyjne
3. Cenę oferty nie zawierającą podatku VAT należy obliczyć odpowiednio jako iloczyn ceny jednostkowej zawierającej stawkę podatku akcyzowego i nie zawierającej podatku VAT (podanej z dokładnością do pięciu miejsc po przecinku) oraz ilość energii (w kWh), poprzez wypełnienie ,,Formularza cenowego" będącego Załącznikiem nr 3 do niniejszej IDW (wypełniony formularz cenowy składa się wraz z ofertą).
4. Cenę oferty (z uwzględnieniem stawki podatku VAT) należy podać w złotych polskich
w ,,Formularzu ofertowym" stanowiącym Załącznik nr 2 do niniejszej IDW nie dopuszcza podania ceny w innej walucie niż PLN.
5. Cena oferty musi być podana cyfrowo i słownie, z dokładnością do 1 grosza, tj. do dwóch miejsc po przecinku przy zachowaniu matematycznej zasady zaokrąglania liczb.
6. Cena oferty służy wyłącznie porównaniu ofert.
7. Podane przez Wykonawcę ceny jednostkowe muszą uwzględniać wszystkie koszty związane
z realizacją przedmiotu zamówienia, uwzględniając postanowienia niniejszej SWZ, Wzoru umowy i wszelkich załączników, w tym koszty posiadania wszelkich uprawnień, koncesji, zezwoleń
i decyzji, bilansowania handlowego, podatków, umorzenia świadectw pochodzenia energii odnawialnej oraz energii wytwarzanej w wysokosprawnej kogeneracji.
8. Prawidłowe ustalenie stawki podatku VAT leży po stronie Wykonawcy. Należy przyjąć obowiązującą stawkę podatku VAT zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn. Dz.U. 2024 poz. 361 z późn. zm.).

22. Aukcja elektroniczna
Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

23. Tryb oceny ofert
1) Wyjaśnienia treści ofert i poprawianie omyłek.
W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. Zamawiający poprawi w tekście oferty oczywiste omyłki pisarskie oraz oczywiste omyłki rachunkowe uwzględniając konsekwencje rachunkowe dokonania takich poprawek, oraz inne omyłki polegające na niezgodności oferty ze SWZ, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty, zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona, brak odpowiedzi Wykonawcy na zawiadomienie o poprawie omyłek jest równoznaczny ze zgodą Wykonawcy.
2) Sposób oceny zgodności oferty z treścią niniejszej SWZ
Ocena zgodności oferty z treścią SWZ przeprowadzona zostanie wyłącznie na podstawie analizy dokumentów i materiałów, jakie Wykonawca zawarł w swej ofercie.
3) Sprawdzanie wiarygodności ofert
a) Zamawiający zastrzega sobie prawo sprawdzania w toku oceny oferty wiarygodności przedstawionych przez Wykonawców dokumentów, oświadczeń, wykazów, danych i informacji.
b) W przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego w trakcie sprawdzania ofert, że złożenie oferty stanowi czyn nieuczciwej konkurencji - oferta zostanie przez Zamawiającego odrzucona.
4) Oferta z rażąco niską ceną.
1) Jeżeli zaoferowana cena lub koszt, lub ich istotne części składowe, wydają się rażąco niskie
w stosunku do przedmiotu zamówienia i budzą wątpliwości Zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego lub wynikającymi z odrębnych przepisów, Zamawiający może zwrócić się o udzielenie wyjaśnień, w tym złożenie dowodów, dotyczących wyliczenia ceny lub kosztu,
2) Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny lub kosztu spoczywa na Wykonawcy.
3) Zamawiający odrzuca ofertę:
a) Wykonawcy, który nie udzielił wyjaśnień lub
b) jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz ze złożonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę lub koszt w stosunku do przedmiotu zamówienia.
5) Wykluczenie Wykonawcy.
Zamawiający wykluczy Wykonawców z postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia stosownie do treści §13 ,,Regulaminu udzielenia zamówień o wartości nieprzekraczającej kwot wskazanych w Ustawie - Prawo zamówień publicznych" obowiązującego w Miejskim Zakładzie Wodociągów i Kanalizacji Spółce z ograniczoną odpowiedzialnością. Zgodnie z § 13 Regulaminu
Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się:
1) Wykonawców, którzy nie wykazali spełnienia warunków udziału w postępowaniu;
2) Wykonawców, którzy nie wnieśli wadium do upływu terminu składania ofert, na cały okres związania ofertą oraz na przedłużony okres związania ofertą albo nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą (nie dotyczy);
3) Wykonawców, którzy złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ lub mogące mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania;
4) Wykonawców podlegających wykluczeniu z udziału w postępowaniu na podstawie przepisów mających zastosowanie dla zamówień udzielanych na podstawie niniejszego Regulaminu;
6) Odrzucenie oferty.
Zgodnie z § 41 regulaminu Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli:
1) jej treść jest niezgodna z warunkami zamówienia;
2) została złożona po terminie składania ofert;
3) Wykonawca nie wyraził pisemnej zgody na przedłużenie terminu związania ofertą;
4) Wykonawca nie wniósł wadium, lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą;
5) przyjęcie oferty naruszałoby bezpieczeństwo publiczne lub istotny interes bezpieczeństwa państwa, a tego bezpieczeństwa lub interesu nie można zagwarantować w inny sposób;
6) została złożona bez odbycia wizji lokalnej lub bez sprawdzenia dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia dostępnych na miejscu u Zamawiającego, w przypadku gdy Zamawiający tego wymagał.
7) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia;
8) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu obowiązujących przepisów;
9) została złożona przez Wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub niezaproszonego do składania ofert;
10) zawiera istotne i niemożliwe do korekty błędy w obliczeniu ceny;
11) Wykonawca w terminie 3 dni od dnia otrzymania zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłek;
12) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów;

24. Informacje ogólne dotyczące kwestii formalnych umowy w sprawie niniejszego zamówienia
1. Umowa w sprawie niniejszego zamówienia:
1) zostanie zawarta w formie pisemnej, pod rygorem nieważności;
2) mają do niej zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego,
3) jest jawna i podlega udostępnieniu na zasadach określonych w przepisach o dostępie do informacji publicznej;
4) zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie;
5) jest zawarta na okres wskazany w SWZ;
2. Miejsce i termin podpisania umowy, zostaną wskazane Wykonawcy, w odrębnym piśmie. Zamawiający dopuszcza podpisanie umowy korespondencyjnie.
3. Zmiana postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty możliwa jest w przypadkach i na zasadach określonych w Części II SWZ - Wzór umowy.
4. Jeżeli została wybrana oferta Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie Zamówienia, Zamawiający wymaga, aby przed zawarciem umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia, została mu doręczona umowa regulująca współpracę tych Wykonawców spełniająca warunki opisane w pkt 11 niniejszej SWZ. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. Ponadto Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą są zobowiązani przed podpisaniem umowy dostarczyć dokument, o którym mowa w punkcie 11.7 SWZ.
5. Jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia, zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny.
6. Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia zostanie opublikowane na stronie www.mzwik-kety.com.pl .
7. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia zgodnie z § 46 Regulaminu tj.:.
1) Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli:
a) nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu;
b) cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia;
c) postępowanie obarczone jest wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy;
d) realizacja zamówienia nie leży w interesie Zamawiającego;
e) Wykonawca nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy lub uchylił się od zawarcia umowy;
2) Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki publiczne, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.
3) O unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający zawiadamia wszystkich Wykonawców zaproszonych do składania ofert lub Wykonawców, którzy złożyli oferty, a dla trybu otwartego zamieszcza również informację na swojej stronie internetowej, podając uzasadnienie.

25. Środki ochrony prawnej
1. Zażalenie przysługuje wykonawcom, jeżeli ich interes prawny w uzyskaniu zamówienia doznał uszczerbku w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów regulaminu, z zastrzeżeniem postanowień ust 2.
2. Zażalenie można wnieść wobec;
1) czynności wykluczenia wykonawcy;
2) czynności odrzucenia oferty wykonawcy;
3) czynności wyboru oferty;
3. Zażalenie wnosi się do Zamawiającego w terminie 2 dni od dnia, w którym wykonawca powziął lub mógł powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia,
z zastrzeżeniem ust. 4 - ust. 5.
4. Zażalenia na wybór oferty najkorzystniejszej wnosi się w terminie 2 dni, liczonych od dnia w którym Wykonawcy została przekazana informacja o wyborze oferty najkorzystniejszej.
5. Zażalenie uważa się za wniesione z chwilą, gdy dotarło ono do zamawiającego w taki sposób, że mógł on zapoznać się z jego treścią.
6. Wniesienie zażalenia jest dopuszczalne tylko przed zawarciem umowy.
7. Zamawiający pozostawia bez rozpoznania zażalenie wniesione po terminie lub wniesione przez podmiot nieuprawniony.
8. Zażalenie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie Zamawiającego, a także zawierać żądanie, zwięzłe przytoczenie zarzutów oraz okoliczności faktycznych i prawnych uzasadniających jego wniesienie.
9. Zażalenie rozstrzyga się w ciągu 5 dni od daty jego wniesienia do zamawiającego. Brak rozstrzygnięcia zażalenia w terminie, o którym mowa w ust. 10, uznaje się za jego oddalenie.
10. Treść rozstrzygnięcia wraz z uzasadnieniem Zamawiający przesyła wykonawcy, który wniósł zażalenia.
11. W przypadku uwzględnienia zażalenia Zamawiający powtarza czynność lub dokonuje czynności zaniechanej.
12. Rozstrzygnięcie albo oddalenie zażalenia przez Zamawiającego jest ostateczne.
13. Zażaleniu nie podlegają czynności podjęte lub zaniechane przez Zamawiającego w postępowaniach prowadzonych w trybie zamówienia z wolnej ręki niezależnie od wartości zamówienia.

26. Sposób porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami
W niniejszym postępowaniu oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający
i Wykonawcy przekazują pisemnie. Zamawiający dopuszcza przekazywanie powyższych dokumentów faksem lub drogą elektroniczną. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem lub drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazane faksem lub drogą elektroniczną uważa się za złożone przez Wykonawcę w terminie, jeżeli ich treść dotarła do Zamawiającego przed upływem terminu
w godzinach od 7:00 do 15:00 i została niezwłocznie potwierdzona pisemnie. W przypadku przesyłania oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji drogą elektroniczną, w temacie wiadomości należy podać numer referencyjny zamówienia.

Uwagi:
21. Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert.
1. Opis kryteriów;
Zamawiający będzie kierował się przy wyborze oferty/ofert następującymi kryteriami :
Kryterium
Waga
Cena
100%

Oferty w kryterium Cena zostaną ocenione wg wzoru:

najniższa oferowana cena
x 100 pkt
cena ocenianej oferty

Kontakt:
16. Osoby uprawnione do porozumiewania się z Wykonawcami
Osobami upoważnionymi przez Zamawiającego do kontaktowania się z Wykonawcami są:
o w zakresie merytorycznym - Michał Bachniak
o w sprawach dotyczących procedury zamówień - Krzysztof Mendzik.

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.