Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Modernizacja garażu dla samochodu strażackiego |
Data zamieszczenia: | 2024-04-19 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Gmina Limanowa Ul. Matki Boskiej Bolesnej 18 b 34-600 LIMANOWA powiat: limanowski Tel. +48 18 337 22 52, fax. +48 18 337 13 37, tel. 18/263-00-47, faks: +48 18 263-00-36 sekretariat@gminalimanowa.pl https://zamowienia.sidaspzp.pl/zamowienia/c5f37600-7b59-4aad-b709-b3cef9cc6a14/pliki |
Województwo: | małopolskie |
Miasto: | LIMANOWA |
Wadium: | nie wymaga |
Nr telefonu: | Tel. +48 18 337 22 5 |
Termin składania ofert: | 2024-05-08 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
O F E R T O W E (ZO) dla postępowania o udzielenie zamówienia publicznego o wartości nieprzekraczającej kwoty 130 000 złotych Niniejsze postępowanie prowadzone jest w związku z art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 ze zm.) na mocy Zarządzenia Nr 63/2021 Wójta Gminy Limanowa z dnia 29 kwietnia 2021 r. Gmina Limanowa reprezentowana przez Wójta Gminy, jako kierownika zamawiającego, zaprasza do wzięcia udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn.: ,,Modernizacja garażu dla samochodu strażackiego OSP Rupniów" 2. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA Przedmiotem inwestycji jest wykonanie remontu garażu oraz wjazdu do garażu dla samochodu bojowego Ochotniczej Straży Pożarnej w Rupniowie. Budynek położony jest na dz. ew. nr 630 w miejscowości Rupniów i ma bezpośredni dostęp do drogi publicznej. Remont garażu na samochód bojowy będzie polegał na wymianie podbudowy, podłoża betonowego oraz wymianie posadzki. W ramach zadania wymieniona zostanie brama wjazdowa do garażu, wyposażona w napęd automatyczny. Zaplanowano m.in. wyłożenie ścian wewnętrznych garażu płytkami do wysokości 1,80 m oraz malowanie pozostałej części ścian i sufitu w pomieszczeniu. Przeprowadzony zostanie remont wjazdu do garażu w celu dostosowania poziomu wjazdu do poziomu nowej posadzki i parametrów bramy wjazdowej. Wykonana zostanie częściowa wymiana podbudowy i ponowne wykonanie nawierzchni z kostki brukowej, udrożnienie odwodnienia liniowego przed wjazdem do garażu oraz uzupełnienie wyprawy elewacyjnej na części frontowej garażu. Celem zadania jest poprawa standardu technicznego i jakościowego dla strażaków działających na rzecz remizy OSP Rupniów. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia zawarto w załącznik nr 9 do ZO dołączonym do postępowania przetargowego oraz projekcie umowy (załącznik nr 1 do ZO) , który stanowi integralną część postępowania. CPV: 45450000-6, 45440000-3 Dokument nr: ZP.271.1.3.2024 Otwarcie ofert: 8. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 8.05.2024 r. o godz. 10:30 poprzez odszyfrowanie wczytanych ofert poprzez użycie mechanizmu do odszyfrowania ofert dostępnego na Platformie ZP dla Zamawiającego. Specyfikacja: 2. Adres strony internetowej, na której jest prowadzone postępowanie i na której będą dostępne wszelkie dokumenty związane z prowadzoną procedurą: https://app.sidaspzp.pl Składanie ofert: 2. Ofertę należy złożyć poprzez Platformę ZP do dnia 8.05.2024 r. do godz. 10:00. Miejsce i termin realizacji: 3.1. Termin realizacji zamówienia - do 90 dni od dnia podpisania umowy. Wymagania: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium w tym postępowaniu. UWAGA: Zamawiający informuje, że komplet załączników w formie elektronicznej można pobrać pod adresem https://zamowienia.sidaspzp.pl/zamówienia/c5f37600-7b59-4aad-b709-b3cef9cc6a14 3.2. Termin związania ofertą wynosi 30 dni, który rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert tj. 7.06.2024 r. 4. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU I. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełnią warunek udziału w niniejszym postępowaniu w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej: 1. Potwierdzą, że dysponują co najmniej jedną osobą posiadającą stosowne do zakresu zamówienia uprawnienia budowlane w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 07 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tj. Dz.U. 2023, poz. 682 t.j.) tj. upoważnienie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej. Informacje dodatkowe: 1.1. Uprawnienia, o których mowa powyżej, powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 682 t.j.) lub ważne odpowiadające im kwalifikacje, nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów upoważniające do kierowania robotami budowlanymi w zakresie objętym niniejszym zamówieniem. 1.2. W przypadku osób będących obywatelami państw członkowskich UE, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym - prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium RP winno być potwierdzone odpowiednią decyzją o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub prawa do świadczenia usług transgranicznych. 1.3. Osoba ta musi posiadać aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego oraz uprawnienia budowlane wymagane zgodnie z ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 682 t.j.) i ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej (jeżeli jest wymagane). 1.4. Dopuszcza się uprawnienia równoważne (w zakresie koniecznym do wykonania przedmiotu zamówienia) - dla osób, które posiadają uprawnienia uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i zachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie. 2. Na potwierdzenie spełnienia tego warunku wykonawca złoży ,,Wykaz osób" (Załącznik nr 8 do ZO) skierowanych przez wykonawcę do realizacji przedmiotu zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. II. O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wszyscy wykonawcy nie podlegają wykluczeniu z niniejszego postępowania w następującym zakresie: Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawcę: 1) który nie wykazał spełniania warunków udziału w postępowaniu lub nie wykazał braku podstaw wykluczenia; 2) będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo: a) udziału w zorganizowanej grupie przestępczej albo związku mającym na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, o którym mowa w art. 258 Kodeksu karnego, b) handlu ludźmi, o którym mowa w art. 189a Kodeksu karnego, c) o którym mowa w art. 228-230a, art. 250a Kodeksu karnego lub w art. 46 lub art. 48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie, d) finansowania przestępstwa o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 165a Kodeksu karnego, lub przestępstwo udaremniania lub utrudniania stwierdzenia przestępnego po-chodzenia pieniędzy lub ukrywania ich pochodzenia, o którym mowa w art. 299 Kodeksu karnego, e) o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 Kodeksu karnego, lub mające na celu popełnienie tego przestępstwa, f) powierzenia wykonywania pracy małoletniemu cudzoziemcowi, o którym mowa w art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U.2021 poz. 1745 ze zm.), g) przeciwko obrotowi gospodarczemu, o których mowa w art. 296-307 Kodeksu karnego, przestępstwo oszustwa, o którym mowa w art. 286 Kodeksu karnego, przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów, o których mowa w art. 270-277d Kodeksu karnego, lub przestępstwo skarbowe, h) o którym mowa w art. 9 ust. 1 i 3 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego; 3) jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w pkt 1; 4) wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, chyba że wykonawca odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności; 5) wobec którego prawomocnie orzeczono zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne; 6) jeżeli zamawiający może stwierdzić, na podstawie wiarygodnych przesłanek, że wykonawca zawarł z innymi wykonawcami porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji, w szczególności jeżeli należąc do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o do-puszczenie do udziału w postępowaniu, chyba że wykażą, że przygotowali te oferty lub wnioski niezależnie od siebie; 7) jeżeli, w przypadkach, o których mowa w art. 85 ust. 1, doszło do zakłócenia konkurencji wynikającego z wcześniejszego zaangażowania tego wykonawcy lub podmiotu, który należy z wykonawcą do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 8) który naruszył obowiązki dotyczące płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w art. 108 ust. 1 pkt 3, chyba że wykonawca odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności; 9) w stosunku do którego otwarto likwidację, ogłoszono upadłość, którego aktywami zarządza likwidator lub sąd, zawarł układ z wierzycielami, którego działalność gospodarcza jest zawieszona albo znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury; 10) który w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co podważa jego uczciwość, w szczególności gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych dowodów; 11) jeżeli występuje konflikt interesów, którego nie można skutecznie wyeliminować w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy; a) ubiegają się o udzielenie tego zamówienia; b) pozostają w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia, lub są związane z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli albo pozostają we wspólnym pożyciu z wykonawcą, jego zastępcą prawnym lub członkami organów zarządzających lub organów nadzorczych wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia; c) w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia pozostawały w stosunku pracy lub zlecenia z wykonawcą, otrzymywały od wykonawcy wynagrodzenie z innego tytułu lub były członkami organów zarządzających lub organów nadzorczych wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia; d) pozostają z wykonawcą w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że istnieje uzasadniona wątpliwość co do ich bezstronności lub niezależności w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia z uwagi na posiadanie bezpośredniego lub pośredniego interesu finansowego, ekonomicznego lub osobistego w określonym rozstrzygnięciu tego postępowania. 12) który, z przyczyn leżących po jego stronie, w znacznym stopniu lub zakresie nie wykonał lub nienależycie wykonał albo długotrwale nienależycie wykonywał istotne zobowiązanie wynikające z wcześniejszej umowy w sprawie zamówienia publicznego lub umowy koncesji, co doprowadziło do wypowiedzenia lub odstąpienia od umowy, odszkodowania, wykonania zastępczego lub realizacji uprawnień z tytułu rękojmi za wady; 13) który w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa wprowadził zamawiającego w błąd przy przedstawianiu informacji, że nie podlega wykluczeniu, spełnia warunki udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji, co mogło mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia, lub który zataił te informacje lub nie jest w stanie przedstawić wymaganych podmiotowych środków dowodowych; 14) który bezprawnie wpływał lub próbował wpływać na czynności zamawiającego lub próbował pozyskać lub pozyskał informacje poufne, mogące dać mu przewagę w postępowaniu o udzielenie zamówienia; 15) który w wyniku lekkomyślności lub niedbalstwa przedstawił informacje wprowadzające w błąd, co mogło mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wykonawca może zostać wykluczony przez Zamawiającego na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia 5. DOKUMENTY WYMAGANE PRZEZ ZAMAWIAJĄCEGO DO ZŁOŻENIA WRAZ Z OFERTĄ. 1. Zamawiający wymaga złożenia wraz z formularzem ofertowym (załącznik nr 2 do Zapytania ofertowego) pozostałych dokumentów lub oświadczeń tj: 1) Załącznik nr 3 do Zapytania ofertowego (spełnianie warunków udziału). 2) Załącznik nr 4 do Zapytania ofertowego (przesłanki wykluczenia). 3) Załącznik nr 4a do Zapytania ofertowego (przesłanki wykluczenia 1) 4) Załącznik nr 5 do Zapytania ofertowego (zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby) - tylko w sytuacji gdy wykonawca powołuje się na zasoby innego podmiotu. 5) Załącznik nr 6 do Zapytania ofertowego (pełnomocnictwo) - jeżeli wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia jako konsorcjum, spółka cywilna itp., w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. 6) Załącznik nr 8 do Zapytania ofertowego - Wykaz osób 2. W przypadku, gdy wykonawca powierza podwykonawcom część zamówienia, wówczas wykonawca zobowiązany jest wskazać firmę (nazwę) podwykonawcy i zakres powierzonych mu usług. 3. Informacje zawarte w oświadczeniach, o którym mowa w pkt 1 stanowią potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 6. UPRAWNIENIA ZAMAWIAJĄCEGO 1. Zamawiający informuje, że: 1) Na każdym etapie prowadzonego postępowania może zwrócić się do wykonawców o wyjaśnienie treści złożonej oferty, poprawienie omyłek, uzupełnienie dokumentów lub wyjaśnienie dotyczące ceny, kosztu lub ich istotnych składowych zawartej w ofercie. 2) W uzasadnionych przypadkach może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść Zapytania ofertowego, o czym poinformuje zaproszonych przez siebie wykonawców. 3) W uzasadnionych przypadkach może odrzucić ofertę lub wykluczyć wykonawcę z postępowania, podając uzasadnienie prawne i faktyczne. 7. KRYTERIA WYBORU OFERTY 1. Oferty zostaną ocenione przez zamawiającego w oparciu o następujące kryteria oceny ofert: 1) CENA (C) - 60%. Oferta najtańsza spośród wszystkich złożonych i nieodrzuconych ofert otrzyma 60 punktów. Pozostałe proporcjonalnie mniej (z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku), według formuły: C = (Cn / Cof.b. ) x 60 = ilość punktów, gdzie: C - cena, Cn - najniższa cena spośród wszystkich ofert nieodrzuconych, Cof.b - cena oferty badanej, nieodrzuconej, 60 - procentowe znaczenie kryterium ceny. Zgodnie z art. 2 pkt 1 ustawy Pzp:cenie - należy przez to rozumieć cenę w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług (Dz. U. z 2023 r., poz. 168 t.j.) Tam zaś definicja została zakreślona w następujący sposób: Art. 3 ust. 1: 1) cena - wartość wyrażoną w jednostkach pieniężnych, którą kupujący jest obowiązany zapłacić przedsiębiorcy za towar lub usługę; 2. W cenie uwzględnia się podatek od towarów i usług oraz podatek akcyzowy, jeżeli na podstawie odrębnych przepisów sprzedaż towaru (usługi) podlega obciążeniu podatkiem od towarów i usług lub podatkiem akcyzowym. Przez cenę rozumie się również stawkę taryfową. 2) PRZEDŁUŻENIE GWARANCJI JAKOŚCI (G) - 40%. W ramach kryterium ,,Przedłużenie gwarancji jakości" (ustawowe kryterium jakości) punkty będą przyznawane według niżej wymienionych zasad: 1) Wymagany minimalny okres gwarancji jakości wynosi 60 miesięcy (okres gwarancji jakości jest równy okresowi rękojmi za wady przedmiotu). 2) Oferta z zaproponowanym przez wykonawcę okresem gwarancji krótszym niż 60 miesięcy - zostanie odrzucona. 3) Zamawiający dokona oceny ofert w kryterium ,,Przedłużenie gwarancji jakości" dla okresu gwarancji powyżej 60 miesięcy (tj. 1 - 30 naliczonej w okresach miesięcznych) według wzoru: G = (Gof.b./Gn) x 40 = ilość punktów, gdzie: G - przedłużenie gwarancji jakości, Gof.b. - liczba zaproponowanych przez wykonawcę w ofercie badanej miesięcy przedłużenia gwarancji jakości, powyżej minimalnego okresu gwarancji (60 miesięcy), Gn - największa liczba zaproponowanych miesięcy przedłużenia gwarancji jakości (max. 30 miesięcy) 40 - procentowe znaczenie kryterium przedłużenia gwarancji jakości. UWAGA! W formularzu ofertowym przy tym kryterium oceny, w podpunkcie ,,a" należy wpisać zaproponowany przez Wykonawcę okres PRZEDŁUŻENIA GWARANCJI, czyli od 1 miesiąca do 30 miesięcy. W podpunkcie ,,b" należy wpisać ŁĄCZNY okres gwarancji jakości, czyli sumę minimalnego okresu wymaganego przez zamawiającego (60 m- cy) i zaproponowanego przez wykonawcę okresu przedłużenia gwarancji (np. 60+30, czyli 90 m-cy). 2. Ostateczna ilość punktów (S) jaka zostanie przyznana każdej ofercie, stanowi sumę punktów jakie zostały przyznane ofercie w każdym kryterium oceny ofert: S = C + G gdzie: S- punkty przyznane ofercie badanej, nieodrzuconej, łącznie za kryterium ,,Cena" i ,, Przedłużenie gwarancji ". C - punkty za kryterium ,,Cena" przyznane badanej, nieodrzuconej ofercie, G - punkty za kryterium ,,Przedłużenie gwarancji jakości" przyznane badanej, nieodrzuconej ofercie. 3. Punktacja przyznawana ofertom według podanych kryteriów oceny ofert będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki. 4. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym ceny ofertowej. 5. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą. 8. SPOSÓB OBLICZENIA CENY 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. Wykonawca podaje cenę za realizację przedmiotu zamówienia zgodnie z wzorem Formularza Ofertowego, stanowiącego Załącznik nr 2 do Zapytania Ofertowego (ZO). W postępowaniu ustanowiono wynagrodzenie ryczałtowe. Cena oferty uwzględnia wszystkie zobowiązania, jakie wynikają z ZO, musi być podana w PLN cyfrowo i słownie, z wyodrębnieniem podatku VAT. Cena podana w ofercie powinna obejmować wszystkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia oraz warunkami stawianymi przez zamawiającego. Cena może być tylko jedna; nie dopuszcza się wariantowości cen. Jeżeli strony umówiły się o wynagrodzenie ryczałtowe, przyjmujący zamówienie nie może żądać podwyższenia wynagrodzenia. Jeżeli jednak wskutek zmiany stosunków, której nie można było przewidzieć, wykonanie dzieła groziłoby przyjmującemu zamówienie rażącą stratą, sąd może podwyższyć ryczałt lub rozwiązać umowę. W związku z powyższym cena oferty musi zawierać wszelkie koszty niezbędne do zrealizowania zamówienia . Będą to między innymi następujące koszty : wszelkich prac przygotowawczych, zapewnienia dostawy worków. W związku z powyższym zaleca się Wykonawcom wnikliwą analizę dokumentacji zamówienia, weryfikację prawidłowości opisów. Prawidłowe ustalenie stawki podatku VAT leży po stronie Wykonawcy. Należy przyjąć obowiązującą stawkę podatku VAT zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2024.361 t.j) Cena podana na Formularzu Ofertowym jest ceną ostateczną, maksymalną, niepodlegającą negocjacji i wyczerpującą wszelkie należności Wykonawcy wobec Zamawiającego związane z realizacją przedmiotu zamówienia. Cena oferty powinna być wyrażona w złotych polskich (PLN) z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Zamawiający nie przewiduje rozliczeń w walucie obcej. Wyliczona cena oferty brutto będzie służyć do porównania złożonych ofert i do rozliczenia w trakcie realizacji zamówienia. Jeżeli została złożona oferta, której wybór prowadziłby do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2024 r. poz. 361, ze zm.), dla celów zastosowania kryterium ceny lub kosztu zamawiający dolicza do przedstawionej w tej ofercie ceny kwotę podatku od towarów i usług, którą miałby obowiązek rozliczyć. W ofercie, o której mowa w ust. 1, wykonawca ma obowiązek: 1) poinformowania zamawiającego, że wybór jego oferty będzie prowadził do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego; 2) wskazania nazwy (rodzaju) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będą prowadziły do powstania obowiązku podatkowego; 3) wskazania wartości towaru lub usługi objętego obowiązkiem podatkowym zamawiającego, bez kwoty podatku; 4) wskazania stawki podatku od towarów i usług, która zgodnie z wiedzą wykonawcy, będzie miała zastosowanie. 16. W przypadku stwierdzenia przez Wykonawcę wszelkich rozbieżności, które nasuwają się w trakcie analizy dokumentacji Wykonawca zobowiązany jest zgłosić je Zamawiającemu. Zamawiający po przeanalizowaniu udzieli wyjaśnień i dokona zmian jeżeli będzie taka konieczność. 10. Ceny nie będą podlegały rewaloryzacji ze względu na inflację. 9. POROZUMIEWANIE SIĘ STRON 1. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem Platformy zamówień publicznych (Platforma ZP) który dostępny jest po zalogowaniu na stronie https://app.sidaspzp.pl. UWAGA! Przed przystąpieniem do składania oferty, wykonawca jest zobowiązany zapoznać się z warunkami korzystania z Platformy ZP określonymi w regulaminie dostępnym pod adresem https://sidaspzp.pl/wp- content/uploads/2020/07/regulamin-SIDAS-PZP.pdf oraz ze Szczegółową instrukcja obsługi Platformy ZP, która jest zamieszczona pod adresem https://sidaspzp.pl/wp-content/uploads/2020/07/Madkom_PZP_zamawiający_1.3.pdf 2. Sposób porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami 1) Komunikacja między Zamawiającym, a wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tj. Dz.U. z 2020.344 ) 2) Korespondencja przy użyciu środków komunikacji elektronicznej odbywa się w następujący sposób: a) przed upływem terminu składania ofert (między innymi: pytania do postępowania, wnioski o wyjaśnienie itp.): - za pośrednictwem Platformy ZP, gdzie po zalogowaniu się na uprzednio założone swoje konto, użytkownik wskazuje postępowanie. Po wejściu w szczegół wskazanego postępowania przechodzi do zakładki ,,Komunikacja", która dotyczy wybranego postępowania. W celu przygotowania nowej wiadomości wybiera opcje ,,Utwórz wiadomość". Następnie wskazuje ,,Kategorię wiadomości" i wprowadza treść w polu ,,Wiadomość". W ramach korespondencji można dodać załącznik poprzez opcję ,,Dołącz plik" - bezpośrednio na adres poczty elektronicznej : sekretariat@gminalimanowa.pl b) Po upływie terminu składania ofert" (między innymi: dokumenty, oświadczenia, wyjaśnienia) - Za pośrednictwem Platformy ZP - analogicznie jak w przypadku korespondencji przed upływem terminu składania ofert. 3) Komunikacja za pośrednictwem Platformy ZP: a) Wykonawca przystępując do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego tj. rejestrując się bezpłatnie lub w przypadku posiadania konta na Platformie ZP, logując się akceptuje warunki korzystania z platformy, określone w regulaminie dostępnym pod adresem: https://sidaspzp.pl/wp-content/uploads/2020/07/regulamin-SIDAS-PZP.pdf oraz uznaje go za wiążący. b) Szczegółowa instrukcja obsługi Platformy ZP, zawierająca instrukcję korzystania z platformy przez wykonawcę jest zamieszczona pod adresem: https://sidaspzp.pl/wp-content/uploads/2020/07/Madkom_PZP_zamawiający_1.3.pdf c) Każdy załączany plik zawierający dokumenty, oświadczenia lub pełnomocnictwa musi być uprzednio opatrzony podpisem kwalifikowanym, osobistym lub profilem zaufanym przez upoważnione osoby reprezentujące odpowiednio wykonawcę, wykonawcę wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia, inny podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 118 ustawy PZP lub wykonawców. d) Za datę wpływu oświadczeń, wniosków, zaświadczeń oraz informacji przyjmuje się datę wysłania wiadomości wraz z załącznikiem z poziomu zakładki ,,Komunikacja", która prezentowana jest również w wysłanej wiadomości. 4) Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu (Dz. U. z 2020r. poz. 2452) zaleca podpisywanie dokumentów PDF formatem PAdES. Ponadto informujemy, że: a) pliki podpisane przy pomocy podpisu zewnętrznego XAdES należy załączać wraz z plikiem podpisu, b) formularz oferty podpisany przy użyciu podpisu zewnętrznego XAdES należy dodać w jeden z poniższych sposobów: - z poziomu zakładki ,,Moja oferta" w miejscu do dodania pliku oferty należy umieścić plik, który był podpisywany, a plik z podpisem należy dodać oddzielnie jako załącznik, - spakować jako plik oferty i plik z podpisem do paczki ,,zip" i dołączyć z poziomu zakładki ,,Moja oferta" w miejscu do dodania pliku oferty 5) Zamawiający, zgodnie z w/w Rozporządzeniem, określa niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie ZP tj.: a) zainstalowana przeglądarka internetowa: Firefox ver. 78 i późniejsze, Chrome ver 83 i późniejsze, Opera ver. 69 i późniejsze, b) włączona obsługa JavaScript, c) Zainstalowany program do obsługi formatów .pdf np. Acrobat Reader, d) Dopuszczalne formaty przesłanych danych tj. plików o wielkości do 100 MB to: png, jpg, jpeg, gif, doc, docx, xls, xlsx, ppt, pptx, odt, ods, odp, odf, pdf, zip, rar, 7zip, txt, ath, xml, dwg, xades, tar, 7z, eml, msg 1) Dodatkowe informacja odnośnie kodowania i czasu odbioru danych: a) Plik załączony przez wykonawcę na Platformie ZP i zapisany nie jest widoczny dla Zamawiającego, ponieważ w systemie występuje jako plik zaszyfrowany, b) Jako czas złożenia oferty przez Platformie ZP przyjmuje się moment kliknięcia w opcję ,,Złóż ofertę". Czas jest prezentowany w (hh:mm:ss) zgodnie ze strefą czasową ustawioną na komputerze. c) Czas serwera jest synchronizowany z czasem udostępnionym przez Główny Urząd Miar. 8) Zamawiający nie odpowiada za wyjaśnienia udzielane Wykonawcom przez inne osoby i instytucje nie uprawnione do bezpośredniego kontaktowania się z wykonawcami, niż wymienione w niniejszej SWZ. 3. W korespondencji kierowanej do Zamawiającego Wykonawcy powinni posługiwać się numerem przedmiotowego postępowania. 4. Wykonawca może zwrócić się do zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści Zapytania Ofertowego. 5. Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania odpowiednio ofert, pod warunkiem że wniosek o wyjaśnienie treści Zapytania Ofertowego wpłynął do zamawiającego nie później niż na 4 dni przed upływem terminu składania ofert. 6. Jeżeli zamawiający nie udzieli wyjaśnień w terminie, o którym wyżej mowa, przedłuża termin składania ofert o czas niezbędny do zapoznania się wszystkich zainteresowanych wykonawców z wyjaśnieniami niezbędnymi do należytego przygotowania i złożenia ofert. W przypadku gdy wniosek o wyjaśnienie treści Zapytania Ofertowego nie wpłynął w terminie, o którym wyżej mowa, zamawiający nie ma obowiązku udzielania wyjaśnień SWZ oraz obowiązku przedłużenia terminu składania ofert. 7. Przedłużenie terminu składania ofert, nie wpływa na bieg terminu składania wniosku o wyjaśnienie treści Zapytania Ofertowego. 8. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim. Wszelkie dokumenty, oferty, pisma oraz oświadczenia muszą być sporządzone w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski. 9. Za datę powzięcia wiadomości, uważa się dzień, w którym strony postępowania otrzymały informację, za pomocą poczty elektronicznej. 10. Dane kontaktowe zamawiającego zostały podane w punkcie 1 niniejszego Zapytania Ofertowego. 10. PRZYGOTOWANIE OFERTY 1. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. 2. Treść oferty musi odpowiadać treści Zapytania Ofertowego. 3. Ofertę składa się na Formularzu Ofertowym - zgodnie z Załącznikiem nr 2 do ZO. Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć dokumenty wymagane zgodnie z pkt 5 Zapytania Ofertowego. 4. Oferta powinna być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy określoną w rejestrze lub innym dokumencie, właściwym dla danej formy organizacyjnej Wykonawcy albo przez upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy. 5. Oferta oraz pozostałe oświadczenia i dokumenty, dla których Zamawiający określił wzory w formie formularzy zamieszczonych w załącznikach do ZO, powinny być sporządzone zgodnie z tymi wzorami, co do treści oraz opisu. 6. Ofertę składa się pod rygorem nieważności w formie elektronicznej (opatrzonej podpisem kwalifikowanym) lub w postaci elektronicznej (opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym). 7. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim. Każdy dokument składający się na ofertę powinien być czytelny. 8. Jeśli oferta zawiera informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2022 r. poz. 1233 ze zm.), Wykonawca powinien nie później niż w terminie składania ofert, zastrzec, że nie mogą one być udostępnione oraz wykazać, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. 9. W celu złożenia oferty należy zarejestrować (zalogować) się na Platformie i postępować zgodnie z instrukcjami dostępnymi u dostawcy rozwiązania informatycznego pod adresem https://app.sidaspzp.pl. 10. Przed upływem terminu składania ofert, Wykonawca może wprowadzić zmiany do złożonej oferty lub wycofać ofertę. W tym celu należy w systemie Platformy kliknąć przycisk ,,Wycofaj ofertę". Zmiana oferty następuje poprzez wycofanie oferty oraz jej ponownym złożeniu. 11. Dokumenty potwierdzające umocowanie do reprezentowania, sporządzone w języku obcym przekazuje się wraz z tłumaczeniem na język polski. 12. Wszystkie koszty związane z uczestnictwem w postępowaniu, w szczególności z przygotowaniem i złożeniem oferty ponosi Wykonawca składający ofertę. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. 1. Ofertę wraz z załącznikami należy przygotować i złożyć zgodnie z wytycznymi opisanymi w rozdziale IX Zapytania Ofertowego. 3. Oferta może być złożona tylko do upływu terminu składania ofert. O terminie złożenia oferty decyduje czas pełnego przeprocesowania transakcji na Platformie. 4. Decyduje data oraz dokładny czas [hh:mm:ss] generowany wg czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar. 5. Do upływu terminu składania ofert wykonawca może wycofać ofertę. 6. Zamawiający odrzuca ofertę jeżeli została złożona po terminie składania ofert. 7. Wykonawca nie może skutecznie wycofać oferty ani wprowadzić zmian w treści oferty po upływie terminu składania ofert. 9. Najpóźniej przed otwarciem ofert, udostępnia się na stronie internetowej prowadzonego postępowania informację o kwocie, jaką zamierza się przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. 10. Niezwłocznie po otwarciu ofert, udostępnia się na stronie internetowej prowadzonego postępowania informacje o: 1) nazwach albo imionach i nazwiskach oraz siedzibach lub miejscach prowadzonej działalności gospodarczej albo miejscach zamieszkania wykonawców, których oferty zostały otwarte; 2) cenach lub kosztach zawartych w ofertach. 12. INFORMACJA DOTYCZĄCA ZABEZPIECZENIA NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY I. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 1. Wykonawca, którego oferta została wybrana w zakresie zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy (dalej "zabezpieczenie") w wysokości 5% ceny całkowitej brutto wskazanej w ofercie. 2. Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. 3. Zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 09.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2024 r. poz. 419). 4. Zabezpieczenie w formie pieniądza należy wnieść przelewem na rachunek bankowy zamawiającego prowadzony przez Bank Spółdzielczy w Limanowej, numer rachunku: 29 8804 0000 0000 0000 0723 0057. 5. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia. 6. Przed złożeniem poręczenia lub gwarancji Wykonawca winien przedstawić projekt dokumentu Zamawiającemu w celu uzyskania akceptacji jego treści. Zabezpieczenie wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi spełniać co najmniej poniższe wymagania: 1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie okoliczności związane z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem umowy (w tym pokryciu naliczonych kar umownych), bez potwierdzania tych okoliczności; 2) wszelkie zmiany, uzupełnienia lub modyfikacje warunków umowy lub przedmiotu zamówienia nie mogą zwalniać gwaranta z odpowiedzialności wynikającej z poręczenia lub gwarancji; 3) z jej treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłaty całej kwoty zabezpieczenia; 4) powinna być nieodwołalna i bezwarunkowa oraz płatna na pierwsze żądanie; 5) musi jednoznacznie określać termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji; 6) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa przedmiotowego postępowania; 7) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Gmina Limanowa. 8) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum). 7. Jeżeli zabezpieczenie wniesiono w pieniądzu, zamawiający przechowuje je na oprocentowanym rachunku bankowym. Zamawiający zwraca zabezpieczenie wniesione w pieniądzu z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wykonawcy. 8. W trakcie realizacji umowy wykonawca może dokonać zmiany formy zabezpieczenia na jedną lub kilka form, o których mowa w pkt. 3. 9. Zmiana formy zabezpieczenia jest dokonywana z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia i bez zmniejszenia jego wartości. 10. Jeżeli okres realizacji zamówienia jest dłuższy niż rok, zabezpieczenie, za zgodą zamawiającego, może być tworzone przez potrącenia z należności za częściowo wykonaną robotę budowlaną. 11. W przypadku, o którym mowa w pkt 10, w dniu zawarcia umowy wykonawca obowiązany jest wnieść co najmniej 30% kwoty zabezpieczenia. 12. Zamawiający wpłaca kwoty na rachunek bankowy w tym samym dniu, w którym dokonuje zapłaty faktury. 13. W przypadku, o którym mowa w pkt 10, wniesienie pełnej wysokości zabezpieczenia nie może nastąpić później niż do połowy okresu, na który została zawarta umowa. 14. Jeżeli okres na jaki ma zostać wniesione zabezpieczenie przekracza 5 lat, zabezpieczenie w pieniądzu wnosi się na cały ten okres, a zabezpieczenie w innej formie wnosi się na okres nie krótszy niż 5 lat, z jednoczesnym zobowiązaniem się wykonawcy do przedłużenia zabezpieczenia lub wniesienia nowego zabezpieczenia na kolejne okresy. 15. W przypadku nieprzedłużenia lub niewniesienia nowego zabezpieczenia najpóźniej na 30 dni przed upływem terminu ważności dotychczasowego zabezpieczenia wniesionego w innej formie niż w pieniądzu, zamawiający zmienia formę na zabezpieczenie w pieniądzu, poprzez wypłatę kwoty z dotychczasowego zabezpieczenia. 16. Wypłata, o której mowa w pkt 14, następuje nie później niż w ostatnim dniu ważności dotychczasowego zabezpieczenia. 17. W przypadku składania przez Wykonawcę zabezpieczenia należytego wykonania umowy w formie gwarancji lub poręczeń, powinny być one bezwarunkowe, nieodwołalne i płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzone zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem. II. Zwrot zabezpieczenia: 1. Zamawiający zwraca zabezpieczenie w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez zamawiającego za należycie wykonane. 2. Kwota pozostawiona na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady wynosi 30% wysokości zabezpieczenia. 3. Kwota, o której mowa w pkt 2, jest zwracana nie później niż w 15. dniu po upływie okresu rękojmi za wady lub gwarancji. 13. INFORMACJA DOTYCZĄCA UMOWY 1. Obowiązki informacyjne zamawiającego, publikacja informacji. 1). Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający informuje równocześnie wykonawców, którzy złożyli oferty, o: a) wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę alba imię i nazwisko, siedzibę albo miejsce zamieszkania, jeżeli jest miejscem wykonywania działalności wykonawcy, którego ofertę wybrano, oraz nazwy albo imiona i nazwiska, siedziby alba miejsca zamieszkania, jeżeli są miejscami wykonywania działalności wykonawców, którzy złożyli oferty, a także punktację przyznaną ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łączną punktację, b) wykonawcach, których oferty zostały odrzucone podając uzasadnienie faktyczne i prawne. 2). Zamawiający udostępnia niezwłocznie informacje, o których wyżej mowa na stronie internetowej prowadzonego postępowania. 2. Zamawiający udzieli zamówienia wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom określony w niniejszym Zapytaniu ofertowym (ZO) i została oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane wyżej kryteria oceny ofert: 1) Wykonawca będzie zobowiązany do podpisania umowy w miejscu i terminie wskazanym przez Zamawiającego. 2) Jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, zamawiający może dokonać ponownego badania i oceny ofert spośród ofert pozostałych w postępowaniu albo unieważnić postępowanie. 3. Wzór umowy stanowi załącznik nr 1 do niniejszego ZO. Kontakt: 7) Osoby wskazane do porozumiewania się z wykonawcami 1) w zakresie proceduralnym: Agata Marcisz, Ryszard Lachor, tel. 18/263-00-47; 2) w zakresie merytorycznym: Artur Sosnowski, Stanisław Piegza, tel. 18/263-00-38; 11. Do porozumiewania się z wykonawcami upoważnione są następujące osoby: a) w zakresie procedury przetargowej: Ryszard Lachor, Agata Marcisz faks: +48 18 337 13 37, tel. 18 263-00-47, e-mail: przetargi@gminalimanowa.pl b) w zakresie merytorycznym: Stanisław Piegza, Artur Sosnowski faks: +48 18 263-00-36, e-mail: sekretariat@gminalimanowa.pl |
© eurobudowa.pl 2004-2024