Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
6011z ostatnich 7 dni
20512z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Wykonanie okresowej rocznej kontroli stanu technicznego budynków

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Wykonanie okresowej rocznej kontroli stanu technicznego budynków

Data zamieszczenia: 2024-04-26
Dane kontaktowe Zamawiającego: Administracja Domów Miejskich ,,ADM" Sp. z o.o. z siedzibą w Bydgoszczy Dział Zamówień Publicznych
ul. Gdańska 30/5
85-006 Bydgoszcz
powiat: Bydgoszcz
513-000-912, 513-000-899, tel. 513-000-899, tel. 513-000-912, tel. 513-000-861
zamowieniapubliczne@adm.com.pl
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Bydgoszcz
Wadium: ---
Nr telefonu: 513-000-912, 513-000
Termin składania ofert: 2024-05-08 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
Wykonanie w 2024 roku okresowej rocznej kontroli stanu technicznego budynków zarządzanych przez Administrację Domów Miejskich ,,ADM" Sp. z o.o. w Bydgoszczy
II. Opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w 2024r. okresowej rocznej kontroli stanu technicznego obiektów budowlanych, o której mowa w art.62 ust.l pkt 1 lit. a-b ustawy Prawo budowlane obejmującej sprawdzenie stanu technicznego elementów budynku, budowli i instalacji narażonych na szkodliwe wpływy atmosferyczne i niszczące działania czynników występujących podczas użytkowania obiektu oraz instalacji i urządzeń służących ochronie środowiska (z wyłączeniem instalacji gazowych oraz przewodów kominowych) - dotyczy obiektów budowlanych (budynków) usytuowanych na terenie miasta Bydgoszczy, zarządzanych przez Administrację Domów Miejskich ,,ADM" Sp. z o.o. znajdujących się w Rejonie Obsługi Mieszkańców Nr 2-4, z wyłączeniem nieruchomości Wspólnot Mieszkaniowych.
Przedmiot zamówienia obejmuje również dokonanie przez osoby przeprowadzające kontrole obowiązkowych wpisów w książce obiektu budowlanego w zakresie, o którym mowa w art.60a pkt 3) ustawy Prawo budowlane, przy czym wpisu dokonuje się niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia zaistnienia okoliczności, której wpis dotyczy.
2. Przedmiot zamówienia został podzielony na 3 części (zadania):
1) zadanie nr 1 - dotyczy Rejonu Obsługi Mieszkańców Nr 2 z siedzibą przy Ul. Techników 5
o polega na wykonaniu w 2024 roku okresowej rocznej kontroli obiektów budowlanych polegającej na sprawdzeniu stanu technicznego elementów budynku, budowli i instalacji narażonych na szkodliwe wpływy atmosferyczne i niszczące działania czynników występujących podczas użytkowania obiektu oraz instalacji i urządzeń służących ochronie środowiska - zgodnie z art.62 ust.l pkt.l lit. a-b) ustawy Prawo budowlane, w nieruchomościach administrowanych przez Zamawiającego dotyczy ROM-2, a wymienionych w załączniku nr 3/1 do niniejszego zaproszenia (wykaz ilościowo-adresowy).
2) zadanie nr 2 - dotyczy Rejonu Obsługi Mieszkańców Nr 3 z siedziba przy Ul. Gdańskiej 9
o polega na wykonaniu w 2024 roku okresowej rocznej kontroli obiektów budowlanych polegającej na sprawdzeniu stanu technicznego elementów budynku, budowli i instalacji narażonych na szkodliwe wpływy atmosferyczne i niszczące działania czynników występujących podczas użytkowania obiektu oraz instalacji i urządzeń służących ochronie środowiska - zgodnie z art.62 ust.l pkt.l lit. a-b) ustawy Prawo budowlane, w nieruchomościach administrowanych przez Zamawiającego, dotyczy ROM-3, a wymienionych w załączniku nr 3/2 do niniejszego zaproszenia (wykaz ilościowo-adresowy).
3) zadanie nr 3 - dotyczy Rejonu Obsługi Mieszkańców Nr 4 z siedziba przy Ul. Modrzewiowej 23
o polega na wykonaniu w 2024 roku okresowej rocznej kontroli obiektów budowlanych polegającej na sprawdzeniu stanu technicznego elementów budynku, budowli i instalacji narażonych na szkodliwe wpływy atmosferyczne i niszczące działania czynników występujących podczas użytkowania obiektu oraz instalacji i urządzeń służących ochronie środowiska - zgodnie z art.62 ust.l pkt.l lit. a-b) ustawy Prawo budowlane, w nieruchomościach administrowanych przez Zamawiającego, dotyczy ROM-4 , a wymienionych w załączniku nr 3/3 do niniejszego zaproszenia (wykaz ilościowoO-adresowy).
3. Ogólne warunki realizacji zamówienia:
1) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w 2024r. okresowej rocznej kontroli obiektów budowlanych polegającej na sprawdzeniu stanu technicznego elementów budynku, budowli i instalacji narażonych na szkodliwe wpływy atmosferyczne i niszczące działania czynników występujących podczas użytkowania obiektu oraz instalacji i urządzeń służących ochronie środowiska (art.62 ust.l pkt 1 lit. a-b ustawy Prawo budowlane), z wyłączeniem badania instalacji gazowych oraz przewodów kominowych.
2) Okresowa kontrola dotyczy budynków (obiektów budowlanych), zarządzanych przez Spółkę ,,ADM", położonych w obrębie działania poszczególnych Rejonów Obsługi Mieszkańców Nr 2-4 zwanych dalej ,,ROM", zlokalizowanych na terenie miasta Bydgoszczy, z wyłączeniem nieruchomości Wspólnot Mieszkaniowych.
3) Zakres kontroli okresowej został opisany w Rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie warunków technicznych użytkowania budynków mieszkalnych z dnia 16 sierpnia 1999 r. (Dz. U. 1999, Nr 74, poz.836 ze zmianami) rozdział 2 ,,Kontrola okresowa budynku" § 4-6, rozdział 3 ,,Remont budynku" § 7 oraz wart.62 ustawy Prawo budowlane
4) Zgodnie z par.4 ust.2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16 sierpnia 1999r. w sprawie warunków technicznych użytkowania budynków mieszkalnych (Dz. U. 1999, Nr 74, poz.836 ze zmianami) -kontrole, o których mowa w pkt 1) - winny bvć przeprowadzane w porze wiosennej.
5) Protokół z kontroli wraz z załączoną dokumentacją fotograficzną, należy złożyć w formie papierowej (2 egzemplarze) oraz dodatkowo w formie elektronicznej zapisanej na płycie CD/DN/D (1 egzemplarz). Każdy protokół musi zawierać: adres budynku, numer protokołu, datę (dzień, miesiąc, rok) dokonania kontroli i sporządzenia protokołu.
6) Protokoły z kontroli okresowej budynków muszą zawierać co najmniej dane wymienione w § 4 ust.4 i ust.5 Rozporządzenia w sprawie warunków technicznych użytkowania budynków mieszkalnych z dnia 16.08.1999 r. (Dz. U. z 1999, Nr 74, póz. 836 ze zmianami) oraz jednoznaczne określenie czy budynek nadaje się do dalszej eksploatacji lub że nie nadaje się do eksploatacji oraz termin wykonania zaleceń i remontów wynikających z oceny stanu technicznego, określenie stanu sprawności technicznej i wartości użytkowej elementów budynku, określenie rozmiarów zużycia lub uszkodzeń elementów budynku. Protokoły muszą zawierać informację o wykonanych zaleceniach z poprzedniego protokołu (na podstawie danych posiadanych przez ROM i wpisów w książkach obiektów) oraz zalecenia z dokonanego przeglądu z podziałem na naprawy główne, naprawy bieżące, konserwację (zgodnie z § 7 ust.2 ww. Rozporządzenia) z określeniem dla każdej z tych kategorii wymaganego terminu ich wykonania z uwzględnieniem zapisów § 7 ust.4 Rozporządzenia w sprawie warunków technicznych użytkowania budynków mieszkalnych.
7) Obowiązkiem osoby przeprowadzającej kontrolę jest zapoznanie się z protokołami z poprzednich kontroli, z protokołami odbioru robót remontowych wykonanych w budynku z okresie od poprzedniej kontroli, zgłoszeniami użytkowników lokali dot. usterek, wad, uszkodzeń lub zniszczeń elementów budynku i zawarcie w protokole informacji, że osoba dokonująca kontroli zapoznała się z ww. dokumentami.
8) Zgodnie z art.62 ust.4 ustawy Prawo budowlane okresowe kontrole, o których mowa w ust.l niniejszego Rozdziału przeprowadzają wyłącznie osoby posiadające uprawnienia budowlane w odpowiedniej specjalności oraz spełniające wymagania określone w art.12 ustawy Prawo budowlane.
9) Zamawiający dopuszcza dowolną formę protokołu zawierającego wszystkie informacje wynikające z przepisów Prawa budowlanego i wymagań Zamawiającego, określonych w SWZ i wzorze umowy.
10) Zamawiający zastrzega sobie prawo do odstąpienia od wykonania kontroli w poszczególnych budynkach/obiektach objętych zestawieniem nieruchomości z uzasadnionych przyczyn np. nakaz opróżnienia budynku, zakończenie opróżniania budynku, rozbiórka budynku, zmiana stanu prawnego budynku, decyzja właściciela budynku itp.
11) Zamawiający informuje, że zgodnie z art.60e ust.l pkt 3) ustawy Prawo budowlane uprawnionymi do dokonywania wpisów w książce obiektu budowlanego są osoby przeprowadzające kontrole, o których mowa w art.62 ust.l tej ustawy.
12) Osoby przeprowadzające kontrole, o których mowa w art.62 ust.l ustawy Prawo budowlane, dokonują wpisów w zakresie, o którym mowa w art.60a pkt 3 tej ustawy. Wpisu w książce obiektu budowlanego dokonuje się niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 7 dni dnia zaistnienia okoliczności, której wpis dotyczy."
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, warunki jego realizacji, formę wynagrodzenia i warunki płatności oraz wzajemne prawa i obowiązki stron - zawiera ,,Wzór Umowy" stanowiący załącznik Nr 4 do niniejszego zaproszenia.

Dokument nr: 20/NA/2024

Otwarcie ofert: X. Otwarcie ofert
1. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 08.05.2024r. o godz. 10:15 w siedzibie Działu Zamówień Publicznych ADM przy Ul. Gdańskiej 30/5 (2 piętro, pokój nr 2)

Składanie ofert:
IX. Miejsce i termin składania ofert
1. Oferty w formie pisemnej należy składać w siedzibie Działu Zamówień Publicznych ADM przy Ul. Gdańskiej 30 (II piętro w nieprzekraczalnym terminie do dnia 08.05.2024r. do godz. 10.00
2. Oferty w formie elektronicznej należy przesłać na adres e-mail Zamawiającego: zamowieniapubliczne@adm.com.pl w nieprzekraczalnym terminie do dnia 08.05.2024r. do godz. 10.00

Miejsce i termin realizacji:
III. Termin wykonania zamówienia
1. Zamawiający określa końcowy terminy realizacji zamówienia (dotyczy wszystkich zadań): do dnia 31.07.2024r. z zastrzeżeniem ust.2-5 poniżej. Wykonawca zobowiązany jest zatem dostarczyć Zamawiającemu protokoły z wykonanych przeglądów w nieprzekraczalnym terminie do dnia 31.07.2024r., przy czym same przeglądy winny być przeprowadzane przez Wykonawcę wyłącznie w porze wiosennej.
2. Zamawiający wymaga aby Wykonawca realizował zamówienie począwszy od dnia zawarcia umowy i wykonywał je sukcesywnie, bez dłuższych przerw, przystępując do przeglądu kolejnego budynku, niezwłocznie po zakończeniu poprzedniego.
3. Zgodnie z par.4 ust.2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16 sierpnia 1999r. w sprawie warunków technicznych użytkowania budynków mieszkalnych (Dz. U. 1999, Nr 74, póz.836 ze zmianami) - kontrole winny być przeprowadzane w porze wiosennej.
4. Za wykonanie okresowej kontroli (dokonanie przeglądu) uważa się faktyczne dokonanie kontroli w umówionym zakresie i zgodnie z obowiązującymi przepisami wraz z dostarczeniem protokołu z tej kontroli, obejmującego wszystkie elementy wymagane niniejszą umową i obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, w tym techniczno-budowlanymi, bez braków i innych wad oraz zawierającego informację o wykonaniu bądź o niewykonaniu zaleceń z poprzedniego protokołu oraz dokonanie stosownego wpisu do książki obiektu budowlanego budynku.

Wymagania:
IV. Warunki udziału w postępowaniu
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu oraz nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale V niniejszego zaproszenia.
2. Warunki udziału w postępowaniu dotyczą zdolności technicznej lub zawodowej:
1) warunek dotyczący doświadczenia Wykonawcy:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy-w tym okresie - wykonał co najmniej:
warunek dotyczy wszystkich zadań
* jedno zamówienie (realizowane w ramach jednej umowy) polegające na wykonaniu okresowej rocznej kontroli obiektów budowlanych, o której mowa w art.62 ust.l pkt 1) lit. a-b) ustawy Prawo budowlane polegającej na sprawdzeniu stanu technicznego elementów budynku, budowli i instalacji narażonych na szkodliwe wpływy atmosferyczne i niszczące działania czynników występujących podczas użytkowania obiektu - dla co najmniej
50 obiektów budowlanych/budynków
2) warunek dotyczący osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli wykonawca wykaże, iż dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, posiadającymi wymagane uprawnienia i kwalifikacje zawodowe niezbędne przy realizacji zamówienia
zgodnie z poniższymi wytycznymi:
a) w sytuacji, gdy wykonawca składa ofertę na jedno zadanie - wówczas musi wykazać, że dysponuje co najmniej
2 osobami:
o co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane wykonawcze w specjalności konstrukcyjno-budowlanej (lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów)
oraz
o co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane wykonawcze w specjalności instalacyjnej w zakresie
sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych, kanalizacyjnych, cieplnych (lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów)
b) w sytuacji, gdy wykonawca składa ofertę na dwa zadania - wówczas musi wykazać, że dysponuje co najmniej
3 osobami:
o co najmniej 2 osobami posiadającymi uprawnienia budowlane wykonawcze w specjalności konstrukcyjno-budowlanej (lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów)
oraz
o co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane wykonawcze w specjalności instalacyjnej w zakresie
sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych, kanalizacyjnych, cieplnych (lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów)
c) w sytuacji, gdy wykonawca składa ofertę na wszystkie trzy zadania - wówczas musi wykazać, że dysponuje co
najmniej 4 osobami:
o co najmniej 3 osobami posiadającymi uprawnienia budowlane wykonawcze w specjalności konstrukcyjno-budowlanej (lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów)
oraz
o co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane wykonawcze w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych, kanalizacyjnych, cieplnych (lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów)
UWAGA:
o z powyższego opisu spełniania warunku wynika jednoznacznie, że minimalna liczba osób jakimi musi dysponować wykonawca uzależniona jest od liczby zadań, na które wykonawca składa swoją ofertę, A zatem w przypadku, gdy oferta dotyczy tylko jednego zadania, wykonawca winien dysponować co najmniej 2 osobami o wskazanych powyżej uprawnieniach budowlanych, a gdy oferta dotyczy dwóch zadań, wówczas wykonawca winien dysponować co najmniej 3 osobami.
o w przypadku, gdy wykonawca złoży ofertę na wszystkie trzy zadania, wówczas aby spełnić warunek musi dysponować co najmniej 4 osobami o wskazanych powyżej uprawnieniach budowlanych. Wymagane uprawnienia budowlane opisano powyżej w tabeli.
3. Na potwierdzenie spełniania ww. warunków udziału w postępowaniu wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą następujące dokumenty:
1) wykaz wykonanych przeglądów budowlanych (wg wzoru załącznika) wraz z dokumentami np. referencje potwierdzające, że przeglądy zostały wykonane prawidłowo, terminowo i zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami
2) wykaz osób (wg wzoru załącznika) wraz z dokumentami potwierdzającymi posiadanie wymaganych uprawnień budowlanych
4. Powyższe dokumenty (wykaz wykonanych przeglądów budowlanych + wykaz osób + referencje + kopia uprawnień budowlanych) należy obowiązkowo załączyć do składanej oferty.
UWAGA:
W przypadku braku tych dokumentów w ofercie wykonawcy lub w sytuacji, gdy złożone dokumenty nie potwierdzają spełniania powyższych warunków udziału w postępowaniu - Zamawiający zastrzega sobie prawo wezwania wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona (uzyskała największą liczbę punktów zgodnie z przyjętymi kryteriami oceny ofert) do złożenia lub uzupełnienia tych dokumentów w wyznaczonym przez siebie terminie, nie krótszym jednak niż trzy dni od daty wezwania.
5. Ocena spełnienia powyższych warunków dokonywana będzie przez Zamawiającego wg formuły spełnia/nie spełnia" na podstawie informacje zawartych w oświadczeniach i dokumentach złożonych przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu.
V. Podstawy wykluczenia z postępowania
1. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców, w stosunku do których zachodzi którakolwiek z poniższych tj. Wykonawcę:
1) będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo:
a) udziału w zorganizowanej grupie przestępczej albo związku mającym na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, o którym mowa w art. 258 Kodeksu karnego,
b) handlu ludźmi, o którym mowa w art. 189a Kodeksu karnego,
c) o którym mowa w art. 228-230a, art. 250a Kodeksu karnego lub w art. 46 lub art. 48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie,
d) finansowania przestępstwa o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 165a Kodeksu karnego, lub przestępstwo udaremniania lub utrudniania stwierdzenia przestępnego pochodzenia pieniędzy lub ukrywania ich pochodzenia, o którym mowa w art. 299 Kodeksu karnego,
e) o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 Kodeksu karnego, lub mające na celu popełnienie tego przestępstwa,
f) pracy małoletnich cudzoziemców, o którym mowa w art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. póz. 769),
g) przeciwko obrotowi gospodarczemu, o których mowa w art. 296-307 Kodeksu karnego, przestępstwo oszustwa, o którym mowa w art.286 Kodeksu karnego, przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów, o których mowa w art. 270-277d Kodeksu karnego, lub przestępstwo skarbowe,
h) o którym mowa w art.9 ust.l i 3 lub art.10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej -
lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego;
2) jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w pkt 1;
3) wobec którego wydano prawomocny wyrok sadu lub ostateczną decyzję administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, chyba ze Wykonawca odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności;
4) wobec którego orzeczono zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne;
5) jeżeli Zamawiający może stwierdzić, na podstawie wiarygodnych przesłanek, że Wykonawca zawarł z innymi Wykonawcami porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji, w szczególności jeżeli należąc do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 Iutego2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, chyba że wykażą, że przygotowali te oferty lub wnioski niezależnie od siebie;
6) w stosunku do którego otwarto likwidację, ogłoszono upadłość, którego aktywami zarządza likwidator lub sąd, zawarł układ z wierzycielami, którego działalność gospodarcza jest zawieszona albo znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury;
7) który w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co podważa jego uczciwość, w szczególności gdy Wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych dowodów;
8) który z przyczyn leżących po jego stronie, w znacznym stopniu lub zakresie nie wykonał lub nienależycie wykonał albo długotrwale nienależycie wykonywał istotne zobowiązanie wynikające z wcześniejszej umowy w sprawie zamówienia publicznego lub umowy koncesji, co doprowadziło do wypowiedzenia lub odstąpienia od umowy, odszkodowania, wykonania zastępczego lub realizacji uprawnień z tytułu rękojmi za wady;
2. Zamawiający informuję, że na podstawie art.7 ust.l ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się :
1) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3);
2) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. póz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3);
3) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. póz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3).
3. Osoba lub podmiot podlegające wykluczeniu na podstawie ust.2, które w okresie tego wykluczenia ubiegają się o udzielenie zamówienia publicznego, podlegają karze pieniężnej, którą nakłada Prezes Urzędu Zamówień Publicznych, w drodze decyzji, w wysokości do 20 000 000,00 zł (dwadzieścia milionów złotych).
4. Na potwierdzenie braku przesłanek wykluczenia wykonawcy z postępowania z powodu okoliczności wskazanych przez Zamawiającego w części V niniejszej SWZ (podstawy wykluczenia z postępowania) każdy wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą stosowne oświadczenie, zgodne ze wzorem załącznika nr 2 do SWZ. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia np. spółka cywilna, oświadczenie to składa każdy z wykonawców występujących wspólnie.
VI. Opis kryteriów oceny ofert wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu
oceny ofert.
1. Zamawiający porówna i oceni oferty nie podlegające odrzuceniu.
2. Oferty zostaną ocenione za pomocą systemu punktowego, zgodnie z następującymi kryteriami:
* kryterium ,,CENA" (C) - waga kryterium 100 % (max. do uzyskania 100 pkt.)
3. punktacja w tym kryterium będzie przyznawana wg poniższego wzoru:
C = ( C min.: Cob) x 100 pkt
gdzie:
C - ilość punktów przyznanych danej ofercie w kryterium ,,CENA"
C min. - najniższa zaoferowana cena brutto oferty spośród wszystkich złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu C ob - cena brutto oferty badanej
VII. Opis sposobu przygotowania ofert
1. Forma składanych dokumentów:
Ofertę oraz wszystkie pozostałe wymagane dokumenty i oświadczenia składane są w formie pisemnej lub w postaci elektronicznej. Dokumenty elektroniczne mogą zostać podpisane odpowiednio elektronicznym podpisem kwalifikowanym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Wzór formularza ofertowego stanowi załącznik nr 1.
UWAGA:
Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia oferty drogą elektroniczną w wariancie uproszczonym tj. poprzez złożenie skanu dokumentu wytworzonego pierwotnie w formie papierowej czyli formy papierowej dokumentu podpisanego przez wykonawcę, a następnie zeskanowanie tego dokumentu i przesłanie go przy użyciu środków komunikacji elektronicznej na adres poczty elektronicznej zamawiającego (np. w formacie pliku .pdf)
e-mail: zamowieniapubliczne@adm.com.pl
2. Każdy z Wykonawców może złożyć tylko jedną ofertę. Złożenie większej liczby ofert lub oferty zawierającej propozycje wariantowe podlegać będzie odrzuceniu.
3. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Wykonawca może złożyć ofertę w stosunku do wszystkich części zamówienia, na dowolną liczbę części (zadań). Zamawiający informuje, że temu samemu Wykonawcy może zostać udzielone zamówienie na wszystkie części zamówienia.
4. Oferta może dotyczyć jednej, dwóch lub wszystkich trzech części (zadań). Jeżeli oferta nie jest składana na wszystkie części, wówczas przeznaczone do wypełnienia pola formularza oferty, które dotyczą części (zadania) nieobjętego ofertą wykonawcy należy przekreślić lub wpisać ,,nie dotyczy" lub pozostawić puste (niewypełnione).
5. Oferta oraz pozostałe dokumenty, dla których Zamawiający określił wzory w formie załączników, winny być sporządzone zgodnie z tymi wzorami, co do treści oraz formy, w tym opisu kolumn i wierszy.
6. Ceny oferty muszą zawierać wszystkie koszty, jakie musi ponieść Wykonawca, aby zrealizować zamówienie z najwyższą starannością oraz ewentualne rabaty.
7. Dokumenty i oświadczenia składane przez wykonawcę powinny być w języku polskim. W przypadku załączenia dokumentów sporządzonych w innym języku niż dopuszczony, Wykonawca zobowiązany jest załączyć tłumaczenie na język polski.
8. Ofertę składa się na Formularzu Ofertowym zgodnie ze wzorem załącznika nr 1. Wraz z ofertą Wykonawca zobowiązany jest złożyć:
1) formularze cenowe (zgodne ze wzorem załącznika nr 2/1, 2/2, 2/3) dla każdego zadania, na które Wykonawca składa swoją ofertę. Wykonawca nie jest zobowiązany składać formularzy cenowych dla zadań, co do których nie będzie przystępował. Brak w ofercie formularza cenowego dla zadania, na które Wykonawca złożył swoją ofertę skutkuje odrzuceniem oferty Wykonawcy, gdyż nie jest to dokument, który podlega uzupełnieniu przez Wykonawcę, po upływie terminu składania ofert. Wykonawca winien zatem dołączyć do składanej ofert -formularz cenowy dla każdego zadania - którego dotyczy oferta.
2) odpowiednie pełnomocnictwa (jeżeli oferta jest podpisywana przez pełnomocnika a zakres pełnomocnictwa nie wynika z dokumentów rejestrowych podmiotu (KRS, CEiDG) lub z innych dokumentów załączonych do oferty.
3) wykaz wykonanych przeglądów budowlanych (wg wzoru załącznika) wraz z referencjami
4) wykaz osób (wg wzoru załącznika) wraz z kopią posiadanych uprawnień budowlanych
9. Wymaga się, aby oferta składana przez wykonawcę w formie pisemnej była złożona w zamkniętej kopercie lub innym opakowaniu zabezpieczonym przez otwarciem, bez uszkodzenia, w sposób gwarantujący zachowanie poufności jej treści do chwili jej otwarcia. Na zamkniętej kopercie lub innym opakowaniu należy umieścić nazwę i adres Wykonawcy oraz oznaczenie postępowania, którego dotyczy składana oferta tj.:
OFERTA W POSTĘPOWANIU NR 20/NA/2024 Okresowe przeglądy budowlane - ADM Bydgoszcz
10. Tajemnica przedsiębiorstwa :
1) Zamawiający nie ujawni informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli wykonawca nie później niż w terminie składania ofert zastrzegł, że nie mogą one być udostępnione oraz wykazał, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa.
2) zgodnie z art.ll ust.4 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, przez tajemnicę przedsiębiorstwa rozumie się nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności.
3) jeżeli przedstawiony przez Wykonawcę dowód (wyjaśnienia), po przeprowadzonej przez Zamawiającego analizie - nie będzie uznany za wystarczający, wówczas Zamawiający uzna, że zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa jest nieskuteczne i informacje te zostaną ujawnione, o czym wykonawca zostanie powiadomiony.
4) w sytuacji kiedy Wykonawca zastrzegł w ofercie informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa ale nie załączył jednocześnie dowodów to potwierdzających, wówczas Zamawiający uzna, że zastrzeżenie w tym zakresie jest ,,nieskuteczne" i nie będzie wzywał Wykonawcy do składania dodatkowych wyjaśnień, a informacje te jako ,,błędnie zastrzeżone" zostaną ujawnione.
11. Pełnomocnictwo:
1) gdy umocowanie osoby składającej ofertę nie wynika z dokumentów rejestrowych (KRS, CEiDG lub innego właściwego rejestru), wykonawca, który składa ofertę za pośrednictwem pełnomocnika, zobowiązany jest dołączyć do oferty dokument pełnomocnictwa obejmujący swym zakresem umocowanie do złożenia oferty lub do złożenia oferty i podpisania umowy (oryginał lub skan pełnomocnictwa)
2) W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika. Dokument pełnomocnictwa, z treści którego będzie wynikało umocowanie do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia tych wykonawców należy załączyć do oferty. Pełnomocnictwo powinno być załączone do oferty i powinno zawierać w szczególności wskazanie:
o postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy,
o wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby,
o ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.
VIII. Sposób obliczania ceny oferty
1. Wykonawca podaje cenę za realizację przedmiotu zamówienia zgodnie ze wzorem Formularza Ofertowego, stanowiącego załącznik nr 1 oraz wzorem Formularza Cenowego stanowiącego załącznik nr 2/1, 2/2, 2/3 odpowiednio dla danej części (zadania), którego dotyczy składana oferta.
2. Wynagrodzenie wykonawcy będzie miało charakter kosztorysowy i będzie ustalane na podstawie niezmiennych do końca realizacji umowy cen jednostkowych netto, mających charakter ryczałtowy, określonych w ofercie Wykonawcy oraz ilości faktycznie wykonanych i odebranych usług, w tym przypadku ilości budynków, dla których wykonano roczne okresowe przeglądy budowlane, powiększonych o należny podatek VAT, którego stawka na dzień wszczęcia postępowania wynosi VAT 23 %.
3. Cena musi uwzględniać wszystkie wymagania określone w niniejszym zaproszeniu oraz załącznikach do zaproszenia, w tym wzorze obowiązującej umowy oraz obejmować wszelkie koszty jakie poniesie Wykonawca z tytułu należytej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami prawa realizacji przedmiotu zamówienia, a w szczególności uwzględniać: ryzyko obciążające wykonawcę i kalkulowany przez wykonawcę zysk oraz wszelkie inne koszty, opłaty i należności związane z realizacją zamówienia, odpowiedzialnością i zobowiązaniami wykonawcy wymienionymi lub wynikającymi z treści umowy, obowiązujących przepisów prawa itp.
4. Ceną oferty jest kwota brutto wymieniona w pkt.l Formularza Ofertowego (odpowiednio dla danego zadania) stanowiąca całkowite wynagrodzenie wykonawcy za realizację danego zadania. Wykonawca zobowiązany jest podać w formularzu ofertowym cenę brutto na tą część zamówienia (zadanie), na którą składa swoją ofertę oraz obowiązkowo załączyć do oferty wypełniony formularz cenowy dotyczący tego zadania.
Cena oferty musi wynikać z formularza cenowego załączonego do oferty Wykonawcy.
Brak w ofercie formularza cenowego dotyczącego zadania, na które wykonawca złożył swoją ofertę - skutkuje odrzuceniem oferty wykonawcy w tej części, gdyż nie jest to dokument który podlega uzupełnieniu przez
wykonawcę, po upływie terminu składania ofert.
5. Sposób kalkulacji (wyliczenia) ceny ofertowej, określają formularze cenowe (odpowiednio dla danego zadania), zgodne ze wzorami Zamawiającego stanowiącymi załączniki do niniejszego zaproszenia. Wykonawca aby prawidłowo wyliczyć cenę oferty na wybrane zadanie - zobowiązany jest wypełnić formularz cenowy w poniższy sposób :
1) w kolumnie (4) formularza cenowego należy wpisać oferowane przez wykonawcę ceny jednostkowe netto za wykonanie przedmiotu zamówienia tj. roczny okresowy przegląd budowlany w przeliczeniu na 1 budynek
2) aby uzyskać wartość netto, którą należy następnie wpisać w kolumnie @ należy przemnożyć oferowane ceny jednostkowe netto (kolumna 4) przez ilość budynków podaną w kolumnie @. Tak uzyskaną wartość netto kolumna należy przemnożyć następnie przez zastosowaną stawkę podatku VAT, która dla niniejszego postępowania wynosi VAT 23% i uzyskaną w ten sposób wartość podatku VAT należy wpisać w kolumnie (6)
3) w kolumnie (7) odpowiednio dla każdej pozycji (rodzaj przeglądu budowlanego) należy wpisać sumę kolumny @ i kolumny (6) jako cenę brutto tej pozycji.
4) aby uzyskać całkowitą cenę brutto oferty należy zsumować wszystkie pozycje kolumny (7) a następnie przenieść kwotę do formularza cenowego.
6. Zamawiający informuje ponadto, że przy kalkulacji ryczałtowej ceny jednostkowej netto za wykonanie rocznego okresowego przeglądu budowlanego wykonawca winien uwzględnić fakt, iż objęte zakresem niniejszego zamówienia budynki posiadają zróżnicowaną powierzchnię użytkową, kubaturę, liczbę kondygnacji, liczbę pomieszczeń oraz przeznaczenie (budynki mieszkalne, budynki mieszkalno-użytkowe oraz budynki użytkowe np. przychodnia lekarska, szkoła, budynek biurowy itp.), natomiast oferowana przez wykonawcę cena jednostkowa netto (ryczałt) dotyczyć będzie wszystkich budynków objętych zakresem zamówienia, bez względu na ich rodzaj, rzeczywistą powierzchnię, kubaturę, liczbę kondygnacji, sposób zagospodarowania, przeznaczenie itp.
7. Obliczenie końcowej ceny ofertowej brutto oraz jej poszczególnych składników należy dokonać z dokładnością do dwóch miejsc przecinku. Cenę brutto oferty należy podać cyfrowo oraz słownie. Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą prowadzone będą wyłącznie w walucie polskiej w złotych.
8. Jeżeli została złożona oferta, której wybór prowadziłby do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2023 r. poz. 1570, z późn. zm.), dla celów zastosowania kryterium ceny lub kosztu zamawiający dolicza do przedstawionej w tej ofercie ceny kwotę podatku od towarów i usług, którą miałby obowiązek rozliczyć. W ofercie, o której mowa w ust. 1, Wykonawca ma obowiązek:
1) poinformowania zamawiającego, że wybór jego oferty będzie prowadził do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego;
2) wskazania nazwy (rodzaju) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będą prowadziły do powstania obowiązku podatkowego;
3) wskazania wartości towaru lub usługi objętego obowiązkiem podatkowym zamawiającego, bez kwoty podatku;
4) wskazania stawki podatku od towarów i usług, która zgodnie z wiedzą wykonawcy, będzie miała zastosowanie.
9. Wzór Formularza Ofertowego (załącznik nr 1) został opracowany przy założeniu, iż wybór oferty nie będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego w zakresie podatku VAT. W przypadku, gdy Wykonawca zobowiązany jest złożyć oświadczenie o powstaniu u Zamawiającego obowiązku podatkowego, to winien odpowiednio zmodyfikować treść formularza.
2. Zamawiający poinformuje o zmianie terminu otwarcia ofert na stronie internetowej prowadzonego postępowania.
3. Zamawiający, niezwłocznie po otwarciu ofert, udostępni na stronie internetowej prowadzonego postępowania informacje:
1) o nazwach albo imionach i nazwiskach oraz siedzibach lub miejscach prowadzonej działalności gospodarczej albo miejscach zamieszkania Wykonawców, których oferty zostały otwarte;
2) o cenach lub kosztach zawartych w ofertach;
3) o kwocie jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia
2. W celu skrócenia czasu udzjelenia odpowiedzi na pytania preferuje się, aby komunikacja między zamawiającym a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane były za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail Zamawiającego: zamowieniapubliczne@adm.com.pl
XIII. Podwykonawstwo
1. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia.
2. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy (podwykonawcom).
3. Zamawiający wymaga, aby w przypadku powierzenia części zamówienia podwykonawcom, Wykonawca wskazał w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz podał (o ile są mu wiadome na tym etapie) nazwy (firmy) tych podwykonawców.
4. Zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia Wykonawca (o ile są już znane) podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w wykonanie zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest do zawiadomienia Zamawiającego o wszelkich zmianach danych, o których mowa w zdaniu poprzednim, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazuje informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację zamówienia.
XIV. Informacje o formalnościach, jakie powinny być dopełnione po wyborze
oferty w celu zawarcia umowy
1. Wykonawca będzie zobowiązany do podpisania umowy w miejscu i terminie wskazanym przez Zamawiającego.
2. W celu zawarcia umowy, wykonawca, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejsza - przed podpisaniem umowy
składa następujące dokumenty i oświadczenia :
1) w przypadku wyboru oferty złożonej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
2) pełnomocnictwo jeżeli umowę podpisuje pełnomocnik, o ile umocowanie to nie będzie wynikać z dokumentów załączonych do oferty
UWAGA:
Niedopełnienie powyższych formalności przez wybranego wykonawcę będzie potraktowane przez zamawiającego jako niemożność zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Kontakt:
XI. Informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami
1. Osobą uprawnioną do kontaktu z Wykonawcami jest:
1) w sprawach proceduralnych /formalnych/ :
o kierownik działu zamówień publicznych ADM - p. Tomasz Skierecki tel. 513-000-899
o specjalista działu zamówień publicznych ADM - p. Anita Danilewicz tel. 513-000-912
2) w sprawach merytorycznych /dotyczących przedmiotu zamówienia/:
o dla zadania nr 1 - p. Anita Pawlak Z-ca Kierownika ROM-2 tel. 513-000-861
o dla zadania nr 2 - p. Joanna Zdziennicka Z-ca Kierownika ROM-3 tel. 513-000-849
o dla zadania nr 3 - p. Joanna Drzewiecka Z-ca Kierownika ROM-4 tel. 513-000-775

Podobne przetargi

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.