zachodniopomorskie (Stargard)
kujawsko-pomorskie (Bydgoszcz)
mazowieckie (Domanice)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Remont muru kamiennego wraz z elementami towarzyszącymi |
Data zamieszczenia: | 2024-05-16 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Parafia pw. Świętego Wojciecha w Bobowie ul. Gdańska 90 83-212 Bobowo powiat: starogardzki tel: 512 450 596 bobowo@parafia.net.pl |
Województwo: | pomorskie |
Miasto: | Bobowo |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel: 512 450 596 |
Termin składania ofert: | 2024-06-18 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
Remont muru kamiennego wraz z elementami towarzyszącymi wpisanego do GEZ jako ogrodzenie cmentarza przykościelnego (XV w.). 6. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 6.1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na remoncie muru kamiennego wraz z elementami towarzyszącymi wpisanego do GEZ jako ogrodzenie cmentarza przykościelnego (XV w.) 6.2. Zakres prac remontowych będzie obejmował m.in. zabezpieczenie konstrukcji murów zewnętrznych wokół Kościoła PW. Świętego Wojciecha oraz montaż urządzenia dla osób niepełnosprawnych. Analizowane mury to w większości konstrukcja kamienna z częściowym zwieńczeniem ceramicznym. 6.3. Przedmiot zamówienia obejmuje: I. Wykonanie ściany oporowej zabezpieczającej mur kamienny, polegającej na budowie elementów odciążających parcie gruntu na mur kamienny po stronie naziomów. Projektuje się montaż prefabrykowanych ścian oporowych dla przejęcia obciążenia z naziomu na ściany żelbetowe. Rozwiązanie zapewnia możliwość remontu muru kamiennego poprzez: - karczowanie i usunięcie pni, zdjęcie humusu - wykopy z deskowaniem wykopów, zabezpieczenie murów - wykonie podkładów z pospółki i chudego betonu pod elementy prefabrykowane - montaż elementów prefabrykowanych o wysokości H= od 205 do 330 cm - wykonanie izolacji powłokowej elementów prefabrykowanych - wykonanie odwodnienia za pomocą drenażu opaskowego, - zasypanie wykopów, ułożenie ziemi urodzajnej, posianie trawy II. DOSTAWA i montaż platformy z wykonaniem płyty fundamentowej poprzez: - wykop pod płytę fundamentową - wykonanie płyty żelbetowej o wym. 2,0x2,Om gr. 30 cm zbrojonej na podkładzie betonowym, - dostawę i montaż platformy dźwigowej wraz z uruchomieniem i dokonaniem wszelkich odbiorów III. Remont murów z kamienia obejmujący : - rozbiórka luźnych murów z kamienia, - murowanie murów- kamień z rozbiórki - spoinowanie murów z kamienia - wzmocnieniu fundamentów - prace restauratorsko-konserwatorskie części ceglanych i tynkowanych - naprawę zwieńczenia muru - wykonanie oznakowania o źródle finansowania. 6.4. Prace należy wykonać zgodnie z projektem technicznym, projektem zagospodarowania terenu, decyzją Starosty Powiatowego NR AB.6740.4.18.2024, postanowieniem Konserwatora Zabytków Powiatu Starogardzkiego PKZ.4123.143.2024, przedmiarem robót. 6.5. Prace muszą zostać wykonane wyłącznie z użyciem materiałów wysokiej jakości, przeznaczonych do pracy przy zabytkach i dostosowanych do przedmiotu zamówienia, 6.6. Na żądanie Zamawiającego Wykonawca dostarczy listy materiałów (rodzaj materiału, producent oraz oznaczenie pozwalające jednoznacznie zidentyfikować materiał), które planują wykorzystać przy prowadzeniu prac. Weryfikacja dopuszczenia przedstawionych materiałów oraz ew. zamienników dokonana zostanie przez Inspektora nadzoru inwestorskiego, 6.7. Prace należy wykonać zgodnie ze wszelkimi odnośnymi przepisami prawa (prawo budowlane, prawo ochrony zabytków, w tym przepisy wykonawcze dotyczące BHP, zabezpieczenia miejsca wykonywania prac, zastosowania stosownych oznaczeń itp.), 6.8. Do obowiązków Zamawiającego należy: a. przekazanie dokumentacji projektowej, dziennika budowy, b. protokolarne przekazanie Wykonawcy placu budowy na czas realizacji przedmiotu zamówienia, c. sprawowanie nadzoru inwestorskiego do dnia odbioru robót budowlanych, stanowiących przedmiot zamówienia, d. uczestniczenie w radach budowy zwoływanych przez Wykonawcę, e. dokonanie odbioru przedmiotu umowy i zapłata umówionego wynagrodzenia. 6.9. Wszelkie użyte w opisie przedmiotu zamówienia bezpośrednie wskazania danego producenta lub dostawcy, konkretnej marki oraz nazwy własnej poszczególnych producentów, nazwy określonego wyrobu lub źródła lub znaku towarowego, patentu, rodzaju lub specyficzne pochodzenie zostały użyte pomocniczo i nie stanowią wskazania obowiązku ich stosowania w ofercie. Zamawiający dopuszcza, w każdym aspekcie zamówienia, zastosowanie rozwiązań równoważnych lub lepszych od wskazanych pod warunkiem, że ich zastosowanie nie będzie prowadzić do pogorszenia wskazanych parametrów technicznych, funkcjonalnych i jakościowych. Udowodnienie, że oferowane rozwiązanie jest równowartościowe lub lepsze od wymaganego, leży po stronie oferenta. 6.10. Podmiotom zainteresowanym udziałem w postępowaniu Zamawiający umożliwi przeprowadzenie wizji lokalnej miejsca objętego zamówieniem, celem poznania specyfiki zamówienia. W celu przeprowadzenia wizji lokalnej prosimy o kontakt z Zamawiającym CPV: 45000000-7, 45453000-7, 45212350-4, 45212360-7, 45212361-4, 71315000-9 Dokument nr: 4/2024 Składanie ofert: 10. TERMIN, SPOSÓB I MIEJSCE SKŁADANIA OFERT 10.1. TERMIN SKŁADANIA ofert do dnia 18 czerwca 2024 r. do godz. 19.00. 10.2. Dopuszcza się złożenie oferty w formie papierowej za pośrednictwem poczty, kuriera lub osobiście. 10.3. Miejsce składania ofert: siedziba Zamawiającego: Parafia pw. Świętego Wojciecha w Bobowie ul. Gdańska 90 83-212 Bobowo 10.4. Kancelaria parafialna czynna jest: poniedziałek - piątek 8:00-9:00 oraz 18:30-19:00 Miejsce i termin realizacji: 7. HARMONOGRAM REALIZACJI ZAMÓWIENIA 7.1. Planowany termin zakończenia rzeczowej realizacji zamówienia: do 24 miesięcy od dnia podpisania Umowy. 7.2. Planowany termin podpisania umowy z wykonawcą: do 30 dni od wyboru wykonawcy i po otrzymaniu promesy inwestycyjnej z Banku Gospodarstwa Krajowego. 7.3. Terminem rozpoczęcia realizacji zamówienia jest data podpisania umowy z Wykonawcą, a terminem zakończenia data protokołu odbioru końcowego zamówienia podpisana przez Zamawiającego oraz inspektora nadzoru. 7.4. Termin realizacji zamówienia może ulec zmianie tylko w uzasadnionych okolicznościach oraz pod warunkiem otrzymania zgody Prezesa Rady Ministrów w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. Szczegółowe informacje w tym zakresie zostały opisane w warunkach zmiany umowy Wymagania: 3. SPOSÓB I MIEJSCE PUBLIKACJI POSTĘPOWANIE OFERTOWEGO: Strona internetowa Wnioskodawcy - Gmina Bobowo: www.bip.ugbobowo.nv.pl Strona internetowa Beneficjenta - Parafii pw. Świętego Wojciecha w Bobowie: http://www.bobowo.parafia.net.pl/ 4. TRYB UDZIELANIA ZAMÓWIENIA 4.1. Zamawiający realizuje projekt (dalej ,,Projekt") ,,Remont muru kamiennego wraz z elementami towarzyszącymi wpisanego do GEZ jako ogrodzenie cmentarza przykościelnego (XV w.)", na który Gmina Bobowo pozyskała dofinansowanie (wstępna promesa nr RPOZ/2022/3747/PolskiLad) z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków w ramach Polskiego Ładu. Beneficjentem dotacji jest: Parafia pw. Świętego Wojciecha w Bobowie 4.2. Niniejsze postępowanie prowadzone jest w sposób konkurencyjny i transparentny, w szczególności z uwzględnieniem § 8 ust. 6 Regulaminu Naboru Wniosków o Dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. 4.3. Do niniejszego postępowanie zakupowego nie stosuje się Ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2023 r. poz. 1605). 4.4. Dane osobowe przekazane Zamawiającemu w toku prowadzenia postępowania będą przetwarzane zgodnie z regulacjami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (dalej Rozporządzenie RODO). Szczegółowe informacje w tym zakresie znajdują się w Klauzuli informacyjnej RODO stanowiącej załącznik nr 4 do niniejszego zapytania ofertowego. 4.5. W sprawach nieuregulowanych zastosowanie znajdują bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1610 z późn. zm.). 4.6. Do upływu terminu składania ofert Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany lub uzupełnienia treści niniejszego zapytania ofertowego. W tej sytuacji potencjalni Wykonawcy, którzy złożyli już ofertę zostaną poinformowani o dokonanej zmianie treści zapytania ofertowego i o ewentualnym nowym terminie składania ofert. 4.7. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania w ramach zapytania ofertowego bez podania przyczyny - na każdym jego etapie - bez ponoszenia jakichkolwiek skutków prawnych i finansowych. 8. OKRES GWARANCJI Wykonawca zobowiązuje się do udzjelenia min. 60 miesięcznej gwarancji i rękojmi za wady na wykonane roboty budowlane, objęte niniejszym zamówieniem. 9. ZAWARTOŚĆ SKŁADANEJ OFERTY Oferta musi zawierać następujące oświadczenia i dokumenty: a. formularz ofertowy stanowiący załącznik nr 1 do niniejszej specyfikacji, b. odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, c. wykaz osób (załącznik nr 2) wraz z kopią uprawnień oraz dowodem udziału w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach zgodnie z pkt 12.1 lit c d. wykaz robót budowlanych (załącznik nr 3) wraz z dokumentami potwierdzającymi, że roboty zostały zakończone w terminie umownym oraz wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane; e. Zgoda na przetwarzanie danych - RODO (załącznik nr 4) 10.5. Każdy oferent może złożyć tylko jedną ofertę 10.6. Oferty należy składać na formularzu stanowiącym Załącznik nr 1 do niniejszego zapytania. 10.7. Ofertę należy umieścić w zamkniętej kopercie zaadresowanej na adres siedziby Zamawiającego opatrzonej napisem: Zapytanie ofertowe nr 4/2024 ,,Remont muru kamiennego wraz z elementami towarzyszącymi wpisanego do GEZ jako ogrodzenie cmentarza przykościelnego (XV w.)" nie otwierać przed 18. 06. 2024 r. godz. 19:00 oraz danymi (pełna nazwa i adres) Wykonawcy. 10.8. Za termin złożenia oferty przyjmuje się termin dostarczenia oferty do Zamawiającego (nie decyduje data nadania listu poleconego), w tym godzinę dostarczenia. 10.9. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Oferenta. 10.10. Oferta oraz składane łącznie z nią dokumenty muszą być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Oferenta, a podpisy muszą umożliwić identyfikację tożsamości osób je składających tj. podpis powinien być złożony wraz z imienną pieczątką lub podpis powinien być czytelny z podaniem imienia i nazwiska przez osobę upoważnioną do reprezentacji Wykonawcy zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej (CEIDG). Jeżeli osoba/osoby podpisująca/e ofertę nie wynika z KRS lub z ewidencji działalności gospodarczej (CEIDG), to należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo dla tej osoby. Pełnomocnictwo to musi w swej treści wyraźnie wskazywać uprawnienia tej osoby do składania oświadczeń woli w postępowaniu o udzielenie zamówienia, np. do podpisania oferty. 10.11. Kopie dokumentów muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez osobę upoważnioną do złożenia oferty. 10.12. Oferty niekompletne (tj. niezawierające wszystkich obowiązkowych elementów) lub złożone po wyznaczonym terminie nie będą brały udziału w postępowaniu. 10.13. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych ani ofert wariantowych. 10.14. Złożenie oferty jest jednoznaczne z zaakceptowaniem bez zastrzeżeń treści niniejszego zapytania ofertowego. 10.15. Zmawiający nie zwraca przesłanych ofert. 10.16. Niniejsze zapytanie ofertowe nie zobowiązuje Zamawiającego do zawarcia umowy. 11. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ Oferenci pozostają związani ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. 12. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU 12.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Oferenci, którzy: a. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. b. Posiadają wiedzę i doświadczenie w zakresie wykonania niniejszego zamówienia: Zamawiający wymaga, aby Wykonawca, który złoży ofertę wykazał, że wykonał należycie i zgodnie z przepisami prawa, nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy -w tym okresie maksymalnie 5 robót budowlanych na łączną kwotę brutto 1.000.000,00 (słownie milion złotych 00/100) , które polegały na wykonaniu robót budowlano -konserwatorskich w obiekcie (obiektach) wpisanym (wpisanych) do wojewódzkiego rejestru zabytków lub do gminnej ewidencji zabytków c. Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: Zamawiający wymaga, aby Wykonawca skierował realizacji zamówienia kierownika robót budowlanych posiadającego kwalifikacje do kierowania robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych, określone w art. 37c Ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, to jest: - posiadającego uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń, - który przez co najmniej 18 miesięcy brał udział w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury przy czym na okres wyżej wymienionego doświadczenia może składać się doświadczenie uzyskane w czasie kilku robót budowlanych, których łączny czas składa się na 18 miesięcy. W przypadku osób będących obywatelami państw członkowskich, które nabyły kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznacznej z wykonywaniem samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast uprawnień określonych powyżej, wystarczające jest posiadanie odpowiedniej decyzji o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub legitymowanie się prawem do świadczenia usług transgranicznych. d. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia we wskazanych terminach. 12.2. Powyższe warunki zostaną spełnione poprzez złożenie oferty zgodnie z pkt 9 12.3. Zamawiający nie dopuszcza możliwości powoływania się na zasoby podmiotów trzecich w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu. 13. KRYTERIA OCENY OFERTY I OPIS SPOSOBU PRZYZNAWANIA PUNKTACJI 13.1. Wszystkie oferty jakie wpłyną do Zamawiającego w odpowiedzi na zapytanie ofertowe zostaną poddane weryfikacji pod kątem zgodności z przedmiotem zamówienia. Oferta, która nie będzie zgodna z przedmiotem zamówienia lub taka która zostanie przedstawiona w formie uniemożliwiającej weryfikację tych informacji zostanie odrzucona jako niezgodna z przedmiotem zamówienia. 13.2. Zamawiający dokona oceny punktowej ofert, które: a) zostały złożone w terminie, b) są zgodne z przedmiotem zamówienia, c) spełniają warunki udziału w postępowaniu, d) przedstawiły ofertę zgodnie z wymaganiami wskazanymi w minimalnym zakresie oferty. 13.3. Ocena punktowa zostanie dokonana na podstawie oceny kryterium: cena -100%, 13.4. Ocenie podlega cena brutto danej oferty. 13.5. Maksymalna punktacja dla danej oferty z najniższą ceną brutto to 100 pkt. 13.6. Kolejne oferty oceniane są proporcjonalnie do podanej ceny brutto zgodnie ze wzorem: (cena brutto najniższa / cena brutto danej oferty) * 100 pkt. 13.7. Oferta z największą ilością punktów zostanie wyłoniona jako najbardziej korzystna. 13.8. Podana cena w ofercie jest ceną brutto i musi być podana w polskich złotych (PLN) liczbowo oraz słownie z wyodrębnieniem należytego podatku VAT-jeżeli występuje. 13.9. W przypadku, kiedy oferenci otrzymają identyczną liczbę punktów tj. podali taką samą najniższą cenę, Zamawiający zwróci się do tych podmiotów z prośbą o przedłożenie ponownie ofert zawierających cenę we wskazanym przez Zamawiającego terminie, po czym Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę spośród ponownie złożonych ofert. 13.10. W przypadku, gdy cena najkorzystniejszej oferty przekroczy budżet projektu zaplanowany na realizację usługi, Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia całego postępowania objętego niniejszym zapytaniem ofertowym lub prawo do negocjowania ceny z Wykonawcą, który złożył najkorzystniejszą ofertę. W przypadku podjęcia negocjacji, gdy negocjacje nie przyniosą efektu, Zamawiający unieważni wybór wyłonionego Wykonawcy i będzie negocjował oferty kolejnych Wykonawców znajdujących się na liście rankingowej. 13.11. Cena za wykonanie przedmiotu zamówienia może być tylko jedna - nie dopuszcza się wariantowości cen - oraz nie może ulec zmianie przez okres związania ofertą. 13.12. Podana cena w ofercie stanowi cenę ryczałtową i obejmuje wszystkie koszty niezbędne do należytego wykonania niniejszego zamówienia. 13.13. Oferowaną cenę ryczałtową brutto wpisaną do formularza oferty należy wyliczyć w szczególności w oparciu o aktualne, powszechnie stosowane katalogi, cenniki, taryfikatory bądź inne wskaźniki kosztów, dane przedstawione w Ogłoszeniu, w tym wynikające z istotnych postanowień umowy, opis przedmiotu zamówienia, jego zakres, ewentualną wizję lokalną, koszty wykonania w okresie udzielonej przez Wykonawcę gwarancji wymaganych przeglądów gwarancyjnych, koszty ubezpieczenia OC, koszty związane z obowiązującymi przy wykonaniu zamówienia przepisami prawa w tym koszty należnego podatku od towarów i usług VAT, jak również koszty wynikające z wszelkich upustów i rabatów. 13.14. Wykonawca określając wynagrodzenie zobowiązany jest do bardzo starannego zapoznania się z przedmiotem zamówienia, warunkami wykonania i wszystkimi czynnikami mogącymi mieć wpływ na cenę zamówienia. 13.15. Ewentualne roboty zamienne, które wystąpią podczas procesu realizacji zamówienia muszą zostać wykonane w ramach zaoferowanej ceny ryczałtowej oraz wymagają zgody Zamawiającego. 13.16. Przyjmuje się, że robotami zamiennymi są roboty ujęte w opisie przedmiotu zamówienia, przewidziane do wykonania wg odpowiedniej technologii i z konkretnych materiałów i urządzeń, lecz za zgodą zamawiającego wykonane w innej technologii, z innych materiałów i przy zastosowaniu innych urządzeń. 13.17. Ewentualne roboty dodatkowe, które wystąpią podczas procesu realizacji zamówienia mogą być przedmiotem zmiany wartości umowy, co zostało dokładnie opisane w pkt. ,,Warunki zmiany umowy" niniejszego zapytania ofertowego 13.18. Przez zamówienie dodatkowe należy rozumieć takie zamówienie, które nie zostało ujęte w opisie przedmiotu zamówienia określający przedmiot zamówienia podstawowego oraz objęte treścią zapytania ofertowego a jego wykonanie jest niezbędne do zapewnienia prawidłowości całego zamówienia, a Wykonawca nie był w stanie ich przewidzieć, z zastrzeżeniem pkt. 13.19, 13.20, 13.21. Zakres wskazanych robót musi wynikać ze sporządzonego i zatwierdzonego protokołu konieczności wystąpienia robót, natomiast warunki udzjelenia zamówienia muszą być równoważne do warunków zamówienia podstawowego. 13.19. Ewentualne roboty, które nie zostały ujęte w opisie przedmiotu zamówienia związanym z niniejszym zapytaniem ofertowym, a są naturalną konsekwencją procesu budowlanego i w naturalny sposób z niego wynikają, uznaje się, że wykonawca robót dysponując opis przedmiotu zamówienia powinien przewidzieć je jako konieczne do wykonania, mimo że opis przedmiotu zamówienia literalnie ich nie wymienia. De facto roboty te są ściśle związane z przedmiotem zamówienia. Wynika to z zawodowego charakteru wykonywanych przez wykonawcę robót budowlanych czynności i przypisanego do nich określonego poziomu wiedzy i doświadczenia zawodowego. Tego typu roboty muszą zostać zrealizowane w ramach zaoferowanej ceny ryczałtowej. 13.20. Za roboty dodatkowe nie można uznać robót, które wynikają z wykonania większych ilości robót, niż to wynika z kosztorysu ofertowego opracowanego na podstawie opisu przedmiotu zamówienia wskazanego na etapie zapytania ofertowego, gdyż w istocie to roboty, które stanowią przedmiot zamówienia. W interesie Wykonawcy leży własna ocena robót budowlanych przewidzianych do wykonania oraz uwzględnienie wszelkich innych okoliczności, które mogą mieć wpływ na cenę. Takie roboty Wykonawca ma obowiązek wykonać w ramach oferowanej ceny ryczałtowej. 13.21. Wszelkie ewentualne kosztorysy wykonywane w trakcie prowadzonych robót w przypadku wystąpienia ewentualnych robót zamiennych lub dodatkowych, których nie da się oszacować na etapie przygotowania oferty leżą po stronie Wykonawcy. 13.22. Zamawiający może żądać od Oferentów w toku badania i oceny ofert wyjaśnień, dodatkowych dokumentów i informacji dotyczących treści złożonych ofert, bądź uzupełnienia braków w złożonej ofercie wyznaczając Wykonawcy odpowiedni termin. W przypadku nieuzupełnienia oferty lub niezłożenia pełnych wyjaśnień, Zamawiający uprawniony będzie do odrzucenia oferty. 13.23. W przypadku wystąpienia podejrzenia lub/i przesłanek, które mogą wskazywać, że złożone oświadczenia lub dokumenty w ofercie są nieprawdziwe, Zamawiający może żądać od Oferenta stosownych wyjaśnień na każdym etapie oceny oferty, również po wyborze wykonawcy oraz po podpisaniu umowy. W przypadku niezłożenia w wyznaczonym terminie pełnych wyjaśnień oraz braku udowodnienia, że informacje w złożonej ofercie są zgodne z prawdą, Zamawiający ma prawo do odrzucenia oferty, a także do rozwiązania umowy na etapie jej realizacji. 13.24. Zamawiający ma prawo do odrzucenia oferty, jeśli oferta jest niekompletna, wpłynęła po terminie składanie ofert, nie spełnia warunków udziału w postępowaniu, nie spełnia wymogów formalnych, jest niezgodna z zapytaniem lub zawiera rażąco niską cenę 13.25. Rażąco niska cena występuje w przypadku, gdy cena całkowita oferty jest niższa o co najmniej 30% od wartości zamówienia powiększonej o należny podatek od towarów i usług, ustalonej przed wszczęciem postępowania. 13.26. Zamawiający, w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, może zwracać się do wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny. 13.27. Zamawiający, oceniając wyjaśnienia, będzie brał m.in. pod uwagę obiektywne czynniki, w szczególności oszczędność metody wykonania zamówienia, wybrane rozwiązania techniczne, wyjątkowo sprzyjające warunki wykonania zamówienia, wybrane rozwiązania techniczne, wyjątkowo sprzyjające warunki wykonywania zamówienia dostępne dla wykonawcy, oryginalność projektu wykonawcy (a także przedstawione dowody). Z tytułu odrzucenia oferty, oferentowi nie przysługuje żadne roszczenie w stosunku do Zamawiającego. 14. ZAKRES WYKLUCZENIA 14.1. Z udziału w postępowaniu wykluczeni są Wykonawcy powiązani osobowo i kapitałowo z Zamawiającym, tym samym do udziału w postępowaniu Zamawiający dopuści podmioty, które złożą następujące oświadczenie w tym zakresie: Wykonawco oświadcza, że nie jest powiązany osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym. Przez powiązania osobowe lub kapitałowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy a Wykonawcą, polegające w szczególności na: a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej, b) posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji, c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika, d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli. 15. WARUNKI ZMIANY UMOWY 15.1. Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, z zastrzeżeniem pkt 15.2,15.3,15.4,15.5,15.6 15.2. Dopuszcza się istotne zmiany postanowień zawartej umowy, w stosunku do treści oferty w przypadku wystąpienia przynajmniej jednego z poniższych powodów: o wystąpienia uzasadnionych zmian w zakresie i sposobie wykonania przedmiotu zamówienia; o potrzeby wprowadzenia zmian projektowych w szczególności robót dodatkowych lub/i zamiennych niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia; o wystąpienia uzasadnionych i adekwatnych przyczyn do zmian w zakresie i sposobie wykonania przedmiotu zamówienia wynikających z wprowadzonych zmian do wniosku o dofinansowanie inwestycji; o wystąpienia obiektywnych przyczyn niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy; o wystąpienia okoliczności będących wynikiem działania siły wyższej; o zmiany istotnych regulacji prawnych; o wystąpienia odmowy lub wydłużenia terminów wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień wstrzymania robót przez Konserwatora Zabytków z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę; o wystąpienia przyczyn związanych z procedurami rozliczenia dofinansowania inwestycji ze środków Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. 15.3. Dopuszcza się możliwość zmiany terminu realizacji umowy, w szczególności w sytuacjach wskazanych w pkt 15.2, w sytuacjach niezależnych od wykonawcy np. z powodu niesprzyjających warunków pogodowych, gdyby dalsza realizacja prac budowlanych mogła spowodować niekorzystne dla obiektu konsekwencje, w sytuacji przedłużających się procedur związanych z niezbędnymi pozwoleniami, w sytuacjach związanych z koniecznością wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, które ze względu na zasady wiedzy technicznej i sztuki budowlanej wymagają dodatkowego czasu ponad termin wynikający z umowy, innych sytuacji uzasadnionych protokołem konieczności. 15.4. Wydłużenie terminu realizacji umowy na wniosek Wykonawcy będzie możliwe wyłącznie po uzyskaniu zgody Zamawiającego i będzie możliwe wyłącznie w sytuacji, gdy konieczność wydłużenia tego terminu wynika z przyczyn obiektywnych obiektywnych oraz Zamawiający uzyska zgodę na wydłużenie terminu realizacji zadania od Prezesa Rady Ministrów w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. 15.5. Zmiany umowy, o których mowa w pkt. 15.2,15.3,15.4 nie mogą powodować zwiększenia wartości umowy. 15.6. Ewentualne roboty dodatkowe (pkt 13.18), które wystąpią podczas procesu realizacji przedmiotu umowy mogą być przedmiotem zmiany wartości umowy. 15.7. Zmiany umowy, o których mowa w pkt. 15.2,15.3,15.4,15.5 wymagają zgody obydwu stron umowy i formy pisemnej pod rygorem nieważności. 16. ZAPŁATA WYNAGRODZENIA: 16.1. Wypłata wynagrodzenia nastąpi zgodnie z zasadami dotyczącymi warunków wypłaty wynagrodzenia określonymi w Szczegółowych zasadach i trybie udzielania dofinansowania z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków stanowiącymi załącznik do uchwały nr 232/2022 Rady Ministrów z dnia 23 listopada 2022 r., Wstępnej Promesie oraz Promesie dotyczącej dofinansowania inwestycji z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków, przy czym: w pierwszej kolejności zostanie wypłacona kwota w wysokości wkładu własnego w projekcie, następnie wypłata środków wynikających z promesy. 16.2. Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu umowy, płatne będzie po: a. protokolarnym odbiorze częściowym (po wykonaniu 50% robót) i końcowym robót, b. przedstawieniu dowodów zapłaty wymagalnego wynagrodzenia podwykonawcom i dalszym podwykonawcom biorącym udział w realizacji odebranych robót budowlanych, c. wystawieniu faktury / rachunku przez Wykonawcę. 16.3. Płatność będzie dokonywana przelewem na konto Wykonawcy wskazane na fakturze. 16.4. Zapłata wynagrodzenia Wykonawcy Inwestycji nastąpi w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia wystawienia faktury 16.5. Jeżeli Wykonawca realizuje przedmiot umowy przy udziale podwykonawców, to mają zastosowanie następujące postanowienia: a. podział wynagrodzenia dla poszczególnych podwykonawców będzie przedmiotem rozliczeń pomiędzy nimi a Wykonawcą. b. za działania i zaniedbania podwykonawców, Wykonawca ponosi odpowiedzialność względem Zamawiającego jak za postępowanie własne. 17. ROZSTRZYGANIE SPORÓW 17.1. Spory wynikające z wykonania niniejszej umowy rozstrzygane będą przez sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego. 17.2. Strony mają obowiązek przed skierowaniem sprawy do sądu przeprowadzić postępowanie negocjacyjne celem polubownego załatwienia sprawy zgodnie z pkt 17.3. 17.3. Ewentualne spory w relacjach z wykonawcami o roszczenia cywilnoprawne w sprawach, w których zawarcie ugody jest dopuszczalne, poddane zostaną mediacjom lub innemu polubownemu rozwiązaniu sporu przed Sądem Polubownym przy Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej, wybranym mediatorem albo osobą prowadzącą inne polubowne rozwiązanie sporu. Kontakt: 2. OSOBA DO KONTAKTU W SPRAWIE OGŁOSZENIA Ks. dr. Łukasz Kątny- Proboszcz Parafii Nr. tel: 512 450 596 |
© eurobudowa.pl 2004-2025