Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
6082z ostatnich 7 dni
22482z ostatnich 30 dni

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Aplikacja mobilna

Koszenie terenów zieleni i poboczy w pasach drogowych

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Koszenie terenów zieleni i poboczy w pasach drogowych

Data zamieszczenia: 2024-08-22
Dane kontaktowe Zamawiającego: Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu
ul. Wilczak 17
61-623 Poznań
powiat: Poznań
tel. 61 647 73 23
kteper@zdm.poznan.pl
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
Wadium: ---
Nr telefonu: tel. 61 647 73 23
Termin składania ofert: 2024-08-26 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu zaprasza do złożenia oferty cenowej na koszenie terenów zieleni i poboczy w pasach drogowych miasta Poznania w rejonie 6A (Nowe Miasto Południe).
I. Opis przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na koszeniu terenów zieleni i poboczy w pasach drogowych miasta Poznania wraz z rozdrobnieniem w miejscu koszenia lub wygrabieniem i wywozem pokosu w terminie
od 01 września do 30 listopada 2024 r.
Na terenie rejonu przewidziane jest koszenie podstawowe (w standardzie wysokim, w standardzie niskim - jednorazowe koszenie) oraz koszenie interwencyjne.
II. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
Koszenie terenów zieleni i poboczy - to działania mające na celu utrzymanie terenów zieleni we właściwym stanie estetycznym oraz zapewnienie odpowiedniego pola widzenia (trójkątów widoczności) na skrzyżowaniach i łukach drogi. Pod nazwą czynności koszenia każdorazowo należy rozumieć wykoszenie i rozdrobnienie pokosu w miejscu wykoszenia (standard wysoki) lub wykoszenie i wygrabienie oraz wywóz pokosu (pierwsze koszenie w standardzie wysokim, tj. pierwszy cykl, standard niski - koszenie jednokrotne i interwencyjne), zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Koszenie obejmuje zarówno tereny zieleni z założonymi trawnikami, jak również tereny nieurządzone. W zakres zadania wchodzi koszenie trawy, chwastów, wykoszenie samosiewów, a także każdorazowe rozdrobnienie lub wygrabienie
i wywiezienie pokosu z całej powierzchni. Koszenie musi być wykonywane w maksymalnym zakresie przy zastosowaniu kosiarek mechanicznych nierotacyjnych z mieleniem pokosu lub jego pochłanianiem, a tylko dla koszenia małych powierzchni i skarp oraz koszenia wykańczającego dopuszcza się stosowanie kosiarek rotacyjnych prowadzonych ręcznie oraz wykaszarek. Koszenie należy wykonywać w maksymalnie dużym zakresie sprzętem umożliwiającym rozdrobnienie pokosu - zmielenie oraz pozostawienie go w miejscu koszenia - dot. koszenia w standardzie wysokim (poza pierwszym cyklem).
Dobór sprzętu musi uwzględniać specyfikę pracy w pasie drogowym - rozdrobnienie powierzchni, ruch uliczny, obsadzenia drzewami i krzewami, znaki drogowe i inne urządzenia bezpieczeństwa ruchu. Ze względu na ryzyko zagęszczania gruntu wokół drzew i krzewów, należy dobierać sprzęt w taki sposób, by nacisk na osie był maksymalnie ograniczony.
Wysokość koszenia, czyli wysokość roślin w trawniku po zakończeniu koszenia, powinna wynosić minimum 7 cm. Nie wolno doprowadzić do wykoszenia na wysokość niższą aniżeli podane 7 cm. Koszenie należy wykonać w taki sposób, aby powierzchnia całej połaci roślin była równej wysokości. Pozostawienie roślin o różnej wysokości nie jest również prawidłowe. Czas od rozpoczęcia koszenia trawnika na konkretnym odcinku ulicy do jego zakończenia powinien być maksymalnie skrócony, tj. dokoszenie drobnych fragmentów, które nie mogą być skoszone inaczej niż ręcznie musi być wykonane natychmiast po przejeździe sprzętu, nie później niż w ciągu 24 godzin od zakończenia koszenia konkretnej połaci trawnika, natomiast ewentualne wygrabianie i wywóz pokosu z terenu skoszonego nie później niż w ciągu 48 godzin od zakończenia koszenia. Wymagane jest na tyle staranne wykoszenie, by po zakończeniu prac nie były widoczne granice poszczególnych przejazdów sprzętu (w postaci wąskich pasów
z wyrośniętymi roślinami). Zaleganie pokosu przeznaczonego do wygrabienia i wywozu oraz niewykoszenie i pozostawienie fragmentów niedokoszonych jest niedopuszczalne powyżej określonego czasu.
Zamawiający wyodrębnił w ramach koszenia:
- zakres podstawowy (w standardzie wysokim i niskim - jednorazowe koszenie) oraz
- zakres interwencyjny.
Każdorazowo, bez względu na rodzaj koszenia, zakończenie prac i gotowość do odbioru należy zgłaszać mailowo. Potwierdzenie terminowego i prawidłowego wykonania koszeń w standardzie wysokim, realizowanych ze wskazaną dobową wydajnością (I koszenie oraz każde pierwsze po wstrzymaniu), potwierdzone będzie w protokole kontrolnym, który spisany zostanie po wykonaniu objazdu z Wykonawcą lub samodzielnie przez Zamawiającego.
1. Opis zakresu podstawowego:
- standard wysoki
Zamawiający zakłada koszenie terenów zieleni w standardzie wysokim w sposób ciągły, aby wysokość koszonych roślin pozwalała na rozdrobnienie i pozostawienie w terenie pokosu, umożliwiając obieg materii organicznej. Pokos ulegający mineralizacji spowoduje użyźnienie podłoża, poprawi jego strukturę i pojemność wodną. Taki sposób prowadzenia prac nie będzie również wymagał wykonania dodatkowych czynności i ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z grabieniem i wywozem pokosu. Pozostawienie rozdrobnionego pokosu możliwe jest jedynie w przypadku jego drobnego zmjelenia i równomiernego rozrzucenia na koszonej powierzchni, podczas regularnego, częstego koszenia. W sytuacji, kiedy ilość materii organicznej będzie tak duża, że pokos będzie widoczny po rozdrobnieniu, konieczne będzie jego wygrabienie i wywiezienie.
Koszenie musi być wykonywane z taka częstotliwością i wydajnością, która zapewni Zamawiającemu stałe utrzymanie trawników na poziomie nie wyższym niż 25 cm wysokości. W standardzie tym o terminie każdorazowego koszenia decyduje Wykonawca, dostosowując go do warunków atmosferycznych i tempa wzrostu roślin. Zamawiający nie określa efektu pracy w postaci liczby koszeń, lecz dopuszczalnej wysokości roślin w trawniku, która wynosi 25 cm. Dopuszczenie do wzrostu roślin w trawniku na wysokość większą niż 25 cm podlegać będzie karze określonej w umowie.
Wyjątek stanowi pierwsze koszenie oraz koszenie po jego wstrzymaniu przez Zamawiającego (z powodu suszy). Www. przypadkach prace należy wykonywać z wydajnością:
- min. 60 arów na dobę,
tak, aby w terminie proporcjonalnym do wielkości rejonu zakończyć pierwszy cykl koszenia. Np. Rejon o powierzchni 1350 arów powinien zostać skoszony w ciągu 15 dni roboczych (1350/90=15). Za dni robocze przyjmuje się wszystkie dni, z wyjątkiem niedziel i świąt ustawowo wolnych od pracy. O terminie rozpoczęcia pierwszego koszenia w standardzie wysokim lub wznowieniu koszenia po jego wstrzymaniu, Zamawiający zawiadamia pisemnie na minimum 3 dni robocze przed wymaganym terminem rozpoczęcia prac.
o rozpoczęciu kolejnych koszeń decyduje Wykonawca, tak organizując pracę oraz częstotliwość koszenia, aby roślinność w trawnikach nie przekroczyła dopuszczalnej wysokości.
Termin koszenia:
Koszenie w standardzie wysokim trwa od podpisania umowy do 30 października. W sytuacji wystąpienia niesprzyjających warunków atmosferycznych, np. braku możliwości rozpoczęcia koszenia we wskazanym terminie, zostanie ono opóźnione i wydłużone jesienią, proporcjonalnie do ilości dni opóźnienia, o czym Wykonawca zostanie pisemnie poinformowany. Wykonawca winien przedłożyć pisemny wniosek z prośbą o wydłużenie terminu zleconych prac. Zamawiający przeanalizuje panujące warunki atmosferyczne
i ich rzeczywisty wpływ na zmniejszenie wydajności realizowanego koszenia.
Standard wysoki obejmuje obiekty wyszczególnione w załączniku nr 3.
WSTRZYMANIE KOSZENIA
W przypadku wystąpienia niesprzyjających warunków pogodowych - przedłużających się okresów suszy i wysokich temperatur, Zamawiający wstrzyma koszenie, w celu zapobieżenia usychania roślin z powodu suszy, przesuszenia podłoża i kurzenia oraz w celu ochrony czystości powietrza. O wstrzymaniu koszenia Wykonawca poinformowany zostanie pisemnie, z wyprzedzeniem wynoszącym min. 3 dni robocze. W trakcie przerwania koszenia obowiązywać będzie zakaz używania kosiarek ciągnikowych i jezdnych oraz nie będzie obowiązywała konieczność utrzymywania roślin w trawnikach na maksymalnej wysokości 25 cm. O wznowieniu koszenia Wykonawca zostanie powiadomiony pisemnie, z wyprzedzeniem wynoszącym min. 3 dni roboczych. Pierwsze koszenie po każdym wznowieniu, wykonywane będzie w wydajnością min. 60 arów na dobę.
Wykonawca kalkulując cenę koszenia w standardzie wysokim uwzględnia okresowe przerwania koszenia przez Zamawiającego w okresie letnim.
- standard niski
Koszenie w niskim standardzie przewiduje wykonanie 1-go koszenia w ciągu sezonu z wygrabieniem i wywozem pokosu.
Termin koszenia:
- rozpoczęcie koszenia około 15 września.
Przy czym dokładny termin rozpoczęcia koszenia dla każdego z rejonów zostanie indywidualnie określony przez Zamawiającego. Dokładne terminy rozpoczęcia obu koszeń w standardzie niskim podane zostaną w formie pisemnej na minimum 3 dni roboczych przed planowanym ich rozpoczęciem, które uzależnione będzie od warunków pogodowych, stopnia wzrostu roślin, oczekiwań społecznych itd.
Koszenie w standardzie niskim należy wykonywać z wydajnością min. 90 arów na dobę.
Standard niski obejmuje obiekty wyszczególnione w załączniku nr 3.
Terminy oraz standardy prac zostały tak dobrane, aby przy jak najmniejszej liczbie pracowników możliwe było prowadzenie prac w systemie zbliżonym do ciągłego.
2. Opis zakresu interwencyjnego:
W ramach prac interwencyjnych przewidziane są usługi wykaszania na pozostałych terenach w obrębie Rejonu. Prace interwencyjne zlecane mogą być dla obiektu przez cały sezon wegetacyjny, tj. od dnia podpisania umowy do 30 listopada wraz z wygrabieniem i wywozem pokosu.
W ramach prac interwencyjnych zlecane będzie koszenie terenów zieleni i poboczy znajdujących się w granicach Rejonu (zaznaczonego na mapie stanowiącej załącznik nr 4), a niewymienionych w zakresach przewidzianych do koszenia podstawowego w standardzie wysokim.
Powierzchnia terenów zieleni przewidziana do interwencyjnego koszenia uzależniona będzie od aktualnych potrzeb wynikających z warunków pogodowych, zgłoszeń Straży Miejskiej i mieszkańców oraz środków finansowych. Prace przewidziane do wykonania będą zlecane na podstawie zlecenia koszenia interwencyjnego.
Obmiary przewidziane w kosztorysie ofertowym dla interwencyjnego koszenia są orientacyjne. Zamawiający zastrzega sobie możliwość niezlecenia prac za całą kwotę przewidzianą na koszenie interwencyjne.
Zamawiający wymaga koszenia interwencyjnego terenów zieleni z wydajnością 70 arów na dobę.
O terminie przystąpienia do koszenia interwencyjnego Zamawiający zawiadamia pisemnie na minimum 3 dni robocze przed wymaganym terminem rozpoczęcia prac.
III. Pozostałe obowiązki Wykonawcy związane z realizacją przedmiotu zamówienia:
a) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie ewentualne wypadki i szkody powstałe w wyniku realizacji przedmiotu umowy. Szkody nie uznane przez ubezpieczyciela Wykonawcy, powstałe z przyczyn niewłaściwego zabezpieczenia i realizowania usług obciążą Wykonawcę.
b) Prowadzenie prac koszeniowych w taki sposób, aby przez cały czas robót zapewnić przejście chodnikiem (pozostawienie szerokości nie mniejszej niż 1,5 m), przejazd ścieżką rowerową i całkowitą szerokość jezdni dla ruchu kołowego.
c) Właściwe oznakowanie miejsc prowadzenia prac i zabezpieczenia ich przed dostępem osób trzecich. Sama czynność koszenia (przejazd sprzętem czy przejście kosiarzy) nie wymaga zajęcia pasa drogowego. Jednak w przypadku realizowania zadań wymagających zajęcia jezdni bądź chodnika lub ścieżki rowerowej, niezbędne jest oznakowanie miejsca prac zgodnie z załącznikiem nr 5 do SWZ. Wykonawca ma obowiązek jednorazowo, niezwłocznie po podpisaniu umowy, dla każdej z części zamówienia, wystąpić do ZDM o wydanie decyzji na zajęcie pasa drogowego (nieodpłatne) na cały rok oraz każdorazowo, powiadamiać ZDM, MIR (Miejskiego Inżyniera Ruchu) oraz Policję drogą mailową -24 godz. przed rozpoczęciem prac o czasowej zmianie organizacji ruchu. Jednocześnie niezbędne jest, aby znaki, które zostały zastosowane w związku z prowadzonymi pracami, były w sposób trwały (tj. uniemożliwiający zerwanie przez użytkowników pasa drogowego) zakrywane/zasłaniane każdorazowo po zejściu z robót (m.in. na weekend i na noc), a więc w momencie przerwy pomiędzy realizowanymi, pracami. Wszelkie elementy oznakowania pionowego oraz poziomego powinny być zgodne z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach.
d) Przywrócenie naruszonego w czasie prac terenu objętego pracami oraz sąsiadującego, do stanu pierwotnego - dotyczy terenów zieleni oraz nawierzchni. Ewentualne zabrudzenie jezdni, chodników, ścieżek rowerowych, opasek przyjezdniowych pokosem musi być usunięte niezwłocznie, najpóźniej na koniec dnia pracy przy pomocy mioteł lub odkurzaczy.
Zamawiający nie dopuszcza możliwości stosowania dmuchaw do czyszczenia nawierzchni z pokosu.
e) Zachowanie szczególnej ostrożności podczas koszenia w obrębie drzew i krzewów, tj. kierowanie sprzętem
w taki sposób, by nie spowodować uszkodzeń opalikowania, uszkodzeń pni drzew, koron drzew oraz krzewów. Każdorazowe uszkodzenie pni drzew skutkować będzie koniecznością wykonania przez Wykonawcę obsadzeń rekompensujących - zamiennych o parametrach tożsamych z parametrami
drzewa uszkodzonego. To samo dotyczy palików. W przypadku krzewów wymiana roślin na nowe wymagana będzie przy uszkodzeniu min. 25 % pędów krzewu. W przypadku zniszczenia trawników na skutek zbyt krótkiego przycięcia trawy, konieczne jest odtworzenia całej zniszczonej połaci trawnika poprzez wysiew nasion mieszanki traw po uprzednim spulchnieniu podłoża oraz jego wertykulacji i zwałowaniu. Połacie odtworzonego trawnika oraz ponownie posadzone rośliny wymagają jednorocznej pielęgnacji na koszt Wykonawcy, który dopuścił do zniszczeń.
f) Przygotowania terenu przed rozpoczęciem prac, tak aby usługa przebiegała w sposób bezkolizyjny dla ludzi i sprzętu. Oczyszczanie terenów zieleni z zanieczyszczeń komunalnych Zamawiający zleca na drodze odrębnego postępowania przetargowego. W przypadku stwierdzenia zaśmiecenia terenu, przed przystąpieniem do prac, Wykonawca zobowiązany jest zwrócić się do Zamawiającego w celu zlecenia oczyszczenia terenu innemu podmiotowi. Niedopuszczalne jest koszenie terenu, na którym występują śmieci i rozdrabnianie ich podczas koszenia prowadzące do dodatkowego zaśmiecanie terenu.
g) Wykonawca jest ,,wytwórcą odpadów", zgodnie z definicją zawartą w art. 3 ust. 1 pkt 32 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach i zobowiązany jest gospodarować odpadami biodegradowalnymi (o kodzie 20 02 01), powstałymi w trakcie prowadzenia prac koszeniowych, zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach oraz z zapisami obowiązującego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Wielkopolskiego 2019-2025. Wykonawca jako wytwórca odpadów zobowiązany jest do posiadania umowy zawartej z zarządcą instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych (obowiązującej przez cały okres trwania umowy) oraz wpisu do Rejestru BDO bądź stosowanej decyzji zezwalającej na przetwarzanie odpadów (odzysk lub unieszkodliwianie), o którym mowa w art. 41. ust 1 Ustawy o odpadach.
Wykonawca zobowiązany jest raz w miesiącu (do dnia odbioru) przekazać Zamawiającemu dowód gospodarowania odpadami zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa (wymienionymi powyżej) w postaci kserokopii karty przekazania odpadów. Dostarczenie kserokopii karty przekazania odpadu Zamawiającemu jest warunkiem niezbędnym do dokonania odbioru prac a brak karty w dniu odbioru traktowany będzie jako opóźnienie w wykonaniu prac oraz będzie podstawą do naliczenia kary umownej. Jeśli na karcie przekazania odpadu umieszczono odpady pochodzące nie tylko z pasa drogowego, należy opisać kartę wskazując: ilość odpadów z pasa drogowego oraz z konkretnej umowy - Rejonu.
Wymagania w zakresie sprawdzenia przez wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia:
Wykonawca zobowiązany jest do zapoznania się z dokumentacją: Szczegółowym opisem zamówienia i wykazem obiektów.
Dopuszczalna jest zmiana powierzchni podlegającej koszeniu na każdym obiekcie o 5% bez wprowadzenia korekty do zryczałtowanych cen.

Dokument nr: ZDM-PZ.342.28.2024.1, ZDM-24-158173

Otwarcie ofert: IX. Data, godz. otwarcia ofert: 27.08.2024 r.

Składanie ofert:
VIII. TERMIN SKŁADANIA ofert: 26.08.2024 r. do godz. 00:00

Miejsce i termin realizacji:
Termin wykonania zamówienia: od dnia podpisania umowy do 30 listopada 2024 r.

Wymagania:
IV. Numer referencyjny nadany przez zamawiającego: ZDM-PZ.342.28.2024.1
V. Dopuszcza się złożenie oferty częściowej: NIE VI.
VII. Kryterium wyboru oferty: 100% cena
X. Sposób złożenia oferty:
Wyłącznie drogą elektroniczną na adres oferty@zdm.poznan.pl, z zaznaczeniem w temacie wiadomości nazwy zadania, nazwy wydziału lub/i numeru postępowania - ,,oferta do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego".
XI. Warunki uczestnictwa:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają:
a) kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że:
- posiada wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarującymi odpadami prowadzonego przez marszałków województw - tzw. BDO {warunek konieczny do spełnienia również przez podwykonawców).
- Wykonawca, który zamierza prowadzić przetwarzanie odpadów we własnym zakresie jest zobowiązany do posiadania zezwolenia na przetwarzanie odpadów (odzysk lub unieszkodliwianie), o którym mowa w art. 41. Ust 1 Ustawy o odpadach. W przypadku, gdy Wykonawca zamierza przekazać odpady innemu podmiotowi w celu ich przetwarzania, powinien zawrzeć umowę z podmiotem posiadającym odpowiednie zezwolenie w tym zakresie.
b) zdolności techniczne lub zawodowe: Wykonawca spełni warunek jeśli wykaże, że:
- posiada odpowiednie doświadczenie zawodowe tj.: wykonał w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie
o minimum dwie usługi polegające na przeprowadzeniu przeprowadzeniu cyklicznego wykaszania (tj. min. 2x
w sezonie wegetacyjnym) terenu zieleni na powierzchni minimum 700 arów każda, w ciągu
jednego sezonu wegetacyjnego
lub
o jednorazowe wykoszenie areału 2 000 arów terenów zieleni
gdzie prace w przewadze wykonane zostały przy użyciu kosiarek mechanicznych nierotacyjnych z mieleniem pokosu (dotyczy obu wymogów).
Wykonawca składa wraz z ofertą:
1) Wypełniony i podpisany Formularz ofertowy z przedmiarem prac - Załącznik nr 1
2) Formularz potwierdzający doświadczenie Wykonawcy - zgodnie z wymaganiami zawartymi w warunkach uczestnictwa - Załącznik nr 2,
3) Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu - Załącznik nr 6
4) Klauzulę zgody i obowiązku informacyjnego - Załącznik nr 7
Dokumenty potwierdzające warunki uczestnictwa należy dołączyć do oferty.
Brak powyższego uznany zostanie jako nie spełnienie warunków zapytania ofertowego

Uwagi:
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) informujemy:
Kto jest Administratorem Danych Osobowych?
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zarząd Dróg Miejskich z siedzibą przy ul. Wilczak 17, 61- 623 Poznań reprezentowany przez Dyrektora. Z Administratorem można kontaktować się pisemnie na ww. adres albo drogą elektroniczną na adres e-mail:zdm@zdm.poznan.pl lub na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej dostępny w BIP Zarządu Dróo. Miejskich.
Inspektor Ochrony Danych
Zgodność przetwarzania danych z przepisami prawa o ochronie danych osobowych monitoruje Inspektor Ochrony Danych, z którym można się kontaktować przez e-mail: iod2 mio@um.poznan.pl lub na adres Administratora.
W jakim celu i na jakiej podstawie będą przetwarzane dane osobowe?
Przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze oraz do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym (art. 6 ust. 1 lit. c) i e) RODO). Przekazanie przez Panią/Pana danych w szerszym zakresie niż jest to wymagane przepisami prawa w zakresie obsługiwanej sprawy, (np. numer telefonu) jest dobrowolne i zostanie uznane przez Administratora jako Pani/Pana zgoda na ich przetwarzanie (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO).
Przez jaki okres będą przechowywane dane osobowe?
Dane osobowe po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych obowiązujących u Administratora.
Komu mogą być przekazywane dane osobowe
Dane osobowe mogą zostać przekazane podmiotom współpracującym z Administratorem, tj.: jednostkom organizacyjnym UMP, dostawcom systemów informatycznych, podmiotom zapewniającym asystę i wsparcie techniczne dla systemów informatycznych,
firmom świadczącym usługi archiwizacji i niszczenia dokumentów, kancelariom prawnym, oraz podmiotom uprawnionym do tego na mocy odrębnych przepisów prawa (w razie konieczności).
Jakie prawa przysługują w związku z ochroną danych osobowych?
Ma Pani/Pan prawo do:
a) dostępu do swoich danych osobowych;
b) żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe;
c) żądania usunięcia danych:
o gdy dane nie są niezbędne do celów, dla których zostały zebrane,
o gdy dane przetwarzane są niezgodnie z prawem,
d) żądania ograniczenia przetwarzania, gdy:
o osoby te kwestionują prawidłowość danych,
o przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych,
o Administrator nie potrzebuje już danych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
W przypadku danych osobowych przetwarzanych na podstawie Pani/Pana zgody (dotyczy danych podanych dobrowolnie, które nie są wymagane przepisami prawa) informujemy, iż może ona zostać cofnięta w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy rozporządzenia lub krajowe przepisy o ochronie danych osobowych.
Czy dane osobowe wykorzystuje się do profilowania?
Pani/Pana dane osobowe nie są wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym do profilowania. Czy podanie danych osobowych jest konieczne?
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest niezbędne, a ich niepodanie uniemożliwi rozpatrzenie wnioskowanej sprawy.

Kontakt:
XII. Zapytania o przedmiot zamówienia:
Wszelkich informacji dotyczących przedmiotu zamówienia udzieli Kamila Teper - Starszy specjalista Wydziału Terenów Zieleni tel. 61 647 73 23, e-mail: kteper@zdm.poznan.pl

© eurobudowa.pl 2004-2025

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.