dolnośląskie (59-300 Lubin)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Dostawa prac budowlano-remontowych wraz z materiałami, robocizną, dostawą i gwarancją |
Data zamieszczenia: | 2025-01-07 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
PRIMO MAGDALENA PLUCIAK, KATARZYNA PLUCIAK SPÓŁKA CYWILNA Bratnia 1C 43-354 Czaniec powiat: bielski 534329778 primo.pluciak@gmail.com https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl/ogloszenia/210518 |
Województwo: | śląskie |
Miasto: | Czaniec |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | 534329778 |
Termin składania ofert: | 2025-01-20 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
Powstaje w kontekście projektu KPOD.01.01-IZ.00-4905/24 - Rozszerzenie i dywersyfikacja działalności restauracji PRIMO Część 1 Roboty budowlane Przedmioty zamówienia Roboty budowlane Roboty budowlane Opis Zakup jest związany z wdrożeniem projektu ,,Rozszerzenie i dywersyfikacja działalności restauracji PRIMO". Pozycja budżetowa obejmuje: A. Dostawę materiałów i wykonanie instalacji nawiewno-wywiewnej w lokalu wraz z włączeniem do istniejącego systemu rekuperacji w centrum handlowym; B. Dostawę materiałów i wykonanie kompletnej instalacji sanitarnej wodno-kanalizacyjnej w lokalu; C. Dostawę materiałów i wykonanie kompletnej instalacji elektrycznej i teletechnicznej w lokalu; D. Dostawę materiałów i wykonanie kompletnej aranżacji budowlanej w lokalu wg. założeń Zleceniodawcy; E. DOSTAWA drzwi wewnętrznych wraz z montażem. W Załączniku Nr5, Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia, znajdują się przedmiary poszczególnych elementów Zamówienia i kosztorysy inwestorskie. Zakres obejmuje zakup wraz z dostawą: A. Dostawę materiałów i wykonanie instalacji nawiewno-wywiewnej w lokalu wraz z włączeniem do istniejącego systemu rekuperacji w centrum handlowym. Instalacja wentylacyjna, stan istniejący: - wentylacja mechaniczna (nawiew) istniejącym kanałem nawiewnym wentylacji ogólnej zakończonym regulatorem stałego przepływu 500x300 (lokal posiada zapewnienie dla objętości 2000m3 powietrza /h) - wyciąg istniejącym kanałem wywiewnym wentylacji ogólnej 400x300 (wynajmujący zapewnia 1000m3/h) - wyciąg istniejącym kanałem wywiewnym wentylacji technologicznej 400x300 (wynajmujący zapewnia 1000m3/h). W lokalu restauracyjnym projektuje się układ wentylacji mechanicznej nawiewno-wywiewnej ogólnej z odzyskiem ciepła, opartym na istniejącej centrali wentylacji mechanicznej obsługiwanej/serwisowanej przez Wynajmującego powierzchnię lokalu dla Zlecającego oraz układ wentylacji wyciągowej znad okapów kuchennych i pieca do pizzy oparty na istniejącym wentylatorze dachowym DVSI SILEO 400DV Systemair nr. artykułu 33331 o wydajności 2500m3/h pd 250Pa. B. Dostawę materiałów i wykonanie kompletnej instalacji sanitarnej wodno-kanalizacyjnej w lokalu; Instalacja sanitarna wodno-kanalizacyjna stan istniejący: - woda zimna: w lokalu zapewnienie doprowadzenia wody zimnej do lokalu średnicą PPfi20x3,4 PN20 - kanalizacja sanitarna - w lokalu zapewnianie odbiór ścieków socjalno-bytowych z lokalu pionem ks o średnicy PVC110 Instalacja sanitarna wodno-kanalizacyjna: - Źródłem zasilania jest istniejąca instalacja wodociągowa PP fi32 w lokalu. Na instalacji zlokalizowany będzie zestaw odcinająco-wodomierzowy. Odprowadzenie ścieków sanitarnych zapewnione będzie poprzez istniejące (doprowadzone do lokalu) piony kanalizacji sanitarnej. Opis projektowanych instalacji sanitarnych: Woda zimna. Woda zimna doprowadzona będzie do wszystkich przyborów sanitarnych w obrębie lokalu. Woda doprowadzona będzie również do dwóch pojemnościowych podgrzewaczy ciepłej wody - 50 l. Wykonanie instalacji wody zimnej z rur polipropylenowych na zgrzewanie np. BorPlus Wavin lub równoważne. Ciepła woda użytkowa Ciepła woda będzie dostarczana z dwóch pojemnościowych podgrzewaczy ciepłej wody użytkowej o pojemności 2x50dm3 z grzałkami elektrycznymi 1.5kW. Zasobniki do przygotowania CWU zabezpieczono poprzez zastosowanie zaworów bezpieczeństwa 6bar 1/2 ". W celu regulacji temperatury ciepłej wody wykorzystywane będą termostaty regulacyjne wbudowane w obudowy zasobników. Wykonanie instalacji wody ciepłej z rur polipropylenowych na zgrzewanie np. BorPlus Wavin lub równoważne. Kanalizacja sanitarna i technologiczna. Odprowadzenie ścieków z obiektu przewidziano poprzez wprowadzone do lokalu pionu kanalizacji sanitarnej. W lokalu zaprojektowano kanalizację grawitacyjną. Materiał przewodów kanalizacyjnych przewiduje się: - dla przewodów grawitacyjnych z PCV. Przewody grawitacyjne prowadzić ze spadkiem minimalnym 1,5-4%. Instalację kanalizacyjną wykonać zgodnie z normami PN-92/B-01707; PN-81/B10700/00 i PN-81/B-10700/01. - piony i odpływy z przyborów sanitarnych projektuje się z rur i kształtek kanalizacyjnych PCV łączonych na kielichy z uszczelkami typu wargowego. Podejścia do przyborów sanitarnych montować w przestrzeni między płytami g-k z odpowiednim spadkiem. Średnice podejść i spadki według rysunków i obowiązujących norm. C. Dostawę materiałów i wykonanie kompletnej instalacji elektrycznej i teletechnicznej w lokalu; Zakres prac wraz z materiałem: - instalacja oświetlenia podstawowego oraz ewakuacyjnego - instalacja gniazd wtynkowych ogólnych 230V oraz gniazd dedykowanych 230V i 400V pod urządzenia technologiczne - instalacja zasilającą urządzenia wentylacyjne i klimatyzacyjne w lokalu, - tablica licznikowa zgodnie z wytycznymi Wynajmującego lokal na rzecz Zamawiającego, - tablica rozdzielcza główna, - instalacja okablowania strukturalnego (LAN) wraz z szafą teletechniczną, - instalacja monitoringu wizyjnego w lokalu. Instalację elektryczną należy wykonać przewodami typu N2XH-J lub równoważnymi prowadząc je w korytach kablowych metalowych w przestrzeni między-sufitowej oraz w rurkach ochronnych w ściankach działowych. W lokalu należy zainstalować tablicę licznikową z układem pomiarowym półpośrednim oraz zabezpieczeniem przedlicznikowym topikowym. Moc zainstalowana lokalu wynosi 48,88kW, moc obliczona przy uwzględnieniu współczynnika jednoczesności wynosi około 39,84kW. Jako zabezpieczenie główne należy zastosować rozłącznik bezpiecznikowy z wkładkami bezpiecznikowymi gG o prądzie znamionowym 80A. Zasilanie tablicy elektrycznej wykonać przewodem N2XH-J 5x25mm2. Należy stosować okablowanie zgodne z normą SEP N SEP-E-007:2017-09. Informacje na temat rozdzielni: Rozdzielnica główna: montaż nowej rozdzielnicy TE zamykanej na klucz. Rozdzielnica natynkowa o stopniu ochrony min. IP44 i II kl. ochronności. Rozdzielnicę TE należy wykonać zgodnie ze schematem. Wewnątrz, na drzwiach należy trwale zamocować aktualny schemat zasadniczy zasilania, sterowania i sygnalizacji. Instalacja gniazd wtykowych i odbiorników indywidualnych: Instalację gniazd 230/400V projektuje się przewodami N2XH-) 3x2,5 mm2 układanymi jak w instalacji oświetleniowej. Instalacja oświetleniowa, wytyczne: Instalację oświetlenia podstawowego projektuje się przewodami typu N2XH-J 3x1,5 mm2 układanymi pod tynkiem, w rurkach instalacyjnych PVC lub na korytach kablowych. Przewody prowadzone pod sufitem, od koryt kablowych należy układać w rurach instalacyjnych PCV. Przyjęto osprzęt wtynkowy (w miejscach gdzie nie jest możliwe zastosowanie osprzętu podtynkowego stosować natynkowy). Awaryjne oświetlenie ewakuacyjne i znaki bezpieczeństwa oświetlone wewnętrznie. Przewiduje się zastosowanie systemu opartego na indywidualnych oprawach z wewnętrznym (autonomicznym) awaryjnym źródłem zasilania. System oświetlenia awaryjnego i ewakuacyjnego powinien posiadać, co najmniej 1-godzinną autonomię zasilania i zapewniać wytworzenie na drodze ewakuacyjnej 50% wymaganego oświetlenia natężenia w ciągu 5s i pełnego poziomu natężenia oświetlenia w ciągu 60s. Instalacja teletechniczna: Szafka teletechniczna 19" o wysokości 9U. Ze skrzynki teletechniki - miejsce zawieszenia potwierdzi inwestor. Do każdego gniazda sieciowego RJ45 doprowadzić przewód UTP kat 6 LSHF. Ostateczną lokalizację punktu przyłączeniowego ustalić z Inwestorem na budowie. W szafce teletechniki umieścić gniazdo zasilające natynkowe. Przewody UTP prowadzić w osobnych rurkach (nie prowadzić we wspólnej rurce z przewodami zasilającymi). Wytyczne do wykonania pasywnej struktury sieci: - przyłącza teletechniczne wprowadzi do tablicy teletechnicznej, - wszystkie gniazdka teleinformatyczne opisać w sposób czytelny. Projektowana szafka IT powinna być wyposażona: - modem/router - centrala kabli LAN switch/patchpanel - listwa zasilająca/gniazda - switch poe, - rejestrator do monitoringu - centralka nagłośnieniowa D. Dostawę materiałów i wykonanie kompletnej aranżacji budowlanej w lokalu wg. założeń Zleceniodawcy. W ramach aranżacji budowlanej należy wykonać: - wykonanie ścian działowych i sufitu z płyt gipsowych ognioochronnych GKF - podłoga strefa baru: płytki + cokoły + fugowanie. Materiał wykonania: Płytki gresowe: rektyfikowane, gatunek pierwszy, powierzchnia matowa, 60x60 cm, klasa ścieralności 4 - podłoga strefy kuchni, zmywalni i pomieszczeń bocznych lewostronnych: płytki bez cokołów, fuga szara 2mm. Materiał wykonania: Gres techniczny, impregnowany, powierzchnia matowa, płytka nierektyfikowana, grubość 7,2mm, mrozoodporna, antypoślizgowa R10, barwiona w masie, kolor ciemny beż, jasny brąz lub równoznaczna. - izolacja przeciwwilgociowa, strefa kuchenna, zmywalnia i pomieszczenia boczne lewostronne wraz z pomieszczeniem technicznym. - ułożenie płytek ściennych w strefie bufetu oraz strefie kuchennej. - malowanie ścian wraz z przygotowaniem i wykończeniem według założeń projektowych. E. DOSTAWA drzwi wewnętrznych wraz z montażem. W ramach instalacji drzwi wewnętrznych należy dostarczyć, zamontować i ustalić: - 1 sztuka drzwi (pełne, płyta HPL) do toalety, lewe, 80-89/200, grubość ścianki 12,5 cm, kolor biały lub szary, zamek, uchwyt do otwierania. - 1 sztuka drzwi (pełne) lewe, 90-200, grubość ścianki 12,5 cm, ościeżnica regulowana, kolor biały lub szary, matowe, uchwyt (klamka), zamek - 1 sztuka drzwi (pełne) lewe, 90/200, grubość ścianki 12,5 cm, ościeżnica regulowana, kolor biały mat, zamek, uchwyt (klamka), bulaj (średnica 350 mm przeźroczysta szyba, metal/ srebrny kolor) - 1 sztuka drzwi (pełne) lewe, 90/200, grubość ścianki 12,5 cm, ościeżnica regulowana, kolor antracyt mat, zamek, uchwyt (klamka), bulaj (średnica 350 mm przeźroczysta szyba, metal/ srebrny kolor) - 1 sztuka drzwi (pełne) lewe, 80/200, grubość ścianki 12,5 cm, ościeżnica regulowana, kolor antracyt mat, zamek, uchwyt (klamka), bulaj (średnica 350 mm przeźroczysta szyba, metal/ srebrny kolor) W Załączniku Nr5, Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia, znajdują się przedmiary elementów Zamówienia i kosztorysy inwestorskie. Niniejsze Ogłoszenie należy analizować wspólnie z załączonym Zapytaniem Ofertowym. Zapytanie Ofertowe obejmuje pełną informację o parametrach konkursu i przedmiotu zamówienia Okres gwarancji minimum 12 miesiący CPV: 45300000-0, 45400000-1 Dokument nr: 2025-80378-210518, 03/01/2025 Składanie ofert: TERMIN SKŁADANIA ofert 2025-01-20 Miejsce i termin realizacji: Planowany termin podpisania umowy 2025-01 Miejsca realizacji adres Kraj Polska Województwo śląskie Powiat Gliwice Gmina Gliwice Miejscowość Gliwice Wymagania: Zamówienia uzupełniające Brak zamówień uzupełniających Warunki zmiany umowy Przesłanki do aneksowania umowy (zamówienia). 1. Dopuszcza się zmianę postanowień zawartej umowy/zamówienia w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Dostawcy, w poniższym zakresie: 1.1 w zakresie wynikającym ze zmiany obowiązujących przepisów prawnych mającej wpływ na termin lub zakres zamówienia; 1.2 w zakresie zmiany terminu na skutek działań osób trzecich lub organów władzy publicznej, które spowodują przerwanie lub czasowe zawieszenie realizacji zamówienia; 1.3 w zakresie zamiany terminu realizacji umowy w przypadku działania siły wyższej (np. klęski żywiołowe, strajki, działania wojenne), mającej bezpośredni wpływ na terminowość dostawy; 1.4 w zakresie zmiany terminu realizacji umowy lub czasowego zawieszenie realizacji umowy, lub zmiany sposobu realizacji umowy na skutek okoliczności związanych z COVID-19; 1.5 w zakresie zmiany terminu realizacji umowy w związku z koniecznością zawieszenia realizacji umowy przez Zamawiającego; 1.6 zmiany terminu w przypadku wystąpienia okoliczności, których żadna ze stron nie mogła przewidzieć pomimo zachowania należytej staranności; 1.7 zmiana modelu oferowanego przedmiotu zamówienia - w przypadku niedostępności na rynku urządzenia opisanego w ofercie, wynikającej z zaprzestania produkcji lub wycofania z rynku tego urządzenia. Zmiana na inny model jest możliwa jedynie pod warunkiem wykazania posiadania przez zmieniony sprzęt nie gorszych paramentów jak urządzenie niedostępne na rynku. 1.8 w zakresie wystąpienia oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści umowy; 1.9 w zakresie zmian oznaczenia danych Zamawiającego i/lub Wykonawcy; w przypadku zmiany danych teleadresowych, sposobu reprezentacji poprzez podanie nowych danych. 2. Wszelkie zmiany umowy/zamówienia wymagają, pod rygorem nieważności, zgody obu stron w formie pisemnego aneksu podpisanego przez obie strony umowy/zamówienia. Warunki odstąpienia od umowy/zamówienia/rozwiązania umowy. 1. Zamawiający oprócz przyczyn wskazanych w Kodeksie Cywilnym może odstąpić od umowy: 1.1. w razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy/zamówienia - w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o powyższych okolicznościach. W takim przypadku Sprzedawca może żądać jedynie wynagrodzenia należnego mu z tytułu wykonania części umowy; 1.2. nastąpi opóźnienie w wydaniu przedmiotu umowy powyżej 10 dni od wyznaczonego terminu, o którym mowa w pkt.4, bez konieczności wyznaczania dodatkowego terminu. Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od dnia powzięcia wiadomości o okolicznościach uzasadniających wykonanie prawa odstąpienia. Sprzedawcy nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze w wyniku poniesionej szkody. 2. Zamawiający może wykonać prawo odstąpienia poprzez złożenie oświadczenia w formie pisemnej pod rygorem nieważności. 3. Stronom przysługuje prawo odstąpienia od umowy w sytuacji, gdy zostanie ogłoszona upadłość lub Dostawca zaprzestanie prowadzenia działalności. 4. W razie odstąpienia od umowy z przyczyn, za które nie odpowiada Dostawca - Dostawca może żądać jedynie wynagrodzenia należnego mu z tytułu wykonania części umowy do czasu odstąpienia. 5. Strony zastrzegają sobie możliwość rozwiązania umowy za obustronnym porozumieniem stron, bez naliczania kar umownych. Czy dopuszczalna oferta częściowa? NIE Warunki, jakie musi spełniać oferent Typ Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności Opis O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Dostawcy którzy posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania - na potwierdzenie powyższego Dostawca składa oświadczenie o treści zgodnej z Załącznikiem nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego. Typ Wiedza i doświadczenie Opis Dostawca wykonał (również jako generalny Dostawca przy współudziale Poddostawców) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - nie mniej niż 1 dostawę urządzeń w ramach obszaru Unii Europejskiej obejmującą swoim zakresem dostawę mebli lub usług zabudowy mebli o wartości każdej z dostaw powyżej 25.000 PLN Netto. Potwierdzeniem tego jest wypełniony Załącznik nr 2 oraz Załącznik Nr 4, którzy składający ofertę jest zobowiązany do wypełnienia i dołączenia do oferty. Typ Osoby zdolne do wykonania zamówienia Opis Dostawca dysponuje co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami montażowymi, elektrycznymi i mechanicznymi w specjalności konstrukcyjnej lub elektrycznej bez ograniczeń lub odpowiadające im równoważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, o ile z przepisów ogólnych wynika konieczność posiadania takich uprawnień przy dostawie, montażu i/oraz uruchomieniu przedmiotu zamówienia. Potwierdzenie tego faktu, znajduje się w Załączniku Nr 2, który należy dołączyć do oferty. Dostawca przyjmuje, że ze względu na przepisy o ochronie danych osobowych, Zamawiającemu przysługuje prawo do weryfikacji takich uprawnień, o ile uzna, że jest to konieczne dla weryfikacji zawartej umowy. Typ Dodatkowe warunki udziału Opis Warunkiem udziału w postępowaniu jest również brak przesłanek do wykluczenia z postępowania. d) Przez przesłanki do wykluczenia rozumie się powiązania kapitałowe lub osobowe, wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy a Wykonawcą, polegające w szczególności na: (warunek wykluczenia w zakresie braku powiązań kapitałowo i/lub osobowo z Zamawiającym.) o uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej, o posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji, o pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika, o pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli. Oświadczenie o braku powiązań kapitałowych i osobowych stanowi część formularza oferty. e) O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania w przypadku zaistnienia okoliczności przewidzianych w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego. Oświadczenie stanowi część formularza oferty. f) O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 5k rozporządzenia Rady (UE) nr 833/2014 z dnia 31 lipca 2014 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (Dz. Urz. UE nr L 229 z 31.7.2014, str. 1), dalej: rozporządzenie 833/2014, w brzmieniu nadanym rozporządzeniem Rady (UE) 2022/576 w sprawie zmiany rozporządzenia (UE) nr 833/2014 dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (Dz. Urz. UE nr L 111 z 8.4.2022, str. 1), dalej: rozporządzenie 2022/576. Typ Lista wymaganych dokumentów/oświadczeń Opis Generalnym warunkiem umowy/zamówienia jest posiadanie przez wybranego Dostawcę - ubezpieczenia budowlano-montażowego oraz od odpowiedzialności cywilnej. Ochroną ubezpieczenia powinny być objęte wszelkiego rodzaju prace kontraktowe, materiały przeznaczone do montażu, maszyny i urządzenia oraz koszty usunięcia pozostałości po szkodzie, odpowiedzialność cywilna podmiotu realizującego inwestycję oraz ochronę utraty zysku i zwiększone koszty prowadzenia działalności (komponent dodatkowy, nieobowiązkowy). Ubezpieczenie powinno obejmować tzw. ,,wszystkie ryzyka" (all risk). Oznacza to, że ubezpieczyciel Dostawcy odpowiedzialny jest za wszelkiego rodzaju zdarzenia poza tymi, które zostały jednoznacznie wyłączone w warunkach ubezpieczenia. Ochrona obejmuje m.in. następujące zdarzenia: pożar, zalanie, kradzież z włamaniem itp. Uwagi: Data opublikowania ogłoszenia 2025-01-03 Data ostatniej zmiany 2025-01-03 23:07:05 Kryteria oceny Czy kryterium cenowe TAK Opis Maks. liczbę punktów tj. 60 otrzyma Dostawca z najniższą całkowitą ceną netto, pozostali Wykonawcy otrzymają odpowiednio liczbę punktów zgodnie z poniższym wzorem: C=CN/COB x 60 gdzie: C - ilość punktów Wykonawcy za Cenę CN - najniższa zaoferowana Cena; COB - Cena oferowana w ofercie badanej Czy kryterium cenowe NIE Opis Okres gwarancji - 20 % Maks. liczbę punktów tj. 20 otrzyma Dostawca z najdłuższym okresem gwarancji. Inni Dostawcy otrzymają odpowiednio: -36 miesięcy i więcej - 20 pkt.; -24 miesiące i 13 do 23 miesięcy - 10 pkt.; -12 miesięcy (termin minimalny) - 0 pkt. Czy kryterium cenowe NIE Opis Aspekty ekologiczne - 20 % Maks. ilość punktów tj. 20 otrzyma Dostawca z największą ilością rozwiązań. Pozostali zgodnie z wzorem: P=PN/POB x 20 gdzie: P - ilość punktów przyznanych Dostawcy PN - liczba rozwiązań w ofercie z największą ich liczbą; POB - liczba rozwiązań w ofercie badanej. Kontakt: Osoby do kontaktu Katarzyna Pluciak tel.: 534329778 e-mail: primo.pluciak@gmail.com |
© eurobudowa.pl 2004-2025