dolnośląskie (59-300 Lubin)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Prace konserwatorskie i restauratorskie przy ołtarzu bocznym w kościele parafialnym |
Data zamieszczenia: | 2025-01-08 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Parafia Rzymskokatolicka pw. Św. Małgorzaty w Chojnie Chojna 14 62-130 Gołańcz powiat: wągrowiecki tel. 67 261 56 53 |
Województwo: | wielkopolskie |
Miasto: | Gołańcz |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel. 67 261 56 53 |
Termin składania ofert: | 2025-02-07 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
Nazwa zadania: "Prace konserwatorskie i restauratorskie przy ołtarzu bocznym w kościele parafialnym pw. Św. Małgorzaty w Chojnie - etap 1 Rozdział 1. Opis przedmiotu zamówienia Przeprowadzenie prac ma na celu zahamowanie procesu zniszczeń jakim uległ obiekt i przywrócenie pełnych wartości funkcjonalnych i estetycznych ołtarza. Pozwoli odsłonić oryginalną warstwę malarską spod przemalowań zaburzających spójną, pierwotną kolorystykę ołtarza. Kompleksowe prace konserwatorskie i restauratorskie polegać będą na: wykonaniu dokumentacji fotograficznej stanu zachowania obiektów i ich części składowych przed przystąpieniem do prac. Następnie zostaną zabezpieczone elementy ruchome ołtarza oraz cała szafa ołtarzowa wraz z mensą. Zabezpieczone elementy zostaną przewiezione do pracowni konserwatorskiej. W dalszej kolejności zostaną wykonane badania konserwatorskie w celu rozpoznania pierwotnych materiałów, kolorystyki poszczególnych elementów ołtarza. Wykonana zostanie dezynfekcja zagrzybionych elementów ołtarza. Powierzchnia ołtarza zostanie wstępnie oczyszczona z zabrudzeń powierzchniowych luźno związanych z powierzchnią ołtarza. Powierzchnia drewna zostanie poddana dezynsekcji przeciwko szkodnikom drewna. Osłabione elementy drewniane zostaną zaimpregnowane. Wszystkie późniejsze nawarstwienia i naprawy zostaną usunięte do pierwotnych warstw wykończeniowych ustalonych na podstawie badań. Zostanie wykonane wzmocnienie rozluźnionej konstrukcji szafy ołtarzowej i mensy. Następnie zostaną uzupełnione ubytki drewna. Ubytki warstwy gruntu, warstwy malarskie i złoceń zostaną uzupełnione zgodnie z ustaloną kolorystyką. Powierzchnia ołtarza zostanie zabezpieczona werniksem. Ołtarz po przeprowadzonych pracach konserwatorskich zostanie przewieziony do kościoła i zamontowany w pierwotnym miejscu. W ramach zamówienia należy wykonać następujące prace konserwatorskie i restauratorskie: 1. Ołtarz 1) Wykonanie dokumentacji opisowej i fotograficznej. 2) Wstępne oczyszczenie ołtarza przy użyciu miotełek i pędzli. 3) Zabezpieczenie odspajających się fragmentów polichromii (bibuła japońska + 3% metyloceluloza) 4) Demontaż i przewiezienie do pracowni 5) Dezynfekcja i dezynsekcja (PER-XIL 10) 6) Oczyszczenie z zabrudzeń powierzchniowych przy pomocy łagodnych rozpuszczalników organicznych, pędzli, gumek itp. 7) Podklejenie odspajających się fragmentów polichromii (wodna dyspersja polioctanu winylu lub klej glutynowy) 8) Usuniecie przemalowań metoda mechaniczna, chemiczna lub fizyko-chemiczna (najwłaściwsza metoda zostanie opracowana w trakcie wykonywania odkrywek) 9) Usuniecie starych kitów, gwoździ, reperacji stolarskich itp. 10) Impregnacja wzmacniająca strukturę drewna (10% roztwór Paraloidu B-72 w toluenie metoda przez zanurzenie, iniekcje i pędzlowanie) 11) Wykonanie napraw stolarskich i rekonstrukcji snycerskich (jako klej proponuje się wykorzystać żywice epoksydowa Epidian 5 + utwardzacz o podwyższonej elastyczności PAC). 12) Uzupełnienie ubytków drewna (Epidian 5 + PAC + pyl drzewny, Araldite SV/HV 36). 13) Uzupełnienie ubytków zaprawy (zaprawa kredowo-klejowa, kit Tikkurila) 14) Wykonanie retuszy i rekonstrukcji złoceń w technice zgodnej z oryginałem. 15) Zabezpieczenie warstwy malarskiej werniksem retuszerski. 16) Wykonanie retuszy i rekonstrukcji warstwy malarskiej (gwasze Talens, Polycolor Maimeri, farby retuszerskie na bazie żywicy ketonowej i mastyksowej RESTAURO Maimeri). 17) Zabezpieczenie polichromii werniksem końcowym (Talens). 18) Zabezpieczenie elementów ołtarza na czas transportu. 19) Montaż. 20) Wykonanie dokumentacji powykonawczej. 2. Program prac konserwatorskich przy obrazie ,,Sw. Franciszek" 1) Wykonanie przed wykonawczej dokumentacji fotograficznej i opisowej. 2) Oczyszczenie obrazów z zabrudzeń powierzchniowych. 3) Prostowanie podobrazi pod obciążeniem. 4) Usuniecie przemalowań z lica obrazu 5) Usuniecie starych kitów, reperacji, latek itp. 6) Ewentualna konsolidacja warstwy malarskiej. 7) uzupełnienie ubytków podobrazia (wklejenie łatek ,,na styk", sklejenie rozdarć). 8) Uzupełnienie ubytków zaprawy. 9) Ewentualny dublaż obrazu (BEVA 371). 10) Zabezpieczenie lica warstwa werniksu retuszerskiego. 11) Ponowne przymocowanie obrazu do predelli. 12) Wykonanie retuszy warstwy malarskiej (akwarele talens, farby żywiczne Restauro Maimeri) 13) Zabezpieczenie lica warstwa werniksu końcowego. 14) Wykonanie powykonawczej dokumentacji konserwatorskiej Przebiegowi prac konserwatorskich powinno towarzyszy prowadzenie dokumentacji fotograficznej i opisowej. Warunki klimatyczne panujące w pracowni powinny być zbliżone do kościelnych. W celu prawidłowego oszacowania wartości zmówienia zaleca się odbycie wizji lokalnej. Zamawiający zastrzega, że wszędzie tam, gdzie w treści Zaproszenia do złożenia oferty oraz w załącznikach do niej, zostały w opisie przedmiotu wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub szczególne procesy, które charakteryzują produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę - Zamawiający dopuszcza metody, materiały, urządzenia, technologie itp. równoważne do przedstawionych w opisie przedmiotu zamówienia, rozumiane jako wykonane przez dowolnych producentów przy zachowaniu identycznych lub lepszych parametrów technicznych i walorów użytkowych oraz w pełni kompatybilnych z resztą urządzeń pod warunkiem, iż spełnią one te same właściwości techniczne oraz na etapie realizacji uzyskają akceptację Zamawiającego. Decyzje Zamawiającego w tym zakresie oparte będą na wymaganiach sformułowanych w dokumentach zamówienia, umowie, a także normach i wytycznych. Parametry wskazanego standardu określają minimalne warunki techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, jakościowe i funkcjonalne, jakie ma spełniać przedmiot zamówienia. Wskazane marki, nazwy producenta, znaki towarowe, patenty, pochodzenie, źródła lub szczególne procesy, które charakteryzują produkty - służą ustaleniu pożądanego standardu wykonania i określeniu właściwości, wymogów technicznych produktu, metody, materiałów, urządzeń, technologii itp. założonych w treści Zaproszenia do złożenia oferty oraz załącznikach. Dopuszcza się możliwość zastosowania rozwiązań równoważnych do wszystkich elementów przedmiotu zamówienia, które mogły zostać opisane przy użyciu norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne do opisanych w dokumentacji, pod warunkiem, że będą one o nie gorszym sposobie wykonania robót niż te wskazane w opisie przedmiotu zamówienia. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązanie spełnia wymagania określone przez Zamawiającego. Składanie ofert: Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego, Parafia Rzymskokatolicka pw. Św. Małgorzaty w Chojnie, w terminie do dnia 7 lutego 2025 roku, godz. 13.00 2. UWAGA - za termin złożenia oferty przyjmuje się datę i godzinę wpływu oferty do Zamawiającego. Oferty złożone po terminie będą odrzucone. Miejsce i termin realizacji: Miejsce realizacji zamówienia: Kościół pw. Św. Małgorzaty w Chojnie Przedmiot zamówienia należy zrealizować w terminie do 31 października 2025 r. Wymagania: Rozdział 4. Opis sposobu przygotowania ofert Oferty, należy składać (do wyboru): a) osobiście lub pocztą w formie pisemnej (decyduje data wpływu) na adres Zamawiającego; Ofertę należy sporządzić w języku polskim. Oferta wraz z załącznikami powinna być podpisana przez osobę/osoby do tego uprawnioną zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane. Opakowanie i adresowanie oferty składanej osobiście lub pocztą. Ofertę należy umieścić w zamkniętym, nieprzezroczystym opakowaniu (np. koperta) zaadresowanym i opisanym: i Nadawca: Parafia Rzymskokatolicka pw. Św. Małgorzaty w Chojnie Adresat: Chojna 14, 62-130 Gołańcz OFERTA "Prace konserwatorskie i restauratorskie przy ołtarza bocznym w kościele parafialnym pw. Św. Małgorzaty w Chojnie - etap 1" 1. Podpisy: Oferta i oświadczenia muszą być podpisane przez: 1) osobę/osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy w obrocie prawnym zgodnie z danymi ujawnionymi w KRS - rejestrze przedsiębiorców albo w ewidencji działalności gospodarczej; 2) w przypadku składania wspólnej oferty przez dwóch lub więcej Wykonawców przez osobę/osoby posiadające Pełnomocnictwo. 2. Forma dokumentów i oświadczeń: 1) dokumenty i oświadczenia dołączone do oferty mają być w formie oryginałów lub kserokopii - potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez osobę/ osoby uprawnione do podpisania oferty. 2) W przypadku dokumentów lub oświadczeń sporządzonych w językach obcych należy dołączyć tłumaczenie na język polski, uwierzytelnione przez tłumacza przysięgłego i podpisane przez Wykonawcę. 3. Informacje pozostałe: 1) Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty, 2) Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę przygotowaną według wymagań określonych w niniejszym zapytaniu ofertowym, 3) Dopuszcza się następujące formy złożenia ofert - forma papierowa. Rozdział 6. Opis sposobu obliczania ceny 1. Wykonawca określi cenę netto, cenę brutto (z podatkiem VAT) oraz wartość podatku VAT za cały przedmiot zamówienia. 2. Cena brutto wskazana w formularzu ofertowym jest ceną ostateczną obejmującymi wszystkie koszty i składniki związane z realizacją zamówienia, w tym m.in. podatek VAT, upusty, rabaty. Rozdział 7. Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert 1. Wybór najkorzystniejszej oferty nastąpi w oparciu o następujące kryteria: _ Lp. Nazwa Waga kryterium- ilość punktów 1. Cena wykonania zakresu robót 90 2. Okres dodatkowej gwarancji (maksymalnie 60 miesięcy) 10 RAZEM 100 Kryteria wyboru oferty: Punkty wyliczone będą w oparciu o wzór matematyczny: S=C+G, gdzie poszczególne symbole oznaczają: S-suma uzyskanych punktów, C-punkty za cenę, G- punkty za okres gwarancji Kryterium nr 1: C= (Cmin/Cof.)x90 gdzie: Cmin- najniższa cena ofertowa spośród ofert nieodrzuconych, Cof.- cena oferty badanej, C- ilość punktów za kryterium ,,cena". Kryterium nr 2: G= (GotfGmax.)xl0 gdzie: Gmax.- najdłuższy oferowany okres gwarancji dodatkowej, Gof.- okres gwarancji dodatkowej podany w badanej ofercie, G - ilość punktów za kryterium ,,gwarancja". Uwaga! Zaoferowany okres gwarancji nie może być krótszy niż 24 miesiące. Oferty proponujące gwarancje krótszą niż 24 miesiące lub nie określające okresu gwarancji zostaną odrzucone. Maksymalny okres gwarancji podlegającej ocenie wynosi 60 miesięcy. Oferty proponujące 60 miesięczny okres gwarancji otrzymają najwyższą ilość punktów. Oferty proponujące okres gwarancji dłuższy niż 60 miesięcy będą liczone jak oferty proponujące maksymalny okres gwarancji, przy czym do umowy zostanie wpisany faktycznie proponowany przez wykonawcę okres gwarancji. Proponowany okres gwarancji należy wskazać w pełnych miesiącach. 2. Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę, która uzyskała najwyższą ilość punktów w oparciu o ustalone wyżej kryteria, 3. Zamawiający zastrzega sobie prawo odrzucenia oferty w przypadku złożenia jej przez Wykonawcę bez załączników określonych w zapytaniu ofertowym stanowiących wymagane załączniki oferty. 4. Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania na każdym jego etapie bez podania przyczyny oraz możliwość niepodpisania umowy z wyłonionym Wykonawcą. 5. Zamawiający ma prawo zakończyć postępowanie bez wyboru Wykonawcy, nie przewiduje się postępowania odwoławczego w sprawie decyzji o wyborze Wykonawcy, odrzucenia oferty lub zakończenia postępowania bez jego wyboru. Rozdział 8. Oświadczenia lub dokumenty poświadczające brak podstaw do wykluczenia Zamawiający żąda oświadczeń i dokumentów poświadczających brak podstaw do wykluczenia: a) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania, że w stosunku do wykonawcy nie otwarto likwidacji lub nie ogłoszono upadłości; b) Oświadczenie dotyczące podstaw wykluczenia na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego - oświadczenie składane na załączniku nr 2 do zapytania ofertowego. Rozdział 9. Warunki udziału w postępowaniu W zakresie zdolności zawodowej: Warunek w rozumieniu Zamawiającego spełni Wykonawca, który posiada odpowiednie uprawnienia i doświadczenie zawodowe do wykonywania prac konserwatorskich na obiektach wpisanych do rejestru zabytków. Zamawiający na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia może żądać dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu. Rozdział 9. Istotne postanowienia, które zostaną zawarte w umowie z Wykonawcą 1. Za ustalenie ilości robót oraz za sposób przeprowadzenia na tej podstawie kalkulacji oferowanej ceny odpowiada wyłącznie Wykonawca. 2. Wykonawca jest zobowiązany do zdobycia wszelkich informacji, które mogą być konieczne do wykonania prawidłowej wyceny zamówienia. 3. Strony postanawiają, że rozliczenie za wykonanie przedmiotu umowy odbędzie się jedną (1) fakturą końcową po zakończeniu i odbiorze końcowym przedmiotu umowy. 4. Podstawę wystawienia przez Wykonawcę faktury końcowej za wykonanie przedmiotu umowy stanowić będzie obustronnie podpisany protokół odbioru końcowego robót zatwierdzony przez Wielkopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. 5. Termin płatności faktury: do 30 dni od daty wpłynięcia prawidłowo wystawionej faktury wraz z podpisanym protokołem odbioru robót. 6. Zamawiający wyznaczy termin i rozpocznie odbiór końcowy przedmiotu umowy w ciągu 14 dni roboczych od daty zawiadomienia go o osiągnięciu gotowości do odbioru, zawiadamiając o tym Wykonawcę. 7. Wykonawca udziela Zamawiającemu gwarancji dla przedmiotu umowy na okres min. 24 miesięcy licząc od daty odbioru końcowego robót i zapewnia o jego prawidłowym funkcjonowaniu. 8. W przypadku zaistnienia pomiędzy stronami sporu o roszczenie cywilnoprawne, wynikającego z umowy lub pozostającego w związku z umową, strony zobowiązują się, w sprawach, w których możliwe jest zawarcie ugody, do podjęcia próby jego rozwiązania w drodze mediacji. Mediacja prowadzona będzie przez Mediatorów Stałych Sądu Polubownego przy Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej zgodnie z Regulaminem tego Sądu Rozdział 10. Informacje dodatkowe L Wykonawca jest związany ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się w dniu, w którym upływa termin składania ofert. 2. Zamawiający zastrzega sobie prawo sprawdzenia w toku badania i oceny ofert wiarygodności przedstawionych przez wykonawców dokumentów, oświadczeń, wykazów, danych i informacji; 3. Do upływu terminu składania ofert Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany lub uzupełnienia treści niniejszego ogłoszenia; 4. Zamawiający zastrzega sobie prawo do poprawienia w tekście przysłanej oferty oczywistych omyłek pisarskich lub rachunkowych, niezwłocznie zawiadamiając o tym danego wykonawcę; 5. Zamawiający może odstąpić od podpisania umowy, jeżeli cena wybranej oferty przewyższa kwotę, którą zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia; 6. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, w każdym momencie, bez podawania przyczyny; 7. Zamawiający zastrzega sobie możliwość prowadzenia negocjacji z wykonawcą, którego oferta jest najkorzystniejsza; 8. Niniejsze postępowanie nie jest prowadzone w oparciu o przepisy ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych; 9. Zamawiający powiadomi niezwłocznie o wynikach postępowania wszystkich wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia; 10. Zawarcie umowy na realizację przedmiotu zamówienia nastąpi w sposób i w terminie indywidulanie ustalonym z Wykonawcą. Projekt umowy, zostanie uzgodniony przez strony po wyborze oferty. Kontakt: Rozdział 3. Informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów, a także wskazanie osoby uprawnionej do porozumiewania się z Wykonawcami 1. W mniejszym postępowaniu wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane będą w formie pisemnej na adres: Parafia Rzymskokatolicka pw. Św. Małgorzaty w Chojnie, Chojna 14, 62-130 Gołańcz 2. Do kontaktowania się z Wykonawcami upoważnieni są: - ks. Jarosław Czuliński, tel. 67 261 56 53. |
© eurobudowa.pl 2004-2025