dolnośląskie (59-300 Lubin)
pomorskie (Gdańsk)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Wykonanie usługi polegającej na generalnym pomiarze hałasu |
Data zamieszczenia: | 2025-01-08 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Skarb Państwa - Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Olsztynie al. Warszawska 89 10-083 Olsztyn powiat: Olsztyn dmosek@gddkia.gov.pl |
Województwo: | warmińsko-mazurskie |
Miasto: | Olsztyn |
Wadium: | nie wymagane |
Nr telefonu: | --- |
Termin składania ofert: | 2025-01-16 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
1. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na generalnym pomiarze hałasu w ramach tzw. ,,GENERALNEGO POMIARU HAŁASU PRZY DROGACH KRAJOWYCH W 2025 ROKU W WOJEWÓDZTWIE WARMIŃSKO-MAZURSKIM" (w skrócie: GPH 2025). 2. Oznaczenie przedmiotu zamówienia wg CPV: Główny przedmiot: 90.74.21.00-1 - Usługi w zakresie kontroli hałasu Dodatkowe przedmioty: 63.71.27.10-3 - Usługi monitorowania ruchu Kategoria usług: 07 - Usługi przetwarzania danych Dokument nr: OOL.I-2.2431.1.2025 Składanie ofert: Formularz ofertowy w formacie PDF należy przesłać na adres: e-mail: dmosek@gddkia.gov.pl do dnia 16.01.2025 r. do godz. 12.00 Miejsce i termin realizacji: 3. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA Zamawiający wymaga wykonania zamówienia w następujących terminach: a) pomiary hałasu w terenie - od dnia 31 marca do 17 czerwca 2025 r. lub od 8 września do 24 października 2025 r.; b) opracowanie i przekazanie Zamawiającemu celem odbioru wyników pomiarów (protokoły i sprawozdania) - w ciągu 10 dni od daty ostatniego pomiaru hałasu w terenie. Wymagania: 4. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: 1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Nie dotyczy 2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: W celu potwierdzenia spełnienia warunku Wykonawca musi być uprawniony do wykonywania pomiarów będących przedmiotem zamówienia, tj. posiadać akredytację o której mowa w art. 147a ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 54 ze zm.). Akredytacja musi obejmować metodykę pomiarową określoną w OPZ, którą Wykonawca będzie wykorzystywał w trakcie realizacji zamówienia. Wykonawca musi zapewnić aktualność akredytacji przez okres realizacji umowy. 2 3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Nie dotyczy 4) zdolności technicznej lub zawodowej: a) dotyczącej Wykonawcy Zamawiający uzna, iż Wykonawca zdolny do należytego wykonania udzielanego zamówienia, to taki który w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie zrealizował, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również realizuje, pomiary hałasu drogowego w co najmniej 30 punktach pomiarowych wraz z ich opracowaniem, przy użyciu procedury ciągłej rejestracji hałasu wprowadzanego do środowiska w związku z eksploatacją dróg w czasie 24h. b) dotyczącej sprzętu Zamawiający wymaga dysponowania niżej wymienionym potencjałem technicznym: ? minimum 2 zestawy pomiarowe służące do pomiaru hałasu spełniające wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 16.06.2011 r. w sprawie wymagań w zakresie prowadzenia pomiarów poziomów substancji lub energii w środowisku przez zarządzającego drogą, linią kolejową, linią tramwajową, lotniskiem lub portem (Dz. U nr 140 poz. 824 ze zm.) oraz określone w pkt III Opisu Przedmiotu Zamówienia; ? minimum 1 stację meteorologiczną (zapewniającą wskazania podstawowych parametrów wymaganych przy analizie pomiarów hałasu drogowego, w szczególności takich jak: temperatura, wilgotność względna, prędkość wiatru, ciśnienie atmosferyczne oraz umożliwiającą ciągły zapis mierzonych parametrów), określoną w pkt III Opisu Przedmiotu Zamówienia; ? minimum 2 zestawy do wideorejestracji natężania i struktury pojazdów; ? minimum 2 urządzenia radarowe do automatycznego pomiaru prędkości; W przypadku pomiarów przy drogach dwujezdniowych i drogach jednojezdniowych o wielu pasach ruchu (>2) do pomiarów natężenia, struktury i prędkości pojazdów należy zapewnić sprzęt i niezbędny personel do jego obsługi dla każdego kierunku ruchu oddzielnie. c) dotyczącej osób Wykonawca musi wskazać osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, legitymujące się kwalifikacjami zawodowymi, doświadczeniem i wykształceniem odpowiednim do funkcji, jakie zostaną im powierzone. Wykonawca na każdą funkcję wymienioną poniżej, wskaże osoby, które spełniają następujące wymagania: 1) Osoba proponowana do pełnienia funkcji: Kierownik zadania ? wymagana liczba osób - 1 osoba; ? minimalne doświadczenie - udział w wykonaniu pomiarów hałasu drogowego, w co najmniej 30 punktach pomiarowych, przy użyciu procedury ciągłej rejestracji hałasu wprowadzanego do środowiska w związku z eksploatacją dróg w czasie 24h; ? wymagane wykształcenie - wyższe kierunkowe z zakresu akustyki lub wibroakustyki lub inżynierii dźwięku albo wykształcenie wyższe wraz ze studiami podyplomowymi w ww. zakresie. 3 Kierownik zadania nie może jednocześnie zostać przedstawiony jako członek ekipy pomiarowej. 2) Osoby proponowane do pełnienia funkcji: Ekipy pomiarowej ?wymagane min. 2 ekipy pomiarowe - liczące po min. 2 osoby; ?minimalne wykształcenie ww. osób - średnie. W przypadku pomiarów przy drogach dwujezdniowych i drogach jednojezdniowych o wielu pasach ruchu (>2) do pomiarów natężenia, struktury i prędkości pojazdów należy zapewnić sprzęt i niezbędny personel dla jego obsługi dla każdego kierunku ruchu oddzielnie. 5. OŚWIADCZENIA I DOKUMENTY, JAKIE ZOBOWIĄZANI SĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU WYKAZANIA BRAKU PODSTAW WYKLUCZENIA ORAZ POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU Wraz z ofertą Wykonawca zobowiązany jest do złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów: W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu: a) Certyfikat (lub inny dokument) potwierdzający, że Wykonawca jest uprawiony do wykonywania pomiarów będących przedmiotem zamówienia, tj. posiada akredytację, o której mowa w art. 147a ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 54 ze zm.). Akredytacja musi obejmować metodykę pomiarową określoną w OPZ, którą Wykonawca będzie wykorzystywał w trakcie realizacji zamówienia. Wykonawca musi zapewnić aktualność akredytacji przez okres realizacji umowy. b) Wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; c) Wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. d) Wykaz sprzętu, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia wraz z informację o podstawie do dysponowania tymi zasobami. 6. OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY Cena oferty zostanie wyliczona przez Wykonawcę i wpisana do Formularza Ofertowego w następujący sposób: 4 Nazwa jednostki Ilość jednostek Cena jednostkowa netto Wartość prac (netto) [PLN] kol. 4 = kol 2 x kol. 3 1 2 3 4 Pomiar hałasu w jednym punkcie pomiarowym 15 Podatek VAT 23% Razem brutto 7. Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium. 8. KRYTERIA WYBORU I SPOSÓB OCENY OFERT ORAZ UDZIELENIE ZAMÓWIENIA Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować będzie następujące kryteria: L.p. Nazwa kryterium Waga kryterium [%] 1. Cena brutto (C) 60% = 60 pkt 2. Dodatkowy personel fachowy (PF) 40% = 40 pkt 8.1. Kryterium ,,Cena (C)" będzie rozpatrywane na podstawie ceny brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, podanej przez Wykonawcę na Formularzu Oferty. Za najniższą zaoferowaną cenę przyznaje się maksymalną liczbę punktów - 60. Liczba punktów w kryterium zostanie obliczona według następującego wzoru: C min C = C o x 60 pkt gdzie: C min - najniższa cena brutto spośród złożonych ofert C o - cena brutto oferty ocenianej Najkorzystniejsza oferta w odniesieniu do tego kryterium może uzyskać maksymalnie 60 punktów. Przyznane punkty zostaną zaokrąglone do dwóch miejsc po przecinku. 8.2. Kryterium ,,Dodatkowy personel fachowy (PF)" będzie ocenianie na podstawie ilości zadeklarowanych osób do udziału w realizacji zadania. Przez dodatkowy personel fachowy należy rozumieć osoby z wykształceniem kierunkowym z zakresu akustyki lub wibroakustyki lub inżynierii dźwięku albo z 5 wykształceniem wyższym wraz ze studiami podyplomowymi w ww. zakresie oraz min. doświadczeniem polegającym na udziale w wykonywaniu pomiarów hałasu drogowego w co najmniej 30 punktach pomiarowych, przy użyciu procedury ciągłej rejestracji hałasu w czasie 24 godzin. Deklarację dotyczącą dodatkowego personelu fachowego składa Wykonawca wraz z ofertą wypełniając Formularz Wykaz osób do kryterium: Dodatkowy personel fachowy. Niezłożenie ww. Formularza wraz z ofertą skutkuje tym, że oferta otrzyma 0 pkt w kryterium ,,Dodatkowy personel fachowy (PF)". Zamawiający przyzna punkty w tym kryterium w następujący sposób: ? 40 pkt - za 2 dodatkowe osoby spełniające wymagania dla personelu fachowego, z wyłączeniem kierownika zadania; ? 20 pkt - za 1 dodatkową osobę spełniającą wymagania dla personelu fachowego, z wyłączeniem kierownika zadania; ? 0 pkt - za 0 dodatkowych osób spełniających wymagania dla personelu fachowego. Najkorzystniejsza oferta w odniesieniu do tego kryterium może uzyskać maksymalnie 40 punktów. Przyznane punkty zostaną zaokrąglone do dwóch miejsc po przecinku. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która otrzyma łącznie najwyższą liczbę punktów zgodnie ze wzorem: P = C + PF Gdzie: P - wynik oceny C - liczba punktów uzyskanych w kryterium ,,Cena oferty" PF - liczba punktów uzyskanych w kryterium ,,Dodatkowy personel fachowy" 9. Dodatkowe oświadczenie Wykonawcy wynikające z OPZ do umieszczenia w Formularzu Ofertowym: ,,ZAMIERZAMY zastosować w zakresie wideorejestracji * : a. Rozwiązanie nr 1 - brak rejestrowania danych osobowych; b. Rozwiązanie nr 2 - anonimizacja zarejestrowanych danych osobowych c. Rozwiązanie nr 3 - wykorzystywanie sztucznej inteligencji. * niepotrzebne skreślić" 10. Zabezpieczenie należytego wykonania Umowy Przed zawarciem Umowy Wykonawca wniesie zabezpieczenie należytego wykonania Umowy w wysokości 5 % całkowitej kwoty wynagrodzenia brutto. Jeżeli zabezpieczenie należytego wykonania Umowy zostanie wniesione w formie innej niż pieniężna, wówczas w przypadku wydłużenia okresu realizacji Umowy, Wykonawca 6 zobowiązuje się do odpowiedniego przedłużenia ważności zabezpieczenia należytego wykonania Umowy o okres wynikający z przedłużenia terminu realizacji Umowy. Zamawiający zwróci Wykonawcy zabezpieczenie należytego wykonania Umowy wraz z należnymi odsetkami w terminie 30 dni od dnia zatwierdzenia przez Zamawiającego protokołu odbioru przedmiotu Umowy. Niniejsze zamówienie jest: poniżej 130.000,00 PLN (netto) Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone na stronie internetowej GDDKiA od dnia 08.01.2025 r. do dnia 16.01.2025 r. UWAGA! Zamawiający zastrzega możliwość unieważnienia niniejszego postępowania w każdym momencie bez podania przyczyny. Realizując obowiązek, o którym mowa w art. 24 ust. 6 ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz. U. z 2024 r., poz. 928), informujemy, że w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad funkcjonuje ,,Wewnętrzna procedura dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych" (por.: Załącznik do Zarządzenia nr 22 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad w sprawie wprowadzenia Wewnętrznej procedury zgłaszania naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 16 września 2024 r. (Dz.Urz.GDDKiA z 2024 r., poz. 22). Celem wprowadzenia procedury jest umożliwienie dokonywania zgłoszeń osobom fizycznym, które uzyskały informacje o naruszeniu prawa w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w kontekście związanym z pracą. Przekazanie rzetelnego zgłoszenia pozwoli wykryć naruszenie prawa oraz podjąć właściwe działania następcze, przyczyniając się do poprawy funkcjonowania Urzędu. Szczegółowe informacje dotyczące sposobów dokonywania zgłoszeń wewnętrznych oraz funkcjonowania procedury dostępne są na stronie internetowej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w zakładce ,,Procedura zgłoszeń wewnętrznych". https://www.gov.pl/web/gddkia/procedura-zgloszen-wewnetrznych Kontakt: Osoba prowadząca sprawę: Daniel Mosek, tel. 89 521 28 56 |
© eurobudowa.pl 2004-2025