Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
6082z ostatnich 7 dni
23768z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Aplikacja mobilna

Dostawa armatury wodno-kanalizacyjnej

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Dostawa armatury wodno-kanalizacyjnej

Data zamieszczenia: 2025-01-08
Dane kontaktowe Zamawiającego: Wałbrzyskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Spółka z o.o
Al. Wyzwolenia 39
58-300 Wałbrzych
powiat: Wałbrzych
tel. (74) 64-88-100, tel. 74/ 648-81-70
uciechowska@wzwik.pl
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wałbrzych
Wadium: ---
Nr telefonu: tel. (74) 64-88-100,
Termin składania ofert: 2025-01-22 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
Wałbrzyskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. z siedzibą przy
Al. Wyzwolenia 39 w Wałbrzychu, zaprasza do złożenia oferty w postępowaniu o udzielenie
zamówienia pn. ,,DOSTAWA armatury wodno-kanalizacyjnej" prowadzonym w trybie skierowanym do
nieograniczonej liczby wykonawców z zastosowaniem Regulaminu udzielania zamówień przez WPWiK
Sp. z o.o. stanowiącego załącznik nr 1 do Zarządzenia Prezesa Zarządu WPWiK Sp. z o.o. nr 53/2021
z dnia 31.12.2021 roku (z późn. zm.) zwanego w dalszej treści ,,Regulaminem udzielania zamówień
przez WPWiK Sp. z o.o.".
Wartość zamówienia nie przekracza progów unijnych, o jakich stanowi art. 3 ustawy z 11 września
2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 z późn. zm.) zwanej w dalszej treści
,,ustawą Pzp". Do przeprowadzenia postępowania nie stosuje się przepisów ustawy Pzp.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszej dokumentacji przetargowej mają zastosowanie
odpowiednie przepisy Regulaminu udzielania zamówień przez WPWiK Sp. z o.o.
Zamawiający udostępnia treść Regulaminu udzielania zamówień przez WPWiK Sp. z o.o. na swojej
stronie internetowej pod adresem: https://www.wpwik.pl/przetargi/przetargi-aktualne.html
Zamawiający umieścił dokumentację przetargową na stronie internetowej w dniu 08.01.2025 r.
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA.
1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa zasuw i obudów o średnicy DN40 do DN300,
zasuw, obejm do nawiercania, hydrantów, łączników blokowanych i skrzynek ulicznych.
2. Miejsce dostawy: MAGAZYN 01 przy Ul. Piotrowskiego 2 w Wałbrzychu, MAGAZYN 02 przy
ul. Nadrzecznej 43 w Marciszowie lub inne miejsce na terenie działalności WPWiK
Sp. z o.o. Miejsce dostawy Zamawiający określi w zamówieniu (dostawa w zależności
od zapotrzebowania). Okres gwarancji na przedmiot zamówienia zgodnie z gwarancją udzielaną
przez producenta lecz nie krócej niż 12 miesięcy licząc od dnia dostawy.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określono w załączniku nr 1a (formularz cenowy) oraz
w załączniku nr 1b.
4. Pozostałe warunki realizacji zamówienia określono we wzorze umowy (załącznik nr 3). Wykonawca
zrealizuje zamówienie zgodnie z zapisami umowy, której wzór stanowi załącznik nr 3.
5. Oferty częściowe.
Przedmiot zamówienia nie został podzielony na części. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert
częściowych.
7. Równoważność.
W przypadku, gdyby w opisie przedmiotu zamówienia Zamawiający określił przedmiot zamówienia
poprzez wskazanie znaków towarowych, patentów, pochodzenia, źródła, szczególnego procesu lub
w inny sposób, który charakteryzuje przedmiot zamówienia oferowany przez konkretnego
wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych
wykonawców lub przedmiotu zamówienia dopuszcza się możliwość składania ofert
równoważnych.
8. Równoważność polega na możliwości zaoferowania przedmiotu zamówienia o nie gorszych
parametrach technicznych, konfiguracjach, wymaganiach normatywnych, funkcjonalnych itp.
W szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia mogą być podane niektóre charakterystyczne dla
producenta wymiary lub rozwiązania, które mają na celu wskazać oczekiwane standardy
i mają charakter wyłącznie pomocniczy w przygotowaniu oferty. Jeżeli są podane
w szczegółowym opisie nazwy własne producentów to należy je rozumieć jako preferowany typ
w zakresie określenia minimalnych wymagań jakościowych. Opisany przedmiot zamówienia
pochodzący od konkretnych producentów określa minimalne parametry jakościowe i cechy
użytkowe, jakim musi odpowiadać oferowany przedmiot zamówienia, by spełnić wymagania
stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy co do oczekiwanego
przedmiotu zamówienia. Pomimo tego można dostarczyć przedmiot zamówienia równoważny,
który posiada co najmniej takie same lub lepsze normy, parametry techniczne; jakościowe,
funkcjonalne, będzie tożsamy tematycznie i o takim samym przeznaczeniu oraz nie obniży
określonych w opisie przedmiotu zamówienia standardów i właściwości.
9. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia, zawarto odniesienie do norm, ocen technicznych, aprobat,
specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, a takim odniesieniom nie
towarzyszyłoby wyrażenie ,,lub równoważne" to Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne
opisywanym w każdej takiej normie, europejskiej ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji
technicznej, każdym systemie referencji technicznych. W związku z powyższym należy przyjąć, że
każdej: normie, europejskiej ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, każdemu
systemowi referencji technicznych występujących w opisie przedmiotu zamówienia towarzyszą
wyrazy ,,lub równoważne".
10. Wykonawca powołujący się na rozwiązania równoważne musi wykazać, że oferowany przedmiot
zamówienia spełnia warunki określone przez Zamawiającego w stopniu nie gorszym. W takiej
sytuacji Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą stosownych dokumentów,
uwiarygodniających te rozwiązania lub dostawy, które będą pozwalały w pełni scharakteryzować
oferowany przedmiot zamówienia i dokonanie oceny jego zgodności/równoważności
z parametrami oczekiwanego przedmiotu zamówienia podanymi w opisie przedmiotu zamówienia.Następnie będą one podlegały ocenie w trakcie badania oferty, jak również weryfikowane za
pomocą np. ogólnodostępnych źródeł, katalogów, stron internetowych itp.
11. W przypadku, gdy wykonawca nie złoży w ofercie stosownych dokumentów i informacji,
o których mowa w ust. 10, to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty oraz do wykonania
umowy ujęto przedmiot zamówienia określony w opisie przedmiotu zamówienia.
12. Wszelkie niejasności i obiekcje (jeżeli taka sytuacja wystąpi) dotyczące treści zapisów dokumentacji
przetargowej należy wyjaśnić z Zamawiającym przed terminem składania ofert.

Otwarcie ofert: Otwarcie ofert nastąpi w dniu 22.01.2025 r. o godz. 1000

Składanie ofert:
Ofertę wraz ze wszystkimi wymaganymi załącznikami należy złożyć drogą elektroniczną na
adres e-mail: uciechowska@wzwik.pl w terminie do dnia 22.01.2025 r. do godz. 900
z wykorzystaniem wzoru formularza (załącznik nr 1) według którego wykonawca może złożyć
ofertę.

Miejsce i termin realizacji:
Termin obowiązywania umowy: do 12 miesięcy od dnia jej zawarcia lub do wcześniejszego
wyczerpania całości wynagrodzenia umownego.

Wymagania:
Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści
oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia co
najmniej jednej z okoliczności w niej wymienionych z uwzględnieniem podanych we wzorze
umowy (załącznik nr 3) warunków ich wprowadzenia.
Jednocześnie Zamawiający informuje, że przepisy z zakresu udzielania zamówień stosowane
przez Zamawiającego nie pozwalają na jakikolwiek inny kontakt - zarówno z Zamawiającym jak
i osobami uprawnionymi do porozumiewania się z wykonawcami - niż formy wskazane
w niniejszej dokumentacji przetargowej. Oznacza to, że Zamawiający nie będzie reagował na
inne formy kontaktowania się z nim, w szczególności na kontakt telefoniczny lub/i osobisty
w swojej siedzibie.
Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski oraz informacje wykonawcy przekazują drogą
elektroniczną na adres e-mail: uciechowska@wzwik.pl
Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści dokumentacji
przetargowej.
Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści dokumentacji przetargowej wpłynie do Zamawiającego nie
później niż do końca dnia, w którym upływa połowa terminu składania ofert, Zamawiający
udzieli wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu
składania ofert. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści dokumentacji przetargowej wpłynie po
upływie terminu, o którym mowa powyżej, lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, Zamawiający
może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania. Treść zapytań wraz
z wyjaśnieniami Zamawiający przekazuje wykonawcom, którym przekazał dokumentację
przetargową, bez ujawniania źródła zapytania, a jeżeli dokumentacja jest udostępniana na
stronie internetowej, zamieszcza na tej stronie.
Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku,
o którym mowa w ust. 4.
Pojęcie wniosku o wyjaśnienie treści dokumentacji przetargowej nie należy utożsamiać
z innymi wnioskami o wyjaśnienia nie dotyczącymi bezpośrednio dokumentacji przetargowej
prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia i Zamawiający nie ma obowiązku
udzielania takich wyjaśnień.7.
8.
W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią niniejszej dokumentacji przetargowej, a treścią
udzielonych odpowiedzi jako obowiązującą należy przyjąć treść odpowiedzi zawierającej
późniejsze oświadczenie Zamawiającego.
W przypadku braku potwierdzenia otrzymania wiadomości przez wykonawcę, Zamawiający
będzie uważał, iż odpowiedź wysłana przez Zamawiającego na adres e-mail wykonawcy została
doręczone w sposób umożliwiający zapoznanie się wykonawcy z jej treścią.
IV. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW JAKIE NALEŻY
ZŁOŻYĆ.
1.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki:
1) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia, o którym mowa
w rozdz. VIII zapytania ofertowego;
2) spełniają pozostałe warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym - Zamawiający nie stawia
w tym zakresie żadnych wymagań;
b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,
o ile wynika to z odrębnych przepisów - Zamawiający nie stawia w tym zakresie
żadnych wymagań;
c) zdolności technicznej lub zawodowej - Zamawiający uzna warunek za spełniony na
podstawie oświadczenia (według załącznika nr 2 do niniejszego zapytania
ofertowego) oraz jeżeli wykonawca wykaże, że zrealizował (zakończył) w okresie
ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej jedną dostawę armatury wodno-
kanalizacyjnej o wartości nie niższej niż 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych
00/100) brutto;
UWAGA: W przypadku dostaw, których wartość została wyrażona w umowie w innej
walucie niż PLN, należy dokonać przeliczenia tej waluty na PLN przy zastosowaniu
średniego kursu walut NBP dla danej waluty z daty wszczęcia postępowania o udzielenie
zamówienia (za datę wszczęcia postępowania Zamawiający uznaje datę umieszczenia
dokumentacji przetargowej na swojej stronie internetowej). Jeżeli w tym dniu nie będzie
opublikowany średni kurs NBP, należy przyjąć kurs średni z ostatniej tabeli przed
wszczęciem postępowania.
d) sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Zamawiający uzna warunek za spełniony na
podstawie oświadczenia (według załącznika nr 2 do niniejszego zapytania
ofertowego);
e) oferowanych dostaw zgodnie z wymaganiami Zamawiającego - Zamawiający uzna
warunek za spełniony jeżeli wykonawca:
? wykaże, że oferowany przedmiot zamówienia jest zgodny z wymaganiami,
o których mowa w załączniku nr 1a (formularz cenowy) oraz w załączniku
nr 1b;
? wykaże, że oferowany przedmiot zamówienia jest dopuszczony do kontaktu
z wodą pitną (dotyczy tych pozycji/części przedmiotu zamówienia określonych
w formularzu cenowym, dla których takie potwierdzenie jest wymagane);
? wykaże, że oferowany przedmiot zamówienia jest dopuszczony do stosowania
w ochronie przeciwpożarowej (dotyczy tych pozycji/części przedmiotu
zamówienia określonych w formularzu cenowym, dla których takie
potwierdzenie jest wymagane);
? wykaże, że oferowany przedmiot zamówienia jest dopuszczony do stosowania
zgodnie z jego przeznaczeniem (dotyczy tych pozycji/części przedmiotu2.
zamówienia określonych w formularzu cenowym, dla których takie
potwierdzenie jest wymagane);
Dokumenty i oświadczenia jakie należy złożyć wraz z ofertą, w tym na potwierdzenie
spełniania warunków udziału w postępowaniu i na potwierdzenie braku podstaw do
wykluczenia:
1) wypełnione i podpisane oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
i braku podstaw do wykluczenia (według załącznika nr 2 do niniejszego zapytania
ofertowego):
a) jako własne oświadczenie wykonawcy;
b) dla każdego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (jeśli
taka sytuacja występuje);
c) dla każdego z podmiotów udostępniających wykonawcy zasoby, o ile wykonawca
polega na zasobach innych podmiotów w celu spełnienia warunków udziału
w postępowaniu (jeśli taka sytuacja występuje wymagane jest oświadczenie dotyczące
zakresu, w jakim wykonawca powołuje się na ich zasoby, czyli w zakresie jakim
wykonawca korzysta z zasobów podmiotu trzeciego przy spełnieniu warunku);
d) dla każdego podwykonawcy, na którego zasobach wykonawca nie polega przy
wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu (jeśli taka sytuacja
występuje wymagane jest tylko oświadczenie w zakresie dotyczącym wykazania braku
podstaw do wykluczenia z postępowania).
Oświadczenie musi być aktualne na dzień złożenia. Oświadczenie podpisane odręcznie
i zeskanowane lub podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem
zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania
z oświadczeniem w postaci papierowej;
2) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) lub z Centralnej Ewidencji
i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEiDG). Dokument aktualny na dzień złożenia,
sporządzony nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, jeżeli odrębne przepisy
wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
UWAGA: Zamawiający nie wymaga składania dokumentu, jeśli wykonawcą jest podmiot
nieprowadzący działalności gospodarczej oraz w przypadku, jeśli jest on dostępny do
pobrania przez Zamawiającego pod adresami internetowymi ogólnodostępnych
i bezpłatnych baz danych, o ile wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych
dokumentów (np. w formularzu ofertowym według załącznika nr 1).
Dokument podmiotu zagranicznego.
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego
(KRS) lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEiDG) składa
dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono
upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu
z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on
w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej
w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury. Dokument, o którym mowa powyżej
powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem.
Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje
się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je odpowiednio w całości lub
w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy,
ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie
osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym
wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba,
której dokument miał dotyczyć, nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożoneprzed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu
zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce
zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania osoby, której dokument miał
dotyczyć. Dokument, o którym mowa powyżej powinien być wystawiony nie wcześniej niż
3 miesiące przed jego złożeniem.
3) aktualny opis techniczny (karty katalogowe a w przypadku ich braku szczegółowa
specyfikacja techniczna) oferowanych materiałów. Wymaga się także, aby opis
techniczny oferowanych materiałów (karty katalogowe lub specyfikacja techniczna)
umożliwiał jego porównanie z przedmiotem zamówienia opisanym w odpowiednim
formularzu cenowym oraz zawierał odpowiednio:
a) informacje o zastosowaniu;
b) dane techniczne;
c) zestawienie użytych części składowych danego asortymentu (np. powłoka, rodzaj
materiału z którego go wykonano);
d) rysunek wraz z wymiarami;
e) informacje o ochronie antykorozyjnej (jeśli dotyczy);
f) dane producenta;
g) informacje o dokumentacji powiązanej (norma, aprobata, certyfikat, atest itp.);
4) aktualne zaświadczenie uprawnionego podmiotu (atest Państwowego Zakładu Higieny)
potwierdzające dopuszczenie oferowanych materiałów do kontaktu z wodą pitną (dotyczy
tych pozycji/części przedmiotu zamówienia określonych w formularzu cenowym, dla
których takie potwierdzenie jest wymagane);
5) aktualne dokumenty potwierdzające dopuszczenie oferowanych materiałów do
stosowania zgodnie z ich przeznaczeniem tj.: certyfikat lub aprobata techniczna lub
deklaracja zgodności lub wzór deklaracji zgodności z Normą lub aprobatą techniczną -
w zakresie niezbędnym do wykazania;
6) aktualne zaświadczenie uprawnionego podmiotu (świadectwo dopuszczenia wydane
przez Centrum Naukowo-Badawcze Ochrony Przeciwpożarowej) potwierdzające
dopuszczenie oferowanych materiałów do stosowania w ochronie przeciwpożarowej
(dotyczy tych pozycji/części przedmiotu zamówienia określonych w formularzu cenowym,
dla których takie potwierdzenie jest wymagane) w zakresie niezbędnym do wykazania;
7) wykaz dostaw (załącznik nr 7) wykonanych nie wcześniej niż w okresie 5 lat przed
upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy -
w tym okresie, wraz z podaniem:
? przedmiotu,
? dat wykonania,
? wartości,
? i podmiotów, na rzecz których dostawy te zostały wykonane należycie,
z załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane należycie,
przy czym dowodami, o których mowa są:
? referencje,
? bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były
wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie
uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy,
UWAGA:
Wykaz musi być aktualny na dzień złożenia. Jeżeli wykonawca powołuje się na
zdolności w realizacji dostaw wykonanych wspólnie z innymi wykonawcami
informacje, o których mowa wyżej dotyczą dostaw faktycznie przez niego wykonanych.
8) pełnomocnictwo lub inne dokumenty (o ile wykonawca będzie korzystał w niżej
opisanej czynności z pełnomocnika) - z których wynika prawo do podpisania oferty oraz
do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, chyba że Zamawiający może
je uzyskać pod adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, o ilewykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów (np. w formularzu
ofertowym według załącznika nr 1);
W przypadku wskazania bazy danych, w której dokumenty są dostępne w innym języku
niż polski, Zamawiający może po ich pobraniu wezwać wykonawcę do przedstawienia
tłumaczenia dokumentu na język polski. Jeżeli osoba/osoby działa na podstawie
pełnomocnictwa, to pełnomocnictwo to musi w swej treści jednoznacznie wskazywać
wymagany zakres umocowania;
Pełnomocnictwo lub inny dokument podpisane odręcznie i zeskanowane lub podpisane
kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem
osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z oświadczeniem
w postaci papierowej;
9) pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających
się o udzielenie zamówienia (jeżeli taka sytuacja występuje), ewentualnie umowa
o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik
może być ustanowiony do reprezentowania wykonawców w postępowaniu albo do
reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. W przypadku wieloosobowej
reprezentacji wykonawcy pełnomocnictwo musi zawierać podpisy wszystkich
umocowanych osób do wystawienia pełnomocnictwa;
Pełnomocnictwo lub ewentualnie umowa o współdziałaniu podpisane odręcznie
i zeskanowane lub podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem
zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania
z oświadczeniem w postaci papierowej;
3. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia.
W przypadku wspólnego ubiegania się przez wykonawców o zamówienie (np. konsorcjum,
spółka cywilna):
1) w formularzu oferty należy wskazać firmy (nazwy) wszystkich wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia;
2) Wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika:
a) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia lub
b) do reprezentowania ich w postępowaniu oraz zawarcia umowy o udzielenie
przedmiotowego zamówienia publicznego;
3) oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Osoba podpisująca ofertę musi
posiadać umocowanie prawne do reprezentacji. Umocowanie musi wynikać z treści
pełnomocnictwa lub ewentualnie umowy o współdziałaniu załączonych do oferty - treść
dokumentu powinna dokładnie określać zakres umocowania;
4) Każdy z wykonawców musi oddzielnie udokumentować, że nie podlega wykluczeniu
w zakresie wymaganym przez Zamawiającego zgodnie z dokumentacją przetargową
(niepodleganie wykluczeniu dotyczy również wspólników konsorcjum). Wymagane
oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania
składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie;
5) Oświadczenie (według załącznika nr 2 do zapytania ofertowego) składa każdy
z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Oświadczenie to ma
potwierdzać brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału
w postępowaniu w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie
warunków udziału w postępowaniu.
6) Jeżeli oferta wykonawców, o których mowa w ust. 3, została wybrana, Zamawiający może
żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej
współpracę tych wykonawców.
4. Poleganie na zasobach innych podmiotów.
Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków dotyczących zdolności
technicznych/zawodowych lub sytuacji ekonomicznej/finansowej, w stosownych sytuacjach5.
6.
7.
8.
9.
oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach
technicznych/zawodowych lub sytuacji ekonomicznej/finansowej innych podmiotów,
niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
Niepodleganie wykluczeniu dotyczy również podmiotów, na których zasoby powołuje się
wykonawca.
Zamawiający jednocześnie informuje, iż ,,stosowna sytuacja" wystąpi wyłącznie w przypadku
kiedy:
1) Wykonawca, który polega na zdolnościach technicznych/zawodowych lub sytuacji
ekonomicznej/finansowej innych podmiotów udowodni Zamawiającemu, że realizując
zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
Ponadto w przypadku gdy przedmiotem udostępnienia są zasoby nierozerwalnie związane
z podmiotem ich udzielającym, niemożliwe do samodzielnego obrotu i dalszego udzielenia
bez zaangażowania tego podmiotu w wykonanie zamówienia, taki dokument powinien
zawierać wyraźne nawiązanie do uczestnictwa tego podmiotu w wykonaniu zamówienia
wraz ze wskazaniem zakresu, sposobu i okresu uczestnictwa podmiotu trzeciego
w wykonaniu zamówienia, gwarantującego realne przekazanie zasobów, na których polega
wykonawca.
2) Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności
techniczne/zawodowe lub sytuacja ekonomiczna/finansowa pozwalają na wykazanie przez
wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą
wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w rozdz. VIII zapytania
ofertowego.
Jeżeli zdolności techniczne/zawodowe lub sytuacja ekonomiczna/finansowa podmiotu
udostępniającego zasoby, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału
w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający
żądać będzie, aby wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego:
1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub
2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże
wymagane zdolności techniczne/zawodowe lub sytuację ekonomiczną/finansową.
Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub
sytuacje podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on
w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
Wymagania dotyczące polegania na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów:
1) Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów musi udowodnić
Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych
podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu
do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny
podmiotowy środek dowodowy potwierdzający tą okoliczność.
2) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa wyżej, potwierdza, że
stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje
rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
b) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów
podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
c) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego
wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących
wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty
budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Niewiążący wzór
zobowiązania do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby
wykonania zamówienia stanowi załącznik nr 6.
3) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku
istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołujesię na ich zasoby (czyli w zakresie jakim wykonawca korzysta z zasobów podmiotu
trzeciego), warunków udziału w postępowaniu składa oświadczenia (załącznik nr 2),
i wymagane dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia dotyczące tych
podmiotów.
4) Oświadczenia, o których mowa powyżej muszą być podpisane przez osoby uprawnione do
reprezentacji podmiotu udostępniającego zasoby. Oświadczenia podpisane odręcznie
i zeskanowane lub podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem
zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania
z oświadczeniem w postaci papierowej.
10. Podwykonawstwo.
Wykonawca musi oddzielnie udokumentować, że podwykonawca nie podlega wykluczeniu
w zakresie wymaganym przez Zamawiającego zgodnie z dokumentacją przetargową i w tym
celu wykonawca składa wymagane oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia (załącznik
nr 2) i wymagane dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia każdego
z podwykonawców.
11. Grupa kapitałowa.
1) Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona według kryterium oceny ofert
i którego oferta nie podlega odrzuceniu będzie zobowiązany do złożenia oświadczenia
w zakresie rozdz. VIII ust. 1 pkt 5, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej,
w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów,
z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę lub ofertę częściową, albo oświadczenie
o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami
potwierdzającymi przygotowanie oferty lub oferty częściowej niezależnie od innego
wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - (wzór oświadczenia o
przynależności lub braku przynależności do tej grupy kapitałowej stanowi załącznik nr 5).
2) Zamawiający informuje, że oświadczenie (według wzoru - załącznik nr 5) o przynależności
lub braku przynależności do grupy kapitałowej, co do zasady składane jest dopiero po
otrzymanym od Zamawiającego wezwaniu oraz w chwili, gdy składający oświadczenie zna
wykonawców, którzy w tym samym postępowaniu już złożyli odrębne oferty.
W przypadku jeśli oferta danego wykonawcy była jedyną ofertą złożoną
w postępowaniu wówczas nie ma obowiązku składania oświadczenia, o którym mowa
w punkcie 1.
3) Dokumenty, o których mowa w punkcie 1 muszą być aktualne na dzień ich złożenia.
4) W odniesieniu do oświadczeń i dokumentów samodzielnie złożonych wraz z ofertą, które
nie były wymagane do złożenia wraz z ofertą, wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia
oświadczeń/dokumentów, które Zamawiający posiada, jeżeli je wskaże oraz potwierdzi
ich prawidłowość i aktualność.
12. Wszystkie dokumenty i oświadczenia, w tym dokumenty potwierdzające umocowanie do
reprezentowania, sporządzone w języku obcym przekazuje się wraz z tłumaczeniem na język
polski.
13. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą
,,spełnia"/,,nie spełnia" w oparciu o podmiotowe środki dowodowe, o których mowa
w niniejszym rozdziale. Podane warunki przedstawiają konkretne wymagania, a dokumenty
i oświadczenia wykonawcy mają potwierdzać ich spełnienie.
V. OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY.
1.
2.
Zamawiający wymaga przedstawienia oferty w walucie polskiej (PLN) obejmującej wszelkie
koszty jakie Wykonawca poniesie z tytułu realizacji zamówienia. Zamawiający nie dopuszcza
rozliczania w walucie obcej (poza PLN).
Wykonawca może podać tylko jedną cenę za dane zadanie, która przyjęta będzie do
porównania i oceny ofert. Oferty z cenami wariantowymi zostaną odrzucone.3.
4.
5.
6.
7.
Prawidłowe ustalenie podatku VAT należy do obowiązków Wykonawcy, zgodnie z przepisami
ustawy o podatku od towarów i usług i podatku akcyzowym (jeśli dotyczy).
Ceny muszą być: podane i wyliczone w zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku (zgodnie
z matematycznymi zasadami zaokrągleń). Zamawiający wymaga zachowania matematycznej
zasady zaokrąglania liczb, zgodnie z którą:
? w sytuacji, kiedy na trzecim miejscu po przecinku jest cyfra ,,5" lub wyższa, wówczas
wartość ulega zaokrągleniu ,,w górę" (to znaczy, że np. wartość 0,155 musi zostać
zaokrąglona do 0,16),
? w sytuacji, kiedy na trzecim miejscu po przecinku jest cyfra ,,4" lub niższa, wówczas
wartość ulega zaokrągleniu ,,w dół" (to znaczy, że np. wartość 0,154 musi zostać
zaokrąglona do 0,15).
Wykonawca przy dokonywaniu wszelkich obliczeń musi przestrzegać powyższych zasad
zaokrąglania. W razie pomyłki w tym zakresie Zamawiający dokona poprawek zgodnie z wyżej
przedstawionymi zasadami. W przypadku braku zaokrągleń do dwóch miejsc po przecinku
Zamawiający uzna za prawidłowe zaokrąglenie o wartości równej zero.
Zamawiający poprawi w ofercie:
1) oczywiste omyłki pisarskie,
2) oczywiste omyłki rachunkowe z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych
dokonanych poprawek,
3) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z dokumentacją przetargową, a które nie
powodują istotnych zmian w treści oferty,
? niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
Ponadto Zamawiający informuje, iż w treści oferty wykonawcy poprawi w szczególności:
1) oczywiste omyłki rachunkowe polegające na:
a) błędnych obliczeniach matematycznych (mnożenie, dodawanie), a w konsekwencji
wprowadzonych w ten sposób zmian poprawi końcową wartość oferty,
b) niewpisaniu wyniku działania matematycznego (mnożenie, dodawanie),
c) niewpisaniu wartości, jeżeli można ją obliczyć na podstawie wartości i liczby
jednostek określonych dla danej pozycji w ofercie wykonawcy,
przy poprawianiu oczywistych omyłek rachunkowych, o których mowa w pkt 1 lit. a i b,
Zamawiający zawsze za prawidłową uzna elementy składające się na wynik końcowy;
2) inne omyłki polegające na błędnym opisaniu pozycji formularza ofertowego lub
wpisaniu ilości lub nazwy w treści złożonego przez wykonawcę formularza ofertowego,
dostosowując ich treść do odpowiednich dokumentów wzorcowych zamieszczonych
w dokumentacji przetargowej, co może dotyczyć także zdublowaniu tych samych pozycji
w ofercie, poprzez wykreślenie z niego zdublowanych pozycji i pozostawienie tylko
jednej z nich.
Wykonawca ponosić będzie skutki wynikające z nieuwzględnienia okoliczności, które mogą
wpłynąć na cenę zamówienia. W związku z powyższym od wykonawcy wymagane jest bardzo
szczegółowe zapoznanie się z przedmiotem zamówienia, które umożliwi zrealizowanie
przedmiotu zamówienia zgodnie z wymogami Zamawiającego, a także sprawdzenie warunków
wykonania zamówienia i skalkulowania ceny oferty z należytą starannością.
VI. KRYTERIA OCENY OFERT.
1.
2.
Zamawiający wyznacza kryterium oceny ofert dla całego zamówienia.
Przy wyborze oferty Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami:
1) Cena za całość zadania: waga kryterium - 60%;
2) Termin dostawy częściowej: waga kryterium - 40%.3.
4.
Zamawiający dokona wyboru oferty odpowiadającej wszystkim wymaganiom określonym
w dokumentacji przetargowej (nie podlegającej odrzuceniu) i która została oceniona jako
najkorzystniejsza (otrzymała najwyższą liczbę punktów łącznie).
Liczba punktów (X), jaka zostanie przyznana ofercie, stanowi obliczona z dokładnością do
dwóch miejsc po przecinku suma punktów uzyskanych według następującego wzoru:
X = X1 + X2
gdzie:
5.
X - liczba punktów przyznana ocenianej ofercie łącznie za wyznaczone kryteria;
X1 - liczba punktów za kryterium ,,Cena za całość zadania";
X2 - liczba punktów za kryterium ,,Termin dostawy częściowej";
Liczba punktów:
1) X1: kryterium p.n. ,,Cena za całość zadania" - punktacja zostanie obliczona
z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, w następujący sposób:
najniższa cena spośród ocenianych ofert
------------------------------------------------------------------------------------------- x 60 = ,,X1" pkt
cena oferty ocenianej
2)
X2: kryterium p.n. ,,Termin dostawy częściowej" - punktacja zostanie obliczona
z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, w następujący sposób:
a) Wykonawca zadeklaruje jak szybko dostarczy pojedyncze zamówienie przy czym nie
później niż do 48 godzin w przypadku pilnej potrzeby Zamawiającego, lub nie
później niż do 120 godzin w przypadku pozostałych zamówień - licząc od dnia
otrzymania zamówienia częściowego przez Wykonawcę (termin pojedynczej
dostawy Zamawiający wskaże w zamówieniu).
Parametr punktowany wraz z liczbą przyznanych punktów ( X2)
Za zaoferowanie terminu pojedynczej dostawy:
Wykonawca otrzyma
nie później niż do 24 godzin w przypadku pilnej potrzeby
20 punktów
Zamawiającego
Za zaoferowanie terminu pojedynczej dostawy:
Wykonawca otrzyma
nie później do 72 godzin w przypadku pozostałych
20 punktów
zamówień
Za zaoferowanie terminu dostawy: dłuższego niż 24
Wykonawca otrzyma
godziny (nie więcej niż 48 godzin) w przypadku pilnej
0 punktów
potrzeby Zamawiającego
Za zaoferowanie terminu dostawy: dłuższego niż 72
Wykonawca otrzyma
godziny (nie więcej niż 120 godziny) w przypadku
0 punktów
pozostałych zamówień
b) W przypadku zadeklarowania terminu dostawy w krótszych jednostkach czasu
Zamawiający przyjmie punktację według zaokrąglenia w górę - według powyższej
tabeli.
c) W przypadku zadeklarowania terminu dostawy w dniach Zamawiający przyjmie
punktację według powyższej tabeli po przeliczeniu na godziny według schematu
odpowiednio: 1 dzień = 24 godziny.
d) Zaoferowanie terminu dostawy późniejszego niż 48 godzin w przypadku pilnej
potrzeby Zamawiającego lub dłuższego niż 120 godzin w przypadku pozostałych
zamówień spowoduje odrzucenie oferty.6.
Zgodnie z §29 ust. 4 Regulaminu udzielania zamówień przez WPWiK Sp. z o.o. jeżeli nie
można dokonać wyboru oferty w sposób, o którym mowa w ust. 2, zamawiający wzywa
wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez
zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę. Zgodnie z §29 ust. 8
Regulaminu udzielania zamówień przez WPWiK Sp. z o.o. wykonawcy, składając oferty
dodatkowe, nie mogą oferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przez
nich ofertach.
Oferta musi być napisana w języku polskim, na komputerze lub inną trwałą i czytelną techniką
oraz podpisana przez osobę(y) upoważnioną(e) do reprezentowania wykonawcy na zewnątrz
i zaciągania zobowiązań w wysokości odpowiadającej cenie oferty. Oferta musi być opatrzona
podpisem odręcznym (zeskanowana oferta z podpisami osób upoważnionych do reprezentacji
Wykonawcy). Dopuszcza się również opatrzenie oferty kwalifikowanym podpisem
elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym jej zgodność
cyfrowego odwzorowania w postaci papierowej. Zamawiający udostępnia wzór formularza
ofertowego (załącznik nr 1) według którego wykonawca może złożyć ofertę.
Wykonawca składa również (według załącznika nr 1 - wzór do ewentualnego wykorzystania)
wykaz podwykonawców i dostawców, na których przypada ponad 10% wartości zamówienia,
zaś w przypadku podmiotów, na których zdolnościach technicznych lub zawodowych/sytuacji
finansowej lub ekonomicznej wykonawca polega - wskazanie, czy wykonawca polega na
zdolnościach lub sytuacji tych podmiotów w zakresie odpowiadającym ponad 10% wartości
zamówienia wraz z oświadczeniami dotyczącymi podwykonawców i dostawców, że nie
zachodzą podstawy wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia przewidziane
w art. 5k rozporządzenia Rady (UE) NR 833/2014 z dnia 31 lipca 2014r. (Dz.U.UE.L.2014.229.1
z dnia 2014.07.31 z późn. zm.) dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami
Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie.
Dopuszcza się poprawki lub zmiany (również przy użyciu korektora) w ofercie pod warunkiem,
że Zamawiający może jednoznacznie ustalić treść oświadczenia woli po dokonanych zmianach
lub poprawkach.
Ofertę wraz z wymaganymi załącznikami należy zaszyfrować hasłem zgodnie
z wymaganiami określonymi w załączniku nr 4 (Instrukcja szyfrowania ofert i przekazania
hasła). Hasło do deszyfrowania / otwarcia ofert wraz z załącznikami należy przekazać na
adres e-mail: uciechowska@wzwik.pl po upływie wyznaczonego terminu na ich składanie.
W przypadku braku możliwości przesłania hasła drogą elektroniczną Zamawiający dopuszcza
możliwość przekazania hasła w inny sposób (po upływie wyznaczonego terminu na ich
składanie). Wykonawca ponosi ryzyko otwarcia oferty przed terminem otwarcia ofert
w przypadku niezastosowania postanowień instrukcji (załącznik nr 4) jak również ponosi
wszelkie konsekwencje w przypadku braku podania hasła (taka oferta nie będzie
rozpatrywana). Obowiązek dochowania należytej staranności leży po stronie wykonawcy.
Oferty złożone po wyznaczonym terminie zostaną odrzucone.
Zamawiający dopuszcza złożenie tylko jednej oferty na dane zadanie.
Zmiana lub wycofanie oferty.
1) Wykonawca może wprowadzić zmiany, poprawki, modyfikacje i uzupełnienia do złożonej
oferty pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma drogą elektroniczną lub w formie
papierowej zawiadomienie o wprowadzeniu zmian przed terminem składania ofert.2) Wykonawca ma prawo przed upływem terminu składania ofert wycofać ofertę
z postępowania poprzez złożenie powiadomienia, według tych samych zasad jak
wprowadzanie zmian i poprawek.
3) Złożenie nowej oferty w zamian za wycofaną jest możliwe tylko przed upływem terminu
składania ofert. W takim przypadku najpierw zostanie otwarta oferta zamienna, zaś oferta
wycofana nie będzie otwierana.
4) Zmianę oferty nie należy utożsamiać z wycofaniem oferty.
Zamawiający, najpóźniej przed
otwarciem ofert, udostępnia informację o kwocie, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie
zamówienia.
8. W przypadku rozbieżności w cenie podanej liczbowo w stosunku do ceny podanej słownie
Zamawiający jako wiążącą przyjmie cenę podaną liczbowo.
9. Wykonawca będzie związany ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą
rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
10. Zamawiający informuje, iż zgodnie z §4 ust. 5 - 7 w zw. z §32 ust. 3 Regulaminu udzielania
zamówień przez WPWiK Sp. z o.o. oferty składane w postępowaniu o udzielenie zamówienia
są jawne i podlegają udostępnieniu od chwili ich otwarcia, z wyjątkiem informacji stanowiących
tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu
nieuczciwej konkurencji, jeżeli Wykonawca, wraz z przekazaniem takich informacji, zastrzegł,
że nie mogą być one udostępniane oraz wykazał, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę
przedsiębiorstwa. Wykonawca nie może zastrzec ceny lub kosztu zawartego
w ofercie oraz informacji dotyczących nazw albo imion i nazwisk oraz siedzibach lub miejscach
zamieszkania wykonawcy, którego oferta została otwarta. Pod pojęciem wykazania,
iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa nie należy rozumieć
w szczególności ogólnikowego powoływania się na definicję z art. 11 ust. 2 ustawy o zwalczaniu
nieuczciwej konkurencji (uzasadnienie takie zostanie uznane za nieskuteczne). Wykonawca
przedkładając wniosek o ochronę zastrzeżonych informacji, musi tę wartość gospodarczą
przedstawić, wykazać i udowodnić. Samo oświadczenie we wniosku wykonawcy, że informacje
w nim wskazane posiadają dla niego wartość gospodarczą, nie wystarcza.
11. Zamawiający zaleca, aby informacje zastrzeżone jako tajemnica przedsiębiorstwa były przez
wykonawcę złożone w oddzielnym pliku z oznakowaniem ,,tajemnica przedsiębiorstwa". Brak
jednoznacznego wskazania, które informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa oznaczać
będzie, że wszelkie oświadczenia i zaświadczenia składane w trakcie niniejszego postępowania
są jawne bez zastrzeżeń. Zastrzeżenie informacji, które nie stanowią tajemnicy
przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji będzie
traktowane, jako bezskuteczne i skutkować będzie zgodnie z uchwałą Sądu Najwyższego
z 20 października 2005 r. (sygn. III CZP 74/05) ich odtajnieniem.
12. Zamawiający informuje, że w przypadku, kiedy wykonawca otrzyma od niego wezwanie
do złożenia wyjaśnień lub wezwanie w przypadku podejrzenia zaoferowania rażąco niskiej
ceny, a złożone przez niego wyjaśnienia i/lub dowody stanowić będą tajemnicę
przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji wykonawcy
będzie przysługiwało prawo zastrzeżenia ich jako tajemnica przedsiębiorstwa. Przedmiotowe
zastrzeżenie Zamawiający będzie akceptował wyłącznie w sytuacji, kiedy wykonawca oprócz
samego zastrzeżenia, jednocześnie wykaże, iż dane informacje stanowią tajemnicę
przedsiębiorstwa. Zapisy ust. 10 stosuje się odpowiednio.
VIII. PODSTAWY WYKLUCZENIA Z POSTĘPOWANIA, ZAKAZ UDZIELANIA LUB DALSZEGO
WYKONYWANIA ZAMÓWIEŃ LUB DALSZEGO WYKONYWANIA ZAMÓWIENIA NA PODSTAWIE
ODRĘBNYCH PRZEPISÓW.
1.
Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawcę:
1) będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo:
a) udziału w zorganizowanej grupie przestępczej albo związku mającym na celu
popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, o którym mowa w art. 258
Kodeksu karnego,
b) handlu ludźmi, o którym mowa w art. 189a Kodeksu karnego,
c) o którym mowa w art. 228-230a, art. 250a Kodeksu karnego, w art. 46-48 ustawy
z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2023 r. poz. 1465 oraz z 2024 r. poz. 878
i 1222) lub w art. 54 ust. 1-4 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków,
środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów
medycznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1465 oraz z 2024 r. poz. 878 i 1222),
d) finansowania przestępstwa o charakterze terrorystycznym, o którym mowa
w art. 165a Kodeksu karnego, lub przestępstwo udaremniania lub utrudniania
stwierdzenia przestępnego pochodzenia pieniędzy lub ukrywania ich pochodzenia,
o którym mowa w art. 299 Kodeksu karnego,
e) o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 Kodeksu karnego, lub
mające na celu popełnienie tego przestępstwa,
f) powierzenia wykonywania pracy małoletniemu cudzoziemcowi, o którym mowa
w art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania
pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. 2023 r. poz. 1465 oraz z 2024 r. poz. 878 i 1222),
g) przeciwko obrotowi gospodarczemu, o których mowa w art. 296-307 Kodeksu
karnego, przestępstwo oszustwa, o którym mowa w art. 286 Kodeksu karnego,
przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów, o których mowa w art. 270-
277d Kodeksu karnego, lub przestępstwo skarbowe,
h) o którym mowa w art. 9 ust. 1 i 3 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r.
o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew
przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
- lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego;
2) jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika
spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce
komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za
przestępstwo, o którym mowa w pkt 1;
3) wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję
administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie
społeczne lub zdrowotne, chyba że wykonawca odpowiednio przed upływem terminu
do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem
terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na
ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł
wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności;
4) wobec którego prawomocnie orzeczono zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne;
5) jeżeli Zamawiający może stwierdzić, na podstawie wiarygodnych przesłanek, że
wykonawca zawarł z innymi wykonawcami porozumienie mające na celu zakłócenie
konkurencji, w szczególności, jeżeli należąc do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu
ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, złożyli odrębne
oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, chyba
że wykażą, że przygotowali te oferty lub wnioski niezależnie od siebie;6) jeżeli, w przypadkach, gdy wykonawca lub podmiot, który należy z wykonawcą do tej
samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie
konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2014 r. poz. 594 z późn. zm.), doradzał lub w inny
sposób był zaangażowany w przygotowanie postępowania o udzielenie tego
zamówienia i doszło do zakłócenia konkurencji wynikającego z wcześniejszego
zaangażowania tego wykonawcy lub podmiotu, który należy z wykonawcą do tej samej
grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji
i konsumentów, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może być
wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału
w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
7) który naruszył obowiązki dotyczące płatności podatków, opłat lub składek
na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa
w pkt 3, chyba że wykonawca odpowiednio przed upływem terminu do składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu
składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek
na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł
wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności;
8) który naruszył obowiązki w dziedzinie ochrony środowiska, prawa socjalnego lub prawa
pracy:
a) będącego osobą fizyczną skazanego prawomocnie za przestępstwo przeciwko
środowisku, o którym mowa w rozdziale XXII Kodeksu karnego lub za przestępstwo
przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, o którym mowa
w rozdziale XXVIII Kodeksu karnego, lub za odpowiedni czyn zabroniony określony
w przepisach prawa obcego,
b) będącego osobą fizyczną prawomocnie ukaranego za wykroczenie przeciwko
prawom pracownika lub wykroczenie przeciwko środowisku, jeżeli za jego
popełnienie wymierzono karę aresztu, ograniczenia wolności lub karę grzywny,
c) wobec którego wydano ostateczną decyzję administracyjną o naruszeniu
obowiązków wynikających z prawa ochrony środowiska, prawa pracy lub przepisów
o zabezpieczeniu społecznym, jeżeli wymierzono tą decyzją karę pieniężną;
9) jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika
spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce
komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za
przestępstwo lub ukarano za wykroczenie, o którym mowa w pkt 8 lit. a lub b;
10) w stosunku, do którego otwarto likwidację, ogłoszono upadłość, którego aktywami
zarządza likwidator lub sąd, zawarł układ z wierzycielami, którego działalność
gospodarcza jest zawieszona albo znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji
wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej
procedury;
11) który w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co podważa jego
uczciwość, w szczególności, gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub
rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co
Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych dowodów;
12) który, z przyczyn leżących po jego stronie, w znacznym stopniu lub zakresie nie wykonał
lub nienależycie wykonał albo długotrwale nienależycie wykonywał istotne
zobowiązanie wynikające z wcześniejszej umowy w sprawie zamówienia publicznego lub
umowy koncesji, co doprowadziło do wypowiedzenia lub odstąpienia od umowy,
odszkodowania, wykonania zastępczego lub realizacji uprawnień z tytułu rękojmi
za wady;
13) który w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa wprowadził
Zamawiającego w błąd przy przedstawianiu informacji, że nie podlega wykluczeniu,
spełnia warunki udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji, co mogło mieć istotnywpływ na decyzje podejmowane przez Zamawiającego w postępowaniu o udzielenie
zamówienia, lub który zataił te informacje lub nie jest w stanie przedstawić wymaganych
podmiotowych środków dowodowych;
14) który bezprawnie wpływał lub próbował wpływać na czynności Zamawiającego lub
próbował pozyskać lub pozyskał informacje poufne, mogące dać mu przewagę
w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
15) który w wyniku lekkomyślności lub niedbalstwa przedstawił informacje wprowadzające
w błąd, co mogło mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez Zamawiającego
w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
2. Z postępowania wyklucza się również wykonawcę w stosunku, do którego zachodzą
okoliczności wskazane w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych
rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących
ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2024 poz. 507 z późn. zm.), czyli:
1) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych
w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę
na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka,
o którym mowa w art. 1 pkt 3;
2) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym
w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz
finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2023 r. poz. 1124, 1285, 1723 i 1843 z późn. zm.) jest
osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006
i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem
rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie
decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa
w art. 1 pkt 3;
3) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu
art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r.
poz. 120, 295 i 1598 z późn. zm.) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych
w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący
taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na
podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka,
o którym mowa w art. 1 pkt 3.
3. Z postępowania wyklucza się również wykonawcę, w stosunku do którego zachodzą
okoliczności wskazane w art. 5k rozporządzenia Rady (UE) NR 833/2014 z dnia 31 lipca
2014r. (Dz.U.UE.L.2014.229.1 z dnia 2014.07.31 z późn. zm.) dotyczącego środków
ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie czyli:
1) Zakazuje się udzielania lub dalszego wykonywania wszelkich zamówień publicznych lub
koncesji objętych zakresem dyrektyw w sprawie zamówień publicznych, a także
zakresem art. 10 ust. 1 i 3, art. 10 ust. 6 lit. a)-e), art. 10 ust. 8, 9 i 10, art. 11, 12, 13 i 14
dyrektywy 2014/23/UE, art. 7 lit. a)-d), art. 8, art. 10 lit. b)-f) i lit. h)-j) dyrektywy
2014/24/UE, art. 18, art. 21 lit. b)-e) i lit. g)-i), art. 29 i 30 dyrektywy 2014/25/UE oraz
art. 13 lit. a)-d), lit. f)-h) i lit. j) dyrektywy 2009/81/WE na rzecz lub z udziałem:
a) obywateli rosyjskich, osób fizycznych zamieszkałych w Rosji lub osób prawnych,
podmiotów lub organów z siedzibą w Rosji;
b) osób prawnych, podmiotów lub organów, do których prawa własności
bezpośrednio lub pośrednio w ponad 50 % należą do podmiotu, o którym mowa w
lit. a) niniejszego ustępu; lub
c) osób fizycznych lub prawnych, podmiotów lub organów działających w imieniu lub
pod kierunkiem podmiotu, o którym mowa w lit. a) lub b) niniejszego ustępu,
w tym podwykonawców, dostawców lub podmiotów, na których zdolności polega
się w rozumieniu dyrektyw w sprawie zamówień publicznych, w przypadku gdy
przypada na nich ponad 10 % wartości zamówienia.4.
Wykluczenie Wykonawcy następuje:
1) w przypadkach, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. a-g i pkt 2, na okres 5 lat od dnia
uprawomocnienia się wyroku potwierdzającego zaistnienie jednej z podstaw
wykluczenia, chyba że w tym wyroku został określony inny okres wykluczenia;
2) w przypadkach, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. h i pkt 2, gdy osoba, o której mowa
w tych przepisach, została skazana za przestępstwo wymienione w ust. 1 pkt 1 lit. h
i w przypadkach, o których mowa w ust. 1 pkt 8) i pkt 9)
? na okres 3 lat od dnia uprawomocnienia się odpowiednio wyroku potwierdzającego
zaistnienie jednej z podstaw wykluczenia, wydania ostatecznej decyzji lub zaistnienia
zdarzenia będącego podstawą wykluczenia, chyba że w wyroku lub decyzji został
określony inny okres wykluczenia,
3) w przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 4, na okres, na jaki został prawomocnie
orzeczony zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne;
4) w przypadkach, o których mowa w ust. 1 pkt 5, 10, 11, 12 i 14 na okres 3 lat od
zaistnienia zdarzenia będącego podstawą wykluczenia;
5) w przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 13, na okres 2 lat od zaistnienia zdarzenia
będącego podstawą wykluczenia;
6) w przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 15, na okres roku od zaistnienia zdarzenia
będącego podstawą wykluczenia;
7) w przypadkach, o których mowa w ust. 1 pkt 6 w postępowaniu o udzielenie
zamówienia, w którym zaistniało zdarzenie będące podstawą wykluczenia.
5. Wykluczenie na podstawie art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych
rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących
ochronie bezpieczeństwa narodowego następuje na okres trwania okoliczności określonych
w ust. 2.
6. W przypadku wykonawcy lub uczestnika konkursu wykluczonego na podstawie
ust. 2, Zamawiający odrzuca wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
o udzielnie zamówienia publicznego lub ofertę takiego wykonawcy lub uczestnika konkursu,
nie zaprasza go do złożenia oferty wstępnej, oferty podlegającej negocjacjom, oferty
dodatkowej, oferty lub oferty ostatecznej, nie zaprasza go do negocjacji lub dialogu, a także
nie prowadzi z takim wykonawcą negocjacji lub dialogu, odrzuca wniosek o dopuszczenie
do udziału w konkursie, nie zaprasza do złożenia pracy konkursowej lub nie przeprowadza
oceny pracy konkursowej, odpowiednio do trybu stosowanego do udzielenia zamówienia
publicznego oraz etapu prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego.
7. Osoba lub podmiot podlegające wykluczeniu na podstawie ust. 2, które w okresie tego
wykluczenia ubiegają się o udzielenie zamówienia publicznego lub dopuszczenie do udziału
w konkursie lub biorą udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub
w konkursie, podlegają karze pieniężnej.
8. Karę pieniężną, o której mowa w ust. 7, nakłada Prezes Urzędu Zamówień Publicznych,
w drodze decyzji, w wysokości do 20 000 000 zł.
9. Wpływy z kar pieniężnych, o których mowa w ust. 7, stanowią dochód budżetu państwa.
10. Wykonawca nie podlega wykluczeniu w okolicznościach określonych w ust. 1 pkt 1, pkt 2,
pkt 5, pkt 8-15 lub jeżeli udowodni Zamawiającemu, że spełnił łącznie następujące
przesłanki:
1) naprawił lub zobowiązał się do naprawienia szkody wyrządzonej przestępstwem,
wykroczeniem lub swoim nieprawidłowym postępowaniem, w tym poprzez
zadośćuczynienie pieniężne;
2) wyczerpująco wyjaśnił fakty i okoliczności związane z przestępstwem, wykroczeniem
lub swoim nieprawidłowym postępowaniem oraz spowodowanymi przez nie
szkodami, aktywnie współpracując odpowiednio z właściwymi organami, w tym
organami ścigania, lub Zamawiającym;3)
podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, odpowiednie dla
zapobiegania dalszym przestępstwom, wykroczeniom lub nieprawidłowemu
postępowaniu, w szczególności:
a) zerwał wszelkie powiązania z osobami lub podmiotami odpowiedzialnymi za
nieprawidłowe postępowanie wykonawcy (dotyczy wykonawcy nie będącego
osobą fizyczną),
b) zreorganizował personel,
c) wdrożył system sprawozdawczości i kontroli,
d) utworzył struktury audytu wewnętrznego do monitorowania przestrzegania
przepisów, wewnętrznych regulacji lub standardów,
e) wprowadził wewnętrzne regulacje dotyczące odpowiedzialności i odszkodowań za
nieprzestrzeganie przepisów, wewnętrznych regulacji lub standardów.
11. Zamawiający oceni, czy podjęte przez wykonawcę czynności, o których mowa w ust. 5, są
wystarczające do wykazania jego rzetelności, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności
czynu wykonawcy. Jeżeli podjęte przez wykonawcę czynności nie są wystarczające do
wykazania jego rzetelności, zamawiający wyklucza wykonawcę.
12. Wykonawca może zostać wykluczony przez Zamawiającego na każdym etapie
postępowania o udzielenie zamówienia.
W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia Wykonawcy przysługują środki
odwoławcze, o których mowa w Dziale II Rozdziale 9 Regulaminu udzielania zamówień przez
WPWiK Sp. z o.o.
Jeżeli wykonawca lub podmiot, który należy z wykonawcą do tej samej grupy kapitałowej
w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji
i konsumentów, doradzał lub w inny sposób był zaangażowany w przygotowanie
postępowania o udzielenie tego zamówienia, Zamawiający podejmuje odpowiednie środki
w celu zagwarantowania, że udział tego wykonawcy w postępowaniu nie zakłóci konkurencji,
w szczególności przekazuje pozostałym wykonawcom istotne informacje, które przekazał lub
uzyskał w związku z zaangażowaniem wykonawcy lub tego podmiotu w przygotowanie
postępowania, oraz wyznacza odpowiedni termin na złożenie ofert.

Uwagi:
INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1
z późn. zm.), dalej ,,RODO", informuję, że:
o
administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wałbrzyskie Przedsiębiorstwo
Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. z siedzibą przy Al. Wyzwolenia 39, 58-300 Wałbrzych;
o
administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować
pod adresem e-mail: piotr.fraszczak@wpwik.pl;
o
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu
związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia;
o
odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona
zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o § 4 ust. 5 -7 i §32 Regulaminu udzielania
zamówień przez WPWiK Sp. z o.o.;o
o
o
o
o
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z § 32 Regulaminu udzielania
zamówień przez WPWiK Sp. z o.o., przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania
o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres
przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana
dotyczących jest wymogiem określonym w przepisach Regulaminu udzielania zamówień
przez WPWiK Sp. z o.o., związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób
zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
posiada Pani/Pan:
? na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących
(w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora
niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania
dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania
nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo
sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia);
? na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych 1);
? na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania
danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO 2);
? prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna
Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy
RODO;
nie przysługuje Pani/Panu:
? w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
? prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
? na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych,
gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6
ust. 1 lit. c RODO.
1) Skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z Regulaminem udzielania zamówień przez
WPWiK Sp. z o.o., dokumentacją przetargowa i przedmiotową umową.
2) Prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia
korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na
ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.

Kontakt:
Osobą uprawnioną do porozumiewania się z wykonawcami jest Pani Olga Uciechowska
lub (w zastępstwie w przypadku nieobecności) inny pracownik Komórki ds. zamówień
publicznych od poniedziałku do piątku w godz. 700 - 1500, z wyłączeniem dni wolnych od pracy.
Sprawę prowadzi:
Olga Uciechowska
tel. 74/ 648-81-70
uciechowska@wzwik.pl

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2025

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.