dolnośląskie (59-300 Lubin)
mazowieckie (Warszawa)
pomorskie (Gdańsk)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Dostawa armatury wodno-kanalizacyjnej |
Data zamieszczenia: | 2025-01-08 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Wałbrzyskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Spółka z o.o Al. Wyzwolenia 39 58-300 Wałbrzych powiat: Wałbrzych tel. (74) 64-88-100, tel. 74/ 648-81-70 uciechowska@wzwik.pl |
Województwo: | dolnośląskie |
Miasto: | Wałbrzych |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel. (74) 64-88-100, |
Termin składania ofert: | 2025-01-22 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
Wałbrzyskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. z siedzibą przy Al. Wyzwolenia 39 w Wałbrzychu, zaprasza do złożenia oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia pn. ,,DOSTAWA armatury wodno-kanalizacyjnej" prowadzonym w trybie skierowanym do nieograniczonej liczby wykonawców z zastosowaniem Regulaminu udzielania zamówień przez WPWiK Sp. z o.o. stanowiącego załącznik nr 1 do Zarządzenia Prezesa Zarządu WPWiK Sp. z o.o. nr 53/2021 z dnia 31.12.2021 roku (z późn. zm.) zwanego w dalszej treści ,,Regulaminem udzielania zamówień przez WPWiK Sp. z o.o.". Wartość zamówienia nie przekracza progów unijnych, o jakich stanowi art. 3 ustawy z 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 z późn. zm.) zwanej w dalszej treści ,,ustawą Pzp". Do przeprowadzenia postępowania nie stosuje się przepisów ustawy Pzp. W sprawach nieuregulowanych w niniejszej dokumentacji przetargowej mają zastosowanie odpowiednie przepisy Regulaminu udzielania zamówień przez WPWiK Sp. z o.o. Zamawiający udostępnia treść Regulaminu udzielania zamówień przez WPWiK Sp. z o.o. na swojej stronie internetowej pod adresem: https://www.wpwik.pl/przetargi/przetargi-aktualne.html Zamawiający umieścił dokumentację przetargową na stronie internetowej w dniu 08.01.2025 r. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA. 1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa zasuw i obudów o średnicy DN40 do DN300, zasuw, obejm do nawiercania, hydrantów, łączników blokowanych i skrzynek ulicznych. 2. Miejsce dostawy: MAGAZYN 01 przy Ul. Piotrowskiego 2 w Wałbrzychu, MAGAZYN 02 przy ul. Nadrzecznej 43 w Marciszowie lub inne miejsce na terenie działalności WPWiK Sp. z o.o. Miejsce dostawy Zamawiający określi w zamówieniu (dostawa w zależności od zapotrzebowania). Okres gwarancji na przedmiot zamówienia zgodnie z gwarancją udzielaną przez producenta lecz nie krócej niż 12 miesięcy licząc od dnia dostawy. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określono w załączniku nr 1a (formularz cenowy) oraz w załączniku nr 1b. 4. Pozostałe warunki realizacji zamówienia określono we wzorze umowy (załącznik nr 3). Wykonawca zrealizuje zamówienie zgodnie z zapisami umowy, której wzór stanowi załącznik nr 3. 5. Oferty częściowe. Przedmiot zamówienia nie został podzielony na części. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 7. Równoważność. W przypadku, gdyby w opisie przedmiotu zamówienia Zamawiający określił przedmiot zamówienia poprzez wskazanie znaków towarowych, patentów, pochodzenia, źródła, szczególnego procesu lub w inny sposób, który charakteryzuje przedmiot zamówienia oferowany przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub przedmiotu zamówienia dopuszcza się możliwość składania ofert równoważnych. 8. Równoważność polega na możliwości zaoferowania przedmiotu zamówienia o nie gorszych parametrach technicznych, konfiguracjach, wymaganiach normatywnych, funkcjonalnych itp. W szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia mogą być podane niektóre charakterystyczne dla producenta wymiary lub rozwiązania, które mają na celu wskazać oczekiwane standardy i mają charakter wyłącznie pomocniczy w przygotowaniu oferty. Jeżeli są podane w szczegółowym opisie nazwy własne producentów to należy je rozumieć jako preferowany typ w zakresie określenia minimalnych wymagań jakościowych. Opisany przedmiot zamówienia pochodzący od konkretnych producentów określa minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim musi odpowiadać oferowany przedmiot zamówienia, by spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy co do oczekiwanego przedmiotu zamówienia. Pomimo tego można dostarczyć przedmiot zamówienia równoważny, który posiada co najmniej takie same lub lepsze normy, parametry techniczne; jakościowe, funkcjonalne, będzie tożsamy tematycznie i o takim samym przeznaczeniu oraz nie obniży określonych w opisie przedmiotu zamówienia standardów i właściwości. 9. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia, zawarto odniesienie do norm, ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, a takim odniesieniom nie towarzyszyłoby wyrażenie ,,lub równoważne" to Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w każdej takiej normie, europejskiej ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, każdym systemie referencji technicznych. W związku z powyższym należy przyjąć, że każdej: normie, europejskiej ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, każdemu systemowi referencji technicznych występujących w opisie przedmiotu zamówienia towarzyszą wyrazy ,,lub równoważne". 10. Wykonawca powołujący się na rozwiązania równoważne musi wykazać, że oferowany przedmiot zamówienia spełnia warunki określone przez Zamawiającego w stopniu nie gorszym. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą stosownych dokumentów, uwiarygodniających te rozwiązania lub dostawy, które będą pozwalały w pełni scharakteryzować oferowany przedmiot zamówienia i dokonanie oceny jego zgodności/równoważności z parametrami oczekiwanego przedmiotu zamówienia podanymi w opisie przedmiotu zamówienia.Następnie będą one podlegały ocenie w trakcie badania oferty, jak również weryfikowane za pomocą np. ogólnodostępnych źródeł, katalogów, stron internetowych itp. 11. W przypadku, gdy wykonawca nie złoży w ofercie stosownych dokumentów i informacji, o których mowa w ust. 10, to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty oraz do wykonania umowy ujęto przedmiot zamówienia określony w opisie przedmiotu zamówienia. 12. Wszelkie niejasności i obiekcje (jeżeli taka sytuacja wystąpi) dotyczące treści zapisów dokumentacji przetargowej należy wyjaśnić z Zamawiającym przed terminem składania ofert. Otwarcie ofert: Otwarcie ofert nastąpi w dniu 22.01.2025 r. o godz. 1000 Składanie ofert: Ofertę wraz ze wszystkimi wymaganymi załącznikami należy złożyć drogą elektroniczną na adres e-mail: uciechowska@wzwik.pl w terminie do dnia 22.01.2025 r. do godz. 900 z wykorzystaniem wzoru formularza (załącznik nr 1) według którego wykonawca może złożyć ofertę. Miejsce i termin realizacji: Termin obowiązywania umowy: do 12 miesięcy od dnia jej zawarcia lub do wcześniejszego wyczerpania całości wynagrodzenia umownego. Wymagania: Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności w niej wymienionych z uwzględnieniem podanych we wzorze umowy (załącznik nr 3) warunków ich wprowadzenia. Jednocześnie Zamawiający informuje, że przepisy z zakresu udzielania zamówień stosowane przez Zamawiającego nie pozwalają na jakikolwiek inny kontakt - zarówno z Zamawiającym jak i osobami uprawnionymi do porozumiewania się z wykonawcami - niż formy wskazane w niniejszej dokumentacji przetargowej. Oznacza to, że Zamawiający nie będzie reagował na inne formy kontaktowania się z nim, w szczególności na kontakt telefoniczny lub/i osobisty w swojej siedzibie. Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski oraz informacje wykonawcy przekazują drogą elektroniczną na adres e-mail: uciechowska@wzwik.pl Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści dokumentacji przetargowej. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści dokumentacji przetargowej wpłynie do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa terminu składania ofert, Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści dokumentacji przetargowej wpłynie po upływie terminu, o którym mowa powyżej, lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, Zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania. Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Zamawiający przekazuje wykonawcom, którym przekazał dokumentację przetargową, bez ujawniania źródła zapytania, a jeżeli dokumentacja jest udostępniana na stronie internetowej, zamieszcza na tej stronie. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku, o którym mowa w ust. 4. Pojęcie wniosku o wyjaśnienie treści dokumentacji przetargowej nie należy utożsamiać z innymi wnioskami o wyjaśnienia nie dotyczącymi bezpośrednio dokumentacji przetargowej prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia i Zamawiający nie ma obowiązku udzielania takich wyjaśnień.7. 8. W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią niniejszej dokumentacji przetargowej, a treścią udzielonych odpowiedzi jako obowiązującą należy przyjąć treść odpowiedzi zawierającej późniejsze oświadczenie Zamawiającego. W przypadku braku potwierdzenia otrzymania wiadomości przez wykonawcę, Zamawiający będzie uważał, iż odpowiedź wysłana przez Zamawiającego na adres e-mail wykonawcy została doręczone w sposób umożliwiający zapoznanie się wykonawcy z jej treścią. IV. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW JAKIE NALEŻY ZŁOŻYĆ. 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki: 1) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia, o którym mowa w rozdz. VIII zapytania ofertowego; 2) spełniają pozostałe warunki udziału w postępowaniu dotyczące: a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym - Zamawiający nie stawia w tym zakresie żadnych wymagań; b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów - Zamawiający nie stawia w tym zakresie żadnych wymagań; c) zdolności technicznej lub zawodowej - Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie oświadczenia (według załącznika nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego) oraz jeżeli wykonawca wykaże, że zrealizował (zakończył) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej jedną dostawę armatury wodno- kanalizacyjnej o wartości nie niższej niż 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych 00/100) brutto; UWAGA: W przypadku dostaw, których wartość została wyrażona w umowie w innej walucie niż PLN, należy dokonać przeliczenia tej waluty na PLN przy zastosowaniu średniego kursu walut NBP dla danej waluty z daty wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia (za datę wszczęcia postępowania Zamawiający uznaje datę umieszczenia dokumentacji przetargowej na swojej stronie internetowej). Jeżeli w tym dniu nie będzie opublikowany średni kurs NBP, należy przyjąć kurs średni z ostatniej tabeli przed wszczęciem postępowania. d) sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie oświadczenia (według załącznika nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego); e) oferowanych dostaw zgodnie z wymaganiami Zamawiającego - Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca: ? wykaże, że oferowany przedmiot zamówienia jest zgodny z wymaganiami, o których mowa w załączniku nr 1a (formularz cenowy) oraz w załączniku nr 1b; ? wykaże, że oferowany przedmiot zamówienia jest dopuszczony do kontaktu z wodą pitną (dotyczy tych pozycji/części przedmiotu zamówienia określonych w formularzu cenowym, dla których takie potwierdzenie jest wymagane); ? wykaże, że oferowany przedmiot zamówienia jest dopuszczony do stosowania w ochronie przeciwpożarowej (dotyczy tych pozycji/części przedmiotu zamówienia określonych w formularzu cenowym, dla których takie potwierdzenie jest wymagane); ? wykaże, że oferowany przedmiot zamówienia jest dopuszczony do stosowania zgodnie z jego przeznaczeniem (dotyczy tych pozycji/części przedmiotu2. zamówienia określonych w formularzu cenowym, dla których takie potwierdzenie jest wymagane); Dokumenty i oświadczenia jakie należy złożyć wraz z ofertą, w tym na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu i na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia: 1) wypełnione i podpisane oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia (według załącznika nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego): a) jako własne oświadczenie wykonawcy; b) dla każdego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (jeśli taka sytuacja występuje); c) dla każdego z podmiotów udostępniających wykonawcy zasoby, o ile wykonawca polega na zasobach innych podmiotów w celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu (jeśli taka sytuacja występuje wymagane jest oświadczenie dotyczące zakresu, w jakim wykonawca powołuje się na ich zasoby, czyli w zakresie jakim wykonawca korzysta z zasobów podmiotu trzeciego przy spełnieniu warunku); d) dla każdego podwykonawcy, na którego zasobach wykonawca nie polega przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu (jeśli taka sytuacja występuje wymagane jest tylko oświadczenie w zakresie dotyczącym wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania). Oświadczenie musi być aktualne na dzień złożenia. Oświadczenie podpisane odręcznie i zeskanowane lub podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z oświadczeniem w postaci papierowej; 2) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEiDG). Dokument aktualny na dzień złożenia, sporządzony nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji; UWAGA: Zamawiający nie wymaga składania dokumentu, jeśli wykonawcą jest podmiot nieprowadzący działalności gospodarczej oraz w przypadku, jeśli jest on dostępny do pobrania przez Zamawiającego pod adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, o ile wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów (np. w formularzu ofertowym według załącznika nr 1). Dokument podmiotu zagranicznego. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEiDG) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury. Dokument, o którym mowa powyżej powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożoneprzed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania osoby, której dokument miał dotyczyć. Dokument, o którym mowa powyżej powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem. 3) aktualny opis techniczny (karty katalogowe a w przypadku ich braku szczegółowa specyfikacja techniczna) oferowanych materiałów. Wymaga się także, aby opis techniczny oferowanych materiałów (karty katalogowe lub specyfikacja techniczna) umożliwiał jego porównanie z przedmiotem zamówienia opisanym w odpowiednim formularzu cenowym oraz zawierał odpowiednio: a) informacje o zastosowaniu; b) dane techniczne; c) zestawienie użytych części składowych danego asortymentu (np. powłoka, rodzaj materiału z którego go wykonano); d) rysunek wraz z wymiarami; e) informacje o ochronie antykorozyjnej (jeśli dotyczy); f) dane producenta; g) informacje o dokumentacji powiązanej (norma, aprobata, certyfikat, atest itp.); 4) aktualne zaświadczenie uprawnionego podmiotu (atest Państwowego Zakładu Higieny) potwierdzające dopuszczenie oferowanych materiałów do kontaktu z wodą pitną (dotyczy tych pozycji/części przedmiotu zamówienia określonych w formularzu cenowym, dla których takie potwierdzenie jest wymagane); 5) aktualne dokumenty potwierdzające dopuszczenie oferowanych materiałów do stosowania zgodnie z ich przeznaczeniem tj.: certyfikat lub aprobata techniczna lub deklaracja zgodności lub wzór deklaracji zgodności z Normą lub aprobatą techniczną - w zakresie niezbędnym do wykazania; 6) aktualne zaświadczenie uprawnionego podmiotu (świadectwo dopuszczenia wydane przez Centrum Naukowo-Badawcze Ochrony Przeciwpożarowej) potwierdzające dopuszczenie oferowanych materiałów do stosowania w ochronie przeciwpożarowej (dotyczy tych pozycji/części przedmiotu zamówienia określonych w formularzu cenowym, dla których takie potwierdzenie jest wymagane) w zakresie niezbędnym do wykazania; 7) wykaz dostaw (załącznik nr 7) wykonanych nie wcześniej niż w okresie 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem: ? przedmiotu, ? dat wykonania, ? wartości, ? i podmiotów, na rzecz których dostawy te zostały wykonane należycie, z załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są: ? referencje, ? bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy, UWAGA: Wykaz musi być aktualny na dzień złożenia. Jeżeli wykonawca powołuje się na zdolności w realizacji dostaw wykonanych wspólnie z innymi wykonawcami informacje, o których mowa wyżej dotyczą dostaw faktycznie przez niego wykonanych. 8) pełnomocnictwo lub inne dokumenty (o ile wykonawca będzie korzystał w niżej opisanej czynności z pełnomocnika) - z których wynika prawo do podpisania oferty oraz do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, chyba że Zamawiający może je uzyskać pod adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, o ilewykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów (np. w formularzu ofertowym według załącznika nr 1); W przypadku wskazania bazy danych, w której dokumenty są dostępne w innym języku niż polski, Zamawiający może po ich pobraniu wezwać wykonawcę do przedstawienia tłumaczenia dokumentu na język polski. Jeżeli osoba/osoby działa na podstawie pełnomocnictwa, to pełnomocnictwo to musi w swej treści jednoznacznie wskazywać wymagany zakres umocowania; Pełnomocnictwo lub inny dokument podpisane odręcznie i zeskanowane lub podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z oświadczeniem w postaci papierowej; 9) pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (jeżeli taka sytuacja występuje), ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. W przypadku wieloosobowej reprezentacji wykonawcy pełnomocnictwo musi zawierać podpisy wszystkich umocowanych osób do wystawienia pełnomocnictwa; Pełnomocnictwo lub ewentualnie umowa o współdziałaniu podpisane odręcznie i zeskanowane lub podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z oświadczeniem w postaci papierowej; 3. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się przez wykonawców o zamówienie (np. konsorcjum, spółka cywilna): 1) w formularzu oferty należy wskazać firmy (nazwy) wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia; 2) Wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika: a) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia lub b) do reprezentowania ich w postępowaniu oraz zawarcia umowy o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego; 3) oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Osoba podpisująca ofertę musi posiadać umocowanie prawne do reprezentacji. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa lub ewentualnie umowy o współdziałaniu załączonych do oferty - treść dokumentu powinna dokładnie określać zakres umocowania; 4) Każdy z wykonawców musi oddzielnie udokumentować, że nie podlega wykluczeniu w zakresie wymaganym przez Zamawiającego zgodnie z dokumentacją przetargową (niepodleganie wykluczeniu dotyczy również wspólników konsorcjum). Wymagane oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie; 5) Oświadczenie (według załącznika nr 2 do zapytania ofertowego) składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Oświadczenie to ma potwierdzać brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. 6) Jeżeli oferta wykonawców, o których mowa w ust. 3, została wybrana, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców. 4. Poleganie na zasobach innych podmiotów. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków dotyczących zdolności technicznych/zawodowych lub sytuacji ekonomicznej/finansowej, w stosownych sytuacjach5. 6. 7. 8. 9. oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych/zawodowych lub sytuacji ekonomicznej/finansowej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Niepodleganie wykluczeniu dotyczy również podmiotów, na których zasoby powołuje się wykonawca. Zamawiający jednocześnie informuje, iż ,,stosowna sytuacja" wystąpi wyłącznie w przypadku kiedy: 1) Wykonawca, który polega na zdolnościach technicznych/zawodowych lub sytuacji ekonomicznej/finansowej innych podmiotów udowodni Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Ponadto w przypadku gdy przedmiotem udostępnienia są zasoby nierozerwalnie związane z podmiotem ich udzielającym, niemożliwe do samodzielnego obrotu i dalszego udzielenia bez zaangażowania tego podmiotu w wykonanie zamówienia, taki dokument powinien zawierać wyraźne nawiązanie do uczestnictwa tego podmiotu w wykonaniu zamówienia wraz ze wskazaniem zakresu, sposobu i okresu uczestnictwa podmiotu trzeciego w wykonaniu zamówienia, gwarantującego realne przekazanie zasobów, na których polega wykonawca. 2) Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne/zawodowe lub sytuacja ekonomiczna/finansowa pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w rozdz. VIII zapytania ofertowego. Jeżeli zdolności techniczne/zawodowe lub sytuacja ekonomiczna/finansowa podmiotu udostępniającego zasoby, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żądać będzie, aby wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: 1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże wymagane zdolności techniczne/zawodowe lub sytuację ekonomiczną/finansową. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuacje podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby. Wymagania dotyczące polegania na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów: 1) Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający tą okoliczność. 2) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa wyżej, potwierdza, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby; b) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia; c) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Niewiążący wzór zobowiązania do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia stanowi załącznik nr 6. 3) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołujesię na ich zasoby (czyli w zakresie jakim wykonawca korzysta z zasobów podmiotu trzeciego), warunków udziału w postępowaniu składa oświadczenia (załącznik nr 2), i wymagane dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia dotyczące tych podmiotów. 4) Oświadczenia, o których mowa powyżej muszą być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji podmiotu udostępniającego zasoby. Oświadczenia podpisane odręcznie i zeskanowane lub podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z oświadczeniem w postaci papierowej. 10. Podwykonawstwo. Wykonawca musi oddzielnie udokumentować, że podwykonawca nie podlega wykluczeniu w zakresie wymaganym przez Zamawiającego zgodnie z dokumentacją przetargową i w tym celu wykonawca składa wymagane oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia (załącznik nr 2) i wymagane dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia każdego z podwykonawców. 11. Grupa kapitałowa. 1) Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona według kryterium oceny ofert i którego oferta nie podlega odrzuceniu będzie zobowiązany do złożenia oświadczenia w zakresie rozdz. VIII ust. 1 pkt 5, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę lub ofertę częściową, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty lub oferty częściowej niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - (wzór oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej grupy kapitałowej stanowi załącznik nr 5). 2) Zamawiający informuje, że oświadczenie (według wzoru - załącznik nr 5) o przynależności lub braku przynależności do grupy kapitałowej, co do zasady składane jest dopiero po otrzymanym od Zamawiającego wezwaniu oraz w chwili, gdy składający oświadczenie zna wykonawców, którzy w tym samym postępowaniu już złożyli odrębne oferty. W przypadku jeśli oferta danego wykonawcy była jedyną ofertą złożoną w postępowaniu wówczas nie ma obowiązku składania oświadczenia, o którym mowa w punkcie 1. 3) Dokumenty, o których mowa w punkcie 1 muszą być aktualne na dzień ich złożenia. 4) W odniesieniu do oświadczeń i dokumentów samodzielnie złożonych wraz z ofertą, które nie były wymagane do złożenia wraz z ofertą, wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia oświadczeń/dokumentów, które Zamawiający posiada, jeżeli je wskaże oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność. 12. Wszystkie dokumenty i oświadczenia, w tym dokumenty potwierdzające umocowanie do reprezentowania, sporządzone w języku obcym przekazuje się wraz z tłumaczeniem na język polski. 13. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą ,,spełnia"/,,nie spełnia" w oparciu o podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w niniejszym rozdziale. Podane warunki przedstawiają konkretne wymagania, a dokumenty i oświadczenia wykonawcy mają potwierdzać ich spełnienie. V. OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY. 1. 2. Zamawiający wymaga przedstawienia oferty w walucie polskiej (PLN) obejmującej wszelkie koszty jakie Wykonawca poniesie z tytułu realizacji zamówienia. Zamawiający nie dopuszcza rozliczania w walucie obcej (poza PLN). Wykonawca może podać tylko jedną cenę za dane zadanie, która przyjęta będzie do porównania i oceny ofert. Oferty z cenami wariantowymi zostaną odrzucone.3. 4. 5. 6. 7. Prawidłowe ustalenie podatku VAT należy do obowiązków Wykonawcy, zgodnie z przepisami ustawy o podatku od towarów i usług i podatku akcyzowym (jeśli dotyczy). Ceny muszą być: podane i wyliczone w zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku (zgodnie z matematycznymi zasadami zaokrągleń). Zamawiający wymaga zachowania matematycznej zasady zaokrąglania liczb, zgodnie z którą: ? w sytuacji, kiedy na trzecim miejscu po przecinku jest cyfra ,,5" lub wyższa, wówczas wartość ulega zaokrągleniu ,,w górę" (to znaczy, że np. wartość 0,155 musi zostać zaokrąglona do 0,16), ? w sytuacji, kiedy na trzecim miejscu po przecinku jest cyfra ,,4" lub niższa, wówczas wartość ulega zaokrągleniu ,,w dół" (to znaczy, że np. wartość 0,154 musi zostać zaokrąglona do 0,15). Wykonawca przy dokonywaniu wszelkich obliczeń musi przestrzegać powyższych zasad zaokrąglania. W razie pomyłki w tym zakresie Zamawiający dokona poprawek zgodnie z wyżej przedstawionymi zasadami. W przypadku braku zaokrągleń do dwóch miejsc po przecinku Zamawiający uzna za prawidłowe zaokrąglenie o wartości równej zero. Zamawiający poprawi w ofercie: 1) oczywiste omyłki pisarskie, 2) oczywiste omyłki rachunkowe z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, 3) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z dokumentacją przetargową, a które nie powodują istotnych zmian w treści oferty, ? niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona. Ponadto Zamawiający informuje, iż w treści oferty wykonawcy poprawi w szczególności: 1) oczywiste omyłki rachunkowe polegające na: a) błędnych obliczeniach matematycznych (mnożenie, dodawanie), a w konsekwencji wprowadzonych w ten sposób zmian poprawi końcową wartość oferty, b) niewpisaniu wyniku działania matematycznego (mnożenie, dodawanie), c) niewpisaniu wartości, jeżeli można ją obliczyć na podstawie wartości i liczby jednostek określonych dla danej pozycji w ofercie wykonawcy, przy poprawianiu oczywistych omyłek rachunkowych, o których mowa w pkt 1 lit. a i b, Zamawiający zawsze za prawidłową uzna elementy składające się na wynik końcowy; 2) inne omyłki polegające na błędnym opisaniu pozycji formularza ofertowego lub wpisaniu ilości lub nazwy w treści złożonego przez wykonawcę formularza ofertowego, dostosowując ich treść do odpowiednich dokumentów wzorcowych zamieszczonych w dokumentacji przetargowej, co może dotyczyć także zdublowaniu tych samych pozycji w ofercie, poprzez wykreślenie z niego zdublowanych pozycji i pozostawienie tylko jednej z nich. Wykonawca ponosić będzie skutki wynikające z nieuwzględnienia okoliczności, które mogą wpłynąć na cenę zamówienia. W związku z powyższym od wykonawcy wymagane jest bardzo szczegółowe zapoznanie się z przedmiotem zamówienia, które umożliwi zrealizowanie przedmiotu zamówienia zgodnie z wymogami Zamawiającego, a także sprawdzenie warunków wykonania zamówienia i skalkulowania ceny oferty z należytą starannością. VI. KRYTERIA OCENY OFERT. 1. 2. Zamawiający wyznacza kryterium oceny ofert dla całego zamówienia. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami: 1) Cena za całość zadania: waga kryterium - 60%; 2) Termin dostawy częściowej: waga kryterium - 40%.3. 4. Zamawiający dokona wyboru oferty odpowiadającej wszystkim wymaganiom określonym w dokumentacji przetargowej (nie podlegającej odrzuceniu) i która została oceniona jako najkorzystniejsza (otrzymała najwyższą liczbę punktów łącznie). Liczba punktów (X), jaka zostanie przyznana ofercie, stanowi obliczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku suma punktów uzyskanych według następującego wzoru: X = X1 + X2 gdzie: 5. X - liczba punktów przyznana ocenianej ofercie łącznie za wyznaczone kryteria; X1 - liczba punktów za kryterium ,,Cena za całość zadania"; X2 - liczba punktów za kryterium ,,Termin dostawy częściowej"; Liczba punktów: 1) X1: kryterium p.n. ,,Cena za całość zadania" - punktacja zostanie obliczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, w następujący sposób: najniższa cena spośród ocenianych ofert ------------------------------------------------------------------------------------------- x 60 = ,,X1" pkt cena oferty ocenianej 2) X2: kryterium p.n. ,,Termin dostawy częściowej" - punktacja zostanie obliczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, w następujący sposób: a) Wykonawca zadeklaruje jak szybko dostarczy pojedyncze zamówienie przy czym nie później niż do 48 godzin w przypadku pilnej potrzeby Zamawiającego, lub nie później niż do 120 godzin w przypadku pozostałych zamówień - licząc od dnia otrzymania zamówienia częściowego przez Wykonawcę (termin pojedynczej dostawy Zamawiający wskaże w zamówieniu). Parametr punktowany wraz z liczbą przyznanych punktów ( X2) Za zaoferowanie terminu pojedynczej dostawy: Wykonawca otrzyma nie później niż do 24 godzin w przypadku pilnej potrzeby 20 punktów Zamawiającego Za zaoferowanie terminu pojedynczej dostawy: Wykonawca otrzyma nie później do 72 godzin w przypadku pozostałych 20 punktów zamówień Za zaoferowanie terminu dostawy: dłuższego niż 24 Wykonawca otrzyma godziny (nie więcej niż 48 godzin) w przypadku pilnej 0 punktów potrzeby Zamawiającego Za zaoferowanie terminu dostawy: dłuższego niż 72 Wykonawca otrzyma godziny (nie więcej niż 120 godziny) w przypadku 0 punktów pozostałych zamówień b) W przypadku zadeklarowania terminu dostawy w krótszych jednostkach czasu Zamawiający przyjmie punktację według zaokrąglenia w górę - według powyższej tabeli. c) W przypadku zadeklarowania terminu dostawy w dniach Zamawiający przyjmie punktację według powyższej tabeli po przeliczeniu na godziny według schematu odpowiednio: 1 dzień = 24 godziny. d) Zaoferowanie terminu dostawy późniejszego niż 48 godzin w przypadku pilnej potrzeby Zamawiającego lub dłuższego niż 120 godzin w przypadku pozostałych zamówień spowoduje odrzucenie oferty.6. Zgodnie z §29 ust. 4 Regulaminu udzielania zamówień przez WPWiK Sp. z o.o. jeżeli nie można dokonać wyboru oferty w sposób, o którym mowa w ust. 2, zamawiający wzywa wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę. Zgodnie z §29 ust. 8 Regulaminu udzielania zamówień przez WPWiK Sp. z o.o. wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą oferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przez nich ofertach. Oferta musi być napisana w języku polskim, na komputerze lub inną trwałą i czytelną techniką oraz podpisana przez osobę(y) upoważnioną(e) do reprezentowania wykonawcy na zewnątrz i zaciągania zobowiązań w wysokości odpowiadającej cenie oferty. Oferta musi być opatrzona podpisem odręcznym (zeskanowana oferta z podpisami osób upoważnionych do reprezentacji Wykonawcy). Dopuszcza się również opatrzenie oferty kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym jej zgodność cyfrowego odwzorowania w postaci papierowej. Zamawiający udostępnia wzór formularza ofertowego (załącznik nr 1) według którego wykonawca może złożyć ofertę. Wykonawca składa również (według załącznika nr 1 - wzór do ewentualnego wykorzystania) wykaz podwykonawców i dostawców, na których przypada ponad 10% wartości zamówienia, zaś w przypadku podmiotów, na których zdolnościach technicznych lub zawodowych/sytuacji finansowej lub ekonomicznej wykonawca polega - wskazanie, czy wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji tych podmiotów w zakresie odpowiadającym ponad 10% wartości zamówienia wraz z oświadczeniami dotyczącymi podwykonawców i dostawców, że nie zachodzą podstawy wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia przewidziane w art. 5k rozporządzenia Rady (UE) NR 833/2014 z dnia 31 lipca 2014r. (Dz.U.UE.L.2014.229.1 z dnia 2014.07.31 z późn. zm.) dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie. Dopuszcza się poprawki lub zmiany (również przy użyciu korektora) w ofercie pod warunkiem, że Zamawiający może jednoznacznie ustalić treść oświadczenia woli po dokonanych zmianach lub poprawkach. Ofertę wraz z wymaganymi załącznikami należy zaszyfrować hasłem zgodnie z wymaganiami określonymi w załączniku nr 4 (Instrukcja szyfrowania ofert i przekazania hasła). Hasło do deszyfrowania / otwarcia ofert wraz z załącznikami należy przekazać na adres e-mail: uciechowska@wzwik.pl po upływie wyznaczonego terminu na ich składanie. W przypadku braku możliwości przesłania hasła drogą elektroniczną Zamawiający dopuszcza możliwość przekazania hasła w inny sposób (po upływie wyznaczonego terminu na ich składanie). Wykonawca ponosi ryzyko otwarcia oferty przed terminem otwarcia ofert w przypadku niezastosowania postanowień instrukcji (załącznik nr 4) jak również ponosi wszelkie konsekwencje w przypadku braku podania hasła (taka oferta nie będzie rozpatrywana). Obowiązek dochowania należytej staranności leży po stronie wykonawcy. Oferty złożone po wyznaczonym terminie zostaną odrzucone. Zamawiający dopuszcza złożenie tylko jednej oferty na dane zadanie. Zmiana lub wycofanie oferty. 1) Wykonawca może wprowadzić zmiany, poprawki, modyfikacje i uzupełnienia do złożonej oferty pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma drogą elektroniczną lub w formie papierowej zawiadomienie o wprowadzeniu zmian przed terminem składania ofert.2) Wykonawca ma prawo przed upływem terminu składania ofert wycofać ofertę z postępowania poprzez złożenie powiadomienia, według tych samych zasad jak wprowadzanie zmian i poprawek. 3) Złożenie nowej oferty w zamian za wycofaną jest możliwe tylko przed upływem terminu składania ofert. W takim przypadku najpierw zostanie otwarta oferta zamienna, zaś oferta wycofana nie będzie otwierana. 4) Zmianę oferty nie należy utożsamiać z wycofaniem oferty. Zamawiający, najpóźniej przed otwarciem ofert, udostępnia informację o kwocie, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. 8. W przypadku rozbieżności w cenie podanej liczbowo w stosunku do ceny podanej słownie Zamawiający jako wiążącą przyjmie cenę podaną liczbowo. 9. Wykonawca będzie związany ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający informuje, iż zgodnie z §4 ust. 5 - 7 w zw. z §32 ust. 3 Regulaminu udzielania zamówień przez WPWiK Sp. z o.o. oferty składane w postępowaniu o udzielenie zamówienia są jawne i podlegają udostępnieniu od chwili ich otwarcia, z wyjątkiem informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli Wykonawca, wraz z przekazaniem takich informacji, zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane oraz wykazał, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Wykonawca nie może zastrzec ceny lub kosztu zawartego w ofercie oraz informacji dotyczących nazw albo imion i nazwisk oraz siedzibach lub miejscach zamieszkania wykonawcy, którego oferta została otwarta. Pod pojęciem wykazania, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa nie należy rozumieć w szczególności ogólnikowego powoływania się na definicję z art. 11 ust. 2 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (uzasadnienie takie zostanie uznane za nieskuteczne). Wykonawca przedkładając wniosek o ochronę zastrzeżonych informacji, musi tę wartość gospodarczą przedstawić, wykazać i udowodnić. Samo oświadczenie we wniosku wykonawcy, że informacje w nim wskazane posiadają dla niego wartość gospodarczą, nie wystarcza. 11. Zamawiający zaleca, aby informacje zastrzeżone jako tajemnica przedsiębiorstwa były przez wykonawcę złożone w oddzielnym pliku z oznakowaniem ,,tajemnica przedsiębiorstwa". Brak jednoznacznego wskazania, które informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa oznaczać będzie, że wszelkie oświadczenia i zaświadczenia składane w trakcie niniejszego postępowania są jawne bez zastrzeżeń. Zastrzeżenie informacji, które nie stanowią tajemnicy przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji będzie traktowane, jako bezskuteczne i skutkować będzie zgodnie z uchwałą Sądu Najwyższego z 20 października 2005 r. (sygn. III CZP 74/05) ich odtajnieniem. 12. Zamawiający informuje, że w przypadku, kiedy wykonawca otrzyma od niego wezwanie do złożenia wyjaśnień lub wezwanie w przypadku podejrzenia zaoferowania rażąco niskiej ceny, a złożone przez niego wyjaśnienia i/lub dowody stanowić będą tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji wykonawcy będzie przysługiwało prawo zastrzeżenia ich jako tajemnica przedsiębiorstwa. Przedmiotowe zastrzeżenie Zamawiający będzie akceptował wyłącznie w sytuacji, kiedy wykonawca oprócz samego zastrzeżenia, jednocześnie wykaże, iż dane informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Zapisy ust. 10 stosuje się odpowiednio. VIII. PODSTAWY WYKLUCZENIA Z POSTĘPOWANIA, ZAKAZ UDZIELANIA LUB DALSZEGO WYKONYWANIA ZAMÓWIEŃ LUB DALSZEGO WYKONYWANIA ZAMÓWIENIA NA PODSTAWIE ODRĘBNYCH PRZEPISÓW. 1. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawcę: 1) będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo: a) udziału w zorganizowanej grupie przestępczej albo związku mającym na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, o którym mowa w art. 258 Kodeksu karnego, b) handlu ludźmi, o którym mowa w art. 189a Kodeksu karnego, c) o którym mowa w art. 228-230a, art. 250a Kodeksu karnego, w art. 46-48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2023 r. poz. 1465 oraz z 2024 r. poz. 878 i 1222) lub w art. 54 ust. 1-4 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1465 oraz z 2024 r. poz. 878 i 1222), d) finansowania przestępstwa o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 165a Kodeksu karnego, lub przestępstwo udaremniania lub utrudniania stwierdzenia przestępnego pochodzenia pieniędzy lub ukrywania ich pochodzenia, o którym mowa w art. 299 Kodeksu karnego, e) o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 Kodeksu karnego, lub mające na celu popełnienie tego przestępstwa, f) powierzenia wykonywania pracy małoletniemu cudzoziemcowi, o którym mowa w art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. 2023 r. poz. 1465 oraz z 2024 r. poz. 878 i 1222), g) przeciwko obrotowi gospodarczemu, o których mowa w art. 296-307 Kodeksu karnego, przestępstwo oszustwa, o którym mowa w art. 286 Kodeksu karnego, przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów, o których mowa w art. 270- 277d Kodeksu karnego, lub przestępstwo skarbowe, h) o którym mowa w art. 9 ust. 1 i 3 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego; 2) jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w pkt 1; 3) wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, chyba że wykonawca odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności; 4) wobec którego prawomocnie orzeczono zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne; 5) jeżeli Zamawiający może stwierdzić, na podstawie wiarygodnych przesłanek, że wykonawca zawarł z innymi wykonawcami porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji, w szczególności, jeżeli należąc do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, chyba że wykażą, że przygotowali te oferty lub wnioski niezależnie od siebie;6) jeżeli, w przypadkach, gdy wykonawca lub podmiot, który należy z wykonawcą do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2014 r. poz. 594 z późn. zm.), doradzał lub w inny sposób był zaangażowany w przygotowanie postępowania o udzielenie tego zamówienia i doszło do zakłócenia konkurencji wynikającego z wcześniejszego zaangażowania tego wykonawcy lub podmiotu, który należy z wykonawcą do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia; 7) który naruszył obowiązki dotyczące płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w pkt 3, chyba że wykonawca odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności; 8) który naruszył obowiązki w dziedzinie ochrony środowiska, prawa socjalnego lub prawa pracy: a) będącego osobą fizyczną skazanego prawomocnie za przestępstwo przeciwko środowisku, o którym mowa w rozdziale XXII Kodeksu karnego lub za przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, o którym mowa w rozdziale XXVIII Kodeksu karnego, lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego, b) będącego osobą fizyczną prawomocnie ukaranego za wykroczenie przeciwko prawom pracownika lub wykroczenie przeciwko środowisku, jeżeli za jego popełnienie wymierzono karę aresztu, ograniczenia wolności lub karę grzywny, c) wobec którego wydano ostateczną decyzję administracyjną o naruszeniu obowiązków wynikających z prawa ochrony środowiska, prawa pracy lub przepisów o zabezpieczeniu społecznym, jeżeli wymierzono tą decyzją karę pieniężną; 9) jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo lub ukarano za wykroczenie, o którym mowa w pkt 8 lit. a lub b; 10) w stosunku, do którego otwarto likwidację, ogłoszono upadłość, którego aktywami zarządza likwidator lub sąd, zawarł układ z wierzycielami, którego działalność gospodarcza jest zawieszona albo znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury; 11) który w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co podważa jego uczciwość, w szczególności, gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych dowodów; 12) który, z przyczyn leżących po jego stronie, w znacznym stopniu lub zakresie nie wykonał lub nienależycie wykonał albo długotrwale nienależycie wykonywał istotne zobowiązanie wynikające z wcześniejszej umowy w sprawie zamówienia publicznego lub umowy koncesji, co doprowadziło do wypowiedzenia lub odstąpienia od umowy, odszkodowania, wykonania zastępczego lub realizacji uprawnień z tytułu rękojmi za wady; 13) który w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa wprowadził Zamawiającego w błąd przy przedstawianiu informacji, że nie podlega wykluczeniu, spełnia warunki udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji, co mogło mieć istotnywpływ na decyzje podejmowane przez Zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia, lub który zataił te informacje lub nie jest w stanie przedstawić wymaganych podmiotowych środków dowodowych; 14) który bezprawnie wpływał lub próbował wpływać na czynności Zamawiającego lub próbował pozyskać lub pozyskał informacje poufne, mogące dać mu przewagę w postępowaniu o udzielenie zamówienia; 15) który w wyniku lekkomyślności lub niedbalstwa przedstawił informacje wprowadzające w błąd, co mogło mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez Zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 2. Z postępowania wyklucza się również wykonawcę w stosunku, do którego zachodzą okoliczności wskazane w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2024 poz. 507 z późn. zm.), czyli: 1) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3; 2) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2023 r. poz. 1124, 1285, 1723 i 1843 z późn. zm.) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3; 3) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120, 295 i 1598 z późn. zm.) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3. 3. Z postępowania wyklucza się również wykonawcę, w stosunku do którego zachodzą okoliczności wskazane w art. 5k rozporządzenia Rady (UE) NR 833/2014 z dnia 31 lipca 2014r. (Dz.U.UE.L.2014.229.1 z dnia 2014.07.31 z późn. zm.) dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie czyli: 1) Zakazuje się udzielania lub dalszego wykonywania wszelkich zamówień publicznych lub koncesji objętych zakresem dyrektyw w sprawie zamówień publicznych, a także zakresem art. 10 ust. 1 i 3, art. 10 ust. 6 lit. a)-e), art. 10 ust. 8, 9 i 10, art. 11, 12, 13 i 14 dyrektywy 2014/23/UE, art. 7 lit. a)-d), art. 8, art. 10 lit. b)-f) i lit. h)-j) dyrektywy 2014/24/UE, art. 18, art. 21 lit. b)-e) i lit. g)-i), art. 29 i 30 dyrektywy 2014/25/UE oraz art. 13 lit. a)-d), lit. f)-h) i lit. j) dyrektywy 2009/81/WE na rzecz lub z udziałem: a) obywateli rosyjskich, osób fizycznych zamieszkałych w Rosji lub osób prawnych, podmiotów lub organów z siedzibą w Rosji; b) osób prawnych, podmiotów lub organów, do których prawa własności bezpośrednio lub pośrednio w ponad 50 % należą do podmiotu, o którym mowa w lit. a) niniejszego ustępu; lub c) osób fizycznych lub prawnych, podmiotów lub organów działających w imieniu lub pod kierunkiem podmiotu, o którym mowa w lit. a) lub b) niniejszego ustępu, w tym podwykonawców, dostawców lub podmiotów, na których zdolności polega się w rozumieniu dyrektyw w sprawie zamówień publicznych, w przypadku gdy przypada na nich ponad 10 % wartości zamówienia.4. Wykluczenie Wykonawcy następuje: 1) w przypadkach, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. a-g i pkt 2, na okres 5 lat od dnia uprawomocnienia się wyroku potwierdzającego zaistnienie jednej z podstaw wykluczenia, chyba że w tym wyroku został określony inny okres wykluczenia; 2) w przypadkach, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. h i pkt 2, gdy osoba, o której mowa w tych przepisach, została skazana za przestępstwo wymienione w ust. 1 pkt 1 lit. h i w przypadkach, o których mowa w ust. 1 pkt 8) i pkt 9) ? na okres 3 lat od dnia uprawomocnienia się odpowiednio wyroku potwierdzającego zaistnienie jednej z podstaw wykluczenia, wydania ostatecznej decyzji lub zaistnienia zdarzenia będącego podstawą wykluczenia, chyba że w wyroku lub decyzji został określony inny okres wykluczenia, 3) w przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 4, na okres, na jaki został prawomocnie orzeczony zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne; 4) w przypadkach, o których mowa w ust. 1 pkt 5, 10, 11, 12 i 14 na okres 3 lat od zaistnienia zdarzenia będącego podstawą wykluczenia; 5) w przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 13, na okres 2 lat od zaistnienia zdarzenia będącego podstawą wykluczenia; 6) w przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 15, na okres roku od zaistnienia zdarzenia będącego podstawą wykluczenia; 7) w przypadkach, o których mowa w ust. 1 pkt 6 w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w którym zaistniało zdarzenie będące podstawą wykluczenia. 5. Wykluczenie na podstawie art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego następuje na okres trwania okoliczności określonych w ust. 2. 6. W przypadku wykonawcy lub uczestnika konkursu wykluczonego na podstawie ust. 2, Zamawiający odrzuca wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielnie zamówienia publicznego lub ofertę takiego wykonawcy lub uczestnika konkursu, nie zaprasza go do złożenia oferty wstępnej, oferty podlegającej negocjacjom, oferty dodatkowej, oferty lub oferty ostatecznej, nie zaprasza go do negocjacji lub dialogu, a także nie prowadzi z takim wykonawcą negocjacji lub dialogu, odrzuca wniosek o dopuszczenie do udziału w konkursie, nie zaprasza do złożenia pracy konkursowej lub nie przeprowadza oceny pracy konkursowej, odpowiednio do trybu stosowanego do udzielenia zamówienia publicznego oraz etapu prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. 7. Osoba lub podmiot podlegające wykluczeniu na podstawie ust. 2, które w okresie tego wykluczenia ubiegają się o udzielenie zamówienia publicznego lub dopuszczenie do udziału w konkursie lub biorą udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub w konkursie, podlegają karze pieniężnej. 8. Karę pieniężną, o której mowa w ust. 7, nakłada Prezes Urzędu Zamówień Publicznych, w drodze decyzji, w wysokości do 20 000 000 zł. 9. Wpływy z kar pieniężnych, o których mowa w ust. 7, stanowią dochód budżetu państwa. 10. Wykonawca nie podlega wykluczeniu w okolicznościach określonych w ust. 1 pkt 1, pkt 2, pkt 5, pkt 8-15 lub jeżeli udowodni Zamawiającemu, że spełnił łącznie następujące przesłanki: 1) naprawił lub zobowiązał się do naprawienia szkody wyrządzonej przestępstwem, wykroczeniem lub swoim nieprawidłowym postępowaniem, w tym poprzez zadośćuczynienie pieniężne; 2) wyczerpująco wyjaśnił fakty i okoliczności związane z przestępstwem, wykroczeniem lub swoim nieprawidłowym postępowaniem oraz spowodowanymi przez nie szkodami, aktywnie współpracując odpowiednio z właściwymi organami, w tym organami ścigania, lub Zamawiającym;3) podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom, wykroczeniom lub nieprawidłowemu postępowaniu, w szczególności: a) zerwał wszelkie powiązania z osobami lub podmiotami odpowiedzialnymi za nieprawidłowe postępowanie wykonawcy (dotyczy wykonawcy nie będącego osobą fizyczną), b) zreorganizował personel, c) wdrożył system sprawozdawczości i kontroli, d) utworzył struktury audytu wewnętrznego do monitorowania przestrzegania przepisów, wewnętrznych regulacji lub standardów, e) wprowadził wewnętrzne regulacje dotyczące odpowiedzialności i odszkodowań za nieprzestrzeganie przepisów, wewnętrznych regulacji lub standardów. 11. Zamawiający oceni, czy podjęte przez wykonawcę czynności, o których mowa w ust. 5, są wystarczające do wykazania jego rzetelności, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu wykonawcy. Jeżeli podjęte przez wykonawcę czynności nie są wystarczające do wykazania jego rzetelności, zamawiający wyklucza wykonawcę. 12. Wykonawca może zostać wykluczony przez Zamawiającego na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia. W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia Wykonawcy przysługują środki odwoławcze, o których mowa w Dziale II Rozdziale 9 Regulaminu udzielania zamówień przez WPWiK Sp. z o.o. Jeżeli wykonawca lub podmiot, który należy z wykonawcą do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, doradzał lub w inny sposób był zaangażowany w przygotowanie postępowania o udzielenie tego zamówienia, Zamawiający podejmuje odpowiednie środki w celu zagwarantowania, że udział tego wykonawcy w postępowaniu nie zakłóci konkurencji, w szczególności przekazuje pozostałym wykonawcom istotne informacje, które przekazał lub uzyskał w związku z zaangażowaniem wykonawcy lub tego podmiotu w przygotowanie postępowania, oraz wyznacza odpowiedni termin na złożenie ofert. Uwagi: INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1 z późn. zm.), dalej ,,RODO", informuję, że: o administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wałbrzyskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. z siedzibą przy Al. Wyzwolenia 39, 58-300 Wałbrzych; o administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: piotr.fraszczak@wpwik.pl; o Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia; o odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o § 4 ust. 5 -7 i §32 Regulaminu udzielania zamówień przez WPWiK Sp. z o.o.;o o o o o Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z § 32 Regulaminu udzielania zamówień przez WPWiK Sp. z o.o., przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem określonym w przepisach Regulaminu udzielania zamówień przez WPWiK Sp. z o.o., związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia; w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; posiada Pani/Pan: ? na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia); ? na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych 1); ? na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO 2); ? prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; nie przysługuje Pani/Panu: ? w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; ? prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; ? na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. 1) Skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z Regulaminem udzielania zamówień przez WPWiK Sp. z o.o., dokumentacją przetargowa i przedmiotową umową. 2) Prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego. Kontakt: Osobą uprawnioną do porozumiewania się z wykonawcami jest Pani Olga Uciechowska lub (w zastępstwie w przypadku nieobecności) inny pracownik Komórki ds. zamówień publicznych od poniedziałku do piątku w godz. 700 - 1500, z wyłączeniem dni wolnych od pracy. Sprawę prowadzi: Olga Uciechowska tel. 74/ 648-81-70 uciechowska@wzwik.pl |
© eurobudowa.pl 2004-2025