Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Opracowanie Strategii Rozwoju Gminy |
Data zamieszczenia: | 2025-01-13 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Gmina Stara Kornica Stara Kornica 191 08-205 Kornica powiat: łosicki tel.: 83 358 78 22, fax: 83 358 78 93 m.kilisinska@kornica.org |
Województwo: | mazowieckie |
Miasto: | Kornica |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel.: 83 358 78 22, |
Termin składania ofert: | 2025-01-17 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
na opracowanie Strategii Rozwoju Gminy Stara Kornica na lata 2026-2035 I. Przedmiot zamówienia 1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie Strategii Rozwoju Gminy Stara Kornica na lata 2026-2035 zgodnie z przepisami art. 10 e ust.2-4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U z 2024 r., póz. 609 z późn.zm.) oraz ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2023, poz. 1259 z późn. zm.), w tym także przeprowadzenie niezbędnych do procedowania konsultacji społecznych oraz uzyskanie opinii do Strategii. 2. Informacje ogólne dotyczące zamówienia: 1) przygotowanie Strategii Rozwoju Gminy Stara Kornica na lata 2026-3035 zgodnie z przyjętą uchwałą Rady Gminy Stara Kornica nr VIII/49/2024 z dnia 13 listopada 2024 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia Strategii Rozwoju Gminy Stara Kornica 2026-2035 oraz określenia szczegółowego trybu i harmonogramu opracowania projektu strategii, w tym trybu konsultacji (Dz. Urzędowy Woj. Mazowieckiego, póz. 12961). 3. Zadanie obejmuje w szczególności: 1) opracowanie diagnozy sytuacji społecznej, gospodarczej i przestrzennej z uwzględnieniem obszarów funkcjonalnych, w tym miejskich obszarów funkcjonalnych w oparciu o aktualne dane, w ujęciu dynamicznym i porównawczym, wraz z wnioskami, które będą elementem strategii i posłużą do podejmowania decyzji dotyczących wizji rozwoju, celów i kierunków działań strategicznych. Dane do diagnozy powinny obejmować stan aktualny, stan poprzedzający - pięć lat wstecz oraz stan przewidywany w postaci prognoz. Wszystkie dane Wykonawca pozyskuje samodzielnie i na własny koszt; 2) opracowanie założeń programowych, w tym określenie celów i kierunków działań oraz oczekiwanych rezultatów i wskaźników; 3) opracowanie modelu struktury funkcjonalno- przestrzennej gminy, rozumianego jako docelowy układ elementów składowych przestrzeni, w tym: a) struktury sieci osadniczej wraz z rolą i hierarchią jednostek osadniczych, b) systemu powiązań przyrodniczych, c) głównych korytarzy i elementów sieci transportowych, w tym pieszych i rowerowych, d) głównych elementów infrastruktury technicznej (w tym sieci kanalizacyjnej, wodociągowej, telekomunikacyjnej) i społecznej; 4) wypracowanie ustaleń i rekomendacji w zakresie kształtowania i prowadzenia polityki przestrzennej w gminie dotyczących: a) zasad ochrony środowiska i jego zasobów, w tym ochrony powietrza, przyrody i krajobrazu, b) zasad ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr kultury współczesnej, c) kierunków zmian w strukturze zagospodarowania terenów, w tym określenia szczególnych potrzeb w zakresie nowej zabudowy mieszkaniowej, d) zasad lokalizacji obiektów handlu wielkopowierzchniowego w rozumieniu ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2024 r. póz. 1130), e) zasad lokalizacji kluczowych inwestycji celu publicznego, f) kierunków rozwoju systemu komunikacji, infrastruktury technicznej i społecznej, g) zasad lokalizacji urządzeń wytwarzających energię o mocy zainstalowanej przekraczającej 500 kW, h) zasad lokalizacji przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, i) zasad kształtowania rolniczej i leśnej przestrzeni produkcyjnej, j) zasad kształtowania zagospodarowania przestrzennego na obszarach zdegradowanych i obszarach rewitalizacji i oraz obszarach wymagających przekształceń, rehabilitacji, rekultywacji lub remediacji; 5) wypracowanie obszarów strategicznej interwencji określonych w strategii rozwoju województwa, o której mowa w art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (Dz. U. z 2024 r. póz. 566), wraz z zakresem planowanych działań; 6) wypracowanie obszarów strategicznej interwencji kluczowych dla gminy, jeżeli takie zidentyfikowano, wraz z zakresem planowanych działań; 7) przygotowanie i opracowanie systemu realizacji strategii (system wdrażania, wytyczne do sporządzania dokumentów wykonawczych, system monitoringu, ewaluacji i aktualizacji strategii, m.in. lista wskaźników i rezultatów, metodologia określenia ich wartości bazowych i docelowych, częstotliwość ich monitorowania, opracowanie narzędzi służących do monitorowania strategii przez Zamawiającego); 8) określenie ram finansowych i potencjalnych źródeł finansowania; 9) przeprowadzenie niezbędnych prac eksperckich związanych z określeniem pozostałych elementów strategii; 10) zorganizowanie i przeprowadzenie co najmniej dwóch warsztatów/spotkań roboczych z kluczowymi interesariuszami lokalnymi dotyczących wypracowania założeń strategii, tj. z mieszkańcami, przedstawicielami organizacji pozarządowych (w tym OSP,KG W, klub sportowy, grupy nieformalne) przedsiębiorcami, rolnikami, parafiami, radnymi, sołtysami i pracownikami gminnej administracji samorządowej - zbieranie wniosków i uwag oraz merytoryczne opracowanie zebranych danych, przygotowanie diagnozy sytuacji społecznej, gospodarczej i przestrzennej, z uwzględnieniem obszarów funkcjonalnych (w tym analiza SWOT/TOWS); 11) przeprowadzenie procesu konsultacji społecznych wraz z raportem z przebiegu konsultacji, ich podsumowaniem, zestawieniem uwag oraz rekomendacją ich wprowadzenia lub odrzucenia; 12) przeprowadzenie uzgodnień projektu strategii z odpowiednimi organami oraz uzyskanie niezbędnych opinii; 13) przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko, w tym sporządzenie prognozy oddziaływania na środowisko projektu strategii, zawierającą informacje, o których mowa w art. 51 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji 0 środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023 r. póz. 1094 późn. zm.), chyba że wykonawca uzyska zgodę odpowiednich organów na odstąpienie od przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko; 14) przygotowanie prezentacji multimedialnej projektu strategii oraz prezentacja ostatecznej wersji strategii na posiedzeniu komisji oraz na sesji Rady Gminy; 15) przekazanie na rzecz Zamawiającego wszelkich praw autorskich do dokumentu ,,Strategia Rozwoju Gminy Stara Kornica na lata 2026-2035" oraz praw własności do przekazanych Zamawiającemu egzemplarzy, na których Strategia została utrwalona; 16) raportowanie postępu prac przez kontakt mailowy przynajmniej 1 raz na miesiąc, począwszy od daty podpisania umowy wraz z kompletowaniem i dostarczaniem na każde wezwanie Zamawiającego dokumentów pozwalających na ocenę prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia; 17) uwzględnienie uwag Zamawiającego - Zamawiający zastrzega sobie prawo nadzorowania 1 wnoszenia uwag do opracowanych dokumentów na każdym etapie ich tworzenia; 18) przygotowanie pełnej wersji opracowania w formie tekstowej w postaci edytowalnych plików tekstowych z rozszerzeniem .doc lub .docx oraz z rozszerzeniem pdf. i w formie graficznej w postaci kompletnego zestawu plików formatu shapefile oraz geoTIFF, JPG I PDF. Poza wersją elektroniczną Zamawiający oczekuje 3 egz. w wersji papierowej (wydruk w kolorze); Dokument nr: ZWG.271.1.1.2025 Składanie ofert: VIII. Miejsce oraz termin składania ofert: Ofertę należy przesłać droga elektroniczną na adres e-mail: gmina@kornica.org Termin przesłania oferty upływa w dniu 17.01.2025 r. o godz. 12:00 Miejsce i termin realizacji: II. Termin realizacji zamówienia Do 31.12.2025 r. Wymagania: III. Warunki udziału w postępowaniu: O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące: a) posiadania kompetencji lub uprawnień do wykonywania określonej działalności zawodowej o ile wynika to z odrębnych przepisów. Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. b) sytuacji ekonomicznej i finansowej Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny, c) zdolności technicznej i zawodowej Weryfikacja spełnienia tego warunku dokonywana jest w oparciu o dotychczas realizowane zamówienia oraz osoby wskazane do realizacji zamówienia. Wykonawca w celu potwierdzenia, że: spełnia warunek dotyczący zdolności technicznej zobowiązany jest wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat, a jeśli okres prowadzenia dzielności jest krótszy - w tym okresie wykonał minimum 3 usługi polegające na opracowaniu strategii rozwoju jednostki samorządu terytorialnego. Na potwierdzenie wykonania wyżej wymienionych usług Wykonawca zobligowany jest przedstawić dokumenty potwierdzające należyte wykonanie usługi -referencje, protokoły odbioru. IV. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt. III Wykonawca zobowiązany jest złożyć następujące oświadczenia i dokumenty: 1) aktualny odpis z właściwego rejestru, lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 2) oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w zaproszeniu; 3) wykaz usług wraz z dowodami określającymi czy zostały wykonane należycie; 4) oświadczenie Wykonawcy o zobowiązaniu do wykonania zamówienia ze szczególną starannością, według najlepszej wiedzy i umiejętności z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, przyjętych standardów oraz profesjonalnego charakteru prowadzonej przez siebie działalności, wykorzystując w tym celu posiadane możliwości, a także mając na względzie ochronę interesów Zamawiającego; 5) Wykonawca jest zobowiązany do przestrzegania w zakresie przetwarzania danych, wszelkich przepisów o ochronie danych osobowych oraz aktów wykonawczych na ich podstawie. V. Opis kryteriów wyboru oferty: 1) Ocena ofert jest dwuetapowa: I etap - ocena formalna i II etap - ocena merytoryczna. 2) Ocena formalna ma na celu sprawdzenie czy oferty spełniają formalne wymagania wynikające z treści zapytania ofertowego. 3) Zamawiający odrzuca oferty, jeżeli: a. oferta została złożona po wyznaczonym terminie lub/i w niewłaściwym miejscu, b. oferta nie jest zgodna z wymaganiami wynikającymi z zapytania ofertowego. 4) Kryteria oceny: a. Cena - 70 % Cena oferty najtańszej .......................x 70 = liczba punktów Cena oferty badanej b. Doświadczenie - 30 % 3 usługi 0 pkt Powyżej 3 usług 30 pkt VI. Termin związania ofertą: 1) Wykonawca pozostaje związany złożoną ofertą przez 30 dni. 2) Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. VII. Oferta -- opis sposobu przygotowania oferty: 1) Oferta powinna być sporządzona w języku polskim na maszynie, komputerze lub czytelnym pismem ręcznym z zgodnie z załącznikiem nr 1. Oferty nie czytelne zostaną odrzucone. 2) Do oferty należy dołączyć kopie dokumentów poświadczających wymagane doświadczenie zawodowe, o którym mowa w pkt III. 3) Do oferty należy dołączyć (jeśli dotyczy) Pełnomocnictwo do wystąpienia w imieniu wykonawcy, w przypadku, gdy dokumenty składające się na ofertę podpisuje osoba, której umocowanie do reprezentowania wykonawcy nie będzie wynikać z dokumentów załączonych do oferty. Pełnomocnictwo powinno być przedstawione w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. 4) Wszystkie strony oferty powinny być ponumerowane i podpisane przez Wykonawcę. Wszystkie miejsca, w których Wykonawca naniósł zmiany powinny być parafowane przez osobę podpisującą ofertę. 5) Zaoferowana cena powinna uwzględniać wykonanie wszystkich prac i czynności świadczonych na warunkach określonych w ofercie. Cena oferty musi zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia wynikające z opisu przedmiotu zamówienia, w tym koszty podatku VAT, a także koszty wszystkich usług, bez których realizacja zamówienia byłaby niemożliwa. 1. W niniejszym postępowaniu oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie lub drogą elektroniczną. 4. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści zaproszenia. 5. Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Zamawiający, bez ujawniania źródła zapytania, zamieszcza na stronie internetowej na której udostępnione zostało zaproszenie. X. Płatności: 1. Wynagrodzenie z tytułu wykonania przedmiotu zamówienia płatne będzie jednorazowo, po zrealizowaniu całości zadania. 2. Podstawą do wystawienia faktury/rachunku będzie podpisany obustronnie protokół odbioru przedmiotu zamówienia. 3. Zamawiający zobowiązuje się dokonać zapłaty w terminie do 14 dni od dnia doręczenia przez Wykonawcę prawidłowo wystawionej faktury/rachunku. XI. Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania bez podania przyczyny. Kontakt: 2. Osobami upoważnionymi przez Zamawiającego do kontaktowania się z Wykonawcami jest Marta Kilisióska, email: m.kilisinska@kornica.org |
© eurobudowa.pl 2004-2025