Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Świadczenie usług w zakresie pracy koparko-ładowarką oraz samochodem ciężarowym |
Data zamieszczenia: | 2025-01-16 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Gmina Tarnogród ul. Tadeusza Kościuszki 5 23-420 Tarnogród powiat: biłgorajski tel. + 48 (84) 689 71 61 przetargi@tarnogrod.pl |
Województwo: | lubelskie |
Miasto: | Tarnogród |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel. + 48 (84) 689 7 |
Termin składania ofert: | 2025-01-23 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
,,Świadczenie usług w zakresie pracy koparko - ładowarką oraz samochodem ciężarowym dla Gminy Tarnogród oraz sołectw i dzielnic z terenu Gminy Tarnogród" 2.1 Przedmiotem zamówienia są usługi dla Gminy Tarnogród oraz Sołectw i Rad Dzielnic w zakresie pracy koparko - ładowarką oraz samochodem ciężarowym o ładowności min. 10 ton przy wykopach, niwelacji terenu, niwelacji dróg gminnych i innych podobnych usług. 2.2 Ilość godzin pracy: 1) koparko - ładowarką: a) w zakresie podstawowym wynosi 400 godzin wraz z dojazdem, b) w zakresie objętym prawem opcji wynosi 70 godzin wraz z dojazdem; 2) samochodem ciężarowym o ładowności min. 10 ton: a) w zakresie podstawowym wynosi 200 godzin wraz z dojazdem, b) w zakresie objętym prawem opcji wynosi 70 godzin wraz z dojazdem. 2.3 Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji (w całości lub w części) w przypadku, gdy będzie to leżeć w interesie Zamawiającego i wynikać z jego bieżących potrzeb - po zrealizowaniu zakresu podstawowego zamówienia. Zamawiający przekaże pisemną informację Wykonawcy o potrzebie realizacji prawa opcji w ramach realizacji umowy. Prawo opcji jest jednostronnym uprawnieniem Zamawiającego, z którego może, ale nie ma obowiązku skorzystać w ramach realizacji przedmiotu zamówienia. W przypadku nie skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu. Jeżeli Zamawiający skorzysta z prawa opcji obowiązkiem umownym Wykonawcy jest wykonanie świadczenia w zakresie objętym wykorzystanym prawem opcji. Zamawiający ma prawo wielokrotnie korzystać z prawa opcji po zrealizowaniu zakresu podstawowego zamówienia - jednak do wyczerpania maksymalnego zakresu prawa opcji. Uruchomienie prawa opcji nie będzie wymagało zmiany umowy. O uruchomieniu opcji Zamawiający poinformuje Wykonawcę pisemnie w formie oświadczenia woli. 2.4 Wykonawca zobowiązany jest we własnym zakresie dostarczyć odpowiednią koparko - ładowarkę oraz samochód ciężarowy wraz z operatorem we wskazane przez Zamawiającego miejsca świadczenia konkretnych robót w czasie nie przekraczającym 24 godzin od momentu zgłoszenia zapotrzebowania. Dokument nr: RI.271.1.2025.ZO) Otwarcie ofert: Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego: ul. Tadeusza Kościuszki 5, 23-420 Tarnogród w pokoju nr 12, I piętro budynku dnia 23.01.2025 r. o godz. 9:30 Składanie ofert: 8.1Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego tj.: Gmina Tarnogród ul. Tadeusza Kościuszki 5, 23-420 Tarnogród pokój nr 1, parter budynku. W postępowaniu wezmą udział tylko te oferty, które wpłyną do dnia 23.01.2025r. do godz. 9:00 na adres wskazany w pkt 7.9 Uwaga! Decydujące znaczenie dla oceny zachowania powyższego terminu ma data i godz. wpływu oferty na adres wskazany w pkt 8.1 a nie data jej wysłania np. przesyłką pocztową czy kurierską. Miejsce i termin realizacji: 2.5 Usługi wykonywane będą na zlecenie przedstawicieli Gminy Tarnogród, Sołtysów i Przewodniczących Rad Dzielnic. 3. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA Wykonawca jest zobowiązany wykonać zamówienie do dnia 15.12.2025 r. lub do wyczerpania maksymalnego zakresu prawa opcji - cokolwiek nastąpi wcześniej. Wymagania: 2.6 Ubezpieczenie. Zamawiający wymaga od Wykonawcy posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej. Ubezpieczenie będzie obowiązywało przez cały okres realizacji zamówienia. 4. INFORMACJE O WARUNKACH UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU Zamawiający nie określa warunków udziału w niniejszym postępowaniu. 5. PODSTAWY WYKLUCZENIA 5.1 Z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się Wykonawcę który nie wykazał, że nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia wskazane w art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2024 r., poz. 507). 5.2 Zamawiający informuje, że wykluczeniu z postepowania na podstawie pkt 5.1 podlegają: 1) wykonawcy wymienieni w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.) albo wpisani na listę o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, na podstawie decyzji w sprawie wpisu na ww. listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 powołanej ustawy; 2) wykonawcy, których beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2023 r. poz. 1124, 1285, 1723 i 1843) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.) albo wpisani na listę o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, lub będący takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zostali wpisani na ww. listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego; 3) wykonawcy, których jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120, 295 i 1598) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.) albo wpisany na listę o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na ww. listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego. 5.3 W przypadku Wykonawcy wykluczonego na podstawie przesłanek wskazanych w pkt 5.2 Zamawiający odrzuca ofertę takiego Wykonawcy. 5.4 Osoba lub podmiot podlegające wykluczeniu na podstawie przesłanek wskazanych w pkt 5.2, które w okresie tego wykluczenia ubiegają się o udzielenie zamówienia publicznego lub biorą udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, podlegają karze pieniężnej. Karę pieniężną nakłada Prezes Urzędu Zamówień Publicznych w drodze decyzji w wysokości do 20 000 000,00 zł. 5.5 Sposób wykazania braku podstaw wykluczenia wskazano w Rozdziale 6. 6. DOKUMENTY WYMAGANE W CELU WYKAZANIA BRAKU PODSTAW DO WYKLUCZENIA 6.1 W celu braku podstaw do wykluczenia z postępowania wykonawcy są zobowiązani złożyć następujące dokumenty: oświadczenie o braku podstaw wykluczenia z postepowania sporządzone zgodnie z załącznikiem nr 2 do zapytania ofertowego 6.2 Jeżeli wykonawca nie złożył dokumentu o którym mowa w pkt 6.1, dokument ten jest niekompletny, zawiera błędy lub budzi wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wzywa do jego złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w wyznaczonym terminie, chyba że mimo jego złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 6.3 Zamawiający wykluczy Wykonawców którzy: 1) nie wykażą braku podstaw do wykluczenia, 2) wobec których zachodzą podstawy do wykluczenia. 7 OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY ORAZ SPOSOBU OCENY OFERT 7.1 Ofertę należy sporządzić zgodnie z wymaganiami umieszczonymi w zapytaniu oraz dołączyć wszystkie wymagane dokumenty i oświadczenia. 7.2 Każdy wykonawca może złożyć w niniejszym postępowaniu tylko jedną ofertę. Złożenie więcej niż jednej oferty spowoduje odrzucenie wszystkich ofert złożonych przez Wykonawcę. 7.3 Oferta musi być sporządzona z zachowaniem formy pisemnej. Złożenie jej w innej formie spowoduje jej odrzucenie. 7.4 Ofertę należy złożyć w trwale zamkniętej kopercie. Koperta powinna być zaadresowana na adres wskazany w pkt 7.9 zapytania ofertowego. 7.5 Oferta musi zawierać następujące oświadczenia i dokumenty: 1) formularz ofertowy sporządzony zgodnie z Załącznikiem nr 1 do zapytania ofertowego, 2) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania sporządzone zgodnie z Załącznikiem nr 2 do zapytania ofertowego, 3) pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (dotyczy również wspólników spółki cywilnej), 4) pełnomocnictwo do występowania w imieniu wykonawcy, w przypadku, gdy dokumenty składające się na ofertę podpisuje osoba, której umocowanie do reprezentowania wykonawcy nie będzie wynikać z dokumentów załączonych do oferty, 5) w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty i oświadczenia składające się na ofertę powinny być podpisane przez pełnomocnika. 7.6 Ewentualne poprawki powinny być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem/parafą osoby upoważnionej. 7.7 Zaleca się spięcie na trwałe wszystkich dokumentów, załączenie spisu treści oferty, ułożenie wszystkich wymaganych dokumentów zgodnie z kolejnością podaną w specyfikacji oraz ponumerowanie wszystkich stron oferty. 7.8 W przypadku gdyby oferta, oświadczenia lub dokumenty zawierały informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Wykonawca powinien w sposób niebudzący wątpliwości zastrzec, że nie mogą być one udostępnione oraz wykazywać, że zastrzeżone informacje stanowiące tajemnice przedsiębiorstwa. Informacje te powinny być umieszczone w osobnym wewnętrznym opakowaniu, trwale ze sobą połączone i ponumerowane. Nie mogą stanowić tajemnicy przedsiębiorstwa informacje podane do wiadomości podczas otwarcia ofert, tj. informacje dotyczące oferowanej ceny za wykonanie zamówienia. 7.9 Ofertę wraz z oświadczeniami i dokumentami należy umieścić w zamkniętej kopercie, uniemożliwiającej odczytanie jej zawartości bez uszkodzenia. Koperta powinno być oznaczona i zaadresowana następująco: Gmina Tarnogród ul. Tadeusza Kościuszki 5, 23-420 Tarnogród OFERTA W POSTĘPOWANIU PN.: ,,Świadczenie usług w zakresie pracy koparko - ładowarką oraz samochodem ciężarowym dla Gminy Tarnogród oraz sołectw i dzielnic z terenu Gminy Tarnogród" Nie otwierać przed 23.01.2025 r. godz. 9:30 7.10 Konsekwencje nieprawidłowego zaadresowania oferty będą obciążały Wykonawcę (w tym konsekwencje zapoznania się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert w sytuacji, gdy na skutek braku oznaczenia koperty zostanie ona rozpieczętowana i pracownicy zamawiającego zapoznają się z jej treścią nie wiedząc o tym, że jest to ofert złożona w postępowaniu). 7.11 Przed upływem terminu składania ofert, Wykonawca może wprowadzić zmiany do złożonej oferty lub wycofać ofertę. Oświadczenia o wprowadzonych zmianach lub wycofaniu oferty powinny być doręczone Zamawiającemu na piśmie pod rygorem nieważności przed upływem terminu składania ofert. Oświadczenia powinny być opakowane tak, jak oferta, a opakowanie powinno zawierać odpowiednio dodatkowe oznaczenie wyrazem: ,,ZMIANA" lub ,,WYCOFANIE". 7.12 Wykonawca składający ofertę pozostaje związany ofertą przez okres 30 dni od upływu terminu składania ofert, przy czym pierwszym dniem terminu związania ofertą jest dzień, w którym upływa termin składania ofert. 7.13 Wykonawca samodzielnie lub na wniosek zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, z tym że zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 30 dni. 7.14 W toku badania i oceny ofert zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. Niedopuszczalne jest prowadzenie między zamawiającym a wykonawcą negocjacji dotyczących złożonej oferty oraz, z zastrzeżeniem pkt 7.15, dokonywanie jakiejkolwiek zmiany w jej treści. 7.15 Zamawiający poprawia w ofercie: oczywiste omyłki pisarskie, oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, inne omyłki polegające na niezgodności oferty z zapytaniem ofertowym, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty- niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona. W przypadku poprawy oczywistej omyłki rachunkowej oraz innej omyłki polegającej na niezgodności treści oferty z dokumentami zamówienia niepowodującej istotnych zmian w treści oferty Zamawiający wyznacza odpowiedni termin na wyrażenie zgody na poprawienie tej omyłki lub zakwestionowanie jej poprawienia. Brak odpowiedzi w wyznaczonym terminie uznaje się za wyrażenie zgody na poprawienie omyłki. 7.16 Jeżeli zaoferowana cena, wydaje się rażąco niska w stosunku do przedmiotu zamówienia i budzi wątpliwości zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi przez zamawiającego lub wynikającymi z odrębnych przepisów, zamawiający zwraca się o udzielenie wyjaśnień, w tym złożenie dowodów, dotyczących wyliczenia ceny. 7.17 W przypadku gdy cena całkowita oferty jest niższa o co najmniej 30% od: 1) wartości zamówienia powiększonej o należny podatek od towarów i usług, ustalonej przed wszczęciem postępowania lub średniej arytmetycznej cen wszystkich złożonych ofert, zamawiający zwraca się o udzielenie wyjaśnień, chyba że rozbieżność wynika z okoliczności oczywistych, które nie wymagają wyjaśnienia; 2) wartości zamówienia powiększonej o należny podatek od towarów i usług, zaktualizowanej z uwzględnieniem okoliczności, które nastąpiły po wszczęciu postępowania, w szczególności istotnej zmiany cen rynkowych, zamawiający może zwrócić się o udzielenie wyjaśnień. 7.18 Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny spoczywa na Wykonawcy. 7.19 Zamawiający odrzuca ofertę wykonawcy, który nie udzielił wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz ze złożonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia. 9OPIS SPOSOBU OBLICZANIA CENY OFERTY 9.1W formularzu ofertowym należy podać całkowitą cenę ofertową (brutto) obejmującą realizację całego zamówienia w złotych polskich (PLN), wraz z podaniem stawki podatku VAT. Wykonawca obliczy cenę ofertową w oparciu o informacje zawarte w niniejszym Zapytaniu Ofertowym. Cena oferty musi uwzględniać wszystkie koszty i składniki niezbędne do wykonania zamówienia. Wszelkie obliczenia należy dokonać z dokładnością do pełnych groszy (z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zarówno przy kwotach netto, VAT i brutto), przy czym końcówki poniżej 0,5 grosza pomija się, a końcówki 0,5 grosza i wyższe zaokrągla się do 1 grosza. Zamawiający nie dopuszcza podawania cen ofertowych w walutach obcych. OPIS KRYTERIÓW OCENY OFERT WRAZ Z PODANIEM WAG TYCH KRYTERIÓW I SPOSOBU OCENY OFERT 10.1 Oferty zostaną ocenione przez Zamawiającego w oparciu o następujące kryteria: L.p. 1 Kryterium Cena (C) Znaczenie kryterium (w %) 100 Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach kryterium Cena, przyjmując zasadę, że 1% = 1 punkt. 10.2 Punkty za kryterium ,,Cena" zostaną obliczone według wzoru: Cn C = ------------ x 100 Cb gdzie: C - ilość punktów za kryterium cena Cn - najniższa cena ofertowa spośród ofert nieodrzuconych Cb - cena oferty badanej 10.3 W kryterium ,,Cena" oferta z najniższą ceną otrzyma 100 punktów a pozostałe oferty po matematycznym przeliczeniu w odniesieniu do najniższej ceny odpowiednio mniej. Końcowy wynik powyższego działania zostanie zaokrąglony do dwóch miejsc po przecinku. 10.4 Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta, która otrzyma największą ilość punktów uzyskanych w kryterium ,,Cena". 11 TRYB OCENY OFERT I OGŁOSZENIA NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY INFORMACJI WYBORZE 11.1. Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli: 1) jest złożona w niewłaściwej formie, 2) jej treść nie odpowiada treści zapytania ofertowego, z zastrzeżeniem pkt 7.15, 3) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, 4) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, 5) została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, 6) zawiera błędy w obliczeniu ceny, 7) wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki, o której mowa w pkt 7.15, 8) wykonawca nie wyraził zgody, o której mowa w pkt 7.13 na przedłużenie terminu związania ofertą, 9) jej przyjęcie naruszałoby bezpieczeństwo publiczne lub istotny interes bezpieczeństwa państwa, a tego bezpieczeństwa lub interesu nie można zagwarantować w inny sposób. 11.2. Zamawiający zastrzega sobie prawo sprawdzania w toku oceny oferty wiarygodności przedstawionych przez Wykonawców dokumentów, oświadczeń, wykazów, danych i informacji. 11.3. Wykonawcy, którzy złożą oferty zostaną zawiadomieni o wynikach postępowania w formie elektronicznej na adres e-mail wskazany w ofercie (a w przypadku jego braku na adres pocztowy). 11.4. Po przeprowadzeniu postępowania Zamawiający podpisze z Wykonawcą umowę, zgodnie z projektem stanowiącym Załącznik nr 3 do zapytania ofertowego. W przypadku, gdy wybrany wykonawca odstąpi od podpisania umowy z Zamawiającym, możliwe jest podpisanie umowy z kolejnym Wykonawcą, który w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego uzyskał kolejną najwyższą liczbę punktów. O terminie zawarcia umowy Zamawiający powiadomi Wykonawcę wraz z informacją o wynikach postępowania. 12.1 W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja (wszelkie zawiadomienia, oświadczenia, wnioski oraz informacje) między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2023 r. poz. 1640 z późn. zm.), osobiście, za pośrednictwem posłańca lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy w dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2024 r. poz. 1513 z późn. zm.), każda ze stron na żądanie drugiej strony niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. 12.2 Wykonawca może zwrócić się do zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści zapytania ofertowego. Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przez upływem terminu składania ofert, pod warunkiem że wniosek o wyjaśnienie treści zapytania ofertowego wpłynął do zamawiającego nie później niż na 4 dnia przed upływem terminu składania ofert. 13 UNIEWAŻNIENIE POSTĘPOWANIA 13.1 Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia postępowania w przypadkach uzasadnionych, w szczególności: 1) nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu, 2) jeżeli wystąpiły okoliczności powodujące, że dalsze prowadzenie postępowania jest nieuzasadnione, 3) cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty, 4) postępowanie jest obarczone wadą formalno-prawną, 5) wystąpią okoliczności powodujące konieczność unieważnienia postępowania ze względu na uzasadniony interes zamawiającego. 13.2 Zamawiający zastrzega sobie prawo w przypadkach uzasadnionych do unieważnienia postępowania na każdym jego etapie. 13.3 W przypadku unieważnienia postępowania, Zamawiający nie ponosi zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. 14 PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO Z Wykonawcą, którego oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za ofertę najkorzystniejszą zostanie podpisana umowa w miejscu i terminie wyznaczonym przez Zamawiającego zgodnie z projektem umowy stanowiącym Załącznik nr 3 do zapytania ofertowego. 16 POZOSTAŁE INFORMACJE 16.1 Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany lub uzupełnienia treści Zapytania Ofertowego, przed upływem terminu na składanie ofert. Informacja o wprowadzeniu zmiany lub uzupełnieniu treści Zapytania Ofertowego zostanie opublikowana w miejscach publikacji zapytania. 16.2 Jeżeli wprowadzone zmiany lub uzupełnienia treści Zapytania Ofertowego będą wymagały zmiany treści ofert, Zamawiający przedłuży termin składania ofert o czas potrzebny na dokonanie zmian w ofercie. 16.3 Zamawiający zastrzega, iż zapłata nastąpi jedynie za faktycznie wykonane usługi. 16.4 Zamawiający zastrzega możliwość przesunięcia terminu realizacji umowy na skutek wystąpienia okoliczności niezależnych i niezawinionych przez Zamawiającego. 16.5 Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. 16.6 Podpisanie umowy nastąpi w siedzibie Zamawiającego. O terminie podpisania umowy, Wykonawca powiadomiony zostanie za pośrednictwem poczty elektronicznej na 3 dni przed planowanym podpisaniem umowy (brak stawienia się Wykonawcy w terminie i o godzinie wyznaczonej przez Zamawiającego traktowane będzie jako odmowa podpisania umowy). 16.7 Rozliczenia między zamawiającym a wykonawcą prowadzone będą wyłącznie w PLN. 16.8 Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane. Uwagi: Godziny urzędowania: poniedziałek - piątek: godz. 7:30 - 15:30 z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy. 15 OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej ,,RODO", Zamawiający informuje, że: 1) jest administratorem danych osobowych Wykonawcy oraz osób, których dane Wykonawca przekazał w niniejszym postępowaniu; 2) dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn.: ,,Świadczenie usług w zakresie pracy koparko - ładowarką oraz samochodem ciężarowym dla Gminy Tarnogród oraz sołectw i dzielnic z terenu Gminy Tarnogród" prowadzonym w trybie zapytania ofertowego; 3) odbiorcami danych osobowych Wykonawcy będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania; 4) dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, w sposób gwarantujący jego nienaruszalność; 5) w odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; 6) Wykonawca posiada: ? na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych dotyczących Wykonawcy; ? na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych, o ile ich zmiana nie skutkuje zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy; ? na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO; ? prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna, że przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO; 7) Wykonawcy nie przysługuje: ? w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; ? prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; ? na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. W przypadku, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporządzenia 2016/679, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu. Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą. Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu. W przypadku danych osobowych zamieszczonych przez Zamawiającego w Biuletynie Zamówień Publicznych, prawa, o których mowa w art. 15 i art. 16 rozporządzenia 2016/679, są wykonywane w drodze żądania skierowanego do Zamawiającego. Kontakt: 12.3 Osobą uprawnioną do porozumiewania się z Wykonawcami jest Tomasz Jabłoński tel. 84 689 71 61. Dodatkowe informacje udzielane są pod numerem telefonu 84 689 71 61 oraz adresem email: przetargi@tarnogrod.pl. |
© eurobudowa.pl 2004-2025