dolnośląskie (59-300 Lubin)
mazowieckie (Warszawa)
pomorskie (Gdańsk)
Wynik: | Zobacz treść wyniku |
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Sporządzenie planu ogólnego gminy |
Data zamieszczenia: | 2025-01-17 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Gmina Gawłuszowice Gawłuszowice 5A 39-307 Gawłuszowice powiat: mielecki Tel. 17 774 42 82, 83, Fax 17 581 91 18 sekretariat@gawluszowice.pl |
Województwo: | podkarpackie |
Miasto: | Gawłuszowice |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | Tel. 17 774 42 82, 8 |
Termin składania ofert: | 2025-01-22 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
,, Sporządzenie Planu Ogólnego dla Gminy Gawłuszowice" Opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest sporządzenie planu ogólnego Gminy Gawłuszowice oraz udział w czynnościach związanych ze sporządzeniem i uchwaleniem planu ogólnego obejmującego teren w granicach administracyjnych Gminy Gawłuszowice. Powierzchnia objęta miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego stanowi 0,1% powierzchni Gminy Gawłuszowice. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności sporządzenie planu ogólnego Gminy Gawłuszowice wraz z uzasadnieniem oraz dokumentacją prac planistycznych zgodnie z: 1) ustawą z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j.Dz.U. z 2024 r. poz. 1130), 2) rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 8 grudnia 2023r. w sprawie projektu planu ogólnego gminy, dokumentowania prac planistycznych w zakresie tego planu oraz wydawania z niego wypisów i wyrysów (Dz.U z 2023 r. poz. 2758), 3) rozporządzeniem Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 26 października 2020 r. w sprawie zbiorów danych przestrzennych oraz metadanych w zakresie zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. z 2020 r. poz. 1916 z późn. zm.), 4) rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 2 maja 2024 r. w sprawie sposobu wyznaczania obszaru uzupełnienia zabudowy w planie ogólnym gminy (Dz. U. z 2024 r. poz. 729), 5) przepisami przejściowymi ustawy z dnia 7 lipca 2023 r. o zmianie ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2023 r. poz. 1688), 6) ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2024 r. poz.54 ze zm.), 7) ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 z późn. zm.), 8) rozporządzeniem z dnia 9 września 2002 r. Ministra Środowiska w sprawie opracowań ekofizjograficznych (Dz. U. Nr 155, poz. 1298), 9) właściwymi przepisami szczególnymi - w oparciu o uchwałą Nr VIII/5 6/2024 Rady Gminy Gawłuszowice z dnia 20 grudnia 2024r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu ogólnego Gminy Gawłuszowice. Zakres zamówienia obejmuje następujące etapy prac planistycznych: 1) analiza materiałów wyjściowych, dokonanie inwentaryzacji urbanistycznej i oceny istniejącego stanu zagospodarowania, obejmującego w szczególności obowiązujące akty planowania przestrzennego, wnioski o sporządzenie zmiany aktów planowania przestrzennego, istniejące uwarunkowania (w tym środowiskowe, geologiczne, dziedzictwa kulturowego itd.) Gminy Gawłuszowice; 2) sporządzenie dwóch egzemplarzy opracowania ekofizjograficznego; 3) przygotowanie, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, ogłoszeń, obwieszczeń 0 przystąpieniu do sporządzenia planu ogólnego oraz zawiadomień dla instytucji 1 organów właściwych do uzgadniania i opiniowania projektu planu ogólnego, prasy, korespondencji, wykazów wniosków i wykazów uwag, oraz innych dokumentów, których potrzeba opracowania pojawi się w trakcie sporządzania planu; 4) wykonanie analizy wniosków złożonych przez zainteresowane strony oraz zgłoszonych przez organy i instytucje, w tym sporządzenie wykazu wniosków, przygotowanie propozycji ich rozpatrzenia wraz z odpowiednim uzasadnieniem, przygotowanie pisemnych odpowiedzi na wnioski; 5) sporządzenie projektu planu ogólnego Gminy Gawłuszowice zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2024 r. poz. 1130) w zakresie art. 13a ust. 4, art. 13b, 13c, 13d, 13e, 13f, 13g i 13m oraz przepisami wykonawczymi do tej ustawy, wraz z uzasadnieniem zgodnie z art. 13h ustawy (część graficzna i tekstowa). W planie ogólnym Gminy Gawłuszowice oprócz określenia elementów obligatoryjnych (stref planistycznych, gminnych standardów urbanistycznych) mają zostać uwzględnione elementy fakultatywne (obszary uzupełnienia zabudowy, gminne standardy dostępności infrastruktury społecznej). Ewentualna rezygnacja z elementów fakultatywnych należy do wyłącznej decyzji Zamawiającego; 6) przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko, w tym sporządzenie 2 egzemplarzy prognozy oddziaływania na środowisko projektu planu ogólnego Gminy Gawłuszowice zgodnie z przepisami ustawy z dnia 3 października 2008 r. 0 udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 z późn. zm.); 7) współpraca z Gminną Komisją Urbanistyczno-Architektoniczną, w tym udział w posiedzeniach komisji; 8) przygotowanie wystąpień o zaopiniowanie i uzgodnienie do organów opiniujących 1 uzgadniających (sporządzenie odpowiedniej ilości kopii projektów planu ogólnego Gminy Gawłuszowice); 9) dokonanie analizy i opracowanie wykazu uzyskanych uzgodnień i opinii wraz z wprowadzeniem zmian do projektu planu ogólnego Gminy Gawłuszowice, wynikających z uzyskanych uzgodnień i opinii; 10) udział w konsultacjach społecznych, o których mowa w art. 8i, 8j i 8k ustawy 0 planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2024 r. poz. 1130) oraz udzielanie stosownych informacji i wyjaśnień, zapewnienie partycypacji społecznej poprzez wybór form konsultacji społecznych (w porozumieniu z Zamawiającym), a następnie przygotowanie dokumentów, pism, ankiet, geoankiet, ogłoszeń, obwieszczeń, zawiadomień i innych w ramach procedury sporządzenia planu określonej w art. 13i ust. 3 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2024 r. poz. 1130); 11) sporządzenie analizy wniesionych uwag do projektu planu ogólnego wraz z propozycją ich rozstrzygnięcia oraz ewentualnym wprowadzeniem zmian do projektu planu ogólnego Gminy Gawłuszowice, powtórzenie procedury w niezbędnym zakresie, jeśli będzie to konieczne; 12) przygotowanie projektu uchwały z załącznikami, w tym sporządzenie uzasadnienia planu zgodnie z art. 13h ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2024 r. poz. 1130), udział i przedstawienie projektu uchwały na sesji Rady Gminy w Gawłuszowicach uchwalającej plan ogólny Gminy Gawłuszowice, udzielanie odpowiedzi na pytania; ewentualne wprowadzenie zmian do proj ektu planu ogólnego Gminy Gawłuszowice, powtórzenie procedury w niezbędnym zakresie, jeśli będzie to konieczne; 13) opracowanie danych przestrzennych do planu ogólnego Gminy Gawłuszowice zgodnie z art. 67a ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2024 r. poz. 1130) - na poszczególnych etapach opracowywania planu; 14) sporządzenie dokumentacji formalno-prawnej zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju 1 Technologii z dnia 8 grudnia 2023 r. w sprawie projektu planu ogólnego gminy, dokumentowania prac planistycznych w zakresie tego planu oraz wydawania z niego wypisów i wyrysów (Dz. U. z 2023 r. poz. 2758) w celu przedłożenia jej do kontroli Wojewody; 15) wprowadzenie do uchwały zatwierdzającej plan ogólny Gminy Gawłuszowice zmian wynikających z rozstrzygnięć nadzorczych lub wniesionych skarg, przygotowanie projektu odpowiedzi na wystąpienie Wojewody bądź odpowiedzi na skargi, ewentualnie ponowne przeprowadzenie procedury w wymaganym zakresie; 16) udział w ewentualnych postępowaniach przed Wojewodą lub Sądem. W przypadku stwierdzenia nieważności uchwały przez Wojewodę lub Sąd i wystąpienia konieczności powtórzenia procedury planistycznej, należne będzie ponowne podjęcie niezbędnych czynności w celu doprowadzenia opracowania objętego zamówieniem do zgodności z obowiązującymi przepisami prawa; 17) przygotowywanie wszelkich wystąpień oraz związanych z nimi materiałów. Szczegółowy zakres czynności do wykonania leżącego pod stronie Wykonawcy został szczegółowo opisany we wzorze umowy. CPV: 71400000-2 Dokument nr: BI.271.1.2025.EM Otwarcie ofert: 9. Miejsce i termin otwarcia oferty cenowej: Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego tj. Urząd Gminy Gawłuszowice, 39-307 Gawłuszowice 5A, w dniu 22 stycznia 2025r., o godz. 10:30. Składanie ofert: Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy złożyć w terminie do dnia 22 stycznia 2025r. do godz. 10:00 a) Pocztą tradycyjną/kurierem/osobiście na adres siedziby Zamawiającego tj. Gmina Gawłuszowice Gawłuszowice 5A 39-307 Gawłuszowice w zamkniętej kopercie, opisana w następujący sposób: Oferta w ramach zamówienia publicznego poniżej 130 000,00 zł na: Sporządzenie Planu Ogólnego dla Gminy Gawłuszowice Nie otwierać przed dniem: 22 stycznia 2025r. do godz. 10:30 Koperta musi zawierać nazwę i adres wykonawcy. b) Elektronicznie na adres e-mail: sekretariat@gawluszowice.pl lub epuap:/usc/skrytka - ofertę i inne dokumenty za pośrednictwem adresu email Zamawiającego należy złożyć w postaci skanu dokumentu zawierającego własnoręczny podpis lub w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym Tytuł wiadomości powinien brzmieć: ,,OFERTA w postępowaniu Sporządzenie Planu Ogólnego dla Gminy Gawłuszowice" Miejsce i termin realizacji: 2. Termin wykonania zamówienia: Wymagany termin zamówienia - Rozpoczęcie - od dnia podpisania umowy. Planowany termin zakończenia przedmiotowych usług ustala się do 10.12.2025r. Wymagania: dla zamówień o wartości nieprzekraczającej kwoty 130 000 złotych netto Zapraszam do składania ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn.: ,, Sporządzenie Planu Ogólnego dla Gminy Gawłuszowice" Rodzaj zamówienia: (usługa/dostawa/robota budowlana*) 4. Opis wymagań stawianych wykonawcy: WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego, a dotyczące: a) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym; Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w w/w zakresie. Uzna za spełniony jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie zgodnie z załącznikiem Nr 2 do zapytania ofertowego. b) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów; Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w w/w zakresie. Uzna za spełniony jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie zgodnie z załącznikiem Nr 2 do zapytania ofertowego. c) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej; Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w w/w zakresie. Uzna za spełniony jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie zgodnie z załącznikiem Nr 2 do zapytania ofertowego. d) Zdolności technicznej lub zawodowej; Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w w/w zakresie. Uzna za spełniony jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie zgodnie z załącznikiem Nr 2 do zapytania ofertowego. PODSTAWY WYKLUCZENIA Z UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU: 1. Zamawiający wykluczy z udziału w postępowaniu wykonawcę który: 1) Wykonawca jest osobą fizyczną którego prawomocnie skazano za przestępstwo: a) udziału w zorganizowanej grupie przestępczej albo związku mającym na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, o którym mowa w art. 258 Kodeksu karnego, b) handlu ludźmi, o którym mowa w art. 189a Kodeksu karnego, c) o którym mowa w art. 228-230a, art. 250a Kodeksu karnego, w art. 46-48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2024 r. poz. 1488) lub w art. 54 ust. 1-4 ustawy z dnia 12 maj a 2011 r. o refundacj i leków, środków spożywczych specj alnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 930 z późn. zm.), d) finansowania przestępstwa o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 165a Kodeksu karnego, lub przestępstwo udaremniania lub utrudniania stwierdzenia przestępnego pochodzenia pieniędzy lub ukrywania ich pochodzenia, o którym mowa w art. 299 Kodeksu karnego, e) o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 Kodeksu karnego, lub mające na celu popełnienie tego przestępstwa, f) powierzenia wykonywania pracy małoletniemu cudzoziemcowi, o którym mowa w art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1745), g) przeciwko obrotowi gospodarczemu, o których mowa w art. 296-307 Kodeksu karnego, przestępstwo oszustwa, o którym mowa w art. 286 Kodeksu karnego, przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów, o których mowa w art. 270-277d Kodeksu karnego, lub przestępstwo skarbowe, h) o którym mowa w art. 9 ust. 1 i 3 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego; 2) jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w pkt 1; 3) wobec Wykonawcy wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, chyba że wykonawca odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności; 4) wobec Wykonawcy prawomocnie orzeczono zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne; 5) zamawiający może stwierdzić, na podstawie wiarygodnych przesłanek, że wykonawca zawarł z innymi wykonawcami porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji, w szczególności, jeżeli należąc do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, chyba że wykażą, że przygotowali te oferty lub wnioski niezależnie od siebie; 6) w przypadkach, o których mowa w art. 85 ust. 1, doszło do zakłócenia konkurencji wynikającego z wcześniejszego zaangażowania tego wykonawcy lub podmiotu, który należy z wykonawcą do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 2. Wykonawca może zostać wykluczony przez zamawiającego na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia. 3. Wykonawca podlega wykluczeniu także w oparciu o podstawy wykluczenia wskazane w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz. U. 2024, poz. 507). 4. Zamawiający informuje że wykluczeniu z postępowania na podstawie pkt 3 niniejszego rozdziału podlegają: 1) wykonawcy wymienieni w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady(WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.) albo wpisani na listę o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, na podstawie decyzji w sprawie wpisu na ww. listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 przywołanej ustawy, 2) wykonawcy, których beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2023 r. poz. 1124 z późn. zm.) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.) albo wpisani na listę o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, lub będący takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zostali wpisani na ww. listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 piet 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, 3) wykonawcy, których jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 120 m z późn. zm.) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacjąna Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str, 1, z późn. zm.) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.) albo wpisany na listę o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na ww. listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego. 5. Wykluczenie, o którym mowa w pkt 4 następuje na okres trwania ww. okoliczności. 6. W przypadku wykonawcy wykluczonego na podstawie przesłanek wskazanych w pkt 5 zamawiający odrzuca ofertę takiego wykonawcy. 7. Osoba lub podmiot podlegające wykluczeniu, które w okresie tego wykluczenia ubiegają się o udzielenie zamówienia publicznego lub biorą udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, podlegają karze pieniężnej. Karę pieniężną nakłada Prezes Urzędu Zamówień Publicznych, w drodze decyzji, w wysokości do 20 000 000 zł. 8. W celu wykazania braku podstaw wykluczenia wykonawcy są zobowiązani złożyć następujące dokumenty: a) oświadczenia Wykonawcy o braku podstaw wykluczenia - zgodnie z załącznikiem Nr 3 do niniejszego zapytania ofertowego, b) oświadczenie Wykonawcy ubiegającego się o udzielenie zamówienia uwzględniające przesłanki wykluczenia z art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego - zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszego zapytania ofertowego, c) uwiarygodnioną kopię wypisu z właściwego rejestru dla przedsiębiorców albo zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestracji lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed datą złożenia oferty. 9. Zamawiający zastrzega możliwość sprawdzenia powyższych informacji. 10. Jeżeli wykonawca nie złożył oświadczeń, lub są one niekompletne lub zawierają błędy zamawiający wezwie wykonawcę odpowiednio do ich złożenia, poprawienia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że oferta wykonawcy podlega odrzuceniu bez względu na ich złożenie, uzupełnienie lub poprawienie lub zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania. 5. Zawartość oferty. 1. Oferta musi zawierać następujące dokumenty: 1) Wypełniony formularz ofertowy wg załącznika nr 1 do zapytania ofertowego; 2) Oświadczenie Wykonawcy wg załącznika nr 2 do zapytania ofertowego; 3) Oświadczenie o braku podstaw wykluczenia wg załącznika nr 3 do zapytania ofertowego, 4) Oświadczenie Wykonawcy ubiegającego się o udzielenie zamówienia uwzględniające przesłanki wykluczenia z art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego - zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszego zapytania ofertowego, 5) Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej. 6) Pełnomocnictwo - o ile dotyczy, 6. Opis sposobu obliczenia ceny ofertowej: 1. W formularzu ofertowym należy podać cenę brutto za całość zamówienia. Cena powinna obejmować kompletne wykonanie przedmiotu zamówienia. 2. Wykonawca określa cenę realizacji zamówienia poprzez wskazanie w formularzu ofertowym ceny za realizację przedmiotu zamówienia (wg załącznika nr 1 do zapytania ofertowego). 3. Podana w ofercie cena musi być wyrażona w PLN cyfrowo do dwóch miejsc po przecinku i słownie. Cena ofertowa brutto musi uwzględniać wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia oraz projektem umowy. 4. Za realizację przedmiotu umowy Wykonawca otrzyma wynagrodzenie ryczałtowe określone przez Wykonawcę w formularzu ofertowym. Wynagrodzenie ryczałtowe obejmuje ryzyko Wykonawcy i jego odpowiedzialność za prawidłowe oszacowanie ilości prac oraz materiałów, robocizny i sprzętu koniecznych do wykonania Przedmiotu umowy. 5. Dla porównania i oceny ofert Zamawiający przyjmuje całkowitą cenę brutto, jaką poniesie na realizację przedmiotu zamówienia. 6. W Formularzu ofertowym Wykonawca podaje cenę brutto, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 168) oraz ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. o denominacji złotego (Dz. U. z 1994 r., Nr 84, poz. 386 ze zm), za którą podejmuje się zrealizować przedmiot zamówienia. 7. Zamawiający poprawi w ofercie; 1. Oczywiste omyłki pisarskie, 2. Oczywiste omyłki rachunkowe z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek 3. Inne omyłki polegające na niezgodności oferty z treścią zapytania ofertowego, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty Niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona. 8. Zamawiający w obliczeniach zawartych w ofercie dokona poprawek oczywistych omyłek rachunkowych (z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek), takich jak błędny wynik działania matematycznego wynikający z dodawania, odejmowania, mnożenia i dzjelenia. Zamawiający zastrzega, że powyższy katalog nie wyczerpuje możliwości poprawienia oczywistych omyłek rachunkowych. Zamawiający poprawi wszelkie oczywiste omyłki rachunkowe, które wystąpią w ofertach. 7, Przy wyborze propozycji do realizacji zamawiający będzie się kierował kryterium: 1. Zamawiający oceni i porówna jedynie te oferty, które nie zostaną odrzucone przez Zamawiającego. 2. Oferty zostaną ocenione przez zamawiającego w oparciu o następujące kryteria i ich znaczenie: L,p. Kryterium Znaczenie procentowe kryterium Maksymalna liczba punktów,jakie może otrzymać oferta za dane kryterium 1 Oferowana cena (C) 100% 100pkt 3. Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert, przyjmując zasadę że 1% = 1 punkt 4. Punkty za kryterium Cena zostaną obliczone według wzoru: Pc = (Pn/Pb)x100 pkt gdzie: Pc- ilość punktów za kryterium cena Pn - najniższa cena oferta spośród ofert nieodrzuconych Pb - cena oferty badanej 5. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów. Uzyskana z wyliczenia ilość punktów zostanie ostatecznie ustalona do 2 miejsca po przecinku z zachowaniem zaokrągleń matematycznych. 6. Jeżeli nie będzie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych. 7. Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania dodatkowych kosztów dla Zamawiającego, zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny dodatkowe koszty, które musiałby ponieść. 8. Forma, miejsce i termin założenia oferty: 1. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Złożenie więcej niż jednej oferty spowoduje odrzucenie wszystkich ofert złożonych przez Wykonawcę. 2. Oferta musi być sporządzona zgodnie z treścią zapytania ofertowego. 3. Oferta musi być podpisana przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy określoną w rejestrze lub innym dokumencie, właściwym dla danej formy organizacyjnej Wykonawcy albo przez upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy. 4. Jeżeli osoba (osoby) podpisująca ofertę (reprezentująca wykonawcę lub wykonawców występujących wspólnie) działa na podstawie pełnomocnictwa, pełnomocnictwo to w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza musi zostać dołączone do oferty. 5. Oferta wraz z załącznikami musi być sporządzona w języku polskim. Każdy dokument składający się na ofertę lub złożony wraz z ofertą sporządzony w języku innym niż polski musi być złożony wraz z tłumaczeniem przez tłumacza przysięgłego. 6. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. 7. Zaleca się, aby strony oferty były trwale ze sobą połączone i kolejno ponumerowane. 8. Zaleca się, aby każda strona oferty zawierająca jakąkolwiek treść była podpisana lub parafowana przez wykonawcę lub osoby przez niego upoważnionej, zgodnie z treścią pkt.5 9. W postępowaniu wezmą udział tylko te oferty które wpłyną w terminie wskazanym w niniejszym zapytaniu. Uwaga! Decydujące znaczenie dla oceny zachowania powyższego terminu dla ofert składanych pisemnie ma data i godzina wpływu oferty, a nie data jej wysłania przesyłką pocztową, kurierską lub pocztą elektroniczną. 10. Oferty złożone po terminie zostaną niezwłocznie zwrócone bez otwierania. 11. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i przedłożeniem swojej oferty. 12. Każdy dokument składający się na ofertę musi być czytelny. 13. Konsekwencje nieprawidłowego zaadresowania oferty lub jej przekazania niezgodnie z treścią zapytania lub z instrukcją składania ofert za pośrednictwem bazy konkurencyjności będą obciążały Wykonawcę (w tym konsekwencje zapoznania się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert w sytuacji, gdy na skutek braku oznaczenia koperty zostanie ona rozpieczętowana i pracownicy Zamawiającego zapoznają się z jej treścią nie wiedząc o tym, że jest to ofert złożona w postępowaniu). 14. Dokonując otwarcia ofert Zamawiający odnotowuje nazwy Wykonawców oraz adresy, a także informacje dotyczące ceny oraz innych kryteriów i niezwłocznie podaje do publicznej wiadomości. 10. Sytuacje dopuszczające unieważnienie postępowania. Zamawiający unieważni postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego: 1. jeżeli nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu, 2. jeżeli wystąpiły okoliczności powodujące, że dalsze prowadzenie postępowania jest nieuzasadnione, 3. j eżeli cena naj korzystniej szej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający może zwiększyć te kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty, 4. jeżeli wystąpi istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzone postępowanie lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć, 5. jeżeli postępowanie obarczone jest wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego lub jego realizację, 6. postępowanie j est obarczone wadą formalno - prawną, 7. bez podania przyczyn. 12. Informacja o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy. 1. Zamawiający w toku wyboru najkorzystniejszej oferty dokona chronologicznie następujących po sobie czynności: 2. Czy oferta spełnia kryteria formalne a] spełnienia warunków udziału oraz kompletności złożonych dokumentów (Zamawiający może wezwać Wykonawcę do uzupełnienia lub wyjaśnienia dokumentów potwierdzających warunki udziału, pełnomocnictw oraz żądać wyjaśnień treści złożonej oferty), b) poprawności wyliczenia ceny ofertowej oraz rażąco niskiej ceny (Zamawiający może żądać wyjaśnień treści złożonej oferty lub samodzielnie dokonać poprawienia oczywistej omyłki rachunkowej zawiadamiając o tym fakcie Wykonawcę), 2) w przypadku, gdy oferta oceniona jako najkorzystniejsza podlegać będzie odrzuceniu Zamawiający dokona badania oferty następnej w kolejności pozycji rankingowej, 3) dokona wyboru najkorzystniejszej oferty zgodnej z ustalonymi zasadami postępowania, spełniającej warunki udziału i kryteria wyboru, 4) zawiadomi Wykonawców, którzy złożyli oferty przesyłając informacje na adres poczty elektronicznej o wyborze najkorzystniejszej oferty podając: a) nazwę i adres Wykonawcy którego ofertę wybrano, b) nazwę i adres pozostałych Wykonawców, którzy złożyli oferty, c) cenę każdej oferty złożonej w postępowaniu, d) punktację przyznaną ofertom nieodrzuconym w toku postępowania, e) wskazanie ofert, które zostały odrzucone wraz z uzasadnieniem. 5) niezwłocznie po zawiadomieniu Wykonawców o wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zamieści informacje, o wyborze na stronie internetowej Zamawiającego. 3. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wyboru kolejnej wśród najkorzystniejszych ofert, jeżeli Wykonawca którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza uchyli się od zawarcia umowy. W takim wypadku Zamawiający ponownie dokona badania ofert zgodnie z zasadami określonymi ust.l. 13. Informacje o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy. 1. Umowa zostanie zawarta, w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, przed upływem terminu związania z ofertą. 2. Zamawiający może zawrzeć umowę przed upływem terminu, jeżeli w postępowaniu nie odrzucono żadnej oferty i nie wykluczono żadnego z Wykonawców. 3. O miejscu i terminie zawarcia umowy wybrany Wykonawca zostanie zawiadomiony drogą elektroniczną niezwłocznie po rozstrzygnięciu postępowania. 4. Podpisanie umowy odbywa się w siedzibie Zamawiającego. W przypadku odmowy podpisania umowy przez Wykonawcę możliwe jest podpisanie umowy z kolejnym Wykonawcą, który w postępowaniu uzyskał kolejną najwyższą liczbę punków. Przez odmowę zawarcia umowy Zamawiający rozumie przesłanie przez Wykonawcę pisma informującego o tym fakcie lub nie stawienie się w miejscu i terminie wyznaczonym do zawarcia umowy, a także nie odesłanie w wyznaczonym terminie podpisanej umowy w przypadku zawierania jej w trybie koresp ondencyjnym. 5. W przypadku, gdy podpisanie umowy w wyznaczonym terminie nie będzie możliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, Wykonawca zobowiązany jest do wskazania innego terminu podpisania umowy z zastrzeżeniem, że termin ten nie będzie dłuższy niż 3 dni robocze niż termin pierwotnie wyznaczony przez Zamawiającego. 6. Dopuszcza się tryb obiegowy podpisania umowy. Do zawarcia umowy w trybie obiegowym dochodzi poprzez przesłanie umowy za pośrednictwem operatora pocztowego. 7. W przypadku, gdy Wykonawca w wyznaczonym terminie: a. nie podpisze umowy w siedzibie Zamawiającego, b. nie odeśle podpisanej umowy (w trybie obiegowym), c. złoży oświadczenie Zamawiającemu o odmowie podpisania umowy, Zamawiający uzna, iż Wykonawca uchyla się od zawarcia umowy z przyczyn leżących po jego stronie. 8. Jeżeli Wykonawca zobowiązany do zawarcia umowy uchyla się od j ej zawarcia, Zamawiający może żądać naprawienia szkody, którą poniósł przez to, że liczył na zawarcie umowy. 14. Ocena ofert, ogłoszenie wyników: 1. Zamawiający wykluczy wykonawcę, który nie spełnia warunków udziału w postępowaniu określonych w rozdziale 4 zapytania ofertowego. 2. Zamawiający odrzuci ofertęjeżeli: 1) będzie złożona w niewłaściwej formie, 2} jej treść nie będzie odpowiadała treści zapytania ofertowego, 3] j ej złożenie będzie czynem nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, 4) oferta zawiera błędy w obliczeniu ceny, 5) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, 6] została złożona przez Wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, 7) Wykonawca nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w rozdziale 6 pkt. 7 zapytania ofertowego, 8) jeżeli najkorzystniejsza oferta przekroczy kwotę zabezpieczoną w budżecie Zamawiającego. 9) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów, 3. Zamawiający może wezwać wykonawcę do wyjaśnienia treści złożonej oferty, jednak wyjaśnienia nie mogą prowadzić do negocjacji lub zmiany treści oferty. 4. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców uzupełnień (jeżeli nie naruszy to konkurencyjności) i wyjaśnień dokumentów potwierdzających warunki udziału w postępowaniu i brak podstaw wykluczenia (jednokrotnie). Może również poprawić oczywiste omyłki pisarskie i rachunkowe. 5. Zamawiający zastrzega sobie prawo sprawdzania w toku oceny oferty wiarygodności przedstawionych przez Wykonawców dokumentów, oświadczeń, wykazów, danych i informacji. 6. W przypadku uzyskania przez dwóch lub więcej Wykonawców takiej samej liczby punktów, decyduje niższa cena. 7. Zamawiający udzieli zamówienia wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 8. Wykonawcy, którzy złożą oferty zostaną zawiadomieni o wynikach postępowania w formie elektronicznej na adres e-mail wskazany w ofercie (a w przypadku jego braku tel. lub adres pocztowy). Uwagi: 16. Klauzula informacyjna RODO Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych - RODO), Dz.U.UE.L.2016.119.1, informujemy, że: 1. Pana dane będą przetwarzane w celu obsługi spraw w ramach bieżącej współpracy w tyra m.in.: - określania kwalifikacji odpowiednich do nawiązania współpracy; - realizacji postanowień zawartych umów; - wzajemnych rozliczeń oraz wypłacania wynagrodzenia i innych świadczeń; - zarządzania usługami świadczonymi w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy; - publikowania zdjęć, nagrań lub oświadczeń poszczególnych osób w ramach wewnętrznych publikacji; - zapewniania bezpieczeństwa danych powierzonych Podmiotowi; oraz - inne racjonalne cele, do jakich udzielenie danych może być wymagane przez Urząd Gminy Gawłuszowice podstawą prawną przetwarzania Pana danych jest fakt zawarcia umowy cywilno-prawnej oraz przepisy ustawy Kodeks Cywilny; 2. Pana dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom, którym Urząd Gminy Gawłuszowice powierzył/powierzyła do przetwarzania dane osobowe na podstawie umów oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa; 3. Pana dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy. 4. Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od ustania łączącej Strony umowy; 5. Posiada Pan prawo żądania od Urzędu Gminy Gawłuszowice dostępu do danych, które Pana dotyczą, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Posiada Pan prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych; 6. Posiada Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych); 7. Podanie przez Pana danych osobowych jest dobrowolne, jednak jest to istotny warunek wynikający z przepisów Kodeksu Cywilnego oraz konieczny warunek zawarcia umowy. Brak podania danych uniemożliwia nawiązanie współpracy. 8. Pana dane osobowe nie będą przedmiotem procesów, w ramach których miałoby dojść do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania. 9. Podmiot administrujący przetwarza dane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). Kontakt: 3. Sposób uzyskania informacji dotyczących przedmiotu zamówienia: Szczegółowe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia można uzyskać osobiście w siedzibie zamawiającego - Gmina Gawłuszowice, Gawłuszowice 5A , tel. 17 77 44 282 wew. 14 i wew.24 i 25 Pracownikami uprawnionymi do kontaktów są: - Andrzej Świerczek - Patrycja Trzpis - Ewelina Małek |
© eurobudowa.pl 2004-2025