podkarpackie (Tarnobrzeg)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego |
Data zamieszczenia: | 2025-02-03 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Starostwo Powiatowe w Tomaszowie Mazowieckim ul. Św. Antoniego 41 97-200 Tomaszów Mazowiecki powiat: tomaszowski (mazowiecki) tel. 44 724 21 27 inwestycje@powiat-tomaszowski.pl |
Województwo: | łódzkie |
Miasto: | Tomaszów Mazowiecki |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel. 44 724 21 27 |
Termin składania ofert: | 2025-02-06 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
PROŚBA O PODANIE WSTĘPNEJ KWOTY NIEZBĘDNEJ DO OSZACOWANIA WARTOŚCI ZAMÓWIENIA Starostwo Powiatowe w Tomaszowie Mazowieckim zwraca się z prośbą o podanie wstępnej kwoty niezbędnej do oszacowana wartości zamówienia polegającego na pełnieniu kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn. ,,Budowa instalacji fotowoltaicznej dla Domu Pomocy Społecznej Nr 1 w Tomaszowie Mazowieckim". OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA, WARUNKI I SPOSÓB JEGO REALIZACJI. Nadzorowane zadanie jest dofinansowane ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi w ramach Programu priorytetowego ,,Łódzkie OZE - wzrost wykorzystania odnawialnych źródeł energii na terenie województwa łódzkiego". Zamówienie obejmuje sprawowanie nadzoru inwestorskiego przez ustanowionych Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego (INI): o w specjalności konstrukcyjno - budowlanej, bez ograniczeń, o w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, bez ograniczeń. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem realizowanym w trybie zaprojektuj i wybuduj realizowanym w celu wybudowania instalacji fotowoltaicznych dla Domu Pomocy Społecznej Nr 1 w Tomaszowie Mazowieckim: ZADANIE 1: przy ul.Polnej 56, 97-200 Tomaszów Mazowiecki, ZADANIE 2: przy Ul. Farbiarskiej 27/29, 97-200 Tomaszów Mazowiecki. Pełnienie nadzoru inwestorskiego obejmować będzie wszystkie obiekty jw., na których zakres robót przedstawia się następująco: 1) DPS nr 1 przy ul.Polnej 56 - kompleksowe wykonanie dokumentacji projektowej oraz kompleksowe wykonanie robót budowlanych, w tym instalacyjnych i wszelkich towarzyszących, w celu wybudowania mikroinstalacji o mocy nieprzekraczającej 50 kWp tj. dwóch instalacji fotowoltaicznych o łącznej mocy 44 kWp (33 kWp + 11 kWp) planowanych do zlokalizowania na dachach dwóch budynków, podłączonych do jednego punktu pomiaru energii, dla Domu Pomocy Społecznej Nr 1 w Tomaszowie Mazowieckim przy ul.Polnej 56, 97-200 Tomaszów Mazowiecki, dz. nr 752 obręb 0023 Tomaszów Mazowiecki, 2) DPS nr 1 przy Ul. Farbiarskiej 27/29 - kompleksowe wykonanie dokumentacji projektowej oraz kompleksowe wykonanie robót budowlanych, w tym instalacyjnych i wszelkich towarzyszących, w celu wybudowania mikroinstalacji o mocy nieprzekraczającej 50 kWp tj. 47,73 kWp, dla Domu Pomocy Społecznej Nr 1 w Tomaszowie Mazowieckim przy ul.Farbiarskiej 27/29, 97-200 Tomaszów Mazowiecki, dz. nr 79; 80 obręb 0011 Tomaszów Mazowiecki. Zamówienie obejmuje sprawowanie nadzoru inwestorskiego w zakresie wynikającym z: a) przepisów prawa w tym przepisów ustawy - Prawo budowlane oraz właściwych przepisów wykonawczych wydanych na jego podstawie, oraz zasad wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, b) dokumentacji technicznej nadzorowanego zadania (projekty, specyfikacja technicznego wykonania i odbioru robót, przedmiary robót, informacji dot. BIOZ, oceny techniczne, program funkcjonalno-użytkowy, audyt/bilans instalacji i obliczenia efektu ekologicznego zadania, karta planowanego efektu rzeczowego i ekologicznego, dokumenty m.in. warunki, pozwolenia, uzgodnienia, decyzje), c) Specyfikacji Warunków Zamówienia na wybór wykonawcy robót trybem ,,zaprojektuj i wybuduj" wraz z załącznikami i udzielonych odpowiedzi Zamawiającego (dalej: SWZ), d) umowy zawartej z wykonawcą dokumentacji projektowej i robót budowlanych wybranym w trybie ,,zaprojektuj i wybuduj", e) umowy o dofinansowanie i zasad dofinansowania, f) wymagań Zamawiającego. Do obowiązków Wykonawcy realizowanych przez ustanowionych przez niego inspektorów nadzoru inwestorskiego należy w szczególności: 1) pełen zakres czynności określonych w art. 25 i 26 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, 2) weryfikacja i ocena oraz zatwierdzanie opracowywanej dokumentacji przez Wykonawcę wybranego w systemie ,,zaprojektuj i wybuduj", w tym dopilnowanie zgodności w/w dokumentacji m.in. z programem funkcjonalno-użytkowym dla zadania, założonym efektem ekologicznym, warunkami dofinansowania, z przepisami, normami, zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, 3) zapoznanie się z dokumentacją nadzorowanego zadania (projekty, specyfikacja technicznego wykonania i odbioru robót, przedmiary robót, informacji dot. BIOZ, oceny techniczne, program funkcjonalno-użytkowy, audyt/bilans instalacji i obliczenia efektu ekologicznego zadania, karta planowanego efektu rzeczowego i ekologicznego, dokumenty m.in. warunki, pozwolenia, uzgodnienia, decyzje), umową zawartą z wykonawcą wybranym w trybie ,,zaprojektuj i wybuduj", Specyfikacją Warunków Zamówienia na wybór Wykonawcy robót trybem ,,zaprojektuj i wybuduj" i udzielonymi odpowiedziami Zamawiającego, terenem budowy, jego uzbrojeniem i zagospodarowaniem, umową o dofinansowanie i zasadami dofinansowania, Zapoznanie się z w/w dokumentami stanowi ryzyko i obowiązek Wykonawcy i inspektorów nadzoru inwestorskiego - brak zapoznania lub niewystarczające zapoznanie stanowi ryzyko Wykonawcy i ustanowionych inspektorów nadzoru inwestorskiego. 4) udostępnienie numeru telefonu komórkowego każdego z inspektorów nadzoru inwestorskiego umożliwiającego szybki i bezpośredni kontakt, w razie konieczności codzienny telefoniczny kontakt z Zamawiającym w bieżących sprawach inwestycji, 5) udział inspektorów nadzoru inwestorskiego w przekazaniu terenu robót wykonawcy robót budowlanych wybranego w trybie ,,zaprojektuj i wybuduj", 6) zatwierdzenie planu BIOZ, kontrolowanie przestrzegania przez Wykonawcę robót zasad BHP 7) reprezentowanie i ochrona interesów Inwestora/Zamawiającego na budowie/miejscu prowadzenia robót w pełnym zakresie w tym technicznym i ekonomicznym m.in. poprzez sprawowanie kontroli zgodności realizacji inwestycji z dokumentacją techniczną, umową z Wykonawcą wybranym w trybie ,,zaprojektuj i wybuduj", przepisami (w tym prawa budowlanego) oraz zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, SWZ, w przypadku niezgodności Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność, 8) sprawdzanie jakości wykonywanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych pod kątem ich rodzaju, jakości, cech i źródeł pochodzenia, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie, przez co rozumie się co najmniej: sprawdzanie posiadania przez kierownika budowy/robót odpowiednich dokumentów (atestów, świadectw jakości, wyników badań, certyfikatów), dotyczących dostarczonych materiałów, wyrobów budowlanych, urządzeń, w tym wyposażenia sportowego, dokonywanie weryfikacji stosowanych metod i technologii, oceny ich jakości na placu budowy, przed ich wbudowaniem/zastosowaniem. W razie braku wymaganych dokumentów stwierdzających właściwą jakość lub też w razie zastrzeżeń dotyczących materiału, urządzenia przewidzianego do wbudowania, inspektor nadzoru inwestorskiego ma obowiązek żądania od wykonawcy robót budowlanych wybranego w trybie ,,zaprojektuj i wybuduj" odpowiednich badań i przedstawienia ekspertyz technicznych lub zamiany materiału, urządzenia, jak również niezwłocznego powiadomienia Zamawiającego o zaistniałym fakcie, 9) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru końcowego, 10) kontrola prawidłowości prowadzenia roboczego dziennika budowy i dokonywanie w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla oceny właściwości wykonywanych robót (zakresu, jakości, w szczególności potwierdzanie w roboczym dzienniku budowy zapisów kierownika robót w trakcie realizacji oraz gotowości zadania inwestycyjnego do odbioru), 11) w czasie każdorazowego pobytu na budowie każdy z inspektorów nadzoru inwestorskiego ma obowiązek bieżącego przeglądu roboczego dziennika budowy oraz potwierdzania dokonania kontroli robót poprzez dokonywanie stosownego w nim zapisu, 12) uczestniczenie we wszystkich czynnościach, do których zobowiązany jest Zamawiający, a dotyczących realizowanych robót budowlanych, w tym uczestniczenie w naradach technicznych organizowanych przez którąkolwiek ze stron procesu inwestycyjnego, 13) zgłaszanie Projektantowi oraz Zamawiającemu zastrzeżeń Wykonawcy robót budowlanych wybranego w trybie ,,zaprojektuj i wybuduj" do dokumentacji projektowej i dokonywanie stosownych uzgodnień, wyjaśnień lub rozstrzygnięć, 14) pisemne informowanie Zamawiającego o wszelkich okolicznościach mogących mieć wpływ na terminowość i poprawność wykonywanych przez wykonawcę robót budowlanych wybranego w trybie ,,zaprojektuj i wybuduj" oraz o zaistnieniu okoliczności nieprzewidzianych w dokumentacji projektowej, w tym w przypadku wykrycia wad dokumentacji lub innych potencjalnych problemów na każdym etapie realizacji inwestycji, inspektorzy nadzoru inwestorskiego przedstawią propozycję naprawy tych wad i rozwiązania problemów do akceptacji Zamawiającego, 15) rozstrzyganie z kierownikiem budowy/robót w porozumieniu z nadzorem autorskim wątpliwości natury technicznej, powstałych w trakcie realizacji robót, 16) pobyt na terenie budowy/miejscu prowadzenia robót, w odstępach czasu zabezpieczających skuteczny i prawidłowy nadzór, w tym: 16.1. obligatoryjna minimalna ilość pobytów kontrolnych na budowie/miejscu prowadzenia robót nadzorowanego zadania, do wypełnienia przez każdego inspektora nadzoru inwestorskiego w ciągu każdego tygodnia (tj. w ciągu 5 dni: od poniedziałku do piątku), w okresie realizacji zamówienia (tj. od dnia przekazania wykonawcy robót terenu budowy/miejsca realizacji robót, do dnia zgłoszenia przez wykonawcę robót nadzorowanego zadania do odbioru końcowego - minimum 1 pobyt/tydzień Uwaga: Weryfikacja wypełnienia przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego ilości pobytów kontrolnych nie będzie prowadzona w tygodniu przekazania wykonawcy robót terenu budowy/miejsca realizacji robót, oraz w tygodniu zgłoszenia przez wykonawcę robót nadzorowanego zadania do odbioru końcowego. 16.2. dodatkowe pobyty na budowie/miejscu prowadzenia robót nadzorowanego zadania, na każde wezwanie Zamawiającego oraz w sytuacjach problematycznych (problemy związane z realizacją robót) i/lub nagłych i/lub awaryjnych oraz w trakcie odbioru końcowego, a także w sytuacjach, gdy obecność inspektora nadzoru inwestorskiego jest niezbędna dla zapewnienia właściwego nadzoru inwestorskiego nad prowadzonymi pracami, 16.3. Obecność każdy z INI będzie potwierdzał wpisem do roboczego dziennika budowy. 17) uczestnictwo w naradach na żądanie Zamawiającego oraz przedkładanie Zamawiającemu sprawozdań z postępu robót; miejsce narad: teren budowy/miejsce prowadzenia robót lub siedziba Zamawiającego , 18) w przypadku stwierdzenia niezgodności wykonywania robót budowlanych z dokumentacją projektową, nieprawidłowości procesów technologicznych, użycia niewłaściwych materiałów /wyrobów, urządzeń, wad w wykonywaniu lub prowadzeniu robót, Wykonawca zwraca na to uwagę kierownikowi budowy/robót, dokonując stosownego wpisu w roboczym dzienniku budowy, żąda dokonania poprawek, zgłasza pisemnie Zamawiającemu oraz jeśli jest to konieczne, wstrzymuje wykonanie robót, 19) jeżeli w trakcie realizacji robót budowlanych faktyczny postęp robót, w ocenie inspektora nadzoru inwestorskiego, będzie stanowił pośrednie lub bezpośrednie zagrożenie dla terminowego zakończenia końcowego robót, lub gdy Wykonawca robót nie dotrzyma terminu ustalonego w harmonogramie rzeczowo-finansowym, inspektor nadzoru inwestorskiego zażąda od Wykonawcy robót przedstawienia, w terminie do 5 dni kalendarzowych od daty powzięcia takich informacji, projektu planu naprawczego, celem zatwierdzenia; zaakceptowany przez inspektora nadzoru inwestorskiego plan naprawczy powinien wskazywać na reorganizację sposobu wykonywanych robót, poprzez m.in.: zwiększenie zaangażowania sprzętu, kadry, podwykonawców i inne, w celu niezwłocznego wykonania niezrealizowanych wcześniej robót w terminach określonych w aktualnie obowiązującym harmonogramie rzeczowo-finansowym/terminie realizacji określonym w umowie; 20) kontrolowanie sposobu składowania i przechowywania materiałów, urządzeń, odpadów, uporządkowania miejsc składowania, 21) kontrolowanie zabezpieczeń stref komunikacyjnych dla użytkowników budynku i osób trzecich, 22) uczestniczenie podczas ewentualnych kontroli nadzorowanego zadania jako doradca techniczny, 23) udział w rozstrzyganiu roszczeń i sporów, 24) sprawdzanie kompletności przedstawionych przez wykonawcę robót budowlanych dokumentów oraz badań, niezbędnych do przeprowadzenia odbioru, i złożenie w tym zakresie oświadczeń do protokołu odbioru, 25) sprawdzenie, potwierdzanie prawidłowości i kompletności dokumentacji rozliczeniowej przedkładanej przez wykonawcę robót budowlanych oraz dokumentacji powykonawczej, i złożenie w tym zakresie oświadczeń do protokołu odbioru, 26) potwierdzenie faktycznie wykonanych robót w dokumentach rozliczeniowych przekazywanych przez wykonawcę robót budowlanych Zamawiającemu, 27) dokonywanie rozliczeń budowy na żądanie i według wskazań Zamawiającego, w tym ewentualnych zamówień i robót dodatkowych, uzupełniających, zamiennych, rozwiązań równoważnych, 28) w przypadku wystąpienia robót dodatkowych lub uzupełniających lub zamiennych - na żądanie Zamawiającego opiniowanie i sporządzenie protokołu konieczności wraz ze sprawdzeniem ilości i kosztów, 29) powiadomienie Zamawiającego o gotowości nadzorowanego zadania do odbioru, 30) uczestnictwo w przeglądach gwarancyjnych oraz nadzorowanie usuwania stwierdzonych wad i usterek w zakresie nadzorowanego zadania, w tym także w okresie gwarancji i rękojmi udzielonej przez wykonawcę robót nadzorowanego zadania lub okresie rękojmi oraz weryfikacja usunięcia przez Wykonawcę wad i usterek wraz ze spisaniem stosowanego protokołu. Nadzór obejmuje również wszelkie ewentualne roboty, zamówienia: dodatkowe, uzupełniające, zamienne, równoważne. Wykonawca i każdy z inspektorów nadzoru inwestorskiego nie może samodzielnie podejmować decyzji mających wpływ na wzrost kosztów nadzorowanego zadania inwestycyjnego, jak również nie jest upoważniony do zlecania zamówień i robót dodatkowych, uzupełniających, zamiennych, bez zgody Zamawiającego, z wyjątkiem robót, których wykonanie jest niezbędne w celu likwidacji istniejącego stanu zagrożenia życia lub mienia. Bez pisemnej zgody Zamawiającego, pod rygorem nieważności, Wykonawca i każdy z INI nie jest upoważniony do wprowadzania żadnych zmian skutkujących zmianą warunków umowy zawartej z wykonawcą robót budowlanych. W przeciwnym wypadku Wykonawca ponosi pełną i wyłączną odpowiedzialność za skutki prawne i finansowe spowodowane zmianami tak wprowadzonymi, które nie zostały wcześniej zaakceptowane przez Zamawiającego. Wykonawca ponosi odpowiedzialność wobec Zamawiającego za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi nadzoru inwestorskiego, w szczególności za błędy i naruszenia zasad praktyki zawodowej. Udokumentowane błędy lub naruszenie zasad wiedzy technicznej lub praktyki zawodowej może skutkować rozwiązaniem przez Zamawiającego niniejszej umowy z winy Wykonawcy. Wykonawca i każdy z INI zapewnia we własnym zakresie i na własny koszt transport w celu dotarcia na budowę/miejsce prowadzenia robót lub na miejsce narad. Wykonawca i ustanowieni przez niego inspektorzy nadzoru zobowiązani są do wykonywania powierzonych czynności sumiennie i fachowo, ochrony interesów Zamawiającego we wszystkich przejawach nadzoru, przestrzegania bieżących instrukcji i wskazówek Zamawiającego i informowania go o wszystkich istotnych sprawach, a zwłaszcza o dostrzeżonych uchybieniach w realizacji robót. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia ciągłości świadczonej usługi w przypadku nieobecności któregoś z inspektorów nadzoru inwestorskiego poprzez ustanowienie nowego inspektora nadzoru o nie mniejszych kwalifikacjach niż pierwotnie ustanowiony inspektor nadzoru inwestorskiego. Wykonawca odpowiada za własne działanie lub zaniechanie oraz Wykonawca odpowiedzialny jest jak za własne działanie lub zaniechanie za działania lub zaniechania osób, z których pomocą zobowiązanie wykonywa, jak również osób, którym wykonanie zobowiązania powierza. Wykonawca ponosi pełną i wyłączną odpowiedzialność za prawidłową kontrolę nadzorowanych robót oraz za prawidłowe zrealizowanie robót przez wykonawcę robót, w tym także : Wykonawca ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne obiektu powstałe w wyniku błędów w nadzorze inwestorskim do momentu wygaśnięcia okresu gwarancji i rękojmi udzielonej przez wykonawcę robót budowlanych. Za szkody wynikłe z nienależytego wykonania nadzoru Wykonawca odpowiadać będzie wobec Zamawiającego w oparciu o postanowienia niniejszej umowy oraz przepisy Kodeksu Cywilnego. Wykonawca zobowiązany jest do umożliwienia wglądu, Zamawiającemu oraz wszelkim instytucjom kontrolującym, do wszelkich dokumentów związanych z realizowanym zamówieniem, w tym do dokumentów finansowych Wykonawcy. Wykonawca na wezwanie Zamawiającego zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu niezbędnych informacji i dokumentów wymaganych przez Instytucję Współfinansującą w celu rozliczenia dofinansowania. W przypadku kontroli zadania przez instytucje kontrolne, audyt, Wykonawca zobowiązany jest do udzielenia ustnie lub na piśmie informacji dotyczących realizacji zadania. Wykonawca zobowiązany jest do udzielenia wyjaśnień na piśmie lub ustnie, jeśli to jest konieczne do rozliczenia zadania z instytucją przyznającą dofinansowanie. Określone powyżej obowiązki nie wyczerpują całego zakresu zobowiązania umownego Wykonawcy. Fakt, że dana czynność nie została wymieniona wprost, nie może stanowić dla Wykonawcy podstawy do odmowy jej podjęcia, jeśli jej realizacja jest niezbędna dla należytego wykonania przedmiotu umowy. Składanie ofert: Uprzejmie prosimy o przesyłanie odpowiedzi (ceny NETTO i BRUTTO zgodnie z poniższymi tabelami) na adres inwestycje@powiat-tomaszowski.pl do dnia 06.02.2025 r. do godz. 15.30. Miejsce i termin realizacji: Nadzór pełniony będzie od zawarcia umowy z wybranym wykonawcą w trybie ,,zaprojektuj i wybuduj" i trwał będzie do ostatecznego zakończenia realizacji nadzorowanego zadania i zakończenia procedury odbioru końcowego, oraz rozliczenia zadania, nie dłużej niż do 30.06.2025 r. Wymagania: Wykonawca zobowiązany będzie wykazać, że dysponuje lub będzie dysponował i skieruje do realizacji zamówienia: o Co najmniej jedną osobę, która będzie pełniła funkcję inspektora nadzoru inwestorskiego przy realizacji zamówienia, posiadającą uprawnienia budowlane, uprawniające do pełnienia w/w funkcji, w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, bez ograniczeń, oraz wpisaną do właściwej izby samorządu zawodowego, o Co najmniej jedną osobę, która będzie pełniła funkcję inspektora nadzoru inwestorskiego przy realizacji zamówienia, posiadającą uprawnienia budowlane, uprawniające do pełnienia w/w funkcji, w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, bez ograniczeń, oraz wpisaną do właściwej izby samorządu zawodowego. W odniesieniu do uczestnictwa w przeglądach gwarancyjnych oraz nadzorowania usuwania stwierdzonych wad i usterek w zakresie nadzorowanego zadania, w tym także w okresie gwarancji udzielonej przez wykonawcę robót nadzorowanego zadania lub okresie rękojmi, nadzór będzie pełniony do czasu trwania gwarancji i rękojmi Wykonawcy robót na przedmiotowe zadanie. Pełnienie nadzoru inwestorskiego dla zadania 1: DPS nr 1, ul.Polna 56, 97-200 Tomaszów Mazowiecki Cena netto zł Cena brutto zł Pełnienie nadzoru inwestorskiego dla zadania 2: DPS nr 1, ul. Farbiarska 27/29, 97-200 Tomaszów Mazowiecki Cena netto zł Cena brutto zł |
© eurobudowa.pl 2004-2025