Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Wykonanie usług przeglądu stanu technicznego i napraw urządzeń transportu bliskiego |
Data zamieszczenia: | 2025-02-25 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Główny Urząd Statystyczny w Warszawie al. Niepodległości 208 00-925 Warszawa powiat: Warszawa b.wieladek@stat.gov.pl |
Województwo: | mazowieckie |
Miasto: | Warszawa |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | --- |
Termin składania ofert: | 2025-03-03 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
zaprasza do złożenia oferty na: Wykonanie usług przeglądu stanu technicznego i napraw urządzeń transportu bliskiego zamontowanych w gmachu Głównego Urzędu Statystycznego w Warszawie przy Al. Niepodległości 208. Przedmiot zamówienia został podzielony na dwa zadania: Zadanie nr 1 - wykonywanie usługi przeglądu stanu technicznego, Zadanie nr 2 - wykonywanie napraw UTB. I.Przedmiot zamówienia publicznego: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usług przeglądu stanu technicznego i napraw urządzeń transportu bliskiego zamontowanych w gmachu Głównego Urzędu Statystycznego w Warszawie przy Al. Niepodległości 208. 2. Sposób wykonania zamówienia publicznego: Szczegółowy zakres i sposób realizacji przedmiotu zamówienia określa ,,Opis przedmiotu zamówienia", stanowiący Załącznik nr 1 do Zapytania ofertowego. Dokument nr: 15/DB/2025 Składanie ofert: 11. Wypełnioną i podpisaną ofertę należy złożyć w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez osobę uprawnioną do występowania w imieniu Wykonawcy lub uwierzytelnioną za pomocą profilu zaufanego przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy lub jako elektroniczne odwzorowanie (skan) dokumentu posiadającego postać papierową i podpisanego własnoręcznie przez osobę uprawnioną do występowania w imieniu Wykonawcy, za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: b.wieladek@stat.gov.pl. 11w terminie do dnia 3.03.2025 r. do godz. 10:00, wpisując w tytule: ,,Zapytanie ofertowe nr 15/DB/2025" Miejsce i termin realizacji: II.Termin wykonania zamówienia publicznego: Przedmiot zamówienia będzie realizowany w terminie od dnia podpisania umowy, jednak nie wcześniej niż od 26 marca 2025 r. do 26 marca 2026 r. w zależności, który z terminów nastąpi jako pierwszy, z zastrzeżeniem, że: 1. etap I realizowany będzie od dnia podpisania umowy, jednak nie wcześniej niż od 26 marca 2025 do 21 lipca 2025 r. i obejmować będzie 8 UTB, 2. etap II realizowany w okresie od 22 lipca 2025 r. do 26 marca 2026 r. obejmować będzie 14 UTB. Wymagania: Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych dla każdego zadania oddzielnie. 2. Umowa zostanie zawarta na wartość oferty najkorzystniejszej, powiększona o wartość jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na naprawy w kwocie w wysokości nie przekraczającej 22 104,15 zł brutto. Zamawiający zastrzega, że w przypadku niewykorzystania przez Zamawiającego łącznej kwoty przeznaczonej na wykonanie przedmiotu zamówienia, Wykonawcy nie przysługują z tego tytułu żadne roszczenia wobec Zamawiającego. III.Wymagania w odniesieniu do osób realizujących przedmiot zamówienia 1. Zamawiający wymaga, aby przedmiot zamówienia został zrealizowany przez osoby posiadające niezbędne kwalifikacji i uprawnienia, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Przedsiębiorczości i Technologii z dnia 21 maja 2019 r. 2. Wykonawca w terminie do 3 dni od dnia zawarcia umowy, przedstawi Zamawiającemu wykaz osób, spełniających wymagania, o których mowa w pkt 1, które będą brały bezpośredni udział w realizacji przedmiotu Umowy oraz dowody potwierdzające posiadane przez te osoby uprawnienia i kwalifikacje. 3. Zamawiający będzie uprawniony do weryfikacji posiadanych przez wskazane przez Wykonawcę osób uprawnień i kwalifikacji. 4. Jeżeli w trakcie realizacji Umowy zajdzie konieczność zmiany którejkolwiek z osób przedstawionych w Wykazie osób, o którym mowa w pkt 2, Wykonawca zobowiązany będzie do 1niezwłocznego zgłoszenia tego faktu Zamawiającemu i przekazanie danych nowej osoby (imię i nazwisko) oraz przedstawienia dowodów potwierdzających, że zgłaszana zamiennie osoba posiada wymagane uprawnienia i kwalifikacje. IV.Wymagania dotyczące klauzuli środowiskowej: 1. W ramach realizacji postanowień klauzuli środowiskowej, Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia gospodarki odpadami w obiegu zamkniętym obejmującej w szczególności: a) bezpłatny odbiór (w tym transport) i recykling lub utylizację wszystkich zużytych części lub materiałów uzyskanych z prac związanych z realizacją przedmiotu Umowy, o ile następuje konieczność ich utylizacji - nie częściej niż jeden raz na kwartał, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa; b) przekazywanie posegregowanych odpadów nadających się do odzysku wyspecjalizowanemu podmiotowi w celu poddania ich procesowi recyklingu i/lub utylizacji. 2. Potwierdzeniem spełnienia wymogu, o którym mowa w pkt 1 lit. a) i b) będzie Oświadczenie Wykonawcy, że odpady powstałe w trakcie realizacji zamówienia zostały poddane segregacji i/lub procesowi recyklingu/utylizacji zgodnie z obowiązującymi przepisami o odpadach (rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 5 listopada 2024 r. w sprawie rodzajów i ilości odpadów dla których nie ma obowiązku prowadzenia ewidencji odpadów (Dz.U. z 2024 r. poz. 1644)) oraz, że zostały odebrane przez wyspecjalizowaną firmę, z którą Wykonawca ma zawartą umowę, której kopię, dołączy do Oświadczenia. 3. Elementy metalowe pochodzące z demontażu Wykonawca dostarczy do punktu skupu surowców wtórnych, zaś środki uzyskane ze sprzedaży ww. elementów, zostaną rozliczone w ramach płatności wynagrodzenia. W celu rozliczenia środków, o których mowa w zdaniu pierwszym, Wykonawca wraz z fakturą za realizację, przedłoży Zamawiającemu dowody sprzedaży elementów metalowych pochodzących z demontażu. V.Wynagrodzenie za realizację przedmiotu zamówienia, terminy i warunki płatności wynagrodzenia 1. Wynagrodzenie Wykonawcy obejmować będzie wszelkie koszty związane z kompleksowym wykonaniem przedmiotu zamówienia, które wynikają wprost z Opisu przedmiotu zamówienia, w tym koszty ponoszone przez Wykonawcę z tytułu dojazdów do siedziby GUS, koszty przejazdów, oraz koszty pobytu w siedzibie Zamawiającego, jak również wszystkie opłaty oraz podatki według obowiązującego prawa podatkowego. 2. Wynagrodzenie za realizację przedmiotu zamówienia, o którym mowa w pkt 1, Zamawiający zapłaci w następujący sposób: a) wynagrodzenie za wykonane w ramach Zadania nr 1 usługi przeglądu stanu technicznego urządzeń dźwigowych płatne będzie z częstotliwością miesięczną na podstawie dostarczonej Zamawiającemu prawidłowo wystawionej przez Wykonawcę faktury VAT z załączonym Protokołem odbioru usługi przeglądu stanu technicznego, podpisanym z wynikiem pozytywnym przez uprawnionych przedstawicieli stron umowy, którego wzór stanowić będzie Załącznik do umowy oraz potwierdzoną kontrolką miesięcznej pracy dźwigów zatwierdzoną przez Zamawiającego; b) zapłata wynagrodzenia za wykonywanie usług przeglądu stanu technicznego w ramach Zadania 1, następować będzie w terminie do 30 dni od daty otrzymania prawidłowo wystawionej i dostarczonej do siedziby Zamawiającego faktury VAT po zakończeniu każdego miesiąca świadczenia usługi przeglądu stanu technicznego urządzeń dźwigowych, w formie przelewu na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany w fakturze; c) wynagrodzenie za wykonane w ramach Zadania nr 2 usługi naprawy urządzeń dźwigowych płatne będzie po zrealizowaniu zlecenia usługi naprawy, przekazanego dokumentem, którego wzór stanowić będzie załącznik do umowy w oparciu o zaakceptowany kosztorys i na podstawie Protokołu odbioru zlecenia naprawy, podpisanego z wynikiem pozytywnym przez uprawnionych przedstawicieli stron; 2d) Zamawiający zastrzega sobie prawo potrącenia 1/30 wartości przysługującego miesięcznego wynagrodzenia za przegląd stanu technicznego, za każdy dzień postoju dźwigu. Za dzień postoju uważa się przerwę w ruchu nie krótszą niż 12 godzin; e) zapłata wynagrodzenia za wykonywanie usług naprawy w ramach Zadania nr 2, następować będzie w terminie do 30 dni od daty otrzymania prawidłowo wystawionej i dostarczonej do siedziby Zamawiającego faktury VAT wraz z dołączonym do niej Protokołem odbioru zlecenia naprawy oraz kopią dokumentu potwierdzającą zakup części, zrealizowany na podstawie danego zlecenia, w formie przelewu na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany w fakturze. 3. Wykonawca dostarczy fakturę VAT, każdorazowo w terminie do 7 dni od daty podpisania Protokołu odbioru usługi przeglądu stanu technicznego/naprawy z wynikiem pozytywnym. 4. Za dotrzymanie terminu zapłaty, uważa się złożenie przez Zamawiającego w tym terminie polecenia przelewu w banku Zamawiającego. 5. Rzeczywista wartość wynagrodzenia brutto należnego Wykonawcy za wykonanie przedmiotu umowy ustalona zostanie w oparciu o zakres i faktyczną liczbę roboczogodzin wykorzystanych na wykonanie napraw, realizowanych w ramach Zadania 2 oraz koszty zakupu wymienionych części/elementów/podzespołów wykorzystanych do wykonania przedmiotu umowy UTB. 6. Zamawiający informuje, że na podstawie ustawy z dnia 9 listopada 2018 r. o elektronicznym fakturowaniu w zamówieniach publicznych, koncesjach na roboty budowlane lub usługi oraz partnerstwie publiczno-prywatnym (tj. Dz. U. 2020 r., poz. 1666, z poźn. zm.), umożliwi Wykonawcy przesyłanie ustrukturyzowanych faktur elektronicznych, faktur korygujących i not księgowych za pośrednictwem platformy elektronicznego fakturowania, z zastrzeżeniem art. 106gb ust. 7 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2024 r. poz. 361, z późn. zm.). 7. Usługi Platformy Elektronicznego Fakturowania są świadczone pod adresem https://brokerpefexpert.efaktura.gov.pl (Broker PEFexpert - obsługującym Zamawiającego). 8. Zamawiający zastrzega, że nie dopuszcza przesyłania za pośrednictwem platformy elektronicznego fakturowania innych dokumentów wymienionych w rozporządzeniu Ministra Przedsiębiorczości i Technologii 1 (zlecenia dostawy/zamówienia, awizo dostawy, potwierdzenia odbioru). 9. Wykonawca oświadcza, że numer rachunku rozliczeniowego wskazany w fakturze, która będzie wystawiona w jego imieniu, jest rachunkiem/nie jest rachunkiem, dla którego zgodnie z Rozdziałem 3a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2024 r. poz. 1646, z poźn. zm.) prowadzony jest rachunek VAT. 2 10. Wykonawca oświadcza, że podany numer rachunku rozliczeniowego wskazany w fakturze, jest taki sam/nie jest taki sam jak w rejestrze podatników (biała lista). 11. Jeśli numer rachunku rozliczeniowego wskazany przez Wykonawcę, o którym mowa w ust. 13, jest rachunkiem, dla którego zgodnie z Rozdziałem 3a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2024 r. poz. 1646, z poźn. zm.) prowadzony jest rachunek VAT to: 1) Zamawiający oświadcza, że będzie realizować płatności za fakturę z zastosowaniem mechanizmu podzielonej płatności tzw. split payment. Zapłatę w tym systemie uznaje się za dokonanie płatności w terminie określonym w pkt 3; 2) podzieloną płatność tzw. split payment stosuje się wyłącznie przy płatnościach bezgotówkowych, realizowanych za pośrednictwem polecenia przelewu lub polecenia zapłaty dla czynnych podatników VAT. Mechanizm podzielonej płatności nie będzie wykorzystywany do zapłaty za czynności lub zdarzenia pozostające poza zakresem VAT (np. zapłata odszkodowania), a także za świadczenia zwolnione z VAT, opodatkowane stawką 0% lub jeżeli wynika to z innych przepisów prawa. Rozporządzenie Ministra Przedsiębiorczości i Technologii z dnia 25 kwietnia 2019 r. w sprawie listy innych ustrukturyzowanych dokumentów elektronicznych, które mogą być przesyłane za pośrednictwem platformy elektronicznego fakturowania służącej do przesyłania ustrukturyzowanych faktur elektronicznych oraz innych ustrukturyzowanych dokumentów elektronicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 856). 2 Zapisy kursywą stosuje się jeżeli dotyczą. 1 3VI. Warunki gearancji Gwarancje w zakresie przeglądu stanu technicznego: 1. Zamawiający wymaga aby Wykonawca udzielił gwarancji jakości na wykonany przegląd stanu technicznego UTB, liczonej od dnia podpisania Protokołu odbioru z wynikiem pozytywnym na okres jednego miesiąca tj. do chwili wykonania następnego przeglądu stanu technicznego z zastrzeżeniem że okres ten nie może być dłuższy niż 30 dni. 2. Wykonawca zobowiązuje się do niezwłocznego tj. do 24 godzin podjęcia czynności w celu usunięcia zgłoszonych usterek, natomiast jeżeli usunięcie wad wykonanego przeglądu stanu technicznego ze względów technicznych (szczególnie uciążliwych) nie jest możliwe w tym okresie - niezwłocznie po ustąpieniu przeszkody, po uzgodnieniu terminu z Zamawiającym, przy czym przyjmuje się, że wady będą usuwane w terminie nie dłuższym niż 7 dni od daty zgłoszenia; 3. W okresie gwarancji Wykonawca zapewni bezpłatny serwis gwarancyjny oraz bezpłatny dojazd serwisanta w celu nieodpłatnego usuwania wad ujawnionych po odbiorze końcowym, zgłoszonych Wykonawcy przez Zamawiającego pisemnie lub w formie elektronicznej; 4. Jeżeli usunięcie wady nie będzie możliwe we wskazanych w pkt 2 terminie, Wykonawca może wystąpić z pisemnym wnioskiem do Zamawiającego o wyrażenie zgody na wydłużenie terminu usunięcia wady, każdorazowo z podaniem przyczyn/y wydłużenia tego terminu, wraz z podaniem terminu usunięcia wady, przy czym Wykonawca dołoży najwyższej staranności, aby usunąć wady w możliwie najkrótszym terminie. Zamawiający każdorazowo ustosunkuje się do wniosku Wykonawcy, przekazując Wykonawcy na piśmie zgodę na wydłużenie terminu naprawienia wady lub brak zgody. W przypadku, jeżeli Zamawiający nie wyrazi zgody na wydłużenie terminu wykonania naprawy, a Wykonawca pozostawał będzie w zwłoce w wykonaniu naprawy, Zamawiający będzie miał prawo do naliczenia kar; 5. Każdorazowo usunięcie wad potwierdzone zostanie podpisanym z wynikiem pozytywnym przez przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy Protokołem odbioru; 6. Wykonawca jest odpowiedzialny za wszelkie szkody i straty, które spowodował w czasie prac nad usuwaniem wad; 7. W razie pojawienia się w okresie udzielonej gwarancji wad, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, Zamawiający zgłosi wadę Wykonawcy pisemnie lub w formie elektronicznej; 8. Zamawiający może dochodzić roszczeń wynikających z gwarancji także po upływie terminu gwarancyjnego, jeżeli reklamował wadliwie wykonany przegląd stanu technicznego i napraw przed upływem tego terminu. W takim przypadku roszczenia Zamawiającego wygasają w ciągu okresu gwarancyjnego od dnia ujawnienia wady. Gwarancje w zakresie napraw: 1. Zamawiający wymaga aby Wykonawca udzielił gwarancji jakości na wymienione części, liczonej od dnia podpisania Protokołu odbioru z wynikiem pozytywnym na okres 24 miesięcy. 2. W przypadku, gdy po wykonaniu dwóch napraw gwarancyjnych tego samego elementu będzie on nadal wykazywał wady w działaniu Wykonawca zobowiązuje się do wymiany elementu na nowy bez prawa do dodatkowego wynagrodzenia; 3. Wykonawca zobowiązuje się do niezwłocznego tj. do 24 godzin usunięcia zgłoszonych usterek w terminach wyznaczonych przez Zamawiającego, natomiast jeżeli usunięcie usterek ze względów technicznych (szczególnie uciążliwych) nie jest możliwe w tym okresie - niezwłocznie po ustąpieniu przeszkody, po uzgodnieniu terminu z Zamawiającym, przy czym przyjmuje się, że: a) usterki będą usuwane w terminie nie dłuższym niż 7 dni od daty zgłoszenia; b) usterki wymagające wymiany (albo naprawy poza siedzibą Zamawiającego) elementu lub urządzenia, będą usuwane w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty zgłoszenia; 4. W okresie gwarancji Wykonawca zapewni bezpłatny serwis gwarancyjny oraz bezpłatny dojazd serwisanta w celu nieodpłatnego usuwania usterek ujawnionych po odbiorze końcowym, zgłoszonych Wykonawcy przez Zamawiającego pisemnie, faksem lub w formie elektronicznej; 5. Jeżeli usunięcie usterki nie będzie możliwe we wskazanych w pkt 3 terminie, Wykonawca może wystąpić z pisemnym wnioskiem do Zamawiającego o wyrażenie zgody na wydłużenie terminu naprawienia usterki, każdorazowo z podaniem przyczyn/y wydłużenia tego terminu, wraz z podaniem terminu naprawienia usterki, przy czym Wykonawca dołoży najwyższej staranności, aby 4usunąć usterki w możliwie najkrótszym terminie. Zamawiający każdorazowo ustosunkuje się do wniosku Wykonawcy, przekazując Wykonawcy na piśmie zgodę na wydłużenie terminu naprawienia usterki lub brak zgody. W przypadku, jeżeli Zamawiający nie wyrazi zgody na wydłużenie terminu wykonania naprawy, a Wykonawca pozostawał będzie w zwłoce w wykonaniu naprawy, Zamawiający będzie miał prawo do naliczenia kar; 6. Każdorazowo usunięcie usterek potwierdzone zostanie podpisanym z wynikiem pozytywnym przez przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy Protokołem odbioru naprawy; 7. Wykonawca jest odpowiedzialny za wszelkie szkody i straty, które spowodował w czasie prac nad usuwaniem usterek; 8. W razie pojawienia się usterek w okresie udzielonej gwarancji, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, Zamawiający zgłosi usterkę Wykonawcy pisemnie lub w formie elektronicznej; 9. Udzielona przez Wykonawcę gwarancja nie wyłącza prawa Zamawiającego do gwarancji udzielonych przez producentów sprzętu, urządzeń i wyposażenia, dostarczonych w ramach realizacji przedmiotu Umowy. 10. Zamawiający może dochodzić roszczeń wynikających z gwarancji także po upływie terminu gwarancyjnego, jeżeli reklamował wadliwą część przed upływem tego terminu. W takim przypadku roszczenia Zamawiającego wygasają w ciągu okresu gwarancyjnego od dnia ujawnienia usterki. 11. Wykonawca ponosić będzie odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wykonany w ramach Zadania nr 2 przedmiot zamówienia przez okres 24 miesięcy liczonej od dnia podpisania Protokołu odbioru z wynikiem pozytywnym. 12. Okres odpowiedzialności Wykonawcy wobec Zamawiającego z tytułu rękojmi i gwarancji jakości rozpoczyna się od daty podpisania z wynikiem pozytywnym Końcowego protokołu odbioru. 13. Zamawiający będzie miał prawo dochodzić roszczeń z tytułu rękojmi za wady, o których mowa w pkt 11), także po upływie terminu rękojmi, jeżeli zgłosi wadę przed upływem tego terminu. VII. Warunki istotnych zmian umowy 1) Wszelkie zmiany umowy wymagają formy pisemnego aneksu pod rygorem nieważności z wyjątkiem zmiany koordynatorów umowy, kiedy wystarczające jest poinformowanie pisemnie drugiej Strony. 2) Strony przewidują możliwość wprowadzenia zmian do umowy, w szczególności gdy: a) nastąpiła zmiana przepisów prawa powszechnie obowiązującego, która ma wpływ na termin lub zakres realizacji przedmiotu umowy; b) niezbędne jest zmniejszenie zakresu umowy z uwagi na decyzje podjęte przez organ nadzorujący Zamawiającego, w tym w szczególności zmniejszenie finansowania działalności Zamawiającego; c) niezbędna jest zmiana sposobu wykonania umowy, o ile zmiana taka jest korzystna dla Zamawiającego oraz konieczna w celu prawidłowego wykonania przedmiotu umowy; d) niezbędne jest zmniejszenie wynagrodzenia Wykonawcy lub zasad płatności tego wynagrodzenia w przypadku zmiany zakresu przedmiotu umowy określonego w pkt a) - b); e) nastąpi zmiana stawki podatku od towarów i usług - jeżeli zmiana ta będzie miała wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę; f) w przypadku wystąpienia Siły Wyższej; g) niezbędna jest zmiana terminu wykonania umowy z uwagi na wprowadzenie stanu zagrożenia epidemicznego, stanu epidemii, stanu wyjątkowego lub stanu klęski żywiołowej. 3) Strona wnosząca o zmianę umowy, o której mowa w pkt 2 lit a) - g), zobowiązana jest do przekazania na piśmie warunków zmiany wraz z uzasadnieniem w terminie 5 dni od daty zaistnienia okoliczności i od proponowanego terminu wprowadzenia zmiany. 4) Strony ustalają, że w przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w pkt 2) lit e), Wykonawca może wystąpić do Zamawiającego w terminie 10 dni od daty wprowadzenia zmiany z wnioskiem o zmianę wynagrodzenia, przedkładając odpowiednie dokumenty potwierdzające zasadność złożenia takiego wniosku. Wykonawca powinien wykazać ponad wszelką wątpliwość, że zaistniała zmiana ma bezpośredni wpływ na koszty wykonania przedmiotu umowy oraz określić stopień, w jakim wpłynie ona na wysokość wynagrodzenia. 55) 6) 7) 8) 9) W terminie nie dłuższym niż 5 dni od daty wpływu wniosku, o którym mowa w pkt 4), Strony podejmują negocjacje w zakresie zmiany wynagrodzenia. Zmiana wysokości wynagrodzenia ustalona w negocjacjach obowiązywać będzie od dnia wejścia w życie zmian, o których mowa w pkt 2) lit e). W wypadku zmiany, o której mowa w u w pkt 2) lit e), wynegocjowana wartość netto wynagrodzenia Wykonawcy nie zmieni się, a określona w aneksie wartość brutto wynagrodzenia zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów. Jeżeli w terminie 15 dni od daty wszczęcia negocjacji Strony nie osiągną porozumienia, potwierdzonego obustronnie podpisanym protokołem z negocjacji, Wykonawca może wypowiedzieć umowę z zachowaniem dwutygodniowego terminu wypowiedzenia. Bieg okresu wypowiedzenia rozpoczyna się od pierwszego dnia miesiąca następującego po złożeniu oświadczenia o wypowiedzeniu. Strony ustalają, że w przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w pkt 2) lit g), wprowadzenie zmiany możliwe będzie wyłącznie po uzyskaniu zgody Zamawiającego i w określonym przez Zamawiającego wymiarze. VIII.Wymagania dotyczące ubezpieczenia Wykonawcy 1. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca był ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności zawodowej w zakresie obejmującym przedmiot zamówienia na kwotę co najmniej 1 000 000,00 zł przez cały okres realizacji umowy. 2. Przed zawarciem umowy Wykonawca przedłoży Zamawiającemu potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię ważnej polisy ubezpieczeniowej wraz z dowodami opłacenia składek. IX.Warunki udziału w postępowaniu Zamawiający stosuje rozporządzenie Rady (UE) 2022/576 w sprawie zmiany rozporządzenia (UE) nr 833/2014 dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (Dz. Urz. UE nr L 111 z dnia 8 kwietnia 2022 r.). Oświadczenie potwierdzające brak podstaw wykluczenia, wynikających z art. 7 ust. 1 w związku z art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2024 r., poz. 507), Wykonawca składa na Formularzu ofertowym stanowiącym Załącznik nr 2 do Zapytania ofertowego. X.Kryteria oceny ofert: 1) Kryterium nr 1Cena brutto oferty (C)80 % Kryterium nr 2Cena brutto 1 roboczogodziny (R) w zakresie realizacji Zadania 220 % Kryterium nr 1 - cena brutto oferty (C) - 80 % W kryterium nr 1 Zamawiający przyzna punkty według następującego wzoru: Cmin C = ???? X 80 Cb Gdzie: C - liczba punktów dla badanej oferty w kryterium 1; Cmin - najniższa cena brutto wśród ofert nieodrzuconych; Cb - cena brutto oferty badanej. 62) Kryterium nr 2 - cena brutto 1 roboczogodziny (R) w zakresie realizacji Zadania 2 - 20 % W kryterium nr 2 Zamawiający przyzna punkty według następującego wzoru: Rmin R= ???? X 20 Rb Gdzie: R - - liczba punktów dla oferty w kryterium 2 Rmin - najniższa cena brutto 1 roboczogodziny wśród ofert nieodrzuconych; Rb - cena brutto 1 roboczogodziny oferty badanej 1. 2. Zamawiający wybierze ofertę, która spełni wszelkie wymogi formalne oraz otrzyma najwyższą ilość punktów. Za ofertę najkorzystniejszą, uznana zostanie oferta, która uzyskała najwyższą sumaryczną liczbę punktów za wszystkie kryteria według następującego wzoru: P=C+R 3. 4. 5. 6. 7. 8. XI. Przyznane punkty będą zaokrąglone do dwóch miejsc po przecinku albo z większą dokładnością umożliwiającą wybór najkorzystniejszej oferty. W przypadku złożenia mniej niż dwóch ofert, Zamawiający zastrzega sobie możliwość udzielenia zamówienia Wykonawcy, który złożył jedyną ważną ofertę lub ogłoszenie ponownego zapytania ofertowego. W sytuacji, gdy Zamawiający nie będzie mógł dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, a liczba punków w kryterium uzyskana przez Wykonawców będzie taka sama, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę, z zastrzeżeniem, że Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przez nich ofertach. Zamawiający może wezwać Wykonawców do złożenia ofert dodatkowych trzykrotnie. Zamawiający informuje, że stosuje w postępowaniu tzw. ,,procedurę odwróconą". Przy zastosowaniu ,,procedury odwróconej" w pierwszej kolejności Zamawiający dokonuje oceny ofert pod kątem przesłanek odrzucenia oferty, po czym wyłącznie w odniesieniu do Wykonawcy, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza dokonuje oceny podmiotowej Wykonawcy tj. bada oświadczenia, żąda wyjaśnień i innych dokumentów. W przypadku jeżeli cena całkowita oferty będzie niższa o 30% od wartości szacunkowej zamówienia lub średniej arytmetycznej wszystkich złożonych ofert wówczas Zamawiający zwróci się do Wykonawców o udzielenie wyjaśnień. Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny, spoczywa na Wykonawcy. Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz z dostarczonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia. Unieważnienie postępowania 1. Zamawiający zastrzega sobie prawo nieudzielenia przedmiotowego zamówienia bez podawania przyczyn. 2. Postępowanie o udzielenie zamówienia zostanie unieważnione, jeżeli: 1) do terminu składania ofert nie wpłynęła żadna oferta niepodlegająca odrzuceniu; 2) cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższy kwotę, którą Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający będzie mógł zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty; 3) w przypadku trzykrotnego złożenia przez Wykonawców tak samo ocenionych w rankingu ofert dodatkowych; 4) postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą; 75) 6) XII. realizacja zamówienia publicznego stała się niezasadna z uwagi na przepisy ustawy o finansach publicznych, z zastrzeżeniem, że postępowanie to nie może zostać wznowione ponownie w danym roku budżetowym; na wniosek dyrektora komórki wnioskującej jeżeli udzielenie zamówienia stało się niezasadne przed podpisaniem umowy. Umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych W przypadku powierzenia danych osobowych Zamawiający będzie wymagał podpisania przez Wykonawcę umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych. W przypadku zmiany zakresu powierzonych danych osobowych, Strony podpiszą aneks do umowy powierzenia. Zmiana zakresu umowy powierzenia nie stanowi zmiany zapisów Umowy. 1. Ofertę należy złożyć zgodnie ze wzorem Formularza ofertowego, który stanowi Załącznik nr 2 do Zapytania ofertowego. 2. Oferta musi zawierać wypełniony Formularz ofertowy. 3. Ofertę należy sporządzić w języku polskim z zachowaniem formy pisemnej. 4. Oferta i oświadczenia muszą być podpisane przez osobę/osoby uprawnione do reprezentowania i składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy. 5. Cena oferty powinna obejmować wszelkie koszty związane z wykonaniem zamówienia, które wynikają wprost z Zapytania ofertowego oraz Opisu przedmiotu zamówienia, zawartego w Załączniku nr 1 do Zapytania ofertowego. W cenie należy uwzględnić wszystkie koszty związane z kompleksową realizacją zamówienia, w tym koszty przeprowadzenia audytu, wykonania raportów, koszty przeniesienia autorskich praw majątkowych do raportów wykonanych w ramach realizacji przedmiotu zamówienia, koszty ponoszone przez Wykonawcę z tytułu dojazdów do siedziby GUS, koszty przejazdów, diet i noclegów oraz koszty pobytu w siedzibie Zamawiającego, jak również wszystkie opłaty oraz podatki według obowiązującego prawa podatkowego. 6. Cena oferty powinna być skalkulowana w oparciu o przepisy wynikające z aktualnych aktów wykonawczych do ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. z 2020 r. poz. 2207, z późn. zm.), w zakresie minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz uwzględniać wysokość minimalnego wynagrodzenia obowiązującą od stycznia 2025 r., na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 września 2024 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2025 r. (Dz.U. z 2024 r. poz. 1362). 7. Cena oferty musi zawierać wszystkie opłaty oraz podatki według obowiązującego prawa podatkowego. 8. Cenę oferty należy obliczyć w oparciu o kalkulację własną, uwzględniając zakres przedmiotu zamówienia określny w Opisie przedmiotu zamówienia oraz warunki realizacji zamówienia. 9. Całkowitą cenę za realizację przedmiotu zamówienia należy podać cyframi i słownie. 10. Cenę oferty należy podać w złotych polskich z dokładnością do setnych części złotego (do jednego grosza). Uwaga: Decydujące znaczenie dla oceny zachowania terminu składania ofert ma data i godzina wpływu oferty do Zamawiającego, a nie data jej wysłania. Zamawiający informuje, że limit na wielkość przesyłki serwerów w Głównym Urzędzie Statystycznym wynosi 41 943 040 bajta (40 MB). XV.Oferta zostanie uznana za spełniającą warunki, jeśli będzie: 1. zgodna w kwestii sposobu jej przygotowania, oferowanego przedmiotu i warunków zamówienia ze wszystkimi wymaganiami zawartymi w Zapytaniu ofertowym; 2. złożona w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie składania ofert; 3. w przypadku, jeżeli oferta nie będzie spełniać warunków, o których mowa w pkt 1 i 2, zostanie odrzucona. 1. Zamawiający informuje, że w przedmiotowym postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywać się będzie języku polskim, przy użyciu poczty elektronicznej. 2. W przypadku braku potwierdzenia otrzymania wiadomości od Wykonawcy, Zamawiający domniema, iż wiadomość wysłana przez Zamawiającego na adres e-mail podany przez Wykonawcę została mu doręczona w sposób umożliwiający zapoznanie się Wykonawcy z treścią wiadomości. Kontakt: 3. Do kontaktów w sprawie zapytania upoważniony jest: Bartosz Wielądek e-mail: b.wieladek@stat.gov.pl |
© eurobudowa.pl 2004-2025