Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
6082z ostatnich 7 dni
22482z ostatnich 30 dni

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Aplikacja mobilna

Wykonanie prac remontowo-budowlanych

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Wykonanie prac remontowo-budowlanych

Data zamieszczenia: 2025-02-25
Dane kontaktowe Zamawiającego: Parafia Rzymskokatolicka p.w. Matki Bożej Wniebowziętej
ul. ks. St. Stoińskiego 2, Laski
63-620 Trzcinica
powiat: kępiński
tel: 62 781 83 13
gmina@trzcinica.com.pl
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Trzcinica
Wadium: ---
Nr telefonu: tel: 62 781 83 13
Termin składania ofert: 2025-03-26 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
TYTUŁ ZAMÓWIENIA
Wykonanie prac remontowo-budowlanych obejmujących dach kościoła ujętego w gminnej i wojewódzkiej ewidencji zabytków w ramach inwestycji pn. ,,Renowacja dachu w Kościele Filialnym p.w. Niepokalanego Serca Maryi w Laskach" dofinasowanej z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków Polski Ład.
Do powyższego zamówienia nie stosuje się ustawy Prawo Zamówień Publicznych -Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytania ofertowego.
CEL ZAMÓWIENIA
Renowacja dachu w kościele filialnym p.w. Niepokalanego Serca Maryi w Laskach Kody CPV zamówienia: 45262521-9 Roboty murarskie w zakresie fasad
45422000-1 Roboty ciesielskie 45261210-9 Wykonywanie pokryć dachowych 45261320-3 Kładzenie rynien 45312311-0 Montaż instalacji piorunochronnej
PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
1. Opis obiektu: Budynek wybudowany w 1879 roku, neogotycki, jednonawowy, poewangelicki kościół z więźbą stropową, opartą na krzyżownicy św. Andrzeja. Świątynia to budowla murowana, wejście do niej stanowi kwadratowa wieża z czterema parami okien w dzwonnicy, zakończona ośmiograniastym stożkowym dachem pokrytym łuską. Kościół wykonany w technologii murowanej, z cegły pełnej, dach dwuspadowy kryty dachówką ceramiczną.
2. Opis inwestycji - zgodnie z art. 77 pkt. 11 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2024 r. póz. 1292 z późn. zm.) inwestycja będzie polegała na renowacji pokrycia dachowego:
1) rozbiórka istniejącego pokrycia dachu,
2) wymiana łat oraz ew. skorodowanych elementów konstrukcji,
3) montaż opierzeń, membrany dachowej, nowych łat, pokrycia i orynnowania,
4) wymiana instalacji odgromowej.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w:
1) projekcie do zgłoszenia robót,
2) szczegółowej specyfikacji technicznej,
3) opinii Wielkopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
4. Zamawiający jest w posiadaniu zaświadczenia wydanego przez Starostę Kępińskiego nr AB.6743.854.2024 z 30.01.2025 r. o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu do zgłoszenia robót budowlanych obejmujących inwestycję ,,wymiana poszycia dachu na Kościele Filialnym p.w. Niepokalanego Serca Maryi w Laskach".
5. Wykonanie wszystkich niezbędnych prac budowlanych nastąpi zgodnie z opracowanym projektem budowlanym, szczegółową specyfikacją techniczną, opinią Wielkopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Prace zostaną wykonane z materiałów Wykonawcy, który we własnym zakresie i na własny koszt dostarcza niezbędny sprzęt, narzędzia oraz materiały do wykonania zamówienia. Wykonawca jest zobowiązany do przestrzegania przepisów BHP i P.POŻ. i w zakresie realizowanego zadania odpowiada za spowodowanie zagrożeń, utrudnień oraz powstanie ewentualnych szkód na terenie prowadzonych przez siebie prac.
6. Prace muszą zostać wykonane wyłącznie z użyciem materiałów wysokiej jakości dostosowanych do przedmiotu zamówienia. Oferenci zobowiązani są do przedstawienia na żądanie Zamawiającego listy materiałów (rodzaj materiału, producent oraz oznaczenie pozwalające jednoznacznie zidentyfikować materiał), które planują wykorzystać przy prowadzeniu prac.
7. Złożenie oferty wiąże się z zobowiązaniem do wykonania prac zgodnie ze wszelkimi odnośnymi przepisami prawa oraz do fizycznego udziału w odbiorach.
8. Podmiotom zainteresowanym udziałem w postępowaniu Zamawiający zaleca przeprowadzenie wizji lokalnej miejsca objętego zamówieniem, celem poznania specyfiki zamówienia. W celu przeprowadzenia wizji lokalnej prosimy o kontakt z Zamawiającym.
9. Wykonawca zobowiązuje się do udzjelenia min. 60 miesięcy gwarancji i rękojmi za wady na wykonane prace objęte niniejszym zamówieniem.

CPV: 45262521-9, 45422000-1

Otwarcie ofert: Otwarcie ofert nastąpi w dniu 27.03.2025 r. o godz. 10.00.
5. Informacja z otwarcia ofert zostanie zamieszczona na stronie: https://www.parafialaski.pl/ oraz https://trzcinica.com.pl/.
6. Zmawiający nie zwraca przesłanych ofert.

Składanie ofert:
TERMIN SKŁADANIA ofert do dnia: 26 marca 2025 r. do godz. 15:00,
2. Dopuszcza się złożenie oferty pt. ,,Renowacja dachu w Kościele Filialnym p.w. Niepokalanego Serca Maryi w Laskach
1) w formie papierowej za pośrednictwem poczty, kuriera lub osobiście Miejsce składania ofert: Urząd Gminy w Trzcinicy, Ul. Jana Pawła II 47,
63-620 Trzcinica,
2) w formie elektronicznej - na adres e-mail: gmina@trzcinica.com.pl w formie dokumentu elektronicznego podpisanego certyfikowanym podpisem elektronicznym.
Liczy się dzień i godz. wpływu oferty, a nie nadania oferty czy też jej sporządzenia.
Urząd Gminy w Trzcinicy czynny jest:
- od poniedziałku do piątku - w godz. 7:30-15:30
3. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.

Miejsce i termin realizacji:
Termin wykonania zamówienia w okresie od 01.04.2025 r. do 30.04.2027 r.
W powyższym terminie należy zakończyć wszystkie prace związane z realizacją zamówienia,
co zostanie potwierdzone protokołem końcowym odbioru robót podpisanym przez
przedstawiciela Zamawiającego.

Wymagania:
TRYB UDZIELANIA ZAMÓWIENIA
1. Niniejsze postępowanie prowadzone jest w sposób konkurencyjny i transparentny, w szczególności z uwzględnieniem § 8 ust. 6 Regulaminu Naboru Wniosków o Dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
2. W związku z zakwalifikowaniem inwestycji do otrzymania Promesy inwestycyjnej (dalej: Promesa) ze środków Rządowego Programu Odbudowy Zabytków i uzyskaniem Wstępnej Promesy nr RPOZ/2022/11760/PolskiLad dla postępowania i realizacji mają zastosowanie zapisy wynikające z ww. programu, w tym dotyczące płatności i zapewnienia finansowania inwestycji przez Wykonawcę na czas poprzedzający wypłaty z Promesy na zasadach określonych w Promesie, Regulaminie do ww. programu oraz uchwale nr LII/372/2023 Rady Gminy Trzcinica z dnia 22 lutego 2023 r. w sprawie zasad udzielania dotacji na
realizację zadań inwestycyjnych obejmujących finansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. Do niniejszego zaproszenia do składania ofert nie stosuje się ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.).
3. Dane osobowe przekazane Zamawiającemu w toku prowadzenia postępowania będą przetwarzane zgodnie z regulacjami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (dalej Rozporządzenie RODO). Szczegółowe informacje w tym zakresie znajdują się w Klauzuli informacyjnej RODO.
4. W sprawach nieuregulowanych zastosowanie znajdują bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa, w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U. z 2024 r. póz. 1061 z późn. zm.).
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
11. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
12. Zamawiający dopuszcza powierzenie części lub całości zamówienia podwykonawcom.
WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Oferenci, którzy:
1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
2) warunek spełni Oferent, który udokumentuje, iż zrealizował w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, minimum 5 ukończonych robót budowlanych polegających na pracach związanych z położeniem / wymianą poszycia dachowego o wartości minimum 100.000,00 zł brutto (słownie złotych brutto: sto tysięcy 00/100) wraz z załączeniem dowodów określających czy te roboty zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty, wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty.
3) dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
4) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia we wskazanym terminie,
5) zagwarantują, że okres gwarancji i rękojmi za wady dla przedmiotu zamówienia wynosi min. 60 miesięcy od dnia odbioru końcowego.
2. Potwierdzeniem spełnienia warunków postawionych wykonawcy są następujące dokumenty:
1) stosowne oświadczenia w powyższym zakresie,
2) aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej (CEIDG),
3) podanie nazw pięciu należycie wykonanych prac remontowo-budowlanych tożsamych z przedmiotem zamówienia, które Wykonawca wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie.
X. MINIMALNY ZAKRES OFERTY
1. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
2. Oferta musi być podpisana przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy (Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia). Oznacza to, iż jeżeli z dokumentu(ów) określaj ącego(y eh) status Wykonawcy (ów) lub pełnomocnictwa (pełnomocnictw) wynika, iż do reprezentowania Wykonawcy(ów) upoważnianych jest łącznie kilka osób, dokumenty wchodzące w skład oferty muszą być podpisane przez wszystkie te osoby.
3. Upoważnienie osób podpisuj ących ofertę do j ej podpisania musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawy Wykonawcy (odpisu z właściwego rejestru), to do ofert należy dołączyć oryginał lub poświadczoną notarialnie za zgodność z oryginałem kopię stosownego pełnomocnictwa.
4. Forma oferty:
1) oferta musi być sporządzona w języku polskim, w 1 egzemplarzu, mieć formę pisemną i podpisana przez osobę/y upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy. Wszystkie miejsca w ofercie, w których Wykonawca naniósł poprawki lub zmiany wpisanej przez siebie treści muszą być parafowane przez osobę/y podpisującą/e ofertę,
2) dokumenty wchodzące w skład oferty mogą być przedstawiane w formie oryginałów lub kopii poświadczonych przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem, natomiast w przypadku pełnomocnictwa, wymagane jest ono w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. Oświadczenia powinny być złożone w formie oryginału. Zgodność z oryginałem wszystkich zapisanych stron kopii dokumentów wchodzących w skład oferty musi być potwierdzona przez osobę/y upoważnioną. Poświadczenie za zgodność z oryginałem winno być sporządzone w sposób umożliwiający identyfikację podpisu (np. wraz z imienną pieczątką),
3) ofertę należy złożyć zgodnie z formularzem ofertowym, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do zapytania ofertowego. W przypadku, gdy Wykonawca nie skorzysta z przygotowanego wzoru, w treści oferty należy zamieścić wszystkie informacje wymagane w formularzu ofertowym,
4) Wykonawca powinien złożyć oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu,
5) Wykonawca powinien złożyć oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania.
XI. KRYTERIA OCENY OFERTY I OPIS SPOSOBU PRZYZNAWANIA PUNKTACJI
1. Wszystkie oferty jakie wpłyną do Zamawiającego w odpowiedzi na zapyternie ofertowe zostaną poddane weryfikacji pod kątem zgodności z przedmiotem zamówienia. Oferta, która nie będzie zgodna z przedmiotem zamówienia lub taka która zostanie przedstawiona w formie uniemożliwiaj ącej weryfikację tych informacji zostanie odrzucona jako niezgodna z przedmiotem zamówienia.
2. Zamawiający dokona oceny punktowej ofert, które:
1) zostały złożone w terminie,
2) są zgodne z przedmiotem zamówienia,
3) spełniają warunki udziału w postępowaniu,
4) przedstawiły ofertę zgodnie z wymaganiami wskazanymi w minimalnym zakresie oferty.
3. Ocena punktowa zostanie dokonana na podstawie oceny kryterium cena - 100%, zgodnie z poniższym wyjaśnieniem.
Punktacja oraz waga procentowa kryteriów oceny ofert, ich znaczenie oraz sposób przyznawania punktacji:
1 - cena: 100%
Ocenie podlega cena brutto danej oferty. Maksymalna punktacja dla danej oferty z najniższą ceną brutto to 100 pkt. Kolejne oferty oceniane są proporcjonalnie do podanej ceny brutto zgodnie ze wzorem: (cena brutto najniższa / cena brutto danej oferty) * 100 pkt.
Zamawiający dokona wyboru najkorzystniejszej oferty zgodnie z przedstawionymi kryteriami wg wzoru:
W = C (cena) gdzie:
W - wybrana oferta C - najkorzystniejsza cena
4. Oferta z największą ilością punktów zostanie wyłoniona jako najbardziej korzystna.
5. W przypadku, kiedy Oferenci otrzymają identyczną liczbę punktów, tj. podali taką samą najniższą cenę, Zamawiający zwróci się do tych podmiotów z prośbą o przedłożenie ponownie ofert zawierających cenę we wskazanym przez Zamawiającego terminie, po czym Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę spośród ponownie złożonych ofert.
6. Informacja o wyborze najkorzystniejszych oferty zostanie upubliczniona na stronie internetowej Zamawiającego https://www.Darafialaski.pl/ oraz na stronie Gminy Trzcinica https://trzcinica.com.pl/
7. W przypadku, gdy cena najkorzystniejszej oferty przekroczy budżet projektu zaplanowany na realizację usługi, Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia całego postępowania objętego niniejszym zapytaniem ofertowym lub prawo do negocjowania ceny z Wykonawcą, który złożył najkorzystniejszą ofertę. W przypadku podjęcia negocjacji, gdy negocjacje nie przyniosą efektu, Zamawiający unieważni wybór wyłonionego Wykonawcy i będzie rozpatrywał oferty kolejnych Wykonawców znajdujących się na liście rankingowej.
8. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia zamówienia bez podania przyczyny.
ZAKRES WYKLUCZENIA
1. Z udziału w postępowaniu wykluczeni zostaną Oferenci, którzy:
1) nie złożą kompletnej oferty z wymaganymi dokumentami i nie spełnią warunków merytorycznych, zostaną wykluczeni z oceny ofert i wyboru Wykonawcy,
2) złożyli nieprawdziwe informacje, które mogą mieć wpływ na wynik postępowania,
3) zostali skazani za przestępstwo,
4) podlegają wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2024 r. póz. 507),
5) w stosunku do których otwarto likwidację, ogłoszono upadłość oraz wszczęto lub prowadzi się postępowanie restrukturyzacyjne,
6) złożyli dwie oferty w przedmiotowym postępowaniu.
3. Z udziału w postępowaniu wykluczeni są Wykonawcy powiązani osobowo i kapitałowo z Zamawiającym, tym samym do udziału w postępowaniu Zamawiający dopuści podmioty, które złożą następujące oświadczenie w tym zakresie: Wykonawca oświadcza, że nie jest powiązany osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym. Przez powiązania osobowe lub kapitałowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy a Wykonawcą, polegające w szczególności na:
a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
b) posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji,
c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
Uwaga: Oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia zawiera w swojej treści formularz oferty.
XIV. DODATKOWE INFORMACJE
1. Termin związania ofertą: 30 dni kalendarzowych.
2. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę.
3. Oferta oraz składane łącznie z nią dokumenty muszą być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy, a podpisy muszą umożliwić identyfikację tożsamości osób je składających tj. podpis powinien być złożony wraz z imienną pieczątką lub podpis powinien być czytelny z podaniem imienia i nazwiska przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej (CEIDG), to należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo dla tej osoby. Pełnomocnictwo to musi w swej treści wyraźnie wskazywać uprawnienia tej osoby do składania oświadczeń woli w postępowaniu o udzjelenia zamówienia, np. do podpisania oferty.
4. Do upływu terminu składania ofert Zamawiający zastrzega sobie prawo żmiemy lub uzupełnienia treści niniejszego zapytania ofertowego. W tej sytuacji potencjalni Wykonawcy, którzy złożyli już ofertę zostaną poinformowani o dokonanej zmianie treści zapytania ofertowego i o ewentualnym nowym terminie składania ofert.
5. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania w ramach zapytania ofertowego bez podania przyczyny - na każdym jego etapie - bez ponoszenia jakichkolwiek skutków prawnych i finansowych.
6. Zamawiający zastrzega sobie prawo wydłużenia terminu składania ofert w ramach zapytania ofertowego bez podania przyczyny.
7. Zamawiający może żądać od Oferentów w toku badania i oceny ofert wyjaśnień, dodatkowych dokumentów i informacji dotyczących treści złożonych ofert, bądź uzupełnienia braków w złożonej ofercie wyznaczając Wykonawcy odpowiedni termin. W przypadku nieuzupełnienia oferty lub niezłożenia pełnych wyjaśnień, Zamawiający uprawniony będzie do odrzucenia oferty.
8. W przypadku wystąpienia podejrzenia lub/i przesłanek, które mogą wskazywać, że złożone oświadczenia lub dokumenty w ofercie są nieprawdziwe, Zamawiający może żądać od Oferenta stosownych wyjaśnień na każdym etapie oceny oferty, również po wyborze Wykonawcy oraz po podpisaniu umowy. W przypadku niezłożenia w wyznaczonym terminie pełnych wyjaśnień oraz braku udowodnienia, że informacje w złożonej ofercie są zgodne z prawdą, Zamawiający ma prawo do odrzucenia oferty, a także do rozwiązania umowy na etapie jej realizacji.
9. Zamawiający ma prawo do odrzucenia oferty, jeśli oferta jest niekompletna, nie spełnia warunków udziału w postępowaniu, nie spełnia wymogów formalnych, jest niezgodna z zapytaniem lub zawiera rażąco niską cenę. Rażąco niska cena występuje w przypadku gdy cena całkowita oferty jest niższa o co najmniej 30% od wartości zamówienia powiększonej o należny podatek od towarów i usług, ustalonej przed wszczęciem postępowania.
10. Zamawiający, w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, może zwracać się do wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny.
11. Zamawiający, oceniając wyjaśnienia, będzie brał m.in. pod uwagę obiektywne czynniki, w szczególności oszczędność metody wykonania zamówienia, wybrane rozwiązania techniczne, wyjątkowo sprzyjające warunki wykonania zamówienia dostępne dla Wykonawcy, oryginalność projektu Wykonawcy (a także przedstawione dowody).
12. Z tytułu odrzucenia oferty, Oferentowi nie przysługuje żadne roszczenie w stosunku do Zamawiającego.
13. Podana cena w ofercie stanowi cenę ryczałtową i obejmuje wszystkie koszty niezbędne do należytego wykonania niniejszego zamówienia. Podana cena ofertowa będzie niezmienna przez cały okres obowiązywania umowy.
14. Podana cena w ofercie jest ceną brutto i musi być podana w polskich złotych (PLN) liczbowo oraz słownie.
15. Oferowaną cenę ryczałtową brutto wpisaną do formularza oferty należy wyliczyć w szczególności w oparciu o aktualne, powszechnie stosowane katalogi, cenniki, taryfikatory bądź inne wskaźniki kosztów, dane przedstawione w ogłoszeniu, w tym wynikające z istotnych postanowień umowy, opis przedmiotu zamówienia, jego zakres, ewentualną wizję lokalną, koszty wykonania w okresie udzielonej przez Wykonawcę gwarancji wymaganych przeglądów gwarancyjnych, koszty ubezpieczenia OC, koszty związane z obowiązującymi przy wykonaniu zamówienia przepisami prawa w tym koszty należnego podatku od towarów i usług VAT, jak również koszty wynikające z wszelkich upustów i rabatów.
16. Wykonawca określając wynagrodzenie zobowiązany jest do bardzo starannego zapoznania się z przedmiotem zamówienia, warunkami wykonania i wszystkimi czynnikami mogącymi mieć wpływ na cenę zamówienia.
17. Podana w ofercie kwota brutto obejmuje wszelkie koszty związane z realizacją zamówienia, w tym m.in. ewentualny podatek VAT i/lub wszystkie obciążenia z tytułu ubezpieczeń społecznych, ubezpieczeń zdrowotnych, funduszu pracy i innych - jeżeli wystąpi obowiązek ich zapłacenia.
18. Terminem rozpoczęcia realizacji zamówienia jest data podpisania umowy z Wykonawcą, a terminem zakończenia data protokołu odbioru końcowego zamówienia podpisana przez przedstawiciela Zamawiającego (w razie konieczności przez Wielkopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków).
19. Ewentualne roboty zamienne, które wystąpią podczas procesu realizacji zamówienia muszą zostać wykonane w ramach zaoferowanej ceny ryczałtowej oraz wymagają zgody Zamawiającego po pozytywnym zaopiniowaniu przez Wielkopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
20. Przyjmuje się, że robotami zamiennymi są roboty ujęte w opisie przedmiotu zamówienia, przewidziane do wykonania wg odpowiedniej technologii i z konkretnych materiałów i urządzeń, lecz za zgodą Zamawiającego, po pozytywnym zaopiniowaniu przez Wielkopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, wykonane w innej technologii, z innych materiałów i przy zastosowaniu innych urządzeń.
21. Ewentualne roboty dodatkowe, które wystąpią podczas procesu realizacji zamówienia mogą być przedmiotem zmiany wartości umowy.
22. Przez zamówienie dodatkowe należy rozumieć takie zamówienie, które nie zostało ujęte w opisie przedmiotu zamówienia określające przedmiot zamówienia podstawowego oraz objęte treścią zapytania ofertowego a jego wykonanie jest niezbędne do zapewnienia prawidłowości całego zamówienia, a Wykonawca nie był w stanie ich przewidzieć, z zastrzeżeniem pkt. 23-25. Zakres wskazanych robót musi wynikać ze sporządzonego i zatwierdzonego protokołu konieczności wystąpienia robót, natomiast warunki udzjelenia zamówienia muszą być równoważne do warunków zamówienia podstawowego.
23. Ewentualne roboty, które nie zostały ujęte w opisie przedmiotu zamówienia związanym z niniejszym zapytaniem ofertowym, a są naturalną konsekwencją procesu renowacji dachu i w naturalny sposób z niego wynikają, uznaje się, że Wykonawca robót dysponując opisem przedmiotu zamówienia powinien przewidzieć je jako konieczne do wykonania mimo, że opis przedmiotu zamówienia literalnie ich nie wymienia. De facto roboty te są ściśle związane z przedmiotem zamówienia. Wynika to z zawodowego charakteru wykonywanych przez Wykonawcę zamówienia czynności i przypisanego do nich
określonego poziomu wiedzy i doświadczenia zawodowego. Tego typu roboty muszą zostać zrealizowane w ramach zaoferowanej ceny ryczałtowej.
24. Za roboty dodatkowe nie można uznać robót, które wynikają z wykonania większych ilości robót, niż to wynika z kosztorysu ofertowego opracowanego na podstawie opisu przedmiotu zamówienia wskazanego na etapie zapytania ofertowego, gdyż w istocie to roboty, które stanowią przedmiot zamówienia. W interesie Wykonawcy leży własna ocena robót renowacyjnych przewidzianych do wykonania oraz uwzględnienie wszelkich innych okoliczności które mogą mieć wpływ na cenę. Takie roboty Wykonawca ma obowiązek wykonać w ramach oferowanej ceny ryczałtowej.
25. Wszelkie ewentualne kosztorysy wykonywane w trakcie prowadzonych robót w przypadku wystąpienia ewentualnych robót zamiennych lub dodatkowych, których nie da się oszacować na etapie przygotowania oferty leżą po stronie Wykonawcy.
XV. WARUNKI ZMIANY UMOWY:
1. Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, z zastrzeżeniem pkt. 2, pkt. 3, pkt. 4.
2. Dopuszcza się istotne zmiany postanowień zawartej umowy, w stosunku do treści oferty w przypadku wystąpienia przynajmniej jednego z poniższych powodów:
1) wystąpienia uzasadnionych zmian w zakresie i sposobie wykonania przedmiotu zamówienia,
2) wystąpienia uzasadnionych i adekwatnych przyczyn do zmian w zakresie i sposobie wykonania przedmiotu zamówienia wynikających z prowadzanych zmian do wniosku o dofinansowanie inwestycji,
3) wystąpienia obiektywnych przyczyn niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy,
4) wystąpienia okoliczności będących wynikiem działania siły wyższej,
5) zmiany istotnych regulacji prawnych,
6) wystąpienia odmowy lub wydłużenia terminów wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę,
7) wystąpienia przyczyn związanych z procedurami rozliczenia dofinansowania inwestycj i ze środków Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
3. Dopuszcza się możliwość zmiany terminu realizacji umowy, w szczególności w sytuacjach wskazanych w pkt. 2, w sytuacjach niezależnych od Wykonawcy np. z powodu niesprzyjających warunków pogodowych, gdyby dalsza realizacja prac budowlanych mogła spowodować niekorzystne dla obiektu konsekwencje, w sytuacji przedłużających się procedur związanych z niezbędnymi pozwoleniami, w sytuacjach związanych z koniecznością wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, które ze względu na zasady wiedzy technicznej i sztuki budowlanej wymagają dodatkowego czasu ponad termin wynikający z umowy, innych sytuacji uzasadnionych protokołem konieczności.
4. Wydłużenie terminu realizacji umowy na wniosek Wykonawcy będzie możliwe wyłącznie po uzyskaniu zgody Zamawiającego i będzie możliwe wyłącznie w sytuacji, gdy konieczność wysłużenia tego terminu wynika z przyczyn obiektywnych oraz Zamawiający uzyska zgodę na wydłużenie terminu realizacji inwestycji od Prezesa Rady Ministrów w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
5. Zmiany umowy, o których mowa w pkt. 2, pkt. 3 i pkt. 4 nie mogą powodować zwiększenia wartości umowy.
6. Zmiany umowy, o których mowa w ust. 2, ust. 3 i ust. 4 wymagają zgody obydwu stron umowy i formy pisemnej pod rygorem nieważności.
XVI. ZAPŁATA WYNAGRODZENIA:
1. Wynagrodzenie Wykonawcy obejmuje środki pochodzące z dofinansowania z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków (Polski Ład).
2. Zasady wypłaty wynagrodzenia z programu Polski Ład zostały opisane w:
1) Uchwale nr 232/2022 Rady Ministrów z dnia 23 listopada 2022 r. w sprawie ustanowienia Rządowego Programu Odbudowy Zabytków,
2) Regulaminie Naboru Wniosków o dofinansowanie w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków,
3) Uchwale nr LX/11/2023 Rady Gminy Trzcinica z dnia 29 listopada 2023 r. w sprawie zasad udzielania dotacji na realizację zadań inwestycyjnych obejmujących finansowanie prac konserwatorskich, restauratorskie]! lub robót budowlanych przy zabytku w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.

Kontakt:
OSOBA DO KONTAKTU W SPRAWIE OGŁOSZENIA
Ks. proboszcz Waldemar Wiertelak tel: 62 781 83 13
e-mail: kancelaria@parafialaski.pl

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2025

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.