Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
6082z ostatnich 7 dni
23768z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Aplikacja mobilna

Monitoring skuteczności zastosowanych metod i środków ochrony w zakresie środowiska...

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Monitoring skuteczności zastosowanych metod i środków ochrony w zakresie środowiska przyrodniczego drogi wojewódzkiej

Data zamieszczenia: 2025-02-25
Dane kontaktowe Zamawiającego: Miasto Tarnobrzeg
ul. Kościuszki 32
39-400 Tarnobrzeg
powiat: Tarnobrzeg
tel. (015) 822-65-70, fax. (015) 822-13-04, tel. 15-81-81-258
techniczny@um.tarnobrzeg.pl
Województwo: podkarpackie
Miasto: Tarnobrzeg
Wadium: ---
Nr telefonu: tel. (015) 822-65-70
Termin składania ofert: 2025-02-28 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT
dla zamówień o wartości netto nie przekraczającej
kwoty 130 000 zł

Zapraszam do składania ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia pn.:

,,Monitoring skuteczności zastosowanych metod i środków ochrony w zakresie środowiska przyrodniczego drogi wojewódzkiej - obwodnicy miasta Tarnobrzega (km lokalny 0+000,00 do 9+068,50) i opracowanie właściwego raportu w roku 2025"

Rodzaj zamówienia: usługa

1. Określenie przedmiotu zamówienia:

,,Monitoring skuteczności zastosowanych metod i środków ochrony w zakresie środowiska przyrodniczego drogi wojewódzkiej - obwodnicy miasta Tarnobrzega (km lokalny 0+000,00
do 9+068,50) i opracowanie właściwego raportu w roku 2025"
w zakresie:
Usługa, o której mowa wyżej obejmuje:
1.1. Monitoring podstawowy przejść dla małych i średnich zwierząt (w tym płazów), metodami przyjętymi
w nauce. W zakres monitoringu wchodzić będzie:
a) określenie, czy przejście jest wykorzystywane przez zwierzęta, w tym gatunki, dla których zostało zaprojektowane;
b) określenie gatunków zwierząt obserwowanych na przejściach i w ich bezpośrednim otoczeniu, określenie częstotliwości występowania w odniesieniu do poszczególnych gatunków oraz intensywności wykorzystania przejścia przez poszczególne gatunki;
c) ocena liczby zwierząt zabijanych na danym odcinku drogi po wybudowaniu przejścia dla zwierząt (dotyczy tylko przejść z wygrodzeniami stałymi);
d) identyfikacja ewentualnych błędów konstrukcyjnych oraz niewłaściwego sposobu zagospodarowania powierzchni przejść i ich otoczenia, niesprzyjających wykorzystaniu przez zwierzęta i sformułowanie zaleceń dla koniecznych zmian poprawiających skuteczność obiektu.
1.2. Kontrola przejść dla zwierząt należy przeprowadzać za pomocą np.:
a) rejestracji tropów zwierząt na specjalnie przygotowanych powierzchniach pokrytych piaskiem
(o szerokości co najmniej 2 m), położonych na obu końcach przejścia - identyfikacja gatunku, liczby osobników, określenie liczby osobników przechodzących przez obiekt,
b) rejestracji aktywności zwierząt przy pomocy kamer wideo wykorzystujących podczerwień, uruchamianych przy pomocy czujników ruchu - identyfikacja gatunku, liczby osobników, określenie liczby osobników przechodzących przez obiekt, określenie zachowania się zwierząt przechodzących przez obiekt, określenie reakcji na czynniki stresowe;
c) bezpośrednich obserwacji migrujących osobników herpetofauny - metoda polega na obserwacji, oznaczaniu i liczeniu wszystkich osobników płazów i gadów stwierdzonych na powierzchni przejścia; dopuszcza się stosowanie kuwet z tuszem lub proszkiem węglowym oraz płachty białego papieru, ewentualnie inne alternatywne techniki obserwacji pozwalające na skuteczną ocenę wykorzystania przejść.
d) dopuszcza się użycie innych metod monitoringu.
1.3. Dla przejść objętych monitoringiem należy opracować plan kontroli (szczegółowy opis metodyki, terminy) uwzględniający biologię i ekologię gatunków zwierząt, dla których migracji zostało zaprojektowane przejście oraz aktualny stan wiedzy. Opracowany plan kontroli (wraz ze stosownym uzasadnieniem) należy przekazać Regionalnemu Dyrektorowi Ochrony Środowiska w Rzeszowie wraz
z pierwszymi wynikami monitoringu wykorzystania przejść przez zwierzęta. Do wyników należy dołączyć dokumentację fotograficzną w formie cyfrowej. W ramach prowadzonego monitoringu należy zidentyfikować ewentualne błędy konstrukcyjne oraz ewentualny niewłaściwy sposób zagospodarowania powierzchni przejść i ich otoczenia (niesprzyjający wykorzystaniu przez zwierzęta), a następnie skorygować ww. błędy.
1.4. Wyniki całorocznego monitoringu należy przekazać Zamawiającemu w terminie do 20 grudnia 2025 r. celem przesyłania przedmiotowych wyników do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Rzeszowie (warunek nałożony na Zamawiającego to termin 3 miesięcy od zakończenia każdego roku użytkowania drogi, tj. 31 stycznia 2026 r.).
1.5. Wykonawca winien uwzględnić, że wykonane sprawozdanie z 3 roku użytkowania drogi będzie stanowić część ,,Sprawozdania podsumowującego monitoring przejść dla zwierząt" po zakończeniu cyklu co najmniej 4-letniego. Po zakończeniu ww. cyklu należy przedłożyć przedmiotowe ,,Sprawozdanie podsumowujące monitoring przejść dla zwierząt", dotyczące funkcjonalności przejść dla małych i średnich zwierząt w poszczególnych latach, ze szczególnym ujęciem ostatniego roku monitoringu, stosowanych modyfikacji przejść i efektywności tych modyfikacji, zawierające również wnioski na dalsze lata funkcjonowania przejść oraz inne elementy ważne dla prawidłowego funkcjonowania przejść.
2.1. Należy przeprowadzić całoroczny monitoring całej drogi obwodowej, obejmujący m. in.
przejścia dla zwierząt pod kątem trwałości zagospodarowania ich powierzchni i otoczenia, stanu technicznego stałych wygrodzeń herpetologicznych, występowania trwałych i tymczasowych pułapek antropogenicznych dla zwierząt, stanu zachowania roślinności na przejściach (naprowadzającej).
2.2. Monitoring obejmował będzie m. in. kontrolę drożności przejść, konieczność usuwania wszelkiego materiału obcego blokującego światło obiektów i przepustowość ekologiczną, kontrolę stanu elementów stanowiących zagospodarowanie przejść i najść do przejść oraz wnioskowanie do zarządcy drogi odnośnie potrzeby wprowadzenia rozwiązań optymalizujących funkcjonalność przejść dla zwierząt oraz minimalizujących jej oddziaływania na środowisko przyrodnicze:
a) przepusty dla małych i średnich zwierząt:
- kontrola drożności przepustu - usuwanie wszelkiego materiału obcego blokującego światło obiektu
i przepustowość ekologiczną;
- kontrola wszystkich elementów stanowiących mikrosiedliska (karpy korzeniowe, kłody, konary, stosy gałęzi) - ocena stanu pod kątem stopnia rozkładu biologicznego oraz przemieszczenia w wyniku wpływu warunków atmosferycznych i ludzkiej działalności. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń, ubytków i zmiany lokalizacji należy podjąć działania dla przywrócenia stanu pierwotnego;
- harmonogram i termin realizacji;
o kontrola drożności przepustów suchych - zaleca się przeprowadzanie 3-krotne w ciągu roku,
o kontrola drożności obiektów zespolonych z ciekami - na początku roku (wczesną wiosną) oraz po każdym wezbraniu wód,
o kontrola mikrosiedlisk - co najmniej raz w roku, wczesną wiosną - najpóźniej do 15 kwietnia.
Monitoring przejść dla płazów (kilometraż: 3+093, 6+648, 7+119) będzie polegał również na sprawdzeniu stanu najść na półki przy obiektach w nie wyposażonych oraz sprawdzeniu pokrycia strefy migracyjnej materiałem trzymającym wilgoć, kontroli poziomu wilgotności powierzchni przejść i podejmowaniu działań w zakresie regulacji poziomu dopływu w przypadku zalewania przepustu lub przesuszenia powierzchni.
b) stałe wygrodzenia herpetologiczne:
- kontrola szczelności i stanu technicznego wygrodzeń dla płazów. Należy zwrócić szczególną uwagę na:
o ogólny stan techniczny wygrodzeń,
o połączenia wygrodzeń z obiektami inżynierskimi (identyfikacja szczelin),
o stabilność wygrodzeń - identyfikacja odchyleń pionowych i poziomych oraz wszelkich deformacji przebiegu ogrodzenia w wyniku ruchów gruntu, uszkodzeń mechanicznych i spływu powierzchniowego wody,
o szczelność wygrodzeń przy powierzchni gruntu,
o trwałość wykonania odgięcia górnej krawędzi.
Prace obejmują usuwanie roślinności (martwej i przerastającej konstrukcje wygrodzeń) oraz wszelkiego materiału utrudniającego przemieszczanie się zwierząt;
- harmonogram i termin realizacji:
o kontrola szczelności stałych wygrodzeń herpetologicznych - 3 razy w ciągu roku: luty - marzec, koniec maja - początek czerwca, sierpień.
W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek nieszczelności należy podjąć natychmiastowe działania zmierzające do ich usunięcia.

Uwaga:

W trakcie sezonowych migracji płazów, kontrola szczelności powinna odbywać się każdorazowo po przeprowadzonych pracach utrzymaniowych mogących uszkodzić ogrodzenia, np. wykaszanie traw, czyszczenie rowów oraz po zdarzeniach ekstremalnych typu powódź.

Długość odcinka drogi objętego ww. pracami wynosi około 9,07 km.

CPV: 71313450 - 4, 90714500

Dokument nr: TID-III.271.1.6.2025

Otwarcie ofert: Otwarcie ofert nastąpi w dniu 28.02.2025 r. o godz. 12.15 w siedzibie Urzędu Miasta w Tarnobrzegu, 39-400 Tarnobrzegu, Ul. Mickiewicza 7, pok. nr 29.

Składanie ofert:
Oferty należy składać w siedzibie Urzędu Miasta w Tarnobrzegu, 39-400 Tarnobrzeg,
ul. Mickiewicza 7, Kancelaria Ogólna osobiście lub pocztą, w terminie do dnia 28.02.2025 r. do godz. 12.00.

Miejsce i termin realizacji:
Termin wykonania zamówienia: 20.12.2025 r.

Wymagania:
4. Opis wymagań stawianych Wykonawcy:
1) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące zdolności technicznej i zawodowej, tj.: Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, legitymującymi się kwalifikacjami zawodowymi, wykształceniem i doświadczeniem odpowiednimi do funkcji, jakie zostaną im powierzone wraz
z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wykonawca przedstawi wraz z ofertą osoby, na każdą funkcję wymieniona poniżej, które spełniają następujące wymagania:

a) Specjalista herpetolog:
- minimalna liczba osób: 1
- minimalne doświadczenie i kwalifikacje:
- wykształcenie wyższe kierunkowe (biologia, zoologia lub inne pokrewne),
- jest autorem lub współautorem dwóch rocznych inwentaryzacji przyrodniczych w zakresie herpetofauny wzdłuż inwestycji drogowej oraz prowadził min. jeden nadzór herpetologiczny obejmujący min. okres wiosenny i jesienny w trakcie prowadzonych robót budowlanych inwestycji drogowej
w zakresie herpetofauny lub monitoring przejść dla zwierząt wybudowanych w ramach inwestycji drogowych w zakresie herpetologii.

b) Specjalista teriolog:
- minimalna liczba osób: 1
- minimalne doświadczenie i kwalifikacje:
- wykształcenie wyższe kierunkowe (biologia, ochrona środowiska, leśnictwo lub inne pokrewne),
- jest autorem lub współautorem dwóch rocznych inwentaryzacji przyrodniczych w zakresie teriologii wzdłuż inwestycji drogowej oraz dwóch raportów oceny oddziaływania na środowisko
z zakresu teriologii dla dróg kategorii wojewódzkich lub wyższych.

- Na funkcję Specjalisty z zakresu herpetologii i funkcję Specjalisty z zakresu teriologii Wykonawca musi wskazać różne osoby.
- Jeżeli na funkcję Specjalisty herpetologa lub Specjalisty teriologa wskazano więcej niż jedną osobę,
to oceniane będzie doświadczenie pierwszej z osób (wpisanej na pierwszej pozycji w tabeli). Oceniana osoba będzie zobowiązana do wykonywania zamówienia.
- Jeżeli w opisie doświadczenia mówi się o jednym zadaniu to należy przez to rozumieć jedną umowę dotyczącą nadzoru herpetologicznego lub raportu oceny oddziaływania na środowisko lub monitoringu lub inwentaryzacji.

5. Opis sposobu wyboru oferty najkorzystniejszej:
Wybór najkorzystniejszej oferty będzie dokonany na podstawie kryterium - najniższa cena brutto.
Cena 100%.
Oferta z najniższą ceną złożona przez wykonawcę, spełniającego określone wymagania zostanie wybrana jako oferta najkorzystniejsza.
Oferta winna być sporządzona na ,,Formularzu oferty cenowej" - Załącznik nr 1 do niniejszego Zaproszenia.
Koperta zawierająca ofertę winna być opatrzona zwrotem: Oferta - ,,Monitoring skuteczności zastosowanych metod i środków ochrony w zakresie środowiska przyrodniczego drogi wojewódzkiej - obwodnicy miasta Tarnobrzega (km lokalny 0+000,00 do 9+068,50) i opracowanie właściwego raportu w roku 2025"
Nie otwierać przed dniem 28.02.2025 r. godz. 12.15.
Oferta powinna zawierać:
1) Formularz oferty cenowej - Załącznik nr 1 do niniejszego Zaproszenia;
2) Wykaz osób - Załącznik nr 2 do niniejszego Zaproszenia.

8. Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty:
Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty zawierająca: nazwę (firmę), siedzibę i adres wykonawcy, którego ofertę wybrano zostanie opublikowana na stronie internetowej bip.tarnobrzeg.pl najpóźniej w terminie 14 dni od dnia składania ofert.

9. Informacja o terminie i miejscu podpisania umowy:
1) Informacja o terminie i miejscu podpisania umowy zostanie przekazana telefonicznie wykonawcy, którego ofertę wybrano.
2) Umowa zostanie zawarta na warunkach określonych w Projekcie umowy, który stanowi Załącznik nr 4 do niniejszego Zaproszenia z Wykonawcą, którego oferta jest ofertą najkorzystniejszą w oparciu o podane kryterium oceny ofert.

Uwagi:
10. Ochrona danych osobowych

Na podstawie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), zwanego dalej ,,RODO", informuje się, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Miasta Tarnobrzega jest Prezydent Miasta Tarnobrzega, z siedzibą przy ul. Kościuszki 32, 39-400 Tarnobrzeg, (nr. tel. 15 822-11-49; e-mail: prezydent@um.tarnobrzeg.pl).
2. Wyznaczyliśmy Inspektora Ochrony Danych. z którym można się skontaktować za pomocą adresu e-mail: iod@um.tarnobrzeg.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu rozpatrzenie złożonej przez Panią/Pana oferty, a podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych w procedurze zapytania ofertowego będzie: art. 6 ust. 1 lit. b RODO
tj. niezbędność do wykonania umowy lub do podjęcia działań na Państwa żądanie przed zawarciem umowy oraz art. 6 ust. 1 lit. c RODO, tj. niezbędność do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego
na administratorze w zw. z ustawą z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych oraz ustawą z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.
4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o ustawę o dostępie do informacji publicznej z dnia 26 września 2001 r. oraz inne podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa.
5. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne, jednakże stanowi warunek ważności oferty
i ewentualnego zawarcia umowy.
6. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych: prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii; prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych; prawo do ograniczenia przetwarzania, przy czym przepisy odrębne mogą wyłączyć możliwość skorzystania z tego prawa. Nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
7. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie przepisów prawa, przez okres niezbędny
do realizacji celów przetwarzania wskazanych w pkt 3, a następnie przechowywane przez okres wskazany
w przepisach o archiwizacji tj. ustawa z dnia 14 lipca 1983r. o narodowym zasobie archiwalnym
i archiwach; rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
8. Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
9. W przypadku uznania, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, z siedzibą: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

* Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu
do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa
członkowskiego.

Kontakt:
2. Sposób uzyskania informacji dotyczących przedmiotu zamówienia :
Szczegółowe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia można uzyskać osobiście w siedzibie zamawiającego - Urząd Miasta Tarnobrzeg, ul. Mickiewicza 7, pok. nr 29 lub telefonicznie pod numerem tel. 15-81-81-258.
Pracownikami uprawnionymi do kontaktów z wykonawcami są:
Agnieszka Kwasek-Drzazga

© eurobudowa.pl 2004-2025

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.