wielkopolskie (POZNAŃ)
pomorskie (Gdańsk)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Pełnienie obowiązków inspektora nadzoru |
Data zamieszczenia: | 2025-03-27 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Centrum Kultury i Promocji Gminy Bobowa ul. Grunwaldzka 18 38-350 Bobowa powiat: gorlicki tel. (+48) 18 35 14 013 ck@bobowa.pl |
Województwo: | małopolskie |
Miasto: | Bobowa |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel. (+48) 18 35 14 |
Termin składania ofert: | 2025-04-03 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
Pełnienie obowiązków inspektora nadzoru w ramach robót budowlanych pn. Modernizacja energetyczna Sali ,,Koronka" Rozdział III - Opis przedmiotu zamówienia I. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego w ramach robót budowlanych pn. Modernizacja energetyczna Sali ,,Koronka" II. Zakres zamówienia obejmuje wykonywanie obowiązków Inspektora nadzoru, wynikających m.in. z art. 25 uPrBud, w tym: 1) wspieranie Zamawiającego we wszystkich czynnościach technicznych, administracyjnych i finansowych związanych z realizacją Zamierzenia inwestycyjnego; 2) działanie w imieniu Zamawiającego, w ścisłej z nim współpracy i na podstawie nadanych upoważnień, mając zawsze na względzie pomyślne ukończenie Zamierzenia inwestycyjnego, tj. w sposób poprawny jakościowo i w przewidzianych terminach; 3) uzgodnienie z wykonawcą prac/robót budowlanych procedur (wzorów druków i obiegu dokumentów), jakie będą obowiązywać podczas realizacji Zamierzenia inwestycyjnego; 4) weryfikacja i zaopiniowanie Planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia przedstawionego przez wykonawcę prac/robót budowlanych przed rozpoczęciem robót (jeżeli dotyczy); 5) jeżeli zgodnie z umową o wykonanie robót budowlanych dla zamierzenia inwestycyjnego wykonawca jest zobligowany do opracowania kosztorysu ofertowego (sporządzonego metodą kalkulacji uproszczonej bądź szczegółowej) i/lub harmonogramu rzeczowo-finansowego - weryfikacja tych dokumentów i zaakceptowanie poprawności ich wykonania lub wniesienie uwag, które doprowadzą do ich poprawnego opracowania; 6) przekazanie wykonawcy prac/robót budowlanych Terenu budowy; 7) zapoznanie się i stosowanie postanowień łączącej Zamawiającego z wykonawcą robót umowy o wykonanie prac/robót budowlanych; 8) prowadzenie regularnych inspekcji na terenie budowy w celu sprawdzenia jakości wykonywanych prac/robót budowlanych oraz wbudowywanych materiałów, zgodnie z wymaganiami STWiORB oraz pozostałą treścią Dokumentacji projektowej oraz praktyką inżynierską; kontroli i archiwizacji dokumentów potwierdzających dopuszczenie materiałów do obrotu i stosowania w budownictwie; 9) monitorowanie postępu robót poprzez sprawdzanie rzeczywistego zaawansowania i zgodności z obowiązującymi przy realizacji prac/robót budowlanych harmonogramem robót (jeżeli dotyczy) i niezwłocznego informowania Zamawiającego o stwierdzonych zagrożeniach w dotrzymaniu przez wykonawcę prac/robót budowlanych terminów zakończenia realizacji Zamierzenia inwestycyjnego; 10) nadzór nad terminowością realizacji prac/robót budowlanych, w szczególności w zakresie dotrzymania terminu zakończenia prac/robót budowlanych i uzyskania przez wykonawcę prac/robót budowlanych wszystkich dokumentów koniecznych do odbioru przedmiotu umowy o wykonawstwo prac/robót budowlanych dla Zamierzenia inwestycyjnego; 11) opiniowanie wniosków wykonawcy prac/robót budowlanych w sprawie dokonania zmian personelu wskazanego w ofercie i przedłożenie ich Zamawiającemu celem zatwierdzenia; 12) współpraca z Projektantem w zakresie sprawowanego przez Niego nadzoru autorskiego i uzyskiwanie od Projektantów wymaganych umową o wykonanie prac/robót budowlanych dla Zamierzenia inwestycyjnego: zgód, zatwierdzeń lub opinii; 13) sprawdzanie jakości wbudowanych materiałów budowlanych, zapobieganie stosowaniu materiałów wadliwych i niedopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie a przede wszystkim niezgodnych z Dokumentacją projektową, STWiORB i ofertą złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na prace/roboty budowlane dla Zamierzenia inwestycyjnego; 14) wnioskowanie o wykonanie niezbędnych badań technicznych i ekspertyz (w razie konieczności); 15) sprawdzanie i odbiór prac/robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i badaniach oraz w czynnościach odbioru prac/robót budowlanych; 16) przygotowanie i dokonywanie odbioru częściowego (jeżeli zostały przewidziane umową o wykonawstwo prac/robót budowlanych dla Zamierzenia inwestycyjnego) i odbioru końcowego prac/robót budowlanych, przygotowanie protokołów odbioru, weryfikacja kompletności i prawidłowości przedłożonych przez wykonawcę prac/robót budowlanych dokumentów wymaganych w ramach czynności odbioru prac/robót budowlanych dla Zamierzenia inwestycyjnego; 17) weryfikacja zgodności faktur wystawionych przez wykonawcę prac/robót budowlanych dla Zamierzenia inwestycyjnego z dokumentami odbioru i wcześniejszymi dokumentami rozliczeniowymi, zatwierdzania, opisania i zwrotu faktury Zamawiającemu w terminie do 4 Dni roboczych od jej otrzymania od Zamawiającego; 18) wydawanie poleceń kierownikowi budowy dotyczących usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, które skutkować mogłyby zagrożeniem bezpieczeństwa lub spowodować niedopuszczalną niezgodność z rozwiązaniami/zapisami zawartymi w Dokumentacji projektowej; 19) kontrolowanie ilości i wartości prowadzonych robót w okresach rozliczeniowych [weryfikacja przejściowych świadectw płatności (jeżeli są przewidziane postanowieniami umowy o wykonawstwo prac/robót budowlanych dla Zamierzenia inwestycyjnego oraz końcowego świadectwa płatności]; finansowe rozliczenie nadzorowanych robót oraz - na polecenie Zamawiającego: potwierdzenie protokołów odbioru urządzeń lub przyjęcia materiałów, z podaniem miejsca ich składowania; 20) uczestnictwo w kontrolach przeprowadzonych przez właściwe organy nadzoru budowlanego i inne organy administracji publicznej uprawnione do kontroli oraz sprawdzenie realizacji ustaleń i decyzji podjętych podczas ww. kontroli; 21) opiniowanie wniosków wykonawcy prac/robót budowlanych o przesunięcie planowanego terminu zakończenia robót oraz o zmianę umowy o wykonawstwo prac/robót budowlanych dla Zamierzenia inwestycyjnego z przyczyn technicznych/technologicznych (w tym w zakresie zasadności/konieczności realizacji robót dodatkowych i/lub robót zamiennych, jak również w odniesieniu do możliwości zaniechania realizacji poszczególnych prac/robót budowlanych objętych umową o wykonawstwo prac/robót budowlanych dla Zamierzenia inwestycyjnego), jak również weryfikowanie kosztorysów ofertowych wykonawcy prac/robót budowlanych na powyższy zakres (roboty zamienne/dodatkowe); 22) sporządzanie protokołów konieczności na wykonanie prac/robót budowlanych zaniechanych, dodatkowych i/lub zamiennych, zgodnie z postanowieniami umowy o wykonawstwo prac/robót budowlanych dla Zamierzenia inwestycyjnego (zlecenie wykonania prac/robót budowlanych: zaniechanych, zamiennych lub dodatkowych wymagają każdorazowej uprzedniej zgody Zamawiającego wyrażonej na piśmie, pod rygorem nieważności); 23) kontrolowanie wykonania prac/robót budowlanych w zakresie zgodności z rysunkami, STWiORB, warunkami umowy o wykonawstwo prac/robót budowlanych dla Zamierzenia inwestycyjnego, obowiązującymi przepisami, aktualnymi na dzień wykonywania robót normami oraz sztuką budowlaną, zlecanie usunięcia robót niewłaściwych, w tym wykonanych poniżej obowiązującego standardu; 24) weryfikowanie ,,rysunków powykonawczych" sporządzonych przez wykonawcę prac/robót budowlanych; 25) wydawanie poleceń wykonawcy prac/robót budowlanych do wykonania robót lub podjęcia niezbędnych przedsięwzięć jakie mogą być konieczne, aby uniknąć lub zmniejszyć ryzyko w przypadku jakiejkolwiek awarii, mającej wpływa na bezpieczeństwo życia lub przylegającego majątku oraz powiadamianie o tym Zamawiającego; 26) na polecenie Zamawiającego: weryfikacja zatrudnienia przez wykonawcę prac/robót budowlanych lub podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego w SWZ lub treści ogłoszenia o zamówieni: czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy, w sposób i w zakresie określonym w umowie o wykonawstwo prac/robót budowlanych dla Zamierzenia inwestycyjnego; 27) prowadzenie wszelkich spraw związanych z powierzaniem przez wykonawcę prac / robót budowlanych podwykonawcom prac/robót budowlanych wchodzących w zakres Zamierzenia inwestycyjnego (tj. objętych umową o wykonawstwo prac/robót budowlanych). Zadania te winny być realizowane zgodnie z postanowieniami umowy o wykonawstwo prac/robót budowlanych i przepisami uPZP (art. 462 - 465 uPZP); 28) prowadzenie wszelkich czynności związanych z rozliczaniem umów z wykonawcą prac / robót budowlanych, jego podwykonawcami i dalszymi podwykonawcami zgodnie z treścią umowy o wykonawstwo prac/robót budowlanych, przepisami uPZP i art. 6471 k.c.; 29) w razie zaistnienia rzeczowej potrzeby, w tym na wniosek Zamawiającego: organizowanie we współpracy z wykonawcą prac/robót budowlanych i prowadzenie Narad koordynacyjnych, sporządzanie z nich protokołów zawierających treść poczynionych ustaleń i przekazywanie ich zainteresowanym stronom (Zamawiającemu oraz wykonawcy prac/robót budowlanych) w terminie do 5 dni roboczych po zakończonej Naradzie; 30) przygotowywanie i opracowywanie na wniosek Zamawiającego wszelkich informacji, dokumentów, raportów, sprawozdań okresowych z realizacji zadania zgodnie z wymaganiami Zamawiającego; 31) weryfikacja zestawień wykonanych prac/robót budowlanych oraz potwierdzanie Zamawiającemu i Wykonawcy ilości wykonanych prac/robót budowlanych w danym okresie - w zależności od przyjętej w umowie o wykonawstwo prac/robót budowlanych dla Zamierzenia inwestycyjnego metody rozliczeń z wykonawcą prac/robót budowlanych; 32) kontrolowanie prawidłowego gromadzenia przez wykonawcę prac/robót budowlanych: dziennik laboratoryjnych, atestów materiałów, orzeczeń o jakości materiałów, recept roboczych, kontrolnych wyników badań i innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia czynności odbioru Zamierzenia inwestycyjnego; 33) nadzorowanie skompletowania przez wykonawcę prac/robót budowlanych Dokumentacji powykonawczej - tj. z wszystkimi wymaganymi rysunkami roboczymi i warsztatowymi w systemie odpowiadającym STWiORB; 34) dokonywanie wraz z upoważnionymi przedstawicielami Zamawiającego odbioru usunięcia wad/usterek w zrealizowanych pracach/robotach budowlanych zarówno w trakcie czynności odbioru Zamierzenia inwestycyjnego, jak również w okresie biegu gwarancji i/lub rękojmi na wykonane prace / roboty budowlane; 35) sporządzanie protokołu usunięcia wad/usterek w zrealizowanych pracach/robotach budowlanych, potwierdzanie faktu zakończenia realizacji prac/robót budowlanych oraz okoliczności osiągnięcia przez wykonawcę prac/robót budowlanych gotowości odbiorowej; 36) identyfikowanie wszędzie tam, gdzie jest to możliwe: ryzyk powstania potencjalnych roszczeń ze strony wykonawcy prac/robót budowlanych i stron trzecich oraz informowanie o tym Zamawiającego wraz z propozycjami sposobów zapobiegnięcia tym roszczeniom; 37) niezwłocznego informowanie Zamawiającego o wszelkich okolicznościach zagrażających prawidłowemu wykonaniu prac/robót budowlanych, w tym ich terminowemu ukończeniu; 38) weryfikacja ostatecznych kwot należnych wykonawcy prac/robót budowlanych; 39) wspieranie Zamawiającego w negocjacjach dotyczących nierozstrzygniętych roszczeń i sporów związanych z realizacją umowy o prace / roboty budowlane dla Zamierzenia inwestycyjnego; III. W ramach świadczenia usług objętych Umową Wykonawca wykonuje uprawnienia wynikające z art. 26 uPrBud. IV. Wykonawca winien realizować poruczone mu na podstawie niniejszej Umowy obowiązki w terminach, które nie zagrażają terminowej realizacji Zamierzenia inwestycyjnego (w tym terminowemu wykonaniu przez wykonawcę prac/robót budowlanych poszczególnych asortymentów robót) i nie rodzą po stronie Zamawiającego ryzyka odpowiedzialności kontraktowej za niedochowanie obowiązków określonych w umowie o wykonawstwo prac/robót budowlanych. V. Zamawiający każdorazowo ustala z Wykonawcą oraz wykonawcą prac/robót budowlanych terminy Narad koordynacyjnych. VI. Terminy przeprowadzenia czynności odbioru prac / robót budowlanych dla Zamierzenia inwestycyjnego będą każdorazowo ustalane przez podmioty, o których mowa w pkt V powyżej, z uwzględnieniem postanowień zawartych w umowie o wykonawstwo prac / robót budowlanych dla Zamierzenia inwestycyjnego. CPV: 71.52.10.00-6, 71.52.00.00-0 Dokument nr: 1 ZP.271.1.1.2025 Składanie ofert: Rozdział VI- Informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami, termin złożenia oferty 1. Wykonawca jest zobowiązany do przesłania Zamawiającemu oferty dot. usługi objętej przedmiotem zamówienia: 1) za pośrednictwem wiadomości e-mail na adres: ck@bobowa.pl lub 2) korespondencyjnie na adres: Centrum Kultury i Promocji Gminy Bobowa, Ul. Grunwaldzka 18, 33-350 Bobowa lub 3) osobiście na adres: Centrum Kultury i Promocji Gminy Bobowa, Ul. Grunwaldzka 18, 33-350 Bobowa w nieprzekraczalnym terminie: do dnia 03.04.2025 r. do godz. 10:00. Miejsce i termin realizacji: Rozdział IV - Termin wykonania zamówienia Termin realizacji zamówienia: od dnia zawarcia umowy do 150 dni albo do dnia zakończenia i odbioru wszelkich realizowanych prac/robót budowlanych dla Zamierzenia inwestycyjnego, objętych umową o wykonawstwo prac / robót budowlanych i/lub aneksami do tejże, w zależności od tego, która z opisanych powyżej okoliczności wystąpi wcześniej. Wymagania: Rozdział II - Tryb udzielenia zamówienia 1. Do przedmiotowego zamówienia nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r., poz. 1320). 2. Postępowanie przeprowadzone będzie w trybie Zapytania ofertowego, w oparciu o obowiązujący u Zamawiającego Regulamin udzielania zamówień publicznych o wartości mniejszej niż 130 000,00 zł netto. VII. W celu lepszego zapoznania się z przedmiotem zamówienia Zamawiający zaleca: 1) szczegółowe zapoznanie się z treścią postanowień niniejszego Rozdziału Rozeznania rynku 2) zdobycie wszelkich dodatkowych informacji, które mogą być konieczne do przygotowania oferty i realizacji zamówienia. IX. Zamawiający wskazuje, że z uwagi na przedmiot zamówienia zastrzega obowiązek osobistego świadczenia usług objętych przedmiotem zamówienia. Rozdział V- Warunki udziału w postępowaniu O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu - wykażą się dysponowaniem osobą skierowaną przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, tj. min. 1 osobą posiadającą: 1) uprawnienia budowlane do kierowania budową w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń 2) Doświadczenie w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru, kierownika budowy lub kierownika robót w specjalności konstrukcyjno-budowlanej w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert w niniejszym Rozeznaniu cenowym. 2. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz inne informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują drogą elektroniczną. Rozdział VII - Opis sposobu przygotowywania oferty cenowej 1. Oferta (kalkulacja cenowa) powinna być sporządzona w jednym egzemplarzu, w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę. 2. Poza oznaczeniami podanymi wyżej oferta powinna posiadać nazwę i adres Wykonawcy. 3. Koszty opracowania i dostarczenia oferty obciążają wyłącznie Wykonawcę. 4. Przed sporządzeniem oferty Wykonawca winien zdobyć wszystkie informacje niezbędne do sporządzenia oferty. 5. Dla ułatwienia ofertę (kalkulację cenową) można sporządzić według wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do Zapytania ofertowego. 6. Oferta oraz wszystkie załączniki wymagają podpisu osób uprawnionych do reprezentowania Wykonawcy w obrocie gospodarczym (osobę - osoby uprawnione do składania cywilnoprawnych oświadczeń woli ze skutkiem zaciągania zobowiązań w imieniu Wykonawcy), zgodnie z aktem rejestracyjnym, wymaganiami ustawowymi oraz przepisami prawa. 7. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 8. Podmioty występujące wspólnie (spółka cywilna, konsorcjum, małżonkowie itp.) ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia. Rozdział VIII- Opis sposobu obliczenia ceny 1. Wynagrodzenie wykonawcy ma charakter ryczałtowy. 2. Wykonawca winien w Formularzu ofertowym wskazać łączne wynagrodzenie za świadczenie usługi objętej przedmiotem zamówienia. 3. Wykonawca w złożonej ofercie winien zaproponować kompletną i jednoznaczną cenę uwzględniającą wszystkie elementy niezbędne do prawidłowej realizacji zamówienia oraz udzielenie ewentualnych upustów. 4. Wykonawca przed ostatecznym określeniem ceny ofertowej, jest zobowiązany do zdobycia wszelkich informacji, które mogą być konieczne do przygotowania i wyceny oferty. 5. Wynagrodzenie wykonawcy winno obejmować wszelkie koszty, nakłady i ciężary (w tym publicznoprawne) Wykonawcy niezbędne do należytego zrealizowania usług pełnienia nadzoru inwestorskiego, w tym obejmuje m.in.: koszty sporządzenia/weryfikacji wszelkich opracowań projektowo-kosztorysowych, koszty uczestnictwa w Naradach koordynacyjnych, czynnościach odbioru prac/robót budowlanych zrealizowanych dla Zamierzenia inwestycyjnego, koszty dojazdu na Teren budowy, koszty związane z działaniem personelu/podwykonawców Wykonawcy oraz wszelkie inne koszty związane z pełnieniem nadzoru inwestorskiego w zakresie wynikającym z treści niniejszego Rozeznania rynku. Wynagrodzenie obejmuje również ryzyko Wykonawcy i Jego odpowiedzialność za prawidłowe oszacowanie ceny za świadczenie usług objętych przedmiotem Rozeznania rynku, stąd też jakiekolwiek niedoszacowanie, pominięcie oraz brak dostatecznego rozpoznania zakresu Przedmiotu zamówienia w żadnym razie nie może stanowić podstawy do ponoszenia przez Zamawiającego jakichkolwiek dodatkowych kosztów. 6. Należne Wykonawcy wynagrodzenie, płatne będzie na podstawie faktury wystawionej przez Wykonawcę w oparciu o sporządzony przez Strony protokół odbioru końcowego usług. Strony przystąpią do sporządzenia protokołu odbioru usług po protokolarnym końcowym odbiorze przez Zamawiającego prac / robót budowlanych objętych umową o wykonawstwo prac / robót budowlanych zawartej z wykonawcą ww. prac/robót budowlanych. Rozdział IX - Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert 1. Ocenie podlegają złożone oferty według kryterium: Cena - 100 % 2. W zakresie kryterium: cena (waga 100 %) - oferta z najniższą ceną brutto otrzyma maksymalną ilość punktów - 100, pozostałe ceny brutto otrzymają ilość punktów odpowiadających cenie proporcjonalnej wg następującej formuły: Wskaźnik ceny = (Najniższa cena / Cena badana) x 100 Rozdział X - Informacje o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego Po wyborze oferty najkorzystniejszej Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana dopełni następujących formalności: 1. Zawrze umowę w terminie i miejscu wyznaczonym przez Zamawiającego, 2. W przypadku Wykonawcy, który złożył ofertę wspólną, przedstawi on umowę o wspólne wykonanie zamówienia (konsorcjum). Umowa regulująca współpracę podmiotów jeżeli występują wspólnie - umowa o wspólnej realizacji zamówienia określać ma między innymi sposób reprezentowania grupy podmiotów oraz zakres i rodzaj odpowiedzialności poszczególnych podmiotów za wykonanie zamówienia, z tym jednak zastrzeżeniem, że odpowiedzialność podmiotów jest wobec Zamawiającego solidarna, co musi być zapisane w tej umowie. Rozdział XI - Informacje dla Wykonawcy Zamawiający wskazuje, iż przeprowadzenie niniejszego Rozeznania rynku ma na celu potwierdzenie, iż usługa objęta przedmiotem zamówienia zostanie wykonana po cenie rynkowej. Rozdział XII- Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych przez Zamawiającego Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych przez Zamawiającego została zamieszczona w Załączniku nr 2 do niniejszego Zapytania ofertowego, stanowiącym jego integralną część. Rozdział XIII - Pozostałe informacje dotyczące Zapytania ofertowego 1. Zamawiający informuje, iż we wszystkich przypadkach, które nie zostały uregulowane w treści niniejszego Zapytania ofertowego ani w obowiązujących w chwili publikacji niniejszego Zapytania ofertowego Wytycznych stosował będzie pomocniczo regulacje ustawy oraz aktów wykonawczych do tejże. 2. Zamawiający będzie uprawniony do poprawy w ofercie: a) oczywistych omyłek pisarskich, b) oczywistych omyłek rachunkowych, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek. Rozdział XIV - Klauzula sankcyjna 1. Zamawiający informuje, iż na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. poz. 835) z postępowania wyklucza się: 1) wykonawcę wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy sankcyjnej; 2) wykonawcę, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy sankcyjnej; 3) wykonawcę, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy sankcyjnej. 2. Wykluczenie następuje na okres trwania okoliczności określonych w pkt. 1. 3. W przypadku wykonawcy wykluczonego na podstawie ust. 1, zamawiający odrzuca ofertę takiego wykonawcy. Rozdział XIV - Postanowienia końcowe. 1. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych, a tym samym nie określa minimalnych warunków, jakim muszą odpowiadać oferty wariantowe. 2. Zamawiający dopuszcza wyłącznie rozliczenia w PLN. |
© eurobudowa.pl 2004-2025