Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Zakup i montaż pompy ciepła |
Data zamieszczenia: | 2025-05-15 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
,,SADEX" Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sygnały 64 44-251 Rybnik powiat: Rybnik biuro@sadex.pl https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl/ogloszenia/225565 |
Województwo: | śląskie |
Miasto: | Rybnik |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | --- |
Termin składania ofert: | 2025-05-23 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
Zakup i montaż pompy ciepła Powstaje w kontekście projektu FESL.10.03-IP.01-0558/23 - Łagodzenie gospodarczo-społecznych skutków transformacji przez dywersyfikację działalności z wykorzystaniem OZE oraz GOZ w przemyśle produkcji maszyn Część 1 Pompa ciepła 1 szt. Przedmioty zamówienia DOSTAWA Dostawy inne Opis Zamówienie nie jest objęte Ustawą z dnia 11 września 2019 r. Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U. z 2021r. poz. 1129). Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest z zachowaniem wymogów dotyczących przejrzystości oraz zachowania uczciwej konkurencji i równego traktowania Wykonawców w drodze stosowania zasady konkurencyjności określonej w ,,Wytycznych Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej dotyczących kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027". Opis zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa pompy ciepła wraz z instalacją , montaż z pierwszym uruchomieniem i przeszkolenie pracowników Zamawiającego w zakresie jej użytkowania. Urządzenie powinno charakteryzować się zaawansowaniem technologicznym i efektywnością energetyczną, co jest bezpośrednio związane z transformacją energetyczną regionu oraz zmniejszeniem kosztów ogrzewania w przedsiębiorstwie przez zastosowanie efektywnych i ekologicznych sposobów ogrzewania i chłodzenia budynku w oparciu o wykorzystanie OZE. Zamawiający wymaga dostawy urządzenia fabrycznie nowego, nieuszkodzonego, nieregenerowanego, nie będącego uprzednio przedmiotem wystaw i prezentacji, kompletnego i gotowego do użycia po zamontowaniu (tj. bez jakichkolwiek dodatkowych zakupów i inwestycji), nieobciążonego prawami osób trzecich lub podmiotów trzecich. Przedstawione w specyfikacji parametry techniczne oraz funkcjonalność przedmiotu zamówienia stanowią minimum techniczne i jakościowe oczekiwane przez Zamawiającego. pompa ciepła - 1 zestaw system sterowania 1 system kompresor 1 szt sprężarka 1 szt. wentylator 1 szt. parownik 1 szt. skraplacz 1 szt obwód chłodniczy 1 zestaw obwód hydrauliczny 1 zestaw tryb pracy: grzanie, chłodzenie i podgrzewanie CWU Minimalne parametry techniczne: Moc grzewcza (A7/W35): min. 28kW Klasa energetyczna (A7/W55): min A++ C.O.P.: powyżej 3,0 W/W Wydajność pompy ciepła dla -15 stopni C (bez grzałek elektrycznych): min 17,5 kW kW (przy A-15/W25) Wydajność pompy ciepła dla -15 stopni C (bez grzałek elektrycznych): min 16 kW ( przy A-15/W35) Czynnik chłodzący R32 lub równoważny Inwerterowe sterowanie pompą cyrkulacyjną Pakiet antyzamrożeniowy ( min. taśma grzewcza na wymienniku i kabel grzewczy na tacy ociekowej) Sprężarka sterowana inwerterowo Elektroniczny zawór rozprężny sterowany ciśnieniem i temperaturą Elektroniczny sterownik z komunikacją WiFi Stałe monitorowanie deltaT pomiędzy wlotem i wylotem Znamionowa moc cieplna ( warunki klimatu umiarkowanego - temp. niska - min 24 kW) Znamionowa moc cieplna ( warunki klimatu umiarkowanego - temp. średnia - min.23 kW) Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych w stosunku do zaproponowanych z zachowaniem tych samych lub lepszych standardów technicznych, technologicznych i jakościowych. Za rozwiązanie równoważne Zamawiający uzna te, którego standardy, cechy jakościowe, parametry techniczne i użytkowe są identyczne lub nie gorsze oraz które spełniają wszystkie wymagania Zamawiającego. Oferent, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązania spełniają wymagania określone przez Zamawiającego oraz zobowiązany jest wykazać, że oferowane przez niego, w ramach przedmiotu zamówienia, elementy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Ewentualne wskazanie przez Zamawiającego nazwy własnych, odniesień do znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usług i ma na celu określenie klasy funkcjonalności, przeznaczenia urządzenia będącego przedmiotem zamówienia i służy ustaleniu standardu, nie wskazuje natomiast na konkretny wybór lub konkretnego producenta. Ilekroć w opisie przedmiotu zamówienia wskazane zostały nazwy własne dla produktów, norm, znaków towarowych, patentów, pochodzenie, odniesienia do specyfikacji technicznych lub norm właściwych dla Europejskiego Obszaru Gospodarczego, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne. Zamawiający zastrzega prawo do wezwania oferenta do złożenia dodatkowych wyjaśnień celem jednoznacznego ustalenia parametrów i funkcjonalności oferowanych rozwiązań i ich oceny pod kątem równoważności. Metodyka weryfikacji - na podstawie oświadczenia w Załączniku nr 1 Formularz oferty Dodatkowe warunki: Zamawiający wymaga, aby urządzenie zostało wyposażone w instrukcję elektroniczną lub opublikowaną w Internecie, celem korzystania z instrukcji obsługi urządzenia w formie cyfrowej a nie papierowej. Dostarczone urządzenie musi spełniać wszystkie wymagane atesty dopuszczające do stosowania na rynku polskim, a także wymagane normy krajowe i unijne (lub równoważne). Dostarczone urządzenie powinno posiadać certyfikat zgodności CE (lub równoważne), co należy potwierdzić deklaracją zgodności przekazaną przy odbiorze przedmiotu zamówienia. Gwarancja co najmniej 24 miesięcy od dnia podpisania końcowego protokołu odbioru na instalacje, montaż i urządzenie dostarczone w ramach przedmiotu zamówienia, jednak nie dłużej niż 84 miesięcy. Oferta z okresem gwarancji krótszym niż 24 miesiące zostanie odrzucona, jako niezgodna z treścią. W przypadku zadeklarowania w ofercie okresu gwarancji dłuższego niż 84 miesięcy, na potrzeby oceny oferty w ramach niniejszego kryterium zostanie uwzględniona wartość 84 miesięcy, zaś do Umowy wpisany zostanie okres gwarancji wskazany przez Wykonawcę w ofercie. Okres gwarancji rozpoczyna się od dnia podpisania końcowego protokołu odbioru przedmiotu zamówienia. Czas reakcji na awarię rozumiany jest jako minimalny czas niezbędny do podjęcia czynności serwisowych i/lub naprawczych zdalnie, on-line lub telefonicznie. Zamawiający zastrzega, że maksymalny czas reakcji na zgłoszenie serwisowe od momentu otrzymania zgłoszenia drogą mailową wynosi 24 godzin. Oferta z czasem reakcji na awarię dłuższym niż 24 godzin, zostanie odrzucona jako niezgodna z treścią zapytania ofertowego. W przypadku wskazania czasu reakcji w niepełnych godz.ch, Zamawiający przyjmie podaną przez Wykonawcę pełną liczbę godzin pomijając deklarowaną liczbę minut. Zamawiający przyzna dodatkowe punkty za zaoferowanie pompy ciepła znajdującej się na Liście Zielonych Urządzeń i Materiałów (ZUM) dostępnej pod adresem: https://lista-zum.ios.edu.pl/bepub/ben001.aspx, bądź równoważnej liście. Lista Zielonych Urządzeń i Materiałów (ZUM) zawiera urządzenia grzewcze i materiały budowlane, spełniające wymagania techniczne, normy i kryteria ekologiczne określone przez Instytut Ochrony Środowiska - Państwowy Instytut Badawczy, dotyczące efektywności energetycznej i pozytywnego wpływu na środowisko, co wspiera realizowane w Projekcie cele zrównoważonego rozwoju poprzez wdrożenie OZE. Weryfikacja spełnienia tego kryterium zostanie dokonana na podstawie informacji zawartych w portalu ZUM, poprzez sprawdzenie zgodności: nazwy producenta, modelu urządzenia, identyfikatora (ID) urządzenia. W przypadku zaoferowania urządzenia równoważnego, Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia dokumentów potwierdzających, że oferowane urządzenie spełnia wymagania równoważne z tymi, jakie posiadają urządzenia znajdujące się na Liście ZUM CPV: 42511110-5 Dokument nr: 2025-2961-225565 Składanie ofert: TERMIN SKŁADANIA ofert 2025-05-23 Miejsce i sposób składania ofert: Oferty należy składać za pośrednictwem serwisu Baza Konkurencyjności pod adresem https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl/, w sekcji "OFERTY". Miejsce i termin realizacji: Planowany termin podpisania umowy 2025-05 Harmonogram realizacji zamówienia: Termin realizacji: do 16 tygodni od dnia podpisania umowy na dostawę przedmiotu zamówienia. Oferta z terminem realizacji powyżej 16 tygodni zostanie odrzucona, jako niezgodna z treścią zapytania ofertowego Miejsce realizacji zamówienia: Miejsce dostawy i instalacji przedmiotu zamówienia: 44-251 Rybnik, Ul. Sygnały 64, Miejsca realizacji adres Kraj Polska Województwo śląskie Powiat Rybnik Gmina Rybnik Miejscowość Rybnik Wymagania: Oferty częściowe i wariantowe oraz zamówienia uzupełniające. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających. Metodyka weryfikacji - na podstawie oświadczenia w Załączniku nr 1 Formularz oferty Okres gwarancji Gwarancja na co najmniej 24miesięcy na instalacje, montaż i urządzenie Zamówienia uzupełniające Nie przewiduje się udzielania zamówień uzupełniających Warunki zmiany umowy Umowa: 1.Umowa w sprawie wykonania zamówienia, którego przedmiot został określony w niniejszym zapytaniu ofertowym, zawarta zostanie z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści zapytania ofertowego oraz danych zawartych w ofercie. 2.Zamawiający podpisze umowę z Wykonawcą, który przedłoży najkorzystniejszą ofertę z punktu widzenia kryteriów przyjętych w niniejszym zapytaniu ofertowym. 3.Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia, Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert złożonych bez przeprowadzania ich ponownej oceny. 4.Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy. 5.Zmiana umowy w stosunku do treści złożonej oferty po jej zawarciu jest dopuszczalna, pod warunkiem, że: -zmiany będą korzystne dla Zamawiającego, -zaszły okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili opracowania zapytania ofertowego i zawarcia Umowy, -pojawiły się nowe rozwiązania techniczne lub organizacyjne, z których Zamawiający zamierza skorzystać. Warunki zmiany umowy: -zmiana dostawy na lepszej jakości przy zachowaniu tożsamości przedmiotu zamówienia, -aktualizacji oferowanych rozwiązań ze względu na postęp techniczny lub technologiczny -zmiany terminu realizacji zamówienia w przypadku gdy z powodów niezależnych od Wykonawcy lub Zamawiającego nie będzie możliwe wykonanie zamówienia w zakładanym terminie ( m.in. siła wyższa ) -zmiany warunków i terminów płatności w przypadku, gdy zmiany te wynikać będą z przyczyn niezależnych od Wykonawcy lub Zamawiającego. ,,Siła Wyższa" oznacza każde zdarzenie nadzwyczajne, nagłe, zewnętrzne, uniemożliwiające wykonanie zobowiązania wynikającego z zawartej umowy, pozostające poza kontrolą stron, którego strony nie mogły przewidzieć w chwili zawierania umowy i któremu nie można było zapobiec nawet przy dołożeniu szczególnej staranności, w tym między innymi: działanie sił przyrody, stan wyjątkowy, stan wojenny, pandemia, nowe ustawodawstwo lub decyzje administracyjne. Strona ubiegająca się o uchylenie od odpowiedzialności, ma obowiązek niezwłocznie powiadomić na piśmie drugą Stronę o zaistnieniu zdarzenia Siły Wyższej uzasadniającego takie uchylenie. Wskazane powyżej istotne zmiany postanowień umowy zostaną wprowadzone do umowy pod warunkiem wystąpienia w toku realizacji Projektu okoliczności uzasadniających wprowadzenie zmian w celu należytej realizacji Projektu. Zmiany zostaną wprowadzone w drodze aneksu do umowy. Czy dopuszczalna oferta częściowa? NIE Warunki, jakie musi spełniać oferent Typ Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności Opis W postępowaniu mogą wziąć udział Oferenci, którzy posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności: Oferent posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności jeśli przepisy prawa nakładają taki obowiązek. Metodyka weryfikacji - na podstawie oświadczenia w Załączniku nr 1 Formularz ofertowy. Typ Wiedza i doświadczenie Opis W postępowaniu mogą wziąć udział Oferenci, którzy posiadają odpowiednią wiedzę i doświadczenie niezbędną do realizacji zamówienia tj.Oferent w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizował co najmniej 2 udokumentowane zamówienia obejmujące swym zakresem: dostawę, instalację, montaż pompy ciepła o wartści dla każdego zamówienia co najmniej 70 000,00 netto. Spełnienie warunku weryfikowane będzie na podstawie: a.podpisanego oświadczenia wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 Wykaz zrealizowanych zamówień; b.dołączenia do oferty dokumentów potwierdzających należyte wykonanie dostawy, instalację, montaż i urchomienie (np. referencje/ listy polecający/ rekomendacje lub inne), celem potwierdzenia prawidłowej realizacji zamówienia obejmującego dostawę, instalację, montaż pompy ciepła o wartści dla każdego zamówienia co najmniej 70 000,00 netto. Metodyka weryfikacji: Zamawiający dokona weryfikacji spełnienia wskazanego warunku udziału w postępowaniu na podstawie oświadczenia zawartego w załącznika nr 1 Formularz ofertowy oraz załącznika nr 3 Wykaz zrealizowanych zamówień. Zamawiający zastrzega sobie prawo do weryfikacji dokumentów potwierdzających oświadczenie przed podpisaniem umowy. Typ Potencjał techniczny Opis W postępowaniu mogą wziąć udział Oferenci, którzy dysponują potencjałem technicznym niezbędnym do wykonania zamówienia. Metodyka weryfikacji - na podstawie oświadczenia w Załączniku nr 1 Formularz ofertowy. Typ Osoby zdolne do wykonania zamówienia Opis W postępowaniu mogą wziąć udział Oferenci, którzy dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Metodyka weryfikacji - na podstawie oświadczenia w Załączniku nr 1 Formularz ofertowy. Typ Sytuacja ekonomiczna i finansowa Opis W postępowaniu mogą wziąć udział Oferenci, którzy znajdują się w sytuacji ekonomicznej, finansowej i prawnej umożliwiającej realizację zamówienia. Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli: - Oferent znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej umożliwiającej realizację zamówienia - Oferent nie posiada zaległości wobec Zakładu Ubezpieczeń Społecznych ani Urzędu Skarbowego - wobec Oferenta nie wszczęto postępowania o ogłoszenie upadłości/likwidacji lub nie ogłoszono upadłość/likwidację - Oferenta/osoby reprezentujące firmę Oferenta, nie została/y skazane za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego Metodyka weryfikacji - na podstawie oświadczenia w Załączniku nr 1 Formularz ofertowy. Typ Lista wymaganych dokumentów/oświadczeń Opis Prawidłowo złożona oferta powinna zawierać: 1. Załącznik nr 1 - Formularz ofertowy. 2. Załącznik nr 2 - Oświadczenie o braku wykluczeń. 3. Załącznik nr 3 - Wykaz zrealizowanych zamówień wraz z załącznikami. O wpłynięciu oferty decyduje data i godzina jej zamieszczenia w Bazie Konkurencyjności. Dodatkowe informacje: 1. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji między Zamawiającym a oferentami oraz przekazywanie dokumentów i oświadczeń odbywa się pisemnie za pomocą serwisu Baza Konkurencyjności pod adresem https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie. gov.pl/. Pytania lub oferty, które wpłyną do Zamawiającego innym kanałem niż przez portal Baza Konkurencyjności, pozostaną bez odpowiedzi. Takie oferty podlegają odrzuceniu. 2. Złożenie oferty nie stanowi zawarcia umowy. 3. Oferent może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać ofertę. 4. Oferty, które nie spełniają wymagań określonych w zapytaniu ofertowym nie będą rozpatrywane. 5. Wszelkie koszty związane z udziałem w postępowaniu ponosi składający ofertę. 6. Zamawiający zastrzega sobie prawo do odwołania zapytania, zamknięcia zapytania bez dokonywania wyboru oferty lub do unieważnienia postępowania bez podawania przyczyn na każdym jego etapie. Z tego tytułu nie przysługują Oferentom żadne roszczenia wobec Zamawiającego (oferenci zrzekają się wszelkich ewentualnych przysługujących im roszczeń). Sposób przygotowania oferty: 1. Każdy Oferent może złożyć tylko jedną ofertę. Złożenie większej ilości ofert lub oferty zawierającej alternatywy zamówienia spowoduje odrzucenie wszystkich ofert złożonych przez danego Oferenta. 2. Każdy z oferentów składa ofertę według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 Formularz oferty do zapytania ofertowego. 3. Oferta wraz z załącznikami musi być wypełniona w całości i zawierać odniesienie: a. do każdego elementu przedmiot zamówienia w zakresie minimalnych specyfikacji/ parametrów przedmiotu zamówienia. b. do każdego z zamieszczonych w zapytaniu ofertowym kryteriów wyboru oferty. 4. Oferta powinna zostać sporządzona w języku polskim. W przypadku przesłania oferty ;ub załacznika w innym języku, niezbędne jest dołączenie jej tłumaczenia. 5. Cena oferty powinna zawierać wszystkie koszty, jakie Zamawiający będzie musiał ponieść w związku z realizacją zamówienia ( jak koszty dostawy, montażu, uruchomienia oraz instruktażu/szkolenia wyznaczonych pracowników Zamawiającego w zakresie podstawowej obsługi i eksploatacji przedmiotu zamówienia). 6. W przypadku złożenia oferty w walucie obcej, przeliczenie waluty na PLN odbędzie się wg średniego kursu ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski obowiązującego w dniu otwarcia ofert. 7. Oferta powinna zawierać: a. wszystkie wymagane informacje niezbędne do dokonania jej oceny zgodnie z kryteriami i wymaganiami wskazanymi w zapytaniu ofertowym, b. pełną nazwę oferenta, c. adres lub siedzibę oferenta oraz adres mailowy, d. cenę oferty przedstawionej netto i brutto - istotne jest, aby cena uwzględniała wykonanie wszystkich prac i czynności oraz zawierała wszelkie koszty związane z realizacją zamówienia, e. termin ważności oferty, przy czym minimalny okres związania ofertą to 60 dni liczony od dnia następującego po upływie terminu składania ofert. 8. Oferta powinna składać się z: a. wypełnionego i podpisanego formularza ofertowego stanowiącego załącznik nr 1 do zapytania ofertowego, b. podpisanego oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia stanowiącego załącznik nr 2 do zapytania ofertowego, c. podpisanego wykazu zrealizowanych dostaw stanowiącego załącznik nr 3 do zapytania ofertowego. 9.Oferta powinna zostać podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym zgodnie z formą reprezentacji określoną w rejestrze sądowym lub innym dokumencie, właściwym dla danej formy organizacyjnej oferenta albo przez osobę umocowaną przez osobę uprawnioną, przy czym pełnomocnictwo musi być załączone do oferty. Zamawiający dopuści ofertę podpisaną w formie pisemnej, a następnie zeskanowaną do pliku pdf. lub równoważnego w przypadku nieposiadania przez oferenta podpisu kwalifikowanego. 10. Podpisanie załączników oznacza potwierdzenie i akceptację wszystkich zawartych w nich treści. Jednocześnie niedostarczenie lub niepodpisanie któregoś z załączników skutkuje odrzuceniem oferty. 11. Rozpatrzeniu podlegają tylko oferty spełniające wszystkie wymagania określone w zapytaniu ofertowym. Metodyka weryfikacji -na podstawie oświadczenia w Załączniku nr 1. Wykluczenia Ocena ofert i wybór wykonawcy zamówienia: Oferty będą oceniane dwuetapowo: 1. W pierwszej kolejności weryfikowana będzie poprawność formalna oferty: kompletność oferty, zgodność z wymaganym sposobem przygotowania oferty i warunkami udziału w postępowaniuo udzielenie zamówienia, zgodność z minimalną specyfikacją/ parametrami technicznymi przedmiotu zamówienia. 2. W drugiej kolejności weryfikacji oceny ofert Zamawiający będzie się kierował kryteriami wskazanymi i szczegółowo opisanymi w Zapytaniu ofertowym. 3. Maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania w trakcie oceny oferty to: 100 pkt. 4. Spośród ważnych ofert, Zamawiający uzna za najkorzystniejszą i wybierze ofertę, która spełni wszystkie wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia i uzyska największą łączną ilość punktów która uzyska największą ilość punktów, zgodnie z kryteriami wyboru. 5. O wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi oferentów za pośrednictwem serwisu Baza Konkurencyjności pod adresem https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl/ 6. Wybrany Wykonawca zostanie zawiadomiony o terminie i miejscu podpisania umowy. 7. Zamawiający dopuszcza możliwość płatności zaliczkowych na poczet wykonania zamówienia. Typ Dodatkowe warunki udziału Opis Wykluczenia W celu uniknięcia konfliktu interesów zamówienia z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia wykluczone są podmioty powiązane z Zamawiającym osobowo lub kapitałowo. Przez podmiot powiązanym z Zamawiającym osobowo lub kapitałowo uważa się podmiot pozostający w powiązaniu z Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do reprezentacji Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem oraz przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia polegające w szczególności na: a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej, posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji (o ile niższy próg nie wynika z przepisów prawa), pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika; b) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia, lub związaniu z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli albo pozostawaniu we wspólnym pożyciu z wykonawcą, jego zastępcą prawnym lub członkami organów zarządzających lub organów nadzorczych wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia; c) pozostawaniu z wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że istnieje uzasadniona wątpliwość co do ich bezstronności lub niezależności w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia. Z udziału w postępowaniu wykluczone są podmioty, które podlegają wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. poz. 835). Z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia Zamawiający wyklucza Wykonawcę: 1. który naruszył obowiązki w dziedzinie ochrony środowiska: a. będącego osobą fizyczną skazanego prawomocnie za przestępstwo przeciwko środowisku, o którym mowa w rozdziale XXII Kodeksu karnego lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego, b. będącego osobą fizyczną prawomocnie ukaraną za wykroczenie przeciwko środowisku, jeżeli za jego popełnienie wymierzono karę aresztu, ograniczenia wolności lub karę grzywny, c. wobec którego wydano ostateczną decyzję administracyjną o naruszeniu obowiązków wynikających z prawa ochrony środowiska, jeżeli wymierzono tą decyzją karę pieniężną; 2. którego, jako urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza współce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo Metodyka weryfikacji - na podstawie oświadczenia w Załączniku nr 2 Oświadczenie o braku wykluczeń. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Oferentów wyjaśnień dotyczących złożonych ofert w tym wyjaśnień w zakresie rążąco niskiej ceny. Rażąco niska cena: Zamawiający zastrzega możliwość odrzucenia oferty z powodu zaoferowania rażąco niskiej ceny lub kosztu w stosunku do przedmiotu zamówienia, jeżeli cena oferty różni się o więcej niż 30 % od średniej arytmetycznej cen wszystkich ważnych ofert niepodlegających odrzuceniu, lub zaoferowane warunki budzą wątpliwości Zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi w zapytaniu ofertowym lub wynikającymi z odrębnych przepisów. W takim przypadku Zamawiający żąda od oferenta złożenia w wyznaczonym terminie wyjaśnień, w tym złożenia dowodów w zakresie wyliczenia ceny lub kosztu lub możliwości i warunków wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi w zapytaniu. Zamawiający ocenia te wyjaśnienia w konsultacji z oferentem i może odrzucić tę ofertę wyłącznie w przypadku, gdy złożone wyjaśnienia wraz z dowodami nie uzasadniają podanej ceny lub kosztu lub wskazanych w tej ofercie parametrów i możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi w zapytaniu ofertowym lub wynikającymi z odrębnych przepisów. Zamawiający, oceniając wyjaśnienia, bierze pod uwagę obiektywne czynniki. Zamawiający odrzuci ofertę oferenta, który nie złożył wyjaśnień, nie złożył ich w wyznaczonym do tego terminie lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz z dostarczonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia. Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny, spoczywa na oferencie. Metodyka weryfikacji - na podstawie informacji podanych w Załącznika nr 1 i przesłanych wyjaśnień. Uwagi: Data opublikowania ogłoszenia 2025-05-14 Data ostatniej zmiany 2025-05-14 19:25:43 Kryteria oceny Czy kryterium cenowe TAK Opis Max. liczbę 30 pkt otrzyma Oferent, który zaproponuje najniższą cenę netto zamówienia, natomiast pozostali Oferenci otrzymają odpowiednio mniejszą liczbę punktów obliczoną zgodnie z wzorem: C=(Cn/Co) * 30, gdzie C n-cena zamówienia oferty najtańszej C o-cena zamówienia oferty badanej Czy kryterium cenowe NIE Opis Max. liczbę 18 pkt otrzyma oferent, który zaproponuje najkrótszy termin dostawy, liczony w tygodniach od dnia podpisania umowy. Kolejne oferty zostaną przeliczone wzorem: T = (Tmin/To)*18 gdzie: Tn - najkrótszy termin dostawy To - termin dostawy oferty badanej Czy kryterium cenowe NIE Opis Czas reakcji na awarię Max. liczbę 17 pkt otrzyma oferent, który wskaże najkrótszy czas w godzinach niezbędny do podjęcia czynności naprawczych, liczony od zgłoszenia awarii drogą mailową. Kolejne oferty zostaną przeliczone wzorem: Cr=(Cn/Co)*17 Cn- najkrótszy czas reakcji Co- czas oferty badanej Czy kryterium cenowe NIE Opis ,,Gwarancja" (G) w miesiącach Max. liczbę 30 pkt otrzyma Oferent, który zaoferuje najdłuższy Okres gwarancji dla urządzenia, montażu i instalacji wskazany w pełnych miesiącach, pozostałe oferty zostaną przeliczone wzorem: G = {Go/Gmax} * 30 Gmax najdłuższy okres gwarancji Go okres badanej gwarancji Czy kryterium cenowe NIE Opis Kryterium dodatkowe, w którym można uzyskać 0 lub 5 pkt.: Przedmiot zamówienia znajduje się na liście Zielonych Urządzeń i Materiałów [ZUM] prowadzonej przez Instytut Ochrony Środowiska - Państwowy Instytut Badawczy: https://lista-zum.ios.edu.pl/bepub/ben001.aspx TAK - 5 pkt NIE - 0 pkt Kontakt: Osoby do kontaktu Krzysztof Szynol tel.: e-mail: biuro@sadex.pl |
© eurobudowa.pl 2004-2025