Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Opracowanie Gminnego Programu Rewitalizacji |
Data zamieszczenia: | 2025-05-15 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Urząd Gminy Łagów ul. Spacerowa 7 66-220 Łagów powiat: świebodziński tel. (48)68 3412186 drogi@lagow.pl |
Województwo: | lubuskie |
Miasto: | Łagów |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel. (48)68 3412186 |
Termin składania ofert: | 2025-05-21 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
ZAPYTANIE OFERTOWE dla zamówień których wartość jest niższa niż 130 000 zł netto na zadanie pn. ,,Opracowanie Gminnego Programu Rewitalizacji dla Gminy Łagów na lata 2025-2030" III. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA: Zamówienie dotyczy opracowania Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Łagów na lata 2025-2030 (zwanego dalej GPR 2025-2030) zgodnie z wszelkimi wymogami obowiązującymi w tym zakresie przy zachowaniu zgodności z wytycznymi i przepisami obowiązującymi na szczeblu krajowym i regionalnym m.in. ustawą z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji (Dz. U. z 2024 r. poz. 278), Regionalną Polityką Rewitalizacji Województwa Lubuskiego, a także wytycznymi lub wymogami z zakresu metodologii opracowania i procedowania programów rewitalizacji, obowiązującymi na dzień podpisania protokołu końcowego, jak również z lokalnymi dokumentami planistycznymi i strategicznymi, w których ujęta jest Gmina Łagów. 1. Przedmiotem zamówienia jest: 1. Przeprowadzenie diagnozy na potrzeby opracowania Gminnego Programu Rewitalizacji dla Gminy Łagów na lata 2025-2030 (zwanego dalej GPR 2025-2030) wskazującej zasięg terytorialny obszaru zdegradowanego oraz obszaru rewitalizacji; 2. Opracowanie GPR 2025-2030, zgodnie z ustawą o rewitalizacji z dnia 9 października 2015r.; 3. Przeprowadzenie w imieniu Zamawiającego procesu konsultacji społecznych projektu dokumentu; 4. Przeprowadzenie w imieniu Zamawiającego procesu opiniowania projektu dokumentu; 5. Przeprowadzenie w imieniu Zamawiającego procesu strategicznej oceny oddziaływania na środowisko, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami; 6. Przeprowadzenie w imieniu Zamawiającego procesu weryfikacji przez Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego.2. Przedmiot umowy będzie realizowany w trzech etapach: 1. ETAP I - przeprowadzenie diagnozy na potrzeby opracowania GPR 2025-2030 (wraz z przeprowadzeniem konsultacji) - zakończony przekazaniem Zamawiającemu projektu uchwały dot. obszaru zdegradowanego, który zostanie złożony do Rady Gminy Łagów i przedstawieniem założeń diagnozy na komisjach i sesji Rady Gminy Łagów; 2. ETAP II - przygotowanie projektu GPR 2025-2030 - zakończony przekazaniem projektu GPR 2025-2030 oraz niezbędnych materiałów na potrzeby procesu opiniowania GPR; 3. ETAP III - przeprowadzenie konsultacji społecznych zakończony przekazaniem projektu uchwały dot. przyjęcia GPR 2025-2030 i projektu GPR, który zostanie złożony do Rady Gminy Łagów i przedstawienie założeń GPR 2025-2030 na komisjach i sesji Rady Gminy Łagów oraz przeprowadzenie w imieniu Zamawiającego procesu weryfikacji przez Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego. 3. Zakres prac objętych zamówieniem: ? W ramach realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie w szczególności do opracowania GPR 2025-2030 w oparciu o strukturę rozdziałów oraz obligatoryjnych załączników do GPR, zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o rewitalizacji, w tym: 1. Przeprowadzi szczegółową diagnozę czynników i zjawisk kryzysowych oraz skalę, charakter potrzeb rewitalizacyjnych, zasięgi przestrzenne obszaru/obszarów rewitalizacji oraz diagnozę lokalnych potencjałów występujących na terenie tego obszaru; 2. Dokona opisu powiązań GPR 2025-2030 z dokumentami strategicznymi gminy, tj. Strategia Rozwoju Gminy, Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego oraz planowanego do opracowania planu ogólnego; 3. Dokona opisu wizji stanu obszaru po przeprowadzeniu rewitalizacji; 4. Określi cele rewitalizacji oraz odpowiadające im kierunki działań służących eliminacji lub ograniczeniu negatywnych zjawisk; 5. Dokona opisu przedsięwzięć rewitalizacyjnych, w szczególności o charakterze społecznym oraz gospodarczym, środowiskowym, przestrzenno-funkcjonalnym lub technicznym; 6. Określi mechanizmy integrowania działań oraz przedsięwzięć rewitalizacyjnych; 7. Określi szacunkowe ramy finansowe GPR 2025-2030 wraz z szacunkowym wskazaniem środków finansowych; 8. Dokona opisu struktury zarządzania realizacją GPR 2025-2030, ze wskazaniem kosztów tego zarządzania i ramowym harmonogramem realizacji Programu; 9. Dokona opisu sposobu zapewnienia udziału interesariuszy w procesie rewitalizacji, w tym w ramach Komitetu Rewitalizacji; 10. Określi system monitorowania i oceny GPR 2025-2030; 11. Określi niezbędne zmiany w uchwale w sprawie określania zasad wyznaczania składu oraz zasad działania Komitetu Rewitalizacji; 12. Wskaże, czy na obszarze rewitalizacji ma zostać ustanowiona Specjalna Strefa Rewitalizacji; 13. Wskaże sposób realizacji GPR 2025-2030 w zakresie planowania i zagospodarowania przestrzennego; 14. Podejmie wszystkie inne działania mające na celu prawidłowe wykonanie umowy. ? Wykonawca zobowiązany jest do: 1. Współpracy z Urzędem Gminy Łagów (jednostkami podległymi UG Łagów, przedstawicielami Rady Gminy), co oznacza udział przedstawiciela Wykonawcy w spotkaniach w siedzibie Zamawiającego z częstotliwością adekwatną do potrzeb; 2. Przeprowadzenia konsultacji społecznych (w formach wskazanych w ustawie o rewitalizacji art. 6 ust. 3 pkt 1 i 2); 3. Uzyskania opinii i uzgodnień od podmiotów (wskazanych w art. 17 ust. 2 pkt 4 ustawy o rewitalizacji) odnośnie projektu GPR 2025-2030, a w przypadku uwag naniesienie wszelkich4. 5. 6. 7. 8. 9. poprawek, uzupełnień i modyfikacji do dokumentu, których wykonanie będzie wymagane do uzyskania pozytywnej oceny i przyjęcia dokumentacji przez instytucje dokonujące oceny i kwalifikacji, a także w przypadku, gdy konieczność wprowadzenia tych poprawek, uzupełnień i modyfikacji wystąpi po przyjęciu przez Zamawiającego przedmiotu zamówienia i zapłacie za jego wykonanie; Wskazania granic obszaru/obszarów rewitalizacji wykonane na mapie w skali 1:5000, sporządzonej z wykorzystaniem treści mapy zasadniczej, a w przypadku jej braku z wykorzystaniem treści mapy ewidencyjnej; Przygotowania wniosku w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji zawierającego wskazanie granic tych obszarów wykonane na mapie w skali co najmniej 1:5000, sporządzonej z wykorzystaniem treści mapy zasadniczej, a w przypadku jej braku - z wykorzystaniem treści mapy ewidencyjnej wraz z diagnozą, potwierdzającą spełnienie przez obszar zdegradowany i obszar rewitalizacji przesłanek ich wyznaczenia oraz projektu uchwały Rady Gminy w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji wraz z uzasadnieniem; Przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko (jako element warunkowy, uzależniony od uzgodnienia ze stosownymi organami), w przypadku stwierdzenia konieczności przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko Wykonawca sporządzi Prognozę oddziaływania na środowisko projektu GPR 2025-2030, która powinna zawierać informacje zgodnie z art. 51 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024 r., poz. 1112) oraz powinna być zgodna z ustalonym przez organy zakresem opracowania, przy czym Wykonawca zobowiązany będzie do uaktualnienia Prognozy oddziaływania na środowisko projektu GPR 2025-2030, zgodnie z ewentualnymi uwagami organów; Przekazania kompletnego opracowania do uchwalenia, w tym przygotowania uzasadnienia projektu uchwały Rady Gminy Łagów; Udziału w prezentacji założeń i celów GPR 2025-2030 oraz gotowego dokumentu na posiedzeniu właściwych komisji oraz podczas sesji Rady Gminy Łagów; Współpracy przy przygotowaniu dokumentów do oceny przez Zarząd Województwa Lubuskiego i Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego, a w przypadku uwag przygotowanie korekty. 4. Pozostałe wymagania: 1. GPR 2025-2030 będzie zgodny z treścią ustawy z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji, 2. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązuje się do uczestnictwa w spotkaniach z Radnymi Rady Gminy Łagów oraz podmiotami działającymi na obszarach zdegradowanych, a także prezentacji projektu Gminnego Programu Rewitalizacji do uchwalenia na sesji Rady Gminy Łagów; 3. Wszelkie dane potrzebne do opracowania dokumentacji mają zostać zebrane i przetworzone przez Wykonawcę; 4. Wykonawca będzie zobowiązany do skonsultowania wstępnej wersji dokumentacji i wykonania jej zgodnie z wytycznymi właściwych przepisów oraz Zamawiającego; 5. Dokumentacja stanowiąca przedmiot umowy będzie sporządzona przez Wykonawcę i przekazana Zamawiającemu w 2 egzemplarzach. Kompletna dokumentacja stanowiąca przedmiot zamówienia będzie przekazana Zamawiającemu także w formie cyfrowej edytowalnej; 6. W przypadku konieczności uaktualnienia dokumentacji Wykonawca w terminie 7 dni, dostosuje ją do aktualnych wytycznych na polecenie Zamawiającego; 7. Po zrealizowaniu zamówienia całkowite prawa autorskie do opracowanego dokumentu wraz z możliwością przetwarzania, powielania i modyfikowania, będą należały do Zamawiającego; 8. Wykonawca zobowiązuje się do przedstawiania harmonogramu prac nad Gminnym Programem Rewitalizacji w ciągu 7 dni od dnia podpisania umowy z Zamawiającym.Ponadto informuje się, że Gmina Łagów opracowuje równolegle Plan Ogólny. Dokument nr: R.I.271.03.2025.EG Otwarcie ofert: Termin otwarcia ofert: 21.05.2025 roku, godz. 13:00 Składanie ofert: Ofertę należy złożyć elektronicznie na adres: drogi@lagow.pl, do dnia 21.05.2025 r. do godz. 12:00 Termin złożenia ofert: 21.05.2025 roku, do godz. 12:00 Miejsce i termin realizacji: IV. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA: 1) w zakresie ETAPU I - do 2 miesięcy od podpisania umowy 2) w zakresie ETAPU II - do 4 miesięcy od podpisania umowy 3) w zakresie ETAPU III - do 5 miesięcy od podpisania umowy, nie później niż 31.10.2025r. Wymagania: II. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: W przedmiocie niniejszego zamówienia zastosowano procedurę zamówień publicznych określoną w regulaminie wewnętrznym stanowiącym załącznik Nr 1 do Zarządzenia Wójta Gminy Łagów w sprawie wprowadzenia regulaminu udzielania zamówień publicznych, których wartość szacunkowa nie przekracza kwoty 130.000 złotych netto. Zamówienie publiczne o wartości poniżej kwoty 130 000 zł netto, nie jest objęte przepisami ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320) w związku z art. 2 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy. V. WARUNKI UDZIAŁU W ZAPYTANIU: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu. Wskazane osoby muszą posiadać aktualne uprawnienia zawodowe. Informację o osobach, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami. (Załącznik nr 2 do zapytania ofertowego), 2. Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie zrealizował co najmniej dwie usługi polegające na opracowaniu od podstaw Gminnego Programu Rewitalizacji, dla miejscowości/gminy liczącej nie mniej niż 3 500 mieszkańców i udokumentuje to, poprzez podanie ich wartości, przedmiotu opracowania, daty wykonania, nazwy podmiotu na rzecz którego usługa była wykonywana oraz załączy dokument potwierdzający należyte wykonanie zlecenia w postaci np. referencji lub informacji o wykonanym zadaniu podpisanej przez podmiot uprawniony. Potwierdzenie wykonania usługi Wykonawca dostarcza w formie kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy, w tym co najmniej dwa opracowania dla miejscowości/gminy liczącej nie mniej niż 3 500 mieszkańców, zakończonych publikacją uchwały w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego lub innym. W przypadku kiedy wykonawca bazuje na współpracy z innym podmiotem w wybranym zakresie przedmiotu zamówienia, Wykonawcy dokonują potwierdzenia za zgodność z oryginałem tych dokumentów, które ich dotyczą. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia na podstawie: oświadczenia Wykonawcy i załączonych referencji (Załącznik nr 3 do zapytania ofertowego), 3. Osoby ubezpieczone od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności; VI. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY: Ofertę sporządzić należy w języku polskim w formie pisemnej na maszynie, komputerze, nieścieralnym atramentem lub długopisem. Oferta powinna być podpisana przez osobę upoważnioną. W przypadku składania oferty pocztą elektroniczną, w tytule wiadomości należy umieścić: Zapytanie ofertowe - ,,Opracowanie Gminnego Programu Rewitalizacji dla Gminy Łagów na lata 2025-2030" . Dokumenty i oświadczenia, które oferent winien załączyć do składanej oferty: 1. Formularz ofertowy wraz ceną za wykonanie usługi - Załącznik nr 1 do zapytania ofertowego 2. Wykaz osób - Załącznik nr 2 do zapytania ofertowego. 3. Wykaz usług - oświadczenie - Załącznik nr 3 do zapytania ofertowego. Oferta powinna być opatrzona pieczęcią firmową (jeśli posiada), posiadać datę sporządzenia, zawierać adres lub siedzibę oraz dane kontaktowe oferenta, posiadać podpis oferenta. VIII. OCENA OFERTY: 1.Kryterium oceny ofert - cena 100 %. 2.Cenę oferty należy określać z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, w walucie PLN. 3.Cena ofertowa powinna zawierać łączną cenę netto i brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia opisanego w punkcie 2. 4.Cena podana w ofercie powinna uwzględniać wszystkie koszty związane z wykonaniem zadania oraz warunkami stawianymi przez Zamawiającego. IX. INFORMACJE DOTYCZĄCE WYBORU NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY: Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty zostanie zamieszczona na stronie internetowej prowadzonego postępowania oraz przekazana Wykonawcom w formie elektronicznej. Zamawiającemu przysługuje prawo do unieważnienia postępowania. XI. POZOSTAŁE WARUNKI ZAMÓWIENIA: 1Wykonawca zobowiązuje się, że wykonując przedmiot zamówienia nie naruszy praw osób trzecich i przekaże Zamawiającemu przedmiot zamówienia, w stanie wolnym od obciążeń prawami osób trzecich. 2Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień zaproszenia na każdym etapie niniejszego postępowania, do ustalonego terminu składania ofert. 3Zamawiający może wezwać Wykonawcę w terminie wyznaczonym przez niego do złożenia wyjaśnień dotyczących ceny oferty, jeżeli cena złożonej oferty wydaje się rażąco niska w stosunku do przedmiotu zamówienia i budzi wątpliwości Zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia. 4Zamawiający zastrzega sobie prawo wezwania do wyjaśnień treści złożonej oferty. 5Wykonawca będzie związany ofertą 30 dni od terminu składania ofert. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. 6Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Z wybranym wykonawcą zostanie zawarta umowa, której wzór stanowi załącznik Nr 4 do niniejszego zaproszenia. Kontakt: Osoba do kontaktu: p. Elwira Galek p. Jan Walczak |
© eurobudowa.pl 2004-2025