Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Usługi projektowe Budowa sieci kanalizacji sanitarnej |
Data zamieszczenia: | 2025-05-15 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Sulechowskie Przedsiębiorstwo Komunalne ,,SuPeKom" Sp. z o. o ul. Poznańska 18 66-100 Sulechów powiat: zielonogórski 68 385 24 07 przetargi@supekom.pl |
Województwo: | lubuskie |
Miasto: | Sulechów |
Wadium: | nie wymaga |
Nr telefonu: | 68 385 24 07 |
Termin składania ofert: | 2025-05-23 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
do niniejszego postępowania nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 19 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2024 roku, poz. 1320) na usługi projektowe pn.: ,,Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w m. Górzykowo" W TRYBIE PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO Sulechowskie Przedsiębiorstwo Komunalne ,,SuPeKom" Sp. z o. o. ogłasza przetarg nieograniczony na usługi projektowe pn.: ,,Budowa sieci i kanalizacji sanitarnej w m. Górzykowo". 1.2.Przetarg prowadzony jest zgodnie z Regulaminem zamówień publicznych obowiązującym w Spółce, zwanym dalej ,,Regulaminem". 1.3.Przetarg dotyczy zamówienia sektorowego dla usług, którego wartość nie przekracza kwoty określonej w obwieszczeniu Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych z dnia 6 grudnia 2023 roku (M.P. poz. 1344). Wobec tego, zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 roku, poz. 1320), przepisów rzeczonej ustawy nie stosuje się. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA Opis przedmiotu zamówienia: Strona 3 z 41Przedmiotem zamówienia jest wykonanie kompletnej dokumentacji projektowo - kosztorysowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego i uzyskaniem niezbędnych decyzji administracyjnych, w tym prawomocnego pozwolenia / zgłoszenia na budowę, dla zadania ,,Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w m. Górzykowo" zgodnie ze wstępnym zakresem określonym na rys. 1 oraz warunkami technicznymi realizacji odcinka niniejszej sieci kanalizacyjnej, które zostaną wydane przez Spółkę na pisemny wniosek Wykonawcy po podpisaniu umowy nie później niż w ciągu 21 dni od daty wpływu wniosku do siedziby Spółki (Wykonawca jest zobowiązany do złożenia wniosku o wydanie warunków nie później niż w ciągu 14 dni od dnia podpisania umowy). 6.2. Szczegółowy zakres zadania obejmuje: 1) uzyskanie aktualnych podkładów geodezyjnych w skali 1:500 niezbędnych do opracowania dokumentacji i uzyskania pozwolenia / zgłoszenia na budowę; 2) uzyskanie decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego; 3) uzyskanie decyzji środowiskowej (jeśli jest wymagane); 4) sporządzenie projektu budowlanego sieci kanalizacji sanitarnej wraz z niezbędnymi uzgodnieniami umożliwiającymi uzyskanie pozwolenia / zgłoszenia na budowę (w tym w szczególności wraz z pisemnymi oświadczeniami właścicieli nieruchomości o zapoznaniu się i akceptacji warunków projektowanego przebiegu i wykonania infrastruktury w granicach ich nieruchomości), opracowanego zgodnie z przepisami prawa budowlanego i spełniającego wymagania rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020 roku w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2022 r., poz. 1679 z późniejszymi zmianami). Projekt budowlany należy w ilości: dla Zamawiającego 4 egzemplarze w formie papierowej oraz 1 egzemplarz w formie elektronicznej (łącznie ze wszystkimi decyzjami administracyjnymi i uzgodnieniami branżowymi). Projekt budowlany powinien uwzględniać w szczególności: a) badania geologiczne (jeśli są wymagane), b) odtworzenie nawierzchni wszystkich dróg po robotach, zgodnie z wymaganiami wynikającymi z uzgodnień z zarządcami dróg, c) decyzję środowiskową (jeśli jest wymagana), d) ewentualne koszty związane z opracowaniem raportu oddziaływania na środowisko, e) inne elementy określone w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury, o którym mowa powyżej; 5) sporządzenie następujących opracowań wynikających z rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 roku w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2021 r., poz. 2454): a) specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, która musi uwzględniać wymagania określone w § 13 i 14 w/w rozporządzenia, b) przedmiaru robót, który musi uwzględniać wymagania określone w § 6 - 10 w/w rozporządzenia. Wymienione opracowania należy wykonać w ilości: dla Zamawiającego 2 egzemplarze w formie papierowej oraz 1 egzemplarz w formie elektronicznej; 6) sporządzenie kosztorysu inwestorskiego opracowanego zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. z 2021 r., poz. 2458) oraz szczegółowych kosztorysów nakładczych bez wartości robót w ilości: dla Zamawiającego 2 egzemplarze w formie papierowej oraz 1 egzemplarz w formie elektronicznej; 7) sporządzenie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ) w ilości: dla Zamawiającego 2 egzemplarze w formie papierowej oraz 1 egzemplarz w formie elektronicznej, 8) uzyskanie pozwolenia / zgłoszenia na budowę (dla Zamawiającego 1 egzemplarz - oryginał oraz 1 egzemplarz w formie elektronicznej). Strona 4 z 41UWAGA: Przez formę elektroniczną, o której mowa w niniejszym punkcie, należy rozumieć zbiór danych uporządkowanych w określonej strukturze wewnętrznej i zapisany na informatycznym nośniku danych, tj. dokumenty w postaci pliku tekstowego, graficznego lub mieszanego będącego wynikiem pracy z danym programem komputerowym, dające się zapisać, a następnie odczytać na informatycznym nośniku danych np. CD, DVD, itp. Dokumentami tymi w przypadku niniejszego postępowania będą zeskanowane w oryginale po zatwierdzeniu przez stosowny organ nadzoru budowlanego wszystkie uzgodnienia, decyzje, oświadczenia, pozwolenia/zgłoszenia, mapy, informacje, opisy, kosztorysy, przedmiary, projekty, specyfikacje oraz inne dokumenty stanowiące element wykonanej dokumentacji w plikach nieedytowalnych z rozszerzeniem np. *.pdf, *jpg., *gif, *bmp, *tiff, możliwych do odczytania za pomocą bezpłatnego ogólnodostępnego oprogramowania. 6.3. Obowiązki Wykonawcy obejmują w szczególności: 1) zapoznanie się z dokumentami będącymi w posiadaniu Zamawiającego przed rozpoczęciem prac projektowych, pozyskanie map, wykonanie niezbędnych badań, 2) szczegółowe sprawdzenie w terenie warunków wykonania zamówienia (zaleca się, aby każdy Wykonawca pozyskał dla siebie wszelkie informacje, które mogą być niezbędne w przygotowaniu oferty, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do opracowania ww. dokumentów; koszty takiej wizyty ponosi Wykonawca), 3) przeprowadzanie konsultacji z Zamawiającym na każdym etapie projektowania dokumentacji, dotyczące istotnych elementów mających wpływ na koszty (Zamawiający udostępni Wykonawcy wszelkie dokumenty będące w jego posiadaniu, a niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia), ścisła współpraca przy realizacji umowy z osobami odpowiedzialnymi po stronie Zamawiającego przez niego wskazanymi, Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania zgody Zamawiającego na zaproponowane przez niego wszelkie rozwiązania w szczególności techniczne, materiałowe i użytkowe, a także związane z przebiegiem zaprojektowanej trasy. Na mocy niniejszego po otrzymaniu warunków technicznych realizacji sieci i przed sporządzeniem ostatecznego projektu budowlanego w siedzibie Zamawiającego odbędzie się spotkanie zainicjowane przez Wykonawcę projektu, na którym przedstawi on proponowane rozwiązanie wraz z przewidywanymi kosztami budowy, kosztami użytkowania (m.in. kosztami konserwacji, remontów, zużycia energii, materiałów, przeglądów, ustanowienia służebności przesyłu, itp.), kosztami wycofania z eksploatacji (m.in. rozbiórki, utylizacji, itp.) oraz uzasadnieniem zastosowania danego rozwiązania. Podstawą sporządzenia ostatecznego projektu budowlanego będzie podpisany przez strony protokół wyrażający akceptację zaproponowanego rozwiązania. 4) opisywanie proponowanych materiałów i urządzeń za pomocą parametrów technicznych tzn. bez podawania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, chyba, że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i Wykonawca nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszy sformułowanie ,,o parametrach wyższych lub równoważnych" - w takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest sporządzić szczegółowy opis, w jaki sposób równoważność winna być weryfikowana przez Zamawiającego (dokumentacja projektowa, jako opis przedmiotu zamówienia, musi spełniać wszystkie wymogi ustawy Prawo Zamówień Publicznych), 5) zastosowanie w projektach rozwiązań skutkujących optymalizacją kosztów, 6) w ramach nadzoru autorskiego Wykonawca zobowiązany jest do: a) czuwania w toku realizacji robót budowlanych nad zgodnością rozwiązań technicznych, materiałowych i użytkowych z dokumentacją projektową; w przypadku zaproponowania przez wykonawcę robót budowlanych w ofercie materiałów lub urządzeń ,,równoważnych", tzn. o parametrach nie gorszych niż przedstawione w zamawianych Strona 5 z 41dokumentacjach projektowych - zobowiązuje się on do wydania, na etapie analizy ofert i na wniosek Zamawiającego, pisemnej opinii na temat parametrów tych materiałów lub urządzeń, b) uzupełniania szczegółów dokumentacji projektowej oraz wyjaśniania wątpliwości powstałych w toku ogłoszenia, składania ofert i wyboru wykonawcy robót budowlanych, w szczególności zadane w formie pytań, a także po wyborze wykonawcy robót budowlanych powstałych w toku realizacji tych robót, c) udziału w naradach technicznych - przyjmuje się, że liczba pobytów projektanta na budowie wynikać będzie z uzasadnionych potrzeb określonych każdorazowo przez Zamawiającego, d) współudział w wykonaniu przez wykonawcę robót budowlanych, dokumentacji powykonawczej, uwzględniającej wszystkie zmiany wprowadzone do dokumentacji projektowej w trakcie realizacji robót. 7) pokrycie wszelkich zobowiązań cywilno - prawnych związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia (jeśli dotyczy), 8) przekazanie na rzecz Zamawiającego wszelkich autorskich praw majątkowych związanych z przedmiotem zamówienia, 9) zapewnienie przy realizacji zadania osób mających doświadczenie w realizacji zadań odpowiadających swoim zakresem przedmiotowi zamówienia, 10) udzielanie na żądanie Zamawiającego każdorazowo pełnej informacji na temat stanu realizacji zamówienia, udostępniania Zamawiającemu do wglądu dokumentów związanych z realizacją zamówienia, działania zgodnie z najbardziej aktualnymi aktami prawnymi, 11) inne nie wymienione powyżej, a niezbędne do prawidłowej realizacji przedmiotu niniejszego postępowania. UWAGA: 1. Odbiór prac będących przedmiotem niniejszego postępowania nastąpi protokołem zdawczo-odbiorczym. Zamawiający, po wykonaniu prac przez Wykonawcę, nabędzie majątkowe prawa autorskie do dokumentacji będącej przedmiotem niniejszego postępowania. Szczegółowe regulacje w tym zakresie znajdują się w treści § 4 ust. 8 wzoru umowy. 2. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli prac wykonywanych w ramach podpisanej umowy w każdym momencie i na każdym etapie. Zabrania się bez zgody Zamawiającego do przekazywania lub podzlecania innym osobom lub podmiotom prac wynikających z podpisanej umowy, chyba, że zostało to wyszczególnione na formularzu ofertowym. CPV: 71000000-8, 71240000-2, 71242000-6, 71300000-1, 71320000-7 Dokument nr: ZP.14.05.2025.KG. Otwarcie ofert: 21.3. Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego w dniu 23 maja 2025 roku do godz. 1115. Otwarcie ofert nastąpi bez udziału Wykonawców. Składanie ofert: Ofertę, w formie i treści zgodnej z niniejszym SWZ, należy złożyć w siedzibie Zamawiającego w sekretariacie, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 23 maja 2025 roku do godz. 1100. Dopuszcza się złożenie oferty, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym - w takim przypadku ofertę należy podpisać przed jej przekazaniem i wysłać na skrzynkę ePUaP: /SuPeKom2018/SkrytkaESP lub na skrzynkę e-doręczenia: AE:PL-46471-91551-VWBFU-27 Miejsce i termin realizacji: 11.1. Wymagany termin wykonania zamówienia: 1) rozpoczęcie: dzień podpisania umowy, 2) zakończenie: najpóźniej do 27.02.2026 roku. Wymagania: TRYB UDZIELANIA ZAMÓWIENIA 3.1.Postępowanie jest prowadzone trybie przetargu nieograniczonego. 3.2.Specyfikacja Warunków Zamówienia stanowi wraz z załącznikami kompletny dokument, obowiązujący Wykonawcę i Zamawiającego podczas prowadzenia postępowania przetargowego. 4.2.Wykonawcy powinni we wszelkich kontaktach z Zamawiającym powoływać się na wyżej podane oznaczenie. W przypadku rozbieżności pomiędzy dokumentami obowiązuje następująca kolejność ich ważności: ? umowa, ? SWZ, ? oferta wraz z załącznikami do oferty. 6.5. 7. 7.1. Ustalenie dokładnej ilości prac niezbędnych do wykonania kompletnego przedmiotu zamówienia musi być określone przez Wykonawcę w oparciu o wszystkie informacje wymienione w pkt 6.1 - 6.3., gdyż wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia. OFERTY CZĘŚCIOWE Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. ZAMÓWIENIA UZUPEŁNIAJĄCE I DODATKOWE 8.1.Zamawiający nie dopuszcza możliwości udzielenia zamówienia uzupełniającego. 8.2.Zamawiający nie dopuszcza możliwości udzielenia zamówienia dodatkowego. OFERTA WARIANTOWA I UMOWA RAMOWA 9.1.Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 9.2.Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. ZALICZKA 10.1. Zamawiający nie dopuszcza możliwości udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY ICH SPEŁNIENIA 12.1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy: 1) nie podlegają wykluczeniu z postępowania, 2) spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego w zakresie: 1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym; 2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów; 3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej, 4) zdolności technicznej lub zawodowej. 12.2. Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków jest następujący: 12.3. W zakresie podlegania wykluczeniu z postępowania Wykonawca zobowiązany jest do wykazania, że nie podlega wykluczeniu na podstawie pkt 12.7 SWZ. 12.4. W zakresie spełnienia warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności do występowania w obrocie gospodarczym oraz uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej: 12.4.1. Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych szczegółowych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać. 12.4.2. Ocena spełniania ww. warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana w oparciu o oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. 12.5. W zakresie spełnienia warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej i zawodowej, zapewniającej wykonanie zamówienia wymaga się aby: 1) Wykonawca wskazał do uczestniczenia w wykonaniu niniejszego zamówienia osoby posiadające uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie (do projektowania) w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy). *Wszystkie osoby będące obywatelami krajów członkowskich Unii Europejskiej, które Wykonawca wskaże do uczestniczenia w wykonaniu niniejszego zamówienia i od których wymagane są uprawnienia budowlane, winny posiadać decyzję w sprawie uznania Strona 7 z 41wymaganych kwalifikacji do wykonywania w Rzeczypospolitej Polskiej funkcji technicznych w budownictwie w zakresie przedmiotu niniejszego zamówienia zgodnie z ustawą z 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2023 r., poz. 334). Wskazane powyżej osoby muszą posiadać biegłą znajomość języka polskiego. W przypadku, gdy wskazane osoby nie posiadają biegłej znajomości języka polskiego, Wykonawca jest zobowiązany zapewnić tłumacza(y) języka polskiego, zapewniającego stałe, biegłe i fachowe tłumaczenie w kontaktach między Zamawiającym a Wykonawcą, na okres i dla potrzeb realizacji umowy. Zamawiający określając wymogi dla każdej z wyżej wymienionych osób dopuszcza łączenie funkcji przez wskazane osoby, które będą wykonywać niniejsze zamówienie, pod warunkiem, że osoba ta spełnia łącznie wymagania dla każdej z łączonych funkcji, z wyjątkiem przypadków określonych w ustawie z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (Dz. U. z 2025 roku, poz. 418). Za prawidłowy dobór osób do wykonania niniejszego zamówienia odpowiedzialny jest Wykonawca. Wymieniony powyżej skład osób Wykonawcy należy traktować jako minimalne wymagania Zamawiającego i nie wyczerpuje całości personelu niezbędnego dla rzetelnego wypełnienia obowiązków Wykonawcy. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana w oparciu o oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz: 1) wykaz osób, które będę uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszej SWZ. 12.6. W zakresie spełnienia warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia: 12.6.1. Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych szczegółowych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać. 12.6.2. Ocena spełniania ww. warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana w oparciu o oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. 12.7. Okoliczności wykluczające z udziału w postępowaniu. 12.7.1. Zamawiający wykluczy z udziału w postępowaniu wykonawców, wobec których zachodzą następujące przesłanki wykluczenia: 1. Z postępowania wyklucza się Wykonawcę: a) będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo: oudziału w zorganizowanej grupie przestępczej albo związku mającym na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, o którym mowa w art. 258 Kodeksu karnego, ohandlu ludźmi, o którym mowa w art. 189a Kodeksu karnego, oo którym mowa w art. 228-230a, art. 250a Kodeksu karnego lub w art. 46 lub art. 48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie, ofinansowania przestępstwa o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 165a Kodeksu karnego, lub przestępstwo udaremniania lub utrudniania stwierdzenia przestępnego pochodzenia pieniędzy lub ukrywania ich pochodzenia, o którym mowa w art. 299 Kodeksu karnego, oo charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 Kodeksu karnego, lub mające na celu popełnienie tego przestępstwa, opracy małoletnich cudzoziemców, o którym mowa w art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom Strona 8 z 41przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (tekst jednolity: Dz. U. z 2021 roku, poz. 1745), oprzeciwko obrotowi gospodarczemu, o których mowa w art. 296-307 Kodeksu karnego, przestępstwo oszustwa, o którym mowa w art. 286 Kodeksu karnego, przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów, o których mowa w art. 270-277d Kodeksu karnego, lub przestępstwo skarbowe, oo którym mowa w art. 9 ust. 1 i 3 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej olub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego b) jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w lit. a powyżej, c) wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, chyba że wykonawca odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności, d) wobec którego orzeczono zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne, e) jeżeli zamawiający może stwierdzić, na podstawie wiarygodnych przesłanek, że wykonawca zawarł z innymi wykonawcami porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji, w szczególności jeżeli należąc do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, chyba że wykażą, że przygotowali te oferty lub wnioski niezależnie od siebie, f) jeżeli doszło do zakłócenia konkurencji wynikającego z wcześniejszego zaangażowania tego wykonawcy lub podmiotu, który należy z wykonawcą do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 roku o ochronie konkurencji i konsumentów, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, g) wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2025, poz. 514), h) którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2023 r. poz. 1124 z późniejszymi zmianami) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2025, poz. 514), i) którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120 z późniejszymi zmianami), jest podmiot Strona 9 z 41wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2025, poz. 514). 2. Wykonawca nie podlega wykluczeniu w okolicznościach określonych w ust. 1 pkt a, b, e i f jeżeli udowodni Zamawiającemu, że spełnił łącznie następujące przesłanki: a) naprawił lub zobowiązał się do naprawienia szkody wyrządzonej przestępstwem, wykroczeniem lub swoim nieprawidłowym postępowaniem, w tym poprzez zadośćuczynienie pieniężne; b) wyczerpująco wyjaśnił fakty i okoliczności związane z przestępstwem, wykroczeniem lub swoim nieprawidłowym postępowaniem oraz spowodowanymi przez nie szkodami, aktywnie współpracując odpowiednio z właściwymi organami, w tym organami ścigania, lub zamawiającym; c) podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom, wykroczeniom lub nieprawidłowemu postępowaniu, w szczególności: ?zerwał wszelkie powiązania z osobami lub podmiotami odpowiedzialnymi za nieprawidłowe postępowanie wykonawcy, ?zreorganizował personel, ?wdrożył system sprawozdawczości i kontroli, ?utworzył struktury audytu wewnętrznego do monitorowania przestrzegania przepisów, wewnętrznych regulacji lub standardów, ?wprowadził wewnętrzne regulacje dotyczące odpowiedzialności i odszkodowań za nieprzestrzeganie przepisów, wewnętrznych regulacji lub standardów. 3. Zamawiający ocenia, czy podjęte przez wykonawcę czynności, o których mowa w ust. 2 powyżej, są wystarczające do wykazania jego rzetelności, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu wykonawcy. Jeżeli podjęte przez wykonawcę czynności, nie są wystarczające do wykazania jego rzetelności, Zamawiający wyklucza wykonawcę. 12.7.2. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia, Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć oświadczenie wykonawcy o braku wystąpienia względem niego przesłanek określonych powyżej oraz złożyć następujące dokumenty: 1. aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt. 1 - 3, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokumenty, o których mowa w pkt. 1 muszą być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się powyższego dokumentu, zastępuje się go dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji lub oświadczeniem osoby, której dokument miał dotyczyć, złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub Strona 10 z 41miejsce zamieszkania tej osoby (taki dokument musi być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert). 12.8.Oświadczenia i wykazy Wykonawca zobowiązany jest złożyć w oryginale, podpisane przez osoby do tego uprawnione. 12.9.Dokumenty inne niż oświadczenia i wykazy Wykonawca zobowiązany jest złożyć w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem. Potwierdzenia za zgodność z oryginałem dokonuje Wykonawca albo podmiot trzeci, który dokument ten wystawił, albo Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego, albo podwykonawca - odpowiednio, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 12.10. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości. 12.11. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych dokumentów (w tym oświadczeń potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu i spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych dokumentów. 12.12. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w pkt. 12.7. SWZ. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja finansowa lub ekonomiczna podmiotów, na zasobach których polega Wykonawca w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: 1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w zdaniu pierwszym niniejszego punktu. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postepowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w formularzu ofertowym. Strona 11 z 41Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zasobach innych podmiotów przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 12.7.2. 12.13. Wykonawca może powierzyć wykonanie zamówienia podwykonawcom. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w formularzu ofertowym, te części zamówienia, których wykonanie powierzy podwykonawcom. W przypadku nie wskazania w formularzu ofertowym części zamówienia, które mają być realizowane przez podwykonawców Zamawiający uzna, ze całość zamówienia będzie wykonywana przez Wykonawcę osobiście. Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, Wykonawca zobowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę innym lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się na zasadach określonych w pkt. 12.12. SWZ, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagane w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia. UWAGA: Wykonawca zobowiązany jest uzyskać pisemną zgodę Zamawiającego na zawarcie umowy z podwykonawcą wskazanym w ofercie. Jeżeli Zamawiający w terminie 14 dni od przedstawienia przez Wykonawcę projektu umowy z podwykonawcą nie zgłosi na piśmie sprzeciwu lub zastrzeżeń co do warunków umowy, uważa się, że wyraził zgodę na zawarcie umowy o podanej treści. Umowa taka powinna być zawarta w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w formularzu ofertowym. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia składa także oświadczenie, o którym mowa w pkt 19.13. 5) dotyczące dla tych podmiotów wypełniając zawarte tam odpowiednie oświadczenie. 12.14. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie: o ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania; o muszą ustanowić pełnomocnika Wykonawców występujących wspólnie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Przyjmuje się, że pełnomocnictwo do podpisania oferty obejmuje pełnomocnictwo do poświadczenia za zgodność z oryginałem wszystkich dokumentów. Pełnomocnictwo musi jednocześnie wynikać z umowy lub z innej czynności prawnej, mieć formę pisemną, fakt ustanowienia pełnomocnika musi wynikać z załączonych do oferty dokumentów; wszelka korespondencja prowadzona będzie z pełnomocnikiem; o są zobowiązani do łącznego spełnienia takich samych warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, jak Wykonawcy występujący samodzielnie, tj. przy ocenie spełnienia warunków, o których mowa w pkt 12.5. SWZ Zamawiający będzie brał pod uwagę łączny potencjał techniczny i zawodowy, natomiast w zakresie pozostałych warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia i braku podstaw do wykluczenia każdy z Wykonawców występujących wspólnie musi przedłożyć swoje dokumenty, niemniej w przypadku spełnienia warunku dotyczącego ; o przed zawarciem umowy o niniejsze zamówienie, jeżeli oferta Wykonawców występujących wspólnie zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający wezwie do przedstawienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z powodu niespełniania warunków, o których Strona 12 z 41mowa w pkt 12.7.1. SWZ, natomiast spełnianie warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy wykazują zgodnie z pkt 12.5. i 12.6. SWZ. Dokumenty wymienione w pkt 12.7.2. SWZ składa każdy z Wykonawców występujących wspólnie. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenia, o którym mowa w pkt. 19.13. 4) i 5) składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. INFORMACJA O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI ORAZ PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, A TAKŻE WSKAZANIE OSÓB UPRAWNIONYCH DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI, WYJAŚNIENIE TREŚCI SWZ 13.1. Składanie ofert dopuszcza się jedynie w formie pisemnej. Dopuszcza się złożenie oferty, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym - w takim przypadku ofertę należy podpisać przed jej przekazaniem i wysłać na skrzynkę ePuaP: /SuPeKom2018 lub na skrzynkę e-doręczenia: AE:PL-46471-91551-VWBFU-27. Postanowienia pkt. 19.8. - 19.10. stosuje się odpowiednio. 13.2. Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, pytania oraz informacje, z wyłączeniem Ofert, Zamawiający i Wykonawcy przekazywać będą sobie pisemnie (w formie papierowej) lub drogą elektroniczną za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2024 roku, poz. 1513 z późniejszymi zmianami). 13.3. Korespondencja z Zamawiającym, z wyjątkiem ofert, może być dodatkowo kierowana na adres: Sulechowskie Przedsiębiorstwo Komunalne ,,SuPeKom" Sp. z o. o. ul. Poznańska 18, 66-100 Sulechów e-mail: przetargi@supekom.pl 13.4. Zamawiający żąda potwierdzenia otrzymania każdej przesyłki dokonanej drogą elektroniczną. Potwierdzenia otrzymania przesyłki drogą elektroniczną Zamawiający dokona względem Wykonawcy na jego wyraźne żądanie zawarte w treści tej korespondencji. 13.5. Język polski jest obowiązujący w toku całego postępowania i realizacji umowy. 13.7. Wykonawca może zwrócić się na piśmie (faksem lub drogą elektroniczną) do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SWZ. Zamawiający udziela wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert, pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści warunków wpłynął do Zamawiającego nie później niż do 19.05.2025 roku do godz. 24:00. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści SWZ wpłynie po upływie terminu jego składania lub dotyczy udzielonych wyjaśnień Zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku o wyjaśnienie treści SWZ. 13.8. Zamawiający prześle treść zapytań wraz z wyjaśnieniem Wykonawcy, który je złożył oraz umieści w/w informacje na stronie internetowej, na której opublikowana została SWZ. 13.9. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść SWZ. Zamawiający zamieści treść dokonanej zmiany na stronie internetowej, na której opublikowana została SWZ. Jeżeli w wyniku zmiany treści SWZ jest niezbędny dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w ofertach, Zamawiający przedłuża termin składania ofert i zamieszcza tę informację na Strona 13 z 41stronie internetowej, na której opublikowana została SWZ. Jeśli taka sytuacja będzie miała miejsce, to wszystkie prawa i obowiązki Zamawiającego i Wykonawców odnoszące się do terminu pierwotnego będą odnosiły się do terminu zmienionego. 13.11.Zamawiający nie zamierza organizować zebrania Wykonawców w celu wyjaśnienia wątpliwości dotyczących treści SWZ. 13.12.Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych przez Zamawiającego oświadczeń lub dokumentów, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, lub złożyli oświadczenia lub dokumenty, które są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielenia wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Wezwanie dotyczące złożenia, uzupełnienia lub poprawienia oświadczenia lub dokumentów może być wystosowane tylko jednokrotnie dla danego dokumenty. 13.13.Jeżeli Wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, Zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Wezwanie dotyczące złożenia lub uzupełnienia pełnomocnictw może być wystosowane tylko jednokrotnie dla danego dokumenty. 14. OCENA OFERT 14.1. Zamawiający zastrzega sobie prawo sprawdzania, w toku oceny oferty, wiarygodności przedstawionych przez Wykonawców dokumentów, oświadczeń, wykazów, danych i informacji. 14.2. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. Niedopuszczalne jest prowadzenie między Zamawiającym a Wykonawcą negocjacji dotyczących złożonej oferty oraz dokonywanie zmiany jej treści z zastrzeżeniem zapisów pkt. 14.3 i 16.7. 14.3. Zamawiający poprawi w ofercie: o oczywiste omyłki pisarskie o oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, o inne omyłki polegające na niezgodności oferty z SWZ, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona. 14.4. Zamawiający, w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, zwróci się w formie pisemnej do Wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny. Jeżeli zaoferowana cena, lub ich istotne części składowe, wydają się rażąco niskie w stosunku do przedmiotu zamówienia i budzą wątpliwości Zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego lub wynikającymi z odrębnych przepisów, Zamawiający zwraca się o udzielenie wyjaśnień, w tym złożenie dowodów, dotyczących wyliczenia ceny lub kosztu, w szczególności w zakresie: o oszczędności metody wykonania zamówienia, wybranych rozwiązań technicznych, wyjątkowo sprzyjających warunków wykonywania zamówienia dostępnych dla Wykonawcy, oryginalności projektu Wykonawcy, kosztów pracy, których wartość przyjęta do ustalenia ceny nie może być niższa od minimalnego wynagrodzenia za pracę albo minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę; o pomocy publicznej udzielonej na podstawie odrębnych przepisów; o wynikającym z przepisów prawa pracy i przepisów o zabezpieczeniu społecznym, obowiązujących w miejscu, w którym realizowane jest zamówienie; Strona 14 z 41o wynikającym z przepisów prawa ochrony środowiska; o powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny spoczywa na Wykonawcy. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień lub w przypadku, gdy złożone wyjaśnienia nie potwierdzają, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny w stosunku do przedmiotu zamówienia. Zamawiający odrzuca ofertę wykonawcy, który nie udzielił wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz ze złożonymi dowodami nie potwierdza, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny lub kosztu w stosunku do przedmiotu zamówienia. 14.5. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli zostaną spełnione następujące przesłanki: została złożona po terminie składania ofert, została złożona przez wykonawcę: o podlegającego wykluczeniu z postępowania lub o niespełniającego warunków udziału w postępowaniu lub o który nie złożył w przewidzianym terminie oświadczenia o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji lub podmiotowego środka dowodowego, potwierdzających brak podstaw wykluczenia lub spełnianie warunków udziału w postępowaniu, lub innych dokumentów lub oświadczeń, 14.5.3. jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów, 14.5.4. jej treść jest niezgodna z warunkami zamówienia, 14.5.5. nie została sporządzona lub przekazana w sposób zgodny z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego, 14.5.6. została złożona w warunkach czynu nieuczciwej konkurencji w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, 14.5.7. zawiera rażąco niską cenę lub koszt w stosunku do przedmiotu zamówienia, 14.5.8. zawiera błędy w obliczeniu ceny lub kosztu, 14.5.9. wykonawca w wyznaczonym terminie zakwestionował poprawienie przez Zamawiającego: o oczywiste omyłki pisarskie, o oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, o inne omyłki polegające na niezgodności oferty z dokumentami zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty, 14.5.10. wykonawca nie wyraził pisemnej zgody na przedłużenie terminu związania ofertą; 14.5.11. wykonawca nie wyraził pisemnej zgody na wybór jego oferty po upływie terminu związania ofertą; 14.5.12. wykonawca nie wniósł wadium, lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium, 14.5.13. oferta wariantowa nie została złożona lub nie spełnia minimalnych wymagań określonych przez zamawiającego, w przypadku gdy zamawiający wymagał jej złożenia, 14.5.14. jej przyjęcie naruszałoby bezpieczeństwo publiczne lub istotny interes bezpieczeństwa państwa, a tego bezpieczeństwa lub interesu nie można zagwarantować w inny sposób; 14.5.15. została złożona bez odbycia wizji lokalnej lub bez sprawdzenia dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia dostępnych na miejscu u zamawiającego, w przypadku gdy zamawiający tego wymagał w dokumentach zamówienia. 14.6. Zamawiający wykluczy Wykonawcę z postępowania, o ile zajdą wobec tego Wykonawcy okoliczności wskazane w pkt. 12.7 SWZ. 14.5.1. 14.5.2. 15. OPIS SPOSOBU OBLICZANIA CENY 15.1. Wykonawca określi ceny oferty brutto (oraz netto), stanowiące wynagrodzenia ryczałtowe, za wykonanie przedmiotu zamówienia, podając ją w zapisie liczbowym i słownie z dokładnością Strona 15 z 41do grosza (do dwóch miejsc po przecinku). Oferta musi obejmować całość zamówienia i spełniać wszystkie wymagania niniejszego postępowania. 15.2. Cena całej oferty winna wynikać z formularza ofertowego. 15.3. Wykonawca przy określaniu ceny oferty brutto (oraz netto) musi uwzględnić fakt, że należność Wykonawcy z tytułu wynagrodzenia za realizację przedmiotu umowy wypłacona zostanie po zakończeniu i przekazaniu kompletnej dokumentacji Zamawiającemu łącznie z pozwoleniem / zgłoszeniem na budowę oraz po podpisaniu ostatecznego protokołu zdawczo - odbiorczego bez zastrzeżeń. UWAGA 1: W przypadku, gdy z jakiegokolwiek powodu Wykonawca opóźni wykonanie prac projektowych to termin wypłaty wynagrodzenia zostanie przesunięty do czasu wykonania i odbioru prac projektowych. 15.4. Cena oferty brutto (oraz netto) za całość zamówienia określona przez Wykonawcę zostanie ustalona na okres ważności umowy i musi uwzględniać w swej wartości wzrost cen w okresie realizacji przedmiotu umowy oraz podatek VAT naliczony zgodnie z obowiązującymi przepisami (w przypadku zmiany w trakcie realizacji prac projektowych przepisów dotyczących zasad naliczania podatku VAT dla prac projektowych strony umowy podpiszą stosowny aneks zmieniający zasady jego naliczania zgodnie z obowiązującymi na dany moment przepisami). Ceny ryczałtowe określone przez Wykonawcę nie będą podlegały waloryzacji ze względu na inflację w okresie ważności umowy. 15.5. Wykonawca określając wynagrodzenie ryczałtowe zobowiązany jest do bardzo starannego zapoznania się z przedmiotem zamówienia, warunkami wykonania i wszystkimi czynnikami mogącymi mieć wpływ na cenę zamówienia. Ryzyko ustalenia wynagrodzenia w formie ryczałtu spoczywa na Wykonawcy, stąd musi on należycie ocenić wartość przedmiotu zamówienia, gdyż nie może domagać się podwyższenia wynagrodzenia ryczałtowego, chociażby w chwili zawarcia umowy nie można było przewidzieć rozmiaru i kosztu prac. 16. KRYTERIA OCENY OFERT I OPIS SPOSOBU PRZYZNAWANIA ZA SPEŁNIENIE DANEGO KRYTERIUM OCENY OFERT PUNKTACJI 16.1. Zamawiający uzna oferty za spełniające wymagania i przyjmie je do szczegółowego rozpatrywania, jeżeli: 1) oferta co do treści spełnia wymagania określone niniejszą specyfikacją, 2) z liczby i treści złożonych dokumentów wynika, że Wykonawca spełnia warunki formalne określone niniejszą specyfikacją, 3) złożone oświadczenia są aktualne i podpisane przez osoby uprawnione, 4) oferta została złożona w określonym przez Zamawiającego terminie. 16.2. Kryteria oceny ofert. W niniejszym postępowaniu jedynym kryterium oceny ofert są cena oferty brutto za cały zakres zadania. Oferta z najniższą ceną otrzyma maksymalnie 100 punktów. Pozostałe oferty zostaną przeliczone według wzorów podanych w pkt. 16.3. Wynik będzie traktowany jako wartość punktowa oferty w kryterium cena oferty brutto za cały zakres zadania. W przypadku kryterium oceny ofert jakim jest cena brutto, gdy złożone oferty zawierają różne stawki podatku VAT lub ich nie zawierają, ze względu na fakt, że wartość podatku VAT nie stanowi dla Zamawiającego kosztu, dla porównywalności ofert Zamawiający przy wyborze najkorzystniejszej oferty przyjmuje do oceny cenę oferty netto za cały zakres zadania. Lp.Nazwa kryterium 1.Cena brutto za cały zakres zadania 16.3. Zastosowany wzór do obliczenia punktowego: Strona 16 z 41 Waga 100Kolejno ocenianym ofertom zostaną przyznane punkty według następującego wzoru: kryterium cena brutto za cały zakres zadania: C min Pi(C) = ----------- x 100 Ci gdzie: Pi(C) - ilość punktów jakie otrzyma oferta ,,i" za kryterium ,,Cena brutto za cały zakres zadania" Cmin - najniższa cena brutto za cały zakres zadania spośród wszystkich ważnych i nieodrzuconych ofert Ci - cena brutto za cały zakres zadania oferty ,,i" Obliczenia dokonywane będą do dwóch miejsc po przecinku. 16.4. Wynik: Oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans (maksymalna liczba przyznanych punktów w oparciu o ustalone kryteria) zostanie uznana za najkorzystniejszą, pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów. Realizacja zamówienia zostanie powierzona Wykonawcy, który uzyska najwyższą ilość punktów. 16.5. Jeżeli nie można dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych. Wykonawcy składając oferty dodatkowe nie mogą oferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przez nich ofertach. 16.6. Zamawiający zastrzega sobie prawo negocjacji złożonych ofert co do ceny w następujących przypadkach: a) gdy zostały złożone dodatkowe oferty najkorzystniejsze o takiej samej cenie - z Wykonawcami, którzy złożyli te oferty, lub b) po wyborze najkorzystniejszej oferty, a przed zawiadomieniem Wykonawców, którzy złożyli oferty, o wyborze najkorzystniejszej oferty, w szczególności gdy oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia - z Wykonawcą, który złożył najkorzystniejszą ofertę. Z przeprowadzonych negocjacji zostanie sporządzony protokół. 17. WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM 17.1. Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ 18.1. Termin, w którym Wykonawca będzie związany złożoną ofertą wynosi 60 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. 19. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY ORAZ POZOSTAŁYCH DOKUMENTÓW W POSTĘPOWANIU 19.1. Wymagania podstawowe: 19.2. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę (samodzielnie albo w ramach konsorcjum). 19.3. Oferta musi być sporządzona z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności. Oferta musi być napisana w języku polskim, powinna być sporządzona czytelnie za pomocą maszyny do pisania, komputera lub ręcznie, w sposób uniemożliwiający łatwe usunięcie zapisów, oraz podpisana przez osobę upoważnioną. Strona 17 z 4119.4. W przypadku podpisania oferty przez pełnomocnika do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo dla takiego pełnomocnika. Pełnomocnictwo powinno być załączone w oryginale lub kopii notarialnie potwierdzonej. 19.5. Wykonawcy ponoszą wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. 19.6. Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty muszą być parafowane własnoręcznie przez osobę podpisującą ofertę. 19.7. Wykonawcy przedstawiają ofertę zgodnie w niniejszym postępowaniu przetargowym. ze wszystkimi wymaganiami określonymi Koperta (opakowanie) musi być opisana, w następujący sposób: Oferta w sprawie przetargu nieograniczonego na usługi projektowe pn.: ,,Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w m. Górzykowo" znak sprawy: ZP.14.05.2025.KG ,,Nie otwierać przed dniem 23 maja 2025 roku do godziny 1115" Plik przesyłany drogą elektroniczną musi być opisany, w następujący sposób: ,,Oferta. ZP.14.05.2025.KG" 19.9. Koperta (opakowanie) zawierająca ofertę powinna być zamknięta i zabezpieczona przed otwarciem, bez uszkodzeń, co gwarantuje zachowanie poufności jej treści do czasu otwarcia. Zamawiający nie bierze odpowiedzialności za skutki braku zachowania powyższego sposobu opakowania i opisu kopert tj. np.: rozerwanie koperty w czasie drogi do Zamawiającego, nieskuteczne doręczenie z powodu złego opisu. Zamawiający nie bierze odpowiedzialności za skutki braku opisu pliku przesłanego drogą elektroniczną. 19.10. Jeżeli oferta zawiera informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów, art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz.U. z 2022 roku, poz. 1233), wówczas informacje te muszą być umieszczone w osobnym wewnętrznym opakowaniu, trwale ze sobą połączone i ponumerowane, natomiast w przypadku pliku elektronicznego umieszczone w odrębnym dokumencie i oznaczone hasłem ,,Tajemnica przedsiębiorstwa. ZP.14.05.2025.KG". W przypadku koperty opakowanie to musi być wyraźnie oznaczone hasłem ,,Tajemnice przedsiębiorstwa - nie udostępniać innym uczestnikom postępowania". Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za niezgodne z SWZ wyodrębnienie (lub jego brak) informacji stanowiącej tajemnicę przedsiębiorstwa przez Wykonawcę. Stosowne zastrzeżenie Wykonawca winien złożyć na formularzu ofertowym. W przeciwnym razie cała oferta może zostać ujawniona na wniosek każdej zainteresowanej osoby. 19.11. Zawartość oferty: 1)wypełniony formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SWZ, 2)wykaz osób, które będę uczestniczyć w wykonaniu zamówienia - załącznik nr 2 do SWZ, 3)oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - załącznik nr 3 do SWZ, 4)oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia - załącznik nr 4 do SWZ, 5)aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 6)pełnomocnictwo, jeżeli Wykonawcy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia (tylko, jeśli dotyczy), 7)pisemne zobowiązanie podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia (tylko, jeśli dotyczy), 8)pozostałe dokumenty wymagane zgodnie z zapisami niniejszego SWZ (tylko, jeśli dotyczy). WYCOFANIE, ZMIANA, ZWROT OFERTY 20.1. Wykonawca może wprowadzić zmiany, poprawki, modyfikacje i uzupełnienia do złożonej Oferty pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o wprowadzeniu zmian przed upływem terminu składania Ofert. 20.2. Zmiany, poprawki, modyfikacje i uzupełnienia muszą być złożone w miejscu i według takich samych zasad, jak składana jest Oferta. Odpowiednio opisane koperty (paczki) zawierające zmiany, muszą być dodatkowo podpisane ,,ZMIANA". W przypadku złożenia kilku ,,ZMIAN" kopertę (paczkę) każdej ,,ZMIANY" należy dodatkowo opatrzyć napisem ,,zmiana nr...". 20.3. Koperty (paczki) oznaczone ,,ZMIANA" zostaną otwarte przy otwieraniu Oferty Wykonawcy, który wprowadził zmiany i po stwierdzeniu poprawności procedury dokonywania zmian, zostaną dołączone do Oferty. 20.4. Wykonawca ma prawo, przed upływem terminu składania Ofert, wycofać się z postępowania poprzez złożenie pisemnego powiadomienia, podpisanego przez Wykonawcę lub pełnomocnika Wykonawcy. 20.5. Wycofanie Oferty należy złożyć w miejscu i według zasad obowiązujących przy składaniu Oferty. Odpowiednio opisaną kopertę (paczkę) zawierającą powiadomienie należy dodatkowo opatrzyć dopiskiem ,,WYCOFANIE". 20.6. Oferty wycofane nie zostaną otwarte. 20.7. Zamawiający zwraca Ofertę złożoną po terminie po uprzednim, niezwłocznym, zawiadomieniu Wykonawcy o tym fakcie, bez otwierania. 20.8. Postępowanie unieważnia się, jeżeli: o nie wpłynęła żadna oferta nie podlegająca odrzuceniu, o cena najkorzystniejszej oferty przekracza kwotę jaką Zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba, że Zamawiający może ją podwyższyć do ceny oferty najkorzystniejszej, o postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiająca zawarcie umowy. 20.9. Zamawiający może w każdej chwili zakończyć postępowanie bez wyboru jakiejkolwiek oferty bez konieczności podawania przyczyny. 21.2. W przypadku złożenia oferty po terminie, o którym mowa w pkt. 21.1 Zamawiający niezwłocznie zawiadomi Wykonawcę, którego oferta została złożona po terminie o tym fakcie oraz zwróci ofertę. 21.4. Po otwarciu ofert Zamawiający może umieścić na stronie internetowej http://supekom.bip.sulechow.pl informacje dotyczące kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia oraz nazwy i adresy Wykonawców, którzy złożyli oferty i cenę ofertową podaną w formularzu oferty. Strona 19 z 4122. INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH, JAKICH NALEŻY DOPEŁNIĆ PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY 22.1. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, który nie podlega wykluczeniu z postępowania i spełnia warunku udziału w postępowaniu, a którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom określonym w niniejszym SWZ i została oceniona, jako najkorzystniejsza w oparciu o podane w SWZ kryteria oceny. 22.2. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający jednocześnie zawiadomi Wykonawców, którzy złożyli oferty i jednocześnie zamieści informację na stronie internetowej, o: 1. wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę albo imię i nazwisko, siedzibę albo miejsce zamieszkania i adres, jeżeli jest miejscem wykonywania działalności wykonawcy (lub wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia), którego ofertę wybrano, oraz nazwy albo imiona i nazwiska, siedziby albo miejsca zamieszkania i adresy, jeżeli są miejscami wykonywania działalności pozostałych wykonawców (lub wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia), którzy złożyli oferty, a także punktację przyznaną poszczególnym ofertom w zakresie każdego kryterium oceny ofert jak i łączną punktację dla każdej z ofert, 2. wykonawcach, którzy zostali wykluczeni, 3. wykonawcach, których oferty zostały odrzucone i powodach odrzucenia ofert, 4. unieważnieniu postępowania 22.3. Przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia, Wykonawca, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą zobowiązany jest: 1. przedłożyć kopie uprawnień osób odpowiedzialnych za realizację zamówienia wskazanych w pkt 12.5. 2. przedłożyć Zamawiającemu umowę konsorcjum, jeżeli zamówienie będzie realizowane przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zawierającą co najmniej: o określenie celu gospodarczego, o oznaczenie czasu trwania konsorcjum obejmującego okres realizacji przedmiotu zamówienia, gwarancji i rękojmi, o solidarną odpowiedzialność każdego członka konsorcjum wobec zamawiającego obejmującą okres realizacji przedmiotu zamówienia, gwarancji i rękojmi, o wykluczenie możliwości wypowiedzenia umowy konsorcjum przez któregokolwiek z jego członków do czasu wykonania zamówienia oraz upływu czasu gwarancji i rękojmi, o zakaz zmian w umowie bez zgody zamawiającego. Zamawiający nie dopuszcza składania umowy przedwstępnej konsorcjum lub umowy zawartej pod warunkiem zawieszającym; 3. podać nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób ustanowionych do kontaktu z ramienia podwykonawców, zaangażowanych w realizację zamówienia, jeżeli zamówienie będzie realizowane przy udziale podwykonawców, o ile wykonawcy ci znani są Wykonawcy przed zawarciem umowy, 22.4. Niedopełnienie wskazanych formalności będzie traktowane jako uchylanie się przez Wykonawcę od zawarcia umowy w sprawie zamówienia. 22.5. Wszelkie istotne dla stron postanowienia zawiera wzór umowy stanowiący Załącznik nr 5. Umowa zostanie zawarta na podstawie złożonej oferty Wykonawcy. ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY 23.1. Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 24. ISTOTNE DLA STRON POSTANOWIENIA, KTÓRE ZOSTANĄ WPROWADZONE DO TREŚCI ZAWIERANEJ UMOWY, OGÓLNE WARUNKI UMOWY ALBO WZÓR UMOWY Wzór umowy stanowi Załącznik nr 5 do niniejszego SWZ. 24.1. 25. ŚRODKI OCHRONY PRAWNEJ 25.1. Zamawiający informuje, że postępowanie nie jest prowadzone w oparciu o ustawę z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2024 roku, poz. 1320), a zatem nie jest możliwe stosowanie środków odwoławczych określonych w tej ustawie, za wyjątkiem odwołania przysługującego na podstawie art. 513 pkt. 3) ustawy Prawo zamówień publicznych. 26. WALUTA W JAKIEJ BĘDĄ PROWADZONE ROZLICZENIA ZWIĄZANE Z REALIZACJĄ NINIEJSZEGO ZAMÓWIENIA 26.1. Rozliczenia związane z realizacją niniejszego zamówienia będą prowadzone w PLN. 27. INFORMACJE DODATKOWE 27.1. 28. W sprawach nieuregulowanych w niniejszej specyfikacji zastosowanie mają przepisy kodeksu cywilnego. UWAGA: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników. 2 UWAGA: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego. Uwagi: KLAUZULA INFORMACYJNA RODO Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016), dalej ,,RODO", informuję, że: ? ? ? ? ? ? administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Sulechowskie Przedsiębiorstwo Komunalne ,,SuPeKom" Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Poznańskiej 18, 66-100 Sulechów, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Zielonej Górze, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, legitymującym się numerem KRS 0000034054 oraz numerem NIP: 973-07-12-918 i REGON: 9779651, posiadającą kapitał zakładowy w wysokości 36.262.000,00 złotych; nr tel.: 68 385 24 07, e-mail: sekretariat@supekom.pl lub zarzad@supekom.pl; u Zamawiającego wyznaczono Inspektora Ochrony Danych Osobowych Pana Macieja Wara- Wąsowskiego, z którym można skontaktować się za pośrednictwem dedykowanego adresu e mail: iodo@supekom.pl; Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na usługi projektowe pn.: ,,Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w m. Górzykowo" znak sprawy: ZP.14.05.2025.KG; W niektórych sytuacjach Zamawiający może przekazywać Pani/Pana dane osobowe osobom trzecim, jeśli będzie to konieczne do dochodzenia praw i obowiązków wynikających z umowy lub obowiązujących przepisów prawa; Pani/Pana dane osobowe będą przekazywane wyłącznie osobom upoważnionym przez Zamawiającego tj. pracownikom i współpracownikom Zamawiającego, którzy muszą mieć dostęp do danych aby wykonywać swoje obowiązki, podmiotom przetwarzającym, którym Zamawiający zleci to zadanie, innym odbiorcom danych np. kurierom (lub placówkom pocztowym), kancelariom prawnym lub instytucjom upoważnionym z mocy prawa do otrzymania przedmiotowych danych; odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą ponadto osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o przepisy powszechnie obowiązującego prawa. Strona 21 z 41? ? ? ? ? 29. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy oraz przez okres wykonywania przez Zamawiającego ciążących na nim obowiązków prawnych, w którym przepisy prawa nakazują Zamawiającemu przechowywać dane osobowe, w którym Zamawiający może ponieść konsekwencje prawne niewykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa oraz ustalenia, obrony, dochodzenia roszczeń i wierzytelności przez Zamawiającego; obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych pochodzących bezpośrednio od Pani/Pana dotyczących: imienia i nazwiska, miejsca zamieszkania, numeru PESEL jest wymogiem umownym związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa - tj. ich niepodanie uniemożliwia udział w w/w postępowaniu; w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; posiada Pani/Pan: ? na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; ? na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych 1; ? na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO2; ? prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; nie przysługuje Pani/Panu: ? prawo do usunięcia danych osobowych, o ile zostały spełnione przesłanki wskazane w art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO; ? prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; ? na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO. Kontakt: 13.6. Osobą upoważnioną do kontaktowania się z Wykonawcami, ze strony Zamawiającego, jest: Pani Ewa Juryk, tel. 68 385 24 07, adres e-mail: ewa_juryk@supekom.pl, w godz. pomiędzy 7:00 a 13:00, od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem dni wolnych od pracy i dni ustawowo wolnych od pracy (dni świątecznych). |
© eurobudowa.pl 2004-2025