Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Konserwacja ścian i dachu zabytkowego kościoła parafialnego |
Data zamieszczenia: | 2024-03-08 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Parafia Rzymskokatolicka pw. Św. Marcina w Grywałdzie ul. Kościelna 6 34-450 Grywałd powiat: nowotarski tel.: (18) 26-23-827, (18) 26-23-594 inwestycje@kroscienko.pl |
Województwo: | małopolskie |
Miasto: | Grywałd |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel.: (18) 26-23-827 |
Termin składania ofert: | 2024-04-11 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
ZAPROSZENIE DO ZŁOŻENIA OFERTY zapraszamy do złożenia oferty na zadanie pod nazwą Konserwacja ścian i dachu zabytkowego kościoła parafialnego pw. Św. Marcina w Grywałdzie, realizowane w ramach programu Rządowy Fundusz Polski Ład - Rządowy Program Odbudowy Zabytków. Opis przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane związane z konserwacją ścian i dachu zabytkowego kościoła parafialnego pw. Św. Marcina w Grywałdzie, zlokalizowanego w centrum miejscowości przy Ul. Kościelnej, na działce nr 850. Obiekt wpisany jest do Rejestru Zabytków Województwa Małopolskiego pod nr A-54, decyzją z 19.11.1968 roku. 2. W ramach zadania wykonane zostaną między innymi: czyszczenie, impregnacja biologiczna, impregnacja zabezpieczająca, jak również konieczne naprawy i wymiany dachu oraz ścian, remont cokołu, a także pozostałe prace ujęte w programie prac konserwatorskich. 3. Szczegółowy zakres i sposób realizacji przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa oraz przedmiar robót stanowiące Załącznik nr 6 do niniejszego zapytania. 4. Zamawiający żąda 5-ciu lat okresu rękojmi za wady przedmiotu zamówienia oraz 5-ciu lat okresu gwarancji jakości, licząc od dnia podpisania Protokołu końcowego odbioru przedmiotu zamówienia. CPV: 45000000-7, 45453000-7, 45452000-0, 45422000-1, 45443000-4, 45261920-9 Składanie ofert: 4. Miejsce składania ofert: 1) W wersji elektronicznej na adres e-mail: inwestycje@kroscienko.pl 2) Osobiście, za pośrednictwem operatora pocztowego lub za pośrednictwem posłańca na adres: Urząd Gminy Krościenko n.D., Rynek 35, 35-450 Krościenko n.D., pokój nr 102. 5. TERMIN SKŁADANIA ofert: do dnia 11.04.2024r., do godz. 1100 . Miejsce i termin realizacji: Termin wykonania zamówienia: 1. Wymagany termin realizacji zadania: do dnia 31 października 2024 roku. Wymagania: Tryb udzielenia zamówienia: Postępowanie nie podlega przepisom ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2023r., poz. 1605 ze zm.). Prowadzone jest w formie zapytania ofertowego zgodnie z regulaminem programu. Uwaga: 1. Wszędzie tam, gdzie w dokumentacji postępowania opisując przedmiot zamówienia, wskazano znaki towarowe, patenty, normy lub pochodzenie, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne. Oferowane rozwiązania równoważne nie mogą mieć parametrów gorszych niż opisane przez Zamawiającego oraz muszą bezwzględnie spełniać ten sam poziom jakościowy, merytoryczny i gwarantujący taką samą funkcjonalność. 2. Wszystkie niezbędne materiały i urządzenia potrzebne do wykonania przedmiotu umowy zapewni i dostarczy Wykonawca we własnym zakresie. 3. Wykonawca odpowiada za całokształt, w tym za przebieg, terminowe wykonanie zamówienia, jakość oraz zgodność z warunkami określonymi dla przedmiotu zamówienia. 2. Przez termin zakończenia realizacji zadania określony w ust. 1 rozumie się datę zgłoszenia przez Wykonawcę gotowości do odbioru robót, wraz z przedłożeniem kompletnej dokumentacji odbiorowej. Warunki udziału w postępowaniu: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1) Wykażą, że wykonali w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, prace konserwatorskie, restauracyjne bądź budowlane związane z konserwacją ścian i dachu przy obiekcie wpisanym do rejestru zabytków lub gminnej ewidencji zabytków, o wartości co najmniej 100 000,00 złotych, wykonane należycie, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone; nie można sumować zadań o mniejszej wartości, aby uzyskać 100 000,00 złotych, 2) Wykażą, że dysponują lub będą dysponowali osobami zdolnymi do realizacji zamówienia tj. co najmniej jedną osobą (Kierownik Robót), posiadającą kwalifikacje uprawniające do kierowania pracami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych zgodnie z art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2022r., poz. 840 ze zm.). 3) Posiadają aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, o kwocie ubezpieczenia nie mniejszej niż 100 000,00 złotych. 2. Celem udokumentowania spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca przedkłada razem z ofertą następujące dokumenty: 1) Wykaz robót budowlanych (Załącznik nr 3) wraz z dowodami potwierdzającymi należyte wykonane robót budowlanych, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty, 2) Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia (Załącznik nr 4), potwierdzający dysponowanie osobami o wymaganych kwalifikacjach wraz z dowodami potwierdzającymi należyte kierowanie robotami budowlanymi, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty, 3) Kopię polisy potwierdzającej posiadanie aktualnego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Podstawy wykluczenia i odrzucenia Wykonawców: 1. W postepowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu w przypadkach opisanych w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022r., poz. 835 ze zm.). 2. Wykluczeniu podlegają Wykonawcy, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu. 3. Z udziału w postępowaniu wyklucza się również Wykonawców, którzy posiadają powiązania osobowe lub kapitałowe z Zamawiającym. 4. Odrzuceniu podlegają oferty, których treść nie odpowiada treści zapytania ofertowego, w szczególności opisu przedmiotu zamówienia. 5. Odrzuceniu podlegają oferty podpisane przez osobą nieupoważnioną do reprezentowania Wykonawcy. 4. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawartej umowy w sprawie zamówienia publicznego: 1. Z Wykonawcą, który złoży najkorzystniejszą ofertę zostanie zawarta umowa, której wzór stanowi Załącznik nr 5 do niniejszego zapytania. 2. Postanowienia zawarte we wzorze umowy, o którym mowa w ust. 1, nie podlegają negocjacjom. 3. Wykonawca akceptuje treść wzoru umowy, o którym mowa w ust. 1, stosownym oświadczeniem zawartym w treści formularza oferty. 4. W przypadku, gdy wybrany Wykonawca odstąpi od podpisania umowy z Zamawiającym, możliwe jest podpisanie umowy z kolejnym Wykonawcą, który w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego uzyskał kolejną najwyższą liczbę punktów. Informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami, a także wskazanie osób uprawnionych do kontaktu w imieniu Zamawiającego: 1. Każdy Wykonawca ma prawo zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści zapytania. Pytania Wykonawców muszą być formułowane na piśmie i przesłane na adres e-mail: inwestycje@kroscienko.pl 2. Treść zapytania i wyjaśnienia zostaną umieszczone na stronie internetowej Zamawiającego, bez ujawnienia źródła zapytania, jednak nie później niż na 3 dni przed upływem terminu składania ofert, pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści zapytania ofertowego wpłynie do Zamawiającego nie później niż na 8 dni, przed upływem terminu składania ofert. 3. Przed upływem terminu składania ofert, w uzasadnionych przypadkach Zamawiający może zmodyfikować treść zapytania ofertowego. Informacja ta, zostanie umieszczona na stronie Zamawiającego. Zamawiający może przedłużyć termin składania ofert o czas niezbędny do wprowadzenia zmian w ofertach. 4. Zamawiający nie dopuszcza porozumiewania się z Wykonawcami za pomocą telefonu. 6. Wnioski, zawiadomienia, inne informacje oraz pytania do Zamawiającego należy kierować na adres poczty elektronicznej: inwestycje@kroscienko.pl Sposób oraz termin i miejsce składania ofert: 1. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. 2. Ofertę należy sporządzić w języku polskim. 3. Ofertę należy złożyć w formie elektronicznej (tzn. podpisaną podpisem elektronicznym, profilem zaufanym albo podpisem osobistym) lub w formie pisemnej podpisaną własnoręcznym podpisem, osobiście, za pośrednictwem operatora pocztowego lub za pośrednictwem posłańca. 6. Wykonawca wraz z ofertą składa: 1) Kosztorys ofertowy, 2) Oświadczenie Wykonawcy (Załącznik nr 2), 3) Wykaz robót (Załącznik nr 3) wraz z dowodami, 4) Wykaz osób (Załącznik nr 4) wraz z dowodami, 5) Kopię polisy ubezpieczeniowej, potwierdzonej za zgodność z oryginałem, 6) Pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie w przypadku podpisywania oferty przez osoby nie wymienione w odpisie z właściwego rejestru - pełnomocnictwo do podpisania oferty lub podpisania oferty i zawarcia umowy. 7. Oferta złożona w terminie składania ofert będzie podlegać rejestracji przez Zamawiającego, zostanie opatrzona numerem według kolejności składania ofert oraz terminem jej złożenia. Termin związania ofertą: Termin związania ofertą wynosi 60 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. Pozostałe informacje i postanowienia: 1. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 2. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 3. Zamawiający zastrzega sobie prawo wezwania Wykonawcy do wyjaśnienia lub uzupełnienia dokumentów złożonych w przedmiotowym postępowaniu. 4. Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą zamówienia odbywać się będą w złotych polskich. Zamawiający nie przewiduje rozliczeń w walutach obcych. 5. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. 6. Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania bez podania przyczyny, na każdym jego etapie. 7. Niniejsze zaproszenie do składania ofert nie stanowi zobowiązania Zamawiającego do zawarcia umowy. 8. O wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi poprzez przesłanie informacji do Wykonawców biorących udział w postępowaniu. Uwagi: Kryteria oceny ofert, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie stosował następujące kryteria i ich znaczenie: Cena - 100 % 2. Zamawiający dokona oceny ofert w zakresie kryterium ,,Ceny" na następujących zasadach: 1) Podstawą oceny ofert w tym kryterium będzie cena brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, podana przez Wykonawcę w formularzu oferty, 2) Oferta najtańsza spośród ofert nie odrzuconych otrzyma 100 punktów, pozostałe oferty proporcjonalnie mniej, według następującej formuły: Cn Pc = ------ x 100 Cb gdzie: Pc - liczba punktów otrzymanych w kryterium ,,Cena" Cn - cena najniższej oferty Cb - cena oferty badanej 3) Ilość punktów obliczona według powyższej formuły zostanie zaokrąglona do dwóch miejsc po przecinku. 3. Jeżeli zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli te oferty do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych. Informacja dotycząca danych osobowych Wykonawców (RODO): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016r., str. 1), dalej ,,RODO", Zamawiający informuje, że: 1) Administratorem danych osobowych jest Parafia Rzymskokatolicka pw. Św. Marcina w Grywałdzie, ul. Kościelna 6, 34-450 Grywałd, tel. (18) 26-23-827, e-mail: grywald@diecezja.tarnow.pl 2) Kontakt z Inspektorem ochrony danych osobowych dla Diecezji Tarnowskiej możliwy jest pod adresem e-mail: notariusz@diecezja.tarnow.pl, tel. (14) 63-17-307. 3) Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem, 4) Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania zgodnie z zapisami prawa, 5) Dane osobowe będą przechowywane przez okres, który wyznaczony zostanie przede wszystkim na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie działania archiwów zakładowych chyba, że przepisy szczególne stanowią inaczej, 6) Obowiązek podania przez Wykonawcę danych osobowych bezpośrednio jego dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy, 7) W odniesieniu do danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO. 2. Wykonawca posiada: 1) Na podstawie art. 15 RODO - prawo dostępu do danych osobowych jego dotyczących, do potwierdzenia czy te dane są wciąż przetwarzane oraz do uzyskania kopii danych podlegających przetwarzaniu. W przypadku gdy wykonanie powyższych obowiązków, po stronie Zamawiającego wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, 2) Na podstawie art. 16 RODO - prawo do sprostowania jego dotyczących danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników), 3) Na podstawie art. 18 RODO - prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego). Wystąpienie z żądaniem ograniczenia przetwarzania danych osobowych nie powoduje ograniczenia przetwarzania do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, 4) Prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna, że przetwarzanie danych osobowych jego dotyczących narusza przepisy RODO. 3. Wykonawcy nie przysługują następujące uprawnienia: 1) W związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych, 2) Prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO, 3) Na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. 4. Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 RODO, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą. 5. Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania. 6. W przypadku korzystania przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane przez Zamawiającego, z uprawnienia, o którym mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO Zamawiający może żądać od osoby występującej z żądaniem wskazania dodatkowych informacji, mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia. 7. Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 RODO, nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników Kontakt: 5. Osobami uprawnionymi do porozumiewania się z Wykonawcami są: 1) W zakresie procedury udzielenia zamówienia: Krystyna Knutelska - Pracownik U.G. ? e-mail: inwestycje@kroscienko.pl 2) W zakresie przedmiotu zamówienia: Krystyna Kubik - Kierownik Referatu Inwestycji ? e-mail: fundusze@kroscienko.pl |