Powiązany przetarg: | Zobacz treść przetargu |
Przedmiot: |
BUDOWA SALI GIMNASTYCZNEJ WRAZ Z ZAPLECZEM ORAZ ŁĄCZNIKIEM Z ISTNIEJĄCĄ SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ W LUTOMIERSKU - ETAP II - BUDOWA SALI GIMNASTYCZNEJ |
Data zamieszczenia: | 2014-09-15 |
Zamawiający: |
Gmina Lutomiersk Pl. Jana Pawła II 11 95-083 Lutomiersk tel. 043 6775011 w. 118 faks 043 6775094 |
Województwo: | łódzkie |
Miasto: | Lutomiersk |
Kwota: | 4,146,000 PLN |
Data udzielenia: | 2014-09-09 |
Treść: |
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: BUDOWA SALI GIMNASTYCZNEJ WRAZ Z ZAPLECZEM ORAZ ŁĄCZNIKIEM Z ISTNIEJĄCĄ SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ W LUTOMIERSKU - ETAP II - BUDOWA SALI GIMNASTYCZNEJ. II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane. II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest budowa sali gimnastycznej (sali widowiskowo-sportowej) przy Szkole Podstawowej w Lutomiersku wraz z zapleczem szatniowo - sanitarnym oraz zagospodarowaniem terenu - tj. parkingi dla samochodów osobowych oraz autokarów wraz z niezbędnymi dojazdami, ciągi piesze umożliwiające komunikację, przyłącza do nowego budynku, instalacje zewnętrzne, nasadzenia zieleni. W zakres zamówienia wchodzi połączenie sali gimnastycznej z łącznikiem z budynkiem szkoły, który został wybudowany w pierwszym etapie. Zamawiający podkreśla, że łącznik szkoły z salą gimnastyczną został już wykonany w pierwszym etapie. Załączona dokumentacja projektowa dotyczy całości inwestycji (tj. budowy łącznika wraz z salą gimnastyczną). Wykonawcy winni uwzględnić przy kalkulacji ceny oferty, że przedmiotem niniejszego zamówienia nie jest budowa łącznika. KODY CPV: 45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę 45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych, roboty ziemne 45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach 45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 2. Obiekt zlokalizowany będzie przy Szkole Podstawowej w Lutomiersku przy ul. Piłsudskiego 1, obręb geodezyjny Wrząca, nr działek 208/1, 91/4, 38/2. Lokalizacja została wskazana na mapach stanowiących załącznik do siwz. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączonej dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. Roboty należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową. Wykonawca zobowiązany będzie do poniesienia kosztów zużycia energii elektrycznej i wody. Na Wykonawcy spoczywa obowiązek zainstalowania odpowiedniego urządzenia pomiarowego (podlicznika) i rozliczenia kosztów zużycia energii elektrycznej i wody przy realizacji zamówienia. Miejsce poboru energii i wody wskaże Zamawiający. Roboty budowlane będą realizowane zgodnie z: 1. Decyzją Nr 146/10 - Pozwolenie na budowę, wydaną przez Starostę Pabianickiego w dn. 17-05-2010r. (pierwotna decyzja obejmująca łącznik oraz salę gimnastyczną); 2. Decyzją Nr 185/2012 -wydaną przez Starostę Pabianickiego w dn. 06-06-2012r. zmieniającą decyzję wskazaną w pkt. 1 (decyzja zmieniająca - pozwolenia na etapowanie inwestycji - tj. wybudowanie w pierwszym etapie łącznika jako samodzielnie funkcjonującego obiektu). Scany decyzji - w załączeniu do siwz. 3. Ponadto, w ramach niniejszego zamówienia Wykonawca na swój koszt zobowiązany jest do: - wytyczenia geodezyjnego; - sporządzenia inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej, zarejestrowania jej w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Pabianicach i dostarczenia w/w zarejestrowanej inwentaryzacji Zamawiającemu w terminie wykonania zamówienia; - przygotowanie wszelkich dokumentów niezbędnych do zawiadomienia przez Zamawiającego organów wskazanych w art. 56 ust. 1 Prawa budowlanego o zakończeniu budowy obiektu i zamiarze przystąpienia do jego użytkowania - tj. Państwowej Inspekcji Sanitarnej, Państwowej Straży Pożarnej i Nadzoru Budowlanego. 4. Postanowienia dotyczące dokumentacji projektowej: 1) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z dokumentacją projektową i zachowaniem podanej przez projektanta technologii, zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, normami, warunkami technicznego wykonania i odbioru robót, wskazaniami Zamawiającego/inspektora nadzoru oraz obowiązującymi przepisami prawa; 2) Wykonawca ma obowiązek zapoznać się z dokumentacją projektową i złożyć na piśmie uwagi dotyczące dostrzeżonych błędów lub uchybień, które mogą mieć wpływ na prawidłowe wykonanie przedmiotu zamówienia; 3) W przypadku wystąpienia okoliczności powodujących konieczność wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej Wykonawca ma obowiązek pisemnego powiadomienia Zamawiającego o tym fakcie niezwłocznie; 4) Wszystkie materiały wskazane z nazwy w dokumentacji projektowej i kosztorysowej, należy rozumieć jako określenie wymaganych parametrów i standardu. Zamawiający dopuszcza wyroby równoważne tzn. o parametrach takich samych lub lepszych. Wszelkie zmiany i odstępstwa od dokumentacji technicznej, zamiany materiałów określonych w specyfikacji technicznej na inne, nie mogą powodować obniżenia wartości funkcjonalnych i użytkowych przedmiotu zamówienia oraz nie mogą powodować zmniejszenia trwałości eksploatacyjnej. Jeżeli w jakimkolwiek miejscu w siwz oraz w załącznikach do niej zostały wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie materiałów służących do wykonania niniejszego zamówienia - wszędzie tam Zamawiający dodaje wyrazy -lub równoważne- - zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych. 5. Wymagania jakościowe i materiałowe. 1) Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z użyciem materiałów i urządzeń własnych. Do wykonania Wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów fabrycznie nowych, gwarantujących odpowiednią jakość, o parametrach technicznych i jakościowych określonych w dokumentacji projektowej. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia atestów i certyfikatów na każde żądanie Zamawiającego lub inspektora nadzoru oraz w dwóch kompletach na koniec realizacji zamówienia; 2) Jeżeli w projekcie budowlanym, w przedmiarach robót oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót zostało wskazane pochodzenie - tj. marka, znak towarowy, patent, producent, dostawca materiałów lub dotyczące materiałów normy, aprobaty, specyfikacje i systemy, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 Pzp., Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zagwarantują one wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z projektem oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w ww. dokumentach; 3) Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego, jest zobowiązany udokumentować, że oferowane przez niego materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego na jego żądanie. 6. Dodatkowe wymagania, zalecenia i uwagi Zamawiającego: 1) Dowiezienie i rozładunek materiałów niezbędnych do wykonania zamówienia do miejsca objętego zamówieniem odbędzie się transportem Wykonawcy i na jego koszt. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe w czasie transportu, rozładunku a także w czasie wykonywanych prac. Odpowiedzialność taką ponosi w całości Wykonawca zamówienia. 2) Po wykonaniu robót Wykonawca pozostawi teren objęty zamówieniem w czystości i należytym porządku. Wszelkie odpady stanowią własność Wykonawcy i powinny zostać usunięte poza teren robót na koszt Wykonawcy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, chyba że w dokumentacji projektowej lub w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót zaznaczono inaczej albo uzgodnieniem z Zamawiającym podczas realizacji zamówienia postanowiono inaczej. Również w trakcie realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest dbać o porządek na placu budowy i wokół niego w ramach wykonywanych prac. 3) Zamawiający żąda aby wykonawca powołał ze swojej strony kierownika budowy posiadającego uprawnienia budowlane upoważniające do wykonywania samodzielnej funkcji kierownika budowy w zakresie prac jak w niniejszym zamówieniu. Przed podpisaniem umowy Wykonawca dostarczy Zamawiającemu oświadczenie o przyjęciu obowiązków kierownika budowy wraz z kserokopią właściwych uprawnień i wpisem do izby inżynierów budownictwa oraz planem BIOZ. Wymagania dotyczące doświadczenia kierownik budowy zostały opisane w rozdz. 4 ust. 1 pkt 1 lit. c. Przed podpisaniem umowy Wykonawca dostarczy Zamawiającemu również kserokopie właściwych uprawnień budowlanych i wpisów do izby inżynierów budownictwa kierowników -branżystów-. Wymagania dotyczące tych osób zostały opisane w rozd. 4 ust. 1 pkt 1 lit. c. 4) Zaleca się, aby Wykonawcy w celu sprawdzenia terenowych - faktycznych uwarunkowań mających wpływ na rzetelną kalkulację ceny, przed złożeniem oferty dokonali wizji lokalnej terenu objętego zamówieniem. 5) Harmonogram prac, zabezpieczenia, oznakowania, przejścia prowizoryczne należy na bieżąco uzgadniać z Zamawiającym (inspektorem nadzoru). 6) Wykonawca nie może bez zgody Zamawiającego wyrażonej na piśmie samodzielnie podejmować decyzji i wykonywać robót będących przedmiotem zamówienia w sposób odbiegający od dokumentacji projektowej. 7) Roboty będą wykonywane w bezpośrednim sąsiedztwie czynnych placówek oświatowych - tj. Szkoły Podstawowej w Lutomiersku oraz Gimnazjum w Lutomiersku. W związku z tym Zamawiający zwraca szczególną uwagę na względy bezpieczeństwa, zabezpieczenie terenu robót, sprzętu, wykopów itp. Harmonogram prac, zabezpieczenia, oznakowania, przejścia prowizoryczne należy na bieżąco uzgadniać z Zamawiającym (inspektorem nadzoru). Prowadzenie prac należy przewidzieć tak, aby zminimalizować trudności w funkcjonowaniu placówek oświatowych. Stanowiska pracy należy zabezpieczyć przed dostępem osób trzecich (szczególnie dzieci). 8) Prace związane z połączeniem istniejącego łącznika z istniejącą szkołą podstawową i salą gimnastyczną będącą przedmiotem niniejszego zamówienia (wyburzenie części muru łącznika) należy prowadzić ze szczególnym uwzględnieniem obecności dzieci w budynku szkoły. 9) Wykonawca przyjmuje na siebie pełną odpowiedzialność za: właściwe wykonanie robót, zapewnienie warunków bezpieczeństwa, jakość materiałów oraz metod organizacyjno-technicznych w trakcie realizacji zamówienia. Wykonawca przyjmuje na siebie pełną odpowiedzialność za ewentualne szkody lub uszkodzenia urządzeń znajdujących się na terenie robót powstałe w wyniku prowadzonych przez Wykonawcę prac a także za ewentualne szkody poniesione w związku z prowadzonymi pracami przez pracowników Wykonawcy i osoby trzecie. Opis przedmiotu zamówienia, który ramowo został określony powyżej, stanowią załączniki: Załącznik Nr 1 Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych Załącznik Nr 2 Scany decyzji: pozwolenie na budowę Załącznik Nr 3 Dokumentacja projektowa Załącznik Nr 4 Przedmiary robót Wymagany okres gwarancji na na wykonane roboty i wbudowane materiały wynosi 5 lat od dnia odebrania przez Zamawiającego robót budowlanych i podpisania (bez uwag) protokołu końcowego odbioru robót. II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.10.00.00-8, 45.11.10.00-8, 45.20.00.00-9, 45.30.00.00-0, 45.40.00.00-1. SEKCJA III: PROCEDURA III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie |
© eurobudowa.pl 2004-2024