Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe

Wyniki przetargów z kategorii

Wynik przetargu: Przebudowa ul. Kasprowicza i ul. Lipowej w Kruszwicy

Przedmiot:

Przebudowa ul. Kasprowicza i ul. Lipowej w Kruszwicy

Data zamieszczenia: 2017-06-07
Zamawiający: Gmina Kruszwica
ul. Nadgoplańska 4
88-150, Kruszwica
telefon - 523 515 010
faks - 523 516 021
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Kruszwica
Kwota: 3,329,308 PLN
Data udzielenia: 2017-05-26
Treść:
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przebudowa ul. Kasprowicza i ul. Lipowej w Kruszwicy
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):
PIFZ-Z.271.4.2017
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
1. Przedmiot zamówienia: Wykonanie przebudowy dróg gminnych – ul. Jana Kasprowicza i Lipowej w Kruszwicy wraz z budową sieci kanalizacji deszczowej z włączeniem do istniejącego wylotu do rowu na dz. nr 167/1 - obr. 1 w Kruszwicy oraz budowy sieci kanalizacji sanitarnej w ul. Kasprowicza z odprowadzeniem ścieków sanitarnych do istniejącej sieci kanalizacji sanitarnej w ul. Niepodległości i Lipowej. Celem realizacji zadania jest przebudowa ulic Jana Kasprowicza i Lipowej w Kruszwicy oraz dokonanie dowiązania do istniejącego układu komunikacyjnego w ul. Niepodległości (droga krajowa nr 62). Przebudowa polega na wykonaniu remontu istniejącej jezdni z lokalną korektą przebiegu trasy i dowiązaniu do projektowanego układu drogowego. W ramach zadania planuje się przebudowę chodników, ciągów pieszo-rowerowych i zjazdów oraz wykonanie ścieżek rowerowych o nawierzchni bitumicznej. W zakresie zadania inwestycyjnego przewidziano również przebudowę oświetlenia oraz rozbudowę sieci kanalizacji sanitarnej i deszczowej dla zapewnienia właściwego odwodnienia rozbudowywanego odcinka drogowego. Zakres zadania obejmuje: - wykonanie przebudowy ulicy Kasprowicza oraz Lipowej z lokalną korektą przebiegu trasy i wykonaniem niezbędnych poszerzeń oraz odcinków o nowej konstrukcji jezdni, które ze względu na stan techniczny i/lub dowiązanie wysokościowe należy uwzględnić - przebudowę istniejących chodników w dowiązaniu do nowoprojektowanego układu drogowego - wykonanie ciągu pieszo-rowerowego oraz ścieżki dla rowerzystów - przebudowę skrzyżowania z ul. Niepodległości - wykonanie zjazdów publicznych i indywidualnych do przyległych posesji - wykonanie zatoki autobusowej z kostki betonowej wraz z peronem - wykonanie kanalizacji deszczowej jako obiektu infrastruktury technicznej dla odwodnienia powierzchni projektowanych nawierzchni drogi - przebudowę kolidujących punktów oświetlenia wraz z uzupełnieniem brakujących słupów oświetleniowych z oprawami oraz wykonaniem przebudowy kolizji sieci energetycznej w zakresie przedsięwzięcia celem doświetlenia przejść dla pieszych 1. Stan istniejący. W stanie istniejącym ul. Kasprowicza posiada jezdnię dwukierunkową o nawierzchni bitumicznej i szerokości średnio 6,50 m z obustronnymi chodnikami o nawierzchni z kostki betonowej oddzielone od jezdni krawężnikiem betowym. Ulica Lipowa posiada jezdnię dwukierunkową o nawierzchni bitumicznej i szerokości zmiennej. Na początkowym odcinku (początek oznaczony na skrzyżowaniu z ul. Kasprowicza) przy jezdni zlokalizowano dwustronne chodniki oddzielone od jezdni krawężnikiem betonowym (lokalnie pasem zieleni). Na dalszym odcinku chodnik o nawierzchni bitumicznej oraz z kostki betonowej zlokalizowano tylko po stronie prawej. W ciągu ul. Kasprowicza oraz ul. Lipowej zlokalizowane są przejścia dla pieszych. Istniejące zjazdy na przyległe posesje oraz drogi wewnętrzne są częściowo utwardzone o nawierzchni z kostki betonowej/nawierzchni bitumicznej. Odwodnienie istniejących odcinków drogowych odbywa się w stanie obecnym poprzez spływ wody opadowej do istniejących wpustów kanalizacji deszczowej. Przedmiotowy odcinek drogowy posiada oświetlenie w postaci istniejących słupów oświetleniowych oraz opraw zawieszonych na słupach przesyłowych. W celu ustalenia warunków gruntowo-wodnych przeprowadzono badania terenowe, które obejmowały wykonanie przewiertów przez istniejącą nawierzchnię jezdni. Pod istniejącą konstrukcją podłoże gruntowe zostało sklasyfikowane jako wysadzinowe G3 na całej długości projektowanej przebudowy. Nie stwierdzono występowania wody gruntowej do głębokości 2,0 m. Na podstawie przeprowadzonych badań zgodnie z przedstawionymi powyżej wynikami stwierdzono występowanie na całym odcinku podłoża gruntowego o grupie nośności G3. Powyższe założenia ustalono na podstawie wykonanych badań w wybranych punktach. W przypadku natrafienia na etapie realizacji, na lokalnie występujące warunki odmienne od założonych do projektowania należy zweryfikować przyjęte rozwiązania mając na uwadze przede wszystkim uzyskanie wymaganej nośności podłoża oraz zapewnienie warunku mrozoochronności konstrukcji. 2. Parametry techniczne przewidzianych do przebudowy odcinków dróg: - Klasa drogi: L - Przekrój: uliczny 1x1 - Kategoria ruchu: KR2 - Prędkość projektowa: 40 km/h - Prędkość miarodajna: 40 km/h - Szerokość jezdni: 4,00 – 6,50 m - Pochylenie poprzeczne jezdni: dwustronne o wartości 2% - Szerokość chodników 2,0 m – 3,0 m - Pochylenie poprzeczne chodnika/ ścieżki: 2% jednostronne – zgodnie ze szczegółami i w dostosowaniu do istniejącego terenu 3. Droga w planie. Trasę w planie poprowadzono po istniejącym śladzie drogi, wpisując oś projektowaną w jej istniejący przebieg uwzględniając lokalną korektę wynikającą z konieczności korekty geometrii oraz dowiązaniem do istniejącego układu komunikacyjnego. Przebieg ścieżek rowerowych oraz chodnika i ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż przebudowywanych odcinków drogowych wyznaczono w oparciu o przebieg jezdni z uwzględnieniem odsunięć od krawędzi jezdni przy zachowaniu opasek kamiennych (dla szerokości do 50 cm) oraz opasek w postaci terenów zieleni (dla szerokości powyżej 50 cm), wpisując oś projektowaną w istniejący przebieg przy lokalnych korektach wynikających z konieczności zachowania wymaganych warunków technicznych oraz w wyniku dostosowania do nowego przebiegu jezdni.Trasa w planie dla poszczególnych odcinków składa się z prostych i łuków. 4. Długości poszczególnych odcinków objętych przebudową: - ulica Jana Kasprowicza: 314,52 m - ulica Lipowa: 475,72 m 5. Profil podłużny Profil podłużny ul. Jana Kasprowicza i ul. Lipowej zaprojektowano przy założeniu wykorzystania istniejącej jezdni jako warstwy podbudowy, dokonania na niej profilowania i ułożenia nowej warstwy ścieralnej. Uwzględniono lokalne korekty wysokościowe w związku z dopasowaniem do przylegających zjazdów, chodników, skrzyżowań. Założenia ogólne przy projektowaniu profilu podłużnego dla każdego z odcinków: - zapewnienia minimalnych spadków podłużnych - dowiązania wysokościowego do jezdni istniejącej w obrębie skomunikowania z istniejącymi nawierzchniami dróg publicznych - dostosowanie do istniejącego ukształtowania terenu - uwzględniając przebieg istniejącej jezdni (z odchyleniami w stosunku do stanu istniejącego w celu uzyskania spadków umożliwiających właściwe odwodnienie drogi, płynności przebiegu drogi i wzmocnienie konstrukcji oraz wykonanie nowej konstrukcji jezdni) 6. Przekrój poprzeczny Ulica Jana Kasprowicza na odcinku objętym opracowaniem posiada przekrój uliczny. Jezdnia została zaprojektowana jako jednokierunkowa o szerokości 6,5 m jako obramowana krawężnikiem wystającym ponad krawędź jezdni 12 cm. Spadek poprzeczny jezdni – daszkowy 2% z uwzględnieniem podziału jezdni na pas ruchu (4,0m) i pas postojowy (2,5m). Na dalszym odcinku (za skrzyżowaniem z ul. Lipową) ul. Kasprowicza posiada jezdnię o szerokości 5,0 – spadek poprzeczny jezdni daszkowy 2%. Na całym odcinku zlokalizowano wzdłuż jezdni obustronne chodniki dla pieszych oddzielone od jezdni krawężnikiem betonowym (lokalnie pasem zieleni). Dodatkowo w obrębie skrzyżowania z ul. Niepodległości oraz w bliskości placówki szkolnej zastosowano bariery wygrodzeniowe. Ulica Lipowa na początkowym odcinku (od 0+000,00 do 0+161,08) została zaprojektowana z jezdnią jednokierunkową o szerokości 6,5m obramowaną krawężnikiem wystającym ponad krawędź jezdni 12 cm. Spadek poprzeczny jezdni – daszkowy 2% z uwzględnieniem podziału jezdni na pas ruchu (4,0m) i pas postojowy (2,5m). Na dalszym odcinku (od 0+161,08 do 0+415,02) ulica posiada przekrój uliczny z jezdnią jednokierunkową o szerokości jezdni 4,5m obramowaną krawężnikiem. Odcinek końcowy został zaprojektowany jako dwukierunkowy z jezdnią bitumiczną o szerokości 6,0m obramowaną krawężnikiem wystającym ponad krawędź jezdni 12 cm. Spadek poprzeczny jezdni – daszkowy 2%. Na całej długości odcinka ul. Lipowej po stronie prawej zaprojektowano chodnik dla pieszych o szerokości 1,5-2,5m i nawierzchni z kostki betonowej – na odcinku końcowym zespolony ze ścieżką rowerową. Po stronie lewej zaprojektowano na odcinku początkowym chodnik (2,0m) zespolony ze ścieżką rowerową (1,5m), dalej ciąg pieszo-rowerowy (2,0m) oddzielony od jezdni pasem zieleni, który następnie przekształca się w ścieżkę rowerową o nawierzchni bitumicznej (2,0m) oddzieloną od jezdni pasem zieleni. W ciągu odcinka ul. Lipowej zaprojektowano po stronie prawej zatokę autobusową o szerokości 3,0m oraz zatokę postojową o szerokości 2,5m z dojściem pieszym przy zatoce o szerokości 1,0m i nawierzchni z kostki betonowej. Dla chodników i ścieżek spadek jednostronny o wartości 2% w kierunku terenów zielonych w dostosowaniu do istniejącego ukształtowania terenu. 7. Nawierzchnie jezdni Dla przedmiotowych odcinków objętych opracowaniem na podstawie badań własnych z uwzględnieniem prognoz ruchu metodą PKB z uwzględnieniem rozwoju sieci drogowej miasta oraz ustaleń z zarządcą drogi przyjęto dla poszczególnych odcinków następującą kategorię ruchu: KR2 Dla każdego z odcinków zaprojektowano jezdnię z warstwą ścieralną z betonu asfaltowego. Dla odcinków co do których przewidziano remont nawierzchni planuje się wykonanie warstwy profilowej (wyrównawczej) z uwzględnieniem frezowania dla zapewniania ułożenia warstwy profilowej i ścieralnej. Dla włączeń w istniejące odcinki drogowe przewidziano remont warstwy ścieralnej. Dodatkowo w celu zapewnienia szerokości jezdni pozwalającej na wykonanie właściwej wymaganej szerokości jezdni oraz z uwagi na korekty przebiegu tras należy wykonać poszerzenia jezdni. Na połączeniu istniejącej jezdni odcinkiem projektowanym należy ułożyć geosiatkę z włókien szklanych wstępnie przesączoną asfaltem o wytrzymałości (przy 3% wydłużenia) w kierunku poprzecznym i podłużnym 120 kN/m. Konstrukcja jezdni KR2 (nowa konstrukcja jezdni): - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S, gr. 4 cm - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC16W, gr. 8 cm - warstwa podbudowy z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3, gr. 20 cm - warstwa mrozoochronna z gruntu stabilizowanego cementem C1,5/2, gr.18 cm - warstwa ulepszonego podłoża z gruntu niewysadzinowego, gr. 25 cm KR2 (remont jezdni): - Warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S, gr. 4 cm - Warstwa profilowa z betonu asfaltowego AC16W, gr. min. 4 cm 8. Skrzyżowania W związku z przebudową ulic Kasprowicza i Lipowej planuje się remont włączeń w ul. Niepodległości w związku z koniecznością dowiązania sytuacyjno-wysokościowego do istniejącego układu komunikacyjnego. W zakresie włączenia dokonano korekty promieni łuków wyokrąglających w celu zapewnienia właściwej przejezdności oraz zwiększenia trójkątów widoczności na skrzyżowaniu. W obszarze skrzyżowania Kasprowicza/Niepodległości planuje się ustawienie barier ochronnych dla pieszych kierując ich na przejście dla pieszych. Jezdnie w obrębie skrzyżowania (do końca łuków wyokrąglających) w wyniku korekty włączeń na fragmentach poszerzeń należy wykonać o następującej konstrukcji: KR3 (nowa konstrukcja jezdni): - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S, gr. 4 cm - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC16W, gr. 6 cm - warstwa podbudowy z betonu asfaltowego AC22P, gr. 7 cm. - warstwa podbudowy z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3, gr. 20 cm - warstwa podbudowy pomocniczej z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym C3/4 , gr.18 cm - warstwa ulepszonego podłoża z gruntu niewysadzinowego, gr. 25 cm 9. Zatoki autobusowe oraz zatoki parkingowe W zakresie przedsięwzięcia planuje się wykonanie zatoki autobusowej zlokalizowanej w ciągu ul. Lipowej. Zatokę autobusową należy wykonać o następującej konstrukcji: - warstwa ścieralna z kostki betonowej, gr. 8 cm (szara) - warstwa podsypki cementowo-piaskowej, gr. 4 cm - warstwa podbudowy z betonu C-16/20, gr. 20 cm - warstwa mrozoochronna z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym C1,5/2, gr.22 cm Zatokę autobusową należy wykonać o szerokości 3,0m ze spadkiem poprzecznym o wartości pochylenia 2% skierowanym w kierunku chodnika. Projektowaną zatokę przewidziano jako oddzielono od nawierzchni jezdni za pomocą opornika betonowego 12x25 cm wtopionego na ławie betonowej z oporem. Po drugiej stronie zlokalizowano zatokę postojową dla parkowania równoległego samochodów osobowych 10. Zjazdy W zakresie zadania planuje się wykonanie przebudowy istniejących zjazdów zgodnie z uzgodnieniem z zarządcą drogi. Zjazdy przewidziano do rozbudowy celem dowiązania wysokościowego do projektowanych nawierzchni oraz zapewnienia odpowiedniej konstrukcji. Szerokości zjazdów dostosowano do potrzeb ruchowych oraz szerokości istniejących. Zjazdy na przyległe tereny należy wykonać o następującej konstrukcji: - warstwa ścieralna z kostki betonowej, gr. 8cm (czarna) - warstwa podsypki cementowo-piaskowej, gr. 4 cm - warstwa podbudowy z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3, gr. 15 cm - warstwa mrozoochronna z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym C1,5/2, gr.15 cm Zjazdy zakończyć dodatkowo opornikiem 12x25 na ławie betonowej z oporem z betonu C-12/15. Pochylenie podłużne oraz poprzeczne zjazdu dopasowane zostało do rozbudowywanego odcinka drogowego oraz istniejącego terenu przylegającego. 11. Ciągi piesze, pieszo-rowerowe, ścieżki rowerowe W zakresie przedmiotowego zadania planuje się wykonanie ścieżek rowerowych, ciągów pieszo-rowerowych oraz chodników i dojść pieszych. Ścieżka i chodnik w miejscach gdzie pozwalają na to warunki terenowe zaprojektowane zostały jako odsunięte od jezdni i oddzielone od jezdni pasem zieleni lub opaską kamienną ( w zależności od odległości) i oddzielone krawężnikiem betonowym. Dla istniejących ciągów pieszych posiadających włączenia w dotychczasowe chodniki należy dokonać dowiązania wysokościowego poprzez wykonanie odcinków wyliczeniowych o nawierzchni zgodnej z nowoprojektowanymi ciągami pieszymi. Chodnik o nawierzchni z kostki betonowej należy oddzielić od bitumicznej ścieżki rowerowej obrzeżem betonowym 8x30 cm wtopionym. Chodniki i ścieżki należy obramować obrzeżem betonowym 8x30 cm. Ścieżki rowerowe na wysokości zjazdów do posesji należy wykonać jako ciągłość ciągu rowerowego z „dochodzącymi” do ścieżki innymi elementami – takimi jak zjazdy (ścieżka rowerowa pełni rolę nadrzędną) Ciągi piesze, pieszo-rowerowe oraz opaskę przykrawężnikową zaprojektowano ze spadkiem poprzecznym jednostronnym o wartości 2% i pochyleniu w kierunku jezdni/zieleni z lokalnymi zmianami wartości spadku zgodnie z istniejącym terenem i zapewnieniem właściwego odwodnienia nawierzchni oraz dowiązania do istniejących pochyleń. Chodniki wykonać o następującej konstrukcji (nowa konstrukcja): - warstwa ścieralna z kostki betonowej, gr. 6 cm szara - warstwa podsypki cementowo-piaskowej, gr. 4 cm - warstwa mrozoochronna z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym C1,5/, gr.10 cm Ścieżki rowerowe wykonać o następującej konstrukcji (nowa konstrukcja): - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC8S, gr. 5 cm - warstwa podbudowy z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3, gr. 15 cm - warstwa mrozoochronna z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym C1,5/, gr.10 cm Opaskę kamienną oddzielającą ścieżkę od chodnika należy wykonać z kostki kamiennej 6/8 koloru szarego z wypełnieniem spoin zaprawą. Istniejące dojścia do budynków oraz działek przyległych a także tereny utwardzone z kostki betonowej należy w razie konieczności przełożyć celem dokonania regulacji wysokościowej z projektowanymi. Dla ciągów pieszych oraz pieszo-rowerowych należy w miejscach zaniżenia na przejściach dla pieszych zastosować nawierzchnie z płyt ryflowanych żółtych. Dodatkowo na połączeniu ciągów pieszych i pieszo-rowerowych z innymi elementami poprzez zastosowanie drogowych krawężników betonowych 15x30cm wystających ponad krawędź 12cm (jezdni, zatok) należy zastosować obramowanie z czerwonej kostki drogowej. Zabiegi te mają na celu ułatwienie poruszania się oraz zwiększenie bezpieczeństwa w ruchu dla osób niewidomych oraz niedowidzących. 12. Oznakowanie i urządzenia bezpieczeństwa ruchu Przebudowa na odcinku objętym niniejszym projektem wymusza konieczność zmian w stałej organizacji ruchu. Oznakowanie pionowe i poziome przedstawiono w opracowaniu „Projekt stałej organizacji ruchu”. 13. Branża instalacyjna Odwodnienie do wpustów kanalizacji deszczowej wykonanych zgodnie z projektem branżowym opracowywanym równocześnie w ramach przedmiotowej inwestycji. Wszystkie wpusty należy wykonać jako krawężnikowe. Na odcinku ul. Lipowej przewidziano ścieki przykrawężnikowe. Ścieki należy wykonać z kostki betonowej, gr. 8 cm na szerokość 20cm oddzielonej od jezdni opornikiem betonowym 12x25 na ławie betonowej. Jako oddzielenie ścieku od zieleni/chodnika planuje się wykonanie krawężnika betonowego 15x30 wystającego ponad ściek na wysokość 12-15 cm. (ściek należy układać ze spadkiem w kierunku wpustu). Oznaczone na planie sytuacyjnym istniejące kolektory, studnie i wpusty uliczne należy zlikwidować (odciąć, zamulić i zaślepić lub zdemontować, wywieść, zutylizować). Do przebudowy przeznacza się istniejący wyeksploatowany kolektor deszczowy Dn600/500 odprowadzający ścieki deszczowe istniejącym wylotem do rowu na dz. nr 167/1 - obr. 1. Odprowadzenie ściekow deszczowych spływających z ulic projektuje się kolektorami deszczowymi polipropylenowymi strukturalnymi o korugowanej ściance zewnętrznej o profilu trapezowym i wewnętrznej ściance gładkiej PP ID+ (średnica wewnętrzna) tzw. typ B, wg PN-EN 13476-3+A1:2009 oraz kolektorami z rur litych PVC z fabrycznie montowaną uszczelką na stałe podczas procesu produkcyjnego. Przykanaliki zaprojektowano z rur litych PVC z fabrycznie montowaną uszczelką na stałe podczas procesu produkcyjnego. Odcinki sieci i przykanaliki z przykryciem 0,5-0,7m zaprojektowano z rur litych polipropylenowych o wewnętrznej i zewnętrznej ściance gładkiej SN16 wg PN-EN 1852. Projektowane przykanaliki/kanały boczne wykonać do granic działek i zaślepić lub przepiąć istniejące przykanaliki/rury spustowe. Przy włączaniu przykanalikow do studni zastosować włączenia kaskadowe do studni, gdy wlot jest powyżej 0,5m nad dnem studni. Przy włączeniu pod prąd przykanalik musi być włączony powyżej wierzchu kolektora głównego. Ścieki deszczowe po podczyszczeniu w projektowanym osadniku i separatorze substancji ropopochodnych zostaną odprowadzone do rowu odwadniającego na dz. nr 167/1 - obr. 1 poprzez istniejący wylot przeznaczony do remontu. Rów na dz. nr 167/1 należy oczyścić na długości ok. 90m. Ścieki nie będą wywoływać zmian fizycznych, chemicznych i biologicznych które uniemożliwiałyby prawidłowe funkcjonowanie ekosystemu. Ścieki wprowadzane do odbiornika nie będą zawierać zanieczyszczeń pływających oraz powodować w wodach zmian w naturalnej, charakterystycznej dla nich biocenozie, zmian mętności, barwy, zapachu, formowania się osadów lub piany. Stężenie zanieczyszczeń nie będzie przekraczało następujących wartości: zawiesina ogólna 100 mg/l, węglowodory ropopochodne 15mg/l. Projektowaną sieć kanalizacji deszczowej wykonać z rur polipropylenowych strukturalnych o korugowanej ściance zewnętrznej o profilu trapezowym i wewnętrznej ściance gładkiej PP ID+ (średnica wewnętrzna) ø 630mm SN8 i SN16 (8 i 16,0 kN/m2) tzw. typ B, wg PN-EN 13476-3+A1:2009 oraz z rur litych ø 315-500mm PVC SN8 (8,0 kN/m2) z uszczelką montowaną na stałe w trakcie procesu produkcyjnego. Przykanaliki zaprojektowano z rur litych ø 160, 200mm PVC SN8 (8,0 kN/m2) z uszczelką montowaną na stałe w trakcie procesu produkcyjnego. Odcinki sieci i przykanaliki z przykryciem 0,5-0,7m zaprojektowano z rur litych ø200, 400mm SN16 (16,0 kN/m2) polipropylenowych o wewnętrznej i zewnętrznej ściance gładkiej wg PN-EN 1852. Rury PVC i PP oraz kształtki łączone będą za pomocą połączeń kielichowych uszczelnianych uszczelką wargową. Smarowanie uszczelek środkiem poślizgowym powinno nastąpić na placu budowy tuż przed montażem, aby uniknąć zabrudzeń. Przykanaliki wykonać ze spadkiem min. 2% w kierunku kolektora głównego i włączać do kolektora poprzez studnie rewizyjne 1200 oraz trójniki. Na całej długości zachować podstawowe odległości względem istniejących obiektów terenowych, jak również infrastruktury podziemnej. Przewody kanalizacyjne powinny być przy układaniu równoległym prowadzone w odległości co najmniej: - 1,5 m od przewodów wodociągowych, kanalizacji sanitarnej, gazowych, - 0,8 m od kabli energetycznych, - 0,5 m od kabli telekomunikacyjnych. Istniejącą sieć kanalizacji ogólnospławnej w ul. Kasprowicza przeznacza się do likwidacji (odciąć, zamulić i zaślepić lub w miarę możliwości zdemontować, wywieść zutylizować). Wszystkie istniejące przyłącza/kanały boczne kanalizacji sanitarnej należy przepiąć do projektowanej sieci kanalizacji sanitarnej w ul. Kasprowicza. Sieci kanalizacji sanitarnej Dn250 ul. Lipowej pozostawia się bez zmian. Odprowadzenie ścieków sanitarnych projektuje się rurociągami grawitacyjnymi litymi PVC ø 200mm, 160mm klasy S, SN8 (8,0 kN/m2). Na sieci kanalizacji sanitarnej zaprojektowano rewizyjne studnie żelbetowe Dn 1200. Projektowaną sieć kanalizacji sanitarnej wykonać z rur litych PVC ø 200mm klasy S,SN8 (8,0 kN/m2) z uszczelką trwale mocowaną w kielichu rury w trakcie procesu produkcyjnego, natomiast przykanaliki z rur litych PVC ø 160mm klasy S, SN8 (8,0 kN/m2) z uszczelką trwale mocowaną w kielichu rury w trakcie procesu produkcyjnego. Rury PVC oraz kształtki łączone będą za pomocą połączeń kielichowych uszczelnianych uszczelką wargową. Smarowanie uszczelek środkiem poślizgowym powinno nastąpić na placu budowy tuż przed montażem. Na całej długości zachować podstawowe odległości względem istniejących obiektów terenowych, jak również infrastruktury podziemnej. Przykanaliki wykonać ze spadkiem min. 2% w kierunku kolektora głównego i włączać do kolektora poprzez studnie rewizyjne 1200 oraz trójniki. Na całej długości zachować podstawowe odległości względem istniejących obiektów terenowych, jak również infrastruktury podziemnej. Przewody kanalizacyjne powinny być przy układaniu równoległym prowadzone w odległości co najmniej: - 1,5 m od przewodów wodociągowych, kanalizacji deszczowej, gazowych, - 1,0 m od przewodów cieplnych, - 0,8 m od kabli energetycznych, - 0,5 m od kabli telekomunikacyjnych, Przewody kanalizacji sanitarnej układane bez min. przykrycia wynoszącego 1m należy zabezpieczyć termicznie poprzez założenie na rurociągu otuliny z jednej warstwy papy, obsypanie rurociągu piaskiem pomiędzy ścianami wykopu, zasypanie piasku i rurociągu 30cm warstwą keramzytu, nakrycie izolacyjne warstwy żużla papą bitumiczną i przysypanie papy warstwą ziemi. Montaż rurociągów, kształtek wykonać zgodnie z wytycznymi producenta i sztuką budowlaną. 14. Branża elektryczna Projekt przebudowy obejmuje branżę elektryczną w zakresie rozszerzenia istniejących obwodów oświetleniowych o dodatkowe punkty świetlne celem zapewniania niezbędnego oświetlenia ciągów pieszych i przejść. 15. Branża zieleni Przebudowa ulic wymusza konieczność wycinki istniejącego zardzewienia kolidującego z planowaną inwestycją w wyniku czego podjęto działania zapewniające skompensowanie planowanej wycinki poprzez zastosowanie nasadzeń zastępczych. 2. Dokładny opis i zakres prac przedstawiony jest w dokumentacji projektowej: a) Projekt budowlany „Przebudowa dróg gminnych – ul. Jana Kasprowicza i Lipowej w Kruszwicy” opracowany przez Pracownię Projektową PROJBUD Jarosław Matuszak z siedzibą w Inowrocławiu przy ul. Poznańskiej 36; b) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót „Przebudowa dróg gminnych - ul. Jana Kasprowicza i Lipowej w Kruszwicy” opracowane przez Pracownię Projektową PROJBUD Jarosław Matuszak z siedzibą w Inowrocławiu przy ul. Poznańskiej 36; c) Projekt stałej organizacji ruchu „Przebudowa dróg gminnych – ul. Jana Kasprowicza i Lipowej w Kruszwicy” opracowany przez Pracownię Projektową PROJBUD Jarosław Matuszak z siedzibą w Inowrocławiu przy ul. Poznańskiej 36; d) Dokumentacja techniczna „Przebudowa dróg gminnych – ul. Jana Kasprowicza i Lipowej w Kruszwicy. Włączenie ul. Jana Kasprowicza i Lipowej w ul. Niepodległości (DK62)” opracowana przez Pracownię Projektową PROJBUD Jarosław Matuszak z siedzibą w Inowrocławiu przy ul. Poznańskiej 36; e) Projekt budowlany „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej i deszczowej w ul. Kasprowicza i Lipowej w Kruszwicy” opracowany przez Pracownię Projektowo – Inwestycyjną INŻYNIERIA SANITARNA Sławomir Matuszak z siedzibą w Chełmnie przy ul. Rynek 25; f) Projekt budowlany „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej i deszczowej w ul. Kasprowicza i Lipowej w Kruszwicy dot. zakresu w pasie drogi krajowej nr 62” opracowany przez Pracownię Projektowo – Inwestycyjną INŻYNIERIA SANITARNA Sławomir Matuszak z siedzibą w Chełmnie przy ul. Rynek 25; g) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej i deszczowej w ul. Kasprowicza i Lipowej w Kruszwicy” opracowana przez Pracownię Projektowo – Inwestycyjną INŻYNIERIA SANITARNA Sławomir Matuszak z siedzibą w Chełmnie przy ul. Rynek 25; 3. Wytyczne dla oferenta: a)Szczegółowe informacje zawierają dokumentacje techniczne, projekty budowlane oraz szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót natomiast przedmiary robót są elementami pomocniczymi. b)W cenie ofertowej należy uwzględnić wszystkie koszty związane z realizacją inwestycji, w tym koszty konsultacji i bieżących uzgodnień z właścicielami sieci energetycznej, telekomunikacyjnej, gazowej czy wodno-kanalizacyjnej, opłaty za zajęcie pasa drogowego na gruncie nie należącym do inwestora, a także wszelkie opłaty za przygotowanie i wprowadzenie czasowej organizacji ruchu drogowego w trakcie realizacji zadania. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania i zatwierdzenia dokumentacji czasowej organizacji ruchu drogowego przed rozpoczęciem robót. c)Zastosowane w dokumentacji projektowej i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót wskazania pochodzenia wyrobów służą określeniu standardów cech technicznych i jakościowych. Wykonawca może zastosować wskazany lub równoważny, inny wyrób spełniający wymogi techniczne i jakościowe oraz posiadający właściwości użytkowe nie gorsze niż określone w dokumentacji Zamawiającego z preferencją parametrów korzystniejszych spełniających te same wymagania jakościowe, funkcjonalne i techniczne wskazanego oraz posiadające właściwości użytkowe spełniające wymogi określone dla przedmiotu opisanego w dokumentacji. Wykonawca, który powoła się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. d)Każdy z Wykonawców ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji zamówienia i stanu miejsca wykonywanych prac. W kwestii uczestnictwa w wizji lokalnej prosimy o kontakt z osobą wyznaczoną w SIWZ w sprawach merytorycznych. e)Wykonawca jest zobowiązany do uzyskania od Zamawiającego akceptacji kształtu oraz kolorów materiałów brukarskich przed zamówieniem. f)Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia ruchu pieszego oraz dostępu do posesji, punktów usługowo – handlowych oraz zespołu szkół. Z uwagi na odbywające się egzaminy maturalne w miesiącu maju, Wykonawca nie będzie mógł prowadzić prac w obrębie ul. Kasprowicza na czas przeprowadzania egzaminów. Wykonawca zostanie poinformowany o terminach egzaminów. g) Do obowiązków Wykonawcy należy informowanie co najmniej 7 dni przed rozpoczęciem prac Zamawiającego, mieszkańców o utrudnieniach. Komunikat należy podać w formie ogłoszeń lub obwieszczeń. h)W przypadku braku możliwości dojazdu pojazdu do odbioru odpadów komunalnych wykonawca będzie zobowiązany udzielić pomocy sprzętowej celem przetransportowania pojemników w miejsce ich odbioru przez specjalistyczne pojazdy. i)Wykonawca zobowiązany jest do udostępnienia gestorom sieci gazowej, telekomunikacyjnej, wodociągowej, elektrycznej plac budowy celem sprawdzenia stanu technicznego w/w instalacji oraz wymiany uszkodzonych elementów lub usunięcia ewentualnych awarii. j)Zamawiający wymaga przedłożenia kosztorysu ofertowego do umowy.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
 
II.5) Główny Kod CPV: 45230000-8
Dodatkowe kody CPV:

Wyniki przetargów z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.