Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Aktualizacja dokumentacji projektowej |
Data zamieszczenia: | 2023-03-10 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Urząd Miasta Rzeszowa ul. Rynek 1 35-064 Rzeszów powiat: Rzeszów 17/ 875 45 56 wi@erzeszow.pl |
Województwo: | podkarpackie |
Miasto: | Rzeszów |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | 17/ 875 45 56 |
Termin składania ofert: | 2023-03-17 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
ZAPYTANIE OFERTOWE Zamawiający zaprasza do złożenia ofert na: aktualizację dokumentacji projektowej na wykonanie robót budowlanych związanych z budową budynku na potrzeby OSP Rzeszów - Słocina wraz z zagospodarowaniem terenu w ramach zadania budżetowego pn. ,,Budowa budynku na potrzeby OSP Rzeszów - Słocina" 1. Opis przedmiotu zamówienia Przedmiot zamówienia obejmuje: 1. Aktualizację dokumentacji projektowej zamiennej w zakresie kanalizacji deszczowej wynikającą ze zmiany ilości wód opadowych, odprowadzanych z dachu budynku oraz dróg dojazdowych i parkingów do krytego rowu melioracyjnego w związku z rezygnacją z projektowanego utwardzenia placu, zgodnie z legendą oznaczonego nr 4 na PZD - (PZD - zał. nr 1). 2. Aktualizację dokumentacji w zakresie przykrycia odcinka rowy S4 w związku z rezygnacją z projektowanego utwardzenia placu i ograniczeniem długości przykrycia rowu. 3. Wykonania operatu wodno-prawnego oraz przygotowanie wniosku o uzyskaniem decyzji pozwolenia wodnoprawnego na wykonanie urządzeń wodnych obejmujących przebudowę odcinka rowu otwartego S-4 oraz wykonanie wylotu kanalizacji deszczowej do rowu S-4 i usługę wodną polegającą na odprowadzeniu wód opadowych i roztopowych do urządzeń wodnych - rowu S4 oraz usługę wodną polegającą na odprowadzeniu wód opadowych i roztopowych do urządzeń wodnych - rowu S4 na czas trwania robót jako szczególne korzystanie z wód. 4. Aktualizacji dokumentacji w zakresie branży drogowej obejmująca przesunięcie zaprojektowanego zjazdu z Ul. Witolda, w związku z projektowanym rondem na skrzyżowaniu ulic: Witolda, Paderewskiego i Powstańców Śląskich (projekt ronda jest w fazie uzgadniania koncepcji). 5. Aktualizację PZD w zakresie rezygnacji z projektowanego ogrodzenia terenu. 6. Wykonanie operatu geodezyjnego na wyłączenie z produkcji rolnej gruntów w związku ze zmianą zagospodarowania w zakresie rezygnacji z projektowanego utwardzenia placu, zgodnie z legendą oznaczonego nr 4 na PZD, w tym przygotowanie wniosku z niezbędnymi załącznikami o zmianę decyzji wyłączenia gruntów z produkcji rolnej na podstawie decyzji GE-E.6622.594.2.2019.2021 z dnia 15 marca 2021 r. (Decyzja wyłączenia - zał.nr 2). 7. Przeprojektowanie sposobu zasilania instalacji c.o. i c.w.u. z kotłowni gazowej na wymiennikowy węzeł cieplny dwufunkcyjny zasilany z miejskiej sieci ciepłowniczej zgodnie z warunkami z dnia 20-01-2023 r. znak: MPEC/DR/520/33/4754/838/23 (Warunki MPEC - zał. nr 3). W związku z powyższym należy przystosować pomieszczenie nr 0.08 - kotłownia i pomieszczenie nr 0.09 - pralnia i suszarnia na pomieszczenie węzła cieplnego (Rzut parteru - zał. nr 4) przyjmując, że pomieszczenie węzła cieplnego będzie stanowić wydzielone pomieszczenie tylko na potrzeby lokalizacji urządzeń węzła cieplnego (z dostępem dla służb technicznych MPEC), natomiast urządzenia węzła cieplnego będą stanowić wydzielony majątek MPEC. Wymagania: 1) W ramach przeprojektowania należy wykonać zmianę istniejących rozwiązań konstrukcyjno-budowlanych jak również zmianę istniejących rozwiązań projektowych instalacji budynkowych w tym instalacji wod.-kan. w przystosowywanym pomieszczeniu nr 0.08, nr 0.09. 2) W nowopowstałym pomieszczeniu węzła cieplnego w ramach wymaganej instalacji elektrycznej, należy zaprojektować układ zasilająco sterujący urządzeniami i aparaturą węzła cieplnego (AKPIA) oraz obwody funkcjonalne pomieszczenia tj. oświetlenie podstawowe pomieszczenia i gniazda uniwersalne 230 V na potrzeby własne. Rozdzielnicę AKPIA zlokalizować w nowopowstałym pomieszczeniu węzła cieplnego, natomiast obwody funkcjonalne pomieszczenia zaprojektować jako zasilane z rozdzielnicy AKPIA. 3) Zaprojektowanie obwodu zasilającego wraz z układem pomiarowym dla zasiania pomieszczenia węzła cieplnego tj. rozdzielnicy AKPIA w energię elektryczną. Układ pomiarowy wraz z obwodem zasilającym zaprojektować na podstawie warunków technicznych PGE Dystrybucja S.A. jako odrębny jednofazowy obwód o mocy przyłączeniowej wg. obliczeń nie mniej jednak niż 3 kW. W zakresie Jednostki Projektowej jest wystąpienie z wnioskiem do operatora i uzyskanie warunków przyłączenia, jak również późniejsze uzgodnienie dokumentacji projektowej dotyczącej układu pomiarowego. 8. W związku z likwidacją pomieszczenia nr 0.09 - należy zaprojektować pralnie i suszarnie w nowej lokalizacji wraz z instalacją wod.-kan. i elektryczną. W pomieszczeniu mają być zlokalizowane 2 pralki profesjonalne o mocy 4,8 kW każda i 2 szafy suszące do ubrań o mocy 5 kW Do planowanych urządzeń należy zaprojektować dedykowane 3 fazowe obwody zasilające odpowiednio do mocy planowanych urządzeń. Na zakończeniach obwodów przyłączeniowych do szaf i pralek, zaprojektować gniazda przyłączeniowe wyposażone w wyłączniki dla obsługi. 9. Zaprojektowanie dedykowanych obwodów zasilających do planowanych urządzeń w pomieszczeniu nr 1.09 - kuchenka tj. taboret indukcyjny o mocy 5 kW, taboret indukcyjny o mocy 8 kW, kuchnia indukcyjna o mocy 14 kW, piec konwekcyjnoparowy o mocy 10,2 kW. Na zakończeniach obwodów przyłączeniowych do szaf i pralek, zaprojektować gniazda przyłączeniowe wyposażone w wyłączniki dla obsługi. 10. Zaprojektowanie instalacji klimatyzacji w 3 pomieszczeniach budynku: - na parterze w pomieszczeniu nr 0.03 - pokój biurowy, - na I piętrze w pomieszczenie nr 1.03 - pokój biurowy oraz w pomieszczeniu nr 1.10 - sala zebrań (Rzut parteru - zał. nr 4 i Rzut pietra - zał. nr 5). Wymagania: 1) zaprojektować należy klimatyzację o mocy chłodniczej zgodnie z przepisami techniczno-budowlanymi, odpowiednio do powierzchni (kubatury) pomieszczeń. Sterowanie klimatyzacją w każdym pomieszczeniu za pomocą ręcznego manipulatora ściennego (pilota). Urządzenia zewnętrzne zaprojektować na dachu budynku (zaprojektować konstrukcje wsporcze odpowiednie do zastosowanego poszycia dachu). 2) w ramach projektu instalacji klimatyzacyjnej, zaprojektować należy również instalację elektryczną zasilającą urządzenia instalacji klimatyzacyjnej. Zasilanie w energię elektryczną wykonać z tablic piętrowych. 11. Przeprojektowanie zaprojektowanej instalacji wentylacyjnej odprowadzania spalin z odsysaczami bębnowymi na instalację wentylacyjną odprowadzenia spalin z odsysaczami liniowymi. Wymagania: 1) należy zaprojektować zamiennie (zamiast 4 jednostanowiskowych bębnowych odciągów spalin) jeden 4 stanowiskowy szynowy wyciąg spalin z elektromagnetycznym mocowaniem ssawek dla pojazdów z dolnym układem wydechowym, 2) rozwiązania projektowe powinny zawierać rysunki montażowe, schematy elektryczne, zestawienie projektowanych elementów instalacji. Każde stanowisko ma być wyposażone w prowadnice po której będzie poruszał się przejezdny wózek z podłączonym do niego przewodem ssącym z elektromagnesem. Automatyczne wypięcie odbywać się ma poprzez rozłączenie zasilania elektrycznego elektromagnesu przez wyłącznik krańcowy. W ramach projektu instalacji wentylacyjnej, przeprojektować należy również instalację elektryczną zasilającą oraz instalację automatyki uruchamiającej odciągi spalin z poziomu stanowiska kierowcy samochodu. Automatyka powinna umożliwić sterowanie odpięciem przyssawek jak również automatyczne uruchomienie się wentylatorów wyciągowych. 12. Przygotowanie materiałów do zgłoszenia budowy lub wykonania innych robót budowlanych wraz z kompletem załączników w tym wszystkimi wymaganymi pozwoleniami, uzgodnieniami i opiniami w zakresie budowy przyłączy wod.-kan. W ramach przedmiotu zamówienia należy dokonać aktualizacji dokumentacji projektowej załączonej do zapytania tj.: 1. ,,,,Budowa budynku na potrzeby Ochotniczej Straży Pożarnej Rzeszów-Słocina wraz z inst.: elektryczną (wewnętrzną i inst. doziemnymi policznikowymi), sanitarnymi (wod.-kan.., co., wentylacja mechaniczna), gazową wewnętrzną, przyłącz kanalizacji deszczowej wraz ze zbiornikami retencyjnymi, separatorem, osadnikiem, studzienką rewizyjną i wlotem do kanalizacji deszczowej w przykrytym rowie melioracyjnym S-4, przebudowa oświetlenia ulicznego" na działkach nr: 1913/2 i części działki nr 1913/1, działka nr 166/9 obr. 219 położonych w Rzeszowie, przy Ul. Witolda" zatwierdzona pozwoleniem na budowę - decyzją Nr 996/2019 z dnia 5-11-2019 r. - dokumentacja pierwotna, stanowią załącznik nr 6 do zapytania. 2. ,,,,Budowa budynku na potrzeby Ochotniczej Straży Pożarnej Rzeszów-Słocina wraz z inst.: elektryczną (wewnętrzną i inst. doziemnymi policznikowymi), sanitarnymi (wod.-kan.., co., wentylacja mechaniczna), gazową wewnętrzną, przyłącz kanalizacji deszczowej wraz ze zbiornikami retencyjnymi, separatorem, osadnikiem, studzienką rewizyjną i wlotem do kanalizacji deszczowej w przykrytym rowie melioracyjnym S-4, przebudowa oświetlenia ulicznego" na działkach nr: 1913/2 i części działki nr 1913/1, działka nr 166/9 obr. 219 położonych w Rzeszowie, przy Ul. Witolda" zatwierdzona zamiennym pozwoleniem na budowę - decyzją Nr 706/2022 z dnia 19-12-2022 r. zmieniającą decyzję Nr 996/2019 z dnia 5-11-2019 r. stanowią załącznik nr 7 do zapytania. 3. ,,Przykrycie odcinka rowu melioracyjnego S-4 dla potrzeb realizacji inwestycji ,,Budowa budynku na potrzeby OSP Rzeszów-Słocina" na części działki nr: 1913/2 i części działki nr 1913/1 obr. 219 położonych w Rzeszowie, przy Ul. Witolda"" zatwierdzona pozwoleniem na budowę - z decyzją Nr 979/2019 z dnia 25-10-2019 r. stanowią załącznik nr 8 do zapytania. W ramach zamówienia należy: a) wprowadzić zmiany do istniejących opisów technicznych, rysunków i schematów każdej z branży stosownie do przyjętych rozwiązań projektowych, b) dokonać obliczeń bilansu mocy elektrycznej zainstalowanej na obiekcie z uwzględnieniem zwiększenia się mocy zainstalowanej nowych urządzeń oraz obliczyć zapotrzebowanie mocy elektrycznej dla budynku (moc przyłączeniową), c) w odniesieniu do obliczonego poziomu mocy przyłączeniowej, wystąpić z wnioskiem do Operatora sieci dystrybucyjnej (PGE Dystrybucja S.A. ) o zmianę warunków przyłączenia, jak również późniejsze uzgodnienie dokumentacji projektowej dotyczącej układu pomiarowego, d) wykonać obliczenia sprawdzające biorąc pod uwagę, zwiększenie mocy zainstalowanej i zapotrzebowanej (wzrost obciążenia) oraz sprawdzić czy parametry zastosowanego oprzewodowania i przyjęte rozwiązania projektowe są wystarczające i odpowiednie do prawidłowego funkcjonowania instalacji elektrycznej, e) wprowadzić zmiany do istniejącego opisu technicznego rysunków i schematów w tym do rozwiązań projektowych obejmujących układ pomiarowy, stosownie do zwiększonego poziomu obciążenia należy opracować, rozwiązania projektowe zamienne. Zagospodarowanie terenu należy opracować na mapie do celów projektowych i uzgodnić w niezbędnym zakresie na Naradzie Koordynacyjnej w Oddziale Uzgadniania Dokumentacji Projektowej Wydziału Geodezji Urzędu Miasta Rzeszowa. Wszystkie koszty związane z uzyskaniem warunków technicznych, uzgodnień, opinii, decyzji w tym związanych z uzyskaniem pozwolenia wodnoprawnego leży po stronie Wykonawcy. Przedstawione w dokumentacji projektowej rozwiązania funkcjonalne i materiałowe należy traktować jako pomocnicze. Rozwiązania projektowe muszą być spójne i nawiązywać do rozwiązań projektowych opracowywanych na potrzeby dokumentacji projektowej zamiennej jak również rozwiązania projektowe muszą być spójne i nawiązywać do rozwiązań projektowych zawartych w dokumentacji pierwotnej poddawanej zmianom projektowym, W gestii Projektanta Głównego będzie właściwa ocena i prawidłowe skonstruowanie formy dokumentacji projektowej zamiennej tj. wprowadzenie zmian do istniejącej dokumentacji oraz opracowanie Projektów Wykonawczych, które umożliwią wykonanie zaprojektowanych robót budowlanych zgodnie z przepisami ustawy Prawo Budowlane oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie obiektu remizy. W ramach kalkulacji cenowej należy również uwzględnić wykonanie STWiOR oraz kosztorysów inwestorskich włącznie z aktualizacją istniejących kosztorysów inwestorskich. W związku z koniecznością kwalifikacji zamierzonego odstąpienia od projektu zagospodarowania działki lub terenu lub projektu architektoniczno-budowlanego lub innych warunków decyzji o pozwoleniu na budowę Zamawiający wymaga osoby posiadającej uprawnienia do projektowania w specjalności architektonicznej. Dokumentację projektową należy opracować przez uprawnionych projektantów. Przy opracowaniu zamawianego zakresu rozwiązań projektowych i aktualizacji w tym kwalifikacji zamierzonego odstąpienia od projektu zagospodarowania działki lub terenu lub projektu architektoniczno-budowlanego lub innych warunków decyzji o pozwoleniu na budowę, należy zapewnić udziału projektantów i projektantów sprawdzających posiadających uprawnienia budowlane bez ograniczeń w odpowiedniej specjalności a także w przypadku konieczności zapewnić również, uzyskanie ponownego uzgodnienia ze strony rzeczoznawców ds. przeciwpożarowych i epidemiologiczno-sanitarnych rozwiązań projektowych. Zakres rzeczowy dokumentacji: 1. Materiały niezbędne do uzyskania przez Zamawiającego decyzji pozwolenia wodnoprawnego - wniosek z załącznikami - 2 egz. 2. Projekt budowlany w tym projekt techniczny wraz ze sporządzonym wnioskiem o wydanie decyzji pozwolenia na budowę w zakresie przykrycia odcinka rowu melioracyjnego S-4 - 3 egz. 3. Materiały do uzyskania zgłoszenia budowy lub wykonania innych robót budowlanych wraz z kompletem załączników w tym wszystkimi wymaganymi pozwoleniami, uzgodnieniami i opiniami w zakresie przyłączy wod.-kan. - 2 egz. 4. Projekty wykonawcze branżowe - po 3 egz. 5. Przedmiary robót branżowe - po 2 egz. 6. Kosztorysy inwestorskie branżowe wraz z tabelami elementów scalonych - 2 egz. w formacie PDF, ATH, XML. 7. Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - 3 egz. 8. Wersja elektroniczna części opisowej i rysunkowej - 1 egz. w postaci plików: - dla rysunków: PDF, JPG, ACAD - dla tekstu PDF, DOC, XLS zapisanych na płycie CD lub DVD lub w formie transferu zewnętrznego z wykorzystaniem bezpłatnych platform do transferu danych Dokument nr: WI-R-K.7011.432.2012.BJW Składanie ofert: 2. Termin i miejsce oraz sposób składania ofert. 2.1 Ofertę należy złożyć w terminie do 17-03-2023 r. do godz. 15.00 2.2 Sposób składania ofert. Oferty należy składać w wersji papierowej lub elektronicznej. a) Wersja papierowa Oferty w formie papierowej należy składać w sekretariacie Wydziału Inwestycji Urzędu Miasta Rzeszowa, Ul. Grunwaldzka 38, w zaklejonej kopercie opatrzonej następującym opisem: Urząd Miasta Rzeszowa Wydział Inwestycji ul. Grunwaldzka 38 35-068 Rzeszów ,,OFERTA w postępowaniu pn.: ,,Aktualizacja dokumentacji projektowej dla budowy budynku na potrzeby OSP Rzeszów - Słocina" znak sprawy: WI-R-K.7011.432.2012.BJW NIE OTWIERAĆ PRZED DNIEM 17-03-2023 r. do godz. 15.00 Ofertę należy sporządzić i podpisać na druku OFERTA, który stanowi zał. nr 10 do zapytania ofertowego, b) wersja elektroniczna Ofertę w formie elektronicznej należy wysłać na adres: wi@erzeszow.pl. Temat e-maila: ,,OFERTA w postępowaniu pn.: ,,Aktualizacja dokumentacji projektowej dla budowy budynku na potrzeby OSP Rzeszów - Słocina" W treści wiadomości zapisać: ,,OFERTA w postępowaniu pn.: ,,Aktualizacja dokumentacji projektowej dla budowy budynku na potrzeby OSP Rzeszów - Słocina" Znak sprawy: WI-R-K.7011.432.2012.BJW NIE OTWIERAĆ PRZED DNIEM 17-03-2023 r. do godz. 15.00 Miejsce i termin realizacji: 3. Termin wykonania zamówienia Przedmiot zamówienia należy wykonać do 190 dni od daty podpisania umowy. Wymagania: Informacje dodatkowe: Tytuł prawny do dysponowania nieruchomością do celów budowlanych dla działek nr : 1913/2, 1913/1, 166/9 obr. 219 posiada Gmina Miasto Rzeszów, Rynek 1, 35-064 Rzeszów. Wykonawca zobowiązany jest do poprawy wykonanej dokumentacji, bez dodatkowego wynagrodzenia, w przypadku zgłoszenia zastrzeżeń do wykonanej dokumentacji projektowej przez wszelkie organy lub podmioty, na każdym etapie postępowania. Dokumentacja projektowa powinna być opracowana zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami i być kompletna z punktu widzenia celu któremu ma służyć. W dokumentacji projektowej opis przedmiotu zamówienia musi być opracowany zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych bez użycia nazw własnych oraz nazw producentów, za pomocą dostatecznie dokładnych parametrów technicznych i cech jakościowych w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji. Do wiadomości należy dołączyć wypełniony i opatrzony podpisem druk OFERTA (załącznik nr 10 do zapytania ofertowego). W przypadku złożenia oferty po terminie Zamawiający pozostawia ofertę bez otwierania w dokumentacji postępowania przetargowego. 4. Opis sposobu przygotowania oferty W celu dokonania wyceny należy kierować się wynikami kalkulacji własnych oraz zaleca się wizję lokalną. Wykonawca sporządzi ofertę na załączonym druku ,,OFERTA". Wykonawca może złożyć jedną ofertę. Oferta musi spełniać następujące wymogi: 1) musi być złożona w formie pisemnej pod rygorem nieważności, 2) musi być sporządzona w języku polskim, czytelna, podpisana przez osobę/y uprawnioną/e. Wybrany Wykonawca, przed podpisaniem umowy zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu Tabeli Opracowań Projektowych TOP stanowiącego zał. nr 1 do projektu umowy. Przedłożony załącznik musi być zaakceptowany przez Zamawiającego. 5. Opis kryteriów oceny ofert, ich znaczenie i sposób oceny 100 % cena 6. Dodatkowe informacje W toku badania i oceny ofert dyrektor wydziału zamawiającego może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert i wezwać Wykonawcę do złożenia stosownych wyjaśnień z jednoczesnym wyznaczeniem odpowiedniego terminu. Wyjaśnienia treści oferty nie mogą prowadzić do jej zmiany. Pracownik prowadzący postępowanie poprawia w ofercie: 1) oczywiste omyłki pisarskie; 2) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek; 3) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z zapytaniem ofertowym, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty - o czym niezwłocznie informuje dyrektora wydziału zamawiającego. O dokonanej poprawie w ofercie dyrektor wydziału zamawiającego niezwłocznie informuje Wykonawcę. Dyrektor wydziału zamawiającego odrzuca ofertę jeżeli: 1) zawiera braki uniemożliwiające dokonanie oceny jej treści. Dotyczy to w szczególności ceny lub innych warunków określonych w zapytaniu ofertowym jako kryterium oceny ofert; 2) jej treść nie odpowiada warunkom zamówienia, w szczególności ze względu na jej niezgodność z opisem przedmiotu zamówienia; 3) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji; 4) Wykonawca nie złożył stosownych wyjaśnień dotyczących treści przekazanych ofert, w terminie wskazanym w wezwaniu dyrektora wydziału zamawiającego; 5) wpłynęła po terminie składania ofert. Na zapytania Wykonawców w zakresie zapytania ofertowego dyrektor wydziału zamawiającego udziela wyjaśnień, chyba że zapytanie wpłynie do wydziału zamawiającego w ostatnim dniu przewidzianym na składanie ofert. Dopuszcza się możliwość prowadzenia negocjacji ofert z trzema Wykonawcami, którzy złożyli najkorzystniejsze oferty w ramach zastosowanych kryteriów oceny ofert, a w przypadku mniejszej liczby otrzymanych ofert dyrektor wydziału zamawiającego zakwalifikuje do negocjacji wszystkich Wykonawców, których oferty spełniają wymagania zawarte w zapytaniu ofertowym. Jeżeli wybrany Wykonawca uchyla się od zawarcia umowy, najkorzystniejsza oferta może zostać wybrana spośród ofert pozostałych, bez przeprowadzania ich ponownej oceny. Dyrektor wydziału zamawiającego unieważnia postępowanie, jeżeli: 1) nie wpłynie żadna oferta lub żadna z ofert nie spełni warunków postępowania; 2) cena najkorzystniejszej oferty przekroczy kwotę, jaką wydział zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia; 3) wystąpi zmiana okoliczności powodująca, że realizacja zamówienia jest niecelowa; 4) zapytanie obarczone będzie wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy. Kontakt: Dodatkowych informacji udziela: Wydział Inwestycji Urzędu Miasta Rzeszowa, ul. Grunwaldzka 38; 35 - 068 Rzeszów Imię i nazwisko pracownika prowadzącego postępowanie: Barbara Jagoda-Wojnarowicz Numer telefonu i e-mail do kontaktu:/17/ 875 45 56, Barbara.Jagoda- Wojnarowicz@erzeszow.pl |