Wykonanie audytu energetycznego ex-post dla budynków

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Wykonanie audytu energetycznego ex-post dla budynków

Data zamieszczenia: 2023-03-23
Dane kontaktowe Zamawiającego: Centrum Obsługi Administracji Rządowej
ul. Powsińska 69/71
02-903 Warszawa
powiat: Warszawa
+48 668 697 019
dariusz.szymczak@centrum.gov.pl
https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl/ogloszenia/149544
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
Wadium: ---
Nr telefonu: +48 668 697 019
Termin składania ofert: 2023-03-30 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
Powstaje w kontekście projektu
POIS.01.03.01-00-0001/20 - Zwiększenie efektywności energetycznej budynków administracji rządowej

Część 1
Wykonanie audytu energetycznego ex-post dla 19 budynków

Przedmioty zamówienia
Usługa
Usługi inne
Opis
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie audytu energetycznego ex-post dla 19 budynków poddanych kompleksowej termomodernizacji w ramach projektu pn. ,,Zwiększenie efektywności energetycznej budynków administracji rządowej".
Budynki poddane termomodernizacji znajdują się w następujących lokalizacjach:
1) Ośrodek Wypoczynkowy Łańsk, gmina Stawiguda - 11 budynków
2) Warszawa, Ul. Grzesiuka 6,8,9 - 3 budynki
3) Warszawa Ul. Belwederska 46/50 - 3 budynki
4) Warszawa, budynek KPRM, Al. Ujazdowskie 1/3 skrzydło B - 1 budynek
5) Warszawa, budynek KPRM, A. Szucha 14 - 1 budynek
1. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia należy:
1.1. Wykonać audyt energetyczny ex-post dla 19 budynków poddanych termomodernizacji zgodnie z wzorem wskazanym przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie (NFOŚiGW) dla działania 1.3.1. POIiŚ (w załączeniu wzór audytu ex-ante w formacie pliku excel - audyt ex-post należy sporządzić wg. wzoru jak dla audytu ex-ante).
1.2. Wykonać obliczenia charakterystyki energetycznej przed i po termomodernizacji dla każdego z budynków zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 27 lutego 2015 r. w sprawie metodologii wyznaczania charakterystyki energetycznej budynku lub części budynku oraz świadectw charakterystyki energetycznej (Dz.U.2015, poz.376).
1.3. Wykonać pozostałe opracowania i obliczenia niezbędne do wypełnienia wymaganych pól i stron audytu energetycznego ex-post.
1.4. Dokonać wszelkich korekt audytu oraz udzielać wszelkich wyjaśnień do uwag merytorycznych do audytu zgłaszanych przez NFOŚiGW w trakcie jego oceny.
2. Warunki realizacji i obowiązki Wykonawcy, wymagania Zamawiającego:
2.1. Do audytu energetycznego ex-post należy dołączyć stosowne obliczenia. Należy podać informacje dotyczące nazwy i wersji programu dedykowanego do obliczeń oraz dołączyć do dokumentacji pliki ,,wsadowe" z danymi do obliczeń w oryginalnej wersji elektronicznej i formacie zgodnym z PDF (to samo dotyczy wydruków obliczeń). W przypadku obliczeń bez użycia dedykowanego programu, należy zamieścić pełną dokumentację przebiegu obliczeń w wersji zgodnej z PDF i elektronicznej.
2.2. Audyt energetyczny ex-post należy sporządzić i dostarczyć zamawiającemu w formacie podpisanego skan zapisanego w PDF oraz w formacie edytowalnym zapisanym w formacie XLSX lub innego arkusza kalkulacyjnego.
2.3. Dokumenty niezbędne do sporządzenia audytu energetycznego ex-post takie jak dokumentacja projektowa powykonawcza, karty materiałowe materiałów dociepleniowych oraz wbudowanych urządzeń i systemów zostaną udostępnione Wykonawcy audytu w siedzibie Zamawiającego. Obowiązkiem Wykonawcy będzie samodzielne pozyskanie danych z udostępnionych dokumentów niezbędnych do sporządzenia audytu energetycznego ex-post.
2.4. Ze względu na charakter obiektów - budynki rządowe - dokumentacja projektowa powykonawcza nie będzie mogła zostać wypożyczona Wykonawcy.
2.5. Audyt energetyczny ex-post należy wykonać w 3 egzemplarzach (wersja papierowa) oraz w 2 egzemplarzach (wersja elektroniczna na nośniku typu USB lub płyty CD).
3. Wymagany termin realizacji przedmiotu zamówienia
Do 6 tygodni od daty protokolarnego wprowadzenia na prace.
4. Podstawowe dane charakterystyczne budynków - znajdują się w załączniku nr 1 do Zapytania ofertowego.

Okres gwarancji
36 miesięcy

CPV: 71314300-5

Dokument nr: 2023-49640-149544

Składanie ofert:
TERMIN SKŁADANIA ofert
2023-03-30

Miejsce i termin realizacji:
Planowany termin podpisania umowy
2023-03

Miejsca realizacji
adres
Kraj
Polska
Województwo
mazowieckie
Powiat
Warszawa
Gmina
Śródmieście
Miejscowość
Warszawa
adres
Kraj
Polska
Województwo
warmińsko-mazurskie
Powiat
olsztyński
Gmina
Stawiguda
Miejscowość
Stawiguda

Wymagania:
Warunki zmiany umowy
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania następujących zmian w treści zawartej umowy:
a) zmiana wysokości wynagrodzenia w przypadku zmiany stawki podatku VAT lub zmiany innych
obowiązkowych obciążeń publicznoprawnych niezależnych od Wykonawcy i Zamawiającego;
b) wydłużenie okresu realizacji umowy:
- z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego;
- w przypadku niedotrzymania pierwotnego terminu realizacji umowy w wyniku napotkania przez
Wykonawcę okoliczności niemożliwych wcześniej do przewidzenia i niezależnych od niego (np. siła wyższa, klęska żywiołowa, niepokoje społeczne, działania militarne);
- w przypadku uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia, obiektywnych przyczyn niezależnych od Zamawiającego lub Wykonawcy;
- w przypadku otrzymania decyzji jednostki finansującej projekt zawierającej zmiany zakresu zadań, terminów realizacji czy też ustalającej dodatkowe postanowienia, do których Zamawiający zostanie
zobowiązany;
c) w przypadku, gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym
wpływ na realizację przedmiotu zamówienia/umowy lub świadczenia stron;
d) umowa może zostać zmieniona w którymkolwiek przypadku, o którym mowa w podrozdziale 6.5.2 pkt
20) lit. a) - e) Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020.
Czy dopuszczalna oferta częściowa?
NIE
Warunki, jakie musi spełniać oferent
Typ
Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis
O udzielnie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy przedstawią oświadczenie o rocznym obrocie wykonawcy uzyskanym w roku 2022, 2021 i 2020 w kwocie nie mniejszej niż 200 000,00 zł, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres.
Zamawiający dokona weryfikacji spełnienia powyższych warunków na podstawie danych zawartych w ofercie złożonej przez Oferenta.
Typ
Wiedza i doświadczenie
Opis
O udzielnie zamówienia mogą ubiegać się wykonawca, który:
1) W okresie 60 miesięcy przed terminem składania ofert wykonał co najmniej 20 audytów energetycznych budynków zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 17 marca 2009 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy audytu energetycznego oraz części audytu remontowego, wzorów kart audytów, a także algorytmu oceny opłacalności przedsięwzięcia termomodernizacyjnego (Dz.U. Nr 43 poz. 346).
W celu potwierdzenia spełnienia wymagania należy dołączyć do oferty referencje lub protokoły odbioru robót podpisane przez oferenta i zamawiającego audyty.
2) W okresie 60 miesięcy przed terminem składania ofert wykonał co najmniej 2 audyty energetyczne budynków wpisanych do rejestru zabytków, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 17 marca 2009 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy audytu energetycznego oraz części audytu remontowego, wzorów kart audytów, a także algorytmu oceny opłacalności przedsięwzięcia termomodernizacyjnego (Dz.U. Nr 43 poz. 346).
W celu potwierdzenia spełnienia wymagania należy dołączyć do oferty referencje lub protokoły odbioru robót podpisane przez oferenta i zamawiającego audyty.
3) W okresie 60 miesięcy przed terminem składania ofert wykonał co najmniej 3 audyty energetyczne, zgodnie z rozporządzeniem jak wyżej, budynków na podstawie których Zamawiający dany audyt uzyskał dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej lub innych zagranicznych, inwestycji z nich wynikających (udokumentowane referencjami od Zamawiającego).
W celu potwierdzenia spełnienia wymagania należy dołączyć do oferty referencje lub protokoły odbioru robót podpisane przez oferenta i zamawiającego audyty.
4) Do realizacji zamówienia skieruje co najmniej 2 osoby uprawnione do sporządzania świadectw charakterystyki energetycznej budynków, tzn. wpisanych, od co najmniej 12 miesięcy od daty złożenia oferty, do Centralnego Rejestru Charakterystyki Energetycznej Budynków prowadzonego przez Ministra właściwego do spraw budownictwa, o czym jest mowa w ustawie z dnia 29 sierpnia 2014 r. o charakterystyce energetycznej budynków. Dla wskazanych w ofercie osób należy podać numer i datę wpisu w centralnym rejestrze.
Typ
Dodatkowe warunki udziału
Opis
Zamawiający wykluczy z udziału w postępowaniu Wykonawcę, który jest powiązany z Zamawiającym osobowo lub kapitałowo.
Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a Wykonawcą, polegające w szczególności na:
a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
b) posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
Zamawiający, w celu potwierdzenia braku powiązań osobowych lub kapitałowych, wymaga przedłożenia przez Wykonawcę oświadczenia dotyczącego powiązań osobowych lub kapitałowych (wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 5 do Zapytania ofertowego).
Postanowienie ogólne:
o Każdy z Wykonawców może złożyć tylko jedną ofertę.
o Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
o Wykonawca ponosi wszystkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty oraz ryzyko jej nie wybrania lub konieczności jej wykonania (w przypadku wyboru jego oferty).
o Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
o Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania na każdym jego etapie bez podania przyczyny, a także do pozostawienia postępowania bez wyboru oferty bez skutków prawnych oraz finansowych. Wykonawcom biorącym udział w postępowaniu nie przysługują z tego tytułu prawa do jakichkolwiek roszczeń w stosunku do Zamawiającego.
o W przypadku, gdy wybrany Wykonawca odstąpi od podpisania umowy z Zamawiającym,
Zamawiający podpisze umowę z kolejnym Wykonawcą, który w postępowaniu o udzielenie
zamówienia uzyskał kolejną najwyższą liczbę punktów.
Typ
Lista wymaganych dokumentów/oświadczeń
Opis
Oferty wraz z załącznikami można również złożyć:
1. w formie pisemnej w siedzibie COAR przy ul. Powsińskiej 69/71 w Warszawie w Kancelarii Ogólnej COAR od poniedziałku do piątku w godzinach od 9.00 do 15.00, albo
2. w formie elektronicznej (skany podpisanych dokumentów) na adres e-mail: Dariusz.Szymczak@centrum.gov.pl
Oferty złożone po terminie składania ofert nie będą rozpatrywane - termin wpływu oferty to odpowiednio: dzień wpływu do siedziby Zamawiającego (Sekretariat) lub dzień i godzina wpływu na serwer pocztowy Zamawiającego.
Opis sposobu przygotowania oferty
1. Ofertę sporządza się w języku polskim. Wszystkie załączniki do oferty powinny być sporządzone w języku polskim.
2. Oferta powinna zostać sporządzona na Formularzu ofertowym wg. wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do Zapytania ofertowego.
3. Jeżeli są Państwo czynnym podatnikiem VAT, prosimy o dołączenie do oferty oświadczenia podpisanego przez osobę upoważnioną wg. wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do Zapytania ofertowego.
4. Do oferty należy dołączyć Oświadczenie o braku powiązań wg. wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do Zapytania ofertowego.
5. W celu potwierdzenia wymagań wskazanych w części Wiedza i doświadczenie do oferty należy dołączyć referencje lub protokoły odbioru robót podpisane przez oferenta i zamawiającego audyty.
6. Wykonawca złoży ofertę zawierającą łączną cenę robót oraz ceny jednostkowe zawierającą wszelkie czynności niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia.
7. Wykonawca w cenie oferty uwzględni koszty wszelkich robót zdaniem Wykonawcy niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia ze względu na zastosowaną przez niego technologię, rozwiązania oraz obowiązki wynikające z przepisów prawa i zgodności z zasadami wiedzy technicznej oraz szeroko pojęto sztuką budowlaną.
8. Oferta oraz wszystkie załączniki muszą być podpisane przez osobę/osoby upoważnione do reprezentowania Oferenta, zgodnie z wpisem do właściwego rejestru lub ewidencji działalności gospodarczej lub przez osobę umocowaną do podpisania oferty (w takim przypadku pełnomocnictwo do podpisania oferty powinno być dołączone do oferty, o ile nie wynika ono z innych załączonych dokumentów).
9. W przypadku braku pieczęci imiennej osoby podpisującej ofertę podpis musi być czytelny.
Zamawiający odrzuca ofertę jeżeli:
a) oferta została złożona przez Wykonawcę, który nie spełnia warunków udziału w postępowaniu;
b) treść oferty jest niezgodna z przedmiotem zamówienia;
c) oferta jest niekompletna lub nie zawiera wszystkich wymaganych załączników;
d) została złożona przez Wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu;
e) oferta podpisana została przez osobę, która nie jest upoważniona do wystawienia oferty.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do wezwania Wykonawców do uzupełnienia brakujących dokumentów lub złożenia wyjaśnień dotyczących złożonych Ofert w określonym przez Zamawiającego terminie.
Nie uzupełnienie dokumentów lub wymaganych wyjaśnień w terminie wskazanym przez
Zamawiającego będzie skutkować odrzuceniem oferty.
Wykonawcy mogą zwracać się do Zamawiającego o wyjaśnienia dotyczące wątpliwości związanych z treścią niniejszego Zapytania ofertowego oraz sposobem przygotowania i złożenia ofert.
Treść pytań dotyczących Zapytania ofertowego wraz z wyjaśnieniami Zamawiającego zostanie opublikowana w Bazie Konkurencyjności.

Uwagi:
Data opublikowania ogłoszenia
2023-03-22
Data ostatniej zmiany
2023-03-22 20:46:22

Kryteria oceny
Czy kryterium cenowe
TAK
Opis
Łączna cena netto (waga 100%):
C = (Cn / Co) x 100
gdzie:
Cn - najniższa łączna cena netto spośród ofert nie odrzuconych (w PLN)
Cn - łączna cena netto ocenianej oferty (w PLN)
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
1. Centrum Obsługi Administracji Rządowej z siedzibą w Warszawie przy ul. Powsińskiej 69/71, 02-903 Warszawa (dalej: ,,COAR") przetwarza dane zawarte w ofertach albo wnioskach o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, znajdujące się w publicznie dostępnych rejestrach (Krajowy Rejestr Sądowy, Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej RP, Krajowy Rejestr Karny) w celu prowadzenia postępowań w sprawie zamówienia publicznego na postawie przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 ze zm.). Wśród tych informacji mogą pojawić się dane, które na gruncie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: ,,Ogólne Rozporządzenie" lub ,,RODO"), mają charakter danych osobowych.
2. W świetle powyższego COAR informuje, że:
1) Administratorem danych osobowych (dalej: ,,Administrator") jest Centrum Obsługi Administracji Rządowej Instytucja Gospodarki Budżetowej z siedzibą w Warszawie przy ul. Powsińskiej 69/71, 02- 903 Warszawa, wpisane do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, Wydział XIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod nr KRS 0000373135, REGON: 142746130, NIP: 5213590436.
2) W sprawach związanych z Pani/Pana danymi proszę kontaktować się z Administratorem danych lub z Inspektorem Ochrony Danych, kontakt pisemny za pomocą poczty tradycyjnej na adres: COAR lub IOD COAR, ul. Powsińska 69/71, 02-903 Warszawa; e-mail: sekretariat@centrum.gov.pl lub iod@centrum.gov.pl .
3) Dane osobowe zawarte w ofertach są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO, tj. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze. Celem przetwarzania danych osobowych jest prowadzenie w imieniu własnym oraz w imieniu i na rzecz jednostek administracji publicznej na podstawie przepisów Zarządzenia nr 249 Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie wskazania centralnego zamawiającego dla jednostek administracji rządowej oraz wskazania jednostek administracji rządowej zobowiązanych do nabywania zamówień od centralnego zamawiającego (M.P. 2020 poz. 1215). Przetwarzanie danych osobowych na potrzeby ww. postępowań mieści się w zakresie działalności statutowej COAR, ujawnionym w Rejestrze Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego. Przetwarzanie tych danych jest niezbędne, aby COAR mogło prawidłowo wypełniać nałożone na nie obowiązki prawne.
4) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą upoważnieni pracownicy COAR oraz na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych spółka eB2B Service spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. z siedzibą w Warszawie (adres: Al. Komisji Edukacji Narodowej 51 lok. U21, 02-797 Warszawa), wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000426361, REGON: 146200473, NIP: 951-23-57-750, jako właściciel Platformy Zakupowej eB2B, na której COAR prowadzi postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, działającą pod adresem: https://zamowienia.gov.pl, a także podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania zgodnie z art.18 oraz art. 74 ustawy Pzp.
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane:
o przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
o jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata - przez cały czas trwania umowy
6) Posiada Pani/Pan:
o prawo dostępu do treści swoich danych (art. 15 RODO);
o prawo do sprostowania i uzupełnienia danych osobowych (art. 16 RODO) - skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupełnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników;
o prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych (art. 18 RODO) z zastrzeżeniem, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania, a także z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
7) Nie przysługuje Pani/Panu:
o prawo do usunięcia danych osobowych (w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO);
o prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
o prawo sprzeciwu na podstawie art. 21 RODO wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
8) Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
9) Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Jest Pani/Pan zobowiązana do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie niemożliwość oceny ofert i zawarcia umowy.
10) Dane udostępnione przez Panią/Pana nie będą podlegały profilowaniu.
11) Administrator danych nie ma zamiaru przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
12) COAR dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich przypadkowym czy umyślnym zniszczeniem, przypadkową utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem, wykorzystaniem czy dostępem, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami.

Kontakt:
Osoby do kontaktu
Dariusz Szymczak
tel.: +48 668 697 019
e-mail: dariusz.szymczak@centrum.gov.pl

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii