Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Dostawa kabin akustycznych z wyposażeniem |
Data zamieszczenia: | 2024-03-26 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu ul. Norwida 25 50-375 Wrocław powiat: Wrocław tel. 71 320 5100, 71 320 5020 beata.piasecka@upwr.edu.pl |
Województwo: | dolnośląskie |
Miasto: | Wrocław |
Wadium: | nie jest wymagane |
Nr telefonu: | tel. 71 320 5100, 71 |
Termin składania ofert: | 2024-04-03 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
SEKCJA IV: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 4. 5. 6. Rodzaj zamówienia: dostawa. Przedmiotem zamówienia jest: dwóch kabin akustycznych z wyposażeniem. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w dokumencie pn.: ,,Parametry techniczne przedmiotu zamówienia", stanowiący Załącznik nr 4 do ZO. Szczegółowy zakres obowiązków i sposób realizacji przedmiotu zamówienia znajduje się w Projekcie umowy stanowiącym Załącznik nr 5 do ZO. CPV: 44112600-4 Dokument nr: I0CZZ000.272.7.2024 Otwarcie ofert: SEKCJA XII: OTWARCIE OFERT Otwarcie ofert nastąpi w dniu: 3.04.2024r. o godz. 10:30 Zamawiający poinformuje o zmianie terminu otwarcia ofert na stronie internetowej prowadzonego postępowania. Składanie ofert: SEKCJA XI: SKŁADANIE OFERT Wykonawca składa ofertę z załącznikami zgodnie z wymaganiami określonymi w ZO za pośrednictwem poczty elektronicznej , na adres e-mail: beata.piasecka@upwr.edu.pl z adnotacją w tytule ,,Oferta - ZO I0CZZ000.272.7.2024" Ofertę wraz z wymaganymi załącznikami należy złożyć w terminie do dnia 3.04.2024 r. do godz. 10:00. Za datę wpływu oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przekazywanych w postępowaniu przyjmuje się datę ich wpływu na pocztę elektroniczną Zamawiającego, tj.. datę i godzinę wyświetloną na koncie Zamawiającego. Miejsce i termin realizacji: Miejsce dostawy przedmiotu zamówienia: Biblioteka Główna Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, Ul. C. K. Norwida 29, 50-375 Wrocław. SEKCJA V: TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA 1. 2. Termin realizacji zamówienia - 5 tygodni od dnia zawarcia umowy. Szczegóły dotyczące terminu i warunków realizacji przedmiotu zamówienia znajdują się w dokumencie pn. ,,Wzór umowy" (Załącznik nr 6 do ZO). Wymagania: SEKCJA II: ADRES STRONY PROWADZONEGO POSTĘPOWANIA: 1. 2. 3. 4. 5. 6. Adres strony prowadzonego postępowania: Zapytanie Ofertowe (dalej: ,,ZO") zostało udostępnione na stronie prowadzonego postępowania: https://bip.upwr.edu.pl/zamowienia-publiczne/zamowienia-do-130000-zl/dostawy w zakładce dot. niniejszego postępowania pod nr ref I0CZZ000.272.7.2024. Ilekroć w dokumentach zamówienia w tym w Zapytaniu Ofertowym, mowa jest o stronie internetowej prowadzonego postępowania należy przez to rozumieć ww. stronę internetową. Zmiany i wyjaśnienia treści ZO oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postępowaniem o udzielenie zamówienia będą udostępniane na ww. stronie prowadzonego postępowania. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, tj.: poczty elektronicznej pod adresem: beata.piasecka@upwr.edu.pl We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem postępowania nadanym przez Zamawiającego I0CZZ000.272.7.2024. Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. 1. 2. 3. 4. 5. Do postępowania nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 roku - Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. - Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 ze zm.) zwanej dalej: ,,ustawą Pzp", na podstawie wyłączenia zawartego w art. 2 ust. 1 pkt. 1. ustawy Pzp. Postępowanie prowadzone jest w formie Zapytania Ofertowego na podstawie Regulaminu udzielania zamówień publicznych w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu (dalej: ,,Regulamin").2 W sprawach nieuregulowanych niniejszym ZO i Regulaminem oraz do czynności podejmowanych przez Zamawiającego i Wykonawców stosować się będzie przepisy Kodeksu Cywilnego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1610 ze zmian.). Definicje: 1) podpis zaufany to podpis elektroniczny, którego autentyczność i integralność są zapewniane przy użyciu pieczęci elektronicznej ministra właściwego do spraw informatyzacji, zawierający dane identyfikujące osobę tj. imię (imiona), nazwisko, PESEL, ustalone na podstawie środka identyfikacji elektronicznej, identyfikator środka identyfikacji elektronicznej, przy użyciu którego został złożony, czas jego złożenia. 2) podpis osobisty to - zaawansowany podpis elektroniczny w rozumieniu art. 3 pkt 11 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 910/2014 z 23 lipca 2014 r. w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym oraz uchylającego dyrektywę 1999/93/WE, weryfikowany za pomocą certyfikatu podpisu osobistego. 3) kwalifikowany podpis elektroniczny to podpis wystawiony przez dostawcę kwalifikowanej usługi zaufania, będącego podmiotem świadczącym usługi certyfikacyjne - podpis elektroniczny, spełniający wymogi bezpieczeństwa określone w ustawie z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1797 ze zmian.). Postępowanie prowadzone jest pisemnie w języku polskim 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 17. 18. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. Przedmiotem niniejszego postępowania jest dostawa niepodzielnego urządzenia. Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium ani zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. Zamawiający nie przewiduje zaliczek. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów postępowania w szczególności zwrotu kosztów przygotowania oferty. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych prac związanych z rozmieszczeniem i instalacją urządzenia. Zamawiający nie przewiduje zastosowania aukcji elektronicznej. Zamawiający nie przewiduje możliwości złożenia oferty w postaci katalogów elektronicznych. Zamawiający nie wymaga przeprowadzenia wizji lokalnej. Zamawiający nie wymaga sprawdzenia przez Wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia dostępnych na miejscu u Zamawiającego Zamawiający nie przewiduje zebrania Wykonawców. Zamawiający nie przewiduje skorzystania z prawa opcji. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy 1) Zamawiający żąda wskazania w ofercie części zamówienia, której wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom oraz podania nazw ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani, 2) powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia. 3) szczegółowe wymagania dotyczące udziału podwykonawców w realizacji zamówienia określone w Projekcie umowy (Załącznik nr 6 do ZO). Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia: 1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie niniejszego zamówienia. Wykonawcy występujący wspólnie (np. spółki cywilne, konsorcja) zobowiązani są ustanowić pełnomocnika do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 2) pełnomocnictwo przekazuje się w postaci elektronicznej i opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku, gdy pełnomocnictwo zostało sporządzone, jako dokument w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej może dokonać również notariusz, stosownie do art. 97 § 2 ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. - Prawo o notariacie, które to poświadczenie notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym. 3) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. 4) przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 5) korespondencja prowadzona będzie z podmiotem występującym, jako pełnomocnik. 20. Tajemnica przedsiębiorstwa: 1) zgodnie z art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2022 r. poz. 1233) przez tajemnicę przedsiębiorstwa rozumie się informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, które jako całość lub w szczególnym zestawieniu i zbiorze ich elementów nie są powszechnie znane osobom zwykle zajmującym się tym rodzajem informacji albo nie są łatwo dostępne dla takich osób, o ile uprawniony do korzystania z informacji lub rozporządzania nimi podjął, przy zachowaniu należytej staranności, działania w celu utrzymania ich w poufności. 2) Zamawiający nie ujawni informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli Wykonawca, wraz z przekazaniem takich informacji, zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane oraz wykazał, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. 3) Wykonawca nie może zastrzec w ofercie: a) nazwy albo imion i nazwisk oraz siedziby lub miejsca prowadzonej działalności gospodarczej albo miejsca zamieszkania Wykonawcy, b) ceny lub kosztów zawartych w ofercie, c) informacji, które są jawne na mocy odrębnych przepisów. 4) wszelkie informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa Wykonawca zobowiązany jest przekazać w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku (np. ,,Tajemnica przedsiębiorstwa", ,,Poufne" itp.). Brak jednoznacznego wskazania, które informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa oznaczać będzie, że informacje te składane w trakcie niniejszego postępowania są jawne bez zastrzeżeń. 5) wykonawca zobowiązany jest, wraz z przekazaniem informacji zastrzeżonych jako tajemnica przedsiębiorstwa, wykazać, że informacje te spełniają przesłanki określone w art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. 6) zastrzeżenie przez Wykonawcę tajemnicy przedsiębiorstwa bez jej wykazania, będzie traktowane przez Zamawiającego, jako bezskuteczne ze względu na zaniechanie przez Wykonawcę podjęcia niezbędnych działań w celu zachowania poufności informacji. Zaleca się, aby wykazanie zastrzeżenia informacji jako tajemnicy przedsiębiorstwa było sformułowane w sposób umożliwiający jego udostępnienie. 21. Wyjaśnienie treści zapytania ofertowego: 1) Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści warunków niniejszego ZO na adres e-mail wskazany w Sekcji II ZO. 2) Zamawiający udzieli wyjaśnień nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert, pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści ZO wpłynął do Zamawiającego nie później niż na 4 dni przed upływem terminu składania ofert. 3) jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści warunków zamówienia wpłynął po upływie terminu składania wniosku, o którym mowa powyżej w ppkt 2) lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, Zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania. 4) przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku, o którym mowa powyżej. 5) treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Zamawiający zamieści, nie ujawniając ich źródła, na stronie internetowej prowadzonego postępowania https://bip.upwr.edu.pl/zamowienia-publiczne/zamowienia- do-130000-zl/dostawy w zakładce dot. niniejszego postępowania pod nr ref I0CZZ000.272.7.2024 6) Wykonawcy mają obowiązek stałego śledzenia ww. strony internetowej. 22. Zmiana treści Zapytania ofertowego: 1) w uzasadnionych przypadkach, Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść ZO. 2) informacja o takiej zmianie, w tym zmianie terminów, zamieszczona zostanie na stronie prowadzonego postępowania https://bip.upwr.edu.pl/zamowienia-publiczne/zamowienia-do-130000-zl/dostawy w zakładce dot. niniejszego postępowania pod nr ref. I0CZZ000.272.7.2024. 3) wszelkie modyfikacje, uzupełnienia, ustalenia oraz zmiany, w tym zmiany terminów, jak również zapytania Wykonawców wraz z wyjaśnieniami stają się integralną częścią zapytania i będą wiążące przy składaniu ofert. 4) wszelkie prawa i zobowiązania Wykonawców odnośnie do wcześniej ustalonych terminów będą podlegały nowemu terminowi. 5) Zamawiający przedłuża termin składania ofert o czas niezbędny do wprowadzenia zmian w ofertach, o ile jest to konieczne z uwagi na zakres wprowadzonych zmian. Okres gwarancji: 1) Okres gwarancji: 60 miesięcy licząc od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego bez uwag, z zastrzeżeniem, że w razie wystąpienia lub wykrycia usterki/awarii/wady w ostatnim roku obowiązywania gwarancji uprawnienia i roszczenia Zamawiającego z tytułu gwarancji w stosunku do tych usterek/awarii/wad wygasają po upływie roku od ich usunięcia. 2) Szczegóły dotyczące rękojmi i gwarancji znajdują się w Projekcie umowy (Załącznik nr 5 do ZO). Postanowienia ogólne: 1) przez dostawę przedmiotu zamówienia (wszystkich modułów/elementów przedmiotu zamówienia), należy rozumieć: dostarczenie, umieszczenie we wskazanej lokalizacji, kompletny montaż, uruchomienie/rozruch, obejmujący testy poprawności działania wszystkich modułów/elementów i systemów pracy przedmiotu zamówienia, szkolenie pracowników Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, którzy zostaną wskazani przez Zamawiającego do obsługi tego przedmiotu zamówienia. 2) realizacja zamówienia ma odbywać się z należytą starannością i zgodnie ze wszystkimi wymogami zawartymi w ZO z załącznikami i ewentualnymi informacjami dla Wykonawców. 3) oferta musi być jednoznaczna i kompleksowa, tzn. obejmować cały przedmiot zamówienia (całe wyposażenie/wszystkie urządzenia wyspecyfikowane w Załączniku nr 4 do ZO wraz z niezbędnymi elementami infrastruktury sprzętowej. 4) Wykonawca zobowiązany jest do złożenia oferty, której treść pozwoli Zamawiającemu na zweryfikowanie oferty pod względem jej zgodności z treścią ZO. Treść oferty Wykonawcy musi odpowiadać treści ZO. Tym samym Wykonawca zobowiązany jest w dokumencie pn. ,,Parametry techniczne przedmiotu zamówienia" Załącznik nr 4 do ZO określić jednoznacznie zaoferowane urządzenia, charakteryzując je poprzez odpowiednie wskazanie na konkretny wyrób, tj.: wskazanie nazwy producenta, typu, modelu i ewentualne innych cech koniecznych do ich jednoznacznego zidentyfikowania oraz wykazać, że oferowane przez niego urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego poprzez podanie dokładnych i jednoznacznych parametrów technicznych. 8. Równoważność: 1) znaki towarowe, patenty lub pochodzenia, źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę a) W przypadkach, kiedy w parametrach technicznych przedmiotu zamówienia wskazane zostały znaki towarowe, patenty lub pochodzenia, źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, oznacza to, że Zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia w wystarczająco precyzyjny i zrozumiały sposób. W takich sytuacjach ewentualne wskazania na znaki towarowe, patenty, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, należy odczytywać z wyrazami ,,lub równoważne". b) jeśli Zamawiający wskazał znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty dostarczane przez konkretnego Wykonawcę określa to klasę produktu/procesu będącego przedmiotem zamówienia i służy ustaleniu standardu. Przedstawione parametry przedmiotu zamówienia stanowią minimum techniczne, jakościowe oczekiwane przez Zamawiającego i będą stanowiły podstawę oceny ofert równoważnych. Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych. Zamawiający informuje, iż poprzez określenie: ,,produkt równoważny" Zamawiający uzna odpowiednio sprzęt/element/podzespół/proces spełniający co najmniej minimalne parametry jakościowe, eksploatacyjne i techniczne odpowiadające wymaganiom wskazanym przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia. Oznacza to, że produkt równoważny musi mieć parametry nie gorsze niż wskazane przez Zamawiającego, tzn. przynajmniej na poziomie takim jak wymaga Zamawiający. c) Wykonawca, który oferuje rozwiązania równoważne do wskazanych przez Zamawiającego znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, obowiązany jest wykazać w ofercie (udowodnić), że oferowane przez niego rozwiązania równoważne spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w szczególności poprzez: o podanie w dokumencie ,,Parametry techniczne przedmiotu zamówienia" (Załącznik nr 4 do ZO) odpowiednio: parametrów, cech jednoznacznie wskazujących, że zaoferowane rozwiązanie jest równoważne do wskazanego w opisie przedmiotu zamówienia, o złożenia wraz z ofertą kart katalogowych/ specyfikacji technicznych producenta wskazujących cechy oferowanego produktu, potwierdzające, że zaoferowane rozwiązanie jest równoważne do wskazanego w opisie przedmiotu zamówienia. 2) Normy, oceny techniczne, specyfikacje techniczne i systemy referencji technicznych: w sytuacjach, kiedy Zamawiający opisuje przedmiot zamówienia poprzez odniesienie się do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Każdorazowo, gdy wskazana jest w ZO oraz załącznikach do ZO norma, ocena techniczna, specyfikacja techniczna i systemy referencji technicznych należy przyjąć, że w odniesieniu do niej użyto sformułowania ,,lub równoważna" b) Wykonawca, który oferuje rozwiązania równoważne do wskazanych norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych jest obowiązany wykazać w ofercie (udowodnić), że oferowane przez niego rozwiązania równoważne spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w szczególności poprzez: o podanie w dokumencie ,,Parametry techniczne przedmiotu zamówienia" (Załącznik nr 4 do ZO) tych rozwiązań równoważnych, tj. podanie odpowiednio: normy, oceny technicznej, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, który charakteryzuje oferowane rozwiązania równoważne, o złożenia wraz z ofertą: certyfikaty wydane przez jednostkę oceniającą zgodność, sprawozdania z badań przeprowadzonych przez jednostkę oceniającą zgodność. WYKLUCZENIE WYKONAWCY Z postępowania wyklucza się Wykonawcę: który jest powiązany kapitałowo lub osobowo z Zamawiającym. Poprzez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy a Wykonawcą polegające w szczególności na: a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej, b) posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji, o ile niższy próg nie wynika z przepisów prawa, c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika, d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli; będącego podmiotem pozostającym z Zamawiającym w takim stosunku faktycznym lub prawnym, który może budzić uzasadnione wątpliwości, co do bezstronności w wyborze dostawcy towaru lub usługi, który wykonywał bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem postępowania lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział takiego wykonawcy w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji; który złożył nieprawdziwe informacje mające wpływ lub mogące mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania, w stosunku, do którego otwarto likwidację, ogłoszono upadłość, którego aktywami zarządza likwidator lub sąd, zawarł układ z wierzycielami, którego działalność gospodarcza jest zawieszona albo znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury. 6) w przypadkach, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2023 poz. 129 ze zmian). 2. ODRZUCENIE OFERTY: Oferta podlega odrzuceniu, jeżeli: 1) została złożona po terminie składania ofert; 2) została złożona przez wykonawcę: o podlegającego wykluczeniu z postępowania lub o niespełniającego warunków udziału w postępowaniu, 3) jest niezgodna z przepisami ustawy; 4) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów; 5) jej treść jest niezgodna z warunkami zamówienia zawartymi w ZO; 6) nie została sporządzona lub przekazana w sposób zgodny z wymaganiami technicznymi oraz organizacyjnymi sporządzania lub przekazywania ofert przy użyciu środków komunikacji elektronicznej określonymi przez Zamawiającego; 7) została złożona w warunkach czynu nieuczciwej konkurencji w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji; 8) zawiera błędy w obliczeniu ceny lub kosztu. Przez błąd w obliczeniu ceny lub kosztu rozumie się błąd co do prawidłowego ustalenia stanu faktycznego, a nie nieprawidłowe wykonanie czynności arytmetycznych składających się na obliczenie ceny; 9) Wykonawca nie wyraził pisemnej zgody na przedłużenie terminu związania ofertą. SEKCJA VII: WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU 1.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Sekcji V ZO oraz spełniają określone przez Zamawiającego następujące warunki udziału w postępowaniu dotyczące: 1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie stawia w ww. zakresie żadnych wymagań; których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny; 2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie stawia w ww. zakresie żadnych wymagań; których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny; 3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie stawia w ww. zakresie żadnych wymagań; których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny; 4) zdolności technicznej lub zawodowej: Zamawiający nie stawia w ww. zakresie żadnych wymagań; których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny; 2.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia (przez dwóch lub więcej Wykonawców) Zamawiający uzna wymagany warunek: określony w pkt 4 powyżej za spełniony, jeżeli spełni go co najmniej jeden z Wykonawców samodzielnie. SEKCJA VIII: OŚWIADCZENIA I DOKUMENTY SKAŁADANE W POSTĘPOWANIU W CELU WYKAZANIA BRAKU PODSTAW WYKLUCZENIA I SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU Wykonawca składa wraz z ofertą: 1) Dokumenty i oświadczenia potwierdzające brak podstaw wykluczenia: a) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia - zgodnie z Załącznikiem nr 2 do ZO, 7 b) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, sporządzone nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji. 2) Dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu a) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu - zgodnie z Załącznikiem nr 3 do ZO, 2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, dokumenty i oświadczenia, o których mowa powyżej w pkt. 1) składa każdy z Wykonawców oddzielnie. Oświadczenia i dokumenty te potwierdzają brak podstaw wykluczenia każdego z Wykonawców. SEKCJA IX: OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. Wykonawca zobowiązany jest podać na Formularzu oferty (Załącznik nr 1 do ZO) łączną cenę za wykonanie całego przedmiotu zamówienia. Cena oferty musi być podana w PLN cyfrowo. Cena musi uwzględniać wszystkie wymagania niniejszego ZO oraz obejmować wszelkie koszty, jakie poniesie Wykonawca z tytułu należytej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji przedmiotu zamówienia, w tym również wszelkie koszty towarzyszące wykonaniu przedmiotu zamówienia (umowy). Zamawiający nie dopuszcza przedstawiania ceny ofertowej w kilku wariantach, w zależności od różnych rozwiązań zastosowanych przez Wykonawcę. Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. Wykonawca, składając ofertę, informuje Zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując: nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie usługi będzie prowadzić do jego powstania, wskazując ich wartość bez kwoty podatku oraz wskazując stawkę podatku od towarów i usług, która zgodnie z wiedzą wykonawcy, będzie miała zastosowanie. Oświadczenie takie należy złożyć na Formularzu ofertowym (Załącznik nr 1 do ZO). Cena musi być podana z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku (zgodnie z matematycznymi zasadami zaokrągleń) łącznie z należnym podatkiem od towarów i usług VAT. Podatek od towarów i usług (VAT) należy uwzględnić w cenie ofertowej w wysokości obowiązującej na dzień składania ofert. Zamawiający poprawia w tekście oferty oczywiste omyłki pisarskie, omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, oraz inne omyłki polegające na niezgodności oferty z ZO. Poprawiając omyłki rachunkowe, Zamawiający będzie uwzględniał konsekwencje rachunkowe dokonanych poprawek. 1. 2. Oferta musi być sporządzona w języku polskim. Wraz z ofertą należy złożyć: 1) formularz oferty (stanowiący treść oferty) zgodny ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 1 do ZO, sporządzony w formie elektronicznej (tj.: w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. 2) dokument pn. Parametry techniczne przedmiotu zamówienia (stanowiący treść oferty) zgodny ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 4 do ZO, sporządzony w formie elektronicznej (tj.: w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Wykonawca zobowiązany jest wypełnić dokument poprzez podanie szczegółowych parametrów zaoferowanego przedmiotu zamówienia (odnoszących się do wymagań Zamawiającego) w kolumnie pn.: ,,Parametry oferowane przez Wykonawcę (wypełnia Wykonawca)". Jeżeli w Opisie przedmiotu zamówienia Zamawiający podaje wartości maksymalne, minimalne lub zakres, Wykonawca jest zobowiązany podać konkretną wartość/konkretny parametr oferowanego przedmiotu zamówienia odpowiednio do wymagań Zamawiającego określonych w kolumnie ,,Parametry wymagane przez Zamawiającego". W przypadku, kiedy danego parametru z uwagi na jego specyfikę nie można opisać za pomocą jednoznacznych, konkretnych wartości, Zamawiający dopuszcza wpisanie odpowiednio zakresu, przedziału, minimum, maksimum, wartości granicznych w takim parametrze, pod warunkiem, że pozwolą Zamawiającemu jednoznacznie potwierdzić, że oferowany przedmiot zamówienia spełnia wymagania określone przez Zamawiającego, tj. zapewni Zamawiającemu korzystanie z funkcjonalności przedmiotu zamówienia (w tym także w zakresie wymaganych parametrów, jakości, estetyki, sposobu wykonania) na poziomie wymaganym, bez konieczności korzystania czy montowania dodatkowych elementów, podzespołów czy sprzętu. Nie dopuszcza się: o wpisania przez Wykonawcę określeń czy parametrów niejednoznacznych, niekonkretnych lub wpisania tylko nazwy oferowanego sprzętu/podzespołów, o wpisanie wyrazu: ,,TAK" lub ,,NIE". Wyjątek: dopuszcza się wpisanie wyrazu: ,,TAK" lub ,,NIE" tylko w sytuacji, w której Zamawiający wyraźnie wskazuje w dokumencie taką możliwość (poprzez zastosowanie wyboru: ?TAK lub ? NIE). 3) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia - stanowiące Załącznik nr 2 do ZO sporządzony w formie elektronicznej (tj.: w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, złożone przez: o Wykonawcę, o każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia), 4) odpis lub informacje z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, sporządzone nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, złożone przez: o Wykonawcę, o każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia). 5) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy jeżeli w imieniu Wykonawcy działa osoba/osoby, której umocowanie nie wynika z informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru. 6) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie dla pełnomocnika ustanowionego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, jeżeli ofertę składają Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia. 7) (jeżeli dotyczy) w przypadku oferowania rozwiązań równoważnych Wykonawca składa dokumenty/dowody, udowadniające, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia (jeżeli dotyczy). 8) (jeżeli dotyczy) wykazanie zastrzeżenia informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa. Forma składanych dokumentów i oświadczeń: 1) 2) ofertę oraz wszelkie oświadczenia i dokumenty (za wyjątkiem KRS oraz CEiDG) składa się w formie elektronicznej (opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym (z wyjątkami przewidzianymi w ZO). w przypadku, gdy oświadczenia lub dokumenty zostały wystawione jako dokument w postaci papierowej przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu (skan) opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej dokonuje Wykonawca lub pełnomocnik poprzez opatrzenie cyfrowego odwzorowania kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej może dokonać również notariusz, stosownie do art. 97 § 2 ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. - Prawo o notariacie, które to poświadczenie notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym. 3) w przypadku odpisu z KRS oraz informacji CEiDG wystawionych jako dokument elektroniczny przez upoważniony podmiot - przekazuje się ten dokument (Wykonawca nie musi opatrywać go podpisem elektronicznym). 4) pełnomocnictwo przekazuje się w postaci elektronicznej i opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy. W przypadku, gdy pełnomocnictwo zostało sporządzone, jako dokument w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej może dokonać również notariusz, stosownie do art. 97 § 2 ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. - Prawo o notariacie, które to poświadczenie notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym. 5) informacje inne niż oświadczenia lub dokumenty wymienione w Sekcji X ust. 2 sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne lub jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy poczty elektronicznej. 6) Zamawiający dopuszcza formaty danych z katalogu formatów wskazanych w Załączniku nr 2 do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych, w szczególności: .pdf, .doc, .docx, .xls, .rtf, .xps, .odt, .txt (Zamawiający rekomenduje na format danych przesyłanych plików format .pdf). 7) jeżeli na ofertę z załącznikami składa się kilka dokumentów elektronicznych (plików), każdy dokument (plik) winien być osobno podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym, lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Zamawiający zaleca, aby tak przygotowane pliki Wykonawca umieścił w jednym folderze i skompresował folder do formatu, np. .zip lub .7Z (bez nadawania mu haseł i bez szyfrowania wewnętrznych plików). 8) Wykonawca może przekazać dokument elektroniczny w formacie poddającym dane kompresji. Opatrzenie pliku zawierającego skompresowane dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym jest równoznaczne z opatrzeniem wszystkich dokumentów zawartych w tym pliku odpowiednio kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. 9) w przypadku składania oferty z załącznikami w formie elektronicznej (z kwalifikowanym podpisem elektronicznym): a) ze względu na niskie ryzyko naruszenia integralności pliku oraz łatwiejszą weryfikację podpisu, Zamawiający zaleca (o ile jest to możliwe), przekonwertowanie plików składających się na ofertę na format PDF i opatrzenie ich podpisem kwalifikowanym PAdES, b) pliki w innych formatach niż PDF zaleca się opatrzyć zewnętrznym podpisem XAdES, przy czym Wykonawca musi plik z podpisem przekazać łącznie z dokumentem podpisywanym. W przypadku wykorzystania formatu podpisu XAdES zewnętrzny, Zamawiający wymaga dołączenia odpowiedniej ilości plików tj. podpisywanych plików z danymi oraz plików podpisu w formacie XAdES, c) podpisy kwalifikowane wykorzystywane przez Wykonawców do podpisywania wszelkich plików muszą spełniać wymogi z ,,Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym (eIDAS) (UE) nr 910/2014 - od 1 lipca 2016 roku", d) Zamawiający rekomenduje wykorzystanie podpisu z kwalifikowanym znacznikiem czasu. 10) Zamawiający zaleca, aby nie wprowadzać jakichkolwiek zmian w plikach po podpisaniu ich podpisem kwalifikowanym, zaufanym czy osobistym, ponieważ może to skutkować naruszeniem integralności plików. 11) Zamawiający zaleca, aby w przypadku podpisywania pliku przez kilka osób, stosować podpisy tego samego rodzaju. Podpisywanie różnymi rodzajami podpisów np. osobistym i kwalifikowanym może doprowadzić do problemów w weryfikacji plików. 4. Podpisanie oferty: 1) oferta powinna być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy określoną we właściwym rejestrze lub innym dokumencie, właściwym dla danej formy organizacyjnej Wykonawcy. 2) jeżeli w imieniu Wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru, Zamawiający żąda od Wykonawcy złożenia wraz z ofertą pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania Wykonawcy. powyższe wymagania stosuje się odpowiednio do osób/osoby działających/ej w imieniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego. Oferta może być złożona tylko do upływu terminu składania ofert. Zamawiający odrzuci ofertę złożoną po terminie składania ofert. Wykonawca przed upływem terminu do składania ofert może zmienić, uzupełnić lub wycofać ofertę. 1) uzupełnienie, zmiana lub wycofanie oferty następuje w takiej samej formie w jakiej złożono ofertę za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej określonych w Sekcji II ZO, 2) Wykonawca może uzupełnić lub zmienić ofertę poprzez przekazanie na adres e-milowy wskazany w Sekcji II ZO dokumentów, które będą stanowiły integralną część złożonej oferty. 3) Wykonawca może wycofać ofertę poprzez złożenie Zamawiającemu na adres e-mailowy wskazany w Sekcji II ZO wniosek o wycofanie oferty. Wniosek o wycofanie oferty Wykonawca składa w taki sam sposób jak zmianę oferty, dodając dopisek ,,Wycofanie oferty" Wykonawca po upływie terminu do składania ofert nie może skutecznie dokonać zmiany ani wycofać złożonej oferty. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Ofertę należy złożyć w języku polskim. Zamawiający, niezwłocznie po otwarciu ofert, udostępnia na stronie internetowej prowadzonego postępowania informacje o: 3.1. nazwach albo imionach i nazwiskach oraz siedzibach lub miejscach prowadzonej działalności gospodarczej albo miejscach zamieszkania wykonawców, których oferty zostały otwarte; 3.2. cenach lub kosztach zawartych w ofertach. 1. 2. Wykonawca jest związany ofertą przez okres 30 dni od dnia upływu terminu składania ofert, przy czym pierwszym dniem terminu związania ofertą jest dzień, w którym upływa termin składania ofert. W przypadku, gdy wybór najkorzystniejszej oferty nie nastąpi przed upływem terminu związania ofertą określonego w ZO, Zamawiający przed upływem terminu związania ofertą zwraca się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o wskazywany przez niego okres, nie dłuższy niż 30 dni. 3. Przedłużenie terminu związania ofertą, o którym mowa w ust. 2, wymaga złożenia przez Wykonawcę pisemnego oświadczenia o wyrażeniu zgody na przedłużenie terminu związania ofertą. Brak pisemnej zgody na przedłużenie terminu związania ofertą (w tym brak odpowiedzi) będzie skutkowało odrzuceniem oferty Wykonawcy. SEKCJA XIV: KRYTERIA OCENY OFERTY 1. 2. 3. 4. Badaniu i ocenie podlegają oferty, które nie zostały odrzucone i które zostały złożone przez Wykonawców niepodlegających wykluczeniu (na danym etapie badania i oceny ofert). Zamawiający dokona oceny ofert, przyznając punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert, przyjmując zasadę, że 1% = 1pkt. Przy wyborze ofert Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert: Kryterium nr 1: cena - 100 % (C) Sposób obliczania punktów dla kryterium ,,Cena": Ocenie w ramach kryterium ,,Cena" podlegać będzie cena łączna brutto za wykonanie całego przedmiotu zamówienia, podana w Formularzu oferty (Załącznik nr 1 do ZO). Zamawiający dokona oceny ofert w kryterium ,,Cena" w następujący sposób: Oferta z najniższą ceną (brutto) otrzyma maksymalną liczbę punktów - 60 pkt, a punkty dla pozostałych ofert zostaną wyliczone według wzoru: C = (Cmin/Cn) x 100 gdzie: C - liczba punktów w ramach kryterium ,,Cena", Cmin- [PLN] cena ofertowa brutto - najniższa wśród ocenianych ofert; Cn- [PLN] cena ofertowa brutto - ocenianej oferty; 101 -współczynnik wynikający z przyjętej wagi za kryterium ,,Cena" 5. 6. Jeżeli w postępowaniu, w którym jedynym kryterium oceny ofert jest cena, nie można dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą oferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przez nich ofertach. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta, która uzyskała łącznie najwyższą liczbę punktów obliczoną wg następującego wzoru: P= C gdzie: P - łączna liczba punktów za wszystkie kryteria przyznane badanej ofercie, C - liczba punktów przyznanych ocenianej ofercie w ramach kryterium Cena 7. 8. Zamawiający obliczy punkty liczbowo z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zaokrąglając zgodnie z zasadą, że trzecia cyfra po przecinku od 5 w górę powoduje zaokrąglenie drugiej cyfry po przecinku w górę o 1. Jeżeli trzecia cyfra po przecinku jest niższa od 5, to druga cyfra po przecinku nie ulega zmianie. Zamawiający wybierze jako najkorzystniejszą, ofertę, która uzyska najwyższą ilość punktów [P]. 1. Zamawiający najpierw dokona badania i oceny ofert, a następnie dokona kwalifikacji podmiotowej Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, w zakresie braku podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu 2. 3. 4. 5. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert w tym dokumentów i oświadczeń. Jeżeli Wykonawca nie złożył oświadczeń lub dokumentów wymaganych w ZO lub są one niekompletne lub zawierają błędy, Zamawiający wzywa Wykonawcę odpowiednio do ich złożenia, poprawienia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że: a) Wykonawca podlega wykluczeniu bez względu na ich złożenie, uzupełnienie lub poprawienie b) oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu bez względu na ich złożenie, uzupełnienie lub poprawienie lub c) zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania. Wykonawca składa dokumenty i oświadczenia na wezwanie, o którym mowa powyżej aktualne na dzień ich złożenia. Jeżeli złożone przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty budzą wątpliwości Zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do podmiotu, który jest w posiadaniu informacji lub dokumentów istotnych w tym zakresie dla oceny spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, kryteriów selekcji lub braku podstaw wykluczenia, o przedstawienie takich informacji lub dokumentów. SEKCJA XVI: WYBÓR NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY Zamawiający dokona wyboru najkorzystniejszej oferty, która: 1) nie podlega odrzuceniu, 2) spełnia wszystkie warunki określone w ZO, 3) uznana została za najkorzystniejszą w oparciu o przyjęte kryteria oceny ofert określone w ZO. 2. Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertą w terminie związania ofertą określonym w ZO. 3. Jeżeli termin związania ofertą upłynął przed wyborem najkorzystniejszej oferty, Zamawiający wzywa Wykonawcę, którego oferta otrzymała najwyższą ocenę, do wyrażenia, w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, pisemnej zgody na wybór jego oferty. 4. W przypadku braku zgody, o której mowa powyżej, Zamawiający zwraca się o wyrażenie takiej zgody do kolejnego Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, chyba, że zachodzą przesłanki do unieważnienia postępowania. 5. O wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadamia niezwłocznie za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej (pocztą elektroniczną) Wykonawców, którzy złożyli oferty, a ponadto informację zamieszcza na stronie prowadzonego postępowania. 6. Zamawiający niezwłocznie poinformuje równocześnie wszystkich Wykonawców o: 1) wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę albo imię i nazwisko, siedzibę albo miejsce zamieszkania, jeżeli jest miejscem wykonywania działalności Wykonawcy, którego ofertę wybrano, oraz nazwy albo imiona i nazwiska, siedziby albo miejsca zamieszkania, jeżeli są miejscami wykonywania działalności Wykonawców, którzy złożyli oferty, a także punktację przyznaną ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łączną punktację; 2) Wykonawcach, których oferty zostały odrzucone - podając uzasadnienie faktyczne i prawne. 3) unieważnieniu postępowania- podając uzasadnienie faktyczne i prawne. 7. Zamawiający zamieści informacje, o których mowa w ust. 6 pkt 1) i pkt 3) na stronie internetowej prowadzonego postępowania. 8. Z Wykonawcą, którego oferta uznana będzie za najkorzystniejszą, zostanie zawarta umowa wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do ZO. 9. Wykonawcy, który złożył najkorzystniejszą ofertę, Zamawiający wskaże termin i miejsce podpisania umowy. 10. Jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, Zamawiający może dokonać ponownego badania i oceny ofert spośród ofert pozostałych w postępowaniu Wykonawców oraz wybrać najkorzystniejszą ofertę albo unieważnić postępowanie. 11. Przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, Wykonawca, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą zobowiązany jest dopełnić następujących formalności: 1) przedłożyć pełnomocnictwo, jeśli w imieniu Wykonawcy umowę zawierał będzie pełnomocnik lub pełnomocnicy, 2) w celu wypełnienia obowiązku informacyjnego zgodnie z przepisami RODO Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu Klauzulę Informacyjną. 12. Zawarcie umowy z Wykonawcą może nastąpić w formie pisemnej. Zamawiający dopuszcza zawarcie umowy w formie elektronicznej (z kwalifikowanym podpisem elektronicznym) zgodnie z paragrafem 781 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tj. z 2023 r. poz. 1610 ze zmian.). SEKCJA XII: UNIEWAŻNIENIE POSTĘPOWANIA 1. 2. Zamawiający unieważnia niniejsze postępowanie, jeżeli: 1) nie złożono żadnej oferty, 2) wszystkie złożone oferty podlegały odrzuceniu, 3) cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przekracza kwotę, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, 4) wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzone postępowanie lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie Zamawiającego, czego nie można było wcześniej przewidzieć, 5) jeżeli wystąpiły okoliczności powodujące, ze dalsze prowadzenie postępowania jest nieuzasadnione 6) postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie umowy. O unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający zawiadamia jednocześnie wszystkich Wykonawców, którzy: 1) ubiegali się o udzielenie zamówienia - w przypadku unieważnienia postępowania przed upływem terminu składania ofert, 2) złożyli oferty - w przypadku unieważnienia postępowania po upływie terminu składania ofert. Uwagi: Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, ze zm.), dalej ,,RODO", informujemy, iż: 1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu z siedzibą przy ulicy Norwida 25, 50-375 Wrocław, NIP: 896-000-53-54, REGON: 000001867. 2) Uniwersytet wyznaczył Inspektora Ochrony Danych (IOD), z którym można się skontaktować pod adresem mailowym: iod@upwr.edu.pl. 3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu prowadzenia przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego rozstrzygnięcia, jak również zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz jej realizacji, a także udokumentowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i jego archiwizacji. 4) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być w szczególności podmioty, którym administrator powierzył przetwarzanie danych osobowych oraz inne podmioty, które mają uzasadniony interes prawny bądź podstawę do udostępnienia im danych osobowych. 5) Pani/Pana dane osobowe w przypadku postępowań o udzielenie zamówienia publicznego będą przechowywane przez okres oznaczony kategorią archiwalną wskazaną w Jednolitym Rzeczowym Wykazie Akt Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu. Dla dokumentów wytworzonych w ramach zamówień publicznych krajowych jest to okres 5 lat, dla zamówień publicznych unijnych jest to okres 10 lat. Natomiast umowy cywilnoprawne wraz z dokumentacją dotyczącą ich realizacji, niezależnie od trybu, w jakim zostały zawarte, przechowywane są przez okres 10 lat. Okres przechowywania liczony jest od 1 stycznia roku następnego od daty zakończenia sprawy. Po upływie okresu przechowywania dokumentacja niearchiwalna podlega, po uzyskaniu zgody dyrektora właściwego archiwum państwowego, brakowaniu. 6) Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp. 7) W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO. 8) Posiada Pan/Pani: o na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; o na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupełnienia Pani/Pana danych osobowych, przy czym skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupełnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników; o na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego, a także nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia; o prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO. 9) Nie przysługuje Pani/Panu: o prawo do usunięcia danych osobowych w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO; o prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; o prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 21 RODO, ponieważ podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. 2. Jeżeli na etapie realizacji umowy nastąpi taka konieczność Zamawiający będzie wymagał podpisania umowy powierzenia danych osobowych. 3. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa. 4. Jednocześnie Zamawiający przypomina o ciążącym na Wykonawcy obowiązku informacyjnym wynikającym z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem i które Zamawiający pośrednio pozyska od Wykonawcy biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowani Kontakt: Jeśli zauważyliście Państwo na naszej stronie BIP jakiekolwiek błędy, braki czy niejasności prosimy o kontakt: redaktor.bip@upwr.edu.pl Biuro Rektora tel. 71 320 5100 e-mail: rektor@upwr.edu.pl Osoba uprawniona do komunikowania się z Wykonawcami: Katarzyna Budzyńska; e-mail: beata.piasecka@upwr.edu.pl |