Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
6130z ostatnich 7 dni
24519z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Bieżące utrzymanie i oczyszczanie nawierzchni utwardzonych oraz bieżące utrzymanie i...

Wynik: Zobacz treść wyniku
Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Bieżące utrzymanie i oczyszczanie nawierzchni utwardzonych oraz bieżące utrzymanie i pielęgnacja zieleni miejskiej

Data zamieszczenia: 2023-01-03
Dane kontaktowe Zamawiającego: Gmina Miejska Starogard Gdański
ul. Gdańska 6
83-200 Starogard Gdański
powiat: starogardzki
Tel.: +48 585306057, Faks: +48 585306111
zamowienia.publiczne@um.starogard.pl
https://www.platformazakupowa.pl/transakcja/711573
Województwo: pomorskie
Miasto: Starogard Gdański
Wadium: ---
Nr telefonu: Tel.: +48 585306057,
Termin składania ofert: 2023-01-30 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
II.1)Wielkość lub zakres zamówienia
II.1.1)Nazwa:

Bieżące utrzymanie i oczyszczanie nawierzchni utwardzonych oraz bieżące utrzymanie i pielęgnacja zieleni miejskiej na terenie miasta Starogard Gdański - II przetarg

II.1.2)Główny kod CPV
90610000 Usługi sprzątania i zamiatania ulic
II.1.3)Rodzaj zamówienia
Usługi
II.1.4)Krótki opis:

1. Przedmiotem zamówienia jest bieżące utrzymanie i oczyszczanie nawierzchni utwardzonych, placu zabaw, zewnętrznej siłowni plenerowej, skateparku oraz bieżące utrzymanie i pielęgnacja zieleni miejskiej, zieleni w parku, na skwerach i zieleńcach wraz z obsługą i konserwacją systemu nawadniającego na terenie miasta Starogard Gdański.

2. Przedmiot zamówienia został podzielony na 3 części:

1) część I zamówienia - Bieżące utrzymanie terenów miejskich na obszarze Starego Miasta, Al. Wojska Polskiego, Dworca PKP;

2) część II zamówienia - Bieżące utrzymanie terenów miejskich w Parku Miejskim;

3) część III zamówienia - Bieżące utrzymanie terenów miejskich na obszarze Parku Nowe Oblicze oraz Skwerze św. Wojciecha.

3.

II.1.5)Szacunkowa całkowita wartość
II.1.6)Informacje o częściach
To zamówienie podzielone jest na części: tak
Oferty można składać w odniesieniu do wszystkich części
Maksymalna liczba części, które mogą zostać udzielone jednemu oferentowi: 3
II.2)Opis
II.2.1)Nazwa:

Bieżące utrzymanie terenów miejskich na obszarze Starego Miasta, Al. Wojska Polskiego, Dworca PKP

Część nr: 1
II.2.2)Dodatkowy kod lub kody CPV
50870000 Usługi w zakresie napraw i konserwacji wyposażenia placów zabaw
77211500 Usługi pielęgnacji drzew
77300000 Usługi ogrodnicze
77310000 Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych
77312000 Usługi usuwania chwastów
77312100 Usługi odchwaszczania
77313000 Usługi utrzymania parków
77314100 Usługi w zakresie trawników
77315000 Usługi w zakresie siewu
77320000 Usługi utrzymania terenów sportowych
77340000 Usługi okrzesywania drzew oraz przycinania żywopłotów
77342000 Przycinanie żywopłotów
90511300 Usługi zbierania śmieci
90512000 Usługi transportu odpadów
90513200 Usługi wywozu stałych odpadów miejskich
90533000 Usługi gospodarki odpadami
90600000 Usługi sprzątania oraz usługi sanitarne na obszarach miejskich lub wiejskich oraz usługi powiązane
90610000 Usługi sprzątania i zamiatania ulic
90611000 Usługi sprzątania ulic
II.2.3)Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL638 Starogardzki
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:

Starogard Gdański

II.2.4)Opis zamówienia:

W ramach bieżącego utrzymania czystości Wykonawca zobowiązany jest do:

1. sprzątania po imprezach i uroczystościach miejskich, niezwłocznie po zakończeniu uroczystości (przewidywana liczba uroczystości - do 12 każdego roku trwania umowy);

2. utrzymania i opróżniania koszy na śmieci oraz koszy na odchody zwierzęce, w okresie od dnia obowiązywania umowy do 31.12.2024 r.;

2.1. usługa związana z utrzymaniem i opróżnianiem koszy wraz z przekazaniem odpadów w nich zgromadzonych

do unieszkodliwienia obejmuje wykonanie czynności polegających na:

a. systematycznym i bieżącym (codziennym) wybieraniu nieczystości z koszy oraz zbieraniu nieczystości w promieniu do 5 m od kosza,

b. bieżącym uzupełnianiu stacji na psie odchody w worki, tak aby nie dopuścić do ich czasowego braku,

c. wymianie worków na śmieci,

d. ustawianiu przewróconych i/lub przemieszczonych koszy,

e. bieżącym monitorowaniu stanu zapełnienia koszy, aby nie dopuścić do ich przepełnienia,

f. przekazaniem zebranych odpadów do unieszkodliwienia,

g. myciu oraz przeprowadzeniu dezynfekcji wszystkich koszy 2 razy w roku (w kwietniu oraz październiku),

h. bieżącym usuwaniu z koszy wszelkiego rodzaju zanieczyszczeń i zabrudzeń jakiegokolwiek pochodzenia,

i. bieżącej naprawie i/lub wymianie uszkodzonych koszy;

2.2. Wykonawca zobowiązany jest również do wywozu śmieci i gabarytów podrzucanych na utrzymywany teren

przez osoby trzecie (w ciągu roku do 5 m3);

2.3. wszystkie kosze muszą być opróżnione do godz. 1100 danego dnia.

2.4. Wykonawca zobowiązany jest również do wrzucania śmieci pozostawionych na utrzymywanym terenie

przez mieszkańców, do pojemników podziemnych zlokalizowanych przy Ul. Plac 16 Dywizji. W przypadku zapełnienia lub awarii podziemnych pojemników Wykonawca zobowiązany jest do powiadomienia przedsiębiorstwa, realizującego wywóz śmieci z powyższych pojemników;

2.5. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia opróżniania koszy w sposób nie powodujący zanieczyszczania okolicznych terenów;

2.6. kosze podlegające wymianie winny być takiego samego typu, koloru, pojemności oraz wykonane z takiego samego materiału jak wymieniane;

3. bieżącego utrzymania czystości w okresie od dnia obowiązywania umowy do 31.12.2024 r.

3.1. pozimowego oczyszczania wszystkich ciągów pieszych (termin rozpoczęcia prac należy uzgodnić z Zamawiającym);

3.2. mechanicznego i ręcznego czyszczenia nawierzchni ulic, alejek, chodników, ciągów pieszo-rowerowych, ścieżek rowerowych, zatok postojowych i placów ze śmieci, gałęzi, butelek, kamieni, palików, posuszu, niedopałków papierosów, kapsli, papierków, szkła itp. oraz ręcznego usuwania plakatów, ulotek i ogłoszeń umieszczonych nielegalnie m.in. na drzewach, balustradach, ławach itp.;

3.3. w miejscach pamięci narodowej (przy pomnikach, pod Ratuszem itp.) Wykonawca ma obowiązek bieżącego usuwania wypalonych zniczy, wiązanek, przekwitłych i zwiędniętych kwiatów oraz pozostałości świec (przewidywana liczba uroczystości - do 8 każdego roku trwania umowy);

3.4. mechanicznego zamiatania - raz na tydzień (do 15 i do 30dnia miesiąca) w okresie od 01.04 do 31.10.;

3.5. zmywania mechanicznego jezdni - raz w miesiącu (najpóźniej do 7 dnia miesiąca) w okresie od 01.04 do 31.10.;

3.6. sprzątania ulic po kolizjach i wypadkach - w zależności od potrzeb, na wezwanie Zamawiającego, Straży Miejskiej (przewiduje się do 3 zdarzeń w ciągu roku).

Ze względu na ograniczoną liczbę miejsca cały opis przedmiotu zamówienia w zakresie części I zawiera SWZ.

II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia
Kryteria określone poniżej
Kryterium jakości - Nazwa: Termin płatności / Waga: 40
Cena - Waga: 60
II.2.6)Szacunkowa wartość
II.2.7)Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Początek: 01/03/2023
Koniec: 31/12/2024
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie
II.2.10)Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2.11)Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
II.2.14)Informacje dodatkowe
II.2)Opis
II.2.1)Nazwa:

Bieżące utrzymanie terenów miejskich w Parku Miejskim

Część nr: 2
II.2.2)Dodatkowy kod lub kody CPV
50870000 Usługi w zakresie napraw i konserwacji wyposażenia placów zabaw
77211500 Usługi pielęgnacji drzew
77300000 Usługi ogrodnicze
77310000 Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych
77312000 Usługi usuwania chwastów
77312100 Usługi odchwaszczania
77313000 Usługi utrzymania parków
77314100 Usługi w zakresie trawników
77315000 Usługi w zakresie siewu
77320000 Usługi utrzymania terenów sportowych
77340000 Usługi okrzesywania drzew oraz przycinania żywopłotów
77342000 Przycinanie żywopłotów
90511300 Usługi zbierania śmieci
90512000 Usługi transportu odpadów
90513200 Usługi wywozu stałych odpadów miejskich
90533000 Usługi gospodarki odpadami
90600000 Usługi sprzątania oraz usługi sanitarne na obszarach miejskich lub wiejskich oraz usługi powiązane
90610000 Usługi sprzątania i zamiatania ulic
90611000 Usługi sprzątania ulic
II.2.3)Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL638 Starogardzki
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:

Starogard Gdański

II.2.4)Opis zamówienia:

W ramach bieżącego utrzymania czystości Wykonawca zobowiązany jest do:

1. sprzątania po imprezach i uroczystościach miejskich, niezwłocznie po zakończeniu uroczystości (przewidywana liczba uroczystości - do 5 każdego roku trwania umowy);

2. utrzymania i opróżniania koszy na śmieci oraz koszy na odchody zwierzęce, w okresie od dnia obowiązywania umowy do 31.12.2024 r.;

2.1. usługa związana z utrzymaniem i opróżnianiem koszy wraz z przekazaniem odpadów w nich zgromadzonych do unieszkodliwienia obejmuje wykonanie czynności polegających na:

a. systematycznym i bieżącym (codziennym) wybieraniu nieczystości z koszy oraz zbieraniu nieczystości w promieniu do 5 m od kosza,

b. bieżącym uzupełnianiu stacji na psie odchody w worki, tak aby nie dopuścić do ich czasowego braku,

c. wymianie worków na śmieci,

d. ustawianiu przewróconych i/lub przemieszczonych koszy,

e. bieżącym monitorowaniu stanu zapełnienia koszy, aby nie dopuścić do ich przepełnienia,

f. przekazaniem zebranych odpadów do unieszkodliwienia,

g. myciu oraz przeprowadzeniu dezynfekcji wszystkich koszy 2 razy w roku (w kwietniu oraz październiku),

h. bieżącym usuwaniu z koszy wszelkiego rodzaju zanieczyszczeń i zabrudzeń jakiegokolwiek pochodzenia,

i. bieżącej naprawie i/lub wymianie uszkodzonych koszy;

2.2. Wykonawca zobowiązany jest również do wywozu śmieci i gabarytów podrzucanych na utrzymywany teren przez osoby trzecie (w ciągu roku do 5 m3);

2.3. wszystkie kosze muszą być opróżnione do godz. 930 danego dnia;

2.4. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia opróżniania koszy w sposób nie powodujący zanieczyszczania okolicznych terenów;

2.5. kosze podlegające wymianie winny być takiego samego typu, koloru, pojemności oraz wykonane z takiego samego materiału jak wymieniane;

3. bieżącego utrzymania czystości w okresie od dnia obowiązywania umowy do 31.12.2024 r.

3.1. pozimowego oczyszczania wszystkich ciągów pieszych (termin rozpoczęcia prac należy uzgodnić z Zamawiającym);

3.2. mechanicznego i ręcznego czyszczenia nawierzchni ulic, alejek, chodników, ciągów pieszo-rowerowych, ścieżek rowerowych, zatok postojowych i placów ze śmieci, gałęzi, butelek, kamieni, palików, posuszu, niedopałków papierosów, kapsli, papierków, szkła itp.;

3.3. ręcznego usuwania plakatów, ulotek i ogłoszeń umieszczonych nielegalnie m.in. na drzewach, balustradach, ławach itp.;

4. bieżącego utrzymania małej architektury i oznakowania pionowego w okresie od dnia obowiązywania umowy do 31.12.2024 r.

4.1. bieżącym (w zależności od potrzeb) myciu ławek, koszy na śmieci, słupków blokujących, stojaków rowerowych, oznakowania pionowego, tablic informacyjnych, tablic edukacyjnych - raz na dwa miesiące w okresie od 01.04. do 31.10 z tym, że pierwsze czyszczenie powinno być wykonane przed 15 kwietnia;

4.2. kompleksowym myciu i czyszczeniu dwa razy w roku pomnika Wierzyczanki, z tym, że pierwsze czyszczenie powinno być wykonane przed 15 kwietnia;

4.3. mycie należy wykonywać środkami myjącymi niepowodującymi uszkodzeń i degradacji środowiska oraz nie stwarzającymi zagrożenia dla zdrowia i życia użytkowników, na całej powierzchni w taki sposób, aby usunąć wszelkie zabrudzenia. O przystąpieniu do wykonania ww. prac w danej lokalizacji należy zawiadomić Zamawiającego z jednodniowym wyprzedzeniem;

4.4. utrzymaniu czystości wokół ławki w promieniu ok. 5 m.;

4.5. konserwacji elementów drewnianych ławek, tablic edukacyjnych, zestawów do gier oraz donic przy użyciu odpowiednich środków impregnujących - raz na 22 m-ce, do 30 września;

4.6. usuwania graffitti z urządzeń zabawowych i sportowych.

Ze względu na ograniczoną liczbę miejsca cały opis przedmiotu zamówienia w zakresie części I zawiera SWZ.

II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia
Kryteria określone poniżej
Kryterium jakości - Nazwa: Termin płatności / Waga: 40
Cena - Waga: 60
II.2.6)Szacunkowa wartość
II.2.7)Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Początek: 01/03/2023
Koniec: 31/12/2024
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie
II.2.10)Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2.11)Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
II.2.14)Informacje dodatkowe
II.2)Opis
II.2.1)Nazwa:

Bieżące utrzymanie terenów miejskich na obszarze Parku Nowe Oblicze oraz Skwerze św. Wojciecha

Część nr: 3
II.2.2)Dodatkowy kod lub kody CPV
50870000 Usługi w zakresie napraw i konserwacji wyposażenia placów zabaw
77211500 Usługi pielęgnacji drzew
77300000 Usługi ogrodnicze
77310000 Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych
77312000 Usługi usuwania chwastów
77312100 Usługi odchwaszczania
77313000 Usługi utrzymania parków
77314100 Usługi w zakresie trawników
77315000 Usługi w zakresie siewu
77320000 Usługi utrzymania terenów sportowych
77340000 Usługi okrzesywania drzew oraz przycinania żywopłotów
77342000 Przycinanie żywopłotów
90511300 Usługi zbierania śmieci
90512000 Usługi transportu odpadów
90513200 Usługi wywozu stałych odpadów miejskich
90533000 Usługi gospodarki odpadami
90600000 Usługi sprzątania oraz usługi sanitarne na obszarach miejskich lub wiejskich oraz usługi powiązane
90610000 Usługi sprzątania i zamiatania ulic
90611000 Usługi sprzątania ulic
II.2.3)Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL638 Starogardzki
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:

Starogard Gdański

II.2.4)Opis zamówienia:

W ramach bieżącego utrzymania czystości Wykonawca zobowiązany jest do:

1. sprzątania po imprezach i uroczystościach miejskich, niezwłocznie po zakończeniu uroczystości (przewidywana liczba uroczystości - do 8 każdego roku trwania umowy);

2. utrzymania i opróżniania koszy na śmieci oraz koszy na odchody zwierzęce, od dnia obowiązywania umowy

do 31.12.2024 r.;

2.1. usługa związana z utrzymaniem i opróżnianiem koszy wraz z przekazaniem odpadów w nich zgromadzonych

do unieszkodliwienia obejmuje wykonanie czynności polegających na:

2.1.1. systematycznym i bieżącym 1-krotnym codziennym wybieraniu nieczystości z koszy oraz zbieraniu nieczystości

w promieniu do 5 m od kosza, gdzie wszystkie kosze muszą być opróżnione do godz. 8:30 danego dnia,

2.1.2. bieżącym uzupełnianiu stacji na psie odchody w worki, tak aby nie dopuścić do ich czasowego braku,

2.1.3. wymianie worków na śmieci,

2.1.4. ustawianiu przewróconych i/lub przemieszczonych koszy,

2.1.5. bieżącym monitorowaniu stanu zapełnienia koszy, aby nie dopuścić do ich przepełnienia,

2.1.6. przekazaniem zebranych odpadów do unieszkodliwienia,

2.1.7. myciu oraz przeprowadzeniu dezynfekcji wszystkich koszy 2 razy w roku (w kwietniu oraz październiku),

2.1.8. bieżącym usuwaniu z koszy wszelkiego rodzaju zanieczyszczeń i zabrudzeń jakiegokolwiek pochodzenia,

2.1.9. bieżącej naprawie i/lub wymianie uszkodzonych koszy;

2.2. Wykonawca zobowiązany jest również do wywozu śmieci i gabarytów podrzucanych na utrzymywany teren przez osoby trzecie (w ciągu roku do 5 m3);

2.3. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia opróżniania koszy w sposób nie powodujący zanieczyszczania okolicznych terenów;

2.4. kosze podlegające wymianie winny być takiego samego typu, koloru, pojemności oraz wykonane z takiego samego materiału jak wymieniane;

3. bieżącego utrzymania czystości w okresie od dnia obowiązywania umowy do 31.12.2024 r.

3.1. systematycznym i bieżącym 1-krotnym codziennym oczyszczaniu nawierzchni w godz.ch: od 7:00 - 8:30 danego dnia,

3.2. codziennego zamiatania powierzchni utwardzonych skateparku, placu zabaw i siłowni plenerowej,

3.3. bieżącego usuwania opadających liści i gałęzi z terenu placu zabaw i siłowni,

3.4. utrzymywania czystości alejki w sposób nie powodujący jej uszkodzenia;

4. bieżącego utrzymania małej architektury i oznakowania pionowego w okresie od dnia obowiązywania umowy

do 31.12.2024 r.

4.1. bieżącym (w zależności od potrzeb) myciu ławek (mycie w miarę potrzeb z wszelkich nieczystości w tym z ptasich odchodów), koszy na śmieci, słupków blokujących, stojaków rowerowych, oznakowania pionowego, tablic informacyjnych ,

4.2. bieżącego (w zależności od potrzeb) utrzymania w czystości urządzeń siłowni plenerowej, w tym codziennego mycia z wszelkich nieczystości np. z ptasich odchodów,

4.3. oczyszczania trampoliny oraz utrzymywania czystości obszaru pod trampoliną,

4.4. kompleksowym myciu i czyszczeniu dwa razy w roku pomnika, z tym, że pierwsze czyszczenie powinno być wykonane przed 15 kwietnia;

4.5. mycie należy wykonywać środkami myjącymi niepowodującymi uszkodzeń i degradacji środowiska oraz nie stwarzającymi zagrożenia dla zdrowia i życia użytkowników, na całej powierzchni w taki sposób, aby usunąć wszelkie zabrudzenia;

4.6. przy pomniku św. Wojciecha, Wykonawca ma obowiązek bieżącego usuwania wypalonych zniczy, wiązanek, przekwitłych i zwiędniętych kwiatów oraz pozostałości świec (przewidywana liczba uroczystości - do 5 każdego roku trwania umowy);

4.7. konserwacji elementów ławek przy użyciu odpowiednich środków impregnujących - raz w roku, do 30 września;

Ze względu na ograniczoną liczbę miejsca cały opis przedmiotu zamówienia w zakresie części I zawiera SWZ.

II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia
Kryteria określone poniżej
Kryterium jakości - Nazwa: Termin płatności / Waga: 40
Cena - Waga: 60
II.2.6)Szacunkowa wartość
II.2.7)Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Początek: 01/03/2023
Koniec: 31/12/2024
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie
II.2.10)Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2.11)Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
II.2.14)Informacje dodatkowe

CPV: 90610000, 50870000, 77211500, 77300000, 77310000, 77312000, 77312100, 77313000, 77314100, 77315000, 77320000, 77340000

Dokument nr: 004387-2023

Otwarcie ofert: Warunki otwarcia ofert
Data: 30/01/2023
Czas lokalny: 10:05
Miejsce:

www.platformazakupowa.pl/starogard_gdanski

Specyfikacja:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: www.platformazakupowa.pl/starogard_gdanski

Składanie ofert:
Składanie ofert odbywa się za pośrednictwem platformy elektronicznej, dostępnej pod adresem:
https://www.platformazakupowa.pl/transakcja/711573

TERMIN SKŁADANIA ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału
Data: 30/01/2023

Miejsce i termin realizacji:
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:

Starogard Gdański

Wymagania:
dostępne w oryginalnej treści ogłoszenia

Uwagi:
Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
Oferta musi zachować ważność do: 29/04/2023
Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
29/12/2022

Kontakt:
Gmina Miejska Starogard Gdański
Krajowy numer identyfikacyjny: 191675652
ul. Gdańska 6
Starogard Gdański
Kod NUTS: PL638 Starogardzki
83-200
Polska
Osoba do kontaktów: Jarosław Mikołajski
E-mail: zamowienia.publiczne@um.starogard.pl
Tel.: +48 585306057
Faks: +48 585306111

Podobne przetargi

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.