pomorskie (Rumia)
kujawsko-pomorskie (Bydgoszcz)
lubelskie (Radzyń Podlaski)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Przeprowadzenie prac konserwatorskich obrazu |
Data zamieszczenia: | 2024-02-27 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Parafia Rzymskokatolicka Świętego Bartłomieja Apostoła w Pawłowicach Pawłowice 15 96-515 Teresin powiat: sochaczewski tel. +48 46 861 54 63, +48 504 433 702 parafia@parafiapawlowice.waw.pl |
Województwo: | mazowieckie |
Miasto: | Teresin |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel. +48 46 861 54 6 |
Termin składania ofert: | 2024-03-28 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
Przeprowadzenie prac konserwatorskich obrazu Józefa Chełmońskiego ,,Męczeństwo św. Bartłomieja" Rozdział 3 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia 1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie prac konserwatorskich obrazu Józefa Chełmońskiego ,,Męczeństwo św. Bartłomieja" znajdującego się w kościele parafialnym pw. Świętego Bartłomieja Apostoła w Pawłowicach. 2. Przedmiotem inwestycji jest obraz ,,Męczeństwo św. Bartłomieja", pędzla Józefa Chełmońskiego, namalowanego w 1905 r., znajdujący się w kościele parafialnym pw. św. Bartłomieja w Pawłowicach. Ze względu na zły stan obrazu, konieczne jest przeprowadzenie prac restauratorskich mających na celu zabezpieczenie, zachowanie i utrwalenie substancji zabytku. Planowany zakres prac obejmuje: wykonanie kompleksowej dokumentacji fotograficznej obrazu w świetle UV i IR w celu dokładnego zorientowania się w stanie zachowania obiektu, przebiegu warstw przemalowań i rozwiązań technologicznych poszczególnych prac renowatorskich. Zabezpieczenie powierzchni lica warstwą bibułki japońskiej. Usunięcie listew - ślizgów stanowiących część konstrukcji nośnej zasuwy. Demontaż płótna podobrazia z krosna. Oczyszczenie odwrocia obrazu z nakładów masy woskowożywicznej metodą mechaniczną i chemiczną w celu całkowitego wyeksponowania wosku ze struktury płótna. Zdezynfekowanie płótna podobrazia. Sklejenie od strony odwrocia rozdarć i pęknięć płótna podobrazia. Pobranie próbek do badań przekrojów i wykonanie odkrywek pasowych w celu ustalenia stratygrafii obiektu zez szczególnym uwzględnieniem dokładnego przebiegu wtórnych warstw werniksów i przemalowań w celu ustalenia stanu zachowania oryginalnej warstwy malarskiej. Opracowanie, wyprostowanie powierzchni lica, zniwelowanie zaburzeń i fałd. Konsolidacja wszystkich warstw technologicznych z płótnem podobrazia. Zdublowanie płóciennego podobrazia na nowe lniane 23. płótno o podobnych parametrach. Oczyszczenie lica obrazu z powierzchniowej warstwy patyny. Usunięcie utlenionych i zdegradowanych warstw werniksów. Usunięcie wtórnych nakładów retuszy i przemalowań. Wykonanie badań odsłoniętego oryginału, pobranie próbek. Analiza chemiczna spoiw, badania mikroskopowe przekrojów pozwalające ustalić stratygrafię i budowę techniczną oryginału. Złożenie kitów, odwracalnych za pomocą wody, w miejscach ubytków i opracowanie ich powierzchni analogicznie do oryginału. Nabicie i naciągnięcie płótna podobrazia na nowe krosna. Zaizolowanie, ograniczenie chłonności kitów. Założenie na całości lica obrazu buforowej warstwy werniksu retuszerskiego w celu optycznego wyrównania powierzchni i odizolowania oryginału od opracowywanych retuszy. Uzupełnienie lub rekonstrukcja brakujących fragmentów warstwy malarskiej w miejscach większych przemyć i ubytków, laserunków itp. Założenie powierzchni lica obrazu końcową warstwą werniksu. Szczegółowy zakres prac określa ,,Program prac konserwatorskich obrazu <<Męczeństwo św. Bartłomieja>> z kościoła parafialnego pw. Świętego Bartłomieja Apostoła w Pawłowicach", na podstawie którego została wydana decyzja Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Warszawie, Delegatura w Płocku, nr 174/2023 z dnia 19 kwietnia 2023 r. pozwalająca na prowadzenie prac konserwatorskich obrazu. Dokumenty o których mowa w zd. 1 stanowią załącznik do ZO. Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania przedmiotu zamówienia w okresie 7 miesięcy od dnia podpisania umowy. Obowiązki Wykonawcy i Zamawiającego określone są szczegółowo we wzorze umowy, stanowiącym załącznik do ZO. CPV: 92311000-4, 92521220-7 Dokument nr: 1/2024 Otwarcie ofert: 2. Zamawiający przystąpi do publicznego otwarcia ofert w dniu 28 marca 2024 r. o godz. 10.15 w siedzibie Zamawiającego: Parafia Rzymskokatolicka Świętego Bartłomieja Apostoła w Pawłowicach, adres: Pawłowice 15, 96-515 Teresin. Otwarcie ofert jest jawne. Składanie ofert: Rozdział 8 TERMIN SKŁADANIA ofert, miejsce i forma złożenia oferty, oraz informacja o publicznym otwarciu ofert 1. Ofertę należy złożyć nie później niż do dnia 28 marca 2024 r. do godz. 10.00. Oferty można składać: a) listownie na adres: Parafia Rzymskokatolicka Świętego Bartłomieja Apostoła w Pawłowicach; Pawłowice 15, 96-515 Teresin, z dopiskiem na nieprzejrzystej i zamkniętej kopercie ,,Oferta - Przeprowadzenie prac konserwatorskich obrazu Józefa Chełmońskiego ,,Męczeństwo św. Bartłomieja" z kościoła parafialnego pw. Świętego Bartłomieja Apostoła w Pawłowicach"; b) osobiście w siedzibie Parafii Świętego Bartłomieja Apostoła w Pawłowicach, adres: Pawłowice 15, 96- 515 Teresin, z dopiskiem na nieprzejrzystej i zamkniętej kopercie ,,Oferta - Przeprowadzenie prac konserwatorskich obrazu Józefa Chełmońskiego ,,Męczeństwo św. Bartłomieja" z kościoła parafialnego pw. Świętego Bartłomieja Apostoła w Pawłowicach"; godz. pracy: wtorek - piątek od godz. 9.00 do 10.00, a w innych godz.ch po wcześniejszym umówieniu się z ks. proboszczem dr. Jarosławem Wojcieskim pod nr. telefonu +48 504 433 702, e-mail: parafia@parafiapawlowice.waw.pl; c) za pośrednictwem poczty elektronicznej, gdzie formularz ofertowy oraz wymagane dokumenty, będą złożone w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym jako pliki, załączone do korespondencji na adres: parafia@parafiapawlowice.waw.pl z tematem: ,,Oferta - Przeprowadzenie prac konserwatorskich obrazu Józefa Chełmońskiego ,,Męczeństwo św. Bartłomieja" z kościoła parafialnego pw. Świętego Bartłomieja Apostoła w Pawłowicach". Wymagania: Zamawiający wskazuje adres strony internetowej, na której udostępniane będą zmiany i wyjaśnienia treści Zaproszenia do składania ofert oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane w przedmiotowym postępowaniem: bip.teresin.pl Rozdział 2 Podstawa sposobu przeprowadzenia postępowania 1. Postępowanie prowadzone jest bez stosowania przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 roku, poz.1605 z późn. zm.), zwanej dalej ,,Pzp" z uwagi, na fakt, że szacunkowa wartość zamówienia nie przekracza kwoty 130.000,00 złotych - art. 2 ust. 1 pkt. 1 ,,Pzp". 2. Postępowanie jest prowadzone w trybie zapytania cenowego, w którym Zamawiający zaprasza Wykonawców do złożenia ofert, poprzez zamieszczenie Zaproszenia do składania ofert na stronie internetowej: bip.teresin.pl. 3. W sprawach nieuregulowanych treścią Zaproszenia do składania ofert zwanego dalej ,,ZO", stosuje się przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny (Dz. U. z 2023 r., poz. 1610 z późn. zm.). Przedmiotowe zadanie jest dofinansowane z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków (Uchwała Nr 232/2022 Rady Ministrów z dnia 23 listopada 2022 r. w sprawie ustanowienia Rządowego Programu Odbudowy Zabytków). Rozdział 4 Warunki udziału w postępowaniu, podstawy wykluczenia z procedury oraz wykaz podmiotowych środków dowodowych 1. O udzielenie zamówienia publicznego może ubiegać się Wykonawca, który spełnia warunki udziału w postępowaniu dotyczące: 1) zdolności do występowania w obrocie prawnym: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań; 2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań; 3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań; 4) zdolności technicznej lub zawodowej: a) Wykonawca jest zobowiązany wykazać, że wykonał w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej 3 projekty polegające na konserwacji obiektów zabytkowych wpisanych do rejestru zabytków. Wyżej wymieniony warunek dotyczący doświadczenia odnosi się do Wykonawcy składającego ofertę samodzielnie, co najmniej jednego ze wspólników konsorcjum (w przypadku wspólnej oferty) lub podmiotu udostępniającego zasoby Wykonawcy, jeżeli Wykonawca powołuje się na te zasoby. b) Wykonawca jest zobowiązany do wykazania, że dysponuje co najmniej jedną osobą, która: - ukończyła studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie w zakresie konserwacji i restauracji dzieł sztuki lub konserwacji zabytków; - wykonała co najmniej 3 zadania polegające na konserwacji obiektów wpisanych do rejestru zabytków w zakresie malarstwa sztalugowego; 3- wykonała co najmniej 3 zadania malarsko-technologiczne w zakresie warsztatu Józefa Chełmońskiego lub malarstwa polskiego XIX/XX w. Osoba spełniająca powyższe wymagania będzie wykonywała prace konserwatorskie. 2. Z przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę: 1) będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo: a) udziału w zorganizowanej grupie przestępczej albo związku mającym na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, o którym mowa w art. 258 Kodeksu karnego, b) handlu ludźmi, o którym mowa w art. 189a Kodeksu karnego, o którym mowa w art. 228-230a, art. 250a Kodeksu karnego lub w art. 46-48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie, oraz w art. 54 ust. 1-4 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych, c) finansowania przestępstwa o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 165a Kodeksu karnego, lub przestępstwo udaremniania lub utrudniania stwierdzenia przestępnego pochodzenia pieniędzy lub ukrywania ich pochodzenia, o którym mowa w art. 299 Kodeksu karnego, d) o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 Kodeksu karnego, lub mające na celu popełnienie tego przestępstwa, e) pracy małoletnich cudzoziemców powierzenia wykonywania pracy małoletniemu cudzoziemcowi, o którym mowa w art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, f) przeciwko obrotowi gospodarczemu, o których mowa w art. 296-307 Kodeksu karnego, przestępstwo oszustwa, o którym mowa w art. 286 Kodeksu karnego, przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów, o których mowa w art. 270-277d Kodeksu karnego, lub przestępstwo skarbowe, g) o którym mowa w art. 9 ust. 1 i 3 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego; 2) jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w pkt 1; 3) wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, chyba że Wykonawca odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności; 4) wobec którego prawomocnie orzeczono zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne; 5) na podstawie art. 7 ust. 9 w związku z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, wyklucza się: - wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy; - wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy; - wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy. 43. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia, o których mowa w Rozdziale 4 ust. 2 ZO, Zamawiający żąda złożenia przez Wykonawcę n/w oświadczeń lub dokumentów: 1) oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu i o braku podstaw do wykluczenia - wg wzoru Zamawiającego; 2) wykazu usług, zgodnego ze wzorem zamieszczonym w załączniku nr 3 do ZO, wraz z podaniem ich rodzaju, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których prace te zostały wykonane. Wykonawca jest zobowiązany załączyć dowody określające, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego prace zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów inne dokumenty. Uwaga: Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji prac, wykonanych wspólnie z innymi wykonawcami, powyższy wykaz może dotyczyć tylko prac, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył. 3) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego i spełniających wymagania określone w Rozdziale 4 ust.1 pkt. 4 lit. b ZO wraz z informacjami na temat ich wykształcenia i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - zgodnie ze wzorem zamieszczonym w załączniku nr 4 do ZO. 4. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą ,,spełnia - nie spełnia", w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach określonych w Rozdziale 4 ZO. 5. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych na niżej wymienionych zasadach: 1) w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 2) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia potwierdzające, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. 3) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w ust. 2, potwierdza, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby; b) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia; c) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 4) Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w niniejszym ZO, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem wykonawcy. 5) Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez wykonawcę warunków udziału 5w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo b) wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu. 6) Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem o spełnieniu warunków i o braku podstaw do wykluczenia, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby. 6. Wspólne ubieganie się o udzielenie zamówienia (art. konsorcja, spółki cywilne) 1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 2) W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 3) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. 4) Dokument potwierdzający ustanowienie pełnomocnictwa powinien zawierać wskazanie postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, ustanowionego pełnomocnika oraz zakres jego umocowania. W imieniu tych wykonawców powinny działać osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub innym właściwym rejestrze. 5) Wszelka korespondencja kierowana będzie wyłącznie do podmiotu występującego jako pełnomocnik. 6) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: a) żaden z tych Wykonawców nie może podlegać wykluczeniu w okolicznościach, o których mowa w Rozdziale 4 ust. 2 ZO, b) warunki udziału w postępowaniu określone w ust. 1 niniejszego rozdziału winny zostać potwierdzone w sposób określony w Rozdziale 4 ZO. 7) Celem wykazania braku podstaw do wykluczenia, o których mowa w Rozdziale 4 ust. 2 ZO oraz spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w ust. 1 niniejszego rozdziału, Wykonawcy składają oświadczania i dokumenty określone w Rozdziale 4 ZO, w sposób i w trybie tam określonym. 7. Informacja o podwykonawcach 1) Wykonawca nie może powierzyć wykonania prac konserwatorskich podwykonawcy. 2) Zamawiający zastrzega obowiązek osobistego wykonania prac konserwatorskich przez osobę wskazaną w wykazie osób przez Wykonawcę. Rozdział 5 Kryteria oceny ofert, opis sposobu przyznawania punktacji w ramach kryterium oceny ofert Przed obliczeniem ceny oferty, Wykonawca zobowiązany jest dokładnie i szczegółowo zapoznać się z zaproszeniem do składania ofert. Cenę za wykonanie zamówienia objętego przedmiotowym postępowaniem należy przedstawić na formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do ZO. Ofertowa cena brutto winna obejmować zakres zamówienia wynikający z ZO. Ponadto cena zaproponowana przez Wykonawcę, obejmuje wynagrodzenie za wszystkie obowiązki przyszłego Wykonawcy, niezbędne do zrealizowania przedmiotowego zamówienia. Cenę oferty należy podać w ZŁOTYCH POLSKICH. Podanie ceny w inny sposób spowoduje odrzucenie oferty. Wszystkie wartości zamówienia określone przez Wykonawcę muszą być liczone 65. z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z matematycznymi zasadami zaokrąglenia. Kryterium oceny ofert i znaczenie kryterium: 1) CENA 2) OKRES GWARANCJI JAKOŚCI 80 punktów 20 punktów Kryterium nr 1 - CENA: Kryterium ,,Cena" będzie rozpatrywane na podstawie ceny brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, podanej przez Wykonawcę w formularzu ofertowym. Zamawiający ofercie o najniższej cenie przyzna 80 punktów (wartość punktowa obliczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku), a każdej następnej zostanie przyporządkowana liczba punktów proporcjonalnie mniejsza, według wzoru: Cena = najniższa oferowana cena brutto (zł) / cena badanej oferty brutto (zł) × 80 pkt. Kryterium nr 2 - OKRES GWARANCJI JAKOŚCI: Kryterium ,,Okres gwarancji jakości" będzie rozpatrywane na podstawie zadeklarowanego przez Wykonawcę w formularzu ofertowym okresu gwarancji. Minimalny okres gwarancji wynosi 60 miesiący, licząc od daty odbioru końcowego, maksymalny 120 miesięcy licząc od daty odbioru końcowego. W przypadku, gdy Wykonawca zadeklaruje dłuższy niż 120 miesięczny okres gwarancji, ocenie będzie podlegał okres 120 miesięczny. Natomiast w przypadku, gdy Wykonawca zadeklaruje krótszy niż 60 miesięczny okres gwarancji, oferta Wykonawcy będzie podlegała odrzuceniu. Zamawiający ofercie o najdłuższym okresie gwarancji jakości przyzna 20 punktów (wartość punktowa obliczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku), a każdej następnej zostanie przyporządkowana liczba punktów proporcjonalnie mniejsza, według wzoru: Okres gwarancji jakości = okres gwarancji badanej oferty / najdłuższy okres gwarancji spośród złożonych ofert × 20 pkt. Łączna punktacja Łączna punktacja jest sumą punktów uzyskanych w kryteriach: ceny i okresu gwarancji jakości. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Najwyższa liczba punktów wyznaczy najkorzystniejszą ofertę. Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów wyliczoną jako sumę punktów uzyskanych w w/w kryteriach. Jeżeli nie będzie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający spośród tych ofert wybiera ofertę z niższą ceną. Rozdział 6 Opis sposobu przygotowywania oferty 1. 2. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Treść oferty musi być zgodna z wymaganiami Zamawiającego określonymi w dokumentach zamówienia. 7W terminie składania ofert określonym w Rozdziale 8 zaproszenia do składania ofert, Wykonawca zobowiązany jest złożyć Zamawiającemu ofertę zawierającą formularz ofertowy (wg załącznika nr 1 do ZO) wraz z dokumentami określonymi w Rozdziale 4 ust. 3 ZO. 4. Oferta wraz z załącznikami winna być podpisana przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentowania Wykonawcy i składania oświadczeń woli i wiedzy w imieniu Wykonawcy. 5. W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, Zamawiający żąda od Wykonawcy dołączenia do oferty odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru. 6. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w ust. 5, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał w ofercie dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów. 7. Jeżeli w imieniu Wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w ust. 5, Zamawiający żąda od Wykonawcy pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania Wykonawcy. 8. Wymaganie określone w ust. 5-7 stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego. 9. Wymagania określone w ust. 5-7 stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu podmiotu udostępniającego zasoby lub podwykonawcy niebędącego podmiotem udostępniającym zasoby na takich zasadach. 10. W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie w formularzu ofertowym należy wymienić dane wszystkich Wykonawców występujących wspólnie ze wskazaniem Pełnomocnika do ich reprezentowania, o którym mowa w niniejszym rozdziale ZO. 11. Wszystkie oświadczenia i dokumenty tworzące ofertę należy złożyć w formie oryginałów lub kserokopii poświadczonych na każdej zapisanej stronie ,,za zgodność z oryginałem" przez Wykonawcę lub właściwą/e osobę/y upoważnioną/e do reprezentacji danego Wykonawcy, z uwzględnieniem postanowień określonych w ust. 8 i ust. 9. W przypadku składania elektronicznych dokumentów, Wykonawca jest zobowiązany je złożyć w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. 12. Dokumenty sporządzone w języku obcym składane są wraz z tłumaczeniem na język polski. 13. Wszystkie opracowane przez Zamawiającego załączniki do ZO stanowią wyłącznie propozycję co do formy wymaganych dokumentów. Dopuszcza się przedstawienie wymaganych załączników w formie własnej opracowanej przez Wykonawcę, pod warunkiem, iż dokumenty będą zawierać wszystkie żądane przez Zamawiającego informacje zawarte w załącznikach i niniejszym ZO oraz będą podpisane przez Wykonawcę. 14. Treść złożonej oferty musi odpowiadać treści ZO. 15. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem oferty. 16. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych i wariantowych. 3. Rozdział 7 Opis sposobu wnoszenia zapytań przez Wykonawców odnośnie treści ZO oraz sposobu udzielania wyjaśnień i dokonywania zmiany treści zaproszenia do składania ofert 1. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści ZO. Wniosek należy przesłać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: parafia@parafiapawlowice.waw.pl. 2. Treść pytań (bez ujawniania źródła zapytania) wraz z wyjaśnieniami bądź informacje o dokonaniu zmiany ZO, Zamawiający udostępni na stronie internetowej: bip.teresin.pl. 3. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść ZO. Zamawiający udostępni treść zmiany na stronie internetowej: bip.teresin.pl. 4. Każda wprowadzona zmiana treści ZO stanie się częścią zaproszenia do składania ofert. W przypadku 8przedłużenia terminu składania ofert przez Zamawiającego wszelkie prawa i obowiązki zamawiającego i wykonawców, uprzednio odnoszące się do wcześniejszego terminu składania ofert, odnoszą się do nowego terminu składania ofert. Decydujące znaczenie dla oceny zachowania powyższego terminu ma data i godzina wpływu oferty do Zamawiającego, a nie data jej wysłania. Zamawiający informuje, że nie dysponuje narzędziami, które uniemożliwiłyby zapoznania się z treścią oferty złożonymi w powyższy sposób przed datą składania ofert, a w związku z tym informuje, by je składać za elektronicznym zwrotnym potwierdzeniem odbioru, co pozwoli zweryfikować Wykonawcy datę zapoznania się przez Zamawiającego ze złożoną ofertą i zapewni nienaruszenie zasad uczciwej konkurencji. 3. Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający podaje kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, następnie przystępuje do otwarcia ofert i podaje: nazwy i adresy wykonawców, informacje dotyczące ceny każdej oferty oraz zaoferowanej gwarancji jakości. Rozdział 9 Informacje o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wzór umowy 1. Istotne dla stron postanowienia umowy zostały zawarte we wzorze umowy, który stanowi załącznik numer 5 do ZO. 2. Wzór umowy nie podlega zmianom, za wyjątkiem zmian wprowadzonych przez Zamawiającego do terminu składania ofert, a złożenie oferty jest równoznaczne z pełną akceptacją umowy przez Wykonawcę. 3. Jeżeli zostanie wybrana oferta Wykonawców występujących wspólnie, Zamawiający zażąda przed 9zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę Wykonawców. 4. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownego badania i oceny, chyba że zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania. Rozdział 10 Informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń lub dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z Wykonawcami 1. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim. 2. W przedmiotowym postępowaniu, Zamawiający dopuszcza możliwość przekazywania sobie przez strony postępowania oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji (nie dotyczy to oferty i dokumentów wraz z nią składanych przed upływem terminu składania ofert określonego w ZO) za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: parafia@parafiapawlowice.waw.pl. 3. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia lub informacje, które wpłyną do Zamawiającego, uważa się za dokumenty złożone w terminie, jeśli ich czytelna treść dotrze do Zamawiającego przed upływem tego terminu. Za datę wpływu oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich wpływu na skrzynkę poczty elektronicznej. Rozdział 11 Czynności podejmowane przez Zamawiającego po złożeniu ofert, informacje o wyborze najkorzystniejszej oferty oraz o zakończeniu postępowania 1. 2. 3. 4. 5. Zamawiający - w wyznaczonym przez siebie terminie - wezwie Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych przez Zamawiającego oświadczeń lub dokumentów, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, do ich uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Zamawiający - w wyznaczonym przez siebie terminie - wezwie Wykonawców do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów złożonych przez Wykonawców łącznie z ofertą. Oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnienie przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu i być aktualne na dzień złożenia stosownych oświadczeń i dokumentów. Zamawiający poprawia w ofercie: a) oczywiste omyłki pisarskie, b) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, c) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z zaproszeniem do składania ofert, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty, niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli: a) jej treść nie odpowiada treści Zaproszenia do składania ofert, a nie została skutecznie poprawiona; b) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji; 10c) została złożona przez Wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenia zamówienia; d) zawiera błędy w obliczeniu ceny lub kosztu; e) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów. 6. Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli: a) nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu; b) cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty; c) wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć; d) postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 7. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający jednocześnie zawiadamia wykonawców, którzy złożyli oferty, o: a) wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę albo imię i nazwisko, siedzibę albo miejsce zamieszkania i adres, jeżeli jest miejscem wykonywania działalności Wykonawcy, którego ofertę wybrano, oraz nazwy albo imiona i nazwiska, siedziby albo miejsca zamieszkania i adresy, jeżeli są miejscami wykonywania działalności wykonawców, którzy złożyli oferty, a także punktację przyznaną ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łączną punktację; b) wykonawcach, którzy zostali wykluczeni; c) wykonawcach, których oferty zostały odrzucone, powodach odrzucenia oferty; d) unieważnieniu postępowania podając uzasadnienie faktyczne i prawne. 8. Wybrany Wykonawca zostanie zawiadomiony przez Zamawiającego o terminie podpisania umowy. Uwagi: Rozdział 12 Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych (na podstawie przepisu prawa) Zamawiający będzie przetwarzał Pani/Pana dane osobowe, by mógł zrealizować zadanie pn. ,,Przeprowadzenie prac konserwatorskich obrazu Józefa Chełmońskiego <<Męczeństwo św. Bartłomieja>> z kościoła parafialnego pw. Świętego Bartłomieja Apostoła w Pawłowicach". Dane mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, ale nie będą profilowane. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej ,,RODO", informuję, że: - administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ks. proboszcz dr Jarosław Wojcieski działający w imieniu i na rzecz Parafii Rzymskokatolickiej Świętego Bartłomieja Apostoła w Pawłowicach, Pawłowice 15, 96-515 Teresin; - Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu prowadzenia przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego rozstrzygnięcia, jak również zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz jej realizacji, a także udokumentowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i jego archiwizacji; - odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania oraz wszyscy użytkownicy strony internetowej przedmiotowego postępowania, na której Gmina Teresin udostępniła postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, działając pod adresem www.teresin.pl; 11- dane osobowe będą przetwarzane przez okres prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz po jego zakończeniu zgodnie z przepisami dotyczącymi archiwizacji oraz trwałości projektu (jeżeli dotyczy); - przetwarzane dane osobowe mogą być pozyskiwane od wykonawców, których dane dotyczą lub innych podmiotów, na których zasoby powołują się wykonawcy; - przetwarzane dane osobowe obejmują w szczególności imię i nazwisko, adres, NIP, REGON, numer CEIDG, numer KRS oraz inne dane osobowe podane przez osobę składającą ofertę i inną korespondencję wpływającą do Zamawiającego w celu udziału w postępowaniu o udzielenie przedmiotowego zamówienia; - dane osobowe mogą być przekazywane do organów publicznych i urzędów państwowych lub innych podmiotów upoważnionych na podstawie przepisów prawa lub wykonujących zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej, w szczególności do podmiotów prowadzących działalność kontrolną wobec Zamawiającego; - w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO. Posiada Pani/Pan: - na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; - na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych *; - na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **; - prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO. Nie przysługuje Pani/Panu: - w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; - prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; - na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. Jednocześnie Zamawiający przypomina o ciążącym na Pani/Panu obowiązku informacyjnym wynikającym z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem i które Zamawiający pośrednio pozyska od wykonawcy biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO. * Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy. ** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego. Kontakt: 4. Osobą upoważnioną do kontaktów z Wykonawcami jest ks. proboszcz dr Jarosław Wojcieski pod nr. tel. +48 46 861 54 63; +48 504 433 702. |
© eurobudowa.pl 2004-2024