Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
6130z ostatnich 7 dni
24519z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Renowacja konfesjonałów i empory kolatorskiej w kościele

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Renowacja konfesjonałów i empory kolatorskiej w kościele

Data zamieszczenia: 2024-02-29
Dane kontaktowe Zamawiającego: Parafia Rzymskokatolicka pw. św. Wojciecha w Jabłonowie-Zamku
Jabłonowo-Zamek 64
87-330 Jabłonowo-Zamek
powiat: brodnicki
Telefon: 56 498 01 23
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Jabłonowo-Zamek
Wadium: ---
Nr telefonu: Telefon: 56 498 01 2
Termin składania ofert: 2024-04-02 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
Zadanie pn. ,,Renowacja konfesjonałów i empory kolatorskiej w kościele św. Wojciecha w Jabłonowie Zamek "
dofinansowane z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków - Rządowy Fundusz Polski Ład WSTĘPNA PROMESA DOFINANSOWANIA INWESTYCJI Z RZĄDOWEGO PROGRAMU ODBUDOWY ZABYTKÓW
Parafia Rzymskokatolicka pw. św. Wojciecha w Jabłonowie-Zamku zaprasza do złożenia oferty na prace renowacyjne w ramach zadania pn. Renowacja konfesjonałów i empory kolatorskiej w kościele św. Wojciecha w Jabłonowie Zamku
IV. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Nazwa zamówienia: Renowacja konfesjonałów i empory kolatorskiej w kościele św. Wojciecha w Jabłonowie Zamku
Prace renowacyjne i konserwatorskie dotyczą zabytku jakim jest część neogotyckiego wyposażenia kościoła parafialnego pw. św. Wojciecha w Jabłonowie-Zamku. Celem zadania jest zachowanie materialnego dziedzictwa kulturowego jakim loża kolatorska oraz konfesjonały, stanowiące integralny element wyposażenia świątyni w Jabłonowie-Zamku, stanowiące dużą wartość artystyczną dla północnej Polski. Neogotycka bryła i wystrój wnętrza zostały konsekwentnie zaprojektowane i wykonane według najlepszych wzorników publikowanych przez ówczesne środowisko artystyczne. Nadrzędnym celem jest zachowanie i utrwalenie substancji zabytkowej obiektu poprzez odsłonięcie i wzmocnienie pierwotnych warstw polichromii oraz złoceń. Równie istotnym celem jest zahamowanie procesów destrukcji rzeźb. Czynne żerowiska w postaci licznych otworów wylotowych z wysypującą się mączką drzewną świadczą o ciągle trwającym, bardzo nasilonym procesie niszczenia zabytku przez larwy owadów kołatka. Empora kolatorska znajduje się w południowym ramieniu transeptu. Złożona z trzech przeszklonych skrzydeł o konstrukcji ramowo-płycinowej, z których środkowe najszersze jest ruchome. Skrzydła oddzielone są od siebie stylizowanymi przyporami w formie kolumn, na których posadzono pełnoplastyczne rzeźby doktorów kościoła: śś. Alberta Wielkiego, Augustyna, Hieronima i Grzegorza Wielkiego. Każde skrzydło zwieńczone jest rozbudowaną wimpergą; oddzielone od siebie smukłymi pinaklami. Bogato zdobione elementami liściastymi, żabkami i kwiatonami. Trzy wimpergi łączy poziomo rodzaj ażurowej attyki. Konfesjonały zbudowane w formie potrójnej ostrołucznej arkady; środkowa wyższa arkada obejmuje część przeznaczoną dla kapłana, boczne niższe arkady - to części klęcznikowe. Arkady zwieńczone są wimpergami oddzielonymi od siebie pinaklami; pola wimperg wypełnione są ażurowymi rozetami; na pinaklach flankujących środkową arkad5.ę na konsolach ustawione są rzeźby aniołów z symbolami Czasu i Venitas (konfesjonał południowy) oraz Eucharystii i Przebaczenia (konfesjonał północny). Działania konserwatorskie przy obiektach będą miały charakter kompleksowy. Pierwsze ma na celu zabezpieczenie, zachowanie i utrwalenie substancji zabytkowej poprzez zatrzymanie procesów niszczących obiekt. Wykonana zostanie gruntowna dezynfekcja i dezynsekcja obiektu oraz wzmocnienie strukturalne. Drugi rodzaj działań obejmuje konserwację i odnowienie wierzchnich warstw. W tym przypadku będą polegać one głównie na: odsłonięciu pierwotnej polichromii, usunięciu wtórnych przemalowań, konsolidacji
pierwotnej warstwy polichromii, oczyszczeniu złoconych fragmentów rzeźb z wtórnych, skorodowanych złoceń; uzupełnieniu i rekonstrukcji warstw zaprawy, retuszu i rekonstrukcji warstw polichromii i złoceń. Zabiegi wykonane w tym zakresie mają na celu przywrócenie pierwotnych założeń twórców wyposażenia świątyni. 3.Przedmiot zamówienia:
Wykonanie renowacji konfesjonałów i empory kolatorskiej w kościele św. Wojciecha w Jabłonowie Zamek. 4.Wymienione w ust. 3 roboty obejmują w następujące prace:
o Przed złożeniem oferty dokonanie wizji lokalnej obiektu kościoła w obecności przedstawiciela Zamawiającego, ks. Sławomira Sobieraj s ki ego - Proboszcza Parafii, po wcześniejszym telefonicznym umówieniu się pod numerem tel.: 509569168. W związku z tym, że prace przy kościele trwają od kilku lat, ze względu na dobro zabytku niezbędne jest zapoznanie się z efektami dotychczas przeprowadzonych prac, celem ujednolicenia dalszego działania oraz w celu zapoznania się z dokumentacją projektową, która nie została opublikowana wraz z niniejszą procedurą zakupową. Oferta złożona bez udokumentowanej wizji lokalnej zostanie odrzucona.
o Dokumentacja fotograficzna obiektu przed i w trakcie prac konserwatorsko-restauratorskich
o Demontaż rzeźb, konfesjonałów oraz innych ruchomych elementów obiektów - w trakcie wykonywania demontażu konieczne jest udokumentowanie lokalizacji poszczególnych postaci
o Elementy nie nadające się do demontażu należy wykonywać na miejscu w kościele
o Transport obiektów do pracowni konserwatorskiej
o Usunięcie luźnych zabrudzeń z obiektu (kurzu, mączki drzewnej)
o Usunięcie wtórnych warstw malarskich - zabieg przeprowadzony zostanie metodą chemiczną: odpowiednie kompozycje rozpuszczalników oraz mechanicznie usunięcie skalpelem
o Usunięcie wadliwych uzupełnień drewna i zaprawy niespełniających już swojej roli konstrukcyjnej i estetycznej
o Dezynfekcja wraz z dezynsekcją obiektu
o Wzmocnienie osłabionych części drewnianej struktury - zabieg przeprowadzony zostanie przy użyciu roztworu żywicy termoplastycznej.
o Wykonanie rekonstrukcji brakujących elementów rzeźb i elementów snycerskich
o Uzupełnienie ubytków zaprawy
o Zaizolowanie oryginalnych wymalowań werniksem akrylowym
o Uzupełnienie ubytków oryginalnej warstwy malarskiej
o Uzupełnienie i rekonstrukcja złoceń na mikstion olejny
o Transport, aklimatyzacja i montaż rzeźb i innych zdemontowanych elementów oraz konfesjonałów
o Dokumentacja fotograficzna i opisowa wykonanych prac
6. Przedmiot zamówienia obejmuje również wykonanie tablicy informacyjnej z danymi o
dofinansowaniu zadania w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków zgodnie z wytycznymi zawartymi w § 12 Załącznika do uchwały nr 232/2022 Rady Ministrów z dnia 23 listopada 2022 r. Wykonanie tablicy po akceptacji projektu przez Zamawiającego.
7. Lokalizacja obiektu: Jabłonowo-Zamek 64, 87-330 Jabłonowo-Zamek, województwo kujawsko - pomorskie, powiat brodnicki
8. Szczegółowy zakres zamówienia publicznego został określony w:
a. Przedmiarze robót -- zał. nr 2 do niniejszego zapytania
9. Wszelkie użyte w opisie przedmiotu zamówienia bezpośrednie wskazania danego producenta lub dostawcy, konkretnej marki oraz nazwy własnej poszczególnych producentów, nazwy określonego wyrobu lub źródła lub znaku towarowego lub patentu, rodzaju lub specyficzne pochodzenie zostały użyte pomocniczo i nie stanowią wskazania obowiązku ich stosowania w ofercie. Zamawiający dopuszcza, w każdym aspekcie zamówienia, zastosowanie rozwiązań równoważnych lub lepszych od wskazanych, pod warunkiem, że ich zastosowanie nie będzie prowadzić do pogorszenia wskazanych parametrów technicznych, funkcjonalnych i jakościowych. Udowodnienie, że oferowane rozwiązanie jest równowartościowe lub lepsze od wymaganego, leży po stronie oferenta.
10. Zamawiający wymaga realizacji zamówienia w terminie do 30 listopada 2024 r. miesięcy od dnia udzjelenia zamówienia.
11. Zamawiający wymaga udzjelenia minimum 36 miesięcznej gwarancji i rękojmi na wykonane roboty i zastosowane materiały. Wykonawca może zaproponować dłuższy okres gwarancji i rękojmi. Okres ten stanowi jedno z kryteriów oceny ofert. Oferta Wykonawcy, który zaoferuje krótszy okres gwarancji zostanie odrzucona.

CPV: 50800000-3

Dokument nr: RPOZ/20224663//PolskiLad, 1/2024

Składanie ofert:
Ofertę cenową należy złożyć do dnia 2 kwietnia 2024r do godz. 12.00, w formie papierowej na adres Zamawiającego Parafia Rzymskokatolicka pw. św. Wojciecha w Jabłonowie-Zamku, z siedzibą: Jabłonowo-Zamek 64, 87-330 Jabłonowo Pomorskie 1
Ofertę należy złożyć w formie papierowej, umieszczającją w jednej zamkniętej kopercie:
a) osobiście w siedzibie Parafii Rzymskokatolickiej pw. św. Wojciecha w Jabłonowie-Zamku, z siedzibą: Jabłonowo-Zamek 64, 87-330 Jabłonowo-Zamek.
b) listownie na adres: Parafia Rzymskokatolicka pw. św. Wojciecha w Jabłonowie-Zamku, z siedzibą: Jabłonowo-Zamek 64, 87-330 Jabłonowo-Zamek.

Wymagania:
II. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
1. Niniejsze zamówienie prowadzone jest w sposób konkurencyjny i transparentny, w szczególności z uwzględnieniem § 8 ust. 6 Regulaminu Naboru Wniosków o Dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
2. Do niniejszego zaproszenia do składania ofert nie stosuje się Ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo Zamówień Publicznych (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 ze zm.).
3. Dane osobowe przekazane Zamawiającemu w toku prowadzenia postępowania będą przetwarzane zgodnie z regulacjami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (dalej Rozporządzenie RODO).
4. W sprawach nieuregulowanych zastosowanie znajdują bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1610 z późn. zm.).
III. SPOSÓB I MIEJSCE PUBLIKACJI ZAMÓWIENIA
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzące do wyboru Wykonawcy inwestycji zostaje upublicznione za pośrednictwem strony internetowej BIP Urzędu Miasta i

Gminy Jabłonowo Pomorskie : https://jablonowo.biuletyn.net i strony parafialnej www.wojciechzamek.pl
V. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU WRAZ Z OPISEM SPOSOBU OCENY SPEŁNIENIA WARUNKÓW
1. Opis warunków udziału w postępowaniu:
1.1. Dysponowanie kadrą na etapie realizacji zamówienia niezbędną do realizacji zamówienia zgodną z ustawa z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U z 2022 r., poz. 840 ze zm.), to jest osobą, która posiada tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu studiów wyższych na kierunku konserwacja i restauracja dzieł sztuki oraz posiada co najmniej dwunastomiesięczną praktykę zawodową.
1.2. Doświadczenie w zakresie realizacji projektów zbliżonych do projektu będącego przedmiotem postępowania:
Powyższy warunek będzie uznany za spełniony w przypadku wykazania, że oferent wykonał prace konserwatorskie przy neogotyckim obiekcie zabytkowym w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy -w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, wraz z załączeniem dowodów

określających, czy te prace konserwatorskie zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, jest protokół odbioru podpisany przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków oraz inne dokumenty dotyczące odbiorów.
Wymagane jest wykonanie czterech prac konserwatorskich w ramach jednej umowy lub w ramach każdej umowy odrębnie, odpowiadającym swoim rodzajem pracom konserwatorskim stanowiącym przedmiot zamówienia tj. konserwacja neogotyckiego obiektu zabytkowego wpisanego do rejestru zabytków, w tym jednego o wartości nie mniejszej niż 200 000,00 zł brutto. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia spełnienie warunku wiedzy i doświadczenia musi wykazać jeden z wykonawców składających ofertę wspólną.
1.4. Wykonawca posiada ubezpieczanie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę co najmniej 200 000 zł. Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca przedłoży kopię dokumentu potwierdzającego zawarcie umowy z firmą ubezpieczającą ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia.
2. Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć oferenci w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu:
2.1. Wykonawca składa wraz z ofertą oświadczenie stanowiące wykaz osób, wzór oświadczenia to załącznik nr 4 do zapytania ofertowego.
2.2. Wykonawca składa wraz z ofertą dokument potwierdzający odbycie wizji lokalnej dokument ten musi być podpisany przez Zamawiającego, jego wzór stanowi załącznik nr 6 do zapytania ofertowego.
2.3 Wykonawca składa wraz z ofertą wykaz prac konserwatorskich z protokołami odbiorów, formularz wykazu stanowi załącznik nr 5 do zapytania ofertowego.
2.4 Wykonawca przedkłada kopię dokumentu potwierdzającego, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia.
3. Wykonawca, który nie potwierdzi spełniania któregokolwiek z warunków określonych w rozdziale V pkt. 1, z uwzględnieniem sposobu ich udokumentowania zgodnie z opisem zawartym w rozdziale V pkt. 2, zostanie wykluczony z udziału w postępowania tym samym jego oferta zostanie odrzucona.
4. W sytuacji, gdy Wykonawca nie złoży wraz z ofertą dokumentu stanowiącego potwierdzenie spełnienia warunku, może być wezwany do jego uzupełnienia. W przypadku nie złożenia
dokumentu na wezwanie Zamawiającego, oferta zostaje odrzucona.
5. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, co do których brak jest podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w stosunku do żadnego z Wykonawców nie może być podstaw do wykluczenia. Podstawa wykluczenia z procedury zakupowej:
na podstawie art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2023 r. poz. 1497), z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się wykonawców, o których mowa w art. 7 ust. 1 w/w ustawy. Powyższe wykluczenie następować będzie na okres trwania ww. okoliczności. W przypadku wykonawcy wykluczonego na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy, zamawiający odrzuca ofertę takiego wykonawcy, odpowiednio do trybu stosowanego do udzjelenia zamówienia publicznego oraz etapu prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Wykonawca jest zobowiązany złożyć oświadczenie, które potwierdzi brak podstaw wykluczenia na dzień składania ofert, wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 8.
ó.Zamawiający wszystkie określone warunki oceni metodą spełnia / nie spełnia.
VL OPIS KRYTERIÓW OCENY OFERT, WRAZ Z PODANIEM WAG TYCH KRYTERIÓW I SPOSOBU OCENY OFERT _
Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie kierować się następującymi kryteriami i odpowiadającymi im znaczeniami oraz w następujący sposób będzie oceniał spełnienie kryteriów:
Lp. Kryterium oceny Opis kryterium Waga -- udział w ocenie
1. Cena Cena brutto oferty za realizację przedmiotu zamówienia [Cl 80%
2. Okres gwarancji i rękojmi Zaoferowany okres gwarancji i rękojmi za wady, określony w miesiącach, liczony od dnia odbioru końcowego bez uwag [Gl 20%
1. Oferta z najniższą ceną [C] otrzyma maksymalną liczbę punktów, pozostałe oferty otrzymają punkty zgodnie z poniższym wzorem:
cena oferty z najniższą ceną
C=---- ? 100pkt. o 0,80
cena rozpatrywanej oferty
2. Liczba punktów za kryterium ,,okres gwarancji i rękojmi" [G] będzie przyznana w następujący sposób:
1) Zaoferowany okres gwarancji i rękojmi wynoszący od 36 do 47 miesięcy - 5 punktów
2) Zaoferowany okres gwarancji i rękojmi wynoszący od 48 do 59 miesięcy -- 10 punktów
3) Zaoferowany okres gwarancji i rękojmi wynoszący 60 i więcej miesięcy - 20 punktów
4. Ocena końcowa dla poszczególnych wykonawców zostanie ustalona poprzez sumowanie punktów uzyskanych za poszczególne kryteria oceny ofert.
5. Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta przedstawiająca najkorzystniejszy bilans ceny oraz pozostałych kryteriów oceny ofert.
6. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
7. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może zażądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym zaoferowanej ceny.
Za termin złożenia oferty przyjmuje się termin dostarczenia oferty do Zamawiającego
Na kopercie należy umieścić:
nazwę i adres Zamawiającego,
nazwę i adres Wykonawcy wraz z numerem telefonu,
nazwę zadania: Renowacja konfesjonałów i empory kolatorskiej w kościele św. Wojciecha w Jabłonowie Zamku
3. W oryginale należy złożyć:
a) formularz ofertowy -- załącznik nr 1;
b) oświadczenia - załączniki nr 4, 5, 7;
c) potwierdzenie odbycia wizji lokalnej oraz zapoznanie się z dokumentacją projektową -załącznik nr 6
4. W oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem należy złożyć:
a) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy (jeżeli dotyczy);
b) dokument potwierdzający posiadanie polisy od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
c) referencje lub dokumenty potwierdzające wykaz prac konserwatorskich wraz z protokołami odbiorów oraz faktur/rachunków.
Oferta złożona po terminie składania ofert zostanie przez Zamawiającego odrzucona. Oferta powinna być złożona w języku polskim i w formie pisemnej.
VIII. PŁATNOŚĆ WYNAGRODZENIA
1. Płatność wynagrodzenia nastąpi przelewem w terminie do 30 dni od daty otrzymania przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury.
2. Zamawiający dopuszcza wypłatę wynagrodzenia dla poszczególnych rozliczeń w następujących wysokościach:
a) pierwsza faktura częściowa w wysokości różnicy między ceną ofertową brutto a wysokością przyznanego dofinansowania,
b) faktura końcowa w wysokości pozostałej do zapłaty kwoty wynagrodzenia brutto -płatność dofinansowania inwestycji z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.
3. Podstawą wypłaty wynagrodzenia o jakim mowa w punkcie VIL1 i VII. 2 będzie przedłożenie zamawiającemu przez wykonawcę dowodów zapłaty wymaganego wynagrodzenia podwykonawcom lub dalszym podwykonawcom.
IX. DODATKOWE INFORMACJE
1. Wykonawca składając ofertę jest z nią związany przez 30 dni. Biega terminu związania z ofertą rozpoczyna się w dniu wskazanym jako termin składania ofert.

2. Do upływu terminu składania ofert Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany lub uzupełnienia treści niniejszej procedury zakupowej. Wszelkie zmiany i uzupełnienia publikowane będą na stronie na której upubliczniono niniejsze zapytanie. Potencjalni wykonawcy powinni na bieżąco śledzić tę stronę.
3. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania w ramach zapytania ofertowego bez podania przyczyny - na każdym jego etapie - bez ponoszenia jakichkolwiek skutków prawnych i finansowych.
4. Zamawiający zastrzega sobie prawo wydłużenia terminu składania ofert w ramach zapytania ofertowego bez podania przyczyny.
5. Zamawiający może żądać od Oferentów w toku badania i oceny ofert wyjaśnień, dodatkowych dokumentów i informacji dotyczących treści złożonych ofert, bądź uzupełnienia braków w złożonej ofercie wyznaczając Wykonawcy odpowiedni termin. W przypadku nieuzupełnienia oferty lub niezłożenia pełnych wyjaśnień, Zamawiający uprawniony będzie do odrzucenia oferty.
6. W przypadku wystąpienia podejrzenia lub/i przesłanek, które mogą wskazywać, że złożone oświadczenia lub dokumenty w ofercie są nieprawdziwe, Zamawiający może żądać od Oferenta stosownych wyjaśnień na każdym etapie oceny oferty, również po wyborze wykonawcy oraz po podpisaniu umowy. W przypadku niezłożenia w wyznaczonym terminie pełnych wyjaśnień oraz braku udowodnienia, że informacje w złożonej ofercie są zgodne z prawdą, Zamawiający ma prawo do odrzucenia oferty, a także do rozwiązania umowy na etapie jej realizacji.
7. Zamawiający ma prawo do odrzucenia oferty, jeśli oferta jest niekompletna, nie spełnia warunków udziału w postępowaniu, nie spełnia wymogów formalnych, jest niezgodna z zapytaniem lub zawiera rażąco niską cenę. Rażąco niska cena występuje w przypadku gdy cena całkowita oferty jest niższa o co najmniej 30% od wartości zamówienia powiększonej o należny podatek od towarów i usług, ustalonej przed wszczęciem postępowania.
8. Zamawiający, w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, może zwracać się do wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny.
9. Zamawiający, oceniając wyjaśnienia, będzie brał m.in. pod uwagę obiektywne czynniki, w szczególności oszczędność metody wykonania zamówienia, wybrane rozwiązania techniczne, wyjątkowo sprzyjające warunki wykonania zamówienia, wybrane rozwiązania techniczne, wyjątkowo sprzyjające warunki wykonywania zamówienia dostępne dla wykonawcy,(a także przedstawione dowody).
10. Z tytułu odrzucenia oferty, oferentowi nie przysługuje żadne roszczenie w stosunku do Zamawiającego.
11. Zamawiający po dokonaniu oceny ofert opublikuje ogłoszenie o wyborze najkorzystniejszej oferty na stronie na której upubliczniono niniejsze zapytanie.
12. Informacja o terminie i miejscu podpisania umowy zostanie przekazana telefonicznie Wykonawcy, którego ofertę wybrano.
13. Ewentualne spory wynikły w związku z realizacją przedmiotowego zamówienia rozstrzygane będą przez sąd właściwy dla siedziby zamawiającego.
14. Terminem rozpoczęcia realizacji zamówienia jest data podpisania umowy z Wykonawcą, a terminem zakończenia data protokołu odbioru końcowego zamówienia podpisana przez
Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków przy udziale Zamawiającego oraz Wykonawcy.
15. Ewentualne roboty zamienne, które wystąpią podczas procesu realizacji zamówienia muszą zostać wykonane w ramach zaoferowanej ceny ryczałtowej oraz wymagają zgody Zamawiającego.
16. Przyjmuje się, że robotami zamiennymi są roboty ujęte w opisie przedmiotu zamówienia, przewidziane do wykonania wg odpowiedniej technologii i z konkretnych materiałów i urządzeń, lecz za zgodą zamawiającego wykonane w innej technologii, z innych materiałów i przy zastosowaniu innych urządzeń.
17. Ewentualne roboty dodatkowe, niezbędne do wykonania zamówienia podstawowego, które wystąpią podczas procesu realizacji zamówienia mogą być przedmiotem zmiany wartości umowy.
18. Przez zamówienie dodatkowe należy rozumieć takie zamówienie, które nie zostało ujęte w opisie przedmiotu zamówienia określający przedmiot zamówienia podstawowego oraz objęte treścią zapytania ofertowego a jego wykonanie jest niezbędne do zapewnienia prawidłowości całego zamówienia, a Wykonawca nie był w stanie ich przewidzieć, z zastrzeżeniem pkt. 19 i 20. Zakres wskazanych robót musi wynikać ze sporządzonego i zatwierdzonego protokołu konieczności wystąpienia robót, natomiast warunki udzjelenia zamówienia muszą być równoważne do warunków zamówienia podstawowego.
19. Ewentualne roboty, które nie zostały ujęte w opisie przedmiotu zamówienia związanym z niniejszym zapytaniem ofertowym, a są naturalną konsekwencją procesu budowlanego i w naturalny sposób z niego wynikają, uznaje się, że wykonawca robót dysponując opis przedmiotu zamówienia powinien przewidzieć je jako konieczne do wykonania mimo, że opis przedmiotu zamówienia literalnie ich nie wymienia. De facto roboty te są ściśle związane z przedmiotem zamówienia. Wynika to z zawodowego charakteru wykonywanych przez wykonawcę robót budowlanych czynności i przypisanego do nich określonego poziomu wiedzy i doświadczenia zawodowego. Tego typu roboty muszą zostać zrealizowane w ramach zaoferowanej ceny ryczałtowej.
20. Za roboty dodatkowe nie można uznać robót, które wynikają z wykonania większych ilości robót, niż to wynika z opisu przedmiotu zamówienia wskazanego na etapie zapytania ofertowego, gdyż w istocie to roboty, które stanowią przedmiot zamówienia. W interesie Wykonawcy leży własna ocena robót budowlanych przewidzianych do wykonania oraz uwzględnienie wszelkich innych okoliczności które mogą mieć wpływ na cenę. Takie roboty Wykonawca ma obowiązek wykonać w ramach oferowanej ceny ryczałtowej.
21. Wszelkie ewentualne koszty powstałe w trakcie prowadzonych robót w przypadku wystąpienia ewentualnych robót zamiennych lub dodatkowych, których nie da się oszacować na etapie przygotowania oferty leżą po stronie Wykonawcy.
22. Integralną część niniejszego zapytania stanowi wzór umowy - załącznik nr.3 do zapytania.

Uwagi:
X. INFORMACJA DOTYCZĄCA OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, (Dz. Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r., str. 1 oraz Dz. Urz. UE L 127 z 23 maja 2018 r., str. 2), zwanego jako ,,RODO" udostępniam klauzulę informacyjną. Administratorem danych osobowych jest:
a) Parafia Rzymskokatolicka pw. św. Wojciecha w Jabłonowie-Zamku, Jabłonowo-Zamek 64
1. Twoje dane osobowe przetwarzane będą na podstawie:
1) art. 6 ust. 1 lit b) i c), art. 9 ust. 2 lit. g) i art. 10 RODO, w związku z przeprowadzaną procedurą zakupową w formie zapytania ofertowego, w celu realizacji obowiązku prawnego ciążącego na administratorze tj. udzjelenia zamówienia publicznego, jak również w celu zawarcia umowy między zamawiającym a wykonawcą, której przedmiotem jest usługa, dostawa lub robota budowlana oraz jej realizacji (też umowa o podwykonawstwo), a także udokumentowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i jego archiwizacji;
2) art. 6 ust. 1 lit a) RODO na podstawie zgody. Zgoda jest wymagana, gdy uprawnienie do przetwarzania danych osobowych nie wynika wprost z przepisów prawa, a przekażesz administratorowi z własnej inicjatywy więcej danych niż jest to konieczne dla załatwienia Twojej sprawy (tzw. działanie wyraźnie potwierdzające).
2. Twoje dane osobowe możemy ujawniać, przekazywać i udostępniać wyłącznie podmiotom uprawnionym na podstawie obowiązujących przepisów prawa są nimi m.in. osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja zamówienia publicznego, właściciele strony internetowej, na której publikowane będzie postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, podmioty świadczące usługi bankowe, telekomunikacyjne oraz inne podmioty, gdy wystąpią z takim żądaniem oczywiście w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pracownikom oraz współpracownikom administratora.
3. Twoje dane osobowe możemy także przekazywać podmiotom rozliczającym dofinansowanie zamówienia o którym mowa w zapytaniu ofertowym, oraz podmiotom które przetwarzają je na zlecenie administratora tzw. podmiotom przetwarzającym, są nimi m.in. podmioty świadczące usługi informatyczne i inne jednakże przekazanie Twoich danych nastąpić może tylko wtedy, gdy zapewnią one odpowiednią ochronę Twoich praw.
4. Twoje dane osobowe przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, w tym również przez okres przewidziany w przepisach dotyczących przechowywania i archiwizacji dokumentacji, i tak:
1) przez okres 5 lat dla dokumentacji zamówień publicznych. Okres przechowywania liczony jest od 1 stycznia roku następnego od daty zakończenia sprawy;
2) przez okres 10 lat dla umów cywilno-prawnych wraz z dokumentacją dotyczącą ich realizacji, niezależnie od trybu w jakim zostały zawarte. Okres przechowywania liczony jest od 1 stycznia roku następnego od daty zakończenia sprawy;
3) w zakresie danych, gdzie wyraziłeś zgodę na ich przetwarzanie, do czasu cofhięcie zgody, nie dłużej jednak niż do czasu wskazanego w pkt 1.
5. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora masz prawo do:
1) dostępu do treści danych na podstawie art. 15 RODO, zamawiający może żądać od osoby występującej z żądaniem dostępu wskazania dodatkowych informacji, mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia;
2) sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych na podstawie art. 16 RODO, przy czym skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupełnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą Prawo zamówień publicznych oraz nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników;
3) usunięcia danych, na podstawie art. 17 RODO, jeżeli:
a) wycofasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych,
b) dane osobowe przestaną być niezbędne do celów, dla których zostały zebrane lub dla których były przetwarzane,
c) dane są przetwarzane niezgodnie z prawem. W związku z art. 17 ust. 3 lit. b), d) lub e) RODO prawo do usunięcia danych osobowych nie przysługuje;
4) ograniczenia przetwarzania danych na podstawie art. 18 RODO, z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego, a także nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia;
5) cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na przetwarzanie danych dokonywane przez administratora przed jej cofnięciem.
6. Podanie Twoich danych:
1) jest wymogiem ustawy na podstawie, której działa administrator związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Jeżeli odmówisz podania Twoich danych lub podasz nieprawidłowe dane, administrator nie będzie mógł zrealizować celu do jakiego zobowiązują go przepisy prawa -konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Prawo zamówień publicznych;
2) jest wymogiem umownym. Jeżeli nie podasz nam swoich danych osobowych nie będziemy mogli podpisać i realizować z Tobą umowy;
3) jest dobrowolne w zakresie zgody, która może być cofnięta w dowolnym momencie.
7. Przysługuje Ci także skarga do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych -Warszawa ul. Stawki 2, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
8. Dane nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym również w formie profilowania.
9. Administrator nie przekazuje danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowych.

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.