Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
6130z ostatnich 7 dni
23275z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Wykonanie prac konserwatorskich i restauratorskich organów, prospektu organowego,...

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Wykonanie prac konserwatorskich i restauratorskich organów, prospektu organowego, odnowienie dekoracyjnym ścian oraz odnowieniem obrazu sztalugowego

Data zamieszczenia: 2024-03-01
Dane kontaktowe Zamawiającego: Parafia Rzymskokatolicka PW. Świętego Wojciecha Biskupa Męczennika
Gliniany 8
27-530 Ożarów
powiat: opatowski
Tel. 516338226
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Ożarów
Wadium: ---
Nr telefonu: Tel. 516338226
Termin składania ofert: 2024-04-03 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
TYTUŁ ZAMÓWIENIA
Wykonanie prac konserwatorskich i restauratorskich organów, prospektu organowego, odnowienie dekoracyjnym ścian oraz odnowieniem obrazu sztalugowego na płótnie ,,Chrzest Chrystusa" w kościele parafialnym pw. Świętego Wojciecha Biskupa Męczennika w Glinianach, 27-530 Ożarów w ramach inwestycji pn. ,,Renowacja elementów wnętrza kościoła parafialnego w Glinianach." dofinansowanej z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków Edycja RPOZ/2022/7687/PoIskiLad.
CEL ZAMÓWIENIA
Głównym założeniem jest wykonanie prac konserwatorsko - restauratorskich mających na celu przywrócenie obiektom pierwotnych walorów estetycznych, związanych z założeniami programu konserwatorskiego dla ww. prac.
Lokalizacja obiektu: Gliniany 8,27-530 Ożarów, działka nr 893, gmina Ożarów
PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA - został podzielony na 2 zadania/części
1. Wykonanie prac konserwatorskich i restauratorskich organów, prospektu organowego, odnowienie dekoracyjnym ścian oraz odnowieniem obrazu sztalugowego na płótnie ,,Chrzest Chrystusa" w kościele parafialnym pw. Świętego Wojciecha Biskupa Męczennika w Glinianach
1.1 Prace restauratorsko - konserwatorskie w zakresie niniejszego zapytania ofertowego obejmuje w szczególności:
Cześć I.
Organy:
Po dokonanym demontażu instrumentu, konieczne wydaje się oczyszczenie, sprawdzenie i ocena stanu zachowania drewnianej konstrukcji nośnej, wiatrownicy, piszczałek i innych podzespołów organowych. Wykonanie koniecznej dezynsekcji i impregnacji, wymiana osłabionych elementów, wykonanie niezbędnych wzmocnień.
1. Prace przy piszczałkach obejmować powinny:
- piszczałki drewniane: wystawienie, czyszczenie, ocenę stanu zachowania, w razie uszkodzeń i pęknięć naprawę (flekowanie, sklejanie, uszczelnienie), impregnację środkami owadobójczymi i uszczelniającymi, sprawdzenie uszczelnień korków (szpuntów), sprawdzenie metalowych stroików przy piszczałkach otwartych, wymianę uszkodzonych elementów lub w wypadku złego stanu piszczałki - rekonstrukcję
- piszczałki metalowe: wystawienie, czyszczenie, weryfikację, naprawę uszkodzeń, prostowanie, rekonstrukcję piszczałek zniszczonych.
- piszczałki prospek 1 owe: wystawienie, weryfikacja, oczyszczenie, naprawę uszkodzeń, prostowanie i renowacja piszczałek dla uzyskania odpowiedniego wyglądu.
Ponieważ piszczałki prospektowe stanowią znaczną część głosu Pryncypał 4 - a więc głosu bazowego w organach kościoła p. w. iw. Wojciecha w Glinianach - po przeprowadzeniu weryfikacji stanu zachowania, do rozważenia -wydaje się rekonstrukcja części łub całości piszczałek głosu Pryncypał 4 .
2. Prace przy wiatrownicy:
Częściowy demontaż, sprawdzenie zachowania drewna, dezynsekcja i impregnacja. Demontaż, czyszczenie, weryfikacja i naprawa klap tonowych, weryfikacja stanu sprężyn klapek tonowych i ewentualna ich wymiana na nowe, wykonanie koniecznych uszczelnień i napraw. Weryfikacja stanu zachowania i wykonanie napraw i uszczelnień przy zasuwach głosowych. Przegląd kloców głosowych, ławeczek i stojaków podtrzymujących piszczałki, wykonanie niezbędnej dezynsekcji i impregnacji, napraw, ewentualnie rekonstrukcja zniszczonych elementów. Montaż elementów wiatrownicy, regulacja sprężyn przy klapach tonowych, montaż włączników głosowych.
3. Traktura - prace obejmują stół gry i elementy sterujące od stołu gry do klap tonowych i zasuw przy wiatrownicach.
Konieczny jest remont, renowacja stołu gry (w tym naprawa i renowacja klawiatury oraz włączników głosów). Przewiduje się sprawdzenie stanu i ewentualną wymianę końcówek abstraktów, nakrętek regulacyjnych, łączników pomiędzy klapami tonowymi a walkami skrętnymi, kasowanie luzów osi wałków skrętnych i dźwigni kątowych. Konieczna jest konserwacja i naprawa wałków skrętnych, ramy i elementów podtrzymujących.
4. Miech i kanały rozprowadzające powietrze, dmuchawa.
Zakup i montaż w obrębie chóru muzycznego, nowej cichobieżnej dmuchawy. Z racji złego stanu drewna skrzyni i innych elementów miecha, oraz zużytej, popękanej skóry łączącej ruchome części miecha proponuję się rekonstrukcję, wykonanie nowego, nieco mniejszego miecha tak by dało pomieścić się miech i dmuchawę na chórze muzycznym. Konieczne jest wykonanie brakujących lub zniszczonych i uszczelnienie zachowanych kanałów rozprowadzających sprężone powietrze. Naprawa, uruchomienie i regulacja aparatu Tremolla.
Umieszczenie dmuchawy w o obrębie chóru muzycznego w pobliżu miecha poza uproszczeniem systemu kanałów powietrznych, ma też zasadnicze znaczenie w codziennym użytkowaniu instrumentu - zasysane jest powietrze z wnętrza kościoła - ta sama wilgotność i temperatura. Ma to podstawowe znaczenie w technicznej sprawności i utrzymaniu stroju instrumentu.
5. Końcowy montaż wszystkich elementów, intonacja i strojenie głosów.
Montaż wszystkich zakonserwowanych, zrekonstruowanych i nowych elementów, regulacja, intonacja i strojenie całego instrumentu (w systemie równomiernie temperowanym), z zachowaniem przybliżonej do obecnej wysokości stroju.
Cześć II,
Prospekt organowy:
- oczyszczenie mechaniczne, oraz chemiczne wszystkich powierzchni,
- dezynfekcja i dezynsekcja drewna (Hylotoks, woda amoniakalna),
- wielostopniowa, o różnej procentowości, impregnacja wszystkich elementów drewnianych Hekolem KL w Ksylenie,
- sklejenie pęknięć, uzupełnienie ubytków drewna i wykonanie rekonstrukcji (prace stolarskie i rzeźbiarskie); przy użyciu kleju stolarskiego i tych samych, co oryginalne, gatunków drewna,
- mechaniczne usunięcie wtórnych przemalowań i doczyszczenie powierzchni,
- doczyszczenie powierzchni polichromii i złoceń, chemiczne przy użyciu dwumetylo-formamidu,
- uzupełnienie i rekonstrukcja zapraw zgodnie z oryginalną technologią,
- uzupełnienie i rekonstrukcja złoceń (metodą tradycyjną z użyciem złota karatowego na poler i mat,
- uzupełnienie i rekonstrukcja polichromii,
- montaż poszczególnych elementów z wykorzystaniem oryginalnych łączeń kwerenda archiwaliów, prace badawcze, projektowe i dokumentacyjne
Historyczne powierzchnie ścian (w wyznaczonych zakresach)
Głównym założeniem planowanych prac jest ukazanie najcenniejszych świadków historii kościoła. Wybrane fragmenty zostaną poddane pełnym zabiegom konserwatorskimi i opracowane w sposób estetyczny.
PROPONOWANE POSTĘPOWANIE KONSERWATORSKIE.
- oczyszczenie mechaniczne oraz chemiczne powierzchni drewna,
- mechaniczne usunięcie wtórnych przemalowań i doczyszczenie chemiczne (para wodna, rozpuszczalniki aromatyczne) powierzchni malowideł oraz drewna,
- dezynfekcja i dezynsekcja osłabionych miejsc (Hylotoks oraz Algizyd f. Kabe) utrwalenie powierzchni malarskiej, klej rybi z dodatkami antybakteryjny mi (np.
Preventol),
- wielostopniowa impregnacja osłabionych elementów drewnianych Hekolem KL w Ksylenie,
- sklejenie pęknięć, uzupełnienie ubytków drewna i wykonanie rekonstrukcji; przy użyciu kleju stolarskiego i tych samych, co oryginalne, gatunków drewna,
- miejscowe uzupełnienie pasów płótna, z użyciem materiałów i technologii zbliżonej do oryginalnej,
- uzupełnienie i rekonstrukcja zapraw zgodnie z oryginalną technologią,
- uzupełnienie i rekonstrukcja polichromii, metoda naśladowcza, tempera naturalna,
- scalenie kolorystyczne powierzchni drewna, materiały j.w.
- montaż elementów drewnianych (lisic)
- kwerenda archiwaliów, prace badawcze, projektowe i dokumentacyjne.
Obraz sztalugowy na płótnie ,,Chrzest Chrystusa" w złoconej ramie.
Obraz
- zdjęcie z krosien
- dezynfekcja (Preventol)
- oczyszczenie mechaniczne odwrocia obrazu
- wzmocnienie, konsolidacja zapraw (coletta + sprasowanie)
- oczyszczenie powierzchni z usunięciem pociemniałych werniksów i lokalnych retuszy; usunięcie wtórnych nawarstwień i przemalowań /mechaniczne, chemiczne -- zmywacz do powłok DC, 2-metylo formamid, mieszanki rozpuszczalników/,
- sklejenie i uzupełnienie ubytków płótna, pęknięć i rozdarć płótna, żywice syntetyczne,
- wykonanie miejscowych łat na odwrociu, metodą stykową przy użyciu preparatu Pelexstol B500. firmy Maimerii,
- uzupełnienie ubytków zapraw,
- napięcie płótna na podobrazie przy użyciu zszywek tapicerskich,
- położenie werniksu pośredniego,
- uzupełnienie ubytków warstwy malarskiej,
- położenie werniksu końcowego,
Krosno i rama
- oczyszczenie mechaniczne, oraz chemiczne wszystkich powierzchni,
- dezynfekcja i dezynsekcja drewna (Hylotoks, woda amoniakalna)
- lokalna, o różnej procentowości, impregnacja elementów drewnianych Hekolem KL w Ksylenie,
- sklejenie pęknięć, uzupełnienie ubytków drewna i wykonanie rekonstrukcji (prace stolarskie i rzeźbiarskie); przy użyciu kleju stolarskiego i tych samych, co oryginalne, gatunków drewna,
- mechaniczne usunięcie wtórnych przemalowań i doczyszczenie powierzchni,
- doczyszczenie powierzchni złoceń, chemiczne przy użyciu dwu-metylo-formamidu,
- uzupełnienie i rekonstrukcja zapraw zgodnie z oryginalną technologią,
- uzupełnienie i rekonstrukcja złoceń (metodą tradycyjną z użyciem złota karatowego na poler i mat,
- montaż poszczególnych elementów z wykorzystaniem oryginalnych łączeń,
- kwerenda archiwaliów, prace badawcze, projektowe i dokumentacyjne,
1.2 Aktualny stan zachowania i zagrożenia zabytku:
Organy:
Instrument z powodu konieczności przeprowadzenia prac budowlano - ciesielskich, w lipcu 2021 r. został zdemontowany i złożony w gospodarczych pomieszczeniach parafialnych. Do demontażu organy były użytkowane mimo wielu mankamentów. Ogólny stan zachowania można określić jako niezadowalający -- spowodowane jest to złym stanem technicznym, dużymi zanieczyszczeniami, osłabieniem drewna przez owady - szkodniki drewna i ogólnym zużyciem ponad 130-letniego instrumentu. Organy mają tzw. mechaniczną trakturę gry i rejestrów, wiele Jej elementów jest zużytych, obluzowanych, niektóre są połamane. W złym stanie jest stół gry, klawisze manuałowe mają znaczne luzy i przetarcia, włączniki głosów nie działają prawidłowo. Także wiatrownica - poza normalnym eksploatacyjnym zużyciem -- ma pęknięcia, nieszczelności, uszkodzenia drewna.
Niektóre kloce i ławeczki piszczałkowe nie są w stanie dobrze spełniać swoich ról z powodu nieszczelności i osłabienia struktury drewna. Stan piszczałek z racji swojego wieku, wielokrotnego korygowania stroju jest niezadowalający -- choć w przyzwoitym stanie (jak na swój wiek). Na piszczałkach głosów fletowych widać ślady żerowania owadów - szkodników drewna, piszczałki metalowe, mimo wad typu wgniecenia, pęknięcia lub oberwane stroiki, w większości, zasadniczo nadają się użytku. Piszczałki prospektowe z powodu zabrudzenia, zaczernienia spowodowanego utlenieniem, źle prezentują się w frontowej ścianie szafy organowej -- ponadto niektóre są zdeformowane, pozagniatane. Miech ma popękaną skórę, wielokrotnie zaklejaną łatami na zgięciach fałd, drewno skrzyni miecha zaatakowane przez drewnojady, widoczne pęknięcia. Nie działa aparat Tremollo. Dmuchawa organowa ,,rzemieślniczej roboty", hałaśliwa, umieszczona za organami, na strychu w tylnej części kościoła, dodana później -- zapewne po wprowadzeniu elektryfikacji w Glinianach.
Prospekt organowy:
Obiekt został zdemontowany na czas prac przy chórze muzycznym. Przewieziony do pracowni (Zakrzów 173).
Struktura drewna.
Konstrukcja wykonana jest z drewna sosnowego, elementy rzeźbiarskie z drewna lipowego. Wszystkie elementy drewniane prospektu, szafy instrumentu są osłabione poprzez działalność owadzich szkodników drewna oraz bakterii. Zabrudzone, niekiedy zachlapane farbą. W kilku miejscach widoczne są nadpalenia, przegrzanie struktury i pęknięcia. Występują drobne ubytki mechaniczne oraz ubytki detali rzeźbiarskich. Nawarstwienia dekoracji malarskich. Zauważalne są dwie warstwy malarskie, olejne, monochromatyczne: delikatna zieleń Jako warstwa pierwotna oraz ciemnobrązową warstwa wierzchnia, przy elementach rzeźbionych podmalowane chłodną czerwienią. Złocenia oryginalne wykonane są na bolus złotem karatowym, na cienkiej zaprawie kredowo-klejowej. Wtórnie pokryte farbą miedziankową. Oryginalne warstwy są mocno uszkodzone mechanicznie, przetarte.
Historyczne powierzchnie ścian (w wyznaczonych zakresach)
Wybrano reprezentacyjne fragmenty ścian z ciekawą dekoracją, świadczącą o historii obiektu. Owe fragmenty nie będą, jak pozostałe ściany, pokryte drewnianym szalowaniem. Stan powierzchni drewna i polichromii Jest różnorodny. Występują warstwy malarskie z różnych okresów historycznych, uszczelnienia belek, wyrównania powierzchni oraz przypadkowe ,,bjelenia" oraz zachlapania.
Stan zachowania drewna. Belki lokalnie wskazują działalność owadzich szkodników drewna oraz bakterii, są mocno zabrudzone. Uszczelnienia na łączeniu belek wykonano pp. w XVIII wieku przy użyciu pasów płótna i kleju kostnego, następnie wyrównano powierzchnię zaprawą kredowo-klejową. Obecnie uszczelnienia te są mocno uszkodzone, odklejone, z licznymi ubytkami. Warstwa malarska pochodzi z dwóch okresów historycznych: z czasu budowy kościoła oraz z remontu po odzyskaniu kościoła przez katolików. W obu przypadkach, możemy przypuszczać, nastąpiła konsekracja kościoła. Udokumentowana jest ta druga, rok 1738. Zacheuszki bardzo precyzyjnie powtórzono. Z drugą warstwą historyczną związane są też inne fragmenty malowideł zdobiących na wzór barokowy wnętrze: min. Ozdobny portal drzwi prowadzących do zakrystii. Polichromię wykonano rodzajem tempery na bazie kleju kostnego. Remont z roku 1843 przyniósł pobielenie ścian białym wapnem i zasłonięcie wszystkich dekoracji. Remont na przełomie XIX wieku wprowadził szalowanie ścian. Obraz sztalugowy na płótnie ,,Chrzest Chrystusa" w złoconej ramie.
Obiekt przechowywany jest w budynkach parafii.
Obraz:
Krosno sosnowe, Z klinami, bez fazowania bez łączeń stolarskich w narożnikach. Jest mocno zabrudzone, z niewielkim śladem degradacji biologicznej. Płótno zabrudzone, pofałdowane, z dużym
uszkodzeniem mechanicznym, o postrzępionych krawędziach. Zaprawy wyjałowione, popękane z tendencją do osypywania się. Warstwa malarska zmatowiona, przetarta, z drobnymi ubytkami na skutek oczyszczania wodą. Werniksy zachowane śladowo.
Rama:
Konstrukcja wykonana Jest z drewna sosnowego, elementy rzeźbiarskie z drewna lipowego. Drewno jest nieco osłabione poprzez działalność owadzich szkodników drewna oraz bakterii. Zabrudzone. Występują drobne ubytki mechaniczne detali rzeźbiarskich (jednego narożnika brakuje całkowicie i fragmentów w pozostałych. Złocenia oryginalne wykonane są na bolus złotem karatowym, na cienkiej zaprawie kredowo-klejowej. Lokalnie, wtórnie pokryte farbą miedziankową. Oryginalne warstwy są uszkodzone mechanicznie, przetarte.
Powyższe prace mają być zgodne z Programem Prac Konserwatorskich oraz decyzją Konserwatora Zabytków, które stanowią załączniki do niniejszego ogłoszenia.
1.3 Opis zabytku
Kościół parafialny pod wezwaniem Św. Wojciecha został wzniesiony zapewne w 1573 roku. Na przełomie XVI/XVII wieku zamieniony był na zbór, przebudowany na przełomie XVII/XVIII, konsekrowany w 1738r.; odnawiany 1843r. Orientowany. Drewniany, konstrukcji zrębowej, oszalowany. Prezbiterium zamknięte wielobocznie, przy nim od północy. Zakrystia; nawa nieco szersza od prezbiterium, z obszerną kruchtą od zachodu, dobudowana po 1903. Wewnątrz pozorne sklepienie kolebkowe, w nawie z uskokami. W prezbiterium za ołtarzem głównym, na belce zrębu wycięta data 1573. Dach z w. XVII/XVIII gontowy, dwuspadowy, od zachodu z półszczytem; boczne części nawy wyodrębnione daszkami pulpitowymi. Wieżyczka na sygnaturkę późnobarokowa w. XVIII- Ołtarz główny ok. 1730, Z rzeźbami Wiary Nadziei, Miłości i Sprawiedliwości, oraz dekoracja w stylu regencji."
Chór muzyczny na czterech drewnianych stupach Z prostym parapetem." Y"- Katalog Zabytków Sztuki w Polsce. T.III. Powiat opatowski.
W póz XXI wieku przeprowadzono konserwacje drewnianego wyposażenia kościoła: ołtarz główny, dwa boczne, ambona i chrzcielnica. Obecnie, od kilku lat, trwa nieprzerwanie kompleksowy remont całej struktury budynku kościoła. Prace ciesielskie maja charakter ratunkowy.
Organy
Budowniczy i czas powstania: najprawdopodobniej - Tomasz Grudziński, 1892 r. (Świadczy o tym napis na papierowej wklejce w komorze powietrznej wiatrownicy) Krótki opis - organy jednomanuałowe, 7-głosowe, mechaniczna traktura gry i rejestrów, wiatrownica klapowo-zasuwowa. Miech magazynowy z dwoma podawaczami na zewnątrz szafy organowej. Dmuchawa organowa na strychu, w tylnej kościoła. Stół gry wbudowany w lewą ścianę szafy organowej, bokiem do ołtarza. Zakres klawiatury: C do c3 (49 klawiszy).
Aktualnie zestaw głosów jest następujący:
Pryncypał 4'
Flet Major 8'
Flet otwarty 4'
Flet Minor 4'
Oktawa 2'
Kwinta 1 1/3 Mixtura 2 x
Prospekt organowy
Instrument organowy powstał w latach 1891-92, Daty występują wraz z inskrypcjami wewnątrz konstrukcji, (w roku 1891 Piotr Klamczyński - pp. autor prospektu, szafy; w roku 1892 Tomasz Grudziński - autor instrumentu).
Z danych historycznych wynika, że od osiemnastego wieku istniał tutaj instrument organowy. Opisy zachowane w ciągu dziewiętnastego wieku mówią o różnej jego kondycji.
Wraz z powstaniem obecnego instrumentu pojawiają się przypuszczenia - ,,wybudował nowy instrument zachowując dawny, barokowy prospekt" co wydaje się mało prawdopodobne analizując stan drewna oraz sposób jego obróbki. Możemy przypuszczać, iż wykonując obecny mebel wzorowano się na wcześniejszym.
Obraz
Obraz stanowi wyposażenie kościoła.
Obraz olejny na płótnie 100x75 em. W drewnianej profilowanej ramie, z barokowymi ornamentami w narożnikach. Kompozycja harmonijna, statyczna; kolorystyka delikatna. Pochylony Chrystus stoi w Jordanie, na skale przyklęknął Jan Chrzciciel. Powyżej w chmurach Bóg Ojciec unoszony przez anioły.
1.4 Wszelkie użyte w opisie przedmiotu zamówienia bezpośrednie wskazania danego producenta lub dostawcy, konkretnej marki oraz nazwy własnej poszczególnych producentów, nazwy określonego wyrobu lub źródła lub znaku towarowego, patentu, rodzaju lub specyficzne pochodzenie zostały użyte pomocniczo i nie stanowią wskazania obowiązku ich stosowania w ofercie. Zamawiający dopuszcza, w każdym aspekcie zamówienia, zastosowanie rozwiązań równoważnych lub lepszych od wskazanych pod warunkiem, że ich zastosowanie nie będzie prowadzić do pogorszenia wskazanych parametrów technicznych, funkcjonalnych i jakościowych. Udowodnienie, że oferowane rozwiązanie jest równowartościowe lub lepsze od wymaganego, leży po stronie oferenta. Zaproponowane materiały muszą uzyskać akceptację Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków oddział Sandomierz.
2. Okres gwarancji.
Wykonawca zobowiązuje się do udzjelenia min. 36 miesięcy gwarancji i rękojmi za wady na wykonane prace, objęte niniejszym zamówieniem.
3. Odbiór robót (częściowy i ostateczny lub tylko ostateczny) dokonywany będzie przez przedstawiciela Zamawiającego przy udziale Wykonawcy z udziałem Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków oddział Sandomierz.
4. Podmiotom zainteresowanym udziałem w postępowaniu Zamawiający umożliwi przeprowadzenie wizji lokalnej miejsca objętego zamówieniem, celem poznania specyfiki zamówienia. W celu przeprowadzenia wizji lokalnej prosimy o kontakt z Zamawiającym. Nieruchomość, której dotyczy zamówienie zlokalizowana jest w Gliniany 8, 27-530 Ożarów działka nr 893, obręb Gliniany, gmina Ożarów.
5. Zamawiający dopuszcza składania ofert częściowych. Dwie części.
6. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
7. Zamawiający dopuszcza powierzenie części lub całości zamówienia podwykonawcom.

Dokument nr: 1/2024

Składanie ofert:
TERMIN SKŁADANIA ofert do dnia 03.04.2024 r. do godz. 11.00.
Dopuszcza się złożenie oferty:
1. w formie papierowej za pośrednictwem poczty, kuriera lub osobiście.
Miejsce składania ofert: siedziba Zamawiającego - Parafia Rzymskokatolicka PW. Świętego Wojciecha Biskupa Męczennika Gliniany 8, 27-530 Ożarów
Liczy się dzień i godz. wpływu oferty, a nie nadania oferty czy też jej sporządzenia.

Miejsce i termin realizacji:
Planowany termin zakończenia rzeczowej realizacji zamówienia: do 30.04.2025r.
Planowany termin podpisania umowy z wykonawcą: do 60 dni od wyboru wykonawcy. Planowany termin rozpoczęcia realizacji zamówienia: 10.05.2024 r.
MIEJSCE REALIZACJI PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Gliniany 8, 27-530 Ożarów działka nr 893, obręb Gliniany, gmina Ożarów, lub pracownia konserwatorska wykonawcy.

Wymagania:
SPOSÓB I MIEJSCE PUBLIKACJI ZAMÓWIENIA
Upublicznienie zapytania ofertowego poprzez umieszczenie zapytania na stronie internetowej Wnioskodawcy: www.ozarow.pl
TRYB UDZIELANIA ZAMÓWIENIA
1. Niniejsze postępowanie prowadzone jest w sposób konkurencyjny i transparentny, w szczególności z uwzględnieniem § 8 ust. 6 Regulaminu Naboru Wniosków o Dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
2. Do niniejszego zaproszenia do składania ofert nie stosuje się Ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1650 z późn. zm.).
3. Dane osobowe przekazane Zamawiającemu w toku prowadzenia postępowania będą przetwarzane zgodnie z regulacjami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (dalej Rozporządzenie RODO). Szczegółowe informacje w tym zakresie znajdują się w Klauzuli informacyjnej RODO stanowiącej załącznik nr 3 do niniejszego zapytania ofertowego.
4. W sprawach nieuregulowanych zastosowanie znajdują bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. z 2023 r. póz. 1605 z późn. zm.).
Termin realizacji zamówienia może ulec zmianie tylko w uzasadnionych okolicznościach oraz pod warunkiem otrzymania zgody Prezesa Rady Ministrów w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. Szczegółowe informacje w tym zakresie zostały opisane w warunkach zmiany umowy.
WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Oferenci, którzy:
a. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
b. Przed przystąpieniem do prac wszystkie prace restauratorskie i konserwatorskie zostaną uzgodnione z konserwatorem zabytków.
b. Posiadają wiedzę i doświadczenie w zakresie wykonania niniejszego zamówienia tj. wykonywali prace konserwatorskie w podobnym zakresie prac.
c. Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. co najmniej jedną osobę, posiadającą uprawnienia do kierowania lub samodzielnego wykonywania prac - zgodnie z art. 37a ustl i 2 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami wraz z dokumentami potwierdzającymi te uprawnienia.
d. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia we wskazanych terminach.
e. Zagwarantują, że okres gwarancji i rękojmi za wady dla przedmiotu zamówienia wynosi 36 miesięcy od dnia odbioru końcowego.
Powyższe warunki uznaje się za spełnione, jeśli Oferent złoży oświadczenie w powyższym zakresie.
MINIMALNY ZAKRES OFERTY
- pełna nazwa i adres oferenta;
- cena ryczałtowa brutto;
- data sporządzenia oferty;
- oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, zawarte we wzorze oferty stanowiącej załącznik nr 1 do zapytania ofertowego;
- oświadczenie o braku powiązań kapitałowych i osobowych zawarte we wzorze oferty stanowiącej załącznik nr 1 do zapytania ofertowego;
- dokument potwierdzający kwalifikacje osób skierowanych do realizacji zamówienia zgodnie z art. 37a ustl i 2 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.
Oferta nie posiadająca minimalnego zakresu wskazanego powyżej nie będzie brana pod uwagę podczas wyłaniania oferenta.
Oferta powinna być złożona zgodnie ze wzorem oferty (formularz ofertowy), stanowiącym załącznik nr 1 do zapytania ofertowego.
KRYTERIA OCENY OFERTY I OPIS SPOSOBU PRZYZNAWANIA PUNKTACJI
1. Wszystkie oferty jakie wpłyną do Zamawiającego w odpowiedzi na zapytanie ofertowe zostaną poddane weryfikacji pod kątem zgodności z przedmiotem zamówienia. Oferta, która nie będzie zgodna z przedmiotem zamówienia lub taka która zostanie przedstawiona w formie uniemożliwiającej weryfikację tych informacji zostanie odrzucona jako niezgodna z przedmiotem zamówienia.
2. Zamawiający dokona oceny punktowej ofert, które:
a) zostały złożone w terminie,
b) są zgodne z przedmiotem zamówienia,
c) spełniają warunki udziału w postępowaniu,
d) przedstawiły ofertę zgodnie z wymaganiami wskazanymi w minimalnym zakresie oferty.
3. Ocena punktowa zostanie dokonana na podstawie oceny kryterium cena - 100%, zgodnie z poniższym wyjaśnieniem.
Punktacja oraz waga procentowa kryteriów oceny ofert, ich znaczenie oraz sposób przyznawania punktacji:
1 - cena: 100%
Ocenie podlega cena brutto danej oferty. Maksymalna punktacja dla danej oferty z najniższą ceną brutto to 100 pkt. Kolejne oferty oceniane są proporcjonalnie do podanej ceny brutto zgodnie ze wzorem: (cena brutto najniższa / cena brutto danej oferty) * 100 pkt.
Zamawiający dokona wyboru najkorzystniejszej oferty zgodnie z przedstawionymi kryteriami wg wzoru:
W = C (cena) gdzie:
W - Wybrana oferta C - najkorzystniejsza cena
4. Oferta z największą ilością punktów zostanie wyłoniona jako najbardziej korzystna.
5. W przypadku, kiedy oferenci otrzymają identyczną liczbę punktów tj. podali taką samą najniższą cenę, Zamawiający zwróci się do tych podmiotów z prośbą o przedłożenie ponownie ofert zawierających cenę we wskazanym przez Zamawiającego terminie, po czym Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę spośród ponownie złożonych ofert.
6. Informacja o wyborze najkorzystniejszych oferty zostanie upubliczniona na stronie internetowej Wnioskodawcy: www.ozarow.pl.
7. W przypadku, gdy cena najkorzystniejszej oferty przekroczy budżet projektu zaplanowany na realizację usługi, Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia całego postępowania objętego niniejszym zapytaniem ofertowym lub prawo do negocjowania ceny z Wykonawcą, który złożył najkorzystniejszą ofertę. W przypadku podjęcia negocjacji, gdy
negocjacje nie przyniosą efektu, Zamawiający unieważni wybór wyłonionego Wykonawcy i będzie rozpatrywał oferty kolejnych Wykonawców znajdujących się na liście rankingowej.
8. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia zamówienia bez podania przyczyny.
3. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
4. Zmawiający nie zwraca przesłanych ofert.
ZAKRES WYKLUCZENIA
Z udziału w postępowaniu wykluczeni są Wykonawcy powiązani osobowo i kapitałowo z Zamawiającym, tym samym do udziału w postępowaniu Zamawiający dopuści podmioty, które złożą następujące oświadczenie w tym zakresie:
Wykonawca oświadcza, że nie jest powiązany osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym. Przez powiązania osobowe lub kapitałowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy a Wykonawcą, polegające w szczególności na:
a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
b) posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego łub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
WARUNKI ZMIANY UMOWY
1. Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, z zastrzeżeniem pkt. 2, pkt. 3, pkt. 4 i pkt. 6,
2. Dopuszcza się istotne zmiany postanowień zawartej umowy, w stosunku do treści oferty w przypadku wystąpienia przynajmniej jednego z poniższych powodów:
- wystąpienia uzasadnionych zmian w zakresie i sposobie wykonania przedmiotu zamówienia;
- wystąpienia uzasadnionych i adekwatnych przyczyn do zmian w zakresie i sposobie wykonania przedmiotu zamówienia wynikających z wprowadzonych zmian do wniosku o dofinansowanie inwestycji;
- wystąpienia obiektywnych przyczyn niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy;
- wystąpienia okoliczności będących wynikiem działania siły wyższej;
- zmiany istotnych regulacji prawnych;
- wystąpienia odmowy lub wydłużenia terminów wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę;
- wystąpienia przyczyn związanych z procedurami rozliczenia dofinansowania inwestycji ze środków Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
3. Dopuszcza się możliwość zmiany terminu realizacji umowy, w szczególności w sytuacjach wskazanych w pkt. 2, w sytuacjach niezależnych od wykonawcy np. z powodu niesprzyjających warunków pogodowych, gdyby dalsza realizacja prac budowlanych mogła spowodować niekorzystne dla obiektu konsekwencje, w sytuacji przedłużających się procedur związanych z niezbędnymi pozwoleniami, w sytuacjach związanych z koniecznością wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, które ze względu na zasady wiedzy technicznej i sztuki budowlanej wymagają dodatkowego czasu ponad termin wynikający z umowy, innych sytuacji uzasadnionych protokołem konieczności.
4. Wydłużenie terminu realizacji umowy na wniosek Wykonawcy będzie możliwe wyłącznie po uzyskaniu zgody Zamawiającego i będzie możliwe wyłącznie w sytuacji, gdy konieczność wydłużenia tego terminu wynika z przyczyn obiektywnych.
5. Zmiany umowy, o których mowa w pkt. 2, pkt. 3 i pkt.4 nie mogą powodować zwiększenia wartości umowy.
6. Zmiany umowy, o których mowa w pkt. 2, pkt. 3, i pkt. 4 wymagają zgody obydwu stron umowy i formy pisemnej pod rygorem nieważności.
DODATKOWE WARUNKI
1. Termin związania ofertą: 60 dni kalendarzowych.
2. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Oferenta.
3. Oferta oraz składane łącznie z nią dokumenty muszą być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Oferenta, a podpisy muszą umożliwić identyfikację tożsamości osób je składających tj. podpis powinien być złożony wraz z imienną pieczątką lub podpis powinien być czytelny z podaniem imienia i nazwiska przez osobę upoważnioną do reprezentacji Wykonawcy zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej (CEIDG). Jeżeli osoba/osoby podpisująca/e ofertę nie wynika z KRS lub z ewidencji działalności gospodarczej (CEIDG), to należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo dla tej osoby. Pełnomocnictwo to musi w swej treści wyraźnie wskazywać uprawnienia tej osoby do składania oświadczeń woli w postępowaniu o udzielenie zamówienia, np. do podpisania oferty.
4. Do upływu terminu składania ofert Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany lub uzupełnienia treści niniejszego zapytania ofertowego. W tej sytuacji potencjalni Wykonawcy,
którzy złożyli już ofertę zostaną poinformowani o dokonanej zmianie treści zapytania ofertowego i o ewentualnym nowym terminie składania ofert.
5. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania w ramach zapytania ofertowego bez podania przyczyny - na każdym jego etapie - bez ponoszenia jakichkolwiek skutków prawnych i finansowych.
6. Zamawiający zastrzega sobie prawo wydłużenia terminu składania ofert w ramach zapytania ofertowego bez podania przyczyny.
7. Zamawiający może żądać od Oferentów w toku badania i oceny ofert wyjaśnień, dodatkowych dokumentów i informacji dotyczących treści złożonych ofert, bądź uzupełnienia braków w złożonej ofercie wyznaczając Wykonawcy odpowiedni termin. W przypadku nieuzupełnienia oferty lub niezłożenia pełnych wyjaśnień, Zamawiający uprawniony będzie do odrzucenia oferty.
8. W przypadku wystąpienia podejrzenia lub/i przesłanek, które mogą wskazywać, że złożone oświadczenia lub dokumenty w ofercie są nieprawdziwe, Zamawiający może żądać od Oferenta stosownych wyjaśnień na każdym etapie oceny oferty, również po wyborze wykonawcy oraz po podpisaniu umowy. W przypadku niezłożenia w wyznaczonym terminie pełnych wyjaśnień oraz braku udowodnienia, że informacje w złożonej ofercie są zgodne z prawdą, Zamawiający ma prawo do odrzucenia oferty, a także do rozwiązania umowy na etapie jej realizacji.
9. Zamawiający ma prawo do odrzucenia oferty, jeśli oferta jest niekompletna, nie spełnia warunków udziału w postępowaniu, nie spełnia wymogów formalnych, jest niezgodna z zapytaniem lub zawiera rażąco niską cenę. Rażąco niska cena występuje w przypadku gdy cena całkowita oferty jest niższa o co najmniej 30% od wartości zamówienia powiększonej o należny podatek od towarów i usług, ustalonej przed wszczęciem postępowania.
10. Zamawiający, w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, może zwracać się do wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny.
11. Zamawiający, oceniając wyjaśnienia, będzie brał m.in. pod uwagę obiektywne czynniki, w szczególności oszczędność metody wykonania zamówienia, wybrane rozwiązania techniczne, wyjątkowo sprzyjające warunki wykonania zamówienia, wybrane rozwiązania techniczne, wyjątkowo sprzyjające warunki wykonywania zamówienia dostępne dla wykonawcy, oryginalność projektu wykonawcy (a także przedstawione dowody).
12. Z tytułu odrzucenia oferty, oferentowi nie przysługuje żadne roszczenie w stosunku do Zamawiającego.
13. Podana cena w ofercie stanowi cenę ryczałtową i obejmuje wszystkie koszty niezbędne do należytego wykonania niniejszego zamówienia. Podana cena ofertowa będzie niezmienna przez cały okres obowiązywania umowy.
14. Podana cena w ofercie jest ceną brutto i musi być podana w polskich złotych (PLN) liczbowo oraz słownie.
15. Oferowaną cenę ryczałtową brutto wpisaną do formularza oferty należy wyliczyć w szczególności w oparciu o aktualne, powszechnie stosowane katalogi, cenniki, taryfikatory bądź inne wskaźniki kosztów, dane przedstawione w Ogłoszeniu, w tym wynikające z istotnych postanowień umowy, opis przedmiotu zamówienia, jego zakres, ewentualną wizję lokalną, koszty wykonania w okresie udzielonej przez Wykonawcę gwarancji wymaganych
przeglądów gwarancyjnych, koszty ubezpieczenia OC, koszty związane z obowiązującymi przy wykonaniu zamówienia przepisami prawa w tym koszty należnego podatku od towarów i usług VAT, jak również koszty wynikające z wszelkich upustów i rabatów.
16. Wykonawca określając wynagrodzenie zobowiązany jest do bardzo starannego zapoznania się z przedmiotem zamówienia, warunkami wykonania i wszystkimi czynnikami mogącymi mieć wpływ na cenę zamówienia.
17. Podana w ofercie kwota brutto obejmuje wszelkie koszty związane z realizacją zamówienia w tym m.in. ewentualny podatek VAT i/lub wszystkie obciążenia z tytułu ubezpieczeń społecznych, ubezpieczeń zdrowotnych, funduszu pracy i innych - jeżeli wystąpi obowiązek ich zapłacenia.
18. Terminem rozpoczęcia realizacji zamówienia jest data podpisania umowy z Wykonawcą, a terminem zakończenia data protokołu odbioru końcowego zamówienia podpisana przez Zamawiającego z udziałem Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków oddział Sandomierz.
19. Ewentualne roboty zamienne, które wystąpią podczas procesu realizacji zamówienia muszą zostać wykonane w ramach zaoferowanej ceny ryczałtowej oraz wymagają zgody Zamawiającego.
20. Przyjmuje się, że robotami zamiennymi są roboty ujęte w opisie przedmiotu zamówienia, przewidziane do wykonania wg odpowiedniej technologii i z konkretnych materiałów i urządzeń, lecz za zgodą zamawiającego wykonane w innej technologii, z innych materiałów i przy zastosowaniu innych urządzeń.
21. Ewentualne roboty dodatkowe, które wystąpią podczas procesu realizacji zamówienia mogą być przedmiotem zmiany wartości umowy, co zostało dokładnie opisane w pkt. ,,Warunki zmiany umowy" niniejszego zapytania ofertowego.
22. Przez zamówienie dodatkowe należy rozumieć takie zamówienie, które nie zostało ujęte w opisie przedmiotu zamówienia określający przedmiot zamówienia podstawowego oraz objęte treścią zapytania ofertowego a jego wykonanie jest niezbędne do zapewnienia prawidłowości całego zamówienia, a Wykonawca nie był w stanie ich przewidzieć, z zastrzeżeniem pkt. 23 i 24. Zakres wskazanych robót musi wynikać ze sporządzonego i zatwierdzonego protokołu konieczności wystąpienia robót, natomiast warunki udzjelenia zamówienia muszą być równoważne do warunków zamówienia podstawowego.
23. Ewentualne roboty, które nie zostały ujęte w opisie przedmiotu zamówienia związanym z niniejszym zapytaniem ofertowym, a są naturalną konsekwencją procesu budowlanego i w naturalny sposób z niego wynikają, uznaje się, że Wykonawca robót dysponując opis przedmiotu zamówienia powinien przewidzieć je jako konieczne do wykonania mimo, że opis przedmiotu zamówienia literalnie ich nie wymienia. De facto roboty te są ściśle związane z przedmiotem zamówienia. Wynika to z zawodowego charakteru wykonywanych przez wykonawcę robót budowlanych czynności i przypisanego do nich określonego poziomu wiedzy i doświadczenia zawodowego. Tego typu roboty muszą zostać zrealizowane w ramach zaoferowanej ceny ryczałtowej.
24. Wszelkie ewentualne kosztorysy wykonywane w trakcie prowadzonych robót w przypadku wystąpienia ewentualnych robót zamiennych lub dodatkowych, których nie da się oszacować na etapie przygotowania oferty leżą po stronie Wykonawcy.
25. Zaplata wynagrodzenia:
25. 1. Zamawiający udzieli Wykonawcy zaliczki na poczet wykonania przedmiotu umowy w wysokości 2% wartości wynagrodzenia brutto wynikającego ze złożonej oferty.
25.2. Zaliczka zostanie wypłacona na rachunek bankowy Wykonawcy w terminie 14 dni od przekazania placu budowy. Wykonawca w terminie 7 dni od otrzymania zaliczki wystawi fakturę VAT/rachunek na kwotę obejmującą otrzymaną zaliczkę.
25.3. Zaliczka wypłacona Wykonawcy zostanie rozliczona poprzez pomniejszenie wartości faktury końcowej Wykonawcy o kwotę zaliczki udzielonej Wykonawcy.
25.4. Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu umowy, w wysokości wynikającej z rozliczenia zaliczki, o którym mowa w pkt. 25.3. płatne będzie po:
1) protokolarnym odbiorze końcowym robót,
2) przedstawieniu dowodów zapłaty wymagalnego wynagrodzenia podwykonawcom i dalszym podwykonawcom, o których mowa w pkt. 26, biorącym udział w realizacji odebranych robót budowlanych,
3) wystawieniu faktury / rachunku przez Wykonawcę.
25.5. Wykonawca zapewni finansowanie Inwestycji w części niepokrytej zaliczką (udziałem własnym Zamawiającego), na czas poprzedzający wypłatę środków z promesy przez Bank Gospodarstwa Krajowego.
25.6. Zapłata wynagrodzenia Wykonawcy Inwestycji w całości nastąpi po wykonaniu inwestycji w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia odbioru Inwestycji przez Zamawiającego.
26. Jeżeli Wykonawca realizuje przedmiot umowy przy udziale podwykonawców, to mają zastosowanie następujące postanowienia:
1) Podział wynagrodzenia dla poszczególnych podwykonawców będzie przedmiotem rozliczeń pomiędzy nimi a Wykonawcą.
2) Za działania i zaniedbania podwykonawców, Wykonawca ponosi odpowiedzialność względem Zamawiającego jak za postępowanie własne.
wypłata środków z Promesy nastąpi po zakończeniu prac w ramach realizacji Inwestycji:
a) pierwsza transza w całości po zakończeniu całości robót pomniejszonej o kwotę wypłaconą w zaliczce,
LISTA DOKUMENTÓW/OŚWIADCZEŃ WYMAGANYCH OD WYKONAWCY
1. Oferta zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik 1 do zapytania ofertowego.
2. Dokument potwierdzający kwalifikacje osób skierowanych do realizacji zamówienia zgodnie z art. 37a ustl i 2 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.

Uwagi:
Kancelaria parafialna czynna jest:
- w dni powszednie od 8.00 do 12.00
- w dniu 03.04.2024r. kancelaria czynna od 8.00-11.00

Kontakt:
OSOBA DO KONTAKTU W SPRAWIE OGŁOSZENIA
Ks. Bogusław Wojtowicz - Proboszcz Parafii
Tel. 516338226

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.