Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
6130z ostatnich 7 dni
24519z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Prace konserwatorskie przy ogrodzeniu kościoła

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Prace konserwatorskie przy ogrodzeniu kościoła

Data zamieszczenia: 2024-03-13
Dane kontaktowe Zamawiającego: Parafia Rzymsko-Katolicka p.w. Przemienienia Pańskiego
ul. Kościelna 3
87-700 Aleksandrów Kujawski
powiat: aleksandrowski
tel. 54 282 20 54
lmalinowski@diecezja.wloclawek.pl
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Aleksandrów Kujawski
Wadium: 20 000,00 zł
Nr telefonu: tel. 54 282 20 54
Termin składania ofert: 2024-04-12 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
Ogłoszenie o zapytaniu ofertowym pn.

,,Prace konserwatorskie przy ogrodzeniu kościoła Parafialnego p.w. Przemienienia Pańskiego w Aleksandrowie Kujawskim - etap I"
zapraszamy do złożenia ofert cenowych w postępowaniu na ROBOTY BUDOWLANE pn.:

Prace konserwatorskie przy ogrodzeniu kościoła Parafialnego p.w. Przemienienia Pańskiego w Aleksandrowie Kujawskim - etap I

1.2 Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki publiczne, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane. Dopuszcza się również unieważnienie postępowania bez podawania przyczyn.
IV. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

1. Przedmiotem zamówienia jest:

a) kompleksowy remont ceglanego ogrodzenia kościoła. Z uwagi na oryginalną, pierwotną formę i znaczną ilość materii zabytkowej, prace będą miały charakter konserwatorski. Podstawowym założeniem prac jest zachowanie oryginalnego budulca w jak największym stopniu. Ponadto zatrzymane zostaną procesy destrukcyjne i przywrócony zostanie dawny wygląd zabytku.
Prace polegać będą na stabilizacji fundamentów obiektu z jednoczesnym wykonaniem izolacji przeciwwilgociowej, usunięciu soli rozpuszczalnych w wodzie, stabilizacji spękań i rozwarstwień muru, oczyszczeniu powierzchni cegieł, rekonstrukcji braków lica muru, wymianie spoinowania, wzmocnieniu i hydrofobizacji w niezbędnym zakresie.
Ponadto konserwacji poddana zostanie metaloplastyka przęseł frontowych.
Oczekiwanym efektem będzie w pełni zabezpieczona materia zabytkowego ogrodzenia. Ponadto przywrócony zostanie dawny wygląd ogrodzenia.,

b) transport i utylizacja odpadów zgodnie z Ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1587 z późn. zm.)
c) dokonanie uzgodnień z odpowiednimi organami (w tym w szczególności z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków - Delegatura we Włocławku).

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się we wzorze umowy, przedmiarach, projektach i reszcie dokumentacji. Wymagania techniczne szczegółowe dla nowej stolarki okiennej zawarte są w załączonej dokumentacji technicznej stanowiącej integralną część umowy. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej. Z uwagi, że budynek przy którym będą prowadzone prace wpisany jest do Rejestru Zabytków prace objęte przedmiotem zamówienia będą wykonywane pod nadzorem Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, który wykonuje funkcje organu administracji państwowej w zakresie ochrony zabytków.

UWAGA: proponowane do wbudowania materiały oraz wyroby winny być zaopatrzone we wnioski materiałowe i uzyskać akceptację Zamawiającego. Użyte materiały muszą posiadać aktualne atesty zgodnie z Polskimi Normami przenoszącymi normy europejskie lub równoważnymi. Przedmiotowe zamówienie, Wykonawca zobowiązuje się wykonać na warunkach określonych w Ogłoszeniu o zapytaniu Ofertowym wraz z załącznikami stanowiącymi integralną część Specyfikacji, a w szczególności zgodnie z postanowieniami Umowy oraz załączonym przedmiarem. Na podstawie przedmiaru Wykonawca wykona ofertowy kosztorys budowlany który musi być szczegółowy i zawierać następujące elementy: stronę tytułową, przedmiar robót, kalkulację szczegółową zastosowanych cen jednostkowych, tabelę elementów scalonych oraz w załączniku - dla analiz indywidualnych i analogii - kalkulację szczegółową cen jednostkowych wraz z uzasadnieniem. Nazw materiałów, urządzeń lub producentów, które mogą pojawić się w dokumentacji projektowej nie należy traktować jako narzuconych bądź sugerowanych przez Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza zastosowanie innych równoważnych materiałów lub urządzeń do podanych w dokumentacji (spełniających wymagania podane w niniejszym Ogłoszeniu lub załącznikach do Ogłoszenia). Wykonawca, który na etapie realizacji robót budowlanych, powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązania spełniają wymagania określone przez Zamawiającego i w zaleceniach konserwatorskich. W przypadku gdy Zamawiający użył w opisie przedmiotu zamówienia oznaczeń norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia należy je rozumieć jako przykładowe. Zamawiający zgodnie z art. 99 ust. 5 ustawy Pzp dopuszcza w każdym przypadku zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym w treści Ogłoszenia o zapytaniu ofertowym, całej dokumentacji postępowania. Każdorazowo gdy wskazana jest w niniejszym Ogłoszeniu/dokumentacji norma, należy przyjąć, że w odniesieniu do niej użyto sformułowania ,,lub równoważna". W przypadku, gdy w dokumentacji zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji technicznej. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez zamawiającego. Użycie w Ogłoszeniu lub dokumentacji oznakowania oznacza, że Zamawiający akceptuje także wszystkie inne oznakowania potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania. W przypadku, gdy wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonego przez zamawiającego oznakowania lub oznakowania potwierdzającego, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania, zamawiający w terminie przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonego oznakowania lub określone wymagania wskazane przez zamawiającego. Użycie w Ogłoszeniu/dokumentacji wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku gdy dany wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia..

2.1. W ramach oferty obowiązki Wykonawcy są następujące:
a) przestrzeganie przepisów prawa dotyczących realizacji przedmiotu zamówienia;
b) należyte wykonanie obowiązków określonych niniejszą umową, Ogłoszeniem o zapytaniu ofertowym wraz z załącznikami, przedmiarem, projektami i całą dokumentacją;
c) pisemne powiadomienie właściwych organów związanych z realizacją zamówienia o rozpoczęciu prac, w tym Wykonawca we własnym zakresie i na własny koszt poinformuje wszelkich zarządców sieci podziemnych o rozpoczęciu prac i uzgodni z nimi sposób zabezpieczenia tych sieci oraz uzyska zgodę na czasowe wyłączenia i przełożenia elementów sieci mediów i przyłączy w związku z prowadzonymi pracami budowlanymi - jeżeli wystąpi taka konieczność w czasie prac;
d) sporządzanie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ), uwzględniając specyfikę obiektu budowlanego oraz warunków prowadzenia robot budowlanych (art. 18 ust. 1 pkt 3 oraz art. 21a ust.1, ust. 1a i ust. 2 ustawy z 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane) - tylko jeśli wymagane;
e) na wezwanie Zamawiającego protokolarnie przejąć teren budowy w terminie 14 dni od dnia podpisania niniejszej umowy;
f) uzgodnienie harmonogramu i terminów prac z Zamawiającym;
g) zabezpieczenie terenu objętego robotami na czas prowadzenia prac we własnym zakresie i na własny koszt, zorganizowanie placu budowy w sposób zapewniający bezpieczne przejścia dla pieszych, przejazd pojazdów uprzywilejowanych i służb komunalnych oraz dojazdy do posesji przez cały czas trwania prac za wyjątkiem sytuacji, w których utrzymanie ruchu będzie niemożliwe ze względów technologicznych - o konieczności zamknięcia odcinków/miejsc objętych robotami Wykonawca poinformuje Zamawiającego co najmniej 3 dni wcześniej;
h) zorganizowanie placu budowy w sposób zapewniający bezpieczną realizację prac i poniesienie kosztów jego organizacji,
i) zajęcia pasa 5 drogowego oraz sporządzenia projektu ruchu zastępczego i poniesienie kosztów jego organizacji;
j) zapewnienie dozoru mienia na terenie robót na własny koszt;
k) przeszkolenie pracowników w zakresie bezpieczeństwa higieny i pracy oraz zobowiązanie ich do przestrzegania zasad bhp;
l) zapewnienia w trakcie prowadzenia robót właściwego oznakowania terenu robót, prowadzenia ich z zachowaniem wymagań przepisów BHP oraz przepisów ppoż;
m) przedłożenie atestów i certyfikatów na wbudowane materiały oraz innych wymaganych dokumentów do akceptacji przed ich wbudowaniem,
n) umożliwienie wstępu na teren budowy pracownikom organów nadzoru budowlanego, do których należy wykonywanie zadań określonych ustawą Prawo budowlane oraz niezwłocznego udostępnienia im danych i informacji wymaganych tą ustawą, innym pracownikom, których Zamawiający wskaże w okresie realizacji przedmiotu Umowy oraz inspektorom nadzoru inwestorskiego działającym w imieniu Zamawiającego;
o) zgłaszanie na piśmie Zamawiającemu okoliczności i komplikacji utrudniających lub uniemożliwiających realizację robót, a w szczególności utrudniających lub uniemożliwiających wykonanie przedmiotu umowy w terminie;
p) zgłaszanie każdorazowo pisemnie do Zamawiającego konieczności wykonania robót uzupełniających, dodatkowych lub zamiennych - podstawą wykonania i rozliczenia robót dodatkowych/zamiennych/uzupełniających będzie spisany i zaakceptowany przez obie strony protokół. Zawiadamianie inspektora nadzoru inwestorskiego oraz pracownika Zamawiającego o terminie wykonania i odbioru robót zanikających lub ulegających zakryciu:
q) wykonanie przedmiotu umowy z materiałów odpowiadających wymaganiom określonym w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane i w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych oraz zgodnych z projektami i zaleceniami konserwatorskimi, okazanie na każde żądanie Zamawiającego lub inspektora nadzoru inwestorskiego certyfikatów zgodności z odpowiednią normą lub aprobatą techniczną każdego używanego na budowie wyrobu;
r) zawiadamianie pracownika Zamawiającego odpowiedzialnego za realizację umowy o terminie wykonania i odbioru robót zanikających lub ulegających zakryciu;
s) do dostarczenia dokumentów i odbioru prac zgodnie z poniższymi wymaganiami dotyczącymi odbioru robót budowlanych:
o odbiór robót budowlanych nastąpi przez Komisję powołaną przez Zamawiającego z udziałem Wykonawcy;
o do odbioru robót Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć Komisji Odbiorowej komplet dokumentów, w tym:
- atesty, aprobaty techniczne i świadectwa zgodności użytych materiałów, zgodnie z dokumentacją projektową i Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót;
- ewentualnie dokumentację powykonawczą;
- dokumentację wykonawczą;
- wypełniony dziennik budowy wraz z oświadczeniem kierownika budowy o zakończeniu budowy, dokumentację wykonawczą (jeśli wymagane);
- oświadczenie kierownika budowy o zgodności wykonania robót z dokumentacją projektową, warunkami pozwolenia na budowę / zgłoszenia, obowiązującymi przepisami i normami (jeśli wymagane);
- dokumenty potwierdzające wbudowanie wyrobów budowlanych dopuszczonych do obrotu wraz z ich ilością (jeśli wymagane);
- oświadczenie kierownika budowy o zgodności wykonania robót z dokumentacją projektową, warunkami pozwolenia na budowę / zgłoszenia, obowiązującymi przepisami i normami;
- dokumenty potwierdzające wbudowanie wyrobów budowlanych dopuszczonych do obrotu wraz z ich ilością;
- inne dokumenty, w tym wymagane protokoły badań i sprawdzeń;
- dokumenty odbiorowe Wykonawca jest zobowiązany przygotować odpowiednio posegregowane, opisane i wpięte w stosowne teczki (skoroszyty, segregatory itp.).;
Strony postanawiają, że dla każdego odbioru robót będzie spisany protokół zawierający wszel kie ustalenia dokonane w toku odbioru, jak też terminy wyznaczone na usunięcie stwierdzo nych przy odbiorze wad. Wykonawca zobowiązany jest do zawiadomienia Zamawiającego o usunięciu wad oraz do żądania wyznaczenia terminu odbioru zakwestionowanych uprzednio robót, jako wadliwych. Po protokolarnym stwierdzeniu usunięcia wad stwierdzonych przy
odbiorze oraz w okresie rękojmi za wady lub gwarancji jakości rozpoczynają swój bieg terminy na zwrot (zwolnienia) zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
t) ograniczanie do minimum możliwości wystąpienia uciążliwości prac budowlanych (np. hałas, kurz) poza obszar objęty pracami;
u) przekazywanie Zamawiającemu wykazu osób do kontaktu z Wykonawcą poprzez podanie numerów telefonów w celu sprawnego i terminowego wykonania zamówienia,
v) zapewnienie na własny koszt transportu odpadów do miejsc ich wykorzystania lub utylizacji, łącznie z kosztami utylizacji;
w) jako wytwarzający odpady przestrzeganie przepisów
- ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 54) i przepisy wykonawcze do ustawy,
- ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1587 z późn. zm.) i przepisy wykonawcze do ustawy,
Wykonawca zobowiązuje się stosować z uwzględnieniem ewentualnych zmian stanu prawnego w tym zakresie;
x) Wykonawca zobowiązuje się do: ponoszenia pełnej odpowiedzialności za stosowanie i bezpieczeństwo wszelkich działań prowadzonych na terenie robót i poza nim, a związanych z wykonaniem przedmiotu umowy; do ponoszenia pełnej odpowiedzialności za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich, powstałe w związku z prowadzonymi robotami, w tym także ruchem pojazdów; do zabezpieczenia instalacji, urządzeń i obiektów na terenie robót i w jej bezpośrednim otoczeniu, przed ich zniszczeniem lub uszkodzeniem w trakcie wykonywania robót; do uporządkowania terenu budowy po zakończeniu robót, zaplecza budowy, jak również terenów sąsiadujących zajętych lub użytkowanych przez Wykonawcę w tym dokonania na własny koszt renowacji zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku prowadzonych prac obiektów; a także Wykonawca zobowiązuje się do koordynacji prac realizowanych przez Podwykonawców; do kompletowania w trakcie realizacji robót wszelkiej dokumentacji zgodnie z przepisami Prawa budowlanego; do usunięcia wszelkich wad i usterek stwierdzonych przez nadzór w trakcie trwania robót w terminie nie dłuższym niż termin technicznie uzasadniony i konieczny do ich usunięcia oraz do ochrony przed uszkodzeniem lub kradzieżą wykonanych przez siebie robót i materiałów przeznaczone do wykonania przedmiotu umowy do dnia odbioru przedmiotu umowy. Uszkodzenia w robotach lub materiałach powstałe w niniejszym okresie Wykonawca jest zobowiązany naprawić na własny koszt w sposób zapewniający zgodność robót i materiałów w szczególności z wymaganiami prawa budowlanego, odpowiednimi normami, aprobatami i obowiązującymi przepisami prawa oraz Ogłoszeniu o zapytaniu/dokumentacji. Roboty wykonane zostaną z materiałów dostarczonych przez Wykonawcę. Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot umowy zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami, z wykorzystaniem maszyn, urządzeń i materiałów będących w jego dyspozycji, pod nadzorem osoby uprawnionej do ich wykorzystania. Materiały i urządzenia, o których mowa w ust. 6, powinny odpowiadać co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu stosowania w budownictwie, określonych w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 682 z późn. zm.) i ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1213) oraz przepisach wykonawczych do tych ustaw oraz w dokumentacji;
y) udzielenie gwarancji na wykonane roboty budowlane przez okres: co najmniej 24 miesięcy od daty sporządzenia protokołu odbioru robót bez uwag (wymaga się, aby okres gwarancji był równy okresowi rękojmi). Nie dopuszcza się okresu gwarancji krótszego niż 24 miesięcy. Okres gwarancji i rękojmi może być dłuższy. Ponadto obowiązkiem Wykonawcy jest udzieleniu rękojmi przez okres: co najmniej 24.miesięcy od daty sporządzenia protokołu odbioru robót bez uwag (wymaga się, aby okres gwarancji był równy okresowi rękojmi). Nie dopuszcza się okresu rękojmi krótszego niż 24 miesięcy;
z) ponoszenie pełnej odpowiedzialności za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich, powstałe w związku z prowadzonymi robotami, w tym także ruchem pojazdów;
aa) zabezpieczenie instalacji, urządzeń i obiektów na terenie robót i w jej bezpośrednim otoczeniu, przed ich zniszczeniem lub uszkodzeniem w trakcie wykonywania robót;
bb) uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót, zaplecza budowy, jak również terenów sąsiadujących zajętych lub użytkowanych przez Wykonawcę w tym dokonania na własny koszt renowacji zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku prowadzonych prac obiektów;
cc) usunięcia stwierdzonej wady lub wad w toku czynności odbioru zostaną,. Zamawiającemu przysługują następujące uprawnienia w przypadku stwierdzenia wad:
- Jeżeli wady nadają się do usunięcia, może odmówić odbioru do czasu usunięcia wad. Jeżeli Wykonawca nie usunie wskazanej wady w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego
lub odmówi usunięcia wady, Zamawiający ma prawo zlecić usunięcie takiej wady osobie trzeciej na koszt i ryzyko Wykonawcy, na co wyraża Wykonawca zgodę;
- Jeżeli wady nie nadają się do usunięcia, to:
a) Jeżeli nie uniemożliwiają one użytkowania przedmiotu odbioru zgodnie z przeznaczeniem, Zamawiający może obniżyć odpowiednio wynagrodzenie. Zmiana wynagrodzenia, o której mowa w niniejszym punkcie, nie stanowi istotnej zmiany umowy.
b) Jeżeli wady uniemożliwiają użytkowanie zgodnie z przeznaczeniem, Zamawiający może odstąpić od umowy lub żądać wykonania przedmiotu odbioru po raz drugi;
dd) Wykonawca zobowiązuje się do;
dd.a. ponoszenia pełnej odpowiedzialności za stosowanie i bezpieczeństwo wszelkich działań prowadzonych na terenie robót i poza nim, a związanych z wykonaniem przedmiotu umowy;
dd.b. ponoszenia pełnej odpowiedzialności za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich, powstałe w związku z prowadzonymi robotami, w tym także ruchem pojazdów;
dd.c. zabezpieczenia instalacji, urządzeń i obiektów na terenie robót i w jej bezpośrednim otoczeniu, przed ich zniszczeniem lub uszkodzeniem w trakcie wykonywania robót;
dd.d. koordynacji prac realizowanych przez Podwykonawców;
dd.e. ustalenia z Zamawiającym postępowania z materiałami z rozbiórki i ich ewentualnego przekazania do dyspozycji Zamawiającego lub do miejsca składowania, transportu i utylizacji na koszt Wykonawcy;
dd.f. kompletowania w trakcie realizacji robót wszelkiej dokumentacji zgodnie z przepisami Prawa budowlanego, w tym prowadzenie dziennika budowy i dokonywanie wpisów zatwierdzonych przez inspektora nadzoru inwestorskiego - dzienniki budowy po zakończeniu realizacji zamówienia będą przekazane Zamawiającemu;
dd.g. usunięcia wszelkich wad i usterek stwierdzonych przez nadzór inwestorski w trakcie trwania robót w terminie nie dłuższym niż termin technicznie uzasadniony i konieczny do ich usunięcia.
dd.h. koordynacji prac realizowanych przez Podwykonawców;
dd.i. Ochrony przed uszkodzeniem lub kradzieżą wykonanych przez siebie robót i materiałów przeznaczone do wykonania przedmiotu umowy do dnia odbioru przedmiotu umowy. Uszkodzenia w robotach lub materiałach powstałe w niniejszym okresie Wykonawca jest zobowiązany naprawić na własny koszt w sposób zapewniający zgodność robót i materiałów w szczególności z wymaganiami prawa budowlanego, odpowiednimi normami, aprobatami i obowiązującymi przepisami prawa. Roboty wykonane zostaną z materiałów dostarczonych przez Wykonawcę. Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot umowy zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami, z wykorzystaniem maszyn, urządzeń i materiałów będących w jego dyspozycji, pod nadzorem osoby uprawnionej do ich wykorzystania. Materiały i urządzenia, o których mowa w ust. 6, powinny odpowiadać co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu stosowania w budownictwie, określonych w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 682 z późn. zm.) i ustawie z dnia 1 maja 2004 r. o wyrobach budowlanych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1213). oraz przepisach wykonawczych do tych ustaw oraz w Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru robót budowlanych.;
dd.j. zgłoszenia do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego zawiadomienia o terminie rozpoczęcia robót budowlanych (jeśli wymagane) i organów odpowiedzialnych za ochronę zabytków.
dd.k. uzyskania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie dla przedmiotowego zadania (jeśli wymagane).

UWAGA: Roboty zostaną wykonane z materiałów Wykonawcy.

2.2 Wynagrodzenie Wykonawcy za wykonanie zamówienia będzie wynagrodzeniem ryczałtowym.
2.3 Wynagrodzenie jest wynagrodzeniem ryczałtowym wynikającym z formularza ofertowego i kosztorysów ofertowych i odpowiada zakresowi robót (wykonanego zgodnie z przepisami Ustawy Prawo Budowlane i wydanymi na jej podstawie Rozporządzeniami wykonawczymi, obowiązującymi przepisami techniczno - budowlanymi oraz zasadami wiedzy technicznej ) - opisanego w umowie, Ogłoszeniu o zapytaniu ofertowym, w dokumentacji projektowej obejmującej projekt budowlany, specyfikację techniczną, a także przedmiar robót oraz w ofercie Wykonawcy. Zawiera ono również wszystkie koszty związane z uzyskaniem przez Wykonawcę przychodu z tytułu wykonania niniejszego zamówienia , jak również koszty usług i robót pomocniczych nie ujętych w dokumentacji projektowej i w przedmiarze robót - a których realizacja jest niezbędna dla prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia jak np. wszelkie koszty robót przygotowawczych, pomocniczych, tymczasowych, porządkowych i zabezpieczających, organizacji i utrzymania terenu budowy, koszty zajęcia pasa drogowego i uzgodnień z Powiatowym Zarządem Dróg oraz sporządzenia projektu ruchu zastępczego itp.; koszty wykonania niezbędnych prób, badań, uzgodnień, zajęć terenu dla potrzeb realizacji przedmiotu umowy, nadzorów, wpięć, sprawdzeń, opinii, itp.; wszelkie: opłaty, narzuty, podatki, cła, itp.; koszty dostaw, montażu i rozruchu urządzeń, a także koszty i opłaty związane z odbiorami wykonanych robót i urządzeń, wykonaniem dokumentacji powykonawczej, ubezpieczeniem budowy, przeprowadzeniem szkoleń, itp. - które zawarte są w kosztach robót podstawowych wyszczególnionych w kosztorysie ofertowym.

CPV: 45000000-7, 45340000-2, 45453000-7, 34928200-0, 45262210-6, 45320000-6

Dokument nr: PPP.1.2024

Otwarcie ofert: 3. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 12 kwietnia 2024r. o godz. 11.15

Składanie ofert:
XVIII. SPOSÓB I TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT

1. Ofertę należy złożyć poprzez Platformę do dnia 12 kwietnia 2024 roku do godz. 11.00

2. O terminie złożenia oferty decyduje wpływu oferty do Zamawiającego. Ofertę złożyć w siedzibie Zamawiającego, tj. w Kancelarii Parafii, w zamkniętej kopercie zabezpieczonej przed przypadkowym otwarciem (Zamawiający zaleca oklejenie rogów koperty samoprzylepną taśmą klejącą) z dopiskiem:

,,Prace konserwatorskie przy ogrodzeniu kościoła Parafialnego p.w. Przemienienia Pańskiego w Aleksandrowie Kujawskim - etap I" - NIE OTWIERAĆ PRZED 12 kwietnia 2024r. GODZ.: 11:15"

Miejsce i termin realizacji:
VII. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA

1. Wymagany termin wykonania zamówienia:

zakończenie realizacji zadania do 16 lipca 2024r. Jako dzień zakończenia robót budowlanych Zamawiający uznaje dzień podpisania protokołu odbioru. Termin odbioru nie później niż do 31 lipca 2024r.

Wymagania:
1.4. Postawa prawna: Uchwała nr 232/2022 Rady Ministrów z dnia 23 listopada 2022 r. w sprawie ustanowienia Rządowego Programu Odbudowy Zabytków wraz z załącznikami, Ustawa z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.) - dalej p.z.p. lub Pzp - i akty wykonawcze do ustawy,, Ustawa z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1327 z późn. zm.).oraz Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1610 z późn. zm.) i akty wykonawcze do ustaw. Zamawiający nie ma obowiązku stosowania Pzp, niemniej niektóre przepisy będzie stosował w celu zachowania odpowiedniego poziomu przejrzystości i konkurencyjności zamówienia.

III. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

1. Postępowanie prowadzone w oparciu o wewnętrzną procedurę zamawiającego zgodnie z Ustawą z dnia 11 września 2019 r. przepisów Prawa zamówień publicznych, dalej zwanej Pzp (wyłączenie stosowania ustawy art. 6 ust. 3 ustawy Pzp).
2. Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej. Zamawiający nie przewiduje złożenia oferty w postaci katalogów elektronicznych. Zamawiający nie prowadzi postępowania w celu zawarcia umowy ramowej. Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez wykonawców, o których mowa w art. 94 p.z.p.
4. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych, ani wariantowych.

V. WIZJA LOKALNA
1. Z uwagi na stan zachowania oraz specyfikę zabytku, potencjalni Wykonawcy zobowiązani są do dokonania wizji lokalnej in situ przed przystąpieniem do przygotowania oferty, celem sprawdzenia warunków związanych z wykonaniem prac będących przedmiotem zamówienia oraz celem uzyskania wszelkich dodatkowych informacji koniecznych i przydatnych do oceny prac, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania zamówienia. Koszty związane z przeprowadzeniem wizji w terenie ponosi Wykonawca. Z wizji lokalnej wymaga się spisania protokołu z oględzin z udziałem Zamawiającego.
2. W celu umówienia wizji lokalnej, należy kontaktować się z osobami wyznaczonymi do komunikowania się z Wykonawcami.

VI. PODWYKONAWSTWO
1. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy (podwykonawcom).
2. Zamawiający zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia, którymi są prace konserwatorskie.
3. Zamawiający wymaga, aby w przypadku powierzenia części zamówienia podwykonawcom, Wykonawca wskazał w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz podał (o ile są mu wiadome na tym etapie) nazwy (firmy) tych podwykonawców.
2. Szczegółowe zagadnienia dotyczące terminu realizacji umowy uregulowane są we wzorze umowy stanowiącej załącznik do Ogłoszenia o zapytaniu ofertowym.

VIII. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale IX, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:

1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Warunek zostanie spełniony, jeżeli wykonawcy prowadzący działalność gospodarczą lub zawodową będą wpisani do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych prowadzonych w kraju, w którym mają siedzibę lub miejsce zamieszkania (np. KRS CDEIG w Polsce)
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
A) posiada ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości co najmniej 600 000,00 zł.
B) posiada środki finansowe gwarantujące wykonanie roboty budowlanej. Saldo lub gwarancje powinno wynosić minimalnie 500 000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych zero groszy). Zaświadczenie powinno być aktualne i być wystawione do trzech miesięcy przed terminem składania ofert. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek udziału określony powyżej a musi być spełniony przez co najmniej jednego z tych Wykonawców.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:

A) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej pięć robót budowlanych o wartości minimum 500 000 zł brutto odpowiadające swym zakresem opisowi przedmiotu zamówienia (np. remont w budynku zabytkowym, remontem ogrodzenia zabytkowego) polegające na przebudowie lub rozbudowie lub modernizacji lub remoncie budynku zabytkowego lub podlegającego ochronie konserwatora zabytków, w ramach robót obowiązkowo wymieniono/poddano konserwacji metaloplastykę lub wątki ceglane ogrodzenia lub muru). Przez wykonaną robotę Zamawiający rozumie zakończone i odebrane zadanie inwestycyjne. Na dowód należytego wykonania robót do oferty Wykonawca powinien załączyć odpowiednie referencje, poświadczenia, itp.
B) dysponuje co najmniej jedną osobą zdolną do kierowania pracami konserwatorskimi, pracami restauratorskimi lub badaniami konserwatorskimi. Kierownik prac powinien posiadać uprawnienia zgodnie z art. 37a Ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 840 z późn. zm.). Ponadto osoba ta powinna wykazać, iż w przeciągu 3 lat przed terminem składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - kierowała pracami konserwatorskimi dotyczącymi przynajmniej 5 robót budowlanych obejmujących swym zakresem, w większości, konserwację wątków ceglanych na obiektach zabytkowych, w tym jedną na zabytkowych obiektach sakralnych;
C) dysponuje co najmniej jedną osobą zdolną do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych na stanowisku kierownika budowy posiadającego aktualne uprawnienia zapewniające prawidłową realizacje inwestycji do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej z co najmniej 2 letnim stażem pracy na zabytkach, skieruje do realizacji danego zamówienia..

Uwaga:
o Kierownik budowy i projektant powinien posiadać uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r., poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
o Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej ((t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 334).
o W stosunku do obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, w rozumieniu art. 4a ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 551) uprawnienia budowlane oznaczają również odpowiednie, równoważne kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie równoznacznej wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, odpowiadające swoim zakresem uprawnieniom, o których mowa w ustawie Prawo budowlane.

3. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej - dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.
4. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.

IX. PODSTAWY WYKLUCZENIA Z POSTĘPOWANIA
1. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców, w stosunku do których zachodzi którakolwiek z okoliczności wskazanych:
1) w art. 108 ust. 1 Pzp;
2) w art. 109 ust. 1 pkt. 4, 5, 7 Pzp, tj.:

a) w stosunku do którego otwarto likwidację, ogłoszono upadłość, którego aktywami zarządza likwidator lub sąd, zawarł układ z wierzycielami, którego działalność gospodarcza jest zawieszona albo znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury;

b) który w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co podważa jego uczciwość, w szczególności gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych dowodów;

c) który z przyczyn leżących po jego stronie, w znacznym stopniu lub zakresie nie wykonał lub nienależycie wykonał albo długotrwale nienależycie wykonywał istotne zobowiązanie wynikające z wcześniejszej umowy w sprawie zamówienia publicznego lub umowy koncesji, co doprowadziło do wypowiedzenia lub odstąpienia od umowy, odszkodowania, wykonania zastępczego lub realizacji uprawnień z tytułu rękojmi za wady;

3) w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.

2. Wykluczenie Wykonawcy następuje zgodnie z art. 111 Pzp.

X. OŚWIADCZENIA I DOKUMENTY, JAKIE ZOBOWIĄZANI SĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ WYKAZANIA BRAKU PODSTAW WYKLUCZENIA

1. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania - zgodnie z Załącznikiem nr 2 oraz podmiotowe środki dowodowe.

2. Informacje zawarte w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1 stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
3. Zamawiający składa wraz z ofertą przedmiotowe środki dowodowe (art. 107 ust. 1 p.z.p.). Jeżeli Wykonawca nie złożył przedmiotowych środków dowodowych lub złożone środki dowodowe są niekompletne, Zamawiający wzywa do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie (art. 107 ust. 2 p.z.p.). Przedmiotowymi środkami dowodowymi są: Deklaracja właściwości użytkowych oferowanych materiałów budowlanych. Wykonawca składa ją wraz z OFERTĄ!

4. Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy (Wykonawca składa ją wraz z OFERTĄ!) obejmują:

1) Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje i protokoły odbioru bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane przy obiekcie zabytkowym były wykonywane - załącznik nr 5 ;
2) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług - załącznik nr 5A - z załączoną do oferty kserokopię uprawnień (kierownika budowy i konserwatora) potwierdzoną za zgodność z oryginałem oraz oświadczenie konserwatora zabytków, który będzie prowadził prace, deklarujące przyjęcie obowiązków kierownika prac konserwatorskich oraz oddzielnie kierownika robót. Ponadto należy przedstawić zaświadczenia potwierdzające doświadczenie zawodowe kierownika prac konserwatorskich wg. art. 37a ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami. Ponadto należy przedstawić zaświadczenia potwierdzające kierowanie pracami konserwatorskimi wg. warunków udziału w niniejszym postępowaniu oraz należy przedstawić zaświadczenia potwierdzające doświadczenie zawodowe kierownika w kierowaniu pracami na obiektach zabytkowych;
Zaświadczenia powinny zawierać informację na temat przedmiotu zamówienia, zakresu wykonanych prac (opis szczegółowy) oraz ich terminów. Zaświadczenia, o których mowa powyżej, powinny być wystawione przez właściciela obiektu zabytkowego, zlecającego remont lub przez urzędową instytucję sprawującą nadzór konserwatorski;
3) dowód opłaconej polisy OC ważnej do co najmniej do końca realizacji niniejszego zamówienia,

5. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o których mowa w ust. 4 pkt 4, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokument, o którym mowa powyżej, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 4 pkt 2, zastępuje się je w całości lub części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy.

XI. POLEGANIE NA ZASOBACH INNYCH PODMIOTÓW
1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
2. W odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają świadczenie do realizacji którego te zdolności są wymagane.
3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 6 d.
4. Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem wykonawcy.
5. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
6. UWAGA: Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
7. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem, o którym mowa w Rozdziale X ust. 1, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby, zgodnie z katalogiem dokumentów określonych w Rozdziale X Ogłoszenia o zapytaniu ofertowym.

XII. INFORMACJA DLA WYKONAWCÓW WSPÓLNIE UBIEGAJĄCYCH SIĘ O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA (SPÓŁKI CYWILNE/ KONSORCJA)
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.

XIII. SPOSÓB KOMUNIKACJI ORAZ WYJAŚNIENIA TREŚCI

1. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia odbywa się pisemnie lub elektronicznie.
2. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści Ogłoszenia lub dokumentacji pisemnie lub e-mailem na dres: lmalinowski@diecezja.wloclawek.pl
2. Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert, pod warunkiem że wniosek o wyjaśnienie treści Ogłoszenia lub dokumentacji wpłynął do Zamawiającego nie później niż do 18 marca do godz.: 7:00 .
3. Jeżeli Zamawiający nie udzieli wyjaśnień w terminie, o którym mowa w ust. 11, przedłuża termin składania ofert o czas niezbędny do zapoznania się wszystkich zainteresowanych wykonawców z wyjaśnieniami niezbędnymi do należytego przygotowania i złożenia ofert. W przypadku gdy wniosek o wyjaśnienie treści Ogłoszenia lub dokumentacji nie wpłynął w terminie, o którym mowa powyżej, zamawiający nie ma obowiązku udzielania wyjaśnień.
4. Przedłużenie terminu składania ofert, o których mowa w ust. 12, nie wpływa na bieg terminu składania wniosku o wyjaśnienie treści Ogłoszenia
5. W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią niniejszego Ogłoszenia a treścią udzielonych odpowiedzi jako obowiązującą należy przyjąć treść pisma zawierającego późniejsze oświadczenie Zamawiającego.

XIV. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT ORAZ WYMAGANIA FORMALNE DOTYCZĄCE SKŁADANYCH OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW

1. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
2. Treść oferty musi odpowiadać treści Ogłoszenia o zapytaniu ofertowym (o zamówieniu) i dokumentacji.

3. Ofertę składa się na Formularzu Ofertowym - zgodnie z Załącznikiem nr 1 do Ogłoszenia. Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć:

1. Oświadczenia, przedmiotowe (deklaracje, katalogi, certyfikaty zastosowanych materiałów budowlanych) i podmiotowe środki dowodowe (wykaz osób, wykaz usług z potwierdzeniem ich należytego wykonania, kopia polisy OC), o których mowa w Rozdziale X ust. 1 niniejszego Ogłoszenia o zamówieniu;
2. zobowiązanie innego podmiotu, o którym mowa w Rozdziale XI ust. 3 (jeżeli dotyczy);
3. dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty; odpowiednie pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy);
4. kosztorysy ofertowe mają charakter pomocniczy. Kosztorysy - jeden na prace konserwatorskie dotyczące wątków ceglanych i metaloplastyki i drugi dotyczący fundamentów obiektu - powinny być sporządzone w oparciu o ,,Zasady wynagradzania artystów plastyków konserwatorów-restauratorów dóbr kultury" zamieszczony przez Ogólnopolską Radę Konserwatorów Dzieł Sztuki w Biuletynie Informacyjnym Konserwatorów Dzieł Sztuki vol. 12 nr 1, 2001 r. (dotyczy prac konserwatorskich przy wątkach ceglanych i metaloplastyce) oraz obowiązujący KNR (dotyczy prac budowlanych przy fundamencie);
5. dowód wniesienia wadium;
6. potwierdzenie stanu salda lub gwarancje bankowe potwierdzające wysokość posiadanych środków finansowych na rachunku bankowym.

4. Oferta powinna być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy określoną w rejestrze lub innym dokumencie, właściwym dla danej formy organizacyjnej Wykonawcy albo przez upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy. W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, zamawiający żąda od wykonawcy odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru.
5. Jeśli oferta zawiera informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1233), Wykonawca powinien nie później niż w terminie składania ofert, zastrzec, że nie mogą one być udostępnione oraz wykazać, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa.
6. Przed upływem terminu składania ofert, Wykonawca może wprowadzić zmiany do złożonej oferty lub wycofać ofertę. W tym celu należy w systemie Platformy kliknąć przycisk ,,Wycofaj ofertę". Zmiana oferty następuje poprzez wycofanie oferty oraz jej ponownym złożeniu.
7. Przedmiotowe środki dowodowe lub inne dokumenty, w tym dokumenty potwierdzające umocowanie do reprezentowania, sporządzone w języku obcym przekazuje się wraz z tłumaczeniem na język polski.
8. Wszystkie koszty związane z uczestnictwem w postępowaniu, w szczególności z przygotowaniem i złożeniem oferty ponosi Wykonawca składający ofertę. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.

XV. SPOSÓB OBLICZENIA CENY OFERTY
1. Wykonawca podaje cenę ryczałtową za realizację przedmiotu zamówienia zgodnie ze wzorem Formularza Ofertowego, stanowiącego Załącznik nr 1 do Ogłoszenia.
2. Cena ofertowa brutto musi uwzględniać wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia oraz istotnymi postanowieniami umowy określonymi w niniejszym ogłoszeniu
3. Cena podana na Formularzu Ofertowym jest ceną ostateczną, niepodlegającą negocjacji i wyczerpującą wszelkie należności Wykonawcy wobec Zamawiającego związane z realizacją przedmiotu zamówienia.
4. Cena oferty powinna być wyrażona w złotych polskich (PLN) z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
5. Zamawiający nie przewiduje rozliczeń w walucie obcej.
6. Wyliczona cena oferty brutto będzie służyć do porównania złożonych ofert i do rozliczenia w trakcie realizacji zamówienia.
7. Jeżeli została złożona oferta, której wybór prowadziłby do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1570 z późn. zm.), dla celów zastosowania kryterium ceny lub kosztu zamawiający dolicza do przedstawionej w tej ofercie ceny kwotę podatku od towarów i usług, którą miałby obowiązek rozliczyć. W ofercie, o której mowa w ust. 1, wykonawca ma obowiązek:
1) poinformowania zamawiającego, że wybór jego oferty będzie prowadził do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego;
2) wskazania nazwy (rodzaju) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będą prowadziły do powstania obowiązku podatkowego;
3) wskazania wartości towaru lub usługi objętego obowiązkiem podatkowym zamawiającego, bez kwoty podatku;
4) wskazania stawki podatku od towarów i usług, która zgodnie z wiedzą wykonawcy, będzie miała zastosowanie.
8. Wzór Formularza Ofertowego został opracowany przy założeniu, iż wybór oferty nie będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego w zakresie podatku VAT. W przypadku, gdy Wykonawca zobowiązany jest złożyć oświadczenie o powstaniu u Zamawiającego obowiązku podatkowego, to winien odpowiednio zmodyfikować treść formularza.

XVI. WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM
1. Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium w kwocie 20 000,00 zł (słownie: dwudziesty tysięcy złotych).
2. Wadium należy wpłacić na konto Zamawiającego
63 9537 0000 2103 0012 5266 0008

tytułem ,,wadium i nazwa Wykonawcy".
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
3. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 462 z późn. zm.).
4. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi spełniać co najmniej poniższe wymagania:
1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w Pzp, bez potwierdzania tych okoliczności;
2) z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;
3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;
4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);
5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;
6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Parafia Rzymsko Katolicka p.w. Przemienienia Pańskiego.
7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 Pzp), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
8) musi zostać złożone w postaci elektronicznej (oryginał poręczenia lub gwarancji podpisany przez wystawcę poręczenia lub gwarancji lub potwierdzenie przelewu).

XVII. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ
1. Wykonawca będzie związany ofertą przez okres 30 dni, tj. do 13 maja 2024r. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
2. W przypadku gdy wybór najkorzystniejszej oferty nie nastąpi przed upływem terminu związania ofertą wskazanego w ust. 1, Zamawiający przed upływem terminu związania ofertą zwraca się jednokrotnie do wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o wskazywany przez niego okres, nie dłuższy niż 30 dni. Przedłużenie terminu związania ofertą wymaga złożenia przez wykonawcę pisemnego oświadczenia o wyrażeniu zgody na przedłużenie terminu związania ofertą.
3. Odmowa wyrażenia zgody na przedłużenie terminu związania ofertą nie powoduje utraty wadium.
4. Najpóźniej przed otwarciem ofert, udostępnia się na stronie internetowej prowadzonego postępowania informację o kwocie, jaką zamierza się przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
5. Niezwłocznie po otwarciu ofert, udostępnia się na stronie internetowej prowadzonego postępowania informacje o:
1) nazwach albo imionach i nazwiskach oraz siedzibach lub miejscach prowadzonej działalności gospodarczej albo miejscach zamieszkania wykonawców, których oferty zostały otwarte;
2) cenach lub kosztach zawartych w ofertach.
6. Otwarcie ofert jest jawne. Uczestniczą w członkowie Komisji do wyboru ofert, a w niej minimalnie dwóch przedstawicieli Zamawiającego i dwóch pracowników Urzędu Miejskiego w Aleksandrowie Kujawskim. Osoby po otwarciu składają oświadczenie o brak konfliktu interesów i powiązań z Wykonawcami pod rygorem odpowiedzialności karnej. Przez konflikt interesów należy rozumieć sytuację opisaną w art. 56 ust. 2 Pzp.
7. Członkowie Komisji do wyboru ofert w zapytaniu ofertowym badają najpierw, czy Wykonawca nie polega odrzuceniu, spełnia warunki udziału, badają także zakłócenia konkurencji, jak cena rażąco niska. Zamawiający odrzuca ofertę w przypadkach określonych w art. 226 ust. 1 pkt 1), 5) 8) 10) i 11) Pzp. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców, w stosunku do których zachodzi którakolwiek z okoliczności wskazanych w art. 109 ust. 1 pkt. 4, 5, 7 Pzp oraz w art. 7 Ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1497 z późn. zm.).

XIX. OPIS KRYTERIÓW OCENY OFERT, WRAZ Z PODANIEM WAG TYCH KRYTERIÓW

SPOSÓB OCENY OFERT
1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:

1) Cena (C) - waga kryterium 70% (70 pkt);

2. Zasady oceny ofert w poszczególnych kryteriach:
1) Cena (C):

cena oferty najtańszej brutto*
C = ------------------------------------------------ x 100 pkt x 70%
cena badanej oferty brutto *

spośród wszystkich złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu

a) Podstawą przyznania punktów w kryterium ,,Cena" będzie cena ofertowa brutto podana przez Wykonawcę w Formularzu Ofertowym.
b) Cena ofertowa brutto musi uwzględniać wszelkie koszty jakie Wykonawca poniesie w związku z realizacją przedmiotu zamówienia.

2) Gwarancja (G) - waga kryterium 30% (30 pkt)
Zadeklarowana długość gwarancji przez Wykonawcę dla oferowanych urządzeń:

Przyznana ilość punktów w kryterium - G
a) 24 miesięczna gwarancja jakości 0 pkt
b) 36 miesięczna gwarancja jakości 20 pkt
c) 48 miesięczna gwarancja jakości 40 pkt
Zamawiający zastrzega, że:
A. Nie dopuszcza podania w ofercie okresu gwarancji innego niż 24, 36 lub 48 miesięcy;
B. W przypadku podania okresu gwarancji krótszego niż 24 miesięcy, Zamawiający odrzuci ofertę z uwagi na fakt, iż jej treść nie odpowiada treści Ogłoszenia o zapytaniu ofertowym i dokumentacji;
C. W przypadku podania okresu gwarancji dłuższego niż 48 miesięcy, Zamawiający dla potrzeb obliczenia punktacji w kryterium gwarancji jakości sprowadzi okres gwarancji do 48 miesięcy i oceni ofertę z uwzględnieniem takiego okresu gwarancji.

3. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
4. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym zaoferowanej ceny.
5. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta (spośród wszystkich złożonych w postępowaniu ofert niepodlegających odrzuceniu), która otrzyma największą łączną liczbą punktów w poszczególnych kryteriach oceny ofert.

XX. INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH, JAKIE POWINNY BYĆ DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
1. Zamawiający zawiera umowę w sprawie zamówienia publicznego w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty.
2. Zamawiający może zawrzeć umowę w sprawie zamówienia publicznego przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 1, jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia prowadzonym w trybie podstawowym złożono tylko jedną ofertę.
3. Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, będzie zobowiązany przed podpisaniem umowy do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy (jeżeli jego wniesienie było wymagane) w wysokości i formie określonej w Rozdziale XXI
4. W przypadku wyboru oferty złożonej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
5. Wykonawca będzie zobowiązany do podpisania umowy w miejscu i terminie wskazanym przez Zamawiającego.

XXI. WYMAGANIA DOTYCZĄCE ZABEZPIECZENIA NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY 1. Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
2. Zamawiający będzie żądał od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, wniesienia najpóźniej w dniu podpisania umowy zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5% ceny całkowitej podanej w ofercie.
2. Zabezpieczenie może być wnoszone, według wyboru wykonawcy, w jednej lub w kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
3. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego

nr rachunku 63 9537 0000 2103 0012 5266 0008
tytułem ,,Zabezpieczenie NWU i nazwa Wykonawcy

4. W trakcie realizacji umowy wykonawca może dokonać zmiany formy zabezpieczenia na jedną lub kilka form, o których mowa w art. 450 ust. 1 ustawy Pzp.
5. Zamawiający dokona zwrotu zabezpieczenia należytego wykonania umowy w następujący sposób:
- 70% wartości zabezpieczenia zostanie zwrócone w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiającego za należycie wykonane;
- 30% wartości zamówienia Zamawiający pozostawi na zabezpieczenia roszczeń z tytułu rękojmi za wady lub gwarancji - kwota ta zostanie zwrócona nie później niż w 15 dniu po upływie okresu rękojmi za wady lub gwarancji.

XXII. INFORMACJE O TREŚCI ZAWIERANEJ UMOWY ORAZ MOŻLIWOŚCI JEJ ZMIANY
1. Wybrany Wykonawca jest zobowiązany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych we Wzorze Umowy, stanowiącym Załącznik nr 7 do Ogłoszenia o zapytaniu ofertowym.
2. Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie.
3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym we Wzorze Umowy.
4. Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.

XXIII. POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ PRZYSŁUGUJĄCYCH WYKONAWCY
1. Środki ochrony prawnej nie przysługują w zapytaniu ofertowym określone w przepisach Ustawy Prawo zamówień publicznych tj. odwołanie, skarga.

Uwagi:
II. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej ,,RODO", informuję, że:
- administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Parafia Rzymskokatolicka p.w. Przemienienia Pańskiego
ul. Kościelna 3, 87-700 Aleksandrów Kujawski
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. C RODO w celu prowadzenia zgodnie z zasadą konkurencyjności przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia na przeprowadzenie prac restauratorskich i konserwatorskich, zawarcia umowy oraz w celu rozliczenia dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków lub ewidencji zabytków a podstawą prawną ich przetwarzania jest obowiązek prawny stosowania sformalizowanych procedur udzielania zamówień
- dane osobowe będą przetwarzane przez okres prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz po jego zakończeniu zgodnie z przepisami dotyczącymi archiwizacji oraz trwałości projektu (jeżeli dotyczy),
- przetwarzane dane osobowe mogą być pozyskiwane od wykonawców, których dane dotyczą lub innych podmiotów na których zasoby powołują się wykonawcy,
- przetwarzane dane osobowe obejmują w szczególności imię i nazwisko, adres, NIP, REGON, numer CEIDG, numer KRS oraz inne dane osobowe podane przez osobę składającą ofertę i inną korespondencję wpływającą do Zamawiającego w celu udziału w postępowaniu o udzielenie przedmiotowego zamówienia,
- dane osobowe mogą być przekazywane do organów publicznych i urzędów państwowych lub innych podmiotów upoważnionych na podstawie przepisów prawa lub wykonujących zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej, w szczególności do podmiotów prowadzących działalność kontrolną wobec Zamawiającego.
- w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
Posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych*,
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w
art. 18 ust. 2 RODO **,
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan,
że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
Nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. C Rodo.
2. Jednocześnie Zamawiający przypomina o ciążącym na Pani/Panu obowiązku informacyjnym wynikającym z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku z prowadzonym
postępowaniem i które Zamawiający pośrednio pozyska od wykonawcy biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.
* Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej
lub państwa członkowskiego.

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.