łódzkie (Łódź)
pomorskie (Rumia)
lubelskie (Radzyń Podlaski)
Wynik: | Zobacz treść wyniku |
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Kompleksowy nadzór inwestorski |
Data zamieszczenia: | 2024-03-15 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Gmina Szczuczyn Plac 1000 lecia 23 19-230 Szczuczyn powiat: grajewski inwestycje@um.szczuczyn.pl |
Województwo: | podlaskie |
Miasto: | Szczuczyn |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | --- |
Termin składania ofert: | 2024-04-15 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
Kompleksowy nadzór inwestorski nad robotami budowlanymi dla zadania ,,Rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków w Szczuczynie ETAP II" Krótki opis przedmiotu zamówienia Przedmiotem zamówienia jest sprawowanie kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad realizacją robót budowlanych zadania Rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków w Szczuczynie Etap II w następujących specjalnościach: 1) konstrukcyjno- budowlanej, 2) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, 3) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. 1. Nadzór inwestorski należy wykonać zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie, w tym z przepisami ustawy Prawo budowlane, Polskimi Normami, przepisami BHP i ergonomii pracy, przeciwpożarowymi, normami, aktualną wiedzą techniczną oraz zgodnie z wymogami Zamawiającego zawartymi we wzorze umowy i SWZ. 2. Do obowiązków Nadzoru inwestorskiego należy w szczególności: 1) sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania inwestycyjnego w zakresie wszystkich niezbędnych na budowie specjalności zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zasadami wiedzy technicznej, w tym ustanowienie inspektorów nadzoru inwestorskiego w zakresie wszystkich niezbędnych specjalności oraz wyznaczenie jednego z pośród nich, jako koordynatora wykonywanych przez te osoby czynności na budowie; 2) reprezentowanie Zamawiającego na budowie oraz przygotowanie niezbędnych dokumentów do przekazania terenu budowy i przekazanie go Wykonawcy robót budowlanych przy udziale Zamawiającego oraz przygotowanie niezbędnych dokumentów do realizacji inwestycji; 3) opiniowanie wszystkich, związanych z zadaniem czynności faktycznych, prawnych, organizacyjnych, administracyjnych podejmowanych przez Wykonawcę robót budowlanych w terminie nie powodującym przerw w realizacji robót, nie dłuższym niż 4 dni kalendarzowych od daty uzyskania informacji o tych czynnościach lub wniosku Zamawiającego o zajęcie stanowiska lub w terminie dłuższym za zgodą Zamawiającego. W przypadku, gdy 4 dzień wypadnie w dni wolne od pracy - najbliższy dzień roboczy; 4) sprawdzenie i zatwierdzenie szczegółowego harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji inwestycji wykonanego przez Wykonawcę robót budowlanych, z uwzględnieniem harmonogramu rzeczowo-finansowego; 5) monitorowanie przebiegu realizacji zadania inwestycyjnego (pod względem rzeczowym i finansowym) oraz niezwłoczne informowanie Zamawiającego o zaistniałych nieprawidłowościach, zagrożeniach, opóźnieniach; 6) uzgadnianie z Zamawiającym w trakcie realizacji robót zmian zakresów rzeczowych mających wpływ na koszt inwestycji; 7) sprawowanie nadzoru i kontroli zgodności realizacji budowy z projektem i zgłoszeniem robót budowlanych/pozwoleniem na budowę, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych, prawem budowlanym, przepisami prawa oraz zasadami wiedzy technicznej, umową o wykonanie robót oraz harmonogramem rzeczowo-finansowym zadania; 8) informowania Zamawiającego niezwłocznie (najpóźniej w terminie 24 godzin) o wszystkich problemach istniejących i przewidywanych razem ze sposobami ich rozwiązywania i/lub działaniami korygującymi mającymi na celu usuwanie takich problemów; 9) sprawdzanie jakości wykonywanych robót i wybudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie; 10) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, wraz z dokumentowaniem robót zanikających, dla każdego odcinka ulegającego zakryciu; 11) jeżeli w okresie realizacji robót budowlanych zajdzie konieczność wykonania robót dodatkowych nieprzewidzianych w Umowie z Wykonawcą robót, to Wykonawca pisemnie zawiadamia o tym fakcie Zamawiającego nie później niż 3 dni robocze od zaistniałej konieczności celem podjęcia decyzji, co do zlecenia tych robót Wykonawcy; 12) bez pisemnej zgody Zamawiającego Wykonawca nie jest upoważniony do wydania Wykonawcy robót polecenia wykonania robót dodatkowych; 13) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych i przewodów oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania; 14) potwierdzanie faktycznie wykonanego zakresu robót jako podstawy do fakturowania częściowego zgodnie z postanowieniami umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą robót budowlanych, a także akceptowanie faktur częściowych i faktury końcowej, po uprzedniej kontroli prawidłowości zafakturowania wykonanych robót; 15) uczestniczenie w odbiorze inwestycji (potwierdzanie faktycznie wykonanych robót, potwierdzanie usunięcia wad); 16) kontrola prawidłowości prowadzenia dziennika budowy/książki obmiaru i dokonywanie w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla procesu budowlanego; 17) wydawanie kierownikowi budowy lub kierownikowi robót poleceń, potwierdzonych wpisem do dziennika budowy, dotyczących: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych; 18) na żądanie Zamawiającego Inspektor Nadzoru zwoła naradę z Wykonawcą z uprzednim powiadomieniem 24 godzinnym; 19) Inspektor Nadzoru będzie monitować Zamawiającemu na bieżąco o zagrożeniach w realizacji projektu; 20) nadzorowanie i kontrolowanie przestrzegania przez Wykonawcę na terenie budowy przepisów ppoż., BHP i ochrony środowiska przez wszystkich uczestników procesu realizacji inwestycji, w rozumieniu wymagań stawianych przez prawo budowlane i inne obowiązujące przepisy, podczas całego procesu realizacji inwestycji oraz nadzorowanie i egzekwowanie utrzymania ogólnego porządku na budowie i w jej sąsiedztwie; 21) uczestniczenie przy przeprowadzeniu prób, pomiarów i sprawdzeń; 22) sprawdzenie posiadania przez kierownika budowy odpowiednich dokumentów (atestów, świadectw jakości, wyników badań) dotyczących dostarczonych materiałów i innych wyrobów oraz dokonania ich oceny jakości na placu budowy przed ich wbudowaniem; 23) przedstawianie Zamawiającemu swojej opinii na piśmie w sprawie możliwości wprowadzania rozwiązań zamiennych, wnioskowanych przez wykonawcę robót. Bez pisemnej zgody Zamawiającego Wykonawca nie jest upoważniony do podejmowania decyzji w tych sprawach; 24) przygotowanie dokumentów, protokołów, materiałów do odbioru częściowego i odbioru końcowego inwestycji, powiadomienie wszystkich uczestników procesu inwestycyjnego o terminie odbioru końcowego inwestycji oraz dokonanie czynności odbioru częściowego i odbioru końcowego inwestycji; 25) przekazanie Zamawiającemu protokołów odbiorów oraz sprawdzonej dokumentacji powykonawczej i projektu technicznego, podpisanych przez siebie i Wykonawcę robót na zgodność z tym projektem; 26) udział w spotkaniach organizowanych przez Zamawiającego (narady budowlane) w sprawach dotyczących realizacji robót budowlanych a także inicjowanie takich spotkań, jeżeli zachodzi taka konieczność oraz sporządzanie protokołu z tych spotkań; 27) współpraca z Zamawiającym w przygotowywaniu niezbędnych sprawozdań, raportów rzeczowych i finansowych oraz innych opracowań wymaganych w ramach zawartej umowy o dofinansowanie zadania inwestycyjnego; 28) przekazywanie na żądanie Zamawiającego oraz innych uprawnionych podmiotów, wszelkich informacji, dokumentów i wyjaśnień związanych z realizacją zadania inwestycyjnego w wyznaczonym przez te podmioty terminie; 29) na wezwanie Zamawiającego udział w odbiorze gwarancyjnych; 30) wykonywanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego praw i obowiązków Zamawiającego z tytułu rękojmi i gwarancji w stosunku do Wykonawcy zadania inwestycyjnego przez okres gwarancji/rękojmi liczonych od daty zakończenia rzeczowego realizacji inwestycji (daty podpisania ostatniego protokołu/ów odbioru gwarancyjnego); 31) rekomendowanie Zamawiającemu rozwiązań umożliwiających optymalną realizację zadania inwestycyjnego, wyjaśnianie wątpliwości dotyczących wszelkich spraw związanych z realizacją zadania inwestycyjnego - jeśli taka konieczność zaistnieje; 32) opiniowanie oraz potwierdzenie prawidłowości wykonania dokumentacji projektowej. 3. Czas na podjęcie działań w momencie nieprzywidzianych zdarzeń wymagających obecności inspektora nadzoru na terenie budowy wynosi 24h. CPV: 71000000-8, 71247000-1,71248000-8 Dokument nr: 2024/BZP 00246421, RI.271.4.2024 Uwagi: SEKCJA IV TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA 4.1.) Tryb udzielenia zamówienia/ wraz z podstawą prawną: Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 1 ustawy 4.2.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki: Uzasadnienie prawne: Zgodnie z art. 305, pkt. 1 zamawiający może udzielić zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki jeżeli zachodzi jedna z okoliczności, o których mowa w art. 214 ust. 1, pkt 1-5 i 7-14. Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający udzielił zamówienia podstawowego w dniu 17.11.2023r. (ogłoszenie nr 2023/BZP 00502123). W ogłoszeniu o zamówieniu podstawowym (2023/BZP 00450277) Zamawiający przewidział udzielenie dotychczasowemu Wykonawcy usługi o podobnym charakterze. 4.3.) Identyfikator wcześniejszego postępowania lub konkursu: ocds-148610-e9c7f98e-6d97-11ee-a60c-9ec5599dddc1 SEKCJA V ZAWARCIE UMOWY 5.1.) Wykonawca, z którym Zamawiający zamierza zawrzeć umowę: 5.1.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu Zamawiający zamierza udzielić zamówienia (w przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia - dotyczy pełnomocnika, o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy): Energoinwest JK Jerzy Edmund Kania 5.1.2.) Ulica: Gen. Wł. Andersa 15 5.1.3.) Miejscowość: Białystok 5.1.4.) Kod pocztowy: 15-124 5.1.5.) Województwo: podlaskie 5.1.6.) Kraj: Polska |
© eurobudowa.pl 2004-2024