Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
6130z ostatnich 7 dni
24519z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego branży budowlanej

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego branży budowlanej

Data zamieszczenia: 2024-03-15
Dane kontaktowe Zamawiającego: Rejonowy Zarząd Infrastruktury w Olsztynie
ul. Saperska 1, bud. nr 5
10-073 Olsztyn
powiat: Olsztyn
261-321-600
rziolsztyn.zamowienia@ron.mil.pl
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Wadium: 200,00 PLN
Nr telefonu: 261-321-600
Termin składania ofert: 2024-04-03 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
Zaproszenie
do złożenia oferty na wykonanie usługi o nazwie:
Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego branży budowlanej
na zadaniu - Łomża ,,Rozbiórka budynku nr 69 oraz budowa nowego budynku
warsztatowego wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą w Łomży"
- postępowanie nr 26/U
III. Opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na pełnieniu funkcji Inspektora
Nadzoru Inwestorskiego branży budowlanej na zadaniu - Łomża ,,Rozbiórka budynku
nr 69 oraz budowa nowego budynku warsztatowego wraz z niezbędną infrastrukturą
towarzyszącą w Łomży".
Szczegółowo przedmiot zamówienia opisano w załącznikach nr 2, 4 do Zaproszenia
do złożenia oferty.
2. Zamawiający nie udostępnia na stronie internetowej prowadzonego postępowania
Projektu
Budowlano-Wykonawczego
Zagospodarowania
Terenu
o
klauzuli
ZASTRZEŻONE oraz Projektu Budowlano-Wykonawczego Instalacje Niskoprądowe
- Kanalizacja Kablowa o klauzuli ZASTRZEŻONE, które pozostają do wglądu w siedzibie
Zamawiającego, po uprzednim złożeniu przez Wykonawcę wniosku o udostępnienie
powyższych dokumentów, wraz z podaniem proponowanej daty (godz.) udostępnienia
i załączeniem ważnych upoważnień do dostępu do dokumentów o klauzuli ZASTRZEŻONE
oraz aktualnych zaświadczeń o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych
osób, które będą dokonywały wglądu do dokumentów.

CPV: 71244000-0, 71247000-1, 71520000-9, 71540000-5, 71631300-3, 71310000-4

Dokument nr: 26/U

Otwarcie ofert: Otwarcie ofert
Otwarcie ofert nastąpi w pok. 219 w siedzibie Zamawiającego w dniu 03.04.2024 r.
o godz. 14:00.

Specyfikacja:
3. Zamawiający informuje, że dokumentacja postępowania na roboty budowlane została
opublikowana
na
stronie
internetowej
Zamawiającego
w
2022
r.
- postępowanie nr 64/RB.

Składanie ofert:
XIV. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert
1. Składanie ofert
Zamknięte w nieprzejrzystym opakowaniu (kopercie), uniemożliwiającym wgląd bez jego
naruszenia, oferty oznaczone napisem:
,,Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego branży budowlanej na zadaniu
- Łomża ,,Rozbiórka budynku nr 69 oraz budowa nowego budynku warsztatowego
wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą w Łomży" - postępowanie nr 26/U"
należy dostarczyć do kancelarii RZI w Olsztynie, bud. nr 5, pok. 110 w siedzibie
Zamawiającego do dnia 03.04.2024 r. do godz. 13:00.

Miejsce i termin realizacji:
4. Miejsce realizacji przedmiotu zamówienia: Teren zamknięty - obręb 1 Łomża, Aleja
Legionów 133, 18-400 Łomża; 25 WOG Białystok, 18 Pułk Logistyczny.
IV. Termin wykonania zamówienia
Wymagany termin wykonania zamówienia z uzyskaniem efektu rzeczowego:
- od dnia podpisania umowy do dnia 30.09.2024 r.

Wymagania:
II. Tryb udzielenia zamówienia
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone będzie w trybie
Zaproszenia do złożenia oferty w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa o wartości
nieprzekraczającej wyrażonej w złotych równowartości 443 000 euro, z wyłączeniem
przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych
(t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą Pzp, na podstawie
art. 2 ust. 1 pkt 3 niniejszej ustawy - jak dla zamówień, których wartość nie przekracza
progów unijnych.
5. Okres gwarancji: 60 miesięcy od odbioru końcowego zadania.
6. Okres rękojmi: za wady fizyczne - do zakończenia okresu gwarancyjnego.
8. Szacunkowa wartość zamówienia bez VAT: 21 000,00 zł.
9. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
10. Zamawiający nie przewiduje zawierania umowy ramowej.
11. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
12. Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej.
13. Udział w postępowaniu
1) O udzielenie zamówienia publicznego nie mogą ubiegać się Wykonawcy mający siedzibę
albo miejsce zamieszkania w innych państwach niż jedno z państw członkowskich Unii
Europejskiej, Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub państw, z którymi Unia Europejska
lub Rzeczpospolita Polska zawarła umowę międzynarodową dotyczącą tych zamówień.
2) Zamawiający określa następujące wymagania związane z realizacją zamówienia
w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa, w zakresie ochrony informacji
niejawnych:
a) W celu zapewnienia bezpieczeństwa informacji niejawnych:
- Wykonawca zobowiązany jest do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji
uzyskanych w związku z wykonywaniem przedmiotu zamówienia zgodnie z ustawą
z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych i nie udostępni ich nikomu
bez zgody Zamawiającego na piśmie pod rygorem nieważności. Dotyczy
to wszystkich pracowników Wykonawcy mających styczność z obiektami wojskowymi,
- Zamawiający ma prawo zweryfikowania lub odsunięcia pracowników Wykonawcy,
którzy mają brać udział w realizacji zamówienia, zarówno na etapie prowadzenia
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, jak również na etapie realizacji
umowy, jeżeli wymaga tego ochrona podstawowych interesów bezpieczeństwa
państwa albo jest to konieczne w celu podniesienia bezpieczeństwa realizowanych
zamówień,
- odstąpienie od umowy może nastąpić, jeżeli Wykonawca nie realizuje określonych
w umowie wymagań w zakresie ochrony informacji niejawnych;
b) Wstęp cudzoziemców na obszar chronionego obiektu wojskowego może być realizowany
wyłącznie na podstawie pozwoleń wydanych na zasadach określonych w Decyzji
nr 107/MON z dnia 18 sierpnia 2021 r. w sprawie organizowania współpracy
międzynarodowej w resorcie obrony narodowej - Instrukcja w sprawie organizowania
współpracy międzynarodowej w resorcie obrony narodowej, Rozdział 6 - Wstęp
cudzoziemców na obszar chronionego obiektu wojskowego;
c) W przypadku planowania zatrudnienia lub wprowadzenia na obszar chronionego obiektu
wojskowego cudzoziemców, Wykonawca zobowiązany jest pisemnie poinformować
Szefa RZI w Olsztynie o takim fakcie w terminie 21 dni przed dniem przybycia delegacji
zagranicznej z państw członkowskich NATO i UE lub 28 dni przed dniem przybycia
delegacji zagranicznej z innych państw i uzyskać zgodę. Szczegółowe zasady
w tym zakresie określa Decyzja nr 107/MON z dnia 18 sierpnia 2021 r. Wykonawca
zatrudniający cudzoziemców dostarczy Zamawiającemu wykaz osób związanych
z realizacją umowy, z uwzględnieniem niżej wymienionych danych:
str. 2/19d)
e)
f)
g)
- imię i nazwisko osoby;
- stopień wojskowy, jeżeli cudzoziemiec jest żołnierzem;
- datę i miejsce urodzenia;
- numer paszportu lub rodzaj i numer innego dokumentu tożsamości;
Zamawiający zastrzega, że warunkiem wstępu cudzoziemców na teren chronionych
obiektów wojskowych jest wydanie ,,Jednorazowego pozwolenia" przez Szefa instytucji
nadzorującej - Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych, po wyrażeniu przez Dyrektora
Zarządu Operacyjnego SKW i Szefa instytucji, której podlega obiekt, pozytywnej opinii
w sprawie wstępu cudzoziemców na obszar chronionego obiektu wojskowego;
Cudzoziemiec zamierzający uzyskać wstęp na teren różnych chronionych jednostek
lub instytucji wojskowych zobowiązany jest do uzyskania osobnych pozwoleń. Otrzymane
pozwolenie uprawnia do wstępu tylko na wskazany w nim teren wojskowy;
Odpowiedzialnym, z ramienia Zamawiającego, za nadzorowanie, kontrolę oraz doradztwo
w zakresie wykonywania przez Wykonawcę obowiązku ochrony udostępnionych
informacji niejawnych jest Pełnomocnik Szefa RZI w Olsztynie ds. Ochrony Informacji
Niejawnych;
Wykonawca ma obowiązek przestrzegania zakazu używaniu BSP - aparatów latających,
w tym bezzałogowych statków powietrznych typu ,,Dron", aparatów jeżdżących oraz
pływających na terenach kompleksów wojskowych przez własnych pracowników,
jak również podwykonawców pod rygorem odstąpienia od umowy z winy Wykonawcy.
V. Przesłanki wykluczenia Wykonawcy z postępowania
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu
z postępowania, tj.:
1. jako osoby fizyczne nie zostali prawomocnie skazani za przestępstwo:
1) udziału w zorganizowanej grupie przestępczej albo związku mającym na celu popełnienie
przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, o którym mowa w art. 258 Kodeksu karnego
(t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 17 z późn. zm.);
2) handlu ludźmi, o którym mowa w art. 189a Kodeksu karnego;
3) o którym mowa w art. 228-230a, art. 250a Kodeksu karnego, w art. 46-48 ustawy
z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2048 z późn. zm.) lub w art.
54 ust. 1-4 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych
specjalnego
przeznaczenia
żywieniowego
oraz
wyrobów
medycznych
(t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 826 z późn. zm.);
4) finansowania przestępstwa o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 165a
Kodeksu karnego, lub przestępstwo udaremniania lub utrudniania stwierdzenia
przestępnego pochodzenia pieniędzy lub ukrywania ich pochodzenia, o którym mowa
w art. 299 Kodeksu karnego;
5) o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 Kodeksu karnego,
lub mające na celu popełnienie tego przestępstwa;
6) powierzenia wykonywania pracy małoletniemu cudzoziemcowi, o którym mowa
w art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania
pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1745 z późn. zm.);
7) przeciwko obrotowi gospodarczemu, o których mowa w art. 296-307 Kodeksu karnego,
przestępstwo oszustwa, o którym mowa w art. 286 Kodeksu karnego, przestępstwo
przeciwko wiarygodności dokumentów, o których mowa w art. 270-277d Kodeksu
karnego, lub przestępstwo skarbowe;
8) o którym mowa w art. 9 ust. 1 i 3 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach
powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom
na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
- lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego;
str. 3/192. jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki
w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej
lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie nie skazano za przestępstwo,
o którym mowa w ust. 1;
3. wobec których nie wydano prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji
administracyjnej o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie
społeczne lub zdrowotne, chyba że Wykonawca przed upływem terminu składania ofert
dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub
zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie
spłaty tych należności;
4. wobec których prawomocnie nie orzeczono zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne;
5. w stosunku do których nie otwarto likwidacji, nie ogłoszono upadłości, których aktywami nie
zarządza likwidator lub sąd, nie zawarli układu z wierzycielami, których działalność
gospodarcza nie jest zawieszona albo nie znajdują się oni w innej tego rodzaju sytuacji
wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia
tej procedury;
6. którzy należycie wykonali wcześniejsze umowy w sprawie zamówienia publicznego
lub umowy koncesji, zawarte z jednostkami sektora finansów publicznych w rozumieniu
przepisów o finansach publicznych (Wykonawca podlega wykluczeniu z postępowania
w przypadku, gdy z przyczyn leżących po jego stronie nie wykonał lub nienależycie wykonał
w istotnym stopniu wcześniejszą umowę w sprawie zamówienia publicznego lub umowę
koncesji, zawartą z jednostkami sektora finansów publicznych w rozumieniu przepisów
o finansach publicznych);
7. którzy realizując zamówienia na rzecz Zamawiającego - RZI w Olsztynie nie wyrządzili
szkody poprzez niewykonanie zamówienia lub opóźnienie się z własnej winy z jego
realizacją lub wykonanie go nienależycie, przez co zostali zobowiązani do zapłaty kary
umownej, jeżeli szkoda ta lub obowiązek zapłaty kary umownej wynosiły nie mniej niż 10%
wartości realizowanego zamówienia i zostały stwierdzone przez Zamawiającego w okresie
2 lat przed wszczęciem postępowania;
8. jeżeli nie skazano prawomocnie osób reprezentujących Wykonawcę za przestępstwo
popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko
prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku,
przekupstwa, lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych;
9. jeżeli Wykonawca nie zawarł z innymi Wykonawcami porozumienia mającego na celu
zakłócenie konkurencji, w szczególności jeżeli Wykonawcy, należąc do tej samej grupy
kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji
i konsumentów, nie złożyli odrębnych ofert, chyba że wykażą, że przygotowali te oferty
niezależnie od siebie;
10. którzy nie złożyli nieprawdziwych informacji mających wpływ lub mogących mieć wpływ
na wynik prowadzonego postępowania.
W celu potwierdzenia spełniania ww. warunków należy złożyć oświadczenia z załącznika
do Zaproszenia do złożenia oferty.
VI. Przesłanki wykluczenia Wykonawcy
z postępowania
publicznego na podstawie ustawy z dnia 13 kwietnia
rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu
służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t. j.
z późn. zm.).
o udzielenie zamówienia
2022 r. o szczególnych
agresji na Ukrainę oraz
Dz. U. 2023 poz. 1497
Zgodnie z art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie
przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa
narodowego, w celu przeciwdziałania wspieraniu agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę
rozpoczętej w dniu 24 lutego 2022 r., wobec osób i podmiotów wpisanych na listę prowadzoną
przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych, stosuje się:
? wykluczenie z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu
prowadzonego na podstawie ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.).
W związku z powyższym, zgodnie z art. 7 ust. 1 w zw. z art. 7 ust. 9 ustawy z dnia 13 kwietnia
2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę
oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, z postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego wyklucza się:
str. 4/19Wykonawcę wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006
i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu
na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia
13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu
agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego;
2) Wykonawcę, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia
01 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu
(t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1124 z późn. zm.) jest osoba wymieniona w wykazach określonych
w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim
beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę
na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka,
o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach
w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie
bezpieczeństwa narodowego;
3) Wykonawcę, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia
29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 120 z późn. zm.) jest podmiot
wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014
albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r.,
o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej
o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r.
o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz
służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
1)
Wykluczenie następuje na okres trwania okoliczności określonych w art. 7 ust. 1 ustawy
z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu
agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
W przypadku Wykonawcy wykluczonego na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia
13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji
na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, Zamawiający odrzuca ofertę
takiego Wykonawcy, nie zaprasza go do złożenia oferty, oferty dodatkowej, nie zaprasza
go do negocjacji, a także nie prowadzi z takim Wykonawcą negocjacji.
Zamawiający informuje, że weryfikacji pod kątem podstaw wykluczenia z postępowania
na podstawie wyżej wymienionych przesłanek wykluczenia będą podlegać Wykonawcy, którzy
złożyli oferty w przedmiotowym postępowaniu.
Weryfikacja braku zaistnienia podstawy wykluczenia w stosunku do Wykonawcy będzie odbywać
się w szczególności za pomocą ogólnodostępnych rejestrów (Krajowego Rejestru Sądowego
lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, Centralnego Rejestru
Beneficjentów Rzeczywistych) oraz analizy spisu Wykonawców wymienionych w wykazach
określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 oraz na liście osób
i podmiotów, wobec których są stosowane środki, o których mowa w art. 1 ustawy z dnia
13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji
na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, prowadzonej przez ministra
właściwego do spraw wewnętrznych.
Zamawiający wymaga również złożenia przez Wykonawcę wraz z ofertą oświadczenia
dotyczącego przesłanek wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
w związku z przepisami ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. (z załącznika do Zaproszenia
do złożenia oferty).
VII. Warunki udziału w postępowaniu
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału
w postępowaniu, tj.:
1. prowadząc działalność gospodarczą lub zawodową, posiadają wpis do właściwego rejestru
zawodowego lub handlowego prowadzonego w kraju, w którym mają siedzibę lub miejsce
zamieszkania;
str. 5/192. dysponują:
1) co najmniej 1 osobą - inspektorem nadzoru inwestorskiego branży budowlanej
- w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, która spełnia łącznie następujące
warunki:
a) posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń
w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub odpowiadające im ważne na podstawie
wcześniej obowiązujących przepisów uprawnienia budowlane w rozumieniu ustawy
z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 682 z późn. zm.) oraz
wpis na listę członków właściwej Izby Samorządu Zawodowego Inżynierów
Budownictwa w rozumieniu Ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Samorządach
Zawodowych Architektów oraz Inżynierów Budownictwa (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 551
z późn. zm.),
b) posiada minimum 5-cio letnią praktykę zawodową w branży budowlanej w specjalności
konstrukcyjno-budowlanej, w tym doświadczenie w nadzorowaniu wykonawstwa
na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót lub inspektora nadzoru
inwestorskiego, co najmniej 1 obiektu budowlanego;
c) posiada ważne upoważnienie do dostępu do dokumentów o klauzuli ZASTRZEŻONE
oraz aktualne zaświadczenie o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji
niejawnych, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji
niejawnych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 756 z późn. zm.);
3. dysponują akredytowanym systemem teleinformatycznym, przeznaczonym do przetwarzania
informacji niejawnych o klauzuli ZASTRZEŻONE;
4. posiadają warunki do przechowywania i przetwarzania dokumentów o klauzuli
ZASTRZEŻONE zgodnie z art. 45 i art. 48 ust. 9, 11, 12 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r.
o ochronie informacji niejawnych;
5. którzy w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonali co najmniej 1 usługę,
o podobnym zakresie do usług będących przedmiotem zamówienia (w ramach jednej
umowy/zadania), tj. polegającą na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru
inwestorskiego, a wartość tej usługi nie może być mniejsza niż 20 000,00 zł.
VIII. Wykaz oświadczeń i dokumentów składanych przez Wykonawcę wraz z ofertą
1. Wykaz oświadczeń i dokumentów składanych przez Wykonawcę w celu potwierdzenia,
że nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia warunki udziału
w postępowaniu:
1) Oświadczenia Wykonawcy wymagane przez Zamawiającego, z załącznika
do Zaproszenia do złożenia oferty;
2) Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności
gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,
wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
3) Oświadczenie Wykonawcy o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej
w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów
(t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1689 z późn. zm.) z innym Wykonawcą, który złożył odrębną
ofertę, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej
wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie
od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej (z załącznika
do Zaproszenia do złożenia oferty);
w przypadku składania ofert przez Wykonawców wchodzących w skład grup
kapitałowych Zamawiający dopuszcza, aby ww. Wykonawcy samodzielnie złożyli
oświadczenia w nieprzekraczalnym terminie 3 dni od dnia przekazania informacji
z otwarcia ofert;
4) Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego
(z załącznika do Zaproszenia do złożenia oferty) wraz z:
- dokumentami poświadczającymi przygotowanie zawodowe i przynależność
do właściwej Izby Samorządu Zawodowego Inżynierów Budownictwa;
- dokumentami potwierdzającymi okres pełnienia samodzielnej funkcji technicznej
w budownictwie zgodnie z prawem budowlanym;
str. 6/195)
6)
7)
8)
9)
- ważnym upoważnieniem do dostępu do dokumentów o klauzuli ZASTRZEŻONE
oraz aktualnym zaświadczeniem o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji
niejawnych, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie
informacji niejawnych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 756 z późn. zm.)
(dotyczy inspektora nadzoru inwestorskiego branży budowlanej);
Dokument potwierdzający akredytację bezpieczeństwa systemu teleinformatycznego
- pismo z ABW lub SKW potwierdzające, że dokumentacja bezpieczeństwa systemu
teleinformatycznego, przetwarzającego informacje niejawne o klauzuli ZASTRZEŻONE,
spełnia wymagania przepisów dotyczących ochrony informacji niejawnych;
Wykaz co najmniej 1 usługi (z załącznika do Zaproszenia do złożenia oferty) o podobnym
zakresie do usług będących przedmiotem zamówienia (w ramach jednej
umowy/zadania), tj. polegającej na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru
inwestorskiego, a wartość tej usługi nie może być mniejsza niż 20 000,00 zł,
wykonanej w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem jej wartości,
przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługa została wykonana lub
jest wykonywana, oraz załączeniem dowodów określających, czy ta usługa została
wykonana lub jest wykonywana należycie, przy czym dowodami, o których mowa,
są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługa
została wykonana, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych jest
wykonywana, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie
uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń
powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty
potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich
3 miesięcy;
Oświadczenie składane przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia publicznego (z załącznika do Zaproszenia do złożenia oferty);
Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy, określające zakres umocowania,
podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy;
Oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego w związku z przepisami ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r.
(z załącznika do Zaproszenia do złożenia oferty).
- Zamawiający nie dopuszcza, aby Wykaz usług dotyczył usług wykonanych w okresie
dłuższym niż 5 lat przed upływem terminu składania ofert.
- Zaświadczenia o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych
wydawane są zgodnie z wzorem określonym w Rozporządzeniu Prezesa Rady
Ministrów z dnia 09 lipca 2020 r. w sprawie wzorów zaświadczeń stwierdzających
odbycie szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych oraz sposobu rozliczania
kosztów przeprowadzenia szkolenia przez Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego
lub Służbę Kontrwywiadu Wojskowego (Dz. U z 2020 r. poz. 1256), zachowują ważność
przez okres 5 lat i są wystawiane przez Pełnomocnika ds. ochrony informacji
niejawnych.
- Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonywanych
wspólnie z innymi Wykonawcami, Wykaz wykonanych usług dotyczy usług, w których
wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
- Zamawiający nie dopuszcza posługiwania się systemem akredytowanym
należącym do podmiotu trzeciego (Wykonawca musi dysponować własnym
akredytowanym systemem teleinformatycznym przeznaczonym do przetwarzania
informacji niejawnych o klauzuli co najmniej ZASTRZEŻONE).
- Zamawiający uzna
spełnienie
warunku,
odnośnie
posiadania
warunków
do przechowywania i przetwarzania dokumentów o klauzuli ZASTRZEŻONE, również
poprzez złożenie Świadectwa Bezpieczeństwa Przemysłowego I stopnia o klauzuli
POUFNE.
- Zamawiający zastrzega, że na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego może żądać przedstawienia umowy regulującej współpracę Wykonawców
wspólnie składających ofertę, określającej: strony umowy, cel działania, okres ważności
umowy, sposób współdziałania, zakres czynności przewidzianych do wykonania przez
każdego z Wykonawców, zakres odpowiedzialności (wymaga się solidarnej
odpowiedzialności Wykonawców).
str. 7/192. Wymagania dotyczące oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających spełnianie
warunków udziału w postępowaniu:
1) Wykonawca na żądanie Zamawiającego i w zakresie przez niego wskazanym jest
zobowiązany wykazać odpowiednio, nie później niż na dzień składania ofert spełnianie
warunków udziału w postępowaniu, określonych przez Zamawiającego;
2) Do oferty Wykonawca dołącza aktualne na dzień składania ofert oświadczenia w zakresie
wskazanym przez Zamawiającego w niniejszym Zaproszeniu do złożenia oferty.
Informacje zawarte w oświadczeniach stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca
spełnia warunki udziału w postępowaniu i nie podlega wykluczeniu z postępowania
- z załącznika do Zaproszenia do złożenia oferty;
3) W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez Wykonawców
oświadczenia składa osobno każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się
o zamówienie;
4) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
w zakresie posiadania odpowiedniego doświadczenia, nie dopuszcza się sumowania
doświadczenia;
5) W przypadku wskazania przez Wykonawcę, dla wykazania spełniania warunku
doświadczenia, waluty innej niż polska (PLN), w celu jej przeliczenia stosowany będzie
średni kurs NBP na dzień wszczęcia postępowania, według Tabeli kursów średnich walut
obcych;
6) Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego, Zamawiający może na każdym etapie
postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń
lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu z postępowania
i spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy
do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są aktualne,
do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów;
7) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają Lidera
- Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo
do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego. Pełnomocnictwo może być udzielone łącznie przez wszystkich
Wykonawców (jeden dokument) lub oddzielnie przez każdego z nich (tyle dokumentów,
ilu Wykonawców). W treści dokumentu pełnomocnictwa zaleca się wymienić wszystkich
Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, udzielających
pełnomocnictwa - stosowny dokument należy dołączyć do oferty. Wszelka
korespondencja będzie prowadzona między Zamawiającym a Pełnomocnikiem
(Liderem). Lider jest odpowiedzialny za całokształt prac związanych z dostępem
do informacji niejawnych;
8) Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje Wykonawca lub Wykonawcy
wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego, w zakresie dokumentów,
które go dotyczą. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej.
IX. Informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz
przekazywania oświadczeń lub dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych
do porozumiewania się z Wykonawcami
1. W postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia komunikacja między Zamawiającym
a Wykonawcami odbywa się za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy
z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1640 z późn. zm.)
osobiście, przez posłańca, lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu
ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2020 r.
poz. 344 z późn. zm.), z uwzględnieniem wymogów dotyczących formy, ustanowionych
poniżej.
2. Zamawiający informuje, że ofertę, oświadczenia z załączników do Zaproszenia
do złożenia oferty, dokumenty składane z ofertą, pełnomocnictwo, wadium wnoszone
w formie gwarancji (jeżeli jest wymagane) - z zastrzeżeniem informacji zawartej
w części XI ust. 16 Zaproszenia do złożenia oferty składa się, pod rygorem
nieważności, w formie pisemnej, za pośrednictwem operatora pocztowego
w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (t.j. Dz. U. z 2023 r.
poz. 1640 z późn. zm.), osobiście lub przez posłańca.
str. 8/193. Zamawiający informuje, że komunikacja w postępowaniu o udzielenie niniejszego
zamówienia, w tym wymiana informacji, oświadczeń lub dokumentów innych
niż wymienione w ust. 2 między Zamawiającym a Wykonawcą, odbywa się
za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia
23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1640 z późn. zm.),
osobiście, przez posłańca lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej
w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną
(t.j. Dz. U z 2020 poz. 344 z późn. zm.), o których mowa w ust. 4.
4. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje o których mowa w ust. 3,
Wykonawcy przekazują:
a) pisemnie na adres: Rejonowy Zarząd Infrastruktury w Olsztynie, 10-073 Olsztyn,
ul. Saperska 1, bud. nr 5,
lub
b) drogą elektroniczną na adres: rziolsztyn.zamowienia@ron.mil.pl.
5. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia,
informacje przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, każda ze stron na żądanie
drugiej strony potwierdza fakt ich otrzymania.
6. W przypadku niepotwierdzenia otrzymania korespondencji przesłanej przy użyciu środków
komunikacji elektronicznej, za potwierdzenie doręczenia uznaje się wydruk z poczty
elektronicznej Zamawiającego, potwierdzający wysłanie wiadomości drogą elektroniczną.
7. Do porozumiewania się z Wykonawcami, w sprawach dotyczących organizacji postępowania
uprawniony jest: Kierownik Sekcji Zamówień Publicznych RZI w Olsztynie - mgr inż.
Sebastian MICHALIK, tel. 261-321-677, e-mail: rziolsztyn.zamowienia@ron.mil.pl.
8. Parametry poczty elektronicznej Zamawiającego: wielkość załącznika pojedynczej
wiadomości nie powinna przekraczać 15Mb, kodowanie i oznaczanie czasu odbioru danych
zgodnie z danymi generowanymi przez serwer pocztowy Wykonawcy, format poczty
wchodzącej - HTML.
9. Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów plików: txt, doc, docx, xls, xlsx, rtf, pdf
oraz odt/ods/pdp.
Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów kompresji plików: zip, tar, gz(gzip) i 7z.
10. Zamawiający deklaruje, że środki komunikacji elektronicznej stosowane będą przez cały
okres prowadzenia postępowania do dnia podpisania umowy i tego samego wymaga
od Wykonawcy.
X. Sposób udzielania wyjaśnień dotyczących Zaproszenia do złożenia oferty oraz
porozumiewania się z Wykonawcami
1. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści Zaproszenia
do złożenia oferty. Wnioski o wyjaśnienie treści Zaproszenia do złożenia oferty należy
zgłaszać do Zamawiającego, powołując się na nazwę i numer zamówienia, nadane przez
Zamawiającego. Wnioski należy składać nie później niż do końca dnia, w którym upływa
połowa wyznaczonego terminu składania ofert. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści
Zaproszenia do złożenia oferty wpłynie do Zamawiającego po upływie terminu do jego
składania, Zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpatrzenia.
W przypadku, gdy Zamawiający przedłuży termin składania ofert, pozostaje on bez wpływu
na termin składania wniosków o wyjaśnienie treści Zaproszenia do złożenia oferty. Treść
zapytania wraz z wyjaśnieniami (bez ujawniania źródła zapytania) Zamawiający udostępni
na stronie internetowej prowadzonego postępowania oraz wyśle pocztą elektroniczną
wszystkim Wykonawcom, do których zostało wysłane Zaproszenie do złożenia oferty lub
którzy złożyli wnioski o wyjaśnienie treści Zaproszenia do złożenia oferty.
2. W uzasadnionych przypadkach przed upływem terminu składania ofert Zamawiający może
zmienić treść dokumentów składających się na Zaproszenie do złożenia oferty. Dokonaną
w ten sposób zmianę Zamawiający niezwłocznie przekaże wszystkim Wykonawcom, którym
przekazał Zaproszenie do złożenia oferty oraz udostępni na stronie internetowej
prowadzonego postępowania.
3. Zamawiający nie przewiduje zwoływania zebrania Wykonawców w celu wyjaśnienia treści
Zaproszenia do złożenia oferty.
str. 9/19XI. Wymagania dotyczące wadium
1. Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium przed upływem
terminu składania ofert w wysokości: 200,00 PLN (słownie: dwieście złotych 00/100).
2. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą i może być wniesione w jednej
lub kilku następujących formach:
1) w pieniądzu,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych.
3. W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej należy dokonać przelewu na rachunek
bankowy Zamawiającego, prowadzony przez: Narodowy Bank Polski, nr rachunku:
68 1010 1397 0065 2313 9130 0000, w tytule przelewu należy podać tylko numer
postępowania, na które zostaje wnoszone wadium. Wadium jest przechowywane
na rachunku nieoprocentowanym.
4. Wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie
uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego
potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający
zaleca dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę.
5. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja musi być
sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i musi zawierać następujące elementy:
1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), Beneficjenta gwarancji (Zamawiającego),
Gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielającej gwarancji) oraz wskazanie
ich siedzib,
2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją,
3) kwotę gwarancji,
4) termin ważności gwarancji,
5) jednocześnie Zamawiający wymaga, aby okres ważności gwarancji nie był krótszy
niż okres związania ofertą.
6. W przypadku wnoszenia przez Konsorcjum wadium w formie gwarancji, powinna
ona w swej treści zawierać wskazanie wszystkich Wykonawców tworzących Konsorcjum.
7. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu
oryginał gwarancji w formie pisemnej.
8. Z treści gwarancji powinno wynikać nieodwołalne, bezwarunkowe, na pierwsze pisemne
żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie
Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium, w okolicznościach określonych
w ust. 14.
9. Wadium wnoszone w innych dopuszczalnych przez Zamawiającego formach, należy
dołączyć do oferty w oryginale w koszulce lub w dodatkowej kopercie z dopiskiem ,,WADIUM
- nr postępowania" i nazwą/ pieczątką Wykonawcy, zszytej wraz z ofertą,
ale nie stanowiącej części oferty (bez nr porządkowego). Do oferty zaleca się dołączenie
kopii dokumentu wadialnego i ponumerowanie jako kolejna strona w ofercie. Wniesienie
wadium w takiej formie jest równoznaczne z wniesieniem go przed upływem terminu
składania ofert, pod warunkiem złożenia oferty przed terminem składania ofert.
10. Wszelkie spory dotyczące gwarancji podlegają rozstrzygnięciu zgodnie z prawem
Rzeczypospolitej Polskiej i podlegają kompetencji sądu właściwego dla siedziby
Zamawiającego.
11. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze
najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego
oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 14.
12. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca
wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz
wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano.
13. Zamawiający niezwłocznie zawraca wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę
przed upływem terminu składania ofert.
14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca:
1) w odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia dokumentów, z przyczyn leżących po jego
stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia
postępowania, potwierdzających niepodleganie wykluczeniu z postępowania, spełnianie
warunków udziału w postępowaniu, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie
omyłek, polegających na niezgodności oferty z Zaproszeniem do złożenia oferty,
niepowodujących istotnych zmian w treści oferty, co spowodowało brak możliwości
wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej,
str. 10/192) którego oferta została wybrana - uchyla się od zawarcia umowy (pojęcie ,,uchylania się
od zawarcia umowy" zostało zawarte w części XXI ust. 7 Zaproszenia do złożenia oferty).
15. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy,
zostanie odrzucona.
16. Zamawiający dopuszcza wniesienie wadium w formie elektronicznej poprzez przesłanie
oryginału gwarancji ubezpieczeniowej lub bankowej opatrzonego kwalifikowanym podpisem
elektronicznym przez osoby upoważnione do jego wystawienia za pośrednictwem poczty
elektronicznej na adres: rziolsztyn.zamowienia@ron.mil.pl przed upływem terminu składania
ofert.
XII. Termin związania ofertą
Wykonawca będzie związany ofertą przez okres 30 dni od dnia upływu terminu składania ofert,
przy czym pierwszym dniem terminu związania ofertą jest dzień, w którym upływa termin
składania ofert.
Zamawiający zastrzega możliwość przedłużenia okresu związania ofertą o kolejne 60 dni.
Przedłużenie terminu związania ofertą wymaga złożenia przez Wykonawcę pisemnego
oświadczenia o wyrażeniu zgody na przedłużenie tego terminu.
Przedłużenie terminu związania ofertą jest ważne wraz z przedłużeniem ważności wadium /
gwarancji (jeżeli jest wymagane).
XIII. Opis sposobu przygotowania ofert
1. Wymagania podstawowe
1) Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Ofertę składa się pod rygorem
nieważności w formie pisemnej, podpisaną własnoręcznym podpisem Wykonawcy,
za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r.
- Prawo pocztowe (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1640 z późn. zm.), osobiście lub przez
posłańca;
2) Ofertę należy przygotować ściśle według wymagań określonych w Zaproszeniu
do złożenia oferty;
3) Wzory dokumentów dołączonych do Zaproszenia do złożenia oferty powinny zostać
wypełnione przez Wykonawcę/podmiot na którego zasoby powołuje się Wykonawca
i dołączone do oferty bądź też przygotowane zgodnie z Zaproszeniem do złożenia oferty;
4) Oferta musi być podpisana przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy
(Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia). Oznacza
to, że jeżeli z dokumentu/-ów określającego/-ych status prawny Wykonawcy/-ów lub
pełnomocnictwa (pełnomocnictw) wynika, że do reprezentowania Wykonawcy/-ów
upoważnionych jest łącznie kilka osób, dokumenty wchodzące w skład oferty muszą być
podpisane przez wszystkie te osoby;
5) W przypadku podpisywania oferty lub innych dokumentów załączonych do oferty przez
Pełnomocnika, Wykonawca ma obowiązek dołączyć do oferty oryginał udzielonego
pełnomocnictwa lub kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem przez mocodawcę;
6) We wszystkich przypadkach, gdzie mowa jest o pieczątkach, Zamawiający dopuszcza
złożenie czytelnego zapisu o treści pieczęci, zawierającego co najmniej oznaczenie nazwy
firmy i siedziby;
7) Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty;
8) Wykonawca musi być świadomy, że na podstawie ustawy z dnia 06.06.1997 r.
- Kodeks karny (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 17 z późn. zm.) art. 297 §1: Kto, w celu uzyskania
dla siebie lub kogo innego, (...) od organu lub instytucji dysponujących środkami publicznymi
(...) zamówienia publicznego, przedkłada podrobiony, przerobiony, poświadczający
nieprawdę albo nierzetelny dokument albo nierzetelne, pisemne oświadczenie dotyczące
okoliczności o istotnym znaczeniu dla uzyskania wymienionego wsparcia finansowego,
instrumentu płatniczego lub zamówienia, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy
do lat 5;
9) Nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu
przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
(t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1233 z późn. zm.), jeżeli Wykonawca, wraz z przekazaniem
takich informacji, zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane oraz wykazał,
że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Wykonawca nie może
zastrzec następujących informacji: nazw albo imion i nazwisk oraz siedzib lub miejsc
str. 11/19prowadzenia działalności gospodarczej albo miejsc zamieszkania Wykonawców, których
oferty zostały otwarte, cen lub kosztów zawartych w ofertach;
10) Zamawiający
informuje,
że
niewykazanie
na
dzień
składania
ofert,
że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa, spowoduje ich
ujawnienie;
11) Informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy
z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji Wykonawca, w celu
utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je wydzielone i odpowiednio
oznaczone.
2. Forma oferty
1) Oferta musi być sporządzona w języku polskim, mieć formę pisemną i format nie większy
niż A4. Arkusze o większych formatach należy złożyć do formatu A4. Dokumenty
sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski,
poświadczone przez Wykonawcę;
2) Stosowne wypełnienia we wzorach dokumentów stanowiących załączniki do Zaproszenia
do złożenia oferty i wchodzących następnie w skład oferty mogą być dokonane
komputerowo lub ręcznie czytelnym pismem;
3) Dokumenty przygotowywane samodzielnie przez Wykonawcę na podstawie wzorów
stanowiących załączniki do Zaproszenia do złożenia oferty powinny mieć formę wydruku
komputerowego lub uzupełnionych ręcznie dokumentów;
4) Zaleca się, aby całość oferty była złożona w formie uniemożliwiającej jej przypadkowe
zdekompletowanie. Zaleca się, aby wszystkie zapisane strony oferty były ponumerowane;
5) Wszelkie miejsca w ofercie, w których Wykonawca naniósł poprawki lub zmiany wpisywanej
przez siebie treści (czyli wyłącznie w miejscach, w których jest to dopuszczone przez
Zamawiającego) muszą być parafowane przez Wykonawcę. Wszelkie skreślenia i zmiany
naniesione przez Wykonawcę w uprzednio wpisany przez niego tekst muszą być
parafowane;
6) Dokumenty mogą być przedstawiane w formie oryginałów lub poświadczonych przez
Wykonawcę za zgodność z oryginałem kopii, natomiast w przypadku pełnomocnictwa
w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez mocodawcę;
7) Oświadczenia sporządzane na podstawie wzorów stanowiących załączniki do Zaproszenia
do złożenia oferty powinny być złożone w formie oryginału;
8) Zgodność z oryginałem wszystkich zapisanych stron kopii dokumentów wchodzących
w skład oferty musi być potwierdzona przez osobę (lub osoby, jeżeli do reprezentowania
Wykonawcy upoważnione są dwie lub więcej osób) podpisującą (podpisujące) ofertę
zgodnie z treścią dokumentu określającego status prawny Wykonawcy lub treścią
załączonego do oferty pełnomocnictwa. Podpisujący ofertę zobowiązany jest poświadczyć
za zgodność kopię z adnotacją np. ,,Poświadczam za zgodność z oryginałem - dnia..."
podpis i pieczątka imienna Wykonawcy;
9) Ofertę należy umieścić w kopercie opatrzonej nazwą i adresem Zamawiającego, nazwą
i adresem Wykonawcy oraz nazwą i numerem postępowania, następnie przesłać lub złożyć
osobiście w miejscu wskazanym przez Zamawiającego;
10) Koperta powinna być zamknięta i oznaczona w taki sposób, aby nie było możliwe
zapoznanie się z treścią oferty przed upływem terminu otwarcia ofert oraz by wyróżniała się
pośród innej korespondencji;
11) Wykonawca przed terminem składania ofert może wycofać ofertę, zawiadamiając o tym
Zamawiającego poprzez złożenie oświadczenia o wycofaniu oferty;
12) Wykonawca przed terminem składania ofert może zmienić całą ofertę lub jej część poprzez
złożenie w kopercie prawidłowych jej elementów wraz z oświadczeniem o wprowadzanych
zmianach. Koperta powinna być poza nazwą postępowania dodatkowo oznaczona
określeniem ,,ZMIANA" i zostać złożona w kancelarii RZI w Olsztynie na zasadach
obowiązujących przy składaniu ofert;
13) Koperta oznakowana dopiskiem ,,ZMIANA" zostanie otwarta przy otwieraniu oferty
Wykonawcy, który wprowadził zmiany i po stwierdzeniu poprawności procedury dokonania
zmian, zostanie dołączona do oferty;
14) Wykonawca nie może wycofać oferty i wprowadzić zmian w ofercie po upływie terminu
składania ofert.
str. 12/193. Oferta musi zawierać według poniższej kolejności
1) Spis treści - wykaz dokumentów zawartych w ofercie z podaniem numerów stron oferty
(z załącznika do Zaproszenia do złożenia oferty);
2) Wypełniony arkusz ofertowy (z załącznika do Zaproszenia do złożenia oferty);
3) Oświadczenia Wykonawcy wymagane przez Zamawiającego (z załącznika do Zaproszenia
do złożenia oferty);
4) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji
i Informacji o Działalności Gospodarczej;
5) Oświadczenie Wykonawcy o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej
albo o przynależności do tej samej grupy kapitałowej (z załącznika do Zaproszenia
do złożenia oferty);
6) Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego
(z załącznika do Zaproszenia do złożenia oferty) wraz z dokumentami potwierdzającymi
informacje zawarte w Wykazie, zgodnie z Zaproszeniem do złożenia oferty;
7) Dokument potwierdzający akredytację bezpieczeństwa systemu teleinformatycznego;
8) Wykaz wykonanych usług (z załącznika do Zaproszenia do złożenia oferty)
wraz z dowodami potwierdzającymi ich należyte wykonanie;
9) Oświadczenie składane przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia publicznego (z załącznika do Zaproszenia do złożenia oferty);
10) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy, jeżeli ofertę składa Pełnomocnik;
11) Oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego w związku z przepisami ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. (z załącznika
do Zaproszenia do złożenia oferty);
12) Potwierdzenie wniesienia wadium.
Do niniejszego Zaproszenia do złożenia oferty załączone są szablony elementów oferty, które
należy poprawnie i czytelnie wypełnić oraz umieścić w ofercie wraz z innymi dokumentami według
wyżej opisanej kolejności.
Bezpośrednio przed otwarciem ofert zostanie podana kwota jaką Zamawiający zamierza
przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Informacja z otwarcia ofert zostanie zamieszczona na stronie internetowej prowadzonego
postępowania.
Zamawiający dopuszcza składanie ofert jedynie w formie pisemnej według wzoru oferty,
zamieszczonego w załączniku do Zaproszenia do złożenia oferty.
Oferta złożona po wyznaczonym terminie zostanie odrzucona i dołączona do dokumentacji
postępowania lub zwrócona Wykonawcy po uprzednim złożeniu przez niego stosownego
wniosku.
Z zawartością ofert nie można zapoznać się przed upływem terminu ich otwarcia.
str. 13/19XV. Opis sposobu obliczenia ceny
1. Cenę oferty, którą stanowić będzie wynagrodzenie ryczałtowe Wykonawcy za wykonanie
przedmiotu umowy, należy obliczyć uwzględniając pełny zakres zamówienia określony
w Zaproszeniu do złożenia oferty (w tym w załącznikach do Zaproszenia do złożenia oferty)
oraz spostrzeżenia wynikające z ewentualnej wizji lokalnej. W szczególności w cenie należy
uwzględnić wynagrodzenie, opłaty, należne prowizje, koszty robocizny, materiałów, w tym
wszystkie urządzenia wraz z kosztami ich zakupu, pracy sprzętu, środków transportu
niezbędnych do wykonania umowy, wyroby, konstrukcje wraz z kosztami ich zakupu, koszty
wykonania niezbędnych ekspertyz, pomiarów i inne podobne świadczenia.
2. Wykonawca w arkuszu ofertowym winien podać cenę ryczałtową brutto w złotych zawierającą
podatek VAT w wysokości zgodnej z obowiązującymi przepisami, którą należy podać cyfrowo
i słownie oraz:
1) oferowana przez Wykonawcę cena to wartość brutto obejmująca wszelkie elementy
składowe kosztów, niezbędnych do należytego wykonania przedmiotu zamówienia
i traktowana jest jako ostateczna do zapłaty przez Zamawiającego, określona do 2 miejsc
po przecinku;
2) oferowana cena oferty jest stała, ale może ulec zmianie w okresie obowiązywania umowy,
w przypadku wystąpienia robót dodatkowych. Mimo to Wykonawca musi uwzględnić w cenie
oferty wszelkie koszty jakie poniesie z tytułu należytej oraz zgodnej z obowiązującymi
przepisami realizacji przedmiotu zamówienia;
3) cena podana w ofercie powinna zawierać wszystkie koszty bezpośrednie, koszty pośrednie
oraz zysk i powinna uwzględniać wszystkie uwarunkowania zawarte w Zaproszeniu
do złożenia oferty;
4) w cenie powinny być uwzględnione wszystkie podatki, ubezpieczenia, opłaty, opłaty
transportowe, bonifikaty, upusty, odzysk materiałów wtórnych itp. tak, aby zapewnić
realizację przedmiotu zamówienia na warunkach określonych w niniejszym Zaproszeniu;
5) Wykonawcy zwolnieni z podatku VAT doliczają do ceny oferty podatek naliczony
od zakupionych towarów i usług.
3. Jeżeli została złożona oferta, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego
obowiązku podatkowego zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów
i usług (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1570 z późn. zm.), dla celów zastosowania kryterium ceny
Zamawiający dolicza do przedstawionej w tej ofercie ceny kwotę podatku od towarów i usług,
którą miałby obowiązek rozliczyć.
4. W ofercie, o której mowa w ust. 3 Wykonawca ma obowiązek:
1) poinformowania Zamawiającego, że wybór jego oferty będzie prowadził do powstania
u Zamawiającego obowiązku podatkowego;
2) wskazania nazwy (rodzaju) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będą
prowadziły do powstania obowiązku podatkowego;
3) wskazania wartości towaru lub usługi objętego obowiązkiem podatkowym Zamawiającego,
bez kwoty podatku;
4) wskazania stawki podatku od towarów i usług, która zgodnie z wiedzą Wykonawcy, będzie
miała zastosowanie.
XVII. Informacje dotyczące badania i oceny ofert
1. W toku badania i oceny ofert:
1) Zamawiający informuje, że dokona oceny punktowej ofert zgodnie z kryteriami oceny
ofert zawartymi w arkuszach ofertowych, natomiast weryfikacji złożonych wraz z ofertą
dokumentów dokona dla oferty, która zdobyła największą liczbę punktów. Przy braku
możliwości wybrania oferty z największą liczbą punktów lub braku możliwości podpisania
umowy z Wykonawcą, który złożył najkorzystniejszą ofertę Zamawiający dokona
weryfikacji dokumentów złożonych wraz z kolejną pod względem liczby punktów oferty;
2) Zamawiający może nie dokonywać badania i oceny ofert, których wartość przewyższa
środki jakie Zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia;
3) Zamawiający może wzywać Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli
wymaganych przez Zamawiającego oświadczeń lub dokumentów potwierdzających
spełnianie warunków udziału w postępowaniu, lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo
którzy złożyli dokumenty zawierające błędy lub wadliwe pełnomocnictwa,
do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta
Wykonawcy podlega odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania;
4) Zamawiający może żądać od Wykonawców pisemnych wyjaśnień dotyczących treści
złożonej oferty oraz złożonych dokumentów i wyjaśnień;
5) Zamawiający może nie wzywać do uzupełnienia odpisu z właściwego rejestru lub
z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, potwierdzającego, że profil
działania Wykonawcy związany jest z przedmiotem zamówienia oraz zawierającego
aktualny wykaz osób uprawnionych do reprezentowania Wykonawcy, jeżeli Zamawiający
może uzyskać go za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych;
6) Jeżeli złożone przez Wykonawcę oświadczenie lub dokumenty budzą wątpliwości
Zamawiającego, Zamawiający może zwrócić się bezpośrednio do podmiotu, który jest
w posiadaniu informacji lub dokumentów istotnych w tym zakresie dla oceny spełniania
przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub braku podstaw wykluczenia,
o przedstawienie takich informacji lub dokumentów;
7) Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych
niż zaoferowane w złożonych ofertach;
8) Zamawiający może dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty po przeprowadzeniu
negocjacji z Wykonawcami na następujących zasadach:
a) w przypadku skorzystania z możliwości negocjowania treści ofert, Zamawiający
zaprosi jednocześnie Wykonawców do negocjacji treści ofert złożonych w odpowiedzi
na Zaproszenie do złożenia oferty, jeśli nie podlegały one odrzuceniu, a Wykonawcy,
którzy je złożyli nie podlegali wykluczeniu z postępowania;
b) w przypadku skorzystania przez Zamawiającego z możliwości negocjowania treści
ofert, negocjacje dotyczyć będą w szczególności tych elementów treści ofert, które
podlegają ocenie w ramach kryteriów oceny ofert, o których mowa w części XVI
Zaproszenia do złożenia oferty; negocjacje mogą dotyczyć wszystkich kryteriów oceny
ofert;
c) Zamawiający nie ogranicza liczby Wykonawców, których zaprosi do negocjacji treści
ofert;
d) Zamawiający w zaproszeniu do negocjacji wskaże miejsce, termin i sposób
prowadzenia negocjacji, dokumenty wymagane przez Zamawiającego przed
przystąpieniem do negocjacji oraz elementy treści ofert, które będą podlegać
negocjacjom w celu ulepszenia treści ofert; Zamawiający w zaproszeniu do negocjacji
wskaże również sposób i termin składania ofert dodatkowych oraz termin otwarcia
tych ofert;
e) prowadzone negocjacje będą miały charakter poufny; żadna ze stron nie może, bez
zgody drugiej strony, ujawniać informacji technicznych i handlowych związanych
z negocjacjami; zgoda jest udzielana w odniesieniu do konkretnych informacji i przed
ich ujawnieniem;
f) o zakończeniu negocjacji Zamawiający poinformuje równocześnie wszystkich
Wykonawców, którzy zostali do nich zaproszeni;
g) Wykonawca może złożyć ofertę dodatkową, która zawiera nowe propozycje
w zakresie elementów treści ofert podlegających negocjacjom;
h) oferta dodatkowa nie może być mniej korzystna w żadnym z elementów treści ofert
podlegających negocjacjom niż oferta złożona w odpowiedzi na Zaproszenie
do złożenia oferty;
str. 15/19i) oferta przestaje wiązać Wykonawcę w zakresie, w jakim złoży on ofertę dodatkową
zawierającą korzystniejsze propozycje w ramach każdego z elementów treści ofert
podlegających negocjacjom;
j) oferta dodatkowa, która jest mniej korzystna w którymkolwiek z elementów treści ofert
podlegających negocjacjom niż oferta złożona w odpowiedzi na Zaproszenie
do złożenia oferty, podlega odrzuceniu;
k) w przypadku nieprzystąpienia do negocjacji lub niezłożenia oferty dodatkowej przez
Wykonawcę, oferta złożona przez niego w odpowiedzi na Zaproszenie do złożenia
oferty pozostaje wiążąca;
l) nieprzystąpienie do negocjacji nie wyklucza możliwości złożenia przez Wykonawcę
oferty dodatkowej.
2. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta została oceniona jako
najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru oferty, z uwzględnieniem ofert
dodatkowych.
3. Zamawiający:
1) zamieści na stronie internetowej prowadzonego postępowania informację niezwłocznie
po dokonaniu jednej z niżej wymienionych czynności, tj.:
a) o wyborze najkorzystniejszej oferty,
b) o unieważnieniu postępowania - wraz z uzasadnieniem;
2) w przypadku odrzucenia oferty zawiadomi Wykonawcę, którego oferta została odrzucona,
podając uzasadnienie odrzucenia;
3) zawiadomi Wykonawcę, którego oferta została wybrana o terminie i miejscu zawarcia
umowy.
XVIII. Oczywiste omyłki pisarskie i rachunkowe
Zamawiający poprawi w treści oferty oczywiste omyłki pisarskie, oczywiste omyłki rachunkowe
z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek oraz inne omyłki polegające
na niezgodności oferty z Zaproszeniem do złożenia oferty, niepowodujące istotnych zmian w treści
oferty, niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
XIX. Przesłanki odrzucenia ofert
1. Oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu, jeżeli:
1) Wykonawca nie wniósł wadium lub wadium zostało wniesione w sposób nieprawidłowy,
jeżeli w postępowaniu przewidziano wniesienie wadium;
2) Wykonawca nie uzupełnił na wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym terminie:
a) wymaganych przez Zamawiającego oświadczeń lub dokumentów potwierdzających
niepodleganie wykluczeniu z postępowania lub spełnianie warunków udziału
w postępowaniu określonych przez Zamawiającego;
b) pełnomocnictw lub złożonych uprzednio wadliwych pełnomocnictw;
c) dokumentów, które uprzednio złożone zawierały błędy
lub gdy uzupełnił je w nieprawidłowy sposób;
3) Wykonawca nie złożył na wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym terminie wyjaśnień
lub ocena wyjaśnień wraz z dostarczonymi dowodami nie potwierdziła zgodności treści
oferty z wymaganiami opisanymi w Zaproszeniu do złożenia oferty;
4) W stosunku do Wykonawcy zachodzą przesłanki wykluczenia z postępowania lub
Wykonawca nie wykazał spełnienia warunków udziału w postępowaniu określonych przez
Zamawiającego;
5) jej treść nie odpowiada treści Zaproszenia do złożenia oferty;
6) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów;
7) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia (zgodnie z definicją
określoną w art. 224 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych),
w związku z tym, że Wykonawca nie złożył na wezwanie Zamawiającego
w wyznaczonym terminie wyjaśnień dotyczących rażąco niskiej ceny lub jeżeli dokonana
ocena wyjaśnień potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku
do przedmiotu zamówienia;
8) Wykonawca złożył w postępowaniu więcej niż jedną ofertę - Zamawiający odrzuci
wszystkie oferty złożone przez Wykonawcę;
9) zawiera błędy w obliczeniu ceny, których Zamawiający nie może zakwalifikować
jako oczywistych omyłek rachunkowych, pisarskich lub innych omyłek niepowodujących
istotnych zmian w treści oferty;
str. 16/1910) Wykonawca nie wyraził zgody na przedłużenie okresu związania ofertą lub
nie przedłużył ważności wadium (nie wniósł nowego wadium na przedłużony okres)
- jeżeli było wymagane.
XX. Przesłanki unieważnienia postępowania
1. Zamawiający unieważnia postępowanie, jeżeli:
1) nie złożono żadnej ważnej, niepodlegającej odrzuceniu oferty;
2) cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający może przeznaczyć
na sfinansowanie zamówienia;
3) oferty dodatkowe jako jedyne złożone w tym postępowaniu będą zawierać ceny wyższe,
aniżeli zaoferowane w złożonych ofertach;
4) środki finansowe, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie
zamówienia, nie zostały mu przyznane lub zostały wycofane lub zadanie zostało usunięte
z wieloletniego planu rzeczowo-finansowego, z przyczyn od Zamawiającego niezależnych
i niezawinionych;
5) wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub
wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej
przewidzieć;
6) postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie
ważnej umowy.
2. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Zamawiający może unieważnić postępowanie
z innych przyczyn niż wyżej wymienione.
XXI. Informacje o formalnościach jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu
zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego
1. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, zobowiązany będzie do podpisania umowy
na warunkach określonych we wzorze umowy zawartym w załączniku do Zaproszenia
do złożenia oferty;
2. Umowa w sprawie niniejszego zamówienia publicznego:
1) zostanie zawarta w formie pisemnej pod rygorem nieważności;
2) mają do niej zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego;
3) zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem
zawartym w ofercie;
4) jest zawarta na okres wskazany w części IV Zaproszenia do złożenia oferty;
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną
odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania
umowy, jeśli Zamawiający wymaga jego wniesienia. Ponadto Wykonawcy wspólnie ubiegający
się o udzielenie zamówienia, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą
są zobowiązani przedstawić Zamawiającemu umowę regulującą współpracę Wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
4. Wybrany Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego w Zaproszeniu
do podpisania umowy, lecz nie później niż w terminie do 14 dni od daty zawiadomienia
o wyborze oferty, jest zobowiązany podpisać umowę w siedzibie RZI w Olsztynie,
ul. Saperska 1, budynek nr 5, pok. 218;
5. Wykonawca, który złożył ofertę najkorzystniejszą, pod rygorem stwierdzenia uchylania się
od podpisania umowy, dostarczy najpóźniej w dniu podpisania umowy:
1) dokument lub dokumenty potwierdzające prawo osób składających podpis pod umową
do występowania w imieniu Wykonawcy i dokonywania w jego imieniu składania
oświadczenia woli (pełnomocnictwo, upoważnienie, umowa spółki cywilnej, umowa
konsorcjum);
2) kopie uprawnień budowlanych, zaświadczeń, itp., osób wymienionych w części
VII Zaproszenia do złożenia oferty;
3) potwierdzenie wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeśli Zamawiający
wymaga jego wniesienia.
6. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza uchyla się
od zawarcia umowy lub nie wnosi zabezpieczenia należytego wykonania umowy (jeżeli było
ono wymagane), Zamawiający może wybrać kolejnego Wykonawcę lub unieważnić
postępowanie.
str. 17/197. Za uchylanie się od podpisania umowy Zamawiający uznaje w szczególności:
1) niewniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy przed dniem podpisania
umowy, jeżeli Zamawiający wymaga jego wniesienia
2) odmowę podpisania umowy;
3) niestawienie się bez usprawiedliwienia uprawnionego przedstawiciela Wykonawcy
w terminie i miejscu wyznaczonym na podpisanie umowy;
4) brak możliwości zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego z przyczyn leżących
po stronie Wykonawcy.
XXII. Informacje dotyczące rozliczania robót / zaliczek
Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek.
XXIII. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy
1. Wysokość zabezpieczenia należytego wykonania umowy wynosi 5% ceny całkowitej podanej
w ofercie.
2. Zabezpieczenie może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych.
3. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy
Rejonowego Zarządu Infrastruktury w Olsztynie, przed terminem podpisania umowy,
z oznaczeniem ,,zabezpieczenie należytego wykonania umowy - postępowanie 26/U".
4. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wnoszone w pieniądzu należy wpłacić
na konto Zamawiającego NBP O/Olsztyn nr 39 1010 1397 0065 2313 9120 1000.
5. Zabezpieczenie wnoszone w formie innej niż pieniądz powinno być wystawione na Rejonowy
Zarząd Infrastruktury w Olsztynie oraz złożone w depozyt u Zamawiającego.
6. Zabezpieczenie wnoszone w postaci gwarancji musi zawierać następujące elementy:
1) nazwę Wykonawcy i jego siedzibę;
2) nazwę Beneficjenta (Zamawiającego);
3) nazwę Gwaranta;
4) określać wierzytelność, która ma być zabezpieczona gwarancją;
5) sformułowanie zobowiązania Gwaranta do nieodwołalnego i bezwarunkowego zapłacenia
kwoty zobowiązania na pierwsze żądanie zapłaty, w przypadku gdy Wykonawca:
a) nie wykonał przedmiotu zamówienia w terminie wynikającym z umowy, lub
b) wykonał przedmiot zamówienia w sposób nienależyty;
6) terminy ważności zabezpieczenia gwarantujące wypłatę zgodnie z terminami zwrotu
zabezpieczenia określonymi w ust. 9.
7. Z chwilą zaistnienia przynajmniej jednego z wymienionych przypadków Zamawiający wystąpi
do Gwaranta z pisemnym żądaniem zapłacenia kwoty, stanowiącej zabezpieczenie należytego
wykonania umowy. Żądanie będzie zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne. Gwarant
nie może uzależniać dokonania zapłaty od spełnienia jakichkolwiek dodatkowych warunków
lub wykonania czynności, jak również od przedłożenia dodatkowej dokumentacji.
Dopuszczalnym żądaniem Gwaranta może być dokument potwierdzający, że osoba, która
podpisała wezwanie do zapłaty w imieniu Beneficjenta, upoważniona jest do jego
reprezentowania lub przesłanie wezwania do zapłaty za pośrednictwem banku prowadzącego
rachunek Beneficjenta.
8. Dokumentami uzasadniającymi żądanie roszczeń mogą być ponadto:
1) wykaz niewykonanych lub nienależycie wykonanych elementów stanowiących przedmiot
umowy;
2) kopia pisma/ pism wzywających Wykonawcę do należytego wykonania przedmiotu umowy;
3) oświadczenie Zamawiającego, że pomimo skierowanych pism, Wykonawca nie wykonał
należycie przedmiotu umowy.
9. Zwrot zabezpieczenia nastąpi na zasadach określonych we wzorze umowy.
XXIV. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy
w sprawie zamówienia publicznego
Załącznikiem do Zaproszenia do złożenia oferty jest wzór umowy w wersji opracowanej przez
Zamawiającego, który Wykonawca powinien zaakceptować.
Do treści umowy mogą być wprowadzone również istotne zobowiązania wybranego Wykonawcy,
wynikające z treści wybranej oferty (lub ewentualnie wynikające z przeprowadzonych negocjacji).

Uwagi:
XVI. Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty,
wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert
Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie stosował jedno kryterium:
cena brutto - 100%.
Ocena będzie dokonywana według skali punktowej, przy założeniu, że maksymalna punktacja
wynosi 100 punktów (%). Ocenie podlega cena całkowita (w złotych brutto) zaoferowana przez
Wykonawcę w arkuszu ofertowym. Oceny dokonuje się w następujący sposób:
- oferta z najniższą ceną otrzymuje 100 punktów,
- pozostałe oferty są punktowane liniowo według następującej formuły arytmetycznej:
A = (X÷Y) × 100%
gdzie:
X = najniższa cena
Y = cena ocenianej oferty
Za ofertę najkorzystniejszą będzie uznana oferta, która przy uwzględnieniu powyższych
kryteriów i ich wag otrzyma najwyższą punktację.
Jeżeli Zamawiający nie może wybrać oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że dwie lub więcej
ofert przedstawia taką samą cenę, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty,
do złożenia ofert dodatkowych.

Podobne przetargi

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.