Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
6130z ostatnich 7 dni
23275z ostatnich 30 dni

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Renowacja organów w kościele

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Renowacja organów w kościele

Data zamieszczenia: 2024-03-27
Dane kontaktowe Zamawiającego: Parafia św. Wojciecha w Jabłonowie Pomorskim
Jabłonowo-Zamek 64
87-330 Jabłonowo-Zamek
powiat: brodnicki
56 498 01 23, 509269168
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Jabłonowo-Zamek
Wadium: ---
Nr telefonu: 56 498 01 23, 509269
Termin składania ofert: 2024-04-26 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
,,Renowacja organów w parli św. Wojciecha w Jabłonowie-Zamek"
prace renowacyjne w ramach zadania pn. Renowacja organów w parafii św. Wojciecha w Jabłonowie-Zamek
IV. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Nazwa zamówienia: Renowacja organów w kościele św. Wojciecha w Jabłonowie Zamek
2. Opis inwestycji:
Przedmiotem inwestycji jest Renowacja organów w parafii św. Wojciecha w Jabłonowie -Zamek
Prace renowacyjne i konserwatorskie dotyczą zabytku jakim jest część neogotyckiego wyposażenia kościoła parafialnego pw. św. Wojciecha w Jabłonowie-Zamku. Celem zadania jest zachowanie materialnego dziedzictwa kulturowego jakim są organy stanowiące integralny element wyposażenia świątyni w Jabłonowie-Zamku, stanowiące dużą wartość artystyczną dla północnej Polski.
Organy piszczałkowe, nazywane ,,królem instrumentów", są najbardziej skomplikowanym w budowie instrumentem muzycznym w historii muzyki, stanowiącym niejednokrotnie dowód na wybitność ich twórców oraz wielkość rzemiosła jakim jest organmistrzostw(C). Organy, nie tylko przez swoją budowę ale także precyzję wykonania, zaliczyć można do największych dzieł sztuki. Ponadto, szkoła budowy organów, technika, ich stylowość i różnorodność zmieniająca się przez setki lat pod wpływem światowych ośrodków wykonawstwa organowego dowodzi, że każdy tego typu instrument jest instrumentem jedynym w swoim rodzaju, zasługującym na nowe życie, szacunek i nieustanną pielęgnację. Tym większe wzrasta o tym przekonanie, gdy spojrzymy na przeznaczenie organów. Jako instrument wymagający misternej dokładności i ideału pracy, od niepamiętnych czasów towarzyszy pokoleniom ludzi w ich praktykach religijnych, uważany za instrument jedynie godny ich sprawowania, oraz działaniach kulturalnych poprzez możliwości koncertowe. Tak i organy Bruno Goebla op. 249 stanowią nierozerwalną więź z tradycją kulturalną i wyznaniową, której miejscem krzewienia od prawie 200 lat jest Kościół pw. Św. Wojciecha Biskupa i Męczennika w Jabłonowie-Zamku.
Historia jabłonowskiego instrumentu jest tożsama z kolejami losu innych zabytków nieruchomych na wyżej wskazanym terenie. Ma ona swój początek wraz ze świątynią fundacji Narzymskich h. Dołęga, osiadłych w pobliskim Pałacu, perle neogotyku ziemi michałowskiej, kiedy to na polecenie Stefana Narzymskiego rozebrano stary, drewniany kościół z 1816 roku, być może już czwarty z kolei wzniesiony w tym miejscu, a wybudowano tzw. biały kościół wg projektu Augusta Stillera, architekta zabudowań pałacowych. Prawdopodobnie już wtedy ulokowano tam instrument nieznanego nam budowniczego, którego prospekt możemy podziwiać po dziś. Niestety, brak zachowanej dokumentacji i wiadomości źródłowych nie pozwala obecnie ustalić ich pochodzenia ani dokładnej specyfikacji. Jest więc to kolejny relikt minionych czasów który odegrał znaczącą
rolę w kształtowaniu środowiska religijnego, kulturalnego i namacalnej sztuki. Istniejącą szafę organową, pomiędzy rokiem 1900 a 1907, znacznie rozbudował, lokując w niej zupełnie nowy instrument, znany w całej Europie organmistrz Bruno Goebel z Królewca (ówczesnego Kónigsberg), twórca m.in. organów w Świętej Lipce, sygnując go charakterystyczną tabliczką ,, Orgelbauanstalt Mox Terletzki Nachfolger, Inhaber Bruno Goebel", opusowany numerem 249. Był to w zamyśle Goebla instrument o brzmieniu romantycznym, z którego Goebel słynął i za które zbierał największe laury, rozdysponowanym pomiędzy 2 manuały i klawiaturę pedałową o pneumatycznej trakturze gry i rejestrów. W takiej też formie prezentuje nam się dzisiaj.
Działania konserwatorskie przy obiektach będą miały charakter kompleksowy. Organy w złym stanie technicznym mimo codziennego użycia w celach liturgicznych. Szafa organowa wymaga gruntownej konserwacji. Aktualnie w instrumencie używany jest tylko I manuał który posiada pięć głosów co stanowi połowę możliwych dostępnych głosów. Część piszczałek I manuału została wymieniona na nowe. W II manuale brakuje wszystkich piszczałek tj. Hohlflóte 8'(66 sztuk), Salicional 8' (66 sztuk), Vox coelestis 8' (54 sztuki), wiatrownica jest niekompletna - brakuje taszków oraz ławeczek piszczałkowych. W sekcji pedału brakuje wszystkich piszczałek tj. Subbas 16' (27 sztuk) oraz Octavbass 8' (27 sztuk). Aktualnie w sekcji pedału w miejscu głosu Octavbass 8' zamontowany jest głos Cello 8' który ze względu na nie działającą trakturę jest nie używany. W organach zamontowany został miech pływakowy wewnątrz instrumentu pod wiatrownicami, a oryginalny miech magazynowy został odłączony od instrumentu. Wraz z nowym miechem została zamontowana dmuchawa organowa tzw. składak (brak silnika na łożyskach ślizgowych z możliwością smarowania olejowego), a połączenie miech - dmuchawa zostało wykonane z rury aluminiowej wentylacyjnej. W celu przywrócenia funkcjonowania instrumentu oraz substancji brzmieniowej jaka została założona przez budowniczego organów na co wskazują tabliczki organowe z nazwami głosów należy przeprowadzić szereg prac. W sekcji powietrznego zasilania instrumentu należy usunąć miech pływakowy i przeprowadzić renowację miecha magazynowego znajdującego się na wieży kościoła oraz podłączyć go do instrumentu, a istniejącą dmuchawę należy zastąpić cichobieżną wysokoobrotową dmuchawą organową. Trakturę oraz wiatrownicę należy poddać renowacji tak jak piszczałki I manuału. Należy wykonać rekonstrukcję piszczałek II manuału oraz sekcji pedału według menzur pobranych z innego instrumentu budowniczego Goebla z możliwie najbliższych lat budowy w stosunku do remontowanych organów. Stół gry, klawiaturę pedału oraz ławeczkę należy poddać renowacji.
Zabiegi wykonane w tym zakresie mają na celu przywrócenie pierwotnych założeń twórcy jabłonowskich organów.
3. Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia Renowacja organów w parafii św. Wojciecha w Jabłonowie-Zamek
4. Wymienione w ust. 3 roboty obejmują w następujące prace:
o Dokumentacja fotograficzna obiektu przed i w trakcie prac konserwatorsko-restauratorskich
o Demontaż organów - w trakcie wykonywania demontażu konieczne jest udokumentowanie lokalizacji poszczególnych postaci
o Elementy nie nadające się do demontażu należy wykonywać na miejscu w kościele
o Transport obiektów do pracowni konserwatorskiej
o Usunięcie luźnych zabrudzeń z obiektu Układ powietrznego zasilania instrumentu
o Wykonanie oraz montaż nowego izolatora drgań
o Oczyszczenie miecha
o Montaż nowej dmuchawy cichobieżnej wraz z obudową akustyczną
o Wykonanie oraz montaż nowego regulatora przepływu powietrza
o Oczyszczenie kanałów powietrznych
o Nasączenie miecha oraz kanałów powietrznych preparatem Hylotox Q firmy Altax
o W przypadku otworów robaczych powodujących nieszczelności lub zawierających mączkę drzewna - wstrzyknięcie do środka preparatu Paraloid B-72 (10% roztworu na acetonie)
o W przypadku silnie zniszczonych elementów drewnianych wymiana wg wzoru
o Wymiana oskórowania miecha naprawa zawiasów, oklejenie papierem, naprawa zaworów zwrotnych
o Uszczelnienie kanałów powietrznych w zależności od potrzeb skórą, papierem lub filcem
o Oklejenie kanałów powietrznych papierem
o Uszczelnienie i wyciszenie całego systemu powietrznego instrumentu
o Prace towarzyszące wyżej wymienionych etapów Wiatrownice
o Wymontowanie wszystkich piszczałek z instrumentu
o Demontaż stożków
o Odkręcenie kloców oraz wymontowanie taszków
o Oczyszczenie wiatrownic
o Nasączenie wszystkich elementów drewnianych preparatem Hylotox Q firmy Altax
o W przypadku otworów robaczych powodujących nieszczelności lub zawierających mączkę drzewna - wstrzyknięcie do środka preparatu Paraloid B-72 (10% roztworu na acetonie)
o W razie potrzeby szpachlowanie ubytków szpachlą do drewna lub oklejenie special-papierem
o W przypadku silnie zniszczonych elementów drewnianych wymiana wg wzoru
o Wymiana oskórowania stożków
o Oczyszczenie relajsów
o Wykonanie oraz naklejenie nowych mieszków (wymiana wszystkich mieszków znajdujących się w instrumencie)
o Wykonanie brakujących taszków II manuału
o Montaż wszystkich taszków
o Sprawdzenie i wyrównanie górnej powierzchni wiatrownic
o Naklejenie nowych uszczelniaczy oraz wycięcie otworów przelotowych do klocy
o Naprawa maszynek przekaźnikowych
o Montaż stożków i relajsów
o Montaż kładek komunikacyjnych
o Przegląd oraz naprawa kloców i ławeczek
o Wykonanie nowych ławeczek i wieszaków dlanowych głosów
o Przegląd oraz naprawa wieszaków piszczałek
o Wymiana wszystkich filców wyciszających pracę instrumentu
o Wymiana wszystkich filców dystansowych
o Prace towarzyszące wyżej wymienionych etapów prac Sekcja brzmieniowa (istniejąca)
o Piszczałki prospektowe
o Wyczyszczenie piszczałek
o Prostowanie i naprawa stroików
o Położenie nowej srebrzanki
o Piszczałki drewniane
o Wyczyszczenie piszczałek
o Zabezpieczenie piszczałek preparatem Hylotox Q
o Wymiana oskórowania szpuntów
o W miarę potrzeb szpachlowanie ubytków w drewnie
o Reperacja baczków, wałków, stroików, wlotów i dolnych warg piszczałek
o Piszczałki cynkowe
o Wyczyszczenie piszczałek
o Wyrównanie wgnieceń
o Sprawdzenie szczelności lutowań
o Wymiana uszczelnień piszczałek krytych
o Naprawa dostroików
o Piszczałki cynowe
o Wyczyszczenie piszczałek
o Wyprostowanie i wyrównanie wgnieceń
o Sprawdzenie szczelności lutowań
o Scalenie i zlutowanie górnych części korpusów
o Wymiana uszczelnień piszczałek krytych
o Naprawa dostroików
o Sekcja brzmieniowa (brakująca)
o Wykonanie głosu Subbass 16' (drewno sosnowe)
o Wykonanie głosu Octavbass 8' (drewno sosnowe)
o Wykonanie głosu Hohlflóte 8' (drewno sosnowe - pierwsza oktawa kryta)
o Wykonanie głosu Salicional 8' (cyna 40%)
o Wykonanie głosu Vox coelestis 8' (cyna 40%)
Stół gry
o Oczyszczenie i zabezpieczenie elementów drewnianych preparatem Hylotox Q
o Demontaż klawiatur i podzespołów kontuaru
o Dokładne wyczyszczenie i wygładzenie sztyftów
o Oczyszczenie klawiszy
o Polerowanie nakładek klawiszy
o Poczernienie trzonów klawiszy chromatycznych przy nakładkach
o Wymiana filców i gamirungów klawiatur
o Regulacja skoku klawiatur
o Renowacja kontuaru wewnątrz
o Wykonanie oraz montaż szyldu Tutti
o Naklejenie brakującej nakładki włącznika ,,Principal 8'"
o Renowacja klawiatury sekcji pedału
o Renowacja ławeczki organistowskiej
o Montaż oświetlenia klawiatur manuału oraz klawiatury pedałowej Traktura
o Oczyszczenie wszystkich elementów traktury
o Nasączenie elementów traktury środkiem Hylotox Q
o Naprawa maszynek regestrowych
o Regulacja, usunięcie luzów, stuków i pisków Szafa organowa
o Częściowy demontaż elementów snycerskich prospektu. W trakcie wykonywania demontażu konieczne jest udokumentowanie lokalizacji poszczególnych elementów
o Usunięcie luźnych zabrudzeń z obiektu (kurzu, mączki drzewnej)
o Oczyszczenie niepolichromowanych płaszczyzn drewnianego wnętrza prospektu z zabrudzeń powierzchniowych mechanicznie lub chemicznie
o Chemiczne usunięcie spękanej politury z lica obiektu
o Dezynfekcja i dezynsekcja obiektu metodą iniekcji z zastosowaniem odpowiednio dobranych preparatów grzybo- i bakteriobójczych
o Usunięcie wadliwych uzupełnień drewna
o Impregnacja osłabionych części drewnianej struktury prospektu
o Uzupełnienie większych ubytków w drewnianej strukturze prospektu z sezonowanego drewna tożsamego gatunkowo z oryginałem
o Podklej enie forniru w miej scach odspój eń
o Usunięcie wybrzuszeń forniru
o Uzupełnienie ubytków forniru materiałem tożsamego gatunkowo z oryginałem
o Wykonanie rekonstrukcji brakujących elementów snycerskich
o Scalenie kolorystyczne uzupełnionych elementów z oryginalnymi
o Pokrycie powierzchni lica werniksem końcowym
o Montaż instrumentu
o Złożenie wiatrownic i kanałów powietrznych wewnątrz instrumentu
o Zainstalowanie elementów traktury
o Zainstalowanie klawiatur i elementów kontuaru
o Wykonanie wstępnej regulacji traktur i mechanizmów
o Zainstalowanie piszczałek , wieszaków oraz ławeczek
o Intonacja oraz strojenie piszczałek
o Regulacja traktur (końcowa)
o Dokumentacja fotograficzna i opisowa wykonanych prac
5. Przedmiot zamówienia obejmuje również wykonanie tablicy informacyjnej z danymi o dofinansowaniu zadania w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków zgodnie z wytycznymi zawartymi w § 12 Załącznika do uchwały nr 232/2022 Rady Ministrów z dnia 23 listopada 2022 r. Wykonanie tablicy po akceptacji projektu przez Zamawiającego.
7. Szczegółowy zakres zamówienia publicznego został określony w:
1. Przedmiarze robót - zał. nr 2 do niniejszego ogłoszenia
8. Wszelkie użyte w opisie przedmiotu zamówienia bezpośrednie wskazania danego producenta lub dostawcy, konkretnej marki oraz nazwy własnej poszczególnych producentów, nazwy określonego wyrobu lub źródła lub znaku towarowego lub
patentu, rodzaju lub specyficzne pochodzenie zostały użyte pomocniczo i nie stanowią
wskazania obowiązku ich stosowania w ofercie. Zamawiający dopuszcza, w każdym aspekcie zamówienia, zastosowanie rozwiązań równoważnych lub lepszych od wskazanych, pod warunkiem, że ich zastosowanie nie będzie prowadzić do pogorszenia wskazanych parametrów technicznych, funkcjonalnych i jakościowych. Udowodnienie, że oferowane rozwiązanie jest równowartościowe lub lepsze od wymaganego, leży po stronie oferenta.

CPV: 50800000-3

Dokument nr: 2/2024

Składanie ofert:
Termin Składania Ofert: 30 dni od terminu publikacjii ogłoszenia - tj. od 27.03.2024r.
6. MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA OFERT
Ofertę cenową należy złożyć do dnia (30 pełnych dni), do godz. 12:00, w formie papierowej na adres Zamawiającego
Parafia Rzymskokatolicka pw. św. Wojciecha w Jabłonowie-Zamku, z siedzibą: Jabłonowo Zamek 64, 87-330 Jabłonowo Pomorskie
2. Ofertę należy złożyć w formie papierowej, umieszczając ją w jednej zamkniętej kopercie:
a) osobiście w siedzibie Parafii Rzymskokatolickiej pw. św. Wojciecha w Jabłonowie-Zamku, z siedzibą: Jabłonowo-Zamek 64, 87-330 Jabłonowo Pomorskie.
b) listownie na adres: Parafia Rzymskokatolicka pw. św. Wojciecha w Jabłonowie Zamku, z siedzibą: Jabłonowo Zamek 64, 87-330 Jabłonowo Pomorskie.

Miejsce i termin realizacji:
6. Lokalizacja obiektu: Jabłonowo-Zamek 64, 87-330 Jabłonowo-Zamek, województwo kujawsko - pomorskie, powiat
9. Zamawiający wymaga realizacji zamówienia w terminie do 14 miesięcy od dnia udzjelenia zamówienia.

Wymagania:
dofinansowane z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków - Rządowy Fundusz Polski Ład WSTĘPNA PROMESA DOFINANSOWANIA INWESTYCJI Z RZĄDOWEGO PROGRAMU ODBUDOWY ZABYTKÓW
Edycja 2 RPOZ/2023/6141/PolskiLad
1. Niniejsze zamówienie prowadzone jest w sposób konkurencyjny i transparentny, w szczególności z uwzględnieniem § 8 ust. 6 Regulaminu Naboru Wniosków o Dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
2. Do niniejszego zaproszenia do składania ofert nie stosuje się Ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo Zamówień Publicznych (tj. Dz. U. z 2023 r. póz. 1605 ze zm.).
4. W sprawach nieuregulowanych zastosowanie znajdują bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. z 2023 r. póz. 1610 z późn. zm.).
III. SPOSÓB I MIEJSCE PUBLIKACJI ZAMÓWIENIA
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzące do wyboru Wykonawcy inwestycji zostaje upublicznione za pośrednictwem strony internetowej BIP Urzędu Miasta i
o Przed złożeniem oferty dokonanie wizji lokalnej obiektu kościoła w obecności przedstawiciela Zamawiającego, ks. Sławomira Sobierajskiego - Proboszcza Parafii, po wcześniejszym telefonicznym umówieniu się pod numerem tel.: 509269168. W związku z tym, że prace przy kościele trwają od kilku lat, ze względu na dobro zabytku niezbędne jest zapoznanie się z efektami dotychczas przeprowadzonych prac, celem ujednolicenia dalszego działania. Oferta złożona bez udokumentowanej wizji lokalnej zostanie odrzucona.
10. Zamawiający wymaga udzjelenia minimum 36 miesięcznej gwarancji i rękojmi na wykonane roboty i zastosowane materiały. Wykonawca może zaproponować dłuższy okres gwarancji i rękojmi. Okres ten stanowi jedno z kryteriów oceny ofert. Oferta Wykonawcy, który zaoferuje krótszy okres gwarancji zostanie odrzucona.
WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU WRAZ Z OPISEM SPOSOBU OCENY
SPEŁNIENIA WARUNKÓW
1. Opis warunków udziału w postępowaniu:
1.1. Dysponowanie kadrą na etapie realizacji zamówienie niezbędną do realizacji zamówienia zgodną z ustawa z dnia 23 lipc a 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U z 2022 r., póz. 840 ze zm.), tj:
a) Organmistrzowie, tj. co najmniej jedną osobę posiadających tytuł organmistrzewski potwierdzony dyplomem mistrzowskim
b) Konserwator dzieł sztuki, który posiada:
- co najmniej tytuł magistra na kierunku Konserwacja i Restauracja Dzieł Sztuki;
- posiada co najmniej trzyletnie doświadczenie w konserwacji i renowacji UWAGA: Zamawiający dopuszcza, aby jedna osoba pełniła więcej niż jedną funkcję.
1.2. Doświadczenie w zakresie realizacji projektów zbliżonych do projektu będącego przedmiotem postępowania:
1)
Powyższy warunek będzie uznany za spełniony w przypadku wykazania, że oferent wykonał prace konserwatorskie - restauratorskie renowacyjne przy organach wpisanych i lub nie wpisanych do Rejestrów Zabytków w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał lub wykonuje należycie restaurację minimum czterech instrumentów organowych o trakturze pneumatycznej w systemie upustowym (Taschenlade), przy czym dowodami, o których mowa
mogą być protokoły odbioru końcowego, referencje oraz inne dokumenty potwierdzające prowadzenie takowych prac.
2)
Wymagane jest wykonanie czterech prac w ramach jednej umowy lub w ramach każdej umowy odrębnie, odpowiadających swoim rodzajem pracom stanowiącym przedmiot zamówienia zgodnie z wyżej opisanym warunkiem, w tym jednego o wartości nie mniejszej niż 350 000,00 zł brutto. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia spełnienie warunku wiedzy i doświadczenia musi wykazać jeden z wykonawców składających ofertę wspólną.
1.4. Wykonawca posiada ubezpieczanie w zakresie prowadzonej działalności na kwotę co najmniej 1 000 000 zł. Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca przedłoży kopię dokumentu potwierdzającego zawarcie umowy z firmą ubezpieczającą ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia.
2. Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć oferenci w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu:
2.1. Wykonawca składa wraz z ofertą oświadczenie stanowiące wykaz osób, wzór oświadczenia to załącznik nr 4 do zapytania ofertowego.
2.2. Wykonawca składa wraz z ofertą dokument potwierdzający odbycie wizji lokalnej i zapoznanie się z dokumentacją projektową, dokument ten musi być podpisany przez Zamawiającego, jego wzór stanowi załącznik nr 6 do zapytania ofertowego.
2.3 Wykonawca składa wraz z ofertą wykaz prac konserwatorsko - restauratorskie wraz z dokumentami potwierdzającymi ich wykonanie, formularz wykazu stanowi załącznik nr 5 do zapytania ofertowego.
2.4 Wykonawca przedkłada kopię dokumentu potwierdzającego, że jest ubezpieczony w zakresie prowadzonej działalności ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia.
3. Wykonawca, który nie potwierdzi spełniania któregokolwiek z warunków określonych w rozdziale V pkt. 1, z uwzględnieniem sposobu ich udokumentowania zgodnie z opisem zawartym w rozdziale V pkt. 2, zostanie wykluczony z udziału w postępowania tym samym jego oferta zostanie odrzucona.
4. W sytuacji, gdy Wykonawca nie złoży wraz z ofertą dokumentu stanowiącego potwierdzenie spełnienia warunku, może być wezwany do jego uzupełnienia. W przypadku nie złożenia
dokumentu na wezwanie Zamawiającego, oferta zostaje odrzucona.
5. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, co do których brak jest podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w stosunku do żadnego z Wykonawców nie może być podstaw do wykluczenia.
Podstawa wykluczenia z procedury zakupowej:
na podstawie art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2023 r. póz. 1497), z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się wykonawców, o których mowa w art. 7 ust. 1 w/w ustawy. Powyższe wykluczenie następować będzie na okres trwania ww. okoliczności. W przypadku wykonawcy wykluczonego na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy, zamawiający odrzuca ofertę takiego wykonawcy, odpowiednio do trybu stosowanego do udzjelenia zamówienia publicznego oraz etapu prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Wykonawca jest zobowiązany złożyć oświadczenie, które potwierdzi brak podstaw wykluczenia na dzień składania ofert, wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 8.
Zamawiający wszystkie określone warunki oceni metodą spełnia / nie spełnia.
VL OPIS KRYTERIÓW OCENY OFERT, WRAZ Z PODANIEM WAG TYCH KRYTERIÓW I SPOSOBU OCENY OFERT
1. Za termin złożenia oferty przyjmuje się termin dostarczenia oferty do Zamawiającego
(nie decyduje data nadania przesyłki).
Na kopercie należy umieścić:
nazwę i adres Zamawiającego,
nazwę i adres Wykonawcy wraz z numerem telefonu,
nazwę zadania: Renowacja organów w parafii św. Wojciecha (w Jabłonowie Zamku)
3. W oryginale należy złożyć:
a) formularz ofertowy - załącznik nr 1;
b) oświadczenia - załączniki nr 4, 5, 7;
c) potwierdzenie odbycia wizji lokalnej oraz zapoznanie się z dokumentacją projektową -załącznik nr 6
4. W oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem należy złożyć:
a) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy (jeżeli dotyczy);
b) dokument potwierdzający posiadanie polisy od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
c) dokumenty potwierdzającego wniesienia wadium;
d) referencje lub dokumenty potwierdzające wykaz prac konserwatorskich Oferta złożona po terminie składania ofert zostanie przez Zamawiającego odrzucona.
Oferta powinna być złożona w języku polskim i w formie pisemnej.
7. PŁATNOŚĆ WYNAGRODZENIA
1. Płatność wynagrodzenia nastąpi przelewem w terminie do 30 dni od daty otrzymania przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury lub zgodnie z regulaminem Programu Rządowy Fundusz Polski Ład:
2. Zamawiający dopuszcza wypłatę wynagrodzenia dla poszczególnych rozliczeń w następujących wysokościach:
a) pierwsza faktura częściowa na kwotę stanowiącą różnicę pomiędzy ceną ofertową a wysokością dofinansowania, po wykonaniu robót potwierdzonych protokołem częściowym,
b) druga faktura częściowa w wysokości do 50 % wysokości dofinansowania, po wykonaniu robót potwierdzonych protokołem częściowym,
c) faktura końcowa w wysokości pozostałej do zapłaty kwoty wynagrodzenia brutto - płatność dofinansowania inwestycji z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.
8. DODATKOWE INFORMACJE
1. Wykonawca składając ofertę jest z nią związany przez 30 dni. Biega terminu związania z ofertą rozpoczyna się w dniu wskazanym jako termin składania ofert.
2.. Do upływu terminu składania ofert Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany łub uzupełnienia treści niniejszej procedury zakupowej. Wszelkie zmiany i uzupełnienia publikowane będą na stronie na której upubliczniono niniejsze zapytanie. Potencjalni wykonawcy powinni na bieżąco śledzić tę stronę.
3. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania w ramach zapytania ofertowego bez podania przyczyny - na każdym jego etapie - bez ponoszenia jakichkolwiek skutków prawnych i finansowych.
4. Zamawiający zastrzega sobie prawo wydłużenia terminu składania ofert w ramach zapytania ofertowego bez podania przyczyny.
5. Zamawiający może żądać od Oferentów w toku badania i oceny ofert wyjaśnień, dodatkowych dokumentów i informacji dotyczących treści złożonych ofert, bądź uzupełnienia braków w złożonej ofercie wyznaczając Wykonawcy odpowiedni termin. W przypadku nieuzupełnienia oferty lub niezłożenia pełnych wyjaśnień, Zamawiający uprawniony będzie do odrzucenia oferty.
6. W przypadku wystąpienia podejrzenia lub/i przesłanek, które mogą wskazywać, że złożone oświadczenia lub dokumenty w ofercie są nieprawdziwe, Zamawiający może żądać od Oferenta stosownych wyjaśnień na każdym etapie oceny oferty, również po wyborze wykonawcy oraz po podpisaniu umowy. W przypadku niezłożenia w wyznaczonym terminie pełnych wyjaśnień oraz braku udowodnienia, że informacje w złożonej ofercie są zgodne z prawdą, Zamawiający ma prawo do odrzucenia oferty, a także do rozwiązania umowy na etapie jej realizacji.
7. Zamawiający ma prawo do odrzucenia oferty, jeśli ofertajest niekompletna, nie spełnia warunków udziału w postępowaniu, nie spełnia wymogów formalnych, jest niezgodna z zapytaniem lub zawiera rażąco niską cenę. Rażąco niska cena występuje w przypadku gdy cena całkowita oferty jest niższa o co najmniej 30% od wartości zamówienia powiększonej o należny podatek od towarów i usług, ustalonej przed wszczęciem postępowania.
8. Zamawiający, w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, może zwracać się do wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny.
9. Zamawiający, oceniając wyjaśnienia, będzie brał m.in. pod uwagę obiektywne czynniki, w szczególności oszczędność metody wykonania zamówienia, wybrane rozwiązania techniczne, wyjątkowo sprzyjające warunki wykonania zamówienia, wybrane rozwiązania techniczne, wyjątkowo sprzyjające warunki wykonywania zamówienia dostępne dla wykonawcy,(a także przedstawione dowody).
10. Z tytułu odrzucenia oferty, oferentowi nie przysługuje żadne roszczenie w stosunku do Zamawiającego.
11. Zamawiający po dokonaniu oceny ofert opublikuje ogłoszenie o wyborze najkorzystniejszej oferty na stronie prowadzącego zamówienie.
12. Informacja o terminie i miejscu podpisania umowy zostanie przekazana telefonicznie Wykonawcy, którego ofertę wybrano.
13. Ewentualne spory w relacja z wykonawcami o roszczenia cywilnoprawne, w których zawarcie
ugody jest dopuszczalne, będą poddane mediacjom lub innemu polubownemu rozwiązaniu sporu przed Sądem Polubownym przy Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej, wybranym mediatorem albo osobą prowadzącą inne polubowne metody rozwiązania sporów.__________________
14. Terminem rozpoczęcia realizacji zamówienia jest data podpisania umowy z Wykonawcą, a terminem zakończenia data protokołu odbioru końcowego zamówienia podpisana przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków przy udziale Zamawiającego oraz Wykonawcy.
15. Ewentualne roboty zamienne, które wystąpią podczas procesu realizacji zamówienia muszą zostać wykonane w ramach zaoferowanej ceny ryczałtowej oraz wymagają zgody Zamawiającego.
16. Przyjmuje się, że robotami zamiennymi są roboty ujęte w opisie przedmiotu zamówienia, przewidziane do wykonania wg odpowiedniej technologii i z konkretnych materiałów i urządzeń, lecz za zgodą zamawiającego wykonane w innej technologii, z innych materiałów i przy zastosowaniu innych urządzeń.
17. Ewentualne roboty dodatkowe, które wystąpią podczas procesu realizacji zamówienia mogą być przedmiotem zmiany wartości umowy.
18. Przez zamówienie dodatkowe należy rozumieć takie zamówienie, które nie zostało ujęte w opisie przedmiotu zamówienia określający przedmiot zamówienia podstawowego oraz objęte treścią zapytania ofertowego a jego wykonanie jest niezbędne do zapewnienia prawidłowości całego zamówienia, a Wykonawca nie był w stanie ich przewidzieć, z zastrzeżeniem pkt. 19 i 20. Zakres wskazanych robót musi wynikać ze sporządzonego i zatwierdzonego protokołu konieczności wystąpienia robót, natomiast warunki udzjelenia zamówienia muszą być równoważne do warunków zamówienia podstawowego.
19. Ewentualne roboty, które nie zostały ujęte w opisie przedmiotu zamówienia związanym z niniejszym zapytaniem ofertowym, a są naturalną konsekwencją procesu budowlanego i w naturalny sposób z niego wynikają, uznaje się, że wykonawca robót dysponując opis przedmiotu zamówienia powinien przewidzieć je jako konieczne do wykonania mimo, że opis przedmiotu zamówienia literalnie ich nie wymienia. De facto roboty te są ściśle związane z przedmiotem zamówienia. Wynika to z zawodowego charakteru wykonywanych przez wykonawcę robót budowlanych czynności i przypisanego do nich określonego poziomu wiedzy i doświadczenia zawodowego. Tego typu roboty muszą zostać zrealizowane w ramach zaoferowanej ceny ryczałtowej.
20. Za roboty dodatkowe nie można uznać robót, które wynikają z wykonania większych ilości robót, niż to wynika z opisu przedmiotu zamówienia wskazanego na etapie zapytania ofertowego, gdyż w istocie to roboty, które stanowią przedmiot zamówienia. W interesie Wykonawcy leży własna ocena robót budowlanych przewidzianych do wykonania oraz uwzględnienie wszelkich innych okoliczności które mogą mieć wpływ na cenę. Takie roboty Wykonawca ma obowiązek wykonać w ramach oferowanej ceny ryczałtowej.
21. Wszelkie ewentualne koszty powstałe w trakcie prowadzonych robót w przypadku wystąpienia ewentualnych robót zamiennych lub dodatkowych, których nie da się oszacować na etapie przygotowania oferty leżą po stronie Wykonawcy.
22. Integralną część niniejszego zapytania stanowi wzór umowy - załącznik nr.3 do zapytania.

Uwagi:
3. Dane osobowe przekazane Zamawiającemu w toku prowadzenia postępowania będą przetwarzane zgodnie z regulacjami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (dalej Rozporządzenie RODO).

Podobne przetargi

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.