Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
6011z ostatnich 7 dni
21759z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Wykonanie inwentaryzacji zieleni oraz szacunku brakarskiego

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Wykonanie inwentaryzacji zieleni oraz szacunku brakarskiego

Data zamieszczenia: 2024-04-02
Dane kontaktowe Zamawiającego: Miejski Zakład Komunalny Sp. z o.o
ul. Komunalna 1
37-450 Stalowa Wola
powiat: stalowowolski
48 15 842-34-11 Faks: + 48 15 842-19-50, +48 15 842 - 33 - 41 lub tel. +48 15 844 - 02 -74 wew. 45
sekretariat@mzk.stalowa-wola.pl
Województwo: podkarpackie
Miasto: Stalowa Wola
Wadium: ---
Nr telefonu: 48 15 842-34-11 Faks
Termin składania ofert: 2024-04-16 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
zapraszamy do złożenia oferty na zamówienie pn.: ,,Wykonanie inwentaryzacji zieleni oraz szacunku brakarskiego na terenie działki 123/2 obr. 006 w Stalowej Woli".

§ 1. Określenie przedmiotu zamówienia.
1. Nazwa zadania: ,,Wykonanie inwentaryzacji zieleni oraz szacunku brakarskiego na terenie działki 123/2 obr. 006 w Stalowej Woli".

Zamawiający oczekuje wykonania inwentaryzacji zieleni oraz szacunku brakarskiego drzew i krzewów rosnących na terenie działki 123/2 obr. 6 w Stalowej Woli. Dokumentacja powstała w ramach niniejszego zlecenia będzie wykorzystana pod wniosek o wycinkę oraz w celu ponownej wyceny działki w ramach planowanej inwestycji.
Zakres inwentaryzacji - zgodnie z załącznikiem graficznym. Zamawiający przedkłada również dokumentację zdjęciową drzewostany (w celach poglądowych).
Jednocześnie informujemy, że teren objęty inwentaryzacją jest własnością Zamawiającego i w całości obejmuje użytek łąkowy (ŁVI).
2. Zakres inwentaryzacji wraz z szacunkiem brakarskim:

1. Identyfikacja w terenie gatunków drzew i krzewów rosnących na części działki o numerze ewidencyjnym 123/2 obr. 0006 HSW, Lasy Państwowe w Stalowej Woli - zgodnie z załącznikiem graficznym.
Łączna powierzchnia terenu porośnięta drzewami i krzewami wynosi ok. 1,5ha
(Teren inwestycji to ok. 3ha). Znaczna część działki to łąka. W załączeniu zdjęcia dokumentacja zdjęciowa.
2. Zamawiający wymaga wykonania pomiarów terenowych:
a) Pomiary drzew:
1. oznaczenie gatunku drzewa,
2. wykonanie pomiaru obwodu pnia na wys. 5cm,
3. wykonanie pomiaru obwodu pnia drzewa na wysokości 130cm, przy czym:
- jeżeli drzewo posiada klika pni to konieczne jest wykonanie pomiaru obwodu każdego pnia osobno,
- jeżeli drzewo nie posiada pnia należy dokonać pomiaru bezpośrednio poniżej korony drzewa,
4. wykonanie pomiaru wysokości drzewa,
5. wykonanie pomiaru zasięgu koron
b) Pomiary krzewów:
1. oznaczenie gatunku krzewów rosnących na działce,
2. pomiar zajmowanej powierzchni krzewu/grupy krzewów,
3. pomiar wysokości krzewu/grupy krzewów.
c) Trwałe oznaczenie (numer zinwentaryzowanego drzewa) farbą w terenie.
d) Klasyfikacja drzew metodą posztuczną drzew stojących (numeracja zgodna z inwentaryzacją zieleni)
- określenie klasyfikacji (jakościowo-wymiarowej) drewna możliwego do pozyskania w wyniku usunięcia drzew
- określenie ilości masy drewna, możliwej do pozyskania w wyniku usunięcia ww. drzew,
3. Wykonana inwentaryzacja dendrologiczna powinna umożliwić złożenie prawidłowego wniosku o wydanie decyzji zezwalającej na wycinkę drzew i krzewów zgodnie z art. 83b ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 o ochronie przyrody tekst jednolity Dziennik Ustaw z 13 lipca 2023 r. pozycja 1336 z późniejszym zmianami.
4. Zakres dokumentacji - inwentaryzacja zieleni:
a) Część opisowa zawierająca zestawienie tabelaryczne:
- podstawowe dane dotyczące drzew (gatunek - nazwa polska oraz łacińska, obwód pnia na wys. 5 i 130 cm, wysokość, zasięg korony),
- podstawowe dane dotyczące krzewów (gatunek - nazwa polska oraz łacińska, powierzchnia, wysokość),
- opis stanu zdrowotnego.
- informację czy drzewo/krzew wymaga uzyskania zezwolenia na wycinkę (tak/nie)
b) Część graficzna zawierająca:
- numerację drzew zgodnie z zestawieniem tabelarycznym,
- rzut/zasięg korony drzewa,
- rzut/powierzchnia krzewu.
5. Zakres dokumentacji - operat brakarski:
a) z obmiaru i klasyfikacji drewna Wykonawca sporządza dokument (operat brakarski)
b) operat brakarski Wykonawca wykonuje w taki sposób by klasyfikacja jakościowo-wymiarowa była określona dla każdego drzewa, a następnie zsumowana dla każdej lokalizacji i całościowo dla zadania.
c) operat musi zawierać wycenę drewna.

6. Forma przekazania dokumentacji:
a) wersja papierowa w 3 egzemplarzach w formie papierowej (format A4 - większe formaty należy złożyć tak, aby były wpięte w teczkę A4)
- mapy (część graficzna) w skali 1:500 lub większej - umożliwiającej bezproblemowe odnalezienie numeru drzewa/krzewu
b) wersja elektroniczna - pliki w formacie docx/xlsx oraz dwg/dxf;

6. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych i wariantowych.
7. Wykonawca, z którym, w wyniku przeprowadzonego postępowania, zostanie podpisana umowa, zobowiązany będzie do zrealizowania przedmiotu zamówienia zgodnego z wymaganiami opisanymi w zapytaniu ofertowym oraz zaoferowanych w formularzu ofertowym.

CPV: 71000000-8, 77000000-0

Dokument nr: ZP.271.KC.9.2024

Otwarcie ofert: § 11. Otwarcie ofert.
1. Zapoznanie się komisji z ofertami nastąpi w dniu 16.04.2024 r. o godz. 10:30 w siedzibie Zamawiającego.

Składanie ofert:
§ 7. Miejsce oraz termin składania ofert.
1. Ofertę należy złożyć do godz. 1000 do dnia 16.04.2024 r. w formie:
1) pisemnej w siedzibie Zamawiającego - w sekretariacie MZK Sp. z o.o., Ul. Komunalna 1,
37-450 Stalowa Wola.
Ofertę w formie pisemnej należy oznaczyć w sposób gwarantujący zachowanie poufności jej treści oraz zabezpieczający jej nienaruszalność do terminu otwarcia ofert (nieprzejrzysta, zamknięta koperta). Koperta/opakowanie zawierające ofertę winno być zaadresowane do Zamawiającego na adres:
Miejski Zakład Komunalny Sp. z o.o.
ul. Komunalna 1
37-450 Stalowa Wola

i opatrzone nazwą, dokładnym adresem Wykonawcy oraz oznaczone
w sposób następujący:
,,Wykonanie inwentaryzacji zieleni oraz szacunku brakarskiego na terenie działki 123/2 obr. 006 w Stalowej Woli".
nie otwierać przed terminem otwarcia ofert, tj. 16.04.2024 r.
godz. 10:30

2) elektronicznej na adres e-mail: sekretariat@mzk.stalowa-wola.pl.

Miejsce i termin realizacji:
Termin wykonania umowy.
Termin realizacji zamówienia: do dwóch miesięcy od daty zawarcia umowy.

Wymagania:
ZAPYTANIE OFERTOWE
(podstawa prawna: art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych)

§ 3. Warunki współpracy i płatności.
Termin płatności: 21 dni od dnia dostarczenia prawidłowo wystawionej faktury.

§ 4. Opis kryteriów.
1. Zamawiający wyznaczył następujące kryterium i jego znaczenie: cena oferty - 100%.
2. Zamawiający przyzna zamówienie Oferentowi, którego oferta odpowiada warunkom określonym w Zapytaniu ofertowym oraz zostanie uznana za najkorzystniejszą
w odniesieniu do kryterium.
3. Jeżeli Zamawiający nie może dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o tej samej cenie, Zamawiający wezwie Oferentów, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych.
4. Oferenci składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.
5. Zamawiający przyzna zamówienie Oferentowi, którego oferta uzyska najwyższą liczbę punktów w ostatecznej ocenie punktowej oraz odpowiada warunkom określonym w Zapytaniu ofertowym.

§ 5. Opis sposobu przygotowania oferty od strony formalnej.
1. Ofertę należy przygotować na załączonym formularzu ofertowym, stanowiącym Załącznik nr 1 do Zapytania ofertowego.
2. Wszelkie koszty związane z przygotowaniem oferty ponosi składający ofertę.
3. Oferta oraz wymagane formularze składane wraz z ofertą wymagają podpisu osób uprawnionych do reprezentowania firmy w obrocie gospodarczym, zgodnie z aktem rejestracyjnym oraz przepisami prawa.
4. Oferta podpisana przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy wymaga załączenia właściwego pełnomocnictwa lub innego umocowania prawnego.
5. Dokumenty winny być sporządzone zgodnie z zaleceniami oraz przedstawionymi przez Zamawiającego wzorcami (załącznikami), zawierać informacje i dane określone w tych dokumentach.
6. Poprawki w ofercie muszą być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem osoby podpisującej ofertę.
7. Oferta wraz z załącznikami musi być sporządzona w języku polskim.
8. Oferty sporządzone wadliwie, złożone po terminie, niekompletne lub na niewłaściwym formularzu zostaną odrzucone.

§ 6. Dokumenty wymagane od Oferentów.
Do oferty sporządzonej na wymaganym formularzu ofertowym (załącznik nr 1) należy dołączyć następujące dokumenty, oświadczenia:
1. aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji -
w przypadku, gdy ww. dokumenty pozostają aktualne w wyznaczonym terminie składania ofert, prosimy o wskazanie bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych. W przeciwnym przypadku prosimy o dołączenie aktualnych dokumentów do oferty;
2. fakultatywnie ewentualne pełnomocnictwa osób podpisujących ofertę w imieniu Wykonawcy udzielone przez Wykonawcę (imienne upoważnienie do reprezentowania Wykonawcy w niniejszym postępowaniu, jeżeli osoba podpisująca nie została wskazana do reprezentacji we właściwym rejestrze lub ewidencji działalności gospodarczej);
Oferta przesłana drogą elektroniczną powinna zostać przygotowana jak oferta w formie pisemnej- skany podpisanych dokumentów zapewniających ich pełną czytelność należy przesłać na wskazany powyżej adres mailowy Zamawiającego. W tytule maila należy wskazać numer postępowania oraz informacje, że mail zawiera ofertę na niniejsze zapytanie ofertowe. Wykonawca może również złożyć ofertę podpisaną kwalifikowanym podpisem elektronicznym (nie jest to wymagane). Dopuszczona jest postać elektroniczna oferty. ,,Dopuszczalna przez Zamawiającego wielkość wiadomości e-mail zawierająca ofertę wraz załącznikami to 80 MB."
2. Oferta otrzymana przez Zamawiającego po terminie składania ofert nie zostanie rozpatrzona.
3. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za skutki spowodowane niezachowaniem powyższych warunków.

§ 8. Opis sposobu obliczenia ceny oferty.
1. Cena ofertowa musi zawierać wszelkie wydatki oraz ryzyko związane z koniecznością zrealizowania przedmiotu zamówienia.
2. Ceny jednostkowe winny być określone przez Oferenta z uwzględnieniem ewentualnych upustów.
3. Cena ofertowa powinna być podana w jednym wariancie i określona cyfrowo i słownie.
4. Jeżeli wystąpi rozbieżność pomiędzy ceną wyrażoną cyframi i słownie, ważna będzie cena wyrażona słownie.

§ 9. Okres związania ofertą.
Oferenci są związani złożoną ofertą do czasu zawarcia umowy z wybranym Wykonawcą, jednak nie dłużej niż 30 dni od dnia ostatecznego terminu składania ofert.

§ 10. Dodatkowe informacje.
1. Oferenci mogą zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści Zapytania ofertowego. Treść zapytań do niniejszego postępowania prosimy przesyłać na adres e-mail: sekretariat@mzk.stalowa-wola.pl. Pytania i odpowiedzi zostaną umieszczone na stronie http://bip.mzk.stalowa-wola.pl/.
2. Zamawiający udzieli Wykonawcy odpowiedzi umieszczając informacje na stronie internetowej http://bip.mzk.stalowa-wola.pl/, jeżeli wniosek wpłynie do niego w terminie nie krótszym niż 2 dni robocze przed terminem złożenia ofert. W przypadku niedochowania ww. terminu, Zamawiający zastrzega sobie prawo do pozostawienia pytania bez odpowiedzi.
3. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przedłużyć termin składania ofert, powiadamiając o tym niezwłocznie wszystkich Oferentów, umieszczając informacje na stronie internetowej http://bip.mzk.stalowa-wola.pl/.
4. Jeśli taka sytuacja będzie miała miejsce, to wszystkie prawa i obowiązki Zamawiającego
i Oferentów odnoszące się do terminu pierwotnego będą odnosiły się do terminu zmienionego.
5. Oferenci mogą zastrzec w ofercie informacje poufne, Zamawiający nie ma prawa tych informacji ujawnić innym osobom. Informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa, winny być zgrupowane stanowić oddzielną część oferty, opisaną w następujący sposób: ,,tajemnice przedsiębiorstwa - tylko do wglądu przez Zamawiającego".
2. Oferty złożone po terminie nie zostaną rozpatrzone.
3. Nie przewiduje się publicznego otwarcia ofert.
4. Zamawiający może nie podać do publicznej wiadomości kwoty, którą przeznaczył na sfinansowanie zamówienia.
5. W toku dokonywania oceny złożonych ofert, Zamawiający może żądać uzupełnienia dokumentów lub udzielenia przez Oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert. Zamawiający odrzuca ofertę Oferenta, który nie uzupełnił dokumentów lub nie złożył wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień nie spełnia wymagań Zamawiającego. Zamawiający może odstąpić od wezwania Wykonawcy do złożenia wyjaśnień lub uzupełnienia oferty, jeżeli oferta Wykonawcy nie będzie ofertą najkorzystniejszą.
6. W trakcie dokonywania oceny ofert Zamawiający ma prawo do poprawienia oczywistych omyłek w tekście oferty, o czym powinien niezwłocznie powiadomić Oferenta. Jeżeli Oferent nie wyrazi zgody na poprawienie oczywistych omyłek w tekście oferty, to jego oferta będzie odrzucona. W przypadku rozbieżności pomiędzy ceną podaną liczbowo i słownie, przyjmuje się za prawidłową cenę podaną słownie.
7. Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia negocjacji z wybranymi Wykonawcami lub wezwania Wykonawców do ponownego złożenia ofert korzystniejszych dla Zamawiającego oraz unieważnienia postępowania bez podawania przyczyny.

§ 12. Ogłoszenie wyników i zawarcie umowy.
1. Oferenci biorący udział w postępowaniu powiadomieni zostaną o wyborze oferty pisemnie lub pocztą elektroniczną. Informacja powyższa zawierać będzie nazwę, adres wyłonionego Wykonawcy oraz cenę ofertową.
2. Oferent, którego oferta zostanie wybrana wraz z zawiadomieniem o wyniku postępowania otrzyma wskazówki dotyczące miejsca i terminu zawarcia umowy.
3. Jeżeli wybrany Oferent uchyli się od podpisania umowy (stanowiącej załącznik nr 2 niniejszego zapytania ofertowego), wybór ofert zostanie przeprowadzony ponownie spośród ofert złożonych, o ile nie zostaną one odrzucone.

§ 13. Zamknięcie postępowania bez dokonania wyboru oferty
oraz postępowania przygotowującego umowę.
1. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zamknięcia postępowania lub zakończenia postępowania, na każdym etapie postępowania bez podania przyczyn. Oferentom w takiej sytuacji, nie przysługują żadne roszczenia z tytułu zamknięcia lub zakończenia postępowania.
2. Informację o zamknięciu postępowania Zamawiający zamieszcza na stronie:
http://bip.mzk.stalowa-wola.pl/.
§ 15. Regulacja prawna.
1. Postępowanie prowadzone jest w oparciu o ,,Regulamin udzielania zamówień publicznych w Miejskim Zakładzie Komunalnym Sp. z o.o. z siedzibą w Stalowej Woli, których wartość nie przekracza 130.000,00 zł i zamówień sektorowych o wartości nie przekraczającej progi unijne".
2. Sprawy nie ujęte w niniejszym Zapytaniu ofertowym regulują przepisy Kodeksu Cywilnego.

Uwagi:
§ 14. Obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 RODO do zamówienia publicznego.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej ,,RODO", informuję, że:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Miejski Zakład Komunalny Sp. z o.o.
w Stalowej Woli przy ul. Komunalna 1.
Informujemy, że powołaliśmy Inspektora Ochrony Danych. Jest to osoba, z którą może Pani/Pan kontaktować się we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych, poprzez przesłanie wiadomości e-mail na adres: iod@mzk.stalowa-wola.pl. lub listu tradycyjnego na adres Administratora: ul. Komunalna 1, 37-450 Stalowa Wola.
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu prowadzenia przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz rozstrzygnięcia, jak również zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz jej realizacji, a także udokumentowania postępowania w oparciu o Prawo zamówień publicznych.
,,Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie osoby upoważnione przez Administratora tj. pracownicy i współpracownicy Administratora, którzy z uwagi na wykonywane obowiązki służbowe, muszą mieć dostęp do danych; podmioty przetwarzające, którym Administrator zleci to zadanie, inni odbiorcy danych lub instytucje upoważnione z mocy prawa do otrzymania przedmiotowych danych. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą ponadto osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania
w oparciu o ustawę o dostępie do informacji publicznej."
Pani/Pana dane osobowe w przypadku postępowań o udzielenie zamówienia publicznego będą przechowywane nie krócej niż 4 lata i przez cały okres obowiązywania umowy. Jeżeli umowa jest zawierana na czas dłuższy niż 4 lata, to protokół wraz z załącznikami będzie przechowywany do czasu wykonania umowy.
Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących, jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Prawo zamówień publicznych, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Prawo zamówień publicznych.
W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
Posiada Pani/Pan:
na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupełnienia Pani/Pana danych osobowych, przy czym skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupełnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą Prawo zamówień publicznych oraz nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników;
na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma jednak zastosowania
w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego oraz nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania
o udzielenie zamówienia.
prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
Nie przysługuje Pani/Panu:
w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

** Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z przepisami prawa oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
*** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.

Kontakt:
§ 16. Informacje o kontakcie z Zamawiającym.
Ewa Gil, tel. +48 15 842 - 33 - 41 lub tel. +48 15 844 - 02 -74 wew. 45, e-mail: egil@mzk.stalowa-wola.pl

Podobne przetargi

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.