Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
1060z dziś
7188z ostatnich 7 dni
23542z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Zakup, dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznej

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Zakup, dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznej

Data zamieszczenia: 2024-04-15
Dane kontaktowe Zamawiającego: Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom Niepełnosprawnym ,,Krok za krokiem" w Zamościu
ul. Peowiaków 6a
22-400 Zamość
powiat: Zamość
Telefon: 84 627 1438
biuro@spdn.pl
Województwo: lubelskie
Miasto: Zamość
Wadium: ---
Nr telefonu: Telefon: 84 627 1438
Termin składania ofert: 2024-04-22 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
Zaproszenie do składania ofert w postępowaniu prowadzonym zgodnie z zasadą
konkurencyjności
Zamawiający - Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom Niepełnosprawnym ,,Krok za krokiem" w Zamościu, zaprasza do składania ofert w postępowaniu na: zakup, dostawę i montaż instalacji fotowoltaicznej do 49,595 kWp (nie mniej niż 48 kWp) na dachu budynku Stowarzyszenia przy Ul. Peowiaków 6a w Zamościu, w którym siedzibę mają: Niepubliczna Szkoła Specjalna Krok za krokiem w Zamościu wchodząca w skład zespołu szkół prowadzonego przez Stowarzyszenie.
1. Przedmiotem zamówienia jest zakup, dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznej do 49,595 kWp (nie mniej niż 48 kWp) na dachu budynku Stowarzyszenia przy Ul. Peowiaków 6a w Zamościu, w którym siedzibę mają: Niepubliczna Szkoła Specjalna Krok za krokiem w Zamościu wchodząca w skład zespołu szkół prowadzonych przez Stowarzyszenie
położonego na działce nr ew. 15/2, arkusz nr 19 mapy ewidencyjnej Miasta Zamość.
2. Przedmiot zamówienia jest realizowany w ramach projektu ,,Inwestycje w oświacie" sfinansowanego ze środków Ministerstwa Edukacji i Nauki umowa nr MEiN/2023/DPI/3393 oraz stanowi wkład publiczny do projektu ,, Prace remontowe i przebudowa dachu wraz ze zwiększeniem energooszczędności obiektu służącego rehabilitacji wychowanków Zespołu Szkół Specjalnych Krok za krokiem w Zamościu" dofinansowanego przez Województwo Lubelskie ze środków PERON.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
Niniejsze zapytanie ofertowe będzie stosowane jako dokument kontraktowy przy zlecaniu i realizacji prac dla zakupu, dostawy i montażu instalacji fotowoltaicznej o mocy do 49,595 kWp na dachu budynku w Zamościu ul: Peowiaków 6a i zawiera wymagania techniczne dla robót elektroinstalacyjnych i budowlanych niezbędne do określenia standardu, sposobu i jakości wykonania oraz oceny prawidłowości tego wykonania w załączniku nr 1 - pn. Projekt Instalacji Fotowoltaicznej.
3.1 Przewidywane prace budowlane:
1) wykonanie konstrukcji wsporczej dla paneli fotowoltaicznych na dachu budynku,
2) wykonanie przekuć przez stropy dla okablowania instalacji elektrycznych,
3) wykonanie bruzd w ścianach dla okablowania instalacji elektrycznych wraz z ich zaprawieniem,
4) wykonanie okablowania instalacji elektrycznej wewnątrz budynku,
3.2 Przewidywane prace montażowe:
Montaż paneli fotowoltaicznych na dachu płaskim krytym blachą trapezową.
3.3. Specyfikacja i zakres przewidywanych robót instalacyjnych:
Zakres robot ogólnobudowlanych i instalacyjnych:
o montaż konstrukcji nośnej dla modułów fotowoltaicznych (paneli) - dalej PV,
o montażu modułów fotowoltaicznych PV,
o montażu inwertera fotowoltaicznego,
o wykonanie okablowania prądu stałego (DC),
o wykonanie okablowania prądu przemiennego (AC),
o wykonanie urządzeń inteligentnego systemu zarządzania energią wykorzystującego technologie informacyjno-komunikacyjne (TIK),
o wykonanie dodatkowej ochrony od porażeń,
o wykonanie instalacji odgromowej,
o pomiary i badania kontrolne,
o odbiór robot.
3.4 Wyszczególnienie robót towarzyszących.
o Wykonawca zobowiązany będzie wykonać przedmiot zamówienia w systemie zaprojektuj i wybuduj zgodnie z obowiązującymi przepisami szczegółowymi, wiedzą i sztuką budowlaną. Każda instalacja fotowoltaiczna o mocy powyżej 6,5 kWp wymaga uzgodnienia z rzeczoznawcą ds. zabezpieczeń ppoż., pod względem zgodności z wymaganiami ochrony przeciw-
pożarowej (Dz.U. z 2019 r. poz.1372 i 1518). Rzeczoznawca powinni potwierdzać zgodność projektu instalacji fotowoltaicznej z wymaganiami ochrony przeciwpożarowej w schemacie instalacji z naniesionymi rozwiązaniami technicznymi.
Specjalista zweryfikuje:
- sposób okablowania części instalacji, która odpowiada za generowanie prądu stałego (DC),
- rodzaj zastosowanych kabli i jakość ich zabezpieczenia,
- miejsce montażu i rodzaj inwertera, wyłączników i zabezpieczeń przeciwprzepięciowych,
- sposób połączenia fotowoltaiki z obwodami zasilanymi energią elektryczną z sieci,
- wyposażenie urządzeń w środki ochrony przed potencjalnym zagrożeniem pożarem. Rzeczoznawca sprawdzi, czy zastosowane rozwiązania są zgodne z obecnymi wymogami przeciwpożarowymi. Jeśli uzna on, że wymagane są poprawki, konieczna będzie zmiana wskazanych części projektu. Natomiast jeżeli specjalista zaakceptuje przygotowany schemat instalacji fotowoltaicznej, można rozpocząć prace związane z montażem paneli. Zgodnie z arf 6d pkt. 1 zawartym w Obwieszczeniu Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 15 maja 2020 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy o ochronie przeciwpożarowej (Dz.U. 2020 póz. 961), Rzeczoznawca ma obowiązek potwierdzić projekt poprzez opatrzenie go pieczęcią i własnoręcznym podpisem, a tym samym niedozwolone jest korzystanie przez niego z ich postaci elektronicznej, czego wykonawca dopilnuje.
UWAGA: Techniczny projekt konstrukcji należy skonsultować z rzeczoznawcą jeszcze przed przystąpieniem do montażu modułów.
o Wykonawca w imieniu Inwestora pisemnie dokona zgłoszenia do organów Państwowej Straży Pożarnej (PSP) instalacji fotowoltaicznej według wzoru zgłoszenia wymaganego w Komendzie Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Zamościu podając takie informacje, jak kwalifikacja pożarowa budynku, na którym zainstalowano fotowoltaikę, jego gęstość obciążenia ogniowego, liczbę kondygnacji, w tym kondygnacji podziemnych, powierzchnię całkowitą lub użytkową, wysokość budynku oraz czy obiekt jest zagrożony wybuchem, opinię rzeczoznawcy ds. zabezpieczeń przeciwpożarowych.
o Wykonawca swoim kosztem i staraniem przygotuje ZGŁOSZENIE MIKROINSTALACJI/DOKUMENT INSTALACJI wraz z niezbędnymi załącznikami
3.5. WYMAGANIA DOTYCZĄCE MATERIAŁÓW:
3.5.1. Wymagania dotyczące modułów fotowoltaiczny eh (paneli) (PV).
Dostarczone przez wykonawcę inwertery muszą spełniać następujące normy:
o PN EN 61215:2005 - Moduły PV z krzemu krystalicznego do zastosowań naziemnych -Kwalifikacja konstrukcji i aprobata typu,
o PN-EN 61730:2007 - Ocena bezpieczeństwa modułu PV Wymagania dotyczące konstrukcji Parametry techniczne dla modułów:
1. znamionowa moc modułu Pm > 450 Wp;
2. ilość modułów < 109 szt.;
3. łączna znamionowa moc modułów (poz.l x póz. 2) 50 kWp-Pm < Pinst < 50 kWp;
4. technologia ogniw mono-facial;
5. sprawność modułu > 20,8 %;
6. współczynnik temperaturowy mocy modułów PV < -0,36%/oC;
7. stopień ochrony skrzynki przyłączeniowej > IP 67;
8. gwarancja producenta na liniową degradację modułów < 0,56 %/rok;
9. sprawności po 25 latach (suma degradacji w pierwszym roku i 24 lat degradacji rocznej)
> 84,5%;
10. gwarancja producenta na wady produkcyjne >12 lat;
3.5.2. Wymagania dotyczące przekształtników DC/AC (inwerterów).
Dostarczone przez wykonawcę inwertery muszą spełniać następujące normy i certyfikaty:
o EN 50178:1997; EN 62109 (2010 i 2011) - bezpieczeństwo inwerterów:
oISO 9001:2008-Jakości;
o Certyfikaty NC RfG dla inwerterów;
Parametry techniczne inwerterów:
1. znamionowa moc czynna AC inwertera 40 kW do 45 kW;
2. ilość inwerterów 1 szt.;
4. sposób chłodzenia inwertera - naturalny (konwekcyjny);
5. ochronniki przepięciowe AC i DC typ II;
6. monitoring inwerterów;
7. sprawność ważona europejska inwerterów > 98,4 %;
8. całkowite zniekształcenie harmoniczne prądu < 3 %;
9. zakres regulacji współczynnika mocy > 0.8 ind. do < 0.8 pój.;
10. nominalne napięcie wyjściowe 230/400 V;
11. stopień ochrony IP65;
12. zabezpieczenia, monitoring i ochrona:
- ochronniki przepięciowe AC i DC typ II;
- przed pracą wyspową;
- monitoring błędów łańcucha PV;
- przed zmianą polaryzacji;
13. zdalne wyłączenie lub załączenie falowników,
14. certyfikat NC RfG nie krótszy niż do 30.04.2026 r.;
15. reakcja serwisu 24h 7 dni w tygodniu, po zgłoszeniu telefonicznym;
16. gwarancja producenta na wady produkcyjne > 5 lat;
3.5.3. Wymagania dotyczące konstrukcji wsporczych.
Dostarczone przez wykonawcę konstrukcje muszą spełniać następujące normy:
o PN-EN 1090-1- Wykonanie konstrukcji stalowych i aluminiowych lub posiadające prawo do wprowadzenia do obrotu na podstawie Krajowej Oceny Technicznej;
o PN-EN ISO 1461 - Powłoki cynkowe nanoszone na stal metodą zanurzeniową;
o PN-77/B-02011 - Obciążenie wiatrem;
o PN-EN 1991 -1-1-3 Obciążenie śniegiem;
Parametry techniczne konstrukcji wsporczych:
- konstrukcja wsporcza pod moduły: -południe zgodnie z nachyleniem dachu;
- ochrona od korozji - powłoka ocynkowana z dodatkiem magnezu i aluminium, powlekana na gorąco;
- konstrukcja dedykowana do blachy trapezowej, montowana na dachu, przykręcana wkrętami, uszczelniona.
- Uwzględnione obciążenia dla: strefa śniegowa 3 (trzecia);
- gwarancja producenta na wady produkcyjne > 10 lat.
3.5.4. Kable do połączenia stringów i przyłączenia ich do inwerterów DC.
Kable DC musza spełniać poniższe normy:
o PN-EN 50618:2015.03 "Kable i przewody elektryczne do systemów fotowoltaicznych";
o UNE-EN 60754-2 oraz IEC 60754-2 - Niska emisja gazów korozyjnych;
o UNE-EN 61034 oraz IEC 61034 - Niska emisja gęstości dymów wydzielanych podczas spalania;
UNE-EN 60332-1 oraz IEC 60332-1 - Odporność na rozprzestrzenianie płomienia;
UNE-EN 60754-1 oraz IEC 60754-1 - Właściwości bezhalogenowe;
o EN 60228 - żyła klasa 5;
Parametry techniczne oprzewodowania DC systemu fotowoltaicznego:
- odporność na uszkodzenia mechaniczne i warunki atmosferyczne;
- przekrój żyły kabla > 6 mm2 - 1000;
- odporność na podwyższoną temperaturę pracy;
- odporność na promieniowanie UV;
- gwarancja producenta na wady produkcyjne > 3 lata.
3.5.5. Szybko-złączki strony DC:
Moduły fotowoltaiczne należy łączyć specjalnie do tego celu przeznaczonym kablem solarnym oraz złączkami systemowymi do łączenia modułów fotowoltaicznych. Złączki systemowe powinny być zaciskane na końcówkach przewodów zgodnie z wytycznymi producenta, z odpowiednią siłą.
Złączka musi być przystosowana do szybkiego rozłączania serwisowego modułów PV. Parametry techniczne złącz oprzewodo wania DC systemu fotowoltaicznego:
- Maksymalny prąd systemu PV 30 A;
- Termiczne warunki pracy pomiędzy -40 0C - +90 0C;
- Stopień ochrony IP 65;
- gwarancja producenta na wady produkcyjne > 3 lata.
3.5.6. Wymagania dotyczące kabli i osprzętu AC nn, inteligentnego system zarządzania energii i monitoringu wizyjnego.
Dostarczony przez wykonawcę kable i osprzęt AC musi spełniać poniższe normy:
o Norma: IEC60502-1 i PN-HD 603 SI; PN-EN 60228 - Kable elektroenergetyczne niskiego napięcia miedziane o izolacji i powłoce polwinitowej;
o PN-93/E-90401 oraz PN-93/E-90400; IEC 60502-1; PN-HD 603 SI; PN-EN 60228 -Kable elektroenergetyczne niskiego napięcia aluminiowe o izolacji i powłoce polwinitowej;
o PN-76/H-92325 - Bednarka stalowa ocynkowana i drut stalowy ocynkowany;
o Zasady układania podziemnych linii kablowych określanorma N SEP-E-004 Elektroenergetyczne i sygnalizacyjne linie kablowe. Projektowanie i budowa.
3.5.7. Wymagania dla urządzeń inteligentnego systemu zarządzania energią wykorzystującego technologie informacyjno-komunikacyjne (TIK).
Dostarczone przez wykonawcę komponenty TIK systemu fotowoltaicznego muszą spełniać poniższe normy:
o PN-EN 50174-1:2002 Technika informatyczna -- Instalacja okablowania -- Część 1: Specyfikacja i zapewnienie jakości;
o PN-EN 50174-3:2005 - Technika informatyczna -- Instalacja okablowania -- Część 3: Planowanie i wykonawstwo instalacji na zewnątrz budynków.
Parametry techniczne TIK systemu fotowoltaicznego:
- monitorowanie aktualnej produkcji energii,
- monitorowanie temperatury zewnętrznej otoczenia, temperatury modułów, napromieniowania słonecznego, siły wiatru poprzez podłączenie urządzeń zewnętrznych,
- monitorowanie zużytej energii spoza systemu i z własnej produkcji na potrzeby zasilania potrzeb własnych modułu wytwarzania energii,
- monitorowanie wzrostu wydajności skumulowanej oraz jej zaplanowaną wartość,
- generowanie raportów dotyczących stanu pracy w określonych okresach czasu,
- monitorowanie energii oddawanej przez instalacje po stronie AC inwerterów poprzez ujęcie tabelaryczne i animację,
- monitorowanie i analiza produkcji energii dla wybranego okresu (dzień, tydzień, miesiąc rok, razem),
- monitorowanie i automatyczne zbieranie o maksymalnej wydajności i produkcji w wybranym okresie,
- przerzucenie nadmiaru energii na dowolne maszyny, ale przy użyciu prostych analogowych przekaźników (dotyczy odbiorników zasilanych tylko z instalacji np. akumulowanie energii na potrzeby własne instalacji),
- sterowanie mocą aktywną i bierną dynamicznie, poprzez stałe nastawy, zdalnie lub automatycznie wg zadanych parametrów,
- współpraca wielu inwerterów rożnych marek na jednej instalacji lub po prostu w całym portfolio o mocy projektowanej instalacji do 1 MW co pozwala na awaryjną wymianę uszkodzonego inwertera innego typu niż pracujące w instalacji bez straty ilości produkowanej energii,
- systemy komunikacji RS485, Ethernet, łączność komórkowa GSM; ZigBee lub Wi-Fi,
- aplikacja APP (aplikacja dla telefonu lub tabletu z Androidem) umożliwia dostęp do danych oraz graficznych analiz poprzez Internet w dowolnym momencie i w każdym miejscu na Ziemi,
- portal monitoringu producenta umożliwiającego zarejestrowanie i bieżącą kontrolę ich pracy, stanu technicznego i rozpoznawanie awarii,
- panel umożliwiający dostęp do wszystkich istotnych informacji dotyczących instalacji fotowoltaicznej, takich jak produkcja energii, redukcja emisji CO2 lub efektywność instalacji fotowoltaicznej,
- gwarancja producenta na wady produkcyjne > 3 lata,
Inne wymagania dotyczące wykonania przedmiotu zamówienia, w tym gwarancja:
o Zamontowane elementy muszą być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2022 roku,
o Wykonawca udzieli gwarancji na wykonanie usługi montażu na usterki robocze > 3 lat liczone od daty podpisania protokołu odbioru końcowego,
o Zakończenie gwarancji na przedmiot zamówienia stanowi dokument podpisany przez Inwestora i Wykonawcę, do którego załącznikiem będzie pomiar degradacji będący sumą degradacji w pierwszym roku i degradacji liniowej w okresie gwarancji.
WYMAGANIA DOTYCZĄCE ODBIORU ORAZ KONTROLI I BADAŃ:
1. Inwestor w umowie zawartej z wykonawcą określi szczegółowy zakres kontroli i badań odbiorczych.
2. Inwestor w porozumieniu z Wykonawcą opracują harmonogram realizacji prac.
3. Wszystkie badania i pomiary będą przeprowadzone zgodnie z wymaganiami norm.
4. Stosować można wytyczne krajowe, albo inne procedury.
6. Po wykonaniu pomiaru lub badania, Wykonawca przedstawi na piśmie ich wyniki podpisane zgodnie z wymogami w tym zakresie do akceptacji.
3.5.8. Certyfikaty i deklaracje zgodności:
Wykonawca może wykorzystać tylko te materiały, które posiadają:
- certyfikat na znak bezpieczeństwa wykazujący, że zapewniono zgodność z kryteriami technicznymi określonymi na podstawie Polskich Norm, aprobat technicznych oraz właści wych przepisów i dokumentów technicznych,
- deklarację zgodności lub certyfikat zgodności z:
o Polską Normą lub
o aprobatą techniczną, w przypadku wyrobów, dla których nie ustanowiono Polskiej Normy,
jeżeli nie są objęte certyfikacją i które spełniają wymogi ST.
o Aparaty i osprzęt muszą posiadać w/w dokumenty wydane przez producenta, a w razie potrzeby poparte wynikami badań wykonanych przez niego. Kopie wyników tych badań będą dostarczone przez Wykonawcę Inwestorowi.
o Jakiekolwiek materiały, które nie spełniają tych wymagań będą odrzucone.
Umowa kompleksowa zostanie zawarta z dostawcą energii po zakończeniu robót budowlanych w budynku na którego dachu zostanie zainstalowana fotowoltaika.
Zamawiający w obiekcie przy Ul. Peowiaków 6 a w Zamościu posiada moc przyłączeniową 50 kW.
Zamawiający potwierdza, że koszty związane z zapewnieniem sprawnego łącza internetowego na miejscu montażu instalacji fotowoltaicznej, w trakcie, jak i po zakończeniu montażu leży po jego stronie.
3.5.9. Termin związania ofertą - 30 dni.
3.5.10. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
3.5.11. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.

CPV: 45310000-3, 09332000-5, 09331200-0

Dokument nr: 2/2024/SPDN

Składanie ofert:
16. Oferty należy złożyć osobiście lub przesłać listownie (decyduje data i godz. wpływu oferty) w zamkniętej, opieczętowanej i opisanej kopercie do siedziby Zamawiającego pod adresem:
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom Niepełnosprawnym ,,Krok za krokiem" w Zamościu, Ul. Peowiaków 6a, 22-400 Zamość, pokój 12 (administracja)
lub w formie elektronicznej na adres:
biuro@spdn.pl
17. TERMIN SKŁADANIA ofert upływa: 22.04.2024 r. o godz. 9:00. Oferty złożone po tak określonym terminie nie będą podlegały ocenie oraz nie będą zwracane Wykonawcom.

Miejsce i termin realizacji:
4. Termin wykonania zamówienia
Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć przedmiot zamówienia w terminie: do dnia 10 sierpnia 2024 r.

Wymagania:
2. Tryb udzjelenia zamówienia
Postępowanie o udzielenie zamówienia o wartości powyżej 50.000,00 zł netto prowadzone jest zgodnie z zasadą konkurencyjności określoną w zasadach realizacji projektów sfinansowanych ze środków Ministerstwa Edukacji i Nauki umowa nr MEiN/2023/DPI/3393.
5. Warunki udziału w postępowaniu dla Wykonawcy
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
a) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonalne zamówienia,
b) posiadają zdolność techniczną i zawodową do wykonania zamówienia.
Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat
przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie), wykonał należycie co najmniej dwie dostawy z montażem paneli fotowoltaicznych, każda o wartości co najmniej 150 000 złotych brutto, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których zamówienia te zostały wykonane waz z załączeniem dowodów określających czy wskazane zamówienia zostały wykonane należycie.
2. Zamawiający informuje, że dokona oceny wymaganych dokumentów i oświadczeń, potwierdzających spełnienie wymaganych warunków, w trakcie weryfikacji przedłożonych ofert.
6. Wykaz dokumentów, jakie zobowiązani są złożyć Wykonawcy wraz z ofertą:
1. Wypełniony i podpisany formularz ofertowo-cenowy według wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do Zapytania ofertowego.
2. Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, sporządzona nic wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
3. Dokumenty potwierdzające spełnienie warunków, o którym mowa w punkcie 5 ust. 1 ppkt a,b - ( wypełniony i podpisany załącznik nr 3 wraz z referencjami łub odbiorami protokołów z adnotacją odebrane bez zastrzeżeń łub innymi równoważnymi dokumentami potwierdzającymi, że przedmiot zamówienia został wykonany z należytą starannością).
4. Wykonawca składa ww. dokumenty w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem, podpisane przez Wykonawcę lub uprawnione do tego osoby w postaci skanu lub w wersji papierowej, w zależności od sposobu przekazania oferty.
5. Pełnomocnictwo/a do podpisania oferty w przypadku, jeżeli osoba podpisująca ofertę nie jest osobą umocowaną na podstawie odpisu z właściwego rejestru lub nie jest Wykonawcą. Pełnomocnictwo to musi w swojej treści jednoznacznie wskazywać uprawnienie do podpisania oferty - w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie w postaci w postaci skanu w zależności od sposobu przekazania oferty.
6. Dokumenty wskazane w dziale 8 ust. 10 zapytania ofertowego.
7. Kryteria oceny ofert
1. Oferty zostaną ocenione przez Zamawiającego w oparciu o następujące kryteria:
a) Cena oferty - 60%
W kryterium "C- Cena oferty" poszczególne oferty otrzymają następującą liczbę punktów:
Liczba punktów = (najniższa cena / cena badanej oferty) x 60 pkt. W tym kryterium Wykonawca może otrzymać maksymalnie 60 pkt.
b) Czas reakcji (w odpowiedzi na skutecznie złożone zawiadomienie o awarii przekazane przez Zamawiającego wykonawca podaje w pełnych godzinach zegarowych w formularzu ofertowym)
Waga kryterium - 40%
Liczba punktów możliwa do uzyskania w kryterium CR =
- 40 pkt - czas reakcji 1 godzina
- 20 pkt - czas reakcji 2-12 godzin
- 10 pkt - czas reakcji 13-23 godziny
- 0 pkt - czas reakcji 24 godziny
c) punktacja ogółem = C+CR
2. Cenę oferty należy obliczyć uwzględniając zakres przedmiotu zamówienia określony w Zapytaniu ofertowym, a także wszelkie koszty związane z realizacją zamówienia, w szczególności należny podatek VAT, oraz pozostałe.
3. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta z największą liczbą punktów za wykonanie przedmiotu zamówienia, oraz która spełnia wszystkie warunki określone w Zapytaniu ofertowym, w tym zawiera wszystkie wymagane dokumenty.
4. Na całkowite wynagrodzenie ryczałtowe Wykonawcy składa się wartość usług wykonywanych na rzecz Zamawiającego, wskazana w formularzu ofertowo-cenowym -Załączniku nr 2 do Zapytania ofertowego.
5. Cenę należy podać w złotych polskich z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, przy zachowaniu matematycznej zasady zaokrąglania liczb.
6. W kryterium ,,Czas reakcji" poszczególne oferty otrzymają następującą liczbę punktów:
Punkty w ramach kryterium czas reakcji (CR) będą liczone następująco:
a) w przypadku zaoferowania maksymalnej długości czasu reakcji tj. 24 godziny, oferta otrzyma 0 punktów,
b) w przypadku zaoferowania minimalnej długości czasu reakcji 1 godzina, oferta otrzyma 40 punktów,
c) w przypadku zaoferowania czasu reakcji o długości pomiędzy 2 a 12 godzin oferta otrzyma 20 punktów,
d) w przypadku zaoferowania czasu reakcji o długości pomiędzy 13 a 23 godziny oferta otrzyma 10 punktów,

Zamawiający określa minimalną oraz maksymalną długość czasu reakcji, w przedziale od 1 do 24 godzin. Wykonawcy zobowiązani są oferować długość czasu reakcji w pełnych godzinach w przedziale od 1 do 24 godzin.
W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę długości czasu reakcji dłuższej niż 24 godziny, Zamawiający ofertę odrzuci. W przypadku, gdy Wykonawca w ogóle nie wskaże w ofercie oferowanego czasu reakcji. Zamawiający pr/\\\\ jmie. że Wykonawca nie oferuje czasu reakcji i ofertę odrzuci.
Wyliczona wartość punktów w zakresie kryterium Cena (C) i w kryterium czas reakcji (CR) będzie zaokrąglona do trzech miejsc po przecinku.
7. Za najkorzystniejszą wśród ocenianych ofert zostanie uznana oferta, która uzyska największą liczbę punktów wyliczoną jako suma punktów uzyskanych w poszczególnych kryteriach.
8. W przypadku gdy dwie lub większa liczba ofert otrzyma tą samą liczbę punktów, kryterium rozstrzygającym będzie kryterium Cena (C).
9. Treść oferty Wykonawcy w zakesie Ceny (C) oraz czasu reakcji (CR) będzie przeniesiona do Umowy z Wykonawcą.
10 . Oferty niepełne (niekompletne), z brakami w zakresie wyceny zostaną odrzucone.
11. Cena dla przedmiotu zamówienia może być tylko jedna, nie dopuszcza się wariantowości cen. Wszelkie upusty, rabaty, winny być od razu ujęte w obliczaniu ceny, tak by wyliczona cena za realizację przedmiotu zamówienia była ceną ostateczną, bez konieczności dokonywania przez Zamawiającego przeliczeń i innych działań w celu jej okeślenia.
12. Uwaga: Zamawiający zastrzega sobie prawo do odrzucenia oferty, która zawierać będzie rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia. Jeżeli zaoferowana cena będzie wydawać się rażąco niska w stosunku do przedmiotu zamówienia i będzie budzić wątpliwości Zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami okeślonymi w niniejszym zapytaniu, Zamawiający wezwie Wykonawcę do złożenia wyjaśnień co do podstaw oszacowania ceny.
Zamawiający w każdym wypadku wezwie Wykonawcę do złożenia wyjaśnień, jeżeli zaoferowana przez niego cena będzie niższa o co najmniej 30% od oszacowanej wartości zamówienia lub od średniej wartości ofert złożonych w postępowaniu. W powołanych przypadkach Zamawiający wezwie Wykonawcę do szczegółowego okeślenia podstaw oszacowania oczekiwanej ceny. Wykonawca będzie zobligowany do złożenia wyjaśnień w terminie 3 dni roboczych od daty otrzymania przez niego wezwania Zamawiającego. Wezwanie będzie kierowane na adres e-mail, wskazany w formularzu oferty.
W przypadku, gdy Wykonawca nie przedstawi wyjaśnień w wyznaczonym terminie lub wyjaśnienia Wykonawcy wykażą, iż zamierzał wykonać przedmiot zamówienia lub jego część, odwołując się do rażąco niskiej ceny, Zamawiający odrzuci ofertę. W takim przypadku, Wykonawca otrzyma informację o odrzuceniu jego oferty, wraz ze szczegółowym uzasadnieniem.
W przypadku, gdyby oferent wezwany do okeślenia podstaw oszacowania ceny dokonał zmiany swojej oferty w aspekach podlegających ocenie na podstawie ustanowionych
kryteriów - oferta ta zostanie odrzucona.
8. Miejsce, termin i sposób składania oferty.
1. Wykonawca może złożyć jedną ofertę. Złożenie więcej niż jednej oferty spowoduje odrzucenie wszystkich ofert złożonych przez Wykonawcę.
2. Do upływu terminu składania ofert, Wykonawca może wycofać ofertę, składając Zamawiającemu jednoznaczne, pisemne oświadczenie. W takim przypadku oferta taka uznawana jest za nigdy nie złożoną.
3. Oferta musi być złożona na formularzu opublikowanym przez Zamawiającego oraz zawierać wszystkie wymagane załączniki.
4. Wszelkie zmiany naniesione przez Wykonawcę w treści oferty po jej sporządzeniu muszą być parafowane przez Wykonawcę.
5. Oferta musi być podpisana przez Wykonawcę, tj. osobę (osoby) reprezentującą Wykonawcę, zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub osobę (osoby) upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy.
6. Jeżeli osoba (osoby) podpisująca ofertę (reprezentująca Wykonawcę lub Wykonawców występujących wspólnie) działa na podstawie pełnomocnictwa, pełnomocnictwo to w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza musi zostać dołączone do oferty.
7. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
8. Zaleca się, aby każda strona oferty zawierająca jakąkolwiek treść była podpisana lub parafowana przez wykonawcę.
9. Kopie dokumentów powinny być potwierdzone za zgodność z oryginałem.
10. Oferta musi zawierać:
a) Formularz ofertowy (,Załącznik nr 2 do Zapytania ofertowego) wraz z prawidłowo wypełnionymi, zawierającymi wymagane dokumenty wskazane w dziale 6 zapytania ofertowego i podpisanymi załącznikiem nr 3 z wymaganymi dokumentami oraz z załącznikiem nr 4 do Zapytania ofertowego,
Uwaga:
- w przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie należy podać nazwy (firmy) oraz dokładne adresy wszystkich wykonawców składających ofertę wspólną z następującymi oświadczeniami:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia na podstawie działu 10 niniejszego
zapytania,
- oświadczenie o akceptacji wszystkich warunków zamówienia określonych w
zapytaniu, w tym co do terminu realizacji zamówienia,
- oświadczenie, o zawarciu w cenie wszelkich kosztów niezbędnych do wykonania
zamówienia,
- oświadczenie, o wzięciu pod uwagę wszelkich okoliczności, które mogą mieć wpływ
na cenę i termin realizacji zamówienia,
- oświadczenie, w którym Wykonawca potwierdza, że jest związany ofertą przez okres 30 dni od dnia upływu terminu składania ofert.
b) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo winno być załączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii (jeżeli dotyczy)',
c) Dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem) względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, chyba że Zamawiający może je uzyskać w szczególności za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2020 poz. 340);
11. W przypadku składania oferty w wersji papierowej należy ją umieścić w kopercie/opakowaniu i zabezpieczyć w sposób uniemożliwiający zapoznanie się z jej zawartością bez naruszenia zabezpieczeń przed upływem terminu otwarcia ofert. Na kopercie/opako waniu (w tym opakowaniu poczty kurierskiej) należy umieścić następujące oznaczenia:
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom Niepełnosprawnym ,,Krok za krokiem"
w Zamościu
ul. Peowiaków 6 a
22-400 Zamość
OFERTA
w postępowaniu ofertowym 2/2024/SPDN
o udzielenie zamówienia: zakup, dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznej na dachu budynku przy ul. Peowiaków 6a w Zamościu
Nie otwierać przed 22.04.2024 r. godz. 9.30.
12. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowe oznakowanie koperty.
13. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty i oświadczenia składające się na ofertę muszą być podpisane przez pełnomocnika.
14. Termin związania ofertą wynosi 30 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz
z upływem terminu składania ofert.
15. Wykonawca samodzielnie lub na wniosek zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, z tym, że zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nic dłuższy jednak niż 30 dni.
18. Zamawiający odrzuci ofertę, jeśli nie zawiera wszystkich stron lub załączników, lub gdy Wykonawca nie przedstawi w ofercie lub załącznikach wszystkich wymaganych informacji, jak również w przypadku, gdy z oferty wynika, że Wykonawca nie spełnia warunków udziału w postępowaniu.
19. Oferta oraz składane . łącznie z nią dokumenty muszą być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcę, a podpisy muszą umożliwić identyfikację tożsamości osób je składających tj. podpis powinien być złożony wraz z imienną pieczątką lub podpis powinien być czytelny z podaniem imienia i nazwiska.
20. Zamawiający poprawi w ofercie oczywiste omyłki pisarskie - niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
9. Warunki płatności
1. Wynagrodzenie Wykonawcy za wykonanie przedmiotu umowy jest ryczałtowe.
2. Warunki płatności zostały określone w projekcie umowy stanowiącym Załącznik nr 5 do
Zapytania ofertowego.
10. Podstawy wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu
1. Zamawiający wykluczy Wykonawców, w przypadku wyboru których mogłoby dojść do wystąpienia konfliktu interesów.
2. Przez pojęcie konfliktu interesów rozumie się każdą sytuację, w której Zamawiający lub pracownicy Zamawiającego działający w jego imieniu, którzy są zaangażowani w prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia lub mogą wpływać na wynik tej procedury, mają - bezpośrednio lub pośrednio - finansowy, gospodarczy lub inny interes osobisty, który może być postrzegany jako zagrażający ich bezstronności i niezależności w kontekście procedury udzielania zamówień.
Sposób oceny spełniania braku podstaw wykluczenia:
Weryfikacja nastąpi w oparciu o szczegółową analizę oświadczenia Wykonawcy
o braku konfliktu interesów - które należy złożyć w Załączniku Nr 4 do Zapytania ofertowego.
3. Zamawiający wykluczy oferty złożone przez podmioty powiązane osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym.
Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między
Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu
Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z
przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy, a Wykonawcą, polegające w
szczególności na:
1) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
2) posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
3) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
4) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
Sposób oceny spełniania braku podstaw wy kluczenia:
Weryfikacja nastąpi w oparciu o szczegółową analizę oświadczenia Wykonawcy o braku ww. powiązań osobowych lub kapitałowych z Zamawiającym - które należy złożyć w Załączniku Nr 4 do Zapytania ofertowego.
4. Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawców, którzy są winni błędnego przedstawienia informacji wymaganych przez Zamawiającego, stanowiących warunek udziału w procedurze udzjelenia zamówienia lub nie dostarczyli tych informacji. W przypadku ustalenia przez Zamawiającego, że Wykonawca złożył w ofercie lub załącznikach nieprawdziwe lub niepełne informacje lub oświadczenia, celem otrzymania zamówienia, jego oferta zostanie wykluczona.
5. Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawców, jeżeli znajdują się oni w jednej lub kilku następujących sytuacji:
1) są w stanie upadłości lub likwidacji, mają prowadzone sprawy przed sądem, zawarli układ z wierzycielami, zawiesili działalność gospodarczą, są przedmiotem postępowania w tych sprawach lub znajdują się w analogicznej sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidziane w ustawodawstwie lub przepisach krajowych;
2) oni lub osoby posiadające uprawnienia do reprezentowania, podejmowania decyzji lub kontroli nad nimi zostali skazani za przestępstwo dotyczące ich działalności zawodowej prawomocnym wyrokiem właściwego organu państwa;
3) są winni poważnego wykroczenia zawodowego udowodnionego wszelkimi środkami, które Beneficjent może uzasadnić, w tym decyzjami EBI oraz organizacji międzynarodowych;
4) nie przestrzegają swoich zobowiązań dotyczących opłacania składek na ubezpieczenie społeczne łub płacenia podatków zgodnie z przepisami prawa kraju, w którym mają siedzibę lub z przepisami kraju beneficjenta lub kraju, w którym umowa ma być wykonana;
5) oni lub osoby posiadające uprawnienia do reprezentowania, podejmowania decyzji lub kontroli nad nimi, zostali skazani prawomocnym wyrokiem za oszustwo, korupcję, udział w organizacji przestępczej, pranie brudnych pieniędzy lub inną nielegalną działalność, jeżeli taka nielegalna działalność jest szkodliwa dla interesów finansowych Unii;
6) zachodzą w stosunku do nich przesłanki wykluczenia z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. póz. 835)
Sposób oceny warunku:
Weryfikacja nastąpi w oparciu o szczegółową analizę oświadczenia Wykonawcy o braku wystąpienia podstaw wykluczenia - które należy złożyć w Załączniku Nr 4 do Zapytania ofertowego.
Uwaga: postanowienia ust. 5 pkt. 1) do 4) nie mają zastosowania w przypadku zakupu dostaw na szczególnie korzystnych warunkach od dostawcy, który ostatecznie rozwiązuje swoją działalność gospodarczą lub od syndyków masy upadłościowej lub likwidatorów, w drodze porozumienia z wierzycielami lub poprzez podobną procedurę na mocy przepisów prawa.
Postanowienia ust. 5 pkt. 2) i 5) nie mają zastosowania w przypadku, gdy Wykonawcy mogą wykazać, że podjęto odpowiednie środki przeciwko osobom mającym prawo do reprezentacji, podejmowania decyzji lub kontroli nad nimi, którzy podlegają orzeczeniu, o którym mowa w ustępie 5 ust. 2 pkt. 2) lub 5).
W takim przypadku, wraz z ofertą Wykonawca ma obowiązek złożyć dokumenty potwierdzające, że podjęto odpowiednie środki przeciwko osobom mającym prawo do reprezentacji, podejmowania decyzji lub kontroli nad nimi, którzy podlegają orzeczeniu, o którym mowa w ustępie 5 ust. 2 pkt. 2) lub 5).
11. Wspólne ubieganie się Wykonawców o udzielenie zamówienia
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia odpowiadają solidarnie za wykonanie przedmiotu zamówienia.
Oferta składana przez spółki cywilne jest traktowana jak oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
2. W każdym przypadku, gdy zapytanie ofertowe odwołuje się do pojęcia ,,Wykonawca", postanowienia te stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Pełnomocnictwo w formie pisemnej (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) należy dołączyć do oferty.
4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z postępowania z powodu przesłanek określonych w 10 niniejszego zapytania.
5. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: warunek dotyczący sytuacji technicznej określony w pkt. 5 ust. 1 ppkt b zapytania -musi spełnić co najmniej jeden z Wykonawców albo Wykonawcy łącznie,
6. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu składane są w taki sposób, aby wynikało, że łącznie są spełniane przez wszystkich Wykonawców.
7. Jeżeli oferta złożona przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie Zamówienia zostanie wybrana, Zamawiający żąda, by przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego Wykonawcy złożyli Zamawiającemu umowę regulującą współpracę tych Wykonawców. Umowa ta musi odpowiadać wymaganiom określonym w zapytaniu ofertowym oraz potwierdzać solidarną odpowiedzialność Wykonawców za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia oraz postanowień Umowy z Wykonawcą.
12. Korzystanie z podwykonawców.
1. W przypadku realizacji zamówienia przy udziale podwykonawców, Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców. Wskazanie niniejsze nastąpi w formularzu oferty.
2. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia w zakresie przedmiotu zamówienia - z zastrzeżeniem, że podwykonawca ma obowiązek skierowania do wykonania zamówienia osobę lub osoby spełniające wymagania, ustanowione w niniejszym Zapytaniu.
3. Wykonawca będzie zawiadamiał Zamawiającego podczas wykonywania zamówienia o wszelkich zmianach danych dotyczących podwykonawców. Zgłoszenie nowych podwykonawców na etapie realizacji umowy wymaga zgody Zamawiającego.
4. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w dziale 5 zapytania ofertowego, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub

Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
13. Opis sposobu udzielania wyjaśnień i zmian treści zapytania
1. Wykonawca może zwrócić się do Zmawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści Zaproszenia do składania ofert (Zapytania ofertowego) nie później niż na 4 dni przed upływem terminu składania ofert.
2. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany lub uzupełnienia treści Zaproszenia do składania ofert, przed upływem terminu na składanie ofert. Informacja o wprowadzeniu zmiany lub uzupełnieniu treści Zaproszenia do składania ofert zostanie opublikowana w miejscach publikacji Zaproszenia.
3. Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, nie później jednak niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert, przekazując treść zapytań wraz z wyjaśnieniami wykonawcom, bez ujawniania źródła zapytania oraz zamieści taką informację w miejscach publikacji zapytania. Oferenci nie otrzymają odpowiedzi na pytania złożone później niż 4 dni przed upływem terminu składania ofert.
4. Jeżeli w wyniku zmiany treści Zaproszenia do składania ofert jest niezbędny dodatkowy czas na wprowadzenia zmian w ofertach, zamawiający przedłuży termin składania ofert i poinformuje o tym wykonawców, którym przekazano Zaproszenia do składania ofert oraz zamieści taką informację w miejscach publikacji zaproszenia.
5. W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią Zaproszenia do składania ofert a treścią udzielonych wyjaśnień i zmian, jako obowiązującą należy przyjąć treść informacji zawierającej późniejsze oświadczenie Zamawiającego.
14. Sposób porozumiewania się Zamawiającego z wykonawcami
1. W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja (wszelkie zawiadomienia, oświadczenia, wnioski oraz informacje) między Zamawiającym a Wykonawcami odbywają się za pośrednictwem operatora wyznaczonego (Poczta Polska), osobiście, za pośrednictwem posłańca lub kuriera lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy w dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
2. Wszelkie zawiadomienia, oświadczenia, wnioski oraz informacje przekazane w formie elektronicznej wymagają na żądanie każdej ze stron, niezwłocznego potwierdzenia faktu ich otrzymania.
3. W przypadku braku potwierdzenia otrzymania korespondencji przez Wykonawcę, zamawiający domniema, że korespondencja wysłana przez Zamawiającego na adres e-mail, podany przez Wykonawcę, została mu doręczona w sposób umożliwiający zapoznanie się z jej treścią.
4. Korespondencję związaną z niniejszym postępowaniem należy kierować na adres:
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom Niepełnosprawnym ,,Krok za krokiem" w Zamościu, ul. Peowiaków 6 a, 22-400 Zamość.
W korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Wykonawcy powinni posługiwać się tytułem postępowania. Osobą uprawnioną do porozumiewania się z Wykonawcami jest: Pan Janusz Pilewicz (e-mail:jpilewicz@gmail.com), od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-12.00
z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
5. Zamawiający nie przewiduje zorganizowania zebrania z Wykonawcami.
6. Zamawiający nie udziela żadnych ustnych i telefonicznych informacji, wyjaśnień czy odpowiedzi na kierowane do Zamawiającego zapytania.
15. Klauzula Antykorupcyjna
Wykonawca i Zamawiający zobowiązują się do podjęcia wszelkich niezbędnych środków w celu uniknięcia praktyk korupcyjnych w trakcie procedury wyboru wykonawcy i podczas realizacji zamówienia. Na potrzeby niniejszej klauzuli za "praktyki korupcyjne" uważa się oferowanie łapówki, upominków, gratyfikacji lub prowizji dla jakiejkolwiek osoby jako zachęty lub nagrody za wykonanie lub powstrzymanie się od jakichkolwiek czynności związanych z udzieleniem zamówienia lub wykonaniem umowy już zawartej z instytucją zamawiającą.
Zamawiający zobowiązuje się, że jej personel nie będzie żądał ani akceptował, osobiście lub za pośrednictwem członków rodziny, żadnych łapówek, upominków, gratyfikacji lub prowizji związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia. Zamawiający wykluczy z postępowania o zamówienie wszystkie znane podejrzane osoby.
Wykonawca i, jeśli dotyczy, jego podwykonawcy i partnerzy realizujący wspólne przedsięwzięcia, zobowiązują się podczas swojego uczestnictwa w procedurze przetargowej i podczas realizacji zamówienia do przestrzegania następujących zasad stanowiących, że:
o nie zapłacili i nie będą oferować ani płacić łapówek, upominków, gratyfikacji lub prowizji w celu otrzymania lub zachowania zlecenia;
o nie byli i nie będą w zmowie z innymi oferentami, aby w jakikolwiek sposób sfałszować lub wpłynąć na proces przetargowy;
o ujawnią instytucji zamawiającej i audytorom wybranym przez instytucję zamawiającą wszelkie płatności dokonane w związku z udzieleniem danego zamówienia każdemu (w tym agentom, brokerom lub innym pośrednikom). Dotyczy to płatności dokonywanych bezpośrednio, a także za pośrednictwem członków rodziny lub innych stron trzecich.
Jeżeli oferent przed otrzymaniem zamówienia lub w trakcie realizacji umowy dopuści się naruszenia zasad dotyczących klauzuli antykorupcyjnej, Zamawiający ma prawo do wykluczenia oferenta z postępowania.
Oferent akceptuje, że naruszenie klauzuli antykorupcyjnej może spowodować unieważnienie postępowania lub przedterminowe wypowiedzenie umowy przez Zamawiającego.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do zgłaszania podejrzanych naruszeń lub antykonkurencyjnych zachowań Wykonawcy właściwemu organowi regulacyjnemu oraz dostarczenia mu wszelkich istotnych informacji.
Umawiające się strony powinny mieć na uwadze, że sankcje ustalone w wyniku naruszenia klauzuli antykorupcyjnej nie wykluczają, nie zastępują ani nie zmieniają w żaden sposób sankcji karnych, cywilnych, dyscyplinarnych lub administracyjnych ustanowionych przez prawo.
16. Istotne postanowienia umowne
1. Zamawiający wskazuje, że umowa zostanie zawarta w oparciu o wzór umowy stanowiący załącznik nr 5 do niniejszego zapytania ofertowego.
2. Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od zawarcia umowy w sytuacji wycofania się z realizacji projektu a także w przypadku zaistnienia okoliczności nieznanych Zamawiającemu w dniu sporządzania niniejszego zapytania, np. braku środków na realizację zamówienia.
3. Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzania zmian umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku zaistnienia okoliczności niemożliwych do przewidzenia w chwili zawierania umowy lub w przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności określonych w załączniku nr 5 do niniejszego zapytania ofertowego- paragrafie 10 wzoru umowy.
17. Pozostałe informacje
1. Wyniki postępowania zostaną opublikowane na stronie internetowej Zamawiającego www.spdn.pl
2. Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia postępowania bez podania przyczyny.
3. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, będzie uchylał się od zawarcia umowy, Zamawiający zaprosi do podpisania umowy Wykonawcę, którego oferta otrzymała kolejno najwyższą ocenę.
4. Żadne dokumenty wchodzące w skład oferty, nie podlegają zwrotowi przez Zamawiającego.
5. Zamawiający nie podlega przepisom ustawy Prawo zamówień publicznych.

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.