Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
5868z ostatnich 7 dni
23051z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Usuwanie azbestu i wyrobów zawierających azbest

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Usuwanie azbestu i wyrobów zawierających azbest

Data zamieszczenia: 2024-04-29
Dane kontaktowe Zamawiającego: Gmina Andrespol z siedzibą w Andrespolu
ul. Rokicińska 126
95-020 Andrespol
powiat: łódzki wschodni
tel. 42 213 24 40 w. 855, 827; faks 42 213 24 40 w. 834
ug@andrespol.pl
Województwo: łódzkie
Miasto: Andrespol
Wadium: ---
Nr telefonu: tel. 42 213 24 40 w.
Termin składania ofert: 2024-05-08 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
zapraszamy do składania ofert na:
Usuwanie azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Andrespol
w roku 2024

I. Opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem niniejszego zamówienia są usługi polegające na demontażu, odbiorze,
transporcie i utylizacji wyrobów zawierających azbest z 14 nieruchomości znajdujących
się na terenie Gminy Andrespol w tym:
1) Demontaż, odbiór, transport i utylizacja wyrobów zawierających azbest - szacowana
masa odpadów - 14,05 Mg
2) Odbiór, transport i utylizacja wyrobów zawierających azbest - szacowana masa odpadów
- 12,88 Mg
2. Podane ilości wyrobów zawierających azbest są wielkościami szacunkowymi. Wskazane
ilości mogą ulec zmianie, na skutek dokonania rzeczywistego pomiaru powierzchni oraz
masy usuwanych wyrobów podczas realizacji zamówienia. Wykaz nieruchomości, z których
w 2024 roku planowane jest usunięcie wyrobów zawierających azbest opracowano na
podstawie wniosków złożonych przez zainteresowanych właścicieli nieruchomości.
Podstawą faktycznego rozliczenia będą protokoły odbioru odpadów wystawione oddzielnie
na każdego właściciela nieruchomości oraz karty przekazania odpadów zawierających
azbest na składowisko posiadające wymagane uprawnienia.
3. Do obliczenia wagi odpadów przyjęto 16 kg na 1m2 wyrobów zawierających azbest.
4. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
1) Organizację i zabezpieczenie miejsc wykonywania robót,
2) Demontaż i zebranie materiałów zawierających azbest z nieruchomości objętych
wykazem,
3) Zebranie materiałów zawierających azbest składowanych na nieruchomościach objętych
wykazem,zaprasza do składania ofert na:
Usuwanie azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Andrespol
w roku 2024
I. Opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem niniejszego zamówienia są usługi polegające na demontażu, odbiorze,
transporcie i utylizacji wyrobów zawierających azbest z 14 nieruchomości znajdujących
się na terenie Gminy Andrespol w tym:
1) Demontaż, odbiór, transport i utylizacja wyrobów zawierających azbest - szacowana
masa odpadów - 14,05 Mg
2) Odbiór, transport i utylizacja wyrobów zawierających azbest - szacowana masa odpadów
- 12,88 Mg
2. Podane ilości wyrobów zawierających azbest są wielkościami szacunkowymi. Wskazane
ilości mogą ulec zmianie, na skutek dokonania rzeczywistego pomiaru powierzchni oraz
masy usuwanych wyrobów podczas realizacji zamówienia. Wykaz nieruchomości, z których
w 2024 roku planowane jest usunięcie wyrobów zawierających azbest opracowano na
podstawie wniosków złożonych przez zainteresowanych właścicieli nieruchomości.
Podstawą faktycznego rozliczenia będą protokoły odbioru odpadów wystawione oddzielnie
na każdego właściciela nieruchomości oraz karty przekazania odpadów zawierających
azbest na składowisko posiadające wymagane uprawnienia.
3. Do obliczenia wagi odpadów przyjęto 16 kg na 1m2 wyrobów zawierających azbest.
4. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
1) Organizację i zabezpieczenie miejsc wykonywania robót,
2) Demontaż i zebranie materiałów zawierających azbest z nieruchomości objętych
wykazem,
3) Zebranie materiałów zawierających azbest składowanych na nieruchomościach objętych
wykazem,
4) Spakowanie i zabezpieczenie materiałów zawierających azbest przed szkodliwym
działaniem - emisją azbestu do środowiska, w sposób umożliwiający ustalenie wagi
odpadów pochodzących z poszczególnych nieruchomości,
5) Załadunek materiałów zawierających azbest oraz ich transport na przystosowane do
tego celu składowisko odpadów celem unieszkodliwienia zgodnie z obowiązującymi
przepisami,
6) Uporządkowanie terenu po zakończeniu prac,
7) Naprawę przez Wykonawcę na własny koszt wszelkich szkód powstałych w wyniku
wykonywanej usługi.
8) Sporządzenie i przedłożenie Zamawiającemu dokumentacji fotograficznej obiektów
sprzed rozpoczęcia usuwania z nich odpadów zawierających azbest oraz po ich usunięciu
(również odpadu składowanego) dokumentującej w sposób wyczerpujący stan faktyczny
(min. 4 szt.) na każdej nieruchomości objętej wykazem nieruchomości, w formie
papierowej z opisem (adres nieruchomości) oraz w wersji elektronicznej. Dopuszczalne
jest umieszczenie kilku zdjęć na jednej stronie A4, jednak tak, aby były one czytelne.
5. Zamawiający przekaże wybranemu Wykonawcy wykaz nieruchomości, z których mają
zostać zdemontowane, odebrane wyroby zawierające azbest.
6. Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania przepisów dotyczących ochrony danych
osobowych, w tym do nieudostępniania danych osobowych osobom trzecim oraz do
przestrzegania poufności informacji pozyskanych w związku z realizacją przedmiotu
umowy. Wykonawca nie może wykorzystywać pozyskanych danych w żaden inny sposób
niż do wykonywania umowy.
7. Przed rozpoczęciem prac objętych przedmiotem zamówienia Wykonawca zobowiązany
będzie dokonać zgłoszenia właściwym organom zamiar przystąpienia do prac polegających
na zabezpieczaniu lub usunięciu wyrobów zawierających azbest - zgodnie z § 6 ust. 2 i ust.
3 rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r
w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów
zawierających azbest (Dz.U. z 2004r. Nr 71, poz. 649 z późn. zm.).
8. Wykonawca zobowiązany będzie do przedłożenia Zamawiającemu potwierdzenia złożenia
dokumentu potwierdzającego zgłoszenie przystąpienia do prac polegających na
zabezpieczeniu lub usunięciu wyrobów zawierających azbest.
9. Wykonawca zobowiązany będzie indywidualnie z każdym właścicielem nieruchomości
znajdującej się w wykazie do ustalenia szczegółowego terminu rozpoczęcia i zakończenia
prac związanych z demontażem i odebraniem wyrobów zawierających azbest. Termin
demontażu i odbioru wyrobów zawierających azbest powinien być dogodny dla właściciela
nieruchomości, jednak nie dłuższy niż do końca terminu realizacji całości przedmiotu
zamówienia tj. do dnia 30 września 2024 roku.
10. Na podstawie ustalonych terminów z właścicielami nieruchomości, Wykonawca sporządzi
Harmonogram prac i przedłoży go Zamawiającemu, w terminie 14 dni od dnia podpisania
umowy.
11. Wykonawca zobowiązany jest do ważenia materiałów zawierających azbest na każdej
nieruchomości objętej wykazem i dla każdego rodzaju zadania oddzielnie przy udziale
właściciela nieruchomości, (z której odbierane są materiały zawierające azbest) i
przedstawiciela Zamawiającego. Urządzenie ważące powinno posiadać odpowiednie
atesty, certyfikaty lub dokumenty potwierdzające prawidłowy pomiar wagi.
12. Wykonawca sporządzi protokoły odbioru prac na okoliczność usunięcia wyrobów
zawierających azbest z danej nieruchomości (wzór protokołu stanowi załącznik nr 1 do
wzoru umowy) dla każdej z nieruchomości i dla każdego z typu zadań oddzielnie wraz z
określeniem co najmniej: daty odbioru odpadów, danych właściciela nieruchomości,
miejsca odbioru odpadów zawierających azbest, rodzaj odpadów, ilość usuniętych
odpadów w Mg po dokonaniu ważenia na warunkach opisanych w pkt. 11, potwierdzone
podpisami przedstawiciela Wykonawcy, właściciela nieruchomości i pracownika
Zamawiającego w trzech egzemplarzach, z przeznaczeniem po jednym egzemplarzu dla
właściciela nieruchomości, Wykonawcy oraz Zamawiającego.
13. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji
odpadów zgodnie z przyjętą klasyfikacją odpadów i w oparciu o wzory dokumentów
stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów.
14. Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia warunków bezpiecznego usuwania
wyrobów zawierających azbest z miejsca ich występowania, w tym zabezpieczenia terenu,
na którym trwa usuwanie wyrobów zawierających azbest zgodnie z warunkami
określonymi w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia
2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania
wyrobów zawierających azbest.
15. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić materiały, narzędzia, sprzęt niezbędny do
wykonywania przedmiotu umowy. Na Wykonawcy ciąży obowiązek przeszkolenia przez
uprawnioną instytucję zatrudnianych pracowników, osób kierujących lub nadzorujących
prace polegające na zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest w zakresie
bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu tych wyrobów oraz
przestrzegania procedur dotyczących bezpiecznego postępowania.
16. Wykonawca urządzi we własnym zakresie, w ramach wynagrodzenia, zaplecza dla
wykonywanych prac oraz zabezpieczy tereny, na których będzie usuwany azbestu,
zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
17. Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia prac związanych z usuwaniem wyrobów
zawierających azbest w sposób uniemożliwiający emisję azbestu do środowiska oraz
powodujący zminimalizowanie pylenia zgodnie z wymogami określonymi w
Rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r.
w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów
zawierających azbest.
18. Do transportu wyrobów i odpadów zawierających azbest stosuje się odpowiednio
przepisy o przewozie towarów niebezpiecznych.
19. Wykonawca zapewni transport odpadów zawierających azbest w sposób
uniemożliwiający emisję azbestu do środowiska na przystosowane do tego celu
składowisko odpadów celem ich unieszkodliwienia.
20. Odpady zawierające azbest powinny być składowane na składowiskach odpadów
niebezpiecznych lub na wydzielonych częściach składowisk odpadów innych niż
niebezpieczne i obojętne albo na podziemnych składowiskach odpadów niebezpiecznych
zgodnie z obowiązującymi przepisami.
21. Wykonawca jest zobowiązany do udokumentowania przekazania odpadów zawierających
azbest na składowisko (miejsce utylizacji) zgodnie z przepisami obowiązującego prawa w
postaci karty przekazania odpadów. Karty przekazania odpadów powinny być
sporządzone zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w
sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów w 4
egzemplarzach dla każdej z nieruchomości i dla każdego z zadań objętej realizacją usługi:
po 1 egzemplarzu dla Zamawiającego, dla Wykonawcy, dla właściciela nieruchomości i dla
odbiorcy odpadu.
22. Karty przekazania odpadów, o których mowa powyżej winny być wystawione tylko na
wyroby zawierające azbest, które zostały unieszkodliwione w ramach umowy pomiędzy
Zamawiającym a Wykonawcą. Nie dopuszcza się łączenia w kartach odpadów
unieszkodliwionych w ramach innej umowy i/lub dla nieruchomości znajdujących się poza
wykazem przekazanym przez Zamawiającego w ramach realizacji niniejszego przedmiotu
umowy.
23. Karty przekazania odpadów, protokoły odbioru odpadów wystawione oddzielnie na
każdego właściciela nieruchomości przez Wykonawcę, oświadczenie Wykonawcy o
prawidłowości wykonywanych prac związanych z usunięciem odpadów i oczyszczenia
terenu z pyłu azbestowego, wszystkie wymienione w niniejszym zaproszeniu do składania
ofert, wykazy, zestawienia, dokumentacja fotograficzna i inne dokumenty winny być
dostarczone/przekazane Zamawiającemu przez Wykonawcę przed podpisaniem przez
Zamawiającego protokołu odbioru końcowego zadania bez uwag.
24. Zamawiający jest uprawniony do odmowy dokonania odbioru końcowego zadania bez
uwag w przypadku braku kart przekazania odpadów i/lub innych dokumentów
określonych w niniejszym opisie.
25. Za datę ukończenia przedmiotu umowy uznaje się dzień dokonania przez Wykonawcę
zgłoszenia zakończenia prac, jeżeli w wyniku powyższego zgłoszenia zostanie dokonany
przez Zamawiającego odbiór końcowy bez uwag.
26. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność prawną za szkody majątkowe zaistniałe lub
związane z realizacją umowy, wyrządzone osobom trzecim oraz za następstwa
nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich, powstałe w związku z
wykonywaniem prac.
27. Wszystkie prace związane z demontażem, odbiorem, transportem i utylizacją azbestu
powinny być wykonywane zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
28. Wykonawca w czasie wykonywania robót powinien przestrzegać ogólne warunki ochrony
własności publicznej i prywatnej oraz dbać o ochronę środowiska.
29. Wszelkie formalności i koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia leżą po
stronie Wykonawcy.
30. Do Wykonawcy należeć będzie wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z zasadami
wiedzy technicznej oraz wszystkimi obowiązującymi w tym zakresie wytycznymi, normami
i przepisami prawa, w tym w szczególności zgodnie z:
1) Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia
2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania
wyrobów zawierających azbest (tj. Dz. U. z 2004r. Nr 71, poz. 649 z późn. zm.),
2) Ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1587 ze zm.),
3) Rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 14 października 2005r. w sprawie
zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów
zawierających azbest oraz programu szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania
takich wyrobów (Dz. U. z 2005 r., Nr 216, poz. 1824),
4) Ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 682 z późn.
zm.).
4) Spakowanie i zabezpieczenie materiałów zawierających azbest przed szkodliwym
działaniem - emisją azbestu do środowiska, w sposób umożliwiający ustalenie wagi
odpadów pochodzących z poszczególnych nieruchomości,
5) Załadunek materiałów zawierających azbest oraz ich transport na przystosowane do
tego celu składowisko odpadów celem unieszkodliwienia zgodnie z obowiązującymi
przepisami,
6) Uporządkowanie terenu po zakończeniu prac,
7) Naprawę przez Wykonawcę na własny koszt wszelkich szkód powstałych w wyniku
wykonywanej usługi.
8) Sporządzenie i przedłożenie Zamawiającemu dokumentacji fotograficznej obiektów
sprzed rozpoczęcia usuwania z nich odpadów zawierających azbest oraz po ich usunięciu
(również odpadu składowanego) dokumentującej w sposób wyczerpujący stan faktyczny
(min. 4 szt.) na każdej nieruchomości objętej wykazem nieruchomości, w formie
papierowej z opisem (adres nieruchomości) oraz w wersji elektronicznej. Dopuszczalne
jest umieszczenie kilku zdjęć na jednej stronie A4, jednak tak, aby były one czytelne.
5. Zamawiający przekaże wybranemu Wykonawcy wykaz nieruchomości, z których mają
zostać zdemontowane, odebrane wyroby zawierające azbest.
6. Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania przepisów dotyczących ochrony danych
osobowych, w tym do nieudostępniania danych osobowych osobom trzecim oraz do
przestrzegania poufności informacji pozyskanych w związku z realizacją przedmiotu
umowy. Wykonawca nie może wykorzystywać pozyskanych danych w żaden inny sposób
niż do wykonywania umowy.
7. Przed rozpoczęciem prac objętych przedmiotem zamówienia Wykonawca zobowiązany
będzie dokonać zgłoszenia właściwym organom zamiar przystąpienia do prac polegających
na zabezpieczaniu lub usunięciu wyrobów zawierających azbest - zgodnie z § 6 ust. 2 i ust.
3 rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r
w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów
zawierających azbest (Dz.U. z 2004r. Nr 71, poz. 649 z późn. zm.).
8. Wykonawca zobowiązany będzie do przedłożenia Zamawiającemu potwierdzenia złożenia
dokumentu potwierdzającego zgłoszenie przystąpienia do prac polegających na
zabezpieczeniu lub usunięciu wyrobów zawierających azbest.
9. Wykonawca zobowiązany będzie indywidualnie z każdym właścicielem nieruchomości
znajdującej się w wykazie do ustalenia szczegółowego terminu rozpoczęcia i zakończenia
prac związanych z demontażem i odebraniem wyrobów zawierających azbest. Termin
demontażu i odbioru wyrobów zawierających azbest powinien być dogodny dla właściciela
nieruchomości, jednak nie dłuższy niż do końca terminu realizacji całości przedmiotu
zamówienia tj. do dnia 30 września 2024 roku.
10. Na podstawie ustalonych terminów z właścicielami nieruchomości, Wykonawca sporządzi
Harmonogram prac i przedłoży go Zamawiającemu, w terminie 14 dni od dnia podpisania
umowy.
11. Wykonawca zobowiązany jest do ważenia materiałów zawierających azbest na każdej
nieruchomości objętej wykazem i dla każdego rodzaju zadania oddzielnie przy udziale
właściciela nieruchomości, (z której odbierane są materiały zawierające azbest) i
przedstawiciela Zamawiającego. Urządzenie ważące powinno posiadać odpowiednie
atesty, certyfikaty lub dokumenty potwierdzające prawidłowy pomiar wagi.
12. Wykonawca sporządzi protokoły odbioru prac na okoliczność usunięcia wyrobów
zawierających azbest z danej nieruchomości (wzór protokołu stanowi załącznik nr 1 do
wzoru umowy) dla każdej z nieruchomości i dla każdego z typu zadań oddzielnie wraz z
określeniem co najmniej: daty odbioru odpadów, danych właściciela nieruchomości,
miejsca odbioru odpadów zawierających azbest, rodzaj odpadów, ilość usuniętych
odpadów w Mg po dokonaniu ważenia na warunkach opisanych w pkt. 11, potwierdzone
podpisami przedstawiciela Wykonawcy, właściciela nieruchomości i pracownika
Zamawiającego w trzech egzemplarzach, z przeznaczeniem po jednym egzemplarzu dla
właściciela nieruchomości, Wykonawcy oraz Zamawiającego.
13. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji
odpadów zgodnie z przyjętą klasyfikacją odpadów i w oparciu o wzory dokumentów
stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów.
14. Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia warunków bezpiecznego usuwania
wyrobów zawierających azbest z miejsca ich występowania, w tym zabezpieczenia terenu,
na którym trwa usuwanie wyrobów zawierających azbest zgodnie z warunkami
określonymi w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia
2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania
wyrobów zawierających azbest.
15. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić materiały, narzędzia, sprzęt niezbędny do
wykonywania przedmiotu umowy. Na Wykonawcy ciąży obowiązek przeszkolenia przez
uprawnioną instytucję zatrudnianych pracowników, osób kierujących lub nadzorujących
prace polegające na zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest w zakresie
bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu tych wyrobów oraz
przestrzegania procedur dotyczących bezpiecznego postępowania.
16. Wykonawca urządzi we własnym zakresie, w ramach wynagrodzenia, zaplecza dla
wykonywanych prac oraz zabezpieczy tereny, na których będzie usuwany azbestu,
zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
17. Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia prac związanych z usuwaniem wyrobów
zawierających azbest w sposób uniemożliwiający emisję azbestu do środowiska oraz
powodujący zminimalizowanie pylenia zgodnie z wymogami określonymi w
Rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r.
w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów
zawierających azbest.
18. Do transportu wyrobów i odpadów zawierających azbest stosuje się odpowiednio
przepisy o przewozie towarów niebezpiecznych.
19. Wykonawca zapewni transport odpadów zawierających azbest w sposób
uniemożliwiający emisję azbestu do środowiska na przystosowane do tego celu
składowisko odpadów celem ich unieszkodliwienia.
20. Odpady zawierające azbest powinny być składowane na składowiskach odpadów
niebezpiecznych lub na wydzielonych częściach składowisk odpadów innych niż
niebezpieczne i obojętne albo na podziemnych składowiskach odpadów niebezpiecznych
zgodnie z obowiązującymi przepisami.
21. Wykonawca jest zobowiązany do udokumentowania przekazania odpadów zawierających
azbest na składowisko (miejsce utylizacji) zgodnie z przepisami obowiązującego prawa w
postaci karty przekazania odpadów. Karty przekazania odpadów powinny być
sporządzone zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w
sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów w 4
egzemplarzach dla każdej z nieruchomości i dla każdego z zadań objętej realizacją usługi:
po 1 egzemplarzu dla Zamawiającego, dla Wykonawcy, dla właściciela nieruchomości i dla
odbiorcy odpadu.
22. Karty przekazania odpadów, o których mowa powyżej winny być wystawione tylko na
wyroby zawierające azbest, które zostały unieszkodliwione w ramach umowy pomiędzy
Zamawiającym a Wykonawcą. Nie dopuszcza się łączenia w kartach odpadów
unieszkodliwionych w ramach innej umowy i/lub dla nieruchomości znajdujących się poza
wykazem przekazanym przez Zamawiającego w ramach realizacji niniejszego przedmiotu
umowy.
23. Karty przekazania odpadów, protokoły odbioru odpadów wystawione oddzielnie na
każdego właściciela nieruchomości przez Wykonawcę, oświadczenie Wykonawcy o
prawidłowości wykonywanych prac związanych z usunięciem odpadów i oczyszczenia
terenu z pyłu azbestowego, wszystkie wymienione w niniejszym zaproszeniu do składania
ofert, wykazy, zestawienia, dokumentacja fotograficzna i inne dokumenty winny być
dostarczone/przekazane Zamawiającemu przez Wykonawcę przed podpisaniem przez
Zamawiającego protokołu odbioru końcowego zadania bez uwag.
24. Zamawiający jest uprawniony do odmowy dokonania odbioru końcowego zadania bez
uwag w przypadku braku kart przekazania odpadów i/lub innych dokumentów
określonych w niniejszym opisie.
25. Za datę ukończenia przedmiotu umowy uznaje się dzień dokonania przez Wykonawcę
zgłoszenia zakończenia prac, jeżeli w wyniku powyższego zgłoszenia zostanie dokonany
przez Zamawiającego odbiór końcowy bez uwag.
26. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność prawną za szkody majątkowe zaistniałe lub
związane z realizacją umowy, wyrządzone osobom trzecim oraz za następstwa
nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich, powstałe w związku z
wykonywaniem prac.
27. Wszystkie prace związane z demontażem, odbiorem, transportem i utylizacją azbestu
powinny być wykonywane zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
28. Wykonawca w czasie wykonywania robót powinien przestrzegać ogólne warunki ochrony
własności publicznej i prywatnej oraz dbać o ochronę środowiska.
29. Wszelkie formalności i koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia leżą po
stronie Wykonawcy.
30. Do Wykonawcy należeć będzie wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z zasadami
wiedzy technicznej oraz wszystkimi obowiązującymi w tym zakresie wytycznymi, normami
i przepisami prawa, w tym w szczególności zgodnie z:
1) Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia
2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania
wyrobów zawierających azbest (tj. Dz. U. z 2004r. Nr 71, poz. 649 z późn. zm.),
2) Ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1587 ze zm.),
3) Rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 14 października 2005r. w sprawie
zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów
zawierających azbest oraz programu szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania
takich wyrobów (Dz. U. z 2005 r., Nr 216, poz. 1824),
4) Ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 682 z późn.
zm.).

CPV: 90.65.00.00 - 8, 45.26.26.60 - 5, 90.51.20.00 - 9

Składanie ofert:
VI. Miejsce i termin składania ofert:
Oferty należy złożyć w Urzędzie Gminy Andrespol, Andrespol, Ul. Rokicińska 126,
Sekretariat Urzędu Gminy (I piętro) w nieprzekraczalnym terminie do dnia 8 maja 2024 r. do
godz. 12:00.
Oferty należy złożyć w nieprzezroczystej kopercie, koperta winna być zaadresowana na
Zamawiającego, zabezpieczona przed otwarciem i zawierać oznaczenie:
Usuwanie azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Andrespol
w roku 2024

Miejsce i termin realizacji:
II. Termin wykonania zamówienia: do dnia 30 września 2024 roku.

Wymagania:
III. Warunki udziału w postępowaniu
1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w
postępowaniu:
1) Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli
ustawy nakładają obowiązek ich posiadania.
Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku:
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca udokumentuje, że posiada
ważne zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów
niebezpiecznych, tj. zawierających azbest o następujących kodach 17 06 01 i 17 06 05
zgodnie z zapisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023r.,
poz. 1587 ze zm.).
2) Posiadają wiedzę i doświadczenie.
Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku:
Zamawiający nie precyzuje w zakresie tego warunku żadnych wymagań, których
spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
3) Dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku:
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca dysponuje przeszkolonymi
przez uprawnioną instytucję pracownikami, osobami kierującymi lub nadzorującymi
prace polegające na zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest w
zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu tych wyrobów
oraz przestrzegania procedur dotyczących bezpiecznego postępowania. Na
potwierdzenie spełnienia opisanego warunku Wykonawca złoży stosowne
oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia odbyły
przeszkolenie, o którym mowa w zdaniu wcześniejszym.
4) Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie
zamówienia;
Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku:
Zamawiający nie precyzuje w zakresie tego warunku żadnych wymagań, których
spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
Dokumentem potwierdzającym spełnianie warunków udziału w niniejszym postępowaniu,
wymaganym przez Zamawiającego jest, złożenie przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu
warunków udziału w postępowaniu (oświadczenie w treści formularza ofertowego
stanowiącego załącznik nr 1 do zaproszenia do składania ofert).
IV. Wykaz dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy:
1. Formularz ofertowy - wg. wzoru stanowiącego załącznik nr 1.
2. Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności
gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
3. Ważne (aktualne) zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów
niebezpiecznych tj. zawierających azbest o następujących kodach 17 06 01 i 17 06 05
zgodnie z zapisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r.,
poz. 1587 ze zm.)
4. Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia - są
przeszkolone przez uprawnioną instytucję w zakresie prac polegających na zabezpieczaniu
i usuwaniu wyrobów zawierających azbest w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy przy
zabezpieczaniu i usuwaniu tych wyrobów oraz przestrzegania procedur dotyczących
bezpiecznego postępowania - (wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 2).
5. Oświadczenie o przekazaniu odpadów zawierających azbest z terenu gminy Andrespol do
instalacji, które zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego, prowadzą
odzysk i unieszkodliwianie odpadów niebezpiecznych - (wzór oświadczenia stanowi
Załącznik nr 2).
Oświadczenie musi zawierać treść, że podmioty, które będą zagospodarowywać ww.
odpady posiadają stosowne zezwolenia wraz ze wskazaniem tych podmiotów oraz kodów
odpadów zawierających azbest, które będą przekazywane celem odzysku i
unieszkodliwiania".
V. Opis sposobu przygotowania ofert
Wymagania podstawowe.
1. Każdy Wykonawca może złożyć w niniejszym postępowaniu tylko jedną ofertę.
2. Oferta i oświadczenia muszą być podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania
Wykonawcy i zaciągania w jego imieniu zobowiązań finansowych w wysokości
odpowiadającej cenie oferty.
3. Oświadczenia składa się w formie oryginałów, inne dokumenty dołączone do oferty składa
się w formie oryginałów lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez
Wykonawcę lub Pełnomocnika.
4. Oferta musi być sporządzona w języku polskim, w jednym egzemplarzu i mieć formę
pisemną.
5. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
6. Całość oferty powinna być złożona w formie uniemożliwiającej jej przypadkowe
zdekompletowanie, arkusze (kartki) oferty powinny być zszyte, zbindowane lub w inny
sposób trwale połączone w jedną całość.
7. Zaleca się, aby wszystkie zapisane strony oferty były ponumerowane. Strony te powinny być
parafowane przez osobę (lub osoby, jeżeli do reprezentowania Wykonawcy upoważnione są
dwie lub więcej osób) podpisującą (podpisujące) ofertę zgodnie z treścią dokumentu
określającego status prawny Wykonawcy lub treścią załączonego do oferty
pełnomocnictwa.
8. Wszelkie poprawki, zmiany lub wykreślenia w tekście oferty muszą być naniesione w
czytelny sposób, parafowane i datowane własnoręcznie przez osobę uprawnioną do
podpisywania oferty.
VII. Opis sposobu obliczenia ceny.
1. Wykonawca przedstawi obligatoryjnie obok ceny łącznej brutto za wykonanie całego
przedmiotu zamówienia ryczałtowe stawki jednostkowe dla każdego zadania:
1) Za demontaż, odbiór, transport i utylizację wyrobów zawierających azbest w ujęciu
kwoty brutto za 1 Mg,
2) Za Odbiór, transport i utylizacja wyrobów zawierających azbest w ujęciu kwoty brutto
za 1 Mg.
2. Cenę brutto łącznie oraz ryczałtowe stawki jednostkowe należy przedstawić
w sposób określony w Formularzu ofertowym stanowiącym Załącznik
nr 1 do niniejszego zaproszenia do składania ofert.
3. Cena może być tylko jedna. Cena ryczałtowej stawki jednostkowej za:
1) demontaż, odbiór, transport i utylizację wyrobów zawierających azbest
2) odbiór, transport i utylizacja wyrobów zawierających azbest
nie ulega zmianie.
4. Cenę w złotych polskich należy podać z wydzieleniem kwoty brutto, podając ją w
zapisie słownym i liczbowym z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
5. Ilość odebranych materiałów niebezpiecznych zawierających azbest może ulec
zmianie. Rozliczenie nastąpi w Mg (tonach). Podane ilości Mg są wielkościami
orientacyjnymi - wynagrodzenie Wykonawcy będzie uzależnione od rzeczywistej
ilości Mg materiałów zawierających azbest ujętych w dokumentach z realizacji
niniejszego zadania.
6. Zaoferowane ryczałtowe stawki jednostkowe muszą uwzględniać spełnienie
wszelkich warunków realizowanego zadania oraz wykonanie wszystkich prac
i czynności określonych w warunkach podanych w zaproszeniu do składania ofert
oraz przepisach obowiązującego w tym zakresie prawa. Ceny - ryczałtowe stawki
jednostkowe podane w ofercie muszą zawierać wszelkie koszty niezbędne do
zrealizowania zamówienia (pełny zakres prac), bez których nie można wykonać
zamówienia, kalkulacji własnych, koszty wymierne i niewymierne, przewidziane i
nieprzewidziane, które mają lub mogą mieć wpływ na prawidłową realizację zadania,
w tym ryzyko Wykonawcy z tytułu poniesienia kosztów związanych z prawidłową
realizacją zadania, w tym kosztów nieujętych w opisie, a bez których nie można
wykonać zamówienia w sposób prawidłowy, a także oddziaływania innych czynników
mających lub mogących mieć wpływ na koszty. Wykonawca jest zobowiązany w cenie
oferty uwzględnić dokonanie wszelkich innych formalności dotyczących w
szczególności uzyskania protokołów, wykazów, zestawień, oświadczeń, kart
przekazania odpadów, dokumentacji fotograficznej i innych opracowań, o których
mowa w niniejszym opisie. Wykonawca musi przewidzieć wszystkie okoliczności,
które mogą mieć wpływ na cenę zamówienia.
7. Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego
obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług,
zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek
od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami.
Wykonawca, składając ofertę, informuje Zamawiającego, czy wybór oferty będzie
prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę
(rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego
powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku. W przypadku, o którym
mowa wcześniej, jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u
Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów
i usług, do ceny najkorzystniejszej oferty lub oferty z najniższą ceną dolicza się
podatek.
VIII. Kryteria oceny ofert.
1. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą liczbę punktów z
kryterium wyboru ofert.
2. Oferty zostaną ocenione przez Zamawiającego w oparciu o następujące kryterium i jego
znaczenie i wagi punktowe:
Lp.KryteriumZnaczenie
procentowe
kryteriumMaksymalna ilość
punktów jakie może
otrzymać oferta
1Cena oferty brutto (C)100%100 punktów
3. Sposób oceniania ofert:
1) Zasady oceny kryterium ,,CENA" (C)
W kryterium cena, w którym Zamawiającemu zależy, aby Wykonawca przedstawił jak
najniższy wskaźnik (cena), zostanie zastosowany następujący wzór:
Cmin
C = .................. x 100 x waga kryterium 100%
Co
C - ilość punktów przyznanych danej ofercie w kryterium ,,cena"
Cmin -najniższa cena brutto spośród wszystkich złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu
Co - cena brutto oferty badanej
100 - wskaźnik stały
100% - procentowe znaczenie kryterium ,,cena"
Liczba punktów, którą można uzyskać w ramach kryterium ,,cena" obliczona zostanie przez
podzielenie najniższej ceny brutto z ofert przez cenę ocenianej oferty i pomnożenie tak
otrzymanej liczby przez 100 punktów i wagę kryterium, którą ustalono na 100%.
Najkorzystniejsza oferta w odniesieniu do kryterium ,,cena" może uzyskać maksymalnie 100
punktów.
4. Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która w sumie uzyska największą łączną
liczbę punktów.
LPi = Pi(C)
gdzie:
LPi - całkowita liczba punktów przyznana ofercie
Pi(C) - ilość punktów, jakie otrzyma oferta badana za kryterium ,,Cena"
5.
Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim
wymaganiom przedstawionym w zaproszeniu do składania ofert i zostanie oceniona, jako
najkorzystniejsza w oparciu o podane powyżej kryterium wyboru.
6. Jeżeli nie będzie można wybrać oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że zostaną złożone
oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli oferty do
złożenia w określonym terminie ofert dodatkowych, przy czym Wykonawcy składając oferty
dodatkowe nie mogą zaoferować w nich cen wyższych niż zaoferowane w złożonych
uprzednio ofertach.
IX. Warunki płatności
Wynagrodzenie płatne będzie przelewem na wskazane na fakturze konto Wykonawcy w ciągu
30 dni od daty wpływu do siedziby Zamawiającego.
XI. Istotne dla stron postanowienia umowy oraz klauzule dotyczące możliwości i warunków
zmiany umowy zawarte są w załączniku nr 4 - Wzór umowy, który jest integralną częścią
zaproszenia do składania ofert.
XII. Postanowienia końcowe:
1. O wyborze terminie i miejscu podpisania umowy Wykonawca, którego oferta zostanie
wybrana, jako najkorzystniejsza zostanie powiadomiony pisemnie, telefonicznie lub pocztą
elektroniczną.
2. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejszą, będzie uchylał
się od zawarcia umowy, zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród
pozostałych ofert bez przeprowadzania ponownej oceny.
3. Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia postępowania w przypadku, gdyby
jego realizacja nie leżała w interesie publicznym lub nie wpłynie żadna oferta
niepodlegająca odrzuceniu lub cena najkorzystniejszej ofert przewyższa kwotę, którą
Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba, że Zamawiający
może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty.
4. Przed zawarciem umowy Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć Zamawiającemu
następujące dokumenty:
4.1. W przypadku, gdy zostanie wybrana, jako najkorzystniejsza oferta wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, umowę regulującą współpracę
tych wykonawców (umowę konsorcjum), stwierdzającą solidarną odpowiedzialność
wszystkich wykonawców za realizacje zamówienia oraz zawierającą upoważnienie dla
jednego z wykonawców do składania i przyjmowania oświadczeń wobec
zamawiającego w imieniu wszystkich wykonawców, a także do otrzymywania należnych
płatności.
4.2. Umowę spółki cywilnej, (jeśli dotyczy i w przypadku, gdy Wykonawca nie dołączył tego
dokumentu do oferty).
4.3. Wszystkie kserokopie dokumentów winny być potwierdzone za zgodność z oryginałem
przez osobę uprawomocnioną do występowania w imieniu wykonawcy.
XIII. Wykonawca zobowiązany jest do spełnienia wymagań opisanych powyżej przez cały okres
realizacji zamówienia.
XIV. Tryb zamówienia
1.Do niniejszego zamówienia nie stosuje się ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo
zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r, poz. 1605 ze zm.).
Wartość szacunkowa zamówienia nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości
kwoty 130 000 złotych.
2. Niniejsze zaproszenie do składania ofert zostaje opublikowane na: stronie internetowej
Zamawiającego https://www.bip.andrespol.pl

Uwagi:
XV. KLAUZULA INFORMACYJNA z art. 13 i 14 RODO
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 oraz art. 14 ust. 1 i 2, rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i
Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119
z 04.05.2016, str. 1), dalej ,,RODO", Zamawiający informuje, że:
1. Administratorem danych osobowych jest Gmina Andrespol reprezentowana przez Wójta
Gminy Andrespol z siedzibą w Andrespolu przy ulicy Rokicińskiej 126, 95-020 Andrespol,
tel. 042 213 24 40; e-mail: ug@andrespol.pl zwany dalej Administratorem. Administrator
prowadzi operacje przetwarzania Państwa danych osobowych oraz innych osób, których
dane osobowe zostaną przekazane przez Państwa w celu przeprowadzenia postępowania
w formie zapytania ofertowego
2. Inspektorem ochrony danych osobowych w Urzędzie Gminy w Andrespolu jest Pani
Karolina Student, e-mail: iod@andrespol.pl;
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu rozpatrzenia złożonej przez Państwa
oferty w postepowaniu pn.: Usuwanie azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu
Gminy Andrespol w roku 2024, ewentualnie zawarcie z Państwem umowy na świadczenie
ofertowej usługi.
4. Podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a, b i c
Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016
r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w
sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
(ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE.L Nr
119, str. 1, dalej: RODO) oraz inne akty prawne.
5. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane również przez podmioty, z którymi
Administrator zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, a także przez
podmioty, którym Administrator udostępnia dane osobowe na podstawie przepisów
prawa, w szczególności organom ścigania, organom kontrolnym i organom podatkowym.
6. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do zawarcia
umowy. W przypadku niepodania tych danych, zawarcie umowy jest niemożliwe. W
pozostałym zakresie Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane na podstawie
udzielonej przez Panią/Pana zgody lub na podstawie innych przesłanek dopuszczalności
przetwarzania wskazanych w art. 6 RODO.
7. Posiada Pani/Pan prawo do:
7.1. żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania,
usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych oraz powiadomienia
odbiorców danych o sprostowaniu lub usunięciu danych osobowych lub ograniczeniu
przetwarzania;
7.2. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania;
7.3. przenoszenia danych osobowych;
7.4. otrzymywania kopii danych osobowych podlegających przetwarzaniu;
7.5. wniesienia skargi do organu nadzorczego
7.6. cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych
7.7. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji,
w tym profilowaniu.
8. W przypadku wyczerpania przesłanek zawartych w przepisach art. 6 ust. 1 lit. a RODO,
przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na
zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej
cofnięciem.
9. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez czas trwania umowy oraz przez
wymagany w świetle obowiązującego prawa okres po jej wygaśnięciu, w celu
archiwizowania danych lub ochroną przed roszczeniami i w celu ich dochodzenia.
10. Wykonawca wypełniając obowiązki informacyjne wynikające z art. 13 lub art. 14 RODO
względem osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio
pozyskał w celu ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego w tym postępowaniu,
składa stosowne oświadczenie zawarte w Formularzu ofertowym (Załącznik nr 1 do
zaproszenia do składania ofert).

Kontakt:
X. Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami.
- pod względem merytorycznym: Magdalena Polit, tel. (42) 213 24 40 w. 855
e-mail: ochronasrodowiska@andrespol.pl
- pod względem formalnym: Rafał Frankiewicz tel. (42) 213 24 40 w. 827
e-mail zamowienia@andrespol.pl

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.